Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitelé STK si „napsali“ vyhlášku. Střet zájmů to není, míní ministerstvo

Lukrativní byznys stanic technické kontroly se letos větší konkurence nedočká. Uvolnění trhu, které loni sliboval ministr dopravy Dan Ťok, nejprve zarazili poslanci, protože schválili zákon, který deregulaci výrazně omezoval. Následně ministerstvo dopravy sestavilo pracovní skupinu, ve které zasedli zástupci největších STK nebo jejich spolky, kteří se většímu konkurenčnímu boji snaží vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53i43b41o31r 12F24l72e69i29s17c64h48h28a84n50s 1580292439717

Aby STK splnila kvótu "nevyhovujících", musí něko sem tam vyhodit. Vyhazují jen normální občany, kteří se tam objeví jednou za dva roky. Na nich "sbírají body", aby pak mohli svým kamarádíčkům z bazarů, co vozej každý týden prašivky s přetočenejma tachometrama a vykuchanejma filtrama na kšeft, udělit "vyhovující" a známku. Jinak by kamarádíček solil každý týden za opravy a to se mu nechce. Auta má na kšeft, a ne aby do toho cpal prachy. Prodá to jako vyhovující, a jestli ho s tím chytěj v Rakousku, že je to přečipovaný a bez filtru a on pojede domů vlakem, bude se bazarista hájit protokolem, že když se to prodávalo, bylo všechno funkční. Z kamarádíčků maj totiž za tuhle tichou domluvu STK největší peníze. A tak to funguje už 15 let.:-/

+2/0
18.5.2017 18:31
Foto

I30m84r84i38c26h 39S16u38c34h24a97r61s36k77ý 8446293255611

Kdopak nám schválil nový zákon, který zrušil možnost jednoduššího STK no přece soukmenovci z ODS, TOP09 a soudruzi s ČSSD.

Babiš jim zarazil tok státních peněz tak si museli na rychlo odsouhlasit alespoň nějakou náplast ...........;-)

0/−1
18.5.2017 14:42

D34a14v17i33d 18R13y92c37h63e63t53s64k44ý 9206641210180

Klasický byrokratický hnůj, dej někomu pravomoc a budeš okrádán. Když jsem na té STK chalupě místo "provozní doba" viděl "úřední hodiny", potrhal jsem se smíchy. Není důvod, STK aby při splnění podmínek nemohl dělat kdokoliv.

+3/0
18.5.2017 13:27

K62a33r58e56l 92V84a84c66h41u94t 9923662859913

Jsou majitelé, kteří se o vůz starají. ;-)R^ - A jsou mnozí jiní, jejichž vozem bych se bál jet byť i jen 0,5 kilometru k trafice na rohu... 8-oRv

Ti první by STK vlastně ani nepotřebovali. XTy druhé holt musí k údržbě někdo nějak "dokopat". :-( ... No a jak to tak bývá, vždycky budou ti první doplácet na ty salámisty, kterým je všechno za všech okolností tak nějak u pr*-le.

0/0
18.5.2017 13:16

P17a15v38e14l 80R47e25z76n60i30c23e45k 3785734694692

budu blejt....

0/0
18.5.2017 9:58

L42a26d25i22s33l21a62v 37K74a57l24o48u33s 7465616411700

Taky se mi chce . STK je státem nařízená korupce. Kdyby se mě policie zeptala, kde jsem se setkal s náznakem korupce, tak by STK bylo na prvním místě. Evidentně působení STK nikdy nezabránilo žádné nehodě. Na silnici se pohybují vozidla, která sice prošla STK, ale evidentně hulící náklaďáky, tranzity,osobáky,benziňáky, odpadávající kusy rzi z vozidel,nebo kdy kvůli vůlím v řízení má dotyčný problém vozidlo udržet na silnici, nebo excelentní případ, kdy shoří v tunelu kamion je ukázkou zbytečnosti této instituce. Je to jen GIGA BUZERACE.

0/0
18.5.2017 11:02

M95i67l72a37n 14P36e17t36r24ž18e81l95a 7723703480

Nejsem Babiš abych prohlásil, že všichni kradnú. Ale z toho co čtu a slyším je jasné, že je tu obrovská lobby, která nemá zájem na tom aby tu jezdila auta v dobrém stavu (viz diesely bez filtru, které skoro denně potkávám i osobně), ale pouze na tom aby měly zajištěný provoz že zákona a patřičné zisky. Je to výsměch všem normální obyvatelům ČR.

Ano v Německu je to jinak, ale taky je to tam jinak s přístupem k autům.

