- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže ve výsledku to dopadlo přesně tak, jak si to Němci naplánovali - přesunout část silniční daně na dálniční poplatky (daň). EK dělala haura, ale ve skutečnosti vůbec nic nezmohla.
My stari ohybaci, abysme se tak jednou pripojili k necemu
No jasně, ustrašený Sobotka aby se připojil k žalobě ...
Postavili dálnici, ale jezdily jim tam auta - tak se vymyslely známky A já myslel, že účel je odvést dopravu z měst a obcí. Tohle jí tam v mnoha ohledech vrátí. Kvůli pár cestám za rok do Drážďan si známku asi spousta lidí nekoupí. Troufám si říct, že tohle se zas tolik nevyplatí. Možná u benzíňáků, tam to není taková pálka...
Tak si klidně přes ty dědiny jezděte, ale každý rozumný si raději připlatí a pojede po dálnici.
Taková cesta do Itálie by asi bez dálnic trvala podstatně déle.
Nejake zduvodneni proc se Sobotka nepridal k Rakusakum by nebylo? Rozhodnuti EU v tomto vnimam jako jednoznacne diskriminacni vuci ostatnim obcanum EU, tak doufam ze Rakusaci uspeji s zalobou. To ze to Nemci zkousi pochopit dokazu, ze si Ceska vlada necha kalet na vlastni obcany uz nikoliv.
Tady je zase kvikotu a nadávání na Němce.
No tak to uděláme jako oni, zavedeme silniční daň pro všechny vozidla a pak si od této dani budeme odečítat cenu dálniční známky, jste pro? :-)
Buďte rádi, že nemusíte platit silniční daň, protože když si někdo nahoře prdne, tak bych nerad pak platil zase něco navíc.
Nejsme. Silniční daň by byla nesmyslnou duplikací spotřební daně z PHM s tím rozdílem, že by postihovala jen vozidla registrovaná v ČR a bez ohledu na to, jak často jezdí. Spotřební daň je mnohem spravedlivější. Postihuje všechny a víc toho, kdo víc jezdí.
Vzdyt v breznu jete prezident rikal, ze si vystaci s hulkou. Za dva mesice je situace rapidne horsi. Co prijde za dalsi dva mesice ?
Pardon, tohle sem nepatri :-)
Němci si odečtou ze silniční daně cenu známky. Češi si tu naši neodečtou, protože ze soukromých vozidel žádnou silniční daň neplatí. Jinými slovy: Němci mění financování - snižují silniční daň a zavádějí dálniční známky pro všechny. Co je na tom divného?
Divného je na tom, že snižují daň jen těm, kdo si koupí známku. Jinými slovy kompenzují mýtné svým vlastním občanům. Blíže je to vysvětleno v mém příspěvku z 15:28, který jste omínusoval, ale bohužel neokomentoval.
Před lety nám EU zakázala dvojí ceny na hradech a zámcích, kvůli kterým k nám jezdí lidé z celé Evropy. Je čas ceny pořádně napálit - všem samozřejmě, nicméně český návštěvník bude moci uplatnit v daňovém přiznání položku "náklady na kulturní vzdělávání" ve výši těch vstupenek.
Tohle srovnani je uplne hloupe..
Všichni, kdo tady kritizují EU, by si měli uvědomit, že bez EU by se tahle debata vůbec nevedla. Díky existenci EU platí pravidlo nediskriminace obyvatel podle národnosti. Bez EU by Němci klidně mohli zavést pravidlo, že za jejich dálnice budou platit jen Češi a my bychom si ani neuprdli. Skutečnost, že Němci si budou moci mýto odečíst z daní (je jedno z jakých), znamená diskriminaci všech ostatních. Ať si klidně sníží nebo úplně zruší daň z provozu motorových vozidel. To je jejich věc. Ale pro všechny a ne jen pro ty, kteří si koupí dálniční známku. Pokud bychom tuhle diskriminaci akceptovali, pak by teoreticky mohl každý stát EU de facto zabránit jiným občanům EU používat jeho dálnice pouze tím, že by zvedl mýto třeba na 5000 éček ročně s tím, že jeho občané by to mohli odečíst z daní.
Vždyť si Němci ty dálnice pořád platí! A je jedno, jakou formou ty peníze vyberete. Nebo jim snad stavbu a údržbu dálnic platí cizí stát jako sponzor? Naopak cizinci je používají a neplatí nic, max. spotřební daň z PH - ovšem pokud v DE tankují.