Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emirates omezí v Praze první třídu, nasadí letadlo pro 615 lidí

Letecká společnost Emirates nejméně na dva měsíce stáhne přestane do Prahy létat s letadlem s místy v první třídě. Na linku do Dubaje od září začne posílat do Prahy letadlo A380 ve verzi pro více lidí než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F85a92b94i71o 78S16g50a56t63t67o11n73i 9961610547200

Kdo může, tak od června do září z Dubaje odlétá, takže spíše to vypadá na vytížená letadla z Dubaje do Prahy

0/0
23.6.2017 10:48

H26o42n45z44a 60B69r69h37e95l 7278241846200

Byla to jediná first class co letěla z Prahy?

+1/−1
17.5.2017 15:52

V19a13c68l67a87v 86C39h10a57r60o72u86s66e27k 6108438938102

Není to jedina first class, co leta z Prahy

0/0
18.5.2017 8:43

H18o17n52z56a 43B50r47h79e26l 7328671746610

A kdo další? Napadá mně ještě Korean air s 747.

+1/0
18.5.2017 9:55

M90i64c45h54a64l 41M15i18l74l25e20r 9686802719572

mate tam Etihad nebo Qatar?

0/−1
18.5.2017 10:21

R92o51m68a92n 12K27r16a77t67o61c69h28v30í18l 6706167426814

Ti sem nelétají

0/0
18.5.2017 12:17

M98i81c31h31a71e44l 12K87a90d42e90r41a87v61e77k 8891854748624

Takže pořád nejlepší Mallorca s 737/900 za 2 hodky na kole a v klidu.;-D;-D;-D;-D;-D

Kyselé hrozny to nejsou,někde sedět 7 hodin v letadle napresovaný jako sardinka to ne. ;-(;-(

0/−1
17.5.2017 15:02

M73i72c43h83a86l 76M92i94l23l84e10r 9136192769852

to zalezi na tom kam potrebujes letat obchodne ci studijne nebo kam si vyberes dovolenou.

Kdo se muze drzet 2 hodinovych letu jako maximum - nepotrebuje vic jak B737 ci A319/ 320/ 321 a byt po 2 hodiny nasardinkovan v letadle od TS nebo jinem lowcostu se da vydrzet.

Od nas zahranici znamena v kazdem pripade zamori a minimalni delka zahranicniho letu od nas je na Novy Zeland 3 az 4 hodiny, podle toho kterym smerem se leti a zda je podpurny vitr nebo protivitr. I jen domaci linkou to je 4 hodiny do Perthu ze Sydney.

+1/0
18.5.2017 10:26

L81u89b36o71m78í34r 90Z23o35u72h86a35r 3725185496398

No jste mimo. Ikdyž je to třída economy tak je tam daleko více místa než u jiných letadel. Vůbec se to nedá srovnat. A to se nebavím o jídle.

0/0
18.5.2017 19:45

F31a95b52i67o 19S64g96a44t53t78o49n87i 9121890397810

A380 v ekonomy u Emirates má luxusní dostatek místa pro nohy (měřím 187cm), takové ATR v barvách ČSA a letu do Frankfurtu, to je masakr.

0/0
23.6.2017 10:51

M64i11r78o87s62l23a94v 38T82e58i18s21s10i51g 1290866725553

Pro všechny, kdo nepochopili větu, byť v článku nepříliš jednoznačně formulovanou, o kompenzaci za změnu letenky z třídy F na třídu B/C.

Kompenzací se v článku rozumí částka, kterou Emirates vyplatí cestujícímu NAD rozdíl v ceně obou letenek.

Jednoduše: cestující dostane zpět celý rozdíl v cenách letenek obou letových tříd a k tomu NAVÍC kompenzaci "v řádu stokorun".

+3/0
17.5.2017 13:14

R77o17m65a19n 76K27r92a91t28o10c83h12v20í44l 6436147706714

Jo tak, tak jsem to opravdu nepochopil.

