Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drážní zakázka desetiletí. Stát zrychlí za 6,2 miliardy vlaky na jih

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala dlouho očekávanou soutěž na modernizaci železniční tratě z Prahy do Českých Budějovic mezi Voticemi a Sudoměřicemi. Jde o bezkonkurenčně největší stavební zakázku od státu v letošním roce, na železnici pak největší za posledních deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i63ř35í 23K98o69c96u89r87e30k 6495124865348

Ještě zbývá úsek Nemanice Ševětín a neví se, co s tím.

MImochodem, s rekonstrukcí Wilson-Hostivař(mimo) na čtyřkolejku to vypadá jak?

0/0
19.5.2017 16:28

V31l76a76s72t32i69m37i42l 53K11o47c84u84r24e20k 4456883300464

Nemanaice Ševětín je úplně mimo hru, protože nebyly schválny tunely jako příliš drahé. Tím ani nemá smysl za zabývat, momentálně je několik náhradních variant, všechny jsou špatné a realizace zcela v nedohlednu. Jedná se o to, že železnice tam vstupuje do Českobudějovické pánve výškovým zlomem 90 m a to je u nás nepřekonatelnoiu překážkou. Uvažuje se tam dokonce, že náklady by jezdily po samostatné trati.

0/0
20.5.2017 5:12

Š53t53e97f70a28n 48F23r73i92č30a 7782138823726

Trať, co se týče traťové rychlosti, je stejná snad z doby, kdy po ní jezdil Jaroslav Hašek.

+1/0
18.5.2017 17:01

J50a27n 26Z31i33e86g42l75e36r 1201346741248

Samozřejmě Štefane máš pravdu, já tuto trať znám velmi dobře, jezdím po ní často. :-)

0/0
19.5.2017 10:52

P83a82v78e52l 41Ř28e64ž42á79b33e16k 5582348192

Je super, že následuje další modernizace železnice od Votic (resp. za Voticemi) do Sudomeřic u Tábora, je to ještě dost kilometrů a na některých místech je pouze jedna kolej, takže i Expresy musí zde občas zastavit a počkat na protijedoucí vlak. Nícméně je v článku chyba, poslední modernizovaný úsek je od Tábora do Sudoměřic, otevíral se cca. před 1,5.rokem...Když jedu do Prahy Expresem, je to už poměrně pohodlné, za další 3.roky se doba jízdy ještě zrychlí, parádaR^ Třeba oproti dálnici směrem na jih je to strašný nepoměr...

+5/0
18.5.2017 13:34

P94e43t22r 73A97n63d21r44ý96s93e24k 9643431146777

My jsme co se tyka vystavby a investovani do infrastruktury naprosto zalostny stat, vsechno tady trva milion let, chybi koncepce a kontinuita, keca do toho milion lidi, jeste dalsi milion se na tom obohacuje, je to tragedie. Nejhorsi je, ze my na to i financne mame, penez je dost, stat by si to mohl z fleku dovolit vsechno postavit, dalnice, koridory i VRT, klidne at si na to stat pujci, na investice, zvlast takove, ktere se bohate vrati, neni problem se zadluzit. Problem je to papirovani kolem toho a absolutne zadny tah na branku, my potrebujem, aby tady nekdo bouchnul do stolu a rekl, ze se proste bude stavet, vsem ostatnim ekologum atd navzdory, pozemky, kde majitele nespoluprqcuji se efektivne a rychle vyvlastnily a nekam se to tu posunulo, tempem , kterym my tady stavime, nebudeme met dapnicni sit hotovou ani za 50 let

+7/0
18.5.2017 12:45

J26i86ř45í 53P33r38ů90š23a 7775472835289

V zasadě chybí to hlavní a to schopnost prosadit a postavit jakoukoliv liniovou stavbu delší než pár kilometrů. Proto se vše staví salámovou metodou, tu deset kilometrů pak třicet nic a zase dalších deset. Už jen to napojování nových a starých kousků stojí neskutečné peníze.

+2/−1
18.5.2017 14:34

Š39t69e92f20a71n 98F77r46i41č24a 7462358203136

Je tomu tak díky lenosti lidí, kteří to mají na starosti. Kdyby dělali svou práci pořádně a pružně a věcně reagovali na podněty, připomínky a námitky veřejnosti, práce už by byly dávno hotové.

