Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrt táty v reklamě na hamburger. McDonald’s se po kritice omluvil

Americký řetězec McDonald’s se omluvil za televizní reklamu, kterou uživatelé sociálních sítí označili za nechutnou. Restaurace s rychlým občerstvením v ní využila motiv dítěte, kterému zemřel otec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a73r21e74k 46N91o84v59o28t61n21ý 5701351606728

Mně to přijde vtipné. Černohumorné. Jak z Monty Pythonů :-)))

+2/0
30.5.2017 18:11
Foto

M64a55t38ě43j 49N74ě95m74e27č52e78k 7628209157834

Marek Novotný = Tak to jsme /nejméně dva!/ ;-D Ale "ostatní" to asi nevidí...

Tedy "vidí jinak!" ;-)

0/0
3.6.2017 9:09

H96y42n77e89k 74M80r66t33v17ý 2600817109111

cokoliv je lepčího než kohák s vlastou. jen slyšim me-e-e-e, už držim bednu připravenej ji prohodit oknem 8-o

+1/0
22.5.2017 16:38
Foto

F56i68l77i25p 51Š22v92e53h65l33a 1366603888767

To je spekulace

+1/0
20.5.2017 23:42

K46a56r92e23l 32D48r22d76a 6234372577

Kde se tam bere tatarka? Koukám, že je to Filet-O-Fish. Smažák to bohužel není. Ryba bez chuti a zápachu. Obalená spálenou strouhankou a dochucená tatarkou, aby se to dalo jíst. S připlácnutým plátkem sýra a řádnou dávkou cukr, aby jsme tady snad nezhubli. Vlastně reklama na nejzdravější sendvič z McDonalda, který si zde nikdo nekupuje. ;-D

Denní příjem energie je u Filetu o 1/3 jídla na celý den. Kapku hloupá volba. Zas takový požitek to není. To se raději zničím něčím lahodnějším. Co horšího, klasické velké sendviče či 2 Cheese jsou co do kalorií celodenním jídlem. A kde mám pak podle Meca prostor na snídaní, pět svačinek, oběd v závodce, večeři v hospodě a noční chipsy u TV? ;-D

Jenže, potřebujeme 60-100 g bílkovin denně. A velké sendviče z Meca mají tak 30 g max. Tedy asi jako 10 dkg hovězího. (Chees má fakt jen 50 g masíčko? A lupu k němu dávají kde?) Aby došlo na svaly, je třeba spořádat tři Big Macy denně. ;-D 150 kg budete mít spolehlivě do půl roku. Ale svaly to nebudou. ;-D

Trochu rozpor, prodávat zoufalcům jídlo, které z nich spolehlivě vytvoří ještě větší zoufalce. Ta reklama je neskutečně trefná. ;-DR^

+2/0
20.5.2017 13:01

K69a96r83e88l 14D36r87d91a 6954732697

Ještě tak umět počítat kJ a kcal. Denní příjem má být cca (podle věku, výšky a váhy) zhruba 2500 kcal, tj. 10500 kJ. Pardon. ;-)

Filet má 1400 kJ nebo 350 kcal. Big Mac 2100 kJ a 500 kcal. Cheese 1300 kJ a 300 kcal.

Oprava. Denně lze zdlábnout 5 Big Maců bez tloustnutí. A lze tak do sebe dostat 145 g bílkovin. Hezké údaje. To fakt platí bez tloustnutí? Nevěřím. ;-)

+1/0
20.5.2017 18:12

M82a10t46ě68j 92J89a53š75n54a 8629233914899

Úkolem reklamy je zaujmout a vyvolat emoce. To se v této reklamě povedlo. Nechápu, proč s tím má někdo problem. Pokud se to dotklo někoho, že přišel o otce, měl by se takovou událostí vyrovnat především on sám uvnitř sebe. Smrt blízkých k životu patří a i když je to těžké, musíme to tak brát. Takový je holt život. Nadávat kvůli tomu na reklamu je trošku mimo.