0/0
18.5.2017 12:18

P18a11v23e84l 59Ř56a84p44e11k 7582626259565

Na Potěmkinovu vesnici s názvem Dubaj kašlu, ale tím letadlem bych se rád proletěl.

+1/−1
17.5.2017 9:35

M22i31c25h54a33l 61M94i70l94l93e53r 9806482729772

asi nevis, co je Potemkinova vesnice.;-)

Dubaj to rozhodne neni- ukazujes tim svou nevedomost a ovlivneni predsudky.

Ale kdyby se podival do Ruska, mozna bys tam nejake porad jeste nasel.:-P

+4/0
17.5.2017 12:16

R94o79m57a57n 20N78o69v16a52k 6349271692176

Vsechny letadla maji narvany, zadne misto na nohy, pred cca rokem omezili vahu u nejnizsiho tarifu a hlavne zpoplatnili rezervaci jakehokoli sedadla 25 eury za jeden usek...cili bezne se zaplati 100 euro navic (4 lety) - pokud nechcete sedet uprostred v 5tce a mit 2 lidi nalevo, 2 napravo a nekoho kdo vas skripne i zepredu RvRvRv

0/−3
16.5.2017 22:34

B57o26r50e31k 85J62a32n21e87c25e47k 4750652152220

Emirates nema zadna letadla s peti sedadly vedle sebe.

+1/0
17.5.2017 9:07

M16i68c13h20a83l 17M48i31l10l14e14r 9776512259722

jeste ne

prozatim vsechna jsou 3-4-3, coz je OK na A380, ale sardinky na B777

0/0
17.5.2017 9:29

M30i16c90h87a23l 77M52i32l93l84e49r 9656162639202

A 380 ve dvoutridove konfiguraci je nahore v economy 2-4-2

+1/0
17.5.2017 9:32

R80o53m72a56n 98K82r30a16t85o98c18h94v50í26l 6816847796954

Jsem myslel že ano, dokonce jsem s tím snad i letěl, ale už si to přesně nepamatuji.

0/0
17.5.2017 9:39

M24i94c40h83a77l 91M43i63l46l19e35r 9436512419662

podivej se na Emirates

www.emirates.com

a uplne dole na strance

Emirates A380 specifications

klikni na: Learn more about the Emirates A380

Pod technickymi detaily se ti nastavi 3 ruzne konfigurace sedadel/trid na:

Three class long-range seating chart = 3 tridy dlouhe trasy

Three class ultra-long-range seating chart= 3 tridy ultra dlouhe trasy

Two class long-range seating chart= 2 tridy dlouhe trasy

+1/0
17.5.2017 12:13

R89o32m59a14n 94K25r89a98t98o15c88h14v82í12l 6156217106684

Už jsem se tam také kouknul.

Opravdu jsem si myslel, že Emirates mají nějaká letadla co mají uprostřed 5 sedadel.

0/0
17.5.2017 12:22

F68a90b68i78o 96S75g80a22t45t46o20n80i 9521560767370

ty budeš asi expert... 5 míst v řadě Emirates nemají...

0/0
23.6.2017 10:54

R59o93m31a79n 84N80o34v94a41k 6789881862606

Dalsi duvod proc s nimi nikam nelitat - jak sardinka sedet v rade, kde bude 12 nebo dokonce 13 lidi? Strcte si tyhle letadla do zadele!

+4/−7
16.5.2017 22:31

M60i40c96h34a73l 81M49i97l20l35e83r 9326812789532

FYI: maximalne 10 dole v economy a 8 nahore v nove ustavene economy

0/0
17.5.2017 12:14

M88i27c61h41a37l 54M51i21l89l30e83r 9876662729462

takhle ostre se proti necemu obvykle ohani ten, kdo je ovlivnen kyselymi hrozny. Napr.nema na cestu, tak ji pro jistotu popliva.;-)

+3/0
17.5.2017 12:17

R27o85m93a61n 84N15o22v56a77k 6739361392486

letěl jsem s nimi jedenkrát do Asie (tzn. 4 lety celkem tam a zpět)...servis úžasný, lety bez zpoždění...v současnosti se změnily váhové limity a hlavně nutnost platit za rezervaci místa za každý let v případě, že nekoupíte dražší tarif - toto se vyrovnalo Lufthanse apod.

