Diskuse k článku

Emirates omezí v Praze první třídu, nasadí letadlo pro 615 lidí

Letecká společnost Emirates nejméně na dva měsíce stáhne přestane do Prahy létat s letadlem s místy v první třídě. Na linku do Dubaje od září začne posílat do Prahy letadlo A380 ve verzi pro více lidí než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F46a21b47i68o 78S62g76a15t91t31o73n60i 9451790617320

Kdo může, tak od června do září z Dubaje odlétá, takže spíše to vypadá na vytížená letadla z Dubaje do Prahy

0/0
23.6.2017 10:48

H44o52n42z46a 77B45r38h75e25l 7318141836760

Byla to jediná first class co letěla z Prahy?

+1/−1
17.5.2017 15:52

V94a22c44l95a12v 48C59h29a22r55o81u31s93e61k 6588888868782

Není to jedina first class, co leta z Prahy

0/0
18.5.2017 8:43

H47o54n95z62a 26B41r17h24e68l 7748181926630

A kdo další? Napadá mně ještě Korean air s 747.

+1/0
18.5.2017 9:55

M41i72c31h25a35l 61M26i48l77l23e71r 9256402859642

mate tam Etihad nebo Qatar?

0/−1
18.5.2017 10:21

R55o50m76a26n 36K44r35a46t31o97c58h27v64í93l 6336907536144

Ti sem nelétají

0/0
18.5.2017 12:17

M62i28c89h31a39e43l 62K34a61d97e76r82a89v11e10k 8301594228334

Takže pořád nejlepší Mallorca s 737/900 za 2 hodky na kole a v klidu.;-D;-D;-D;-D;-D

Kyselé hrozny to nejsou,někde sedět 7 hodin v letadle napresovaný jako sardinka to ne. ;-(;-(

0/−1
17.5.2017 15:02

M40i75c37h96a47l 83M92i37l12l97e83r 9836882809712

to zalezi na tom kam potrebujes letat obchodne ci studijne nebo kam si vyberes dovolenou.

Kdo se muze drzet 2 hodinovych letu jako maximum - nepotrebuje vic jak B737 ci A319/ 320/ 321 a byt po 2 hodiny nasardinkovan v letadle od TS nebo jinem lowcostu se da vydrzet.

Od nas zahranici znamena v kazdem pripade zamori a minimalni delka zahranicniho letu od nas je na Novy Zeland 3 az 4 hodiny, podle toho kterym smerem se leti a zda je podpurny vitr nebo protivitr. I jen domaci linkou to je 4 hodiny do Perthu ze Sydney.

+1/0
18.5.2017 10:26

L36u33b45o65m29í46r 82Z72o19u72h48a54r 3245685256638

No jste mimo. Ikdyž je to třída economy tak je tam daleko více místa než u jiných letadel. Vůbec se to nedá srovnat. A to se nebavím o jídle.

0/0
18.5.2017 19:45

F73a73b78i29o 72S85g90a92t83t55o50n34i 9321620237920

A380 v ekonomy u Emirates má luxusní dostatek místa pro nohy (měřím 187cm), takové ATR v barvách ČSA a letu do Frankfurtu, to je masakr.

0/0
23.6.2017 10:51

M93i19r39o73s96l23a56v 14T92e92i63s86s73i45g 1470226435823

Pro všechny, kdo nepochopili větu, byť v článku nepříliš jednoznačně formulovanou, o kompenzaci za změnu letenky z třídy F na třídu B/C.

Kompenzací se v článku rozumí částka, kterou Emirates vyplatí cestujícímu NAD rozdíl v ceně obou letenek.

Jednoduše: cestující dostane zpět celý rozdíl v cenách letenek obou letových tříd a k tomu NAVÍC kompenzaci "v řádu stokorun".

+3/0
17.5.2017 13:14

R30o19m24a12n 51K62r47a54t72o45c90h42v47í86l 6196347616294

Jo tak, tak jsem to opravdu nepochopil.

0/0
18.5.2017 12:18

P58a85v88e75l 59Ř32a25p78e91k 7362156199195

Na Potěmkinovu vesnici s názvem Dubaj kašlu, ale tím letadlem bych se rád proletěl.

+1/−1
17.5.2017 9:35

M12i22c87h79a91l 82M78i17l86l20e59r 9686822679122

asi nevis, co je Potemkinova vesnice.;-)

Dubaj to rozhodne neni- ukazujes tim svou nevedomost a ovlivneni predsudky.

Ale kdyby se podival do Ruska, mozna bys tam nejake porad jeste nasel.:-P

+4/0
17.5.2017 12:16

R60o26m10a64n 20N84o91v84a95k 6409421642796

Vsechny letadla maji narvany, zadne misto na nohy, pred cca rokem omezili vahu u nejnizsiho tarifu a hlavne zpoplatnili rezervaci jakehokoli sedadla 25 eury za jeden usek...cili bezne se zaplati 100 euro navic (4 lety) - pokud nechcete sedet uprostred v 5tce a mit 2 lidi nalevo, 2 napravo a nekoho kdo vas skripne i zepredu RvRvRv

0/−3
16.5.2017 22:34

B36o82r54e28k 66J36a80n39e35c98e38k 4410782502510

Emirates nema zadna letadla s peti sedadly vedle sebe.

+1/0
17.5.2017 9:07

M97i77c26h90a48l 56M76i41l20l14e53r 9986262299122

jeste ne

prozatim vsechna jsou 3-4-3, coz je OK na A380, ale sardinky na B777

0/0
17.5.2017 9:29

M83i61c49h24a37l 60M37i14l50l26e41r 9306302899112

A 380 ve dvoutridove konfiguraci je nahore v economy 2-4-2

+1/0
17.5.2017 9:32

R35o77m16a51n 43K96r61a25t72o40c78h16v22í17l 6616817816234

Jsem myslel že ano, dokonce jsem s tím snad i letěl, ale už si to přesně nepamatuji.

0/0
17.5.2017 9:39

M16i95c54h79a39l 35M23i47l50l22e50r 9316252569212

podivej se na Emirates

https://www.emirates.com/english/flying/our_fleet/emirates_a380/emirates_a380.aspx

a uplne dole na strance

Emirates A380 specifications

klikni na: Learn more about the Emirates A380

Pod technickymi detaily se ti nastavi 3 ruzne konfigurace sedadel/trid na:

Three class long-range seating chart = 3 tridy dlouhe trasy

Three class ultra-long-range seating chart= 3 tridy ultra dlouhe trasy

Two class long-range seating chart= 2 tridy dlouhe trasy

+1/0
17.5.2017 12:13

R29o13m27a30n 19K76r68a85t98o33c51h95v80í30l 6916427636584

Už jsem se tam také kouknul.

Opravdu jsem si myslel, že Emirates mají nějaká letadla co mají uprostřed 5 sedadel.

0/0
17.5.2017 12:22

F47a17b83i15o 80S97g76a26t29t58o21n13i 9321190627590

ty budeš asi expert... 5 míst v řadě Emirates nemají...

0/0
23.6.2017 10:54

R11o87m58a64n 61N13o38v36a67k 6809161832276

Dalsi duvod proc s nimi nikam nelitat - jak sardinka sedet v rade, kde bude 12 nebo dokonce 13 lidi? Strcte si tyhle letadla do zadele!

+4/−7
16.5.2017 22:31

M65i30c29h18a67l 66M18i13l45l97e45r 9326422609492

FYI: maximalne 10 dole v economy a 8 nahore v nove ustavene economy

0/0
17.5.2017 12:14

M36i87c29h29a86l 27M70i89l53l14e93r 9846132549782

takhle ostre se proti necemu obvykle ohani ten, kdo je ovlivnen kyselymi hrozny. Napr.nema na cestu, tak ji pro jistotu popliva.;-)

+3/0
17.5.2017 12:17

R23o26m70a41n 11N92o90v83a23k 6509951502966

letěl jsem s nimi jedenkrát do Asie (tzn. 4 lety celkem tam a zpět)...servis úžasný, lety bez zpoždění...v současnosti se změnily váhové limity a hlavně nutnost platit za rezervaci místa za každý let v případě, že nekoupíte dražší tarif - toto se vyrovnalo Lufthanse apod.

Pokud můžu, tak volím Qatar anebo Finnair, kde je stále šance, že vedle Vás nikdo sedět nebude (to se v Emirates nestane).

Každého volba jestli 7hodinový sardinkový let vyváží jedno dobré jídlo a pití během letu...

0/0
17.5.2017 15:52

M52i60c28h39a69l 77M85i40l92l85e64r 9406482589392

vahovy limit se zmenil pouze v nejnizsi cenove kategorii economy "Special". Nevim jak u vas, ale "special fares" nejsou az tak casto k mani. My nejcasteji kupujeme letenky v kategorii "Saver".

Zbyvale 3 stupne economy, vcetne "Saver" nadale povoluji 30 kg. Jakozto (predplaceny) clen Qantas Clubu mam s Emirates narok na +12kg navic.

Tusil jsem ale, ze pri odletu z Prahy to na prepazce vedet nebudou, tak jsem si otiskl zavazadlove predpisy Qantasu (partner Emirates) a kdyz slecna rekla, ze podavam 10kg nad vahu, dal jsem ji to precist.

Byl jsem v unoru u nas na cestovnim veletrhu, kde Emirates mely stanek a jejich zamestnanci rekli, ze uctovani za vyber sedadel se v Australii setkalo se znacnym odporem. Momentalne se plati USD 40 za vyber u nejdelsich letu jako Australie - Dubaj a "pry se ocekava", ze by to mohli o neco snizit.

Nevim ale jestli k tomu dojde, Emirates vloni prisli o dost velke % zisku oproti predchozim letum.

Mame tu od nas na vybranou letet napr. do Evropy s celou radou kombinaci ruznych aerolinek bud pres Asii, arabske staty nebo i dlouhou streku pres NZ a USA nebo Kanadu, ale prozatim se nam nejlepe vyplati Emirates a Qantas kvuli vyhodam clenstvi v Qantas Clubu.

Vedle +12 kg mame take volny pristup do jejich business lounge v Dubaji, tady, v Londyne a nekolika dalsich destinacich v lounge Qantasu.

Pri prestupu v Dubaji po 14 hodinovem letu prijde moc vhod sprcha a po ni vyborne jidlo vybrane z velkeho vyberu, k piti Moet&Chandon nebo dalsi dobra francouzska vina, kvalitni likery atd. Emirates v Dubaji si davaji zalezet i v business lounge, ne jen v jednicce.

+1/0
17.5.2017 20:06

I63v62o 72J32a10n89á28č32e15k 8713283481432

Pan pravděpodobně nechápe, že nejde o letadla, ale o letecké společnosti.

+1/0
17.5.2017 13:06

R96o45m15a45n 31N30o92v11a53k 6759551432766

Co nechápu? Konfigurace každého letadla je přizpůsobena požadavkům letecké společnosti. Takže si tyhle letadla může emirates strčit někam. ALe nemusí se bát, Češi budou s nimi létat, ikdyby měli sedět v 15 ti lidech v jedné řadě, protože letět s Emirates do Dubaje se rovná výletu na Měsíc...člověk je pak in...co na tom, že v Dubaji není nic k vidění.;-D

0/−1
17.5.2017 15:46

I91v81o 33J83a76n70á54č41e53k 8593863331272

Nechápete to, že nejde o letadlo, ale o to jak si jej která letecká společnost nakonfiguruje. Například KLM má B777 v konfiguraci 3-3-3, ale i v konfiguraci 3-4-3. Takže znova, letadlo za to nemůže, můžou za to letecké společnosti, které vychází vstříc zákazníkům, kteří chtějí létat téměř zadarmo.

0/0
17.5.2017 16:02

F96a62b41i94o 33S96g58a47t95t95o50n59i 9931270387450

tak zůstaň v Horní Dolní a prskej na internetu, experte

0/0
23.6.2017 10:55

P61a19t96r76i66k 22E35g49e81r 2878500779881

Musím říci, že Emirates A380-800 už je pořádný kousek! Dříve když jsem pracoval na letišti jsem měl tu příležitost poznat toto letadlo. Byl jsem i v kabině pilotů a doopravdy i tak trochu se mi v ten den splnil sen. Nutno však říci, že toto letadlo dalo nejvíce zabrat pro další let, že jsem byl rád když jsem šel raději na jiných pět letadel a těšilo mě dělat iry nebo poláky i když britové a rusové občas něco nechali.

0/0
16.5.2017 22:23

R64o90m54a58n 96K12r94a48t21o79c32h45v28í54l 6846367426274

Řekněte mi o tom něco více.

Děkuji

0/0
17.5.2017 8:04

H75y36n12e18k 96M76r36t50v40ý 2490157549501

o práci uklízečky se lidem moc často nesní

0/−2
17.5.2017 9:23

M19i17c68h17a40l 59M14i45l29l35e49r 9236962269542

on je uklizecka?

0/0
17.5.2017 9:34

J30o93z80e63f 55K54o33s11t61e61l82a57n80s70k61ý 8645972159346

Doteraz som si myslel, že najluxusnejšia je biznis trieda. A ono je to celé inak...

Lietadlom som však letel len 2x - aj to len na krátkej trase.

0/0
16.5.2017 22:14
Foto

O80n36d20r84e77j 95B82o22c39e17k 1760675824788

Nejluxusnější třída aktuálně je The Residence:-P

+1/0
16.5.2017 23:12
Foto

P19a94t19r54i34k 89C94h63r83z 4668549782759

Ono je to celé složitější. Základní rozdělení tříd je první - business a economy (někdy nazývaná také turistická).

Ale i v rámci těchto tříd jsou rozdíly, např. se objevuje tzv. premium economy (o něco širší sedačky a o něco větší rozestupy, takže více místa na nohy, nicméně některé společnosti mají podmínky v "běžné economy" podobné jako jiné v "premium economy"). Někde umožňují aerolinky si připlatit za místa u nouzových východů, kde je více místa na nohy.

V Business lze obvykle sedadlo sklopit tak, že vznikne lůžko a na kterém se dá opravdu spát, v první třídě vždy. I v rámci první třídy jsou pak různé další speciality, viz zmíněné soukromé kajuty, atd.

Ke každé třídě pak patří určitý servis, a i ten se liší mezi jednotlivými společnostmi. Někde u economy není v ceně ani pití a jídlo, jinde jen omezený výběr a letěl jsem s KLM, kde v rámci economy jsem si mohl chodit nápoje brát sám (prostě v kuchyňce byl tác s džusy a limonádami a cestující si mohli brát dle libosti). V business a první třítě se už obvykle jí na porcelánu a kovovými příbory, nabídka jídla je lepší (víc a chutnější).

S letenkami do business a první třídy je obvykle zdarma vstup do letištních salonků (pokud ho provozuje daná letecká společnost), někdy je možné i privátní odbavení, případně odvoz autem až k letadlu a opět vyzvednutí přímo u letadla. Ale to jde za poplatek i k economy.

A jestli se to vyplatí? No jak komu. Kdo to neplatí ze svého, tak určitě (četl jsem, jak na nějakou humanitární organizaci prasklo, že jejich zaměstnanci létali po světě právě v business třídě), celkem to jde, když se to platí z mílí ze věrnostního programu. Ale "za peníze" je to dost drahé.

0/0
17.5.2017 15:04

J56a64n 58V73a84c24h91o90u72s93e83k 5947848580

dostat dopis o prevedeni do nizsi tridy s kompenzaci v radech stokorun, tak bych nejspise s emirates nadobro skoncil. nevim do jake miry je dobre zbavovat se takovych zakazniku.

+3/−1
16.5.2017 21:37
Foto

E70d20u70a54r84d 25P73e11t60r65o54v52s80k43ý 6848711358273

Letaji tam 3 aerolinky, Emirates navysuji kapacitu, jenom CSA jaksi Dubai pred casem opustily pro nevytizenost linky. Smutne.

+15/0
16.5.2017 21:07

P33e27t17r 65M74a58c13h81á68č86e27k 9327254703

Ani ne tak smutné, jako spíš logické. Většina cestujících neletí do Dubaje, ale přes Dubaj dále, s tím ČSA nemohlo sloužit.

Navíc letět tuhle trasu s nějakou 737 nebo A321 taky není nic moc. Je to sice šest hodin, ale i tak ...

+5/0
16.5.2017 21:17
Foto

E39d14u45a92r72d 95P10e92t60r82o62v97s17k39ý 6708201568873

Ale s Travel Servisem nebo FlyDubai asi dale moc neleti. A byly doby kdy CSA mely 3 letadla A330. A co Londyn, ktery CSA take opustily. A nyni se tam leta snad na vsechna letiste, je to destinace s nejvice prepravenymi cestujicimi. Helsinki - letaly, neletaly, zase letaji, atd. CSA ma jaksi chaoticky a nekoncepcni management. Ano, Emirates to s nabidnutou kompenzaci prehnaly, ale jinak to asi umi.

+1/0
16.5.2017 22:25

V32í57t76ě61z41s63l54a95v 95B81o42c14h 6232425435396

Travel Service prodá část kapacity cestovkám, FlyDubai má navazující lety. ČSA nikdy 3 A330tky neměly, měly vždy jen jedno. Jestli myslíte A310tky, tak ty měly 4. U Londýna nemohly konkurovat cenou lowcostům a možnostmi (navazující lety) British Airways.

0/0
16.5.2017 23:53

R81a51d39e48k 77J62a31n33a33t55a 9825216604942

Ano, FlyDubai má stejně jako Emirates v DXB hub a může tak nabídnout dost dalších destinací:

https://i0.wp.com/www.paddleyourownkanoo.com/wp-content/uploads/2017/02/flydubai_route_network.png

0/0
17.5.2017 8:03

R52o96m76a69n 43K91r23a61t52o13c39h28v98í13l 6216287776494

ČSA a 3 letadly A330? - neplete te si to s A310?

0/0
17.5.2017 8:06

P64e73t98r 88M68a27c48h53á94č54e37k 9187174713

To je dost husté. Cenový rozdíl mezi shodnou letenkou v Business a ve First je v kupní ceně zpravidla v řádech tisíců Eur, kompenzace za downgrade First do Business v řádech stokorun? To snad musí být omyl 8-o.

+12/−1
16.5.2017 21:07

R45o85m88a17n 46S71m98ě46l68ý 8884855446481

Asi jste to špatně pochopil. Z článku je jasný že cenový rozdíl mezi letenkami dostanou celý a několik stovek jako kompenzaci navíc.

0/0
28.5.2017 13:01

L43u32k29á21š 37H14l71o94u31c53a18l 6172520931484

rozdíl v ceně letenky "business-first" v řádech stovek dolarů, nabídnutá kompenzace v řádech stovek korun. to je vyloženě fér.

+10/−1
16.5.2017 20:36

P31e56t25r 67Ž34á38k 1708132925739

tak ta kompenzace first bussines by měla být několik tisíc, dle rozdílu v ceně.

Mě jenom fascinuje, že tolik lidí do DXB létá, denně létá i FlyDubai, taky Travel..

A kord ted v létě, kdy se tam nedá vůbec být. Já tam byl předloni v květnu a už 40 celý týden. Loni jsem jel koncem dubna a "jenom" 35.

Tak letos jsem zvolil Karibik a tam je ted ideálních 30.

+1/0
16.5.2017 20:13

P50e80t70r 49Ž27á86k 1168602865979

ale ted jsem už doma ve vaně:-(

+3/0
16.5.2017 20:14



Najdete na iDNES.cz