+2/0
18.5.2017 17:04
Foto

O48n84d84r37e76j 83V60a64l62o45u69s15e11k 4790141307431

Tak to je úplná blbost. Salámová metoda je jediná možná (bohužel), pač kdyby se to mělo dělat najednou tak než by stát vykoupil všechny pozemky a vypořádal se se stížnostmi různých spolků apod, tak by se to nepostavilo už vůbec nikdy.

Takhle alespoň vyjde studie proveditelnosti na další úsek apod. Něco si o tom nastudujte.

0/0
25.5.2017 11:52
Foto

M35i23l45o80s73l13a83v 51D64o65u66b46r11a50v19a 1421309885164

v Číně stavi víc jak 1000km VRT ročně

+2/−1
18.5.2017 12:40

R38a49d69e98k 66J74a16n57a49t66a 9965966424212

A ve Francii se letos otevře více než 500 km.

+6/0
18.5.2017 13:25

P80a20v22e73l 31Ř74e81ž11á85b21e28k 5932288612

O Číně bych radši vůbec nepsal, sice tam mají obrovský investice do silnic, železnic, ale díky obrovskýmu rozmachu celýho průmyslu tam mají už teď obrovský problémy se životním prostředím, hlavně ve velkých přelidněných městech!

+1/0
18.5.2017 13:36

R94a59d71e79k 89J97a90n93a65t23a 9785166674552

Železnice ovšem tento trend pomáhají brzdit. Představte si, že by všichni ti Číňani z vlaků jezdili místo toho autama a lítali letadlama.

+1/0
18.5.2017 14:39

M43a83r67c67e33l 34B30í39l96ý 2673972242339

"úsek z Benešova do Votic včetně řady nových tunelů" - další a další hlavně peněžní tunely...

+1/−10
18.5.2017 12:08

P37e62t57r 79Ž71á55k 1548622895949

ty jsi taky tunel

+6/0
18.5.2017 12:18

V27l17a44s29t85i54m97i94l 24K17o35c66u12r53e60k 4706923400644

Trať vede přes Středočeskou pahorkatinu, je to jedna z nějnáročnějších staveb, co se týce geomorfologie v ČR.

0/0
18.5.2017 19:49

R62o13m80a74n 73J63e40s17c42h16k60e 9228925537875

Já si myslím, že Brno - Blansko je náročnější.

0/0
21.5.2017 7:30

P49e60t87r 15B44í84l97e72k 7823177979695

Az me zatrnulo...zrychlit dráhu na jih...

+1/0
18.5.2017 11:36

J60a14r29o11s61l24a96v 36D90u45n41d70a 1643542476650

A teď ještě něco udělat s tratí Plzeň - Budějovice...

A nebo budeme jezdit přes Prahu? Silniční spojení je katastrofa a vlakové je stále stejné už alespoň 25 let...

+5/−1
18.5.2017 11:23
Foto

J87i63ř93í 42Š22r23á13m10e81k 3878957799631

A co spojení z Liberce? To se (železnice) nezměnilo uź hodně přes sto let. Pardon, nedávno trošku zlepšili trať 030.

0/0
18.5.2017 14:41

J40a96r66o74s93l78a12v 23D14u97n97d94a 1263952146280

Z Liberce do Prahy? Tam je poměrně dobré silniční spojení (dálnice). Ale mezi Plzní a Budějovicemi není vůbec nic. Tak alespoň s tou tratí by mohli pohnout, aby se zrychlilo, a nasadit trochu lepší vozy než ty, které pamatuji z doby před 25 lety.

+1/0
18.5.2017 15:10

R27a50d88e46k 42J83a29n23a64t56a 9475106294292

Plzeň-Budějovice spojuje dvě poměrně malá města a není součástí žádného mezinárodního směru. Dokud nemáme ani takový základ jako Praha-Brno konkurenceschopné autu nebo alespoň jednu rychlou trať do západní Evropy, holt nemá smysl stavět Plzeň-Budějovice.

0/0
18.5.2017 15:22

J73a27r27o72s60l47a74v 94D70u74n44d51a 1833652956460

Máte příliš zjednodušený pohled JEN z hlediska železniční dopravy. Já se na to dívam z pohledu osobní dopravy (individuální i hromadné) jako takové. A toho pohledu je spojení sever-jih v západní cca 1/3 republiky tristní.

Vámi uváděné Brno - Praha je v pohodě, možností relativně rychlé dopravy je více. Ano, mohla by být i rychlejší. Ale Karlovy Vary (Cheb) - Plzeň - ČB jsou z tohoto pohledu dost tragické.

+3/0
18.5.2017 16:15
Foto

O95n26d97r81e63j 46V17a42l31o55u77s53e20k 4460411127931

Nic proti, ale to uz opravdu spis ten paty koridor do Liberce...

0/0
18.5.2017 16:35

V83l33a79s77t53i45m66i53l 31K78o23c12u89r10e62k 4276283600314

Koridory jsou mezinárodní, dělá je EU, IV. koridor nevede do Č. Budějovic, ale jen přes Č. Budějoviceale do LInce, s napojením na Innsbruck, itálii a Švýcarsko.

+1/0
18.5.2017 19:53

J11a46r64o36s20l83a51v 15D68u30n84d33a 1433422576980

Silniční spojení Praha - Liberec je nesrovnatelně lepší než Cheb/Vary-Plzeň-ČB.

+1/0
19.5.2017 0:27

Z41d25e68n51ě80k 41P38o41d66h92o40r40a 9550243365912

už i na tom se pracuje... sice to nebude tak velkorysé, takže ne všude budou dvě traťové koleje, ale z Plzně se protáhne dvoukolejka až do Nepomuku... a současně se zrychlí některé úseky až na 160 km/hod...

+2/0
18.5.2017 15:49

M84i19r10e56k 28Z96á68v92o12d39n97ý 7322467550788

Ne, že bych jim to nepřál, ale byl bych rád, kdyby stát byl takto akční při modernizaci Přerov - Brno.

+19/0
18.5.2017 10:28

R69i42c10h31a11r58d 18V50a69v18r33d68a 3271536209589

Nové železniční trati Brno Přerov se možná dočkají děti našich dětí ;-(;-(;-(

0/0
18.5.2017 11:20

O53t93t92o 47P34o41s11p79í44š55i74l 4494505437158

Ale tam se příštích 50 let bude blábolit o VRTce a o tom, zda je lepší stavět trať na 300 km/h (a více) nebo na 200 km/h. Takže se ve výsledku nepostaví nic.;-)

+1/0
18.5.2017 11:23

R94a21d23o70s97l55a92v 35M42o76l68á40k 6478943374516

Ano, máte zcela pravdu. Sice je třeba vybrat správné řešení, ale už do toho mluví tolik lidí, že se zákonitě nemohou shodnou. Jdeme již do takových detailů, které nám neumožňují se ani rozhodnout - viz. žel. uzel Brno. Např. modernizace stávajících koridorů byla v 90. letech shrnuta na 2 stranách textu. Předpokládané náklady byly sice vyčerpány již po postavení 1/3, ale začít "opravovat" byla nutnost. Bez toho by nebyl žádný nárůst vlakové dopravy. Např. Mezi Prahou a Brnem, Prahou a Olomoucí a Prahou a Ostravou je meziroční nárůst cestujících ne dle odhadu statistiků 2-3%, ale 26%. A to již 5. rok po sobě!

+3/0
18.5.2017 12:14

J49a90k79u53b 38B53o17h54o37n40ě29k 8865546829687

Sice neznám trať Přerov-Brno, ale Praha-Budějovice je vážně tristní. Ještě před pár lety se jezdila skoro tři hodiny a to je průměrná rychlost něco málo přes 60 km/h. Proti autu nesmysl. Ty dvě hodiny jsou snesitelné, ale to zpomalení za Benešovem je fakt hodně znát

+1/0
18.5.2017 13:03

J10i35ř13í 37K57o13c82u22r13e60k 6685594705658

Brno-Přerov? 88 km za 1:21, průměrná cestovní rychlost rychlíku je 65 km/h.

Na jednom konci je Brno, na druhém konci je Ostrava a odbočuje trať na Olomouc a přes Kroměříž do Zlína. To máme 4 krajská města, více než milion obyvatel a propojeno jednokolejkou.

Horší průšvih je už jen nezastavování Pendolína v České Třebové. ;-D

0/0
19.5.2017 16:15

V11l62a83s16t14i35m57i69l 89K76o50c14u68r42e66k 4356153790584

V podstatě jde o trať přes celou Moravu, které má cca 4 milióny obyvatel, jen Ostravská aglomerace má přes mimlión obyv.

0/0
20.5.2017 5:05

R17o67m14a44n 66J79e48s66c78h76k91e 9698925457885

Průšvih je, když na lokálce do do Železné Rudy, kde jezdí vlaky po dvou hodinách mají široké a vysoké peróny. Nakladní doprava tam dnes není.

Zato na koridoru Brno - Česká Třebová, jsou uzounké peróny a chybí přístup k vlaku na nádraží v Rájci-Jestřebí. Chybí lávka nebo podchod.

Léta se o tom mluví a NIC nedělá. Také provoz Adamov - Židenice je hrozný. SŽDC nemá na pár vyhýbek aby se dalo v úseku Brno - Adamov předjet. Hlavně protihlukovou stěnu - to se rozdávají peníze.

0/0
21.5.2017 7:39

J36a77k44u79b 50F57e21i39f45a36r 7859529436499

Tady se furt modernizuje a zrychluje a vlaky jezdí v nejlepším případě rychlostí jako na západě před 50 lety. Ne-li dříve.

+11/−1
18.5.2017 10:27

V54á77c54l87a11v 63K96o95p28t26a 4364643682

běžte si stěžovat na KSČM, zhruba tak dlouho u nás vládli...

+2/−1
18.5.2017 12:40

P78e91t96r 16N57o68v78a16k 3880897359387

A nebylo by lepší invetovat do dálnice na Linec? Která je už z Rakouska na půli cesty k hranicím?

0/0
18.5.2017 10:25

T11o95m37á67š 18M79o36r15a26v33č98í47k 3807916813915

Však se do ní investuje, jsou rozestavěné další úseky.

+7/0
18.5.2017 10:30

V40l59a27s52t85i88m41i46l 48K29o38c83u63r43e65k 4866293580984

Je z Rakouska skoro až u našich hranic.

0/0
18.5.2017 19:56

J66i68ř37í 19S46t10e59h51l54í92k 9587355643851

Vím,že to sem nepatří,ale čekal jsem,kdy pan Sůra vydá podobný článek nebo jsem špatně četl?

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/regiojet-prevlekne-stevardy-ve-vlacich-do-plavek-20170512.html

+2/0
18.5.2017 10:17

J86a75n 39S71ů81r52a 4225633903292

Nikdy.

+5/0
18.5.2017 12:27

O88t51t52o 50P82o67s21p27í31š91i24l 4334125497808

No to je otázka, zda "hlad" po zakázkách povede ke stlačení ceny, nebo spíše k obstrukcím ze strany firem, jejichž cíl není "něco postavit", ale "hlavně aby to nepostavil ten druhý"...

Jediný, kdo na tom určitě vydělá, jsou právníci (a antimonopolní ouřad).

0/0
18.5.2017 9:55

R52a35d46e86k 53J89a92n72a96t76a 9675356244472

Může vést k obojímu. Viz Rokycany-Plzeň. Byly nějaké průtahy, ale vysoutěžená cena poloviční.

0/0
18.5.2017 13:23

L16u86k13á77š 18B30r93a56n18d67e86j81s 2403135721711

A bude to alespoň na 200 kmh? Myslím, že se to zvažovalo..

0/0
18.5.2017 9:40
Foto

O63n72d89r90e38j 26V74a75l46o39u94s77e54k 4730251417961

Nebude, max 160km/h

0/0
18.5.2017 9:57

J79a25n 15J20e55m93e28l86k94a 1265780

A otázka zda ne jen s naklápěním. Jestli to nebude spíš 135.

0/0
18.5.2017 12:39

T10o71m58á89š 10M35o22r93a45v33č19í88k 3227366403785

4. koridor má/má mít úseky s konstrukční rychlostí 200 km/h a dokonce i více směrem k hranicím (důvod je ten, že se tam neplánuje základní VRT síť, takže abychom zase v budoucnosti nelitovali toho, že tam budeme posílat couráky)

0/0
18.5.2017 10:33

J35i26ř12í 44K51o54c83u60r86e66k 6605184785708

Minimální polomer oblouku 1600 metrů. To umožňuje až 180 km/h a 220 km/h pro naklápěcí soupravy. Ale stačí, aby tam byl jediný přejezd a basta fidli.

+1/0
19.5.2017 16:18

A14n42t98o94n75í74n 80D15o76u29b60e31k 3940729709

Opět jen nesmyslné utrácení! Dávno tam měli postavit novou trať na 300 km / h a více a vyšlo by to cenově nastejno, možná levněji

+7/−7
18.5.2017 9:33







Najdete na iDNES.cz