Pokud můžu, tak volím Qatar anebo Finnair, kde je stále šance, že vedle Vás nikdo sedět nebude (to se v Emirates nestane).

Každého volba jestli 7hodinový sardinkový let vyváží jedno dobré jídlo a pití během letu...

0/0
17.5.2017 15:52

M67i47c56h12a11l 80M16i24l27l57e59r 9156182299172

vahovy limit se zmenil pouze v nejnizsi cenove kategorii economy "Special". Nevim jak u vas, ale "special fares" nejsou az tak casto k mani. My nejcasteji kupujeme letenky v kategorii "Saver".

Zbyvale 3 stupne economy, vcetne "Saver" nadale povoluji 30 kg. Jakozto (predplaceny) clen Qantas Clubu mam s Emirates narok na +12kg navic.

Tusil jsem ale, ze pri odletu z Prahy to na prepazce vedet nebudou, tak jsem si otiskl zavazadlove predpisy Qantasu (partner Emirates) a kdyz slecna rekla, ze podavam 10kg nad vahu, dal jsem ji to precist.

Byl jsem v unoru u nas na cestovnim veletrhu, kde Emirates mely stanek a jejich zamestnanci rekli, ze uctovani za vyber sedadel se v Australii setkalo se znacnym odporem. Momentalne se plati USD 40 za vyber u nejdelsich letu jako Australie - Dubaj a "pry se ocekava", ze by to mohli o neco snizit.

Nevim ale jestli k tomu dojde, Emirates vloni prisli o dost velke % zisku oproti predchozim letum.

Mame tu od nas na vybranou letet napr. do Evropy s celou radou kombinaci ruznych aerolinek bud pres Asii, arabske staty nebo i dlouhou streku pres NZ a USA nebo Kanadu, ale prozatim se nam nejlepe vyplati Emirates a Qantas kvuli vyhodam clenstvi v Qantas Clubu.

Vedle +12 kg mame take volny pristup do jejich business lounge v Dubaji, tady, v Londyne a nekolika dalsich destinacich v lounge Qantasu.

Pri prestupu v Dubaji po 14 hodinovem letu prijde moc vhod sprcha a po ni vyborne jidlo vybrane z velkeho vyberu, k piti Moet&Chandon nebo dalsi dobra francouzska vina, kvalitni likery atd. Emirates v Dubaji si davaji zalezet i v business lounge, ne jen v jednicce.

+1/0
17.5.2017 20:06

I14v89o 93J82a35n73á18č96e38k 8303933471752

Pan pravděpodobně nechápe, že nejde o letadla, ale o letecké společnosti.

+1/0
17.5.2017 13:06

R70o83m66a11n 25N12o52v52a73k 6809851852656

Co nechápu? Konfigurace každého letadla je přizpůsobena požadavkům letecké společnosti. Takže si tyhle letadla může emirates strčit někam. ALe nemusí se bát, Češi budou s nimi létat, ikdyby měli sedět v 15 ti lidech v jedné řadě, protože letět s Emirates do Dubaje se rovná výletu na Měsíc...člověk je pak in...co na tom, že v Dubaji není nic k vidění.;-D

0/−1
17.5.2017 15:46

I32v98o 38J44a55n75á85č15e51k 8873793521142

Nechápete to, že nejde o letadlo, ale o to jak si jej která letecká společnost nakonfiguruje. Například KLM má B777 v konfiguraci 3-3-3, ale i v konfiguraci 3-4-3. Takže znova, letadlo za to nemůže, můžou za to letecké společnosti, které vychází vstříc zákazníkům, kteří chtějí létat téměř zadarmo.

