Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drážní zakázka desetiletí. Stát zrychlí za 6,2 miliardy vlaky na jih

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala dlouho očekávanou soutěž na modernizaci železniční tratě z Prahy do Českých Budějovic mezi Voticemi a Sudoměřicemi. Jde o bezkonkurenčně největší stavební zakázku od státu v letošním roce, na železnici pak největší za posledních deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i49ř65í 91K89o69c36u62r24e48k 6655534405748

Ještě zbývá úsek Nemanice Ševětín a neví se, co s tím.

MImochodem, s rekonstrukcí Wilson-Hostivař(mimo) na čtyřkolejku to vypadá jak?

0/0
19.5.2017 16:28

V54l65a58s84t82i35m20i45l 95K68o78c53u31r10e35k 4596653160144

Nemanaice Ševětín je úplně mimo hru, protože nebyly schválny tunely jako příliš drahé. Tím ani nemá smysl za zabývat, momentálně je několik náhradních variant, všechny jsou špatné a realizace zcela v nedohlednu. Jedná se o to, že železnice tam vstupuje do Českobudějovické pánve výškovým zlomem 90 m a to je u nás nepřekonatelnoiu překážkou. Uvažuje se tam dokonce, že náklady by jezdily po samostatné trati.

0/0
20.5.2017 5:12

Š45t49e73f92a16n 40F58r40i86č45a 7232178873766

Trať, co se týče traťové rychlosti, je stejná snad z doby, kdy po ní jezdil Jaroslav Hašek.

+1/0
18.5.2017 17:01

J12a29n 57Z31i49e61g59l61e20r 1531956221458

Samozřejmě Štefane máš pravdu, já tuto trať znám velmi dobře, jezdím po ní často. :-)

0/0
19.5.2017 10:52

P48a35v36e63l 82Ř59e49ž94á35b79e72k 5512548342

Je super, že následuje další modernizace železnice od Votic (resp. za Voticemi) do Sudomeřic u Tábora, je to ještě dost kilometrů a na některých místech je pouze jedna kolej, takže i Expresy musí zde občas zastavit a počkat na protijedoucí vlak. Nícméně je v článku chyba, poslední modernizovaný úsek je od Tábora do Sudoměřic, otevíral se cca. před 1,5.rokem...Když jedu do Prahy Expresem, je to už poměrně pohodlné, za další 3.roky se doba jízdy ještě zrychlí, parádaR^ Třeba oproti dálnici směrem na jih je to strašný nepoměr...

+5/0
18.5.2017 13:34

P94e32t98r 82A61n89d75r28ý80s77e37k 9263531536827

My jsme co se tyka vystavby a investovani do infrastruktury naprosto zalostny stat, vsechno tady trva milion let, chybi koncepce a kontinuita, keca do toho milion lidi, jeste dalsi milion se na tom obohacuje, je to tragedie. Nejhorsi je, ze my na to i financne mame, penez je dost, stat by si to mohl z fleku dovolit vsechno postavit, dalnice, koridory i VRT, klidne at si na to stat pujci, na investice, zvlast takove, ktere se bohate vrati, neni problem se zadluzit. Problem je to papirovani kolem toho a absolutne zadny tah na branku, my potrebujem, aby tady nekdo bouchnul do stolu a rekl, ze se proste bude stavet, vsem ostatnim ekologum atd navzdory, pozemky, kde majitele nespoluprqcuji se efektivne a rychle vyvlastnily a nekam se to tu posunulo, tempem , kterym my tady stavime, nebudeme met dapnicni sit hotovou ani za 50 let

+7/0
18.5.2017 12:45

J39i29ř95í 92P93r20ů15š60a 7815402565489

V zasadě chybí to hlavní a to schopnost prosadit a postavit jakoukoliv liniovou stavbu delší než pár kilometrů. Proto se vše staví salámovou metodou, tu deset kilometrů pak třicet nic a zase dalších deset. Už jen to napojování nových a starých kousků stojí neskutečné peníze.

+2/−1
18.5.2017 14:34

Š81t76e48f84a79n 94F37r64i39č20a 7692448323686

Je tomu tak díky lenosti lidí, kteří to mají na starosti. Kdyby dělali svou práci pořádně a pružně a věcně reagovali na podněty, připomínky a námitky veřejnosti, práce už by byly dávno hotové.

