Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emirates omezí v Praze první třídu, nasadí letadlo pro 615 lidí

Letecká společnost Emirates nejméně na dva měsíce stáhne přestane do Prahy létat s letadlem s místy v první třídě. Na linku do Dubaje od září začne posílat do Prahy letadlo A380 ve verzi pro více lidí než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F14a80b34i55o 58S21g19a10t73t65o48n47i 9391900667170

Kdo může, tak od června do září z Dubaje odlétá, takže spíše to vypadá na vytížená letadla z Dubaje do Prahy

0/0
23.6.2017 10:48

H17o73n90z23a 52B16r31h10e29l 7778571776540

Byla to jediná first class co letěla z Prahy?

+1/−1
17.5.2017 15:52

V78a28c40l65a39v 56C72h38a85r21o98u62s45e26k 6818988908702

Není to jedina first class, co leta z Prahy

0/0
18.5.2017 8:43

H95o60n82z28a 74B77r60h74e13l 7558391436610

A kdo další? Napadá mně ještě Korean air s 747.

+1/0
18.5.2017 9:55

M31i28c85h30a17l 72M60i20l43l96e31r 9616912609172

mate tam Etihad nebo Qatar?

0/−1
18.5.2017 10:21

R88o48m10a38n 16K25r81a92t95o98c65h87v77í80l 6696827566764

Ti sem nelétají

0/0
18.5.2017 12:17

M46i41c26h39a61e91l 27K19a30d62e63r61a66v81e27k 8531844638544

Takže pořád nejlepší Mallorca s 737/900 za 2 hodky na kole a v klidu.;-D;-D;-D;-D;-D

Kyselé hrozny to nejsou,někde sedět 7 hodin v letadle napresovaný jako sardinka to ne. ;-(;-(

0/−1
17.5.2017 15:02

M11i37c45h49a35l 89M30i51l84l81e38r 9736242749842

to zalezi na tom kam potrebujes letat obchodne ci studijne nebo kam si vyberes dovolenou.

Kdo se muze drzet 2 hodinovych letu jako maximum - nepotrebuje vic jak B737 ci A319/ 320/ 321 a byt po 2 hodiny nasardinkovan v letadle od TS nebo jinem lowcostu se da vydrzet.

Od nas zahranici znamena v kazdem pripade zamori a minimalni delka zahranicniho letu od nas je na Novy Zeland 3 az 4 hodiny, podle toho kterym smerem se leti a zda je podpurny vitr nebo protivitr. I jen domaci linkou to je 4 hodiny do Perthu ze Sydney.

+1/0
18.5.2017 10:26

L55u28b90o59m86í18r 20Z96o94u29h39a44r 3425825706348

No jste mimo. Ikdyž je to třída economy tak je tam daleko více místa než u jiných letadel. Vůbec se to nedá srovnat. A to se nebavím o jídle.

0/0
18.5.2017 19:45

F95a15b37i54o 49S11g91a89t49t40o50n42i 9361900877480

A380 v ekonomy u Emirates má luxusní dostatek místa pro nohy (měřím 187cm), takové ATR v barvách ČSA a letu do Frankfurtu, to je masakr.

0/0
23.6.2017 10:51

M86i80r36o97s62l34a76v 46T89e39i49s29s94i55g 1870676245573

Pro všechny, kdo nepochopili větu, byť v článku nepříliš jednoznačně formulovanou, o kompenzaci za změnu letenky z třídy F na třídu B/C.

Kompenzací se v článku rozumí částka, kterou Emirates vyplatí cestujícímu NAD rozdíl v ceně obou letenek.

Jednoduše: cestující dostane zpět celý rozdíl v cenách letenek obou letových tříd a k tomu NAVÍC kompenzaci "v řádu stokorun".

+3/0
17.5.2017 13:14

R42o68m85a29n 45K53r36a10t20o55c66h77v69í13l 6406907576614

Jo tak, tak jsem to opravdu nepochopil.