+2/0
20.5.2017 10:34

K85a17r91e98l 26D75r30d33a 6284212357

A vysvětlili dostatečně, že ten sendvič nebyl z toho otce? ;-D

+1/0
20.5.2017 12:29

K35a32r49e40l 34D74r28d70a 6184782677

To je ale smutné. Takový neschopný zoufalec. A ještě k tomu chodí do McDonalda. Sedla na mě depka. ;-D Zvláštní reklama... ;-D

+4/0
20.5.2017 9:33

R42o47m94a71n 98P76e86c83h69e78r27e57k 8751527183258

Jj, škoda že to není o schopných frajerech, jako jsme my, co si na oběd zaskočí do veganské restaurace. Ale co se dá dělat....:-P

+2/0
20.5.2017 10:17

M66i92c17h45a69e28l 15C28h91a19r29v97á13t 9559238953362

No jen jestli by nebylo načase zakázat hamburger či rovnou zrušit McDonald`s...:-/

+1/0
20.5.2017 8:08

P28e56t33r 43K92n70ě81b62o84r28t 3381960

To je každej chytrej. Ale zkuste vymyslet reklamu, která zaujme a nebude debilní.

+1/0
20.5.2017 8:05

V16e22r70o72n39i23k59a 52K46o15u63k27o63l11s44k42á 8753126292484

Ten chlapec v reklamě už už pochyboval, že je synem svého otce, až to zachránil mekáč. No, myšlenka asi dobrá. Nicméně chápu, že se to někoho mohlo dotknout. Já považuji celý institut těchto fastfoodů za zbytečný, takže mi přijde totálně zbytečná i jakákoliv reklama na to. A mít se svým zesnulým otcem společnou jen tu lásku k rybímu burgru, to je vlastně dost depka.

+1/0
20.5.2017 7:58

J23a69r73o22s68l75a12v 89S61v53o89b29o25d17a 1314675548229

Dotyčná reklama je celkem v pohodě, narozdíl od té hrůzy s Kohákem, která se mi přehrála před ní.

+2/0
20.5.2017 4:50

M96i25c75h86a20l 80H51o69r26s39k69y 2472306196260

;-(to po 11 září se začalo využívat jinak než byla ochrana lidí myšlena, dneska každej pižďuch, rejpne do normální rodinný situace a je z toho aféra, přez tři kontinenty;-D

+1/0
19.5.2017 22:31

D18a58n91i51e95l 59P70a46n56e62k 6842601732970

Ja v ni nevidim problem

+1/0
19.5.2017 22:23

M47a93r22e73k 30D88e32m33č47á81k 9625404276165

Dojemná ano, ale jinak úplně blbá - jediné, co má s tím mrtvým člověkem to dítě společného, je predikce k předčasné smrti kvůli špatnému stravování. Měl-li nebožtík hnědé oči, je téměř nemožné, aby jeho syn měl modré.

+3/−3
19.5.2017 21:44

M85o59n90i16k69a 19R98o97l72l74o12v25á 5463542386405

Blbost,manžel má hnědé oči,já modré a syn taky.Zrovna tak můj táta měl hnědé,máma má modré.Manželovi rodiče,otec hnědé,matka zelené.

+4/0
19.5.2017 22:06

R56o95m89a95n 28P90e75c34h55e87r37e84k 8351547693438

Hmm, rozumbrada. Příběh v té reklamě je jednoduchý. Prostě navodil příběh kluka, který evidentně nepoznal tátu a snaží se v ném (neúspěšné) vzhlédnout. Na konci prostá poenta, mají přeci jen něco společného. Nevidím zde žádný prostor tomu poukazovat na sklon k předčasnéí smrti kůli stravování. Sám do McDonalda nechodím, nicméně nemyslím, že by v ostatních stravovacích podnicích bylo tak významně zdravější jídlo.

+1/0
19.5.2017 23:40

P29e52t40r 70N12o92v54o13t87n48y 1941490971

"poenta" se píše pointa. A zas tak od věci to neni. Samozřejmě že je v mnoha podnicích zdravější jídlo než v McD.

+2/0
20.5.2017 2:08

R28o72m85a77n 18P51e15c43h36e20r67e68k 8251817233318

Za chybu se omlouvám. A ano je. A v mnoha zase není. A v mnoha je to na stejno. Do McDonalda nechodím, ale to neznamená, že mám patent na rozum a že jsem arbitr přes chutě a zdravou stravu.

+1/0
20.5.2017 9:58

P71e22t47r 30N42o81v27o11t97n68y 1541130451

Nemožné to není.

+2/0
20.5.2017 2:04

P91a39v51e79l 83N57o69v63á98k 4563468275371

jezis, ta reklama je uplne ok. jestli se to nekoho dotklo, protoze ho potkalo neco podobneho, tak sorry, ale kdyby se mela kazda reklama vyhybat necimu mindraku, tak nebude vhodny pravdepodobne ani cerny obraz bez zvuku (to by si asi stezovali hluchoslepi, ze?)