+5/0
18.5.2017 9:26

M86a66r35t32i34n 69V75y94s81k27o51c52i71l 3672628215960

A nejlepší na tom je, že jsem slyšel, že jedno nejmenované okresní město má nárok na tři licence) všechny tyto licence koupila jedna firma. Tedy máte možnost si svobodně vybrat, jestli půjdete k Firmě A v ulici A, firmě A v ulici B, nebo firmě A v ulici C. No neberte to, však máte na výběr, ne?

+1/0
18.5.2017 10:58

R76a82d46i13m 72S12k69á88l21a 1852260832478

Koukám, že zde asi budu se svým názorem ojedinělý, alebudiž. Uvědomte si prosím, že jakmile rozmělníte dohled nad technickým stavemvozidel na servisy, tak zaplatíte možná trochu menší částku za technickou prohlídku,ale ve výsledku zaplatíte více za servis, protože na jedné straně bude snaha hledatnějaký ten dražší díl, který už opravdu, ale opravdu potřebuje vyměnit, aby toprohlídkou prošlo, a věřte, že se většinou najde, protože kšeft je kšeft, a na stranědruhé tu jistě vzniknou i servisy, kde za flašku projde úplně všechno, takže topak bude teprve údivu, co všechno za jezdící vraky lze potkat na našichsilnicích, protože i ten největší střep si tu svojí garáž, kde bezproblémů projde, vždycky lehce najde. Dnes je STK řádově 300 v ČR a i takjsou některé poctivé více a jiné méně, ale jedou víceméně podle jedné lajny nebo stát má možnost je do té lajny aspoň občas dostat, podiverzifikaci na servisy jich může být klidně i 3000, a to pak bude velkého divení, že sikaždý bude dělat, co chce, a nikdo to nestačí kontrolovat (a pokud ano, bude toznamenat obrovský nárůst státního aparátu), protože ruka trhu zde vyřeší jediné logické pravidlo - zaplať a vždycky projdeš (náš zákazník, náš pán), nikdo si nebude moci dovolit nikoho s autem vyhodit, protože by okamžitě jel jinam, kdy by odpor byl menší, a vícekrát by už nepřijel. Podle mě dohled nad technickýmstavem vozidel měl zůstat od počátku v rukou státu a specializovanýchpracovišť (policie), už privatizace původně státních STK v první polovině90. let byl nevratný krok špatným směrem, ale pokud by to mělo vypadat, jak jev článku nastíněno, tak to už pak bude opravdu lepší povinnost pravidelné technicképrohlídky úplně zrušit. Jenže to zase neprojde, pokud jsme v EU.

0/−7
18.5.2017 9:20

L29a92d60i50s77l83a58v 94K16a47l71o96u95s 7425326191650

V USA není STK vůbec. Když zaviníte nehodu a prokáže se , že z důvodu špatného technického stavu, tak Vás stáhnou z kůže.

+3/0
18.5.2017 11:05

L83i52b50o29r 83F75l93e65i50s62c61h30h63a79n64s 1180652429137

Radime, jste ojedinělý, a nadále budete, a řeknu Vám proč. Asi vím kdo jste a za koho se vyjadřujete, ale nevím to jistě. To je jedno.

V Německu je 33.000 kontrolních míst většinou přímo u autoservisů. Německo vykazuje třikrát tolik nevyhovujících vozidel než ČR při polovičním stáří vozidel a tam je kontrola skutečně objektivní a bez střetu zájmů, protože do servisu dochází na požádání nebo jednou týdně nezávislý kontrolní inženýr s kulatým razítkem (pracuje sám na svůj živnostenský list) a za jednotnou taxu (poplatek, žádná velká suma) uděluje vyhovující či nevyhovující protokoly. Nikdo ho neovlivňuje. Kontroly smí dělat pouze KFZ Meisterbetrieb (mistrovské zkoušky ze zemského cechu).

Ceny za kontrolu nedávno vystoupaly už dost vysoko a jak to vypadá, budou stoupat nadále. Pokud stát chce takto přes soukromé společnosti draze nechat kontrolovat (bez regulace cen) a přitom kontrolovat smí jen část vyvolených, před konkurencí bezpečně státem a legislativou chráněných majitelů zlatých dolů, kteří si diktují ceny, je to ten nejnespravedlnější systém na světě. Navíc zisk STK je jejich jediným příjmem a boj o zákazníka vám bude jasný, až si najdete interentové stránky STK Okříšky. Nedovedu si představit, že na Rakouské STK stojí nápis "Jediná STK, kterou projedou všechny vozy" nebo že "Z STK s plným žaludkem" ..Taková je česká realita. Prosím neargumentujte s rozmělněním, že to bude příčina nižší kvality kontrol. Řeknu příklad: Elektrikáři si musí nechat po sobě každou zakázku zkontrolovat "revizákem". Jsou "revizáci" státem regulovaní? Nejsou. Stojí revize moc peněz? Nestojí! Může si elektrikář svou práci po sobě zkontrolovat sám a když má na to zkoušky a certifikát dát si na svou práci revizní zprávu? Může. A viděl byste snad že tím, že jich je v každém městě desítky, že by lidé umírali na nekvalitně provedenou elektrikářskou práci?

Myslím, že zde budete dostávat převážně záporné hodnocení. Ať platí jen ten, kdo má auto v nepořádku a otravuje ostatním život.

+4/0
18.5.2017 11:07

J33a77k16u21b 43S22e27k87e40r65a 6106140736555

Tak v těch Okřískách si berou za STK a ME u osobáku v LPG 1480,- napíšou že projdu, dají mi slevy do wellnessu a na pizzu. A já platil nedávno 2030,- dali mi 3 hodiny volna na parkovišti ve frontě hahaha...

Nevím kolik je STK v tamním regionu, ale asi by bylo vhodnější jim trochu konkurence vpustit do revíru, protože u nás je to všude podobně drahé +- 100,- Kč, takže ať pojedu kam pojedu, 2000,- vysolím a ještě si 2 - 4 hodiny počkám... RvRvRv

0/0
18.5.2017 12:26

J88a75n 59R98a93d78e73c76k74ý 5836284187416

Kdo umí, dělá automechanika. Kdo neumí, dělá technika v STK.

+2/0
18.5.2017 9:17

A54l26o18i26s 40S33t65a75r61ý 3609739437172

Prostě nekecáme, makáme, přesně jak bylo slíbeno, tak vo co de?

+2/0
18.5.2017 9:10

L50u62d75v77í19k 96O60n26d89ř34í75č41e15k 8420185530148

Ke zhoršení stavu vozového parku přispěla zejména tzv. ekodaň, tedy daň za to, že nemáte na moderní auto.

+2/0
18.5.2017 9:06

M39i45c59h93a19l 55N85o48v91a86k 7429326327101

ok ale nekdo je za to zodpovedny tak se snad vyhodi z uradu a novej dostane instrukce ze jestli to takhle zase zbastli tak pujde taky .....

a pokud se tohle nedeje tak neni zajem ani ve vlade to.zmenit

+2/0
18.5.2017 8:39

K97a48r30e44l 65V35a22c17h49u97t 9443922109273

Až ten poslední odstavec je alarmující = nával je velký a konkurenci potřeli tuhou vyhláškou - takže si mohou šponovat ceny, jak se jim zlíbí... RvRvRv ... jestli tohle není střet zájmů obyvatel s podnikatelskými subjekty... ?! :-/

+11/0
18.5.2017 8:19

I91v63o 90P59o42k52l16u69d14a 3714904673653

Taky v Rakousku provádí technické kontroly běžně i značkové servisy. A nemyslím si, že by právě v tomto státě ekologie byla něco na okraji pozornosti občanů.

+14/0
18.5.2017 8:18

J31i33ř58í 67K38o56b11y52l41á17k 3936873194475

...ano, mají každé 3 roky dvoudenní školení a přezkoušení....a že někteří z nich pracují podle předválečných metodik - je to smutné, ale je to tak...

0/0
18.5.2017 8:18

J13i33ř51í 53V21o21s91e47č73e93k 8780409710661

Dobra práce ministra z ANO, to by tak hrálo, aby byl nejaky volný trh. Lidi by mohli začít podnikat ...

+7/0
18.5.2017 8:15

P54a41v59e39l 93Ř44a53p51e28k 7732846349705

To je lumpárna. Opovažte se jim to zase ve volbách hodit.

+2/0
18.5.2017 8:12

J70a90r20o59s52l48a64v 96R31y11c47h48t24á54ř 2204409209926

Sestavme vzorec pro nutný počet úředníků. Další neplatit.

+13/0
18.5.2017 8:00

K43a77r69e80l 73V61a61c38h78u53t 9673792109353

Samozřejmě - to se dolova "vnucuje"! ;-D;-)R^

+1/0
18.5.2017 8:20

M46a35r66i75a13n 13K67r80a29l 6284892444387

Nechapu, jak muze byt postup casove narocny. I kdyby to melo 100 stranek, tak je postup jasne dany, napsat program, ktery provede slozity vypocet je snadne.

Nasledne nacvakat data do vstupnich poli programu, zmacknout tlacitko a precist vysledek pak zvladne i cvicena opice.

Nebo to snad budou urednici v roce 2017 delat rucne?

+1/0
18.5.2017 7:54

M38i55c94h39a96l 17W43e74n40g37e92r 5300391842

STK bych zrušil úplně - je to jen buze*ce na lidi... "technici", často spíš jen honiči ega, autům ani nerozumí - mají vůbec nějakou zákonnou povinnost skládat zkoušky o znalosti, když rozhodují o zákonné povinosti, tedy STK?...

+3/−4
18.5.2017 7:49

J89a85r36o27m77í42r 67K48r87á17l 4840739434899

V našich podmínkách se bez ní neobejdete. Ale řešení, že servis seřídí auto a provede STK s tím, že ručí za stav auta, bych pokládal za dobré. Lepší, než když Vás vyhodí při opakované STK na něco, co před týdnem prošlo bez problémů.

+10/0
18.5.2017 7:52

V39l19a88d61i54m71í26r 10F50i97b71i50g12e27r 5134591351484

Ano někteří technici jsou opavdu namachrovaní. A přitom zbytečně. Vědí že to lidi musí podstoupit a machrují. Otec mi byl zařídit EK na skůtru a velice chytrý technik STK hledal VIN na onom skůtru asi 10 minut, přitom byl čistý a vše bylo krásně vidět.

+1/0
18.5.2017 8:11

M20i82c37h94a38l 41W63e27n59g94e87r 5550501882

Já se zase jednou hádal, jestli je umaštěná olejová vana úníkem provozních kapalin, "technik" to pak korunoval tím, že nepoznal, jak mi mají svítit světla... blbce jsem ze sebe dělat nenechal, to se mu nelíbilo a tak mi chtěl za nesvítící parkovačku, kterou bežně přehlížejí napálit C - provozu neschopné...

+4/0
18.5.2017 8:22

J32a68k40u50b 96S82e40k77e39r28a 6686360766795

Oni nehledají VIN, ale podle nových podmínek musí mít každý motocykl jak VIN, tak i nějaký štítek s nějakými údaji. Problém je v tom, že onen štítek má každý výrobce někde jinde schovaný a někteřé starší stroje onen štítek nemají vůbec. Pak je to jednoduché, není štítek, není STK.

Pokud není štítek, jsou 2 varianty: Sehnat dodatečně u dýlera, nebo koupit na netu...

0/0
18.5.2017 12:37

J69o27s45e69f 14Š34á47t93a79v56a 2814931336229

Já vyjel ze servisu,všechno v pořádku.Dojel jsem do STK a tam mě vyhodili že mě nesvítí parkovačka.A na papír vydanej před hodinou,že je všechno OK se ani nepodívali.Jim šlo hlavně že přijedu ještě jednou a budu znova platit.

0/0
20.5.2017 22:10

P17e98t49r 54N19i26v98n23i94c43k28ý 3842514375517

Uvolnit STB byznys a zvýšit počet stanic. Kdo si myslí, že se tím na některém místě uživí, ať si po splnění podmínek otevře novou.

Dneska je to typický mafiánský byznys. Regulovaný počet stanic, ale neregulované ceny + odporný přístup k zákazníkům.

Výmluva, že by stát nezvládal hlídat kvalitu naprosti neobstojí.

+17/0
18.5.2017 7:41

R59o64m19a72n 37S49t79r34a69j20t 8796848975314

K čemu je měření emisí, když auto s odmontovaným filtrem pevných částic bezproblémů projde ? A co cinknutý software, bude před měřením odstraněn ?

Totální fraška, zrušte to raději celé.

+11/0
18.5.2017 7:37

V46l70a50d11i46m54í26r 20F69i85b31i69g53e27r 5324741691154

Jak schvalovací komise jestli je potřeba. Má to být tak, že někdo chce provozovat STK, ta musí mít takové vybavení, proškolené lidi a hotovo, co je komu do toho jestli jich bude v lokalitě hodně. Trh si to vyřeší sám. Monopol stávajících je šílený a i dnes projdou přes STK vraky i přes online dohled.

+22/−1
18.5.2017 6:58

P61e52t51r 14V31o38n23d49r79a59c68e30k 7495161293370

Vláďo - dal jsem ti mínus, protože meleš nesmysly - STK by klidně mohl provádět každý autoservis, protože si myslím, že každý automechanik asi dokáže posoudit stav vozidla a není k tomu potřeba extra proškolené lidi atd ...

A že projdou vraky je jen blábol - nebo snad máš info, kolik je nehod díky špatnému stavu vozidla ??

