Diskuse k článku

Smrt táty v reklamě na hamburger. McDonald’s se po kritice omluvil

Americký řetězec McDonald’s se omluvil za televizní reklamu, kterou uživatelé sociálních sítí označili za nechutnou. Restaurace s rychlým občerstvením v ní využila motiv dítěte, kterému zemřel otec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a61r63e12k 52N50o64v55o83t61n58ý 5971931296378

Mně to přijde vtipné. Černohumorné. Jak z Monty Pythonů :-)))

+2/0
30.5.2017 18:11

M88a24t17ě93j 20N51ě37m35e90č20e36k 7428219777334

Marek Novotný = Tak to jsme /nejméně dva!/ ;-D Ale "ostatní" to asi nevidí...

Tedy "vidí jinak!" ;-)

0/0
3.6.2017 9:09

H26y43n37e33k 36M71r90t25v18ý 2520777599711

cokoliv je lepčího než kohák s vlastou. jen slyšim me-e-e-e, už držim bednu připravenej ji prohodit oknem 8-o

+1/0
22.5.2017 16:38
Foto

F56i38l16i13p 67Š32v35e60h44l31a 1826873768887

To je spekulace

+1/0
20.5.2017 23:42

K64a56r32e37l 74D88r78d83a 6344592927

Kde se tam bere tatarka? Koukám, že je to Filet-O-Fish. Smažák to bohužel není. Ryba bez chuti a zápachu. Obalená spálenou strouhankou a dochucená tatarkou, aby se to dalo jíst. S připlácnutým plátkem sýra a řádnou dávkou cukr, aby jsme tady snad nezhubli. Vlastně reklama na nejzdravější sendvič z McDonalda, který si zde nikdo nekupuje. ;-D

Denní příjem energie je u Filetu o 1/3 jídla na celý den. Kapku hloupá volba. Zas takový požitek to není. To se raději zničím něčím lahodnějším. Co horšího, klasické velké sendviče či 2 Cheese jsou co do kalorií celodenním jídlem. A kde mám pak podle Meca prostor na snídaní, pět svačinek, oběd v závodce, večeři v hospodě a noční chipsy u TV? ;-D

Jenže, potřebujeme 60-100 g bílkovin denně. A velké sendviče z Meca mají tak 30 g max. Tedy asi jako 10 dkg hovězího. (Chees má fakt jen 50 g masíčko? A lupu k němu dávají kde?) Aby došlo na svaly, je třeba spořádat tři Big Macy denně. ;-D 150 kg budete mít spolehlivě do půl roku. Ale svaly to nebudou. ;-D

Trochu rozpor, prodávat zoufalcům jídlo, které z nich spolehlivě vytvoří ještě větší zoufalce. Ta reklama je neskutečně trefná. ;-DR^

+2/0
20.5.2017 13:01

K42a94r96e39l 50D45r89d87a 6854542267

Ještě tak umět počítat kJ a kcal. Denní příjem má být cca (podle věku, výšky a váhy) zhruba 2500 kcal, tj. 10500 kJ. Pardon. ;-)

Filet má 1400 kJ nebo 350 kcal. Big Mac 2100 kJ a 500 kcal. Cheese 1300 kJ a 300 kcal.

Oprava. Denně lze zdlábnout 5 Big Maců bez tloustnutí. A lze tak do sebe dostat 145 g bílkovin. Hezké údaje. To fakt platí bez tloustnutí? Nevěřím. ;-)

+1/0
20.5.2017 18:12

M72a16t25ě79j 18J58a80š22n54a 8449583814369

Úkolem reklamy je zaujmout a vyvolat emoce. To se v této reklamě povedlo. Nechápu, proč s tím má někdo problem. Pokud se to dotklo někoho, že přišel o otce, měl by se takovou událostí vyrovnat především on sám uvnitř sebe. Smrt blízkých k životu patří a i když je to těžké, musíme to tak brát. Takový je holt život. Nadávat kvůli tomu na reklamu je trošku mimo.

+2/0
20.5.2017 10:34

K84a25r13e69l 91D72r13d55a 6204352367

A vysvětlili dostatečně, že ten sendvič nebyl z toho otce? ;-D

+1/0
20.5.2017 12:29

K37a30r93e85l 91D10r90d44a 6484822257

To je ale smutné. Takový neschopný zoufalec. A ještě k tomu chodí do McDonalda. Sedla na mě depka. ;-D Zvláštní reklama... ;-D

+4/0
20.5.2017 9:33

R21o93m80a30n 13P22e15c57h82e23r70e70k 8641297863278

Jj, škoda že to není o schopných frajerech, jako jsme my, co si na oběd zaskočí do veganské restaurace. Ale co se dá dělat....:-P

+2/0
20.5.2017 10:17

M93i80c23h26a95e88l 52C79h38a86r35v61á44t 9679468873842

No jen jestli by nebylo načase zakázat hamburger či rovnou zrušit McDonald`s...:-/

+1/0
20.5.2017 8:08

P69e14t18r 88K71n69ě89b50o61r52t 3231660

To je každej chytrej. Ale zkuste vymyslet reklamu, která zaujme a nebude debilní.

+1/0
20.5.2017 8:05

V59e38r65o15n81i96k62a 34K65o28u31k51o10l90s25k86á 8533236252754

Ten chlapec v reklamě už už pochyboval, že je synem svého otce, až to zachránil mekáč. No, myšlenka asi dobrá. Nicméně chápu, že se to někoho mohlo dotknout. Já považuji celý institut těchto fastfoodů za zbytečný, takže mi přijde totálně zbytečná i jakákoliv reklama na to. A mít se svým zesnulým otcem společnou jen tu lásku k rybímu burgru, to je vlastně dost depka.

+1/0
20.5.2017 7:58

J81a84r94o25s77l38a31v 21S32v75o44b46o39d23a 1784575688569

Dotyčná reklama je celkem v pohodě, narozdíl od té hrůzy s Kohákem, která se mi přehrála před ní.

+2/0
20.5.2017 4:50

M61i70c82h62a28l 51H81o66r88s79k53y 2132956476360

;-(to po 11 září se začalo využívat jinak než byla ochrana lidí myšlena, dneska každej pižďuch, rejpne do normální rodinný situace a je z toho aféra, přez tři kontinenty;-D

+1/0
19.5.2017 22:31

D46a83n73i43e50l 36P53a74n51e12k 6892821832220

Ja v ni nevidim problem

+1/0
19.5.2017 22:23

O86d22s66t27r95a61n54ě92n29ý 65U52ž42i21v48a51t67e29l

Uživatel požádal o vymazání
+3/−3
19.5.2017 21:44

M79o96n20i91k38a 14R24o28l29l18o94v41á 5593382676975

Blbost,manžel má hnědé oči,já modré a syn taky.Zrovna tak můj táta měl hnědé,máma má modré.Manželovi rodiče,otec hnědé,matka zelené.

+4/0
19.5.2017 22:06

R54o11m67a85n 84P98e84c81h53e63r17e89k 8171247143328

Hmm, rozumbrada. Příběh v té reklamě je jednoduchý. Prostě navodil příběh kluka, který evidentně nepoznal tátu a snaží se v ném (neúspěšné) vzhlédnout. Na konci prostá poenta, mají přeci jen něco společného. Nevidím zde žádný prostor tomu poukazovat na sklon k předčasnéí smrti kůli stravování. Sám do McDonalda nechodím, nicméně nemyslím, že by v ostatních stravovacích podnicích bylo tak významně zdravější jídlo.

+1/0
19.5.2017 23:40

P82e81t20r 85N73o29v58o17t52n97y 1751530581

"poenta" se píše pointa. A zas tak od věci to neni. Samozřejmě že je v mnoha podnicích zdravější jídlo než v McD.

+2/0
20.5.2017 2:08

R61o68m37a84n 44P66e47c83h81e43r79e21k 8381487733958

Za chybu se omlouvám. A ano je. A v mnoha zase není. A v mnoha je to na stejno. Do McDonalda nechodím, ale to neznamená, že mám patent na rozum a že jsem arbitr přes chutě a zdravou stravu.

+1/0
20.5.2017 9:58

P33e21t14r 13N72o57v77o28t80n33y 1341520591

Nemožné to není.

+2/0
20.5.2017 2:04

P43a85v33e41l 32N90o94v79á15k 4713578665481

jezis, ta reklama je uplne ok. jestli se to nekoho dotklo, protoze ho potkalo neco podobneho, tak sorry, ale kdyby se mela kazda reklama vyhybat necimu mindraku, tak nebude vhodny pravdepodobne ani cerny obraz bez zvuku (to by si asi stezovali hluchoslepi, ze?)

+8/−1
19.5.2017 17:39

L11u47k39á73š 45Č79e83r21n28ý 2867708498851

Ta reklama je náhodou super a dává smysl, svět se skutečně v (_!_) obrací, vadit může jen Amíkům a hlupákům kteří nechápou tu podstatu v této reklamě.

+2/−2
19.5.2017 17:35
Foto

J13i90ř18í 13K20r41á93k34o48r56a 9569783

Kdo potřebuje tátu, když může mít táty dva.

Tuto reklamu sponzorují Norské fondy.

+8/−2
19.5.2017 16:58

M15a56r78e26k 28V48e56s46e34l56ý 1397878160874

Ta reklama je predevsim nudna Rv To je jeji hlavni problem a ne to co se zminuje v clanku. Kecy diskutujicich, ze umrel na to, ze jedl hamburgery jsou take mimo ...

0/−3
19.5.2017 16:53

D53a67n47i24e98l 61S91c46h87n13i70t11z61e26r 5711234611896

Vy jste také mimo.

+1/0
19.5.2017 19:31

D82a94v39i33d 15R93y98c47h24e12t61s55k61ý 9296951310860

V centru Prahy jsou billboardy kde se líbají dvě holky a pod tím je napsáno "je jen na tobě, jestli učiníš další krok". Je to na Marlbora. Souvislost motivu se žvárama a vůbec s realitou taky nechápu. Mohli tam dát fotku oslí řiti a logo Marlboro.

+4/−1
19.5.2017 16:34

M35i85k33u57l93á86š 67K68a75l54i27n86a 1392743205

Rozhodně lepší tohle, než když mi osoba v reklamě oznámí, že nerozumí své vagíně...

+21/−1
19.5.2017 16:31

J93a48n14a 21V57y30s62k53o24č60i46l89o84v42á 8507518149394

Obojí je trapné.

+3/−1
19.5.2017 17:10

J39i45ř37í 38F42i88b17i70g64e39r 8489817601847

Reklamy na půjčky a podobně jsou milionkrát horší. Tohle mi nepřijde tak šílené. Smrt je bez debat obrovská tragedie, ale k životu prostě patří a tady nevidím ani neúctu ani žádné zneužití.

+5/−2
19.5.2017 16:31

A36l51f60r23e25d 83R72u65d72y42s 3188952575

A co je na té reklamě špatného ? Chlapec se ptá matky na svého otce, kterého evidentně šanci poznat a ona mu vlastně říká že má rád ty samé věci co jeho otec. Ta reklama přece není srdcervoucí, naopak je velice lidská a pozitivní. Smrt patří k životu, možná jsme ji vytěsnili ale ti co mají děti přece nezemřou, protože žijí ve svých dětech a dětech jejich dětí. Je to docela normální koloběh života, to už jsou Američané tak přecitlivělí že mají trauma i z reklamy kde se ukáže že syn je po otci. V české reklamě na životní pojištění se vtipkuje o tom že strejdu klepla pepka a když příjde zubatá tak ji dáme rovnátka - a tady se z poetické reklamy na mekáč dělá tragedie ? Ono se to neděje, že dítěti umře rodič ? A co je na tom špatného že kluk má rád McFilé nebo jak se tomu nadává :D ? Zase další "sluníčkářsko-politicko korektní" canc. Bééé, kluk je v pohooo, prostě se ptá na tátu ale ono to je špatný, bééé, líbí se mu holky, bééé hraje rád fotbal, béé má rád mcfilé - jeho táta je mrtvej a on z toho nedělá vědu a je jen přirozeně zvědavej, tak tu reklamu zakážeme, protože říct že někdo umře je vlastně fůůůj. (A Monster Ball který je přesně o tom, dostane Oskara - dyť tam Halle Berry miluje a dokonce se i miluje s bývalým dozorcem z cel smrti co znal jejího manžela a vedl ho na popravu-kterých se Američané neumí zbavit.) A nakonec se vše smíří, protože láska vše překoná - a proč kurňa néé. Ach jo jo.

Smrt není zlá - jen umírání je těžké. (citát z Antologie lékařského humoru, autora si nepamatuju.)

+15/−2
19.5.2017 16:25

L96u82k36á34š 13Č22e56r98n38ý 2817658158251

Krásně a výstižně napsáno R^R^

+1/0
19.5.2017 17:37

Z14u86z65a33n14a 42Š10i60š62k43o80v37á 4357290659724

Sluníčkář jste asi vy, když vám ta reklama přijde v poho. To už nikomu nepřijde divné, že se v reklamě vůbec neřeší výrobky a služby o které by mělo jít především, ale už úplně stačí vyvolat ty správné emoce a lidi koupí a sežerou i smažené lejno?

+1/−3
19.5.2017 19:24

R72o94m29a46n 40P20e87c38h14e45r68e13k 8841977683948

Nespletla jste si reklamu s recenzí? To je přece hlavní (a asi jediná) úloha reklamy vyvolat správné emoce, aby si lidé výrobek koupili.

+4/0
19.5.2017 19:58

Z17u98z79a85n10a 48Š37i74š94k95o44v49á 4547960769924

Taky vás zblbli.

+1/0
19.5.2017 20:10

R90o35m64a85n 46P68e84c92h97e36r28e68k 8731967743638

Kdo a čím? Prostě jen konstatuju fakt, že reklama se nevytváří kvůli seznámení zákazníka s výrobky, ale kvůli snaze je prodat. Pokud s tímto pocitem shlížíte reklamy, tak asi musíte být při koupi dost zklamaná, když zjistíte že nejsou tak úžasné jak se v reklamě tváří (že z jedné kapky Jaru opravdu neumyjete ty hromady nádobí, Vaše prádlo po vyprání nevypadá líp než nové,...). Jak jsem psal, pro seznámní s výrobkem, od toho jsou recenze a nikoli reklamy. Reklamy mají jen vzbudit nějaké emoce (ideálně pozitivní), aby si zákazník zboží pamatoval a v obchodě mu padlo do oka. Nic víc.

+2/0
19.5.2017 20:51

Z73u85z29a36n48a 78Š72i34š66k53o50v43á 4757480829174

Ale kdepak. Reklamou představuje prodávající svůj produkt. Recenze je hodnocení produktu jeho uživatelem. Mužům emoce velmi vadí, pokud je proti nim používají ženy, ale pro byznys je dokáží zneužívat často mnohem lépe. A to je jenom zlozvyk.

0/−2
19.5.2017 20:56

R67o74m22a58n 42P81e57c48h24e86r87e72k 8291687113978

Už je to skoro slovíčkaření. Pokud budete obecně reklamu brát jako představení produktu, tak budete opravdu pak často zklamaná (viz např. ty prací, čistící a jiné prostředky).

Účel reklamy prostě není představení produktu ale jeho propagace. A na propagaci přece není nic špatného a to ani v případě že působí na lidské emoce nebo instinkty. Obdoný způsob propagace zboží je starý jako samotný obchod.

Jak byste si představovala reklamu vy? Jako ty reklamy z 80-90 let? Ty byly často zcela strohé a bez jakýchkoli emocí maximálně řekli něco k produktu (jezte sýry jsou zdravé).

0/0
19.5.2017 23:28

Z31u79z74a68n76a 50Š53i21š62k40o29v91á 4277500279594

A vy neslovíčkaříte? Reklama z latinského clamare se zjevně užívá od dob vyvolávačů na trhu a propagace je šíření, kde máte jaké emocionální útoky, kterými nás dnes marketéři soustavně častují? Nejde samozřejmě jen o tuhle konkrétní reklamu, ale o trend a především o negativní působení na děti. To je stejné, jako když nás v krmelcích vydírali umístěním kokin pro děti před pokladnami a mnozí rodiče nevydrželi ve frontě s nervama a nějaký ten zbytečný šunt děcku koupili. Ale mnozí pochopili, ozvali se a už to tam většinou nenajdete. Mně se tohleto zcela zásadně nelíbí a těžko mě přesvědčíte, že je to moje mentální chyba. Na to nejste dost dobrý marketér :P

0/−1
20.5.2017 5:43

R21o10m97a83n 25P31e91c37h80e22r61e90k 8981147973528

Neslovíčkařím, jen jsem psal, že firmy se v reklamě snaží o propagaci (či jak už to chcete) a ne o představení (ať už to napíšete jakkoli) - to je spíš záležitost výstav, prezentací, recenzních článků.

Nevím, mě sladkosti u pokladen nevadí, Umím žít a vychovávat své děti sám za sebe, než abych se musel dovolávat na přeuspořádání obchodu podle mých představ. Není tak těžké mít u malých dětí dostatečnou autoritu v tom, že pokud řeknu že ne, tak ne. Navíc zas tak často děti na nákup netahám. (Btw, nevšiml jsem si, že by to v některém obchodu zmizelo)

Nevím, kde jste sebrala informaci, že se Vás o něčem snažím přesvědčit. Myslím, že svou důležitost jako jednotlivce na veřejných forech velmi přeceňujete. Je to diskuze a lidé zde diskutují :).

+1/0
20.5.2017 10:13

Z51u22z94a72n24a 39Š27i31š10k95o12v62á 4657300729684

S vámi je to opravdu těžké, když zazdíváte zjevné skutečnosti. Reklamou nazýváme činnost výrobce, recenzí pak činnost uživatele ... tedy podstatou toho, proč používáme dvě různá slova je, že jsou to dvě úplně různé činnosti pro dvě úplně různé osoby, takže opravdu nemá smysl to směšovat. A vaším dítětem bych být nechtěla. Nejde přece o vás a o to, jestli vás dítě poslechne, ale o pocity toho dítěte, kterému tečou sliny a nemůže svoji chuť uspokojit a navíc vašim představám o jeho výchově za mák nerozumí. To je pak jasný, že vám reklama McDonaldu nevadí, chybí vám jakýsi druh sociálního cítění. Takže to necháme být, jo? ;-)

0/−1
20.5.2017 10:21

R37o29m17a68n 12P23e15c58h82e41r95e37k 8901297623358

Vidíte a to je ten rozdíl mezi námi. Já jen diskutuju a píšu svůj názor a vy přesvědčujete (viz předchozí příspěvek).

Navíc opět slovíčkaříte. nejde přeci o slova ale o v vztahu k prodejce-zákazníka-zboží.

Recenze/prezentace/výstava - tyto jsou od toho, aby zákazníka se zbožím seznámily a případně zboží ohodnotily (ať už je provozuje kdokoli - výrobce, třetí strana, ..)

Reklama/propagace jsou od toho, aby zboží chválili - klidně i přehnaně nebo emotivně. Jejich úkol je zaujmout, klidně i menším šokem. Jejich úkol je to, aby když přijdete do obchodu, aby si zákazník mezi desítkami výrobků všml právě toho jednoho (měl pocit, že ho zná).

Nebojte se o mé děti, nevšiml jsem si že by někdy slintali nedostatkem. Nic takového jsem nepsal. psal jsem, že pokud nechci, tak dokážu říct ne. Nikde jsem nepsal, že bych jim nikdy nic nekoupil. Naopak, nevidím na tom nic zlého jim z obchodu vždy něco přivést a je jedno, jestli to vezmu u pokladny nebo jinde.

Ráda koukám soudíte. Nevím, z čeho soudíte, že mi chybí sociální cítění? Že se nepohoršuju z reklamy, která naopak ukazuje pohled dítěte které se marně snaží ztotožnit se svým otcem, kterého si moc nepamatuje a jako světlo na konci tunelu dáva alespoň malý happyend v tom, že alespoň něco (malou hloupost) měli společnou. Když se oprostíte od toho, že to je reklama a že to je macdonald, tak je to docela hezký příběh. Kdyby to nebyl McDonald a burger, ale oba loupali banány od stopky, byl by to už lepší příběh?

0/0
20.5.2017 11:26

J49i75ř38í 31J85u39r81s81a 4764826295284

No já jsem čekal nějaký superhnus, ale ve společnosti těch ostatních tupostí, kterýma nám vymývají mozky, je to jakštakš snesitelné.

+2/−1
19.5.2017 16:24

P38a70t59r48i92k 62S79v95o39b49o37d17a 3469891826435

Která reklama je vlastně etická?

0/0
19.5.2017 16:17
Foto

F88i39l79i42p 75Š41v25e54h44l46a 1516893358857

Me se ta reklama libi - prijde mi jemne dojemna a rozhodne bych za ni nepozadoval omluvu. I v okamziku kdy s nim ma spolecny jen vyber hamburgeru - tak je to krasne

+1/−1
19.5.2017 16:17

J34a40n84a 39V53y69s45k87o97č66i82l38o90v98á 8477318849954

Je vidět, že to berete hodně povrchně a máte rád mekáče, že?

0/−7
19.5.2017 17:11

R56o47m92a47n 12P86e52c95h55e15r14e55k 8211897703538

Je vidět, že reklamy studujete velmi do hloubky a nemáte ráda mekáče, že?

+1/0
19.5.2017 23:42
Foto

F24i96l31i16p 45Š22v96e10h41l23a 1596463508267

Beru to tak, ze i sebemensi neco je lepsi nez nic

0/0
20.5.2017 23:21

M16a22r61e55k 43J87a92n86e37č97k86a 1577246393831

Čekal jsem nějaký černý humor, kteří Amící prostě nechápou, ale tohle? ;-D

+2/0
19.5.2017 16:11

Najdete na iDNES.cz