+8/−1
19.5.2017 17:39

L84u26k29á13š 43Č76e71r89n66ý 2767818128771

Ta reklama je náhodou super a dává smysl, svět se skutečně v (_!_) obrací, vadit může jen Amíkům a hlupákům kteří nechápou tu podstatu v této reklamě.

+2/−2
19.5.2017 17:35
Foto

J85i90ř68í 76K19r81á60k40o90r28a 9379263

Kdo potřebuje tátu, když může mít táty dva.

Tuto reklamu sponzorují Norské fondy.

+8/−2
19.5.2017 16:58

M44a96r64e61k 17V23e89s82e24l54ý 1417848770654

Ta reklama je predevsim nudna Rv To je jeji hlavni problem a ne to co se zminuje v clanku. Kecy diskutujicich, ze umrel na to, ze jedl hamburgery jsou take mimo ...

0/−3
19.5.2017 16:53

D21a35n72i11e71l 74S97c81h79n83i72t40z79e37r 5441754541346

Vy jste také mimo.

+1/0
19.5.2017 19:31

D11a74v26i42d 73R34y15c68h68e21t93s70k45ý 9366901400260

V centru Prahy jsou billboardy kde se líbají dvě holky a pod tím je napsáno "je jen na tobě, jestli učiníš další krok". Je to na Marlbora. Souvislost motivu se žvárama a vůbec s realitou taky nechápu. Mohli tam dát fotku oslí řiti a logo Marlboro.

+4/−1
19.5.2017 16:34

M49i14k28u26l64á50š 46K25a84l77i44n81a 1192553785

Rozhodně lepší tohle, než když mi osoba v reklamě oznámí, že nerozumí své vagíně...

+21/−1
19.5.2017 16:31

J77a86n59a 75V90y93s92k97o76č66i16l38o69v85á 8227368139874

Obojí je trapné.

+3/−1
19.5.2017 17:10

J95i28ř36í 49F16i84b19i74g95e58r 8489377331857

Reklamy na půjčky a podobně jsou milionkrát horší. Tohle mi nepřijde tak šílené. Smrt je bez debat obrovská tragedie, ale k životu prostě patří a tady nevidím ani neúctu ani žádné zneužití.

+5/−2
19.5.2017 16:31

A12l47f90r66e49d 40R64u34d54y21s 3298492975

A co je na té reklamě špatného ? Chlapec se ptá matky na svého otce, kterého evidentně šanci poznat a ona mu vlastně říká že má rád ty samé věci co jeho otec. Ta reklama přece není srdcervoucí, naopak je velice lidská a pozitivní. Smrt patří k životu, možná jsme ji vytěsnili ale ti co mají děti přece nezemřou, protože žijí ve svých dětech a dětech jejich dětí. Je to docela normální koloběh života, to už jsou Američané tak přecitlivělí že mají trauma i z reklamy kde se ukáže že syn je po otci. V české reklamě na životní pojištění se vtipkuje o tom že strejdu klepla pepka a když příjde zubatá tak ji dáme rovnátka - a tady se z poetické reklamy na mekáč dělá tragedie ? Ono se to neděje, že dítěti umře rodič ? A co je na tom špatného že kluk má rád McFilé nebo jak se tomu nadává :D ? Zase další "sluníčkářsko-politicko korektní" canc. Bééé, kluk je v pohooo, prostě se ptá na tátu ale ono to je špatný, bééé, líbí se mu holky, bééé hraje rád fotbal, béé má rád mcfilé - jeho táta je mrtvej a on z toho nedělá vědu a je jen přirozeně zvědavej, tak tu reklamu zakážeme, protože říct že někdo umře je vlastně fůůůj. (A Monster Ball který je přesně o tom, dostane Oskara - dyť tam Halle Berry miluje a dokonce se i miluje s bývalým dozorcem z cel smrti co znal jejího manžela a vedl ho na popravu-kterých se Američané neumí zbavit.) A nakonec se vše smíří, protože láska vše překoná - a proč kurňa néé. Ach jo jo.

Smrt není zlá - jen umírání je těžké. (citát z Antologie lékařského humoru, autora si nepamatuju.)

+15/−2
19.5.2017 16:25

L44u17k55á98š 64Č18e78r31n59ý 2597518468531

Krásně a výstižně napsáno R^R^

+1/0
19.5.2017 17:37

Z90u81z28a95n49a 37Š39i81š52k67o47v30á 4687630579404

Sluníčkář jste asi vy, když vám ta reklama přijde v poho. To už nikomu nepřijde divné, že se v reklamě vůbec neřeší výrobky a služby o které by mělo jít především, ale už úplně stačí vyvolat ty správné emoce a lidi koupí a sežerou i smažené lejno?