0/−9
18.5.2017 7:04

V95l21a81d23i10m36í15r 15F47i97b12i50g28e20r 5794521861144

Nevím kolik je nehod kvůli špatnému stavu vozidla, ale to že někdo raději zaplatí STK víc než aby zaplatil za opravu auta se dělo a děje. Je to složitější, ale děje se to. A když už jsme u toho posoudit stav svého vozidla jsem schopen i já sám ale sám si známku dát nemůžu.

+4/0
18.5.2017 7:07

P25e91t68r 92V28o45n78d17r40a76c40e19k 7275101293470

Vláďo - čteš po sobe ty svoje moudra ?? Takže ty sice nevíš kolik je nehod kvůli stavu vozidla, ale určitě to víš !!

Také nemáš podklady pro svoje tvrzení, že někdo ošidí nebo podplatí technikana STK ale určitě to víš . Chlapče - uznej sám že meleš nesmysly

0/−9
18.5.2017 7:14

P97a93v78e57l 32O47t51i25s98k 2266891247

A vy si teda myslíte, že se dnes nepodvádí

+3/0
18.5.2017 8:16

P46e39t40r 57H49o95r28á24k 1229143519884

Každý automechanik těžko, to už to můžeme zrušit úplně.

+1/−1
18.5.2017 7:13

P94e64t56r 96V73o70n67d92r32a27c89e41k 7545911353660

Ty myslíš že automechanik nedokáže posoudit stav vozidla ??

To je jako by jsi tvrdil, že ne každý kuchař umí vařit

0/0
18.5.2017 7:16

P68a31v50e12l 46N62o26v25á39k 7111786699593

Tak samozřejmě dokáže, ale bez například válců na brzdy nezjistí jestli to špatně nebrzdi

+2/0
18.5.2017 7:23

J33a29r82o81m73í15r 43K52r86á68l 4110519294569

Pochopitelně na to musí mít vybavení. A to v servisech bývá.

+1/0
18.5.2017 7:56

J53a16r23o66m17í51r 35K88r54á44l 4300489914279

Nabízí se srovnání s revizními techniky. Servis by musel mít odpovídající vybavení a techniky s odvědčením. A ručil by za stav auta, které od STK odjíždí.

+2/0
18.5.2017 7:54

M93i79r58o41s66l23a62v 66J66o22z70e20f60y 3608351772626

My jsme vážně rozvojová země

+23/−2
18.5.2017 6:53

B43o45h20u96m68i84l 94S65t12e52j80s92k93a36l 5393834931593

Nechapu nutnost nejakych vypoctu pro otevirani novych STK, proc to nemuze delat kazdy kdo splnuje technicke nalezitosti (merici vybaveni apod.). Asi v tomto rybnice pluje spousta kapriku...

+24/0
18.5.2017 6:52

P68e73t31r 92P87o88s40p52í55š10i94l 4798254376926

STK u nás není nic jiného než státem posvěcená zlodějna. S kontrolováním technického stavu to nemá nic společného. Nejvíce je to patrné u motocyklů a vozíků, tam jde jenom o fotografování. U osobních aut se kromě různých nálepek, štítků a identifikačních čísel kontroluje aspoň činnost brzd. Je to jen státem zajištěný nemalý pravidelný příjem pro pár jedinců.

+43/0
18.5.2017 6:51

V18l52a84d57i81m83í81r 88F56i71b57i60g24e84r 5284761831304

Třeba evidenčka, to je drsný poplatek 500 za kontrolu VIN na vozidle.:-/

+11/0
18.5.2017 6:59

P76e41t27r 92N69o23v27o19t78ň54á51k 4190128563100

Ani moc nemuseli uplácet, sám Agrofert je majitelem velkých STK a nestojí o konkurenci, aby nemusel snižovat ceny... Takto se dělá politika bez úplatků. Prostě pro sebe.

+8/0
18.5.2017 6:47

J77o65s42e31f 41L18a12m86p89a 2484133415277

Chudák Andrejko, Vy jste mu chtěli sebrat byznys. Ještě ,že tam je Dan Ťok ,ten to ohlídal:-)

+1/0
18.5.2017 6:50

J81o90s41e24f 75L13a40m16p26a 2764343915877

Ovčané slibujeme , že se neokrademe. Vaše STK;-D

+10/0
18.5.2017 6:47

P67e66t72r 20Č11e29r48n58ý 2668839504202

V USA ve většině států STK není. A děje se něco? Neděje. Rozdíl mezi státy, kde STK je a kde není v podstatě neexistuje. Žádný katastrofální nárůst nehodovosti se nekoná. Takže STK lze klidně zrušit.

+38/0
18.5.2017 6:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.