+2/0
18.5.2017 17:04
Foto

O29n53d58r35e65j 15V94a21l94o60u75s57e59k 4240881707271

Tak to je úplná blbost. Salámová metoda je jediná možná (bohužel), pač kdyby se to mělo dělat najednou tak než by stát vykoupil všechny pozemky a vypořádal se se stížnostmi různých spolků apod, tak by se to nepostavilo už vůbec nikdy.

Takhle alespoň vyjde studie proveditelnosti na další úsek apod. Něco si o tom nastudujte.

0/0
25.5.2017 11:52
Foto

M52i14l51o92s51l41a91v 57D30o25u88b53r29a59v61a 1701359895604

v Číně stavi víc jak 1000km VRT ročně

+2/−1
18.5.2017 12:40

R12a56d73e51k 52J70a80n87a19t31a 9455236744682

A ve Francii se letos otevře více než 500 km.

+6/0
18.5.2017 13:25

P92a27v39e79l 74Ř77e22ž65á76b45e89k 5162678752

O Číně bych radši vůbec nepsal, sice tam mají obrovský investice do silnic, železnic, ale díky obrovskýmu rozmachu celýho průmyslu tam mají už teď obrovský problémy se životním prostředím, hlavně ve velkých přelidněných městech!

+1/0
18.5.2017 13:36

R10a23d86e33k 33J38a67n69a78t62a 9975326704532

Železnice ovšem tento trend pomáhají brzdit. Představte si, že by všichni ti Číňani z vlaků jezdili místo toho autama a lítali letadlama.

+1/0
18.5.2017 14:39

M36a84r12c23e83l 36B41í31l89ý 2593212482469

"úsek z Benešova do Votic včetně řady nových tunelů" - další a další hlavně peněžní tunely...

+1/−10
18.5.2017 12:08

P78e37t60r 46Ž13á14k 1868942435219

ty jsi taky tunel

+6/0
18.5.2017 12:18

V88l46a10s32t48i76m81i52l 17K67o82c50u59r86e91k 4826493680914

Trať vede přes Středočeskou pahorkatinu, je to jedna z nějnáročnějších staveb, co se týce geomorfologie v ČR.

0/0
18.5.2017 19:49

R95o72m22a88n 31J90e50s11c61h28k65e 9658865917735

Já si myslím, že Brno - Blansko je náročnější.

0/0
21.5.2017 7:30

P22e76t83r 13B92í54l18e17k 7143797629385

Az me zatrnulo...zrychlit dráhu na jih...

+1/0
18.5.2017 11:36

J76a73r53o29s63l28a13v 47D47u76n56d78a 1403962746300

A teď ještě něco udělat s tratí Plzeň - Budějovice...

A nebo budeme jezdit přes Prahu? Silniční spojení je katastrofa a vlakové je stále stejné už alespoň 25 let...

+5/−1
18.5.2017 11:23
Foto

J33i50ř12í 94Š57r85á74m25e98k 3458757469861

A co spojení z Liberce? To se (železnice) nezměnilo uź hodně přes sto let. Pardon, nedávno trošku zlepšili trať 030.

0/0
18.5.2017 14:41

J65a18r19o67s61l72a37v 17D98u11n46d83a 1533352456300

Z Liberce do Prahy? Tam je poměrně dobré silniční spojení (dálnice). Ale mezi Plzní a Budějovicemi není vůbec nic. Tak alespoň s tou tratí by mohli pohnout, aby se zrychlilo, a nasadit trochu lepší vozy než ty, které pamatuji z doby před 25 lety.

+1/0
18.5.2017 15:10

R15a71d94e78k 87J83a62n76a67t79a 9895976384302

Plzeň-Budějovice spojuje dvě poměrně malá města a není součástí žádného mezinárodního směru. Dokud nemáme ani takový základ jako Praha-Brno konkurenceschopné autu nebo alespoň jednu rychlou trať do západní Evropy, holt nemá smysl stavět Plzeň-Budějovice.

0/0
18.5.2017 15:22

J28a52r65o59s81l68a46v 20D78u34n47d22a 1343492646200

Máte příliš zjednodušený pohled JEN z hlediska železniční dopravy. Já se na to dívam z pohledu osobní dopravy (individuální i hromadné) jako takové. A toho pohledu je spojení sever-jih v západní cca 1/3 republiky tristní.

Vámi uváděné Brno - Praha je v pohodě, možností relativně rychlé dopravy je více. Ano, mohla by být i rychlejší. Ale Karlovy Vary (Cheb) - Plzeň - ČB jsou z tohoto pohledu dost tragické.

+3/0
18.5.2017 16:15
Foto

O13n60d38r93e93j 72V79a66l98o80u54s41e10k 4800811387771

Nic proti, ale to uz opravdu spis ten paty koridor do Liberce...

0/0
18.5.2017 16:35

V77l82a93s27t93i53m76i82l 93K92o69c41u74r59e23k 4226563760394

Koridory jsou mezinárodní, dělá je EU, IV. koridor nevede do Č. Budějovic, ale jen přes Č. Budějoviceale do LInce, s napojením na Innsbruck, itálii a Švýcarsko.

+1/0
18.5.2017 19:53

J69a43r35o54s71l97a60v 10D23u15n20d96a 1513182446550

Silniční spojení Praha - Liberec je nesrovnatelně lepší než Cheb/Vary-Plzeň-ČB.

+1/0
19.5.2017 0:27

Z65d70e91n19ě17k 60P20o98d78h19o35r33a 9310413295522

už i na tom se pracuje... sice to nebude tak velkorysé, takže ne všude budou dvě traťové koleje, ale z Plzně se protáhne dvoukolejka až do Nepomuku... a současně se zrychlí některé úseky až na 160 km/hod...

+2/0
18.5.2017 15:49

M67i43r52e38k 31Z28á42v52o63d77n83ý 7952287320408

Ne, že bych jim to nepřál, ale byl bych rád, kdyby stát byl takto akční při modernizaci Přerov - Brno.

+19/0
18.5.2017 10:28

R13i56c50h64a67r32d 19V33a35v74r61d72a 3361776809849

Nové železniční trati Brno Přerov se možná dočkají děti našich dětí ;-(;-(;-(

0/0
18.5.2017 11:20

O46t29t58o 20P26o62s68p55í16š74i81l 4914265137298

Ale tam se příštích 50 let bude blábolit o VRTce a o tom, zda je lepší stavět trať na 300 km/h (a více) nebo na 200 km/h. Takže se ve výsledku nepostaví nic.;-)

+1/0
18.5.2017 11:23

R81a39d10o29s12l90a90v 68M22o89l20á90k 6708693434596

Ano, máte zcela pravdu. Sice je třeba vybrat správné řešení, ale už do toho mluví tolik lidí, že se zákonitě nemohou shodnou. Jdeme již do takových detailů, které nám neumožňují se ani rozhodnout - viz. žel. uzel Brno. Např. modernizace stávajících koridorů byla v 90. letech shrnuta na 2 stranách textu. Předpokládané náklady byly sice vyčerpány již po postavení 1/3, ale začít "opravovat" byla nutnost. Bez toho by nebyl žádný nárůst vlakové dopravy. Např. Mezi Prahou a Brnem, Prahou a Olomoucí a Prahou a Ostravou je meziroční nárůst cestujících ne dle odhadu statistiků 2-3%, ale 26%. A to již 5. rok po sobě!

+3/0
18.5.2017 12:14

J95a16k78u55b 78B90o88h85o74n78ě27k 8695876249497

Sice neznám trať Přerov-Brno, ale Praha-Budějovice je vážně tristní. Ještě před pár lety se jezdila skoro tři hodiny a to je průměrná rychlost něco málo přes 60 km/h. Proti autu nesmysl. Ty dvě hodiny jsou snesitelné, ale to zpomalení za Benešovem je fakt hodně znát

+1/0
18.5.2017 13:03

J97i79ř71í 31K62o27c64u75r95e54k 6605464295158

Brno-Přerov? 88 km za 1:21, průměrná cestovní rychlost rychlíku je 65 km/h.

Na jednom konci je Brno, na druhém konci je Ostrava a odbočuje trať na Olomouc a přes Kroměříž do Zlína. To máme 4 krajská města, více než milion obyvatel a propojeno jednokolejkou.

Horší průšvih je už jen nezastavování Pendolína v České Třebové. ;-D

0/0
19.5.2017 16:15

V70l97a85s71t25i84m85i47l 56K49o89c49u24r53e32k 4736303790964

V podstatě jde o trať přes celou Moravu, které má cca 4 milióny obyvatel, jen Ostravská aglomerace má přes mimlión obyv.

0/0
20.5.2017 5:05

R50o22m21a98n 47J79e42s40c40h82k10e 9278545687795

Průšvih je, když na lokálce do do Železné Rudy, kde jezdí vlaky po dvou hodinách mají široké a vysoké peróny. Nakladní doprava tam dnes není.

Zato na koridoru Brno - Česká Třebová, jsou uzounké peróny a chybí přístup k vlaku na nádraží v Rájci-Jestřebí. Chybí lávka nebo podchod.

Léta se o tom mluví a NIC nedělá. Také provoz Adamov - Židenice je hrozný. SŽDC nemá na pár vyhýbek aby se dalo v úseku Brno - Adamov předjet. Hlavně protihlukovou stěnu - to se rozdávají peníze.

0/0
21.5.2017 7:39

J13a80k40u96b 72F38e63i60f33a31r 7409229126219

Tady se furt modernizuje a zrychluje a vlaky jezdí v nejlepším případě rychlostí jako na západě před 50 lety. Ne-li dříve.

+11/−1
18.5.2017 10:27

V53á32c34l80a48v 78K92o59p97t47a 4914823532

běžte si stěžovat na KSČM, zhruba tak dlouho u nás vládli...

+2/−1
18.5.2017 12:40

P55e64t55r 32N44o79v43a50k 3500427329177

A nebylo by lepší invetovat do dálnice na Linec? Která je už z Rakouska na půli cesty k hranicím?

0/0
18.5.2017 10:25

T68o86m61á86š 76M17o66r39a29v85č59í75k 3467166893865

Však se do ní investuje, jsou rozestavěné další úseky.

+7/0
18.5.2017 10:30

V53l81a91s14t89i83m18i94l 77K98o95c42u67r69e13k 4886113720784

Je z Rakouska skoro až u našich hranic.

0/0
18.5.2017 19:56

J91i40ř71í 31S40t35e52h34l68í14k 9787845383891

Vím,že to sem nepatří,ale čekal jsem,kdy pan Sůra vydá podobný článek nebo jsem špatně četl?

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/regiojet-prevlekne-stevardy-ve-vlacich-do-plavek-20170512.html

+2/0
18.5.2017 10:17

J56a95n 67S49ů27r26a 4835773653192

Nikdy.

+5/0
18.5.2017 12:27

O77t21t34o 70P58o82s69p74í72š36i96l 4554815607618

No to je otázka, zda "hlad" po zakázkách povede ke stlačení ceny, nebo spíše k obstrukcím ze strany firem, jejichž cíl není "něco postavit", ale "hlavně aby to nepostavil ten druhý"...

Jediný, kdo na tom určitě vydělá, jsou právníci (a antimonopolní ouřad).

0/0
18.5.2017 9:55

R78a46d59e48k 90J97a23n66a51t21a 9735446494822

Může vést k obojímu. Viz Rokycany-Plzeň. Byly nějaké průtahy, ale vysoutěžená cena poloviční.

0/0
18.5.2017 13:23

L56u94k23á74š 62B53r29a11n80d74e85j43s 2143215111911

A bude to alespoň na 200 kmh? Myslím, že se to zvažovalo..

0/0
18.5.2017 9:40
Foto

O11n24d17r87e48j 79V34a39l73o20u63s53e81k 4590841477301

Nebude, max 160km/h

0/0
18.5.2017 9:57

J90a26n 41J83e80m28e17l41k77a 1655840

A otázka zda ne jen s naklápěním. Jestli to nebude spíš 135.

0/0
18.5.2017 12:39

T62o57m93á11š 64M58o19r58a37v60č44í75k 3707836103515

4. koridor má/má mít úseky s konstrukční rychlostí 200 km/h a dokonce i více směrem k hranicím (důvod je ten, že se tam neplánuje základní VRT síť, takže abychom zase v budoucnosti nelitovali toho, že tam budeme posílat couráky)

0/0
18.5.2017 10:33

J88i75ř28í 30K88o47c22u22r94e69k 6185294945988

Minimální polomer oblouku 1600 metrů. To umožňuje až 180 km/h a 220 km/h pro naklápěcí soupravy. Ale stačí, aby tam byl jediný přejezd a basta fidli.

+1/0
19.5.2017 16:18

A55n69t24o48n76í26n 25D61o87u32b49e35k 3190699569

Opět jen nesmyslné utrácení! Dávno tam měli postavit novou trať na 300 km / h a více a vyšlo by to cenově nastejno, možná levněji

+7/−7
18.5.2017 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.