+1/−3
19.5.2017 19:24

R93o80m37a85n 45P20e40c88h13e49r71e25k 8171797863408

Nespletla jste si reklamu s recenzí? To je přece hlavní (a asi jediná) úloha reklamy vyvolat správné emoce, aby si lidé výrobek koupili.

+4/0
19.5.2017 19:58

Z25u12z85a72n52a 36Š24i79š21k68o61v63á 4877610439484

Taky vás zblbli.

+1/0
19.5.2017 20:10

R25o73m28a65n 70P18e67c55h70e87r17e46k 8861667653458

Kdo a čím? Prostě jen konstatuju fakt, že reklama se nevytváří kvůli seznámení zákazníka s výrobky, ale kvůli snaze je prodat. Pokud s tímto pocitem shlížíte reklamy, tak asi musíte být při koupi dost zklamaná, když zjistíte že nejsou tak úžasné jak se v reklamě tváří (že z jedné kapky Jaru opravdu neumyjete ty hromady nádobí, Vaše prádlo po vyprání nevypadá líp než nové,...). Jak jsem psal, pro seznámní s výrobkem, od toho jsou recenze a nikoli reklamy. Reklamy mají jen vzbudit nějaké emoce (ideálně pozitivní), aby si zákazník zboží pamatoval a v obchodě mu padlo do oka. Nic víc.

+2/0
19.5.2017 20:51

Z86u59z88a53n60a 70Š67i50š54k23o16v33á 4517770349254

Ale kdepak. Reklamou představuje prodávající svůj produkt. Recenze je hodnocení produktu jeho uživatelem. Mužům emoce velmi vadí, pokud je proti nim používají ženy, ale pro byznys je dokáží zneužívat často mnohem lépe. A to je jenom zlozvyk.

0/−2
19.5.2017 20:56

R87o37m76a90n 16P68e74c54h93e28r27e81k 8471177433338

Už je to skoro slovíčkaření. Pokud budete obecně reklamu brát jako představení produktu, tak budete opravdu pak často zklamaná (viz např. ty prací, čistící a jiné prostředky).

Účel reklamy prostě není představení produktu ale jeho propagace. A na propagaci přece není nic špatného a to ani v případě že působí na lidské emoce nebo instinkty. Obdoný způsob propagace zboží je starý jako samotný obchod.

Jak byste si představovala reklamu vy? Jako ty reklamy z 80-90 let? Ty byly často zcela strohé a bez jakýchkoli emocí maximálně řekli něco k produktu (jezte sýry jsou zdravé).

0/0
19.5.2017 23:28

Z11u94z28a10n11a 53Š93i64š12k60o25v25á 4947610319284

A vy neslovíčkaříte? Reklama z latinského clamare se zjevně užívá od dob vyvolávačů na trhu a propagace je šíření, kde máte jaké emocionální útoky, kterými nás dnes marketéři soustavně častují? Nejde samozřejmě jen o tuhle konkrétní reklamu, ale o trend a především o negativní působení na děti. To je stejné, jako když nás v krmelcích vydírali umístěním kokin pro děti před pokladnami a mnozí rodiče nevydrželi ve frontě s nervama a nějaký ten zbytečný šunt děcku koupili. Ale mnozí pochopili, ozvali se a už to tam většinou nenajdete. Mně se tohleto zcela zásadně nelíbí a těžko mě přesvědčíte, že je to moje mentální chyba. Na to nejste dost dobrý marketér :P

0/−1
20.5.2017 5:43

R20o81m30a98n 38P88e53c79h90e24r98e65k 8511497683168

Neslovíčkařím, jen jsem psal, že firmy se v reklamě snaží o propagaci (či jak už to chcete) a ne o představení (ať už to napíšete jakkoli) - to je spíš záležitost výstav, prezentací, recenzních článků.

Nevím, mě sladkosti u pokladen nevadí, Umím žít a vychovávat své děti sám za sebe, než abych se musel dovolávat na přeuspořádání obchodu podle mých představ. Není tak těžké mít u malých dětí dostatečnou autoritu v tom, že pokud řeknu že ne, tak ne. Navíc zas tak často děti na nákup netahám. (Btw, nevšiml jsem si, že by to v některém obchodu zmizelo)

Nevím, kde jste sebrala informaci, že se Vás o něčem snažím přesvědčit. Myslím, že svou důležitost jako jednotlivce na veřejných forech velmi přeceňujete. Je to diskuze a lidé zde diskutují :).