0/0
18.5.2017 12:18

P56a71v71e70l 37Ř90a64p19e60k 7712946939525

Na Potěmkinovu vesnici s názvem Dubaj kašlu, ale tím letadlem bych se rád proletěl.

+1/−1
17.5.2017 9:35

M81i28c78h58a29l 61M66i44l81l70e61r 9246302789222

asi nevis, co je Potemkinova vesnice.;-)

Dubaj to rozhodne neni- ukazujes tim svou nevedomost a ovlivneni predsudky.

Ale kdyby se podival do Ruska, mozna bys tam nejake porad jeste nasel.:-P

+4/0
17.5.2017 12:16

R69o45m88a14n 96N36o21v51a85k 6709401942646

Vsechny letadla maji narvany, zadne misto na nohy, pred cca rokem omezili vahu u nejnizsiho tarifu a hlavne zpoplatnili rezervaci jakehokoli sedadla 25 eury za jeden usek...cili bezne se zaplati 100 euro navic (4 lety) - pokud nechcete sedet uprostred v 5tce a mit 2 lidi nalevo, 2 napravo a nekoho kdo vas skripne i zepredu RvRvRv

0/−3
16.5.2017 22:34

B35o91r64e14k 26J13a84n59e90c54e21k 4380892262730

Emirates nema zadna letadla s peti sedadly vedle sebe.

+1/0
17.5.2017 9:07

M11i19c56h17a21l 51M49i24l82l90e95r 9256702759922

jeste ne

prozatim vsechna jsou 3-4-3, coz je OK na A380, ale sardinky na B777

0/0
17.5.2017 9:29

M86i88c65h12a18l 89M16i56l97l27e93r 9616772909772

A 380 ve dvoutridove konfiguraci je nahore v economy 2-4-2

+1/0
17.5.2017 9:32

R17o19m46a50n 75K24r33a83t22o85c77h81v23í29l 6866237826974

Jsem myslel že ano, dokonce jsem s tím snad i letěl, ale už si to přesně nepamatuji.

0/0
17.5.2017 9:39

M67i31c72h86a17l 83M93i62l57l88e26r 9896712339142

podivej se na Emirates

https://www.emirates.com/english/flying/our_fleet/emirates_a380/emirates_a380.aspx

a uplne dole na strance

Emirates A380 specifications

klikni na: Learn more about the Emirates A380

Pod technickymi detaily se ti nastavi 3 ruzne konfigurace sedadel/trid na:

Three class long-range seating chart = 3 tridy dlouhe trasy

Three class ultra-long-range seating chart= 3 tridy ultra dlouhe trasy

Two class long-range seating chart= 2 tridy dlouhe trasy

+1/0
17.5.2017 12:13

R25o88m15a34n 35K26r72a64t80o89c32h21v34í42l 6776397806784

Už jsem se tam také kouknul.

Opravdu jsem si myslel, že Emirates mají nějaká letadla co mají uprostřed 5 sedadel.

0/0
17.5.2017 12:22

F79a33b55i12o 29S12g62a55t23t65o43n67i 9311240537760

ty budeš asi expert... 5 míst v řadě Emirates nemají...

0/0
23.6.2017 10:54

R97o40m80a87n 56N80o93v66a90k 6969831712696

Dalsi duvod proc s nimi nikam nelitat - jak sardinka sedet v rade, kde bude 12 nebo dokonce 13 lidi? Strcte si tyhle letadla do zadele!

+4/−7
16.5.2017 22:31

M29i78c59h44a21l 90M10i58l22l68e13r 9716792139162

FYI: maximalne 10 dole v economy a 8 nahore v nove ustavene economy

0/0
17.5.2017 12:14

M31i23c67h18a67l 56M44i46l58l91e31r 9976382889212

takhle ostre se proti necemu obvykle ohani ten, kdo je ovlivnen kyselymi hrozny. Napr.nema na cestu, tak ji pro jistotu popliva.;-)

+3/0
17.5.2017 12:17

R31o27m89a84n 93N85o83v32a20k 6329531282846

letěl jsem s nimi jedenkrát do Asie (tzn. 4 lety celkem tam a zpět)...servis úžasný, lety bez zpoždění...v současnosti se změnily váhové limity a hlavně nutnost platit za rezervaci místa za každý let v případě, že nekoupíte dražší tarif - toto se vyrovnalo Lufthanse apod.

Pokud můžu, tak volím Qatar anebo Finnair, kde je stále šance, že vedle Vás nikdo sedět nebude (to se v Emirates nestane).

Každého volba jestli 7hodinový sardinkový let vyváží jedno dobré jídlo a pití během letu...

0/0
17.5.2017 15:52

M70i77c26h76a77l 87M44i76l39l75e14r 9226832429112

vahovy limit se zmenil pouze v nejnizsi cenove kategorii economy "Special". Nevim jak u vas, ale "special fares" nejsou az tak casto k mani. My nejcasteji kupujeme letenky v kategorii "Saver".

Zbyvale 3 stupne economy, vcetne "Saver" nadale povoluji 30 kg. Jakozto (predplaceny) clen Qantas Clubu mam s Emirates narok na +12kg navic.

Tusil jsem ale, ze pri odletu z Prahy to na prepazce vedet nebudou, tak jsem si otiskl zavazadlove predpisy Qantasu (partner Emirates) a kdyz slecna rekla, ze podavam 10kg nad vahu, dal jsem ji to precist.

Byl jsem v unoru u nas na cestovnim veletrhu, kde Emirates mely stanek a jejich zamestnanci rekli, ze uctovani za vyber sedadel se v Australii setkalo se znacnym odporem. Momentalne se plati USD 40 za vyber u nejdelsich letu jako Australie - Dubaj a "pry se ocekava", ze by to mohli o neco snizit.

Nevim ale jestli k tomu dojde, Emirates vloni prisli o dost velke % zisku oproti predchozim letum.

Mame tu od nas na vybranou letet napr. do Evropy s celou radou kombinaci ruznych aerolinek bud pres Asii, arabske staty nebo i dlouhou streku pres NZ a USA nebo Kanadu, ale prozatim se nam nejlepe vyplati Emirates a Qantas kvuli vyhodam clenstvi v Qantas Clubu.

Vedle +12 kg mame take volny pristup do jejich business lounge v Dubaji, tady, v Londyne a nekolika dalsich destinacich v lounge Qantasu.

Pri prestupu v Dubaji po 14 hodinovem letu prijde moc vhod sprcha a po ni vyborne jidlo vybrane z velkeho vyberu, k piti Moet&Chandon nebo dalsi dobra francouzska vina, kvalitni likery atd. Emirates v Dubaji si davaji zalezet i v business lounge, ne jen v jednicce.

+1/0
17.5.2017 20:06

I52v88o 92J70a69n11á47č84e80k 8933193291462

Pan pravděpodobně nechápe, že nejde o letadla, ale o letecké společnosti.

+1/0
17.5.2017 13:06

R90o56m84a23n 38N59o74v79a74k 6539291492536

Co nechápu? Konfigurace každého letadla je přizpůsobena požadavkům letecké společnosti. Takže si tyhle letadla může emirates strčit někam. ALe nemusí se bát, Češi budou s nimi létat, ikdyby měli sedět v 15 ti lidech v jedné řadě, protože letět s Emirates do Dubaje se rovná výletu na Měsíc...člověk je pak in...co na tom, že v Dubaji není nic k vidění.;-D

0/−1
17.5.2017 15:46

I44v91o 51J84a72n19á53č82e78k 8303383821572

Nechápete to, že nejde o letadlo, ale o to jak si jej která letecká společnost nakonfiguruje. Například KLM má B777 v konfiguraci 3-3-3, ale i v konfiguraci 3-4-3. Takže znova, letadlo za to nemůže, můžou za to letecké společnosti, které vychází vstříc zákazníkům, kteří chtějí létat téměř zadarmo.

0/0
17.5.2017 16:02

F82a33b91i44o 81S68g68a96t84t81o89n90i 9821340667300

tak zůstaň v Horní Dolní a prskej na internetu, experte

0/0
23.6.2017 10:55

P76a44t72r31i25k 66E54g43e94r 2318980749631

Musím říci, že Emirates A380-800 už je pořádný kousek! Dříve když jsem pracoval na letišti jsem měl tu příležitost poznat toto letadlo. Byl jsem i v kabině pilotů a doopravdy i tak trochu se mi v ten den splnil sen. Nutno však říci, že toto letadlo dalo nejvíce zabrat pro další let, že jsem byl rád když jsem šel raději na jiných pět letadel a těšilo mě dělat iry nebo poláky i když britové a rusové občas něco nechali.

0/0
16.5.2017 22:23

R21o35m55a40n 79K75r51a87t39o71c60h79v55í58l 6196607936884

Řekněte mi o tom něco více.

Děkuji

0/0
17.5.2017 8:04

H84y86n61e12k 84M64r60t42v26ý 2780587499601

o práci uklízečky se lidem moc často nesní

0/−2
17.5.2017 9:23

M69i93c43h73a55l 43M60i13l57l25e42r 9466722229502

on je uklizecka?

0/0
17.5.2017 9:34

J68o18z44e82f 11K41o23s86t11e19l49a90n78s47k59ý 8715382899206

Doteraz som si myslel, že najluxusnejšia je biznis trieda. A ono je to celé inak...

Lietadlom som však letel len 2x - aj to len na krátkej trase.

0/0
16.5.2017 22:14
Foto

O90n85d22r84e63j 26B43o85c37e71k 1290645224528

Nejluxusnější třída aktuálně je The Residence:-P

+1/0
16.5.2017 23:12
Foto

P20a72t18r44i75k 47C28h55r17z 4418639162529

Ono je to celé složitější. Základní rozdělení tříd je první - business a economy (někdy nazývaná také turistická).

Ale i v rámci těchto tříd jsou rozdíly, např. se objevuje tzv. premium economy (o něco širší sedačky a o něco větší rozestupy, takže více místa na nohy, nicméně některé společnosti mají podmínky v "běžné economy" podobné jako jiné v "premium economy"). Někde umožňují aerolinky si připlatit za místa u nouzových východů, kde je více místa na nohy.

V Business lze obvykle sedadlo sklopit tak, že vznikne lůžko a na kterém se dá opravdu spát, v první třídě vždy. I v rámci první třídy jsou pak různé další speciality, viz zmíněné soukromé kajuty, atd.

Ke každé třídě pak patří určitý servis, a i ten se liší mezi jednotlivými společnostmi. Někde u economy není v ceně ani pití a jídlo, jinde jen omezený výběr a letěl jsem s KLM, kde v rámci economy jsem si mohl chodit nápoje brát sám (prostě v kuchyňce byl tác s džusy a limonádami a cestující si mohli brát dle libosti). V business a první třítě se už obvykle jí na porcelánu a kovovými příbory, nabídka jídla je lepší (víc a chutnější).

S letenkami do business a první třídy je obvykle zdarma vstup do letištních salonků (pokud ho provozuje daná letecká společnost), někdy je možné i privátní odbavení, případně odvoz autem až k letadlu a opět vyzvednutí přímo u letadla. Ale to jde za poplatek i k economy.

A jestli se to vyplatí? No jak komu. Kdo to neplatí ze svého, tak určitě (četl jsem, jak na nějakou humanitární organizaci prasklo, že jejich zaměstnanci létali po světě právě v business třídě), celkem to jde, když se to platí z mílí ze věrnostního programu. Ale "za peníze" je to dost drahé.

0/0
17.5.2017 15:04

J80a64n 97V52a13c55h61o31u63s56e33k 5807658660

dostat dopis o prevedeni do nizsi tridy s kompenzaci v radech stokorun, tak bych nejspise s emirates nadobro skoncil. nevim do jake miry je dobre zbavovat se takovych zakazniku.

+3/−1
16.5.2017 21:37
Foto

E55d85u24a80r53d 37P47e67t73r50o37v62s52k91ý 6448781808303

Letaji tam 3 aerolinky, Emirates navysuji kapacitu, jenom CSA jaksi Dubai pred casem opustily pro nevytizenost linky. Smutne.

+15/0
16.5.2017 21:07

P57e72t61r 30M38a29c26h18á59č31e56k 9267844623

Ani ne tak smutné, jako spíš logické. Většina cestujících neletí do Dubaje, ale přes Dubaj dále, s tím ČSA nemohlo sloužit.

Navíc letět tuhle trasu s nějakou 737 nebo A321 taky není nic moc. Je to sice šest hodin, ale i tak ...

+5/0
16.5.2017 21:17
Foto

E19d80u72a68r91d 59P19e77t15r23o89v56s25k49ý 6138691858843

Ale s Travel Servisem nebo FlyDubai asi dale moc neleti. A byly doby kdy CSA mely 3 letadla A330. A co Londyn, ktery CSA take opustily. A nyni se tam leta snad na vsechna letiste, je to destinace s nejvice prepravenymi cestujicimi. Helsinki - letaly, neletaly, zase letaji, atd. CSA ma jaksi chaoticky a nekoncepcni management. Ano, Emirates to s nabidnutou kompenzaci prehnaly, ale jinak to asi umi.

+1/0
16.5.2017 22:25

V75í12t33ě92z15s34l56a94v 64B45o77c26h 6212575655736

Travel Service prodá část kapacity cestovkám, FlyDubai má navazující lety. ČSA nikdy 3 A330tky neměly, měly vždy jen jedno. Jestli myslíte A310tky, tak ty měly 4. U Londýna nemohly konkurovat cenou lowcostům a možnostmi (navazující lety) British Airways.

0/0
16.5.2017 23:53

R53a71d29e75k 85J30a20n78a67t48a 9405816144762

Ano, FlyDubai má stejně jako Emirates v DXB hub a může tak nabídnout dost dalších destinací:

https://i0.wp.com/www.paddleyourownkanoo.com/wp-content/uploads/2017/02/flydubai_route_network.png

0/0
17.5.2017 8:03

R14o88m45a70n 50K81r39a25t74o47c21h96v94í73l 6106877126424

ČSA a 3 letadly A330? - neplete te si to s A310?

0/0
17.5.2017 8:06

P89e50t94r 41M50a19c97h54á91č53e35k 9667934743

To je dost husté. Cenový rozdíl mezi shodnou letenkou v Business a ve First je v kupní ceně zpravidla v řádech tisíců Eur, kompenzace za downgrade First do Business v řádech stokorun? To snad musí být omyl 8-o.

+12/−1
16.5.2017 21:07

R89o87m40a87n 80S49m16ě83l44ý 8374955806631

Asi jste to špatně pochopil. Z článku je jasný že cenový rozdíl mezi letenkami dostanou celý a několik stovek jako kompenzaci navíc.

0/0
28.5.2017 13:01

L87u34k45á77š 78H45l96o90u63c80a71l 6482350711944

rozdíl v ceně letenky "business-first" v řádech stovek dolarů, nabídnutá kompenzace v řádech stovek korun. to je vyloženě fér.

+10/−1
16.5.2017 20:36

P88e84t89r 18Ž53á46k 1168172425229

tak ta kompenzace first bussines by měla být několik tisíc, dle rozdílu v ceně.

Mě jenom fascinuje, že tolik lidí do DXB létá, denně létá i FlyDubai, taky Travel..

A kord ted v létě, kdy se tam nedá vůbec být. Já tam byl předloni v květnu a už 40 celý týden. Loni jsem jel koncem dubna a "jenom" 35.

Tak letos jsem zvolil Karibik a tam je ted ideálních 30.

+1/0
16.5.2017 20:13

P17e61t35r 16Ž15á66k 1458692555199

ale ted jsem už doma ve vaně:-(

+3/0
16.5.2017 20:14







Najdete na iDNES.cz