0/0
17.5.2017 16:02

F75a64b40i18o 18S96g68a50t18t68o93n73i 9271610697280

tak zůstaň v Horní Dolní a prskej na internetu, experte

0/0
23.6.2017 10:55

P65a69t19r50i21k 78E70g55e44r 2348500809331

Musím říci, že Emirates A380-800 už je pořádný kousek! Dříve když jsem pracoval na letišti jsem měl tu příležitost poznat toto letadlo. Byl jsem i v kabině pilotů a doopravdy i tak trochu se mi v ten den splnil sen. Nutno však říci, že toto letadlo dalo nejvíce zabrat pro další let, že jsem byl rád když jsem šel raději na jiných pět letadel a těšilo mě dělat iry nebo poláky i když britové a rusové občas něco nechali.

0/0
16.5.2017 22:23

R83o18m39a53n 44K70r52a30t17o17c57h52v29í16l 6266257126744

Řekněte mi o tom něco více.

Děkuji

0/0
17.5.2017 8:04

H13y52n30e32k 91M87r72t63v54ý 2280457849861

o práci uklízečky se lidem moc často nesní

0/−2
17.5.2017 9:23

M90i37c86h37a70l 41M11i10l62l97e60r 9256982419372

on je uklizecka?

0/0
17.5.2017 9:34

J50o27z31e86f 97K13o74s39t41e61l25a50n80s80k25ý 8335832319306

Doteraz som si myslel, že najluxusnejšia je biznis trieda. A ono je to celé inak...

Lietadlom som však letel len 2x - aj to len na krátkej trase.

0/0
16.5.2017 22:14
Foto

O65n25d41r78e55j 83B10o74c49e54k 1690165924568

Nejluxusnější třída aktuálně je The Residence:-P

+1/0
16.5.2017 23:12
Foto

P45a22t37r96i58k 86C83h26r97z 4558749542899

Ono je to celé složitější. Základní rozdělení tříd je první - business a economy (někdy nazývaná také turistická).

Ale i v rámci těchto tříd jsou rozdíly, např. se objevuje tzv. premium economy (o něco širší sedačky a o něco větší rozestupy, takže více místa na nohy, nicméně některé společnosti mají podmínky v "běžné economy" podobné jako jiné v "premium economy"). Někde umožňují aerolinky si připlatit za místa u nouzových východů, kde je více místa na nohy.

V Business lze obvykle sedadlo sklopit tak, že vznikne lůžko a na kterém se dá opravdu spát, v první třídě vždy. I v rámci první třídy jsou pak různé další speciality, viz zmíněné soukromé kajuty, atd.

Ke každé třídě pak patří určitý servis, a i ten se liší mezi jednotlivými společnostmi. Někde u economy není v ceně ani pití a jídlo, jinde jen omezený výběr a letěl jsem s KLM, kde v rámci economy jsem si mohl chodit nápoje brát sám (prostě v kuchyňce byl tác s džusy a limonádami a cestující si mohli brát dle libosti). V business a první třítě se už obvykle jí na porcelánu a kovovými příbory, nabídka jídla je lepší (víc a chutnější).

S letenkami do business a první třídy je obvykle zdarma vstup do letištních salonků (pokud ho provozuje daná letecká společnost), někdy je možné i privátní odbavení, případně odvoz autem až k letadlu a opět vyzvednutí přímo u letadla. Ale to jde za poplatek i k economy.

A jestli se to vyplatí? No jak komu. Kdo to neplatí ze svého, tak určitě (četl jsem, jak na nějakou humanitární organizaci prasklo, že jejich zaměstnanci létali po světě právě v business třídě), celkem to jde, když se to platí z mílí ze věrnostního programu. Ale "za peníze" je to dost drahé.

0/0
17.5.2017 15:04

J30a29n 47V73a75c92h78o75u22s19e47k 5757128970

dostat dopis o prevedeni do nizsi tridy s kompenzaci v radech stokorun, tak bych nejspise s emirates nadobro skoncil. nevim do jake miry je dobre zbavovat se takovych zakazniku.

+3/−1
16.5.2017 21:37
Foto

E38d35u83a70r54d 31P93e45t68r87o36v35s44k45ý 6498271848143

Letaji tam 3 aerolinky, Emirates navysuji kapacitu, jenom CSA jaksi Dubai pred casem opustily pro nevytizenost linky. Smutne.

+15/0
16.5.2017 21:07

P10e92t79r 54M12a80c93h23á24č80e32k 9127884313

Ani ne tak smutné, jako spíš logické. Většina cestujících neletí do Dubaje, ale přes Dubaj dále, s tím ČSA nemohlo sloužit.

Navíc letět tuhle trasu s nějakou 737 nebo A321 taky není nic moc. Je to sice šest hodin, ale i tak ...

+5/0
16.5.2017 21:17
Foto

E55d88u54a89r23d 84P30e32t94r83o60v58s46k49ý 6588421358943

Ale s Travel Servisem nebo FlyDubai asi dale moc neleti. A byly doby kdy CSA mely 3 letadla A330. A co Londyn, ktery CSA take opustily. A nyni se tam leta snad na vsechna letiste, je to destinace s nejvice prepravenymi cestujicimi. Helsinki - letaly, neletaly, zase letaji, atd. CSA ma jaksi chaoticky a nekoncepcni management. Ano, Emirates to s nabidnutou kompenzaci prehnaly, ale jinak to asi umi.

+1/0
16.5.2017 22:25

V33í43t74ě18z28s82l33a13v 76B41o17c23h 6222655975156

Travel Service prodá část kapacity cestovkám, FlyDubai má navazující lety. ČSA nikdy 3 A330tky neměly, měly vždy jen jedno. Jestli myslíte A310tky, tak ty měly 4. U Londýna nemohly konkurovat cenou lowcostům a možnostmi (navazující lety) British Airways.

0/0
16.5.2017 23:53

R79a54d90e58k 13J10a83n76a97t94a 9935526434532

Ano, FlyDubai má stejně jako Emirates v DXB hub a může tak nabídnout dost dalších destinací:

i0.wp.com

0/0
17.5.2017 8:03

R64o81m54a37n 78K55r55a46t70o71c66h20v17í87l 6256817716944

ČSA a 3 letadly A330? - neplete te si to s A310?

0/0
17.5.2017 8:06

P59e41t69r 13M51a76c90h32á59č96e20k 9327884793

To je dost husté. Cenový rozdíl mezi shodnou letenkou v Business a ve First je v kupní ceně zpravidla v řádech tisíců Eur, kompenzace za downgrade First do Business v řádech stokorun? To snad musí být omyl 8-o.

+12/−1
16.5.2017 21:07

R68o33m76a35n 68S83m85ě52l59ý 8434835286901

Asi jste to špatně pochopil. Z článku je jasný že cenový rozdíl mezi letenkami dostanou celý a několik stovek jako kompenzaci navíc.

0/0
28.5.2017 13:01

L92u91k94á61š 25H32l98o91u12c83a60l 6402760461554

rozdíl v ceně letenky "business-first" v řádech stovek dolarů, nabídnutá kompenzace v řádech stovek korun. to je vyloženě fér.

+10/−1
16.5.2017 20:36

P95e57t35r 47Ž82á86k 1508832215889

tak ta kompenzace first bussines by měla být několik tisíc, dle rozdílu v ceně.

Mě jenom fascinuje, že tolik lidí do DXB létá, denně létá i FlyDubai, taky Travel..

A kord ted v létě, kdy se tam nedá vůbec být. Já tam byl předloni v květnu a už 40 celý týden. Loni jsem jel koncem dubna a "jenom" 35.

Tak letos jsem zvolil Karibik a tam je ted ideálních 30.

+1/0
16.5.2017 20:13

P22e86t18r 17Ž81á35k 1298322855969

ale ted jsem už doma ve vaně:-(

+3/0
16.5.2017 20:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.