+1/0
20.5.2017 10:13

Z15u71z98a50n81a 16Š24i85š82k81o36v14á 4177580389974

S vámi je to opravdu těžké, když zazdíváte zjevné skutečnosti. Reklamou nazýváme činnost výrobce, recenzí pak činnost uživatele ... tedy podstatou toho, proč používáme dvě různá slova je, že jsou to dvě úplně různé činnosti pro dvě úplně různé osoby, takže opravdu nemá smysl to směšovat. A vaším dítětem bych být nechtěla. Nejde přece o vás a o to, jestli vás dítě poslechne, ale o pocity toho dítěte, kterému tečou sliny a nemůže svoji chuť uspokojit a navíc vašim představám o jeho výchově za mák nerozumí. To je pak jasný, že vám reklama McDonaldu nevadí, chybí vám jakýsi druh sociálního cítění. Takže to necháme být, jo? ;-)

0/−1
20.5.2017 10:21

R66o94m63a37n 34P22e34c71h16e74r30e20k 8391947973608

Vidíte a to je ten rozdíl mezi námi. Já jen diskutuju a píšu svůj názor a vy přesvědčujete (viz předchozí příspěvek).

Navíc opět slovíčkaříte. nejde přeci o slova ale o v vztahu k prodejce-zákazníka-zboží.

Recenze/prezentace/výstava - tyto jsou od toho, aby zákazníka se zbožím seznámily a případně zboží ohodnotily (ať už je provozuje kdokoli - výrobce, třetí strana, ..)

Reklama/propagace jsou od toho, aby zboží chválili - klidně i přehnaně nebo emotivně. Jejich úkol je zaujmout, klidně i menším šokem. Jejich úkol je to, aby když přijdete do obchodu, aby si zákazník mezi desítkami výrobků všml právě toho jednoho (měl pocit, že ho zná).

Nebojte se o mé děti, nevšiml jsem si že by někdy slintali nedostatkem. Nic takového jsem nepsal. psal jsem, že pokud nechci, tak dokážu říct ne. Nikde jsem nepsal, že bych jim nikdy nic nekoupil. Naopak, nevidím na tom nic zlého jim z obchodu vždy něco přivést a je jedno, jestli to vezmu u pokladny nebo jinde.

Ráda koukám soudíte. Nevím, z čeho soudíte, že mi chybí sociální cítění? Že se nepohoršuju z reklamy, která naopak ukazuje pohled dítěte které se marně snaží ztotožnit se svým otcem, kterého si moc nepamatuje a jako světlo na konci tunelu dáva alespoň malý happyend v tom, že alespoň něco (malou hloupost) měli společnou. Když se oprostíte od toho, že to je reklama a že to je macdonald, tak je to docela hezký příběh. Kdyby to nebyl McDonald a burger, ale oba loupali banány od stopky, byl by to už lepší příběh?

0/0
20.5.2017 11:26

J21i56ř18í 89J88u32r76s37a 4754166225554

No já jsem čekal nějaký superhnus, ale ve společnosti těch ostatních tupostí, kterýma nám vymývají mozky, je to jakštakš snesitelné.

+2/−1
19.5.2017 16:24

P26a75t82r64i69k 67S83v53o14b78o79d59a 3739781756415

Která reklama je vlastně etická?

0/0
19.5.2017 16:17
Foto

F92i75l53i85p 38Š52v95e12h29l18a 1776723858987

Me se ta reklama libi - prijde mi jemne dojemna a rozhodne bych za ni nepozadoval omluvu. I v okamziku kdy s nim ma spolecny jen vyber hamburgeru - tak je to krasne

+1/−1
19.5.2017 16:17

J58a15n21a 26V98y57s54k36o73č34i39l75o66v51á 8397198389574

Je vidět, že to berete hodně povrchně a máte rád mekáče, že?

0/−7
19.5.2017 17:11

R97o61m44a22n 45P11e30c86h32e86r62e50k 8581167803288

Je vidět, že reklamy studujete velmi do hloubky a nemáte ráda mekáče, že?

+1/0
19.5.2017 23:42
Foto

F31i53l62i62p 75Š82v48e49h79l60a 1976753398607

Beru to tak, ze i sebemensi neco je lepsi nez nic

0/0
20.5.2017 23:21

M89a97r48e24k 87J46a24n91e75č25k78a 1697316483211

Čekal jsem nějaký černý humor, kteří Amící prostě nechápou, ale tohle? ;-D

+2/0
19.5.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz