Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smrt táty v reklamě na hamburger. McDonald’s se po kritice omluvil

Americký řetězec McDonald’s se omluvil za televizní reklamu, kterou uživatelé sociálních sítí označili za nechutnou. Restaurace s rychlým občerstvením v ní využila motiv dítěte, kterému zemřel otec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a52r65e50k 54N78o27v50o17t89n62ý 5691461866278

Mně to přijde vtipné. Černohumorné. Jak z Monty Pythonů :-)))

+2/0
30.5.2017 18:11

M43a67t49ě44j 54N85ě19m24e24č54e54k 7698819487604

Marek Novotný = Tak to jsme /nejméně dva!/ ;-D Ale "ostatní" to asi nevidí...

Tedy "vidí jinak!" ;-)

0/0
3.6.2017 9:09

H22y89n42e44k 77M28r54t43v54ý 2480847689511

cokoliv je lepčího než kohák s vlastou. jen slyšim me-e-e-e, už držim bednu připravenej ji prohodit oknem 8-o

+1/0
22.5.2017 16:38
Foto

F88i71l71i26p 95Š78v50e32h24l36a 1696823358977

To je spekulace

+1/0
20.5.2017 23:42

K31a94r15e92l 58D98r28d27a 6904522507

Kde se tam bere tatarka? Koukám, že je to Filet-O-Fish. Smažák to bohužel není. Ryba bez chuti a zápachu. Obalená spálenou strouhankou a dochucená tatarkou, aby se to dalo jíst. S připlácnutým plátkem sýra a řádnou dávkou cukr, aby jsme tady snad nezhubli. Vlastně reklama na nejzdravější sendvič z McDonalda, který si zde nikdo nekupuje. ;-D

Denní příjem energie je u Filetu o 1/3 jídla na celý den. Kapku hloupá volba. Zas takový požitek to není. To se raději zničím něčím lahodnějším. Co horšího, klasické velké sendviče či 2 Cheese jsou co do kalorií celodenním jídlem. A kde mám pak podle Meca prostor na snídaní, pět svačinek, oběd v závodce, večeři v hospodě a noční chipsy u TV? ;-D

Jenže, potřebujeme 60-100 g bílkovin denně. A velké sendviče z Meca mají tak 30 g max. Tedy asi jako 10 dkg hovězího. (Chees má fakt jen 50 g masíčko? A lupu k němu dávají kde?) Aby došlo na svaly, je třeba spořádat tři Big Macy denně. ;-D 150 kg budete mít spolehlivě do půl roku. Ale svaly to nebudou. ;-D

Trochu rozpor, prodávat zoufalcům jídlo, které z nich spolehlivě vytvoří ještě větší zoufalce. Ta reklama je neskutečně trefná. ;-DR^

+2/0
20.5.2017 13:01

K17a75r21e53l 22D73r70d60a 6214922287

Ještě tak umět počítat kJ a kcal. Denní příjem má být cca (podle věku, výšky a váhy) zhruba 2500 kcal, tj. 10500 kJ. Pardon. ;-)

Filet má 1400 kJ nebo 350 kcal. Big Mac 2100 kJ a 500 kcal. Cheese 1300 kJ a 300 kcal.

Oprava. Denně lze zdlábnout 5 Big Maců bez tloustnutí. A lze tak do sebe dostat 145 g bílkovin. Hezké údaje. To fakt platí bez tloustnutí? Nevěřím. ;-)

+1/0
20.5.2017 18:12

M49a60t21ě82j 30J43a30š46n90a 8379123174119

Úkolem reklamy je zaujmout a vyvolat emoce. To se v této reklamě povedlo. Nechápu, proč s tím má někdo problem. Pokud se to dotklo někoho, že přišel o otce, měl by se takovou událostí vyrovnat především on sám uvnitř sebe. Smrt blízkých k životu patří a i když je to těžké, musíme to tak brát. Takový je holt život. Nadávat kvůli tomu na reklamu je trošku mimo.

+2/0
20.5.2017 10:34

K31a80r77e34l 57D58r69d31a 6204142227

A vysvětlili dostatečně, že ten sendvič nebyl z toho otce? ;-D

+1/0
20.5.2017 12:29

K57a17r11e76l 44D42r79d28a 6954102247

To je ale smutné. Takový neschopný zoufalec. A ještě k tomu chodí do McDonalda. Sedla na mě depka. ;-D Zvláštní reklama... ;-D

+4/0
20.5.2017 9:33

R37o68m10a50n 57P94e80c48h37e59r67e19k 8751777403898

Jj, škoda že to není o schopných frajerech, jako jsme my, co si na oběd zaskočí do veganské restaurace. Ale co se dá dělat....:-P

+2/0
20.5.2017 10:17

M42i24c91h14a22e91l 20C42h72a47r49v97á63t 9769438963342

No jen jestli by nebylo načase zakázat hamburger či rovnou zrušit McDonald`s...:-/

+1/0
20.5.2017 8:08

P52e49t86r 91K42n65ě65b19o28r92t 3781840

To je každej chytrej. Ale zkuste vymyslet reklamu, která zaujme a nebude debilní.

+1/0
20.5.2017 8:05

V69e61r78o80n64i46k30a 71K56o74u50k76o67l84s90k85á 8613546572734

Ten chlapec v reklamě už už pochyboval, že je synem svého otce, až to zachránil mekáč. No, myšlenka asi dobrá. Nicméně chápu, že se to někoho mohlo dotknout. Já považuji celý institut těchto fastfoodů za zbytečný, takže mi přijde totálně zbytečná i jakákoliv reklama na to. A mít se svým zesnulým otcem společnou jen tu lásku k rybímu burgru, to je vlastně dost depka.

+1/0
20.5.2017 7:58

J97a57r96o96s75l53a21v 52S45v39o71b25o52d57a 1804605868529

Dotyčná reklama je celkem v pohodě, narozdíl od té hrůzy s Kohákem, která se mi přehrála před ní.

+2/0
20.5.2017 4:50

M15i13c44h49a37l 55H73o42r79s88k29y 2362466136500

;-(to po 11 září se začalo využívat jinak než byla ochrana lidí myšlena, dneska každej pižďuch, rejpne do normální rodinný situace a je z toho aféra, přez tři kontinenty;-D

+1/0
19.5.2017 22:31

D31a14n18i73e35l 75P61a11n79e44k 6102111172950

Ja v ni nevidim problem

+1/0
19.5.2017 22:23

M77a64r64e48k 58D13e36m69č89á82k 9705304246515

Dojemná ano, ale jinak úplně blbá - jediné, co má s tím mrtvým člověkem to dítě společného, je predikce k předčasné smrti kvůli špatnému stravování. Měl-li nebožtík hnědé oči, je téměř nemožné, aby jeho syn měl modré.

+3/−3
19.5.2017 21:44

M41o18n45i38k64a 28R73o91l26l22o37v49á 5773432546665

Blbost,manžel má hnědé oči,já modré a syn taky.Zrovna tak můj táta měl hnědé,máma má modré.Manželovi rodiče,otec hnědé,matka zelené.

+4/0
19.5.2017 22:06

R66o34m58a90n 47P80e83c97h81e83r76e38k 8861947463858

Hmm, rozumbrada. Příběh v té reklamě je jednoduchý. Prostě navodil příběh kluka, který evidentně nepoznal tátu a snaží se v ném (neúspěšné) vzhlédnout. Na konci prostá poenta, mají přeci jen něco společného. Nevidím zde žádný prostor tomu poukazovat na sklon k předčasnéí smrti kůli stravování. Sám do McDonalda nechodím, nicméně nemyslím, že by v ostatních stravovacích podnicích bylo tak významně zdravější jídlo.

+1/0
19.5.2017 23:40

P96e28t56r 23N77o74v51o25t57n95y 1801650661

"poenta" se píše pointa. A zas tak od věci to neni. Samozřejmě že je v mnoha podnicích zdravější jídlo než v McD.

+2/0
20.5.2017 2:08

R73o36m96a81n 93P46e83c33h95e94r28e39k 8691867483698

Za chybu se omlouvám. A ano je. A v mnoha zase není. A v mnoha je to na stejno. Do McDonalda nechodím, ale to neznamená, že mám patent na rozum a že jsem arbitr přes chutě a zdravou stravu.

+1/0
20.5.2017 9:58

P76e21t59r 55N63o22v80o60t60n30y 1811110621

Nemožné to není.

+2/0
20.5.2017 2:04

P95a29v50e23l 21N43o24v98á27k 4363498815731

jezis, ta reklama je uplne ok. jestli se to nekoho dotklo, protoze ho potkalo neco podobneho, tak sorry, ale kdyby se mela kazda reklama vyhybat necimu mindraku, tak nebude vhodny pravdepodobne ani cerny obraz bez zvuku (to by si asi stezovali hluchoslepi, ze?)

+8/−1
19.5.2017 17:39

L25u66k94á91š 94Č73e87r29n38ý 2557668548331

Ta reklama je náhodou super a dává smysl, svět se skutečně v (_!_) obrací, vadit může jen Amíkům a hlupákům kteří nechápou tu podstatu v této reklamě.

+2/−2
19.5.2017 17:35
Foto

J58i36ř78í 55K53r63á20k17o38r98a 9359443

Kdo potřebuje tátu, když může mít táty dva.

Tuto reklamu sponzorují Norské fondy.

+8/−2
19.5.2017 16:58

M95a97r28e40k 31V53e15s32e14l84ý 1117148160664

Ta reklama je predevsim nudna Rv To je jeji hlavni problem a ne to co se zminuje v clanku. Kecy diskutujicich, ze umrel na to, ze jedl hamburgery jsou take mimo ...

0/−3
19.5.2017 16:53

D71a92n34i95e92l 16S27c22h24n82i77t73z31e27r 5771874231616

Vy jste také mimo.

+1/0
19.5.2017 19:31

D88a35v33i80d 62R33y44c48h49e42t18s75k58ý 9146331360840

V centru Prahy jsou billboardy kde se líbají dvě holky a pod tím je napsáno "je jen na tobě, jestli učiníš další krok". Je to na Marlbora. Souvislost motivu se žvárama a vůbec s realitou taky nechápu. Mohli tam dát fotku oslí řiti a logo Marlboro.

+4/−1
19.5.2017 16:34

M31i93k75u20l10á21š 24K45a94l95i81n13a 1722233385

Rozhodně lepší tohle, než když mi osoba v reklamě oznámí, že nerozumí své vagíně...

+21/−1
19.5.2017 16:31

J35a96n80a 79V80y49s98k58o85č92i93l12o75v28á 8867948709584

Obojí je trapné.

+3/−1
19.5.2017 17:10

J13i49ř61í 26F80i18b53i82g81e13r 8469507531467

Reklamy na půjčky a podobně jsou milionkrát horší. Tohle mi nepřijde tak šílené. Smrt je bez debat obrovská tragedie, ale k životu prostě patří a tady nevidím ani neúctu ani žádné zneužití.

+5/−2
19.5.2017 16:31

A65l88f87r63e43d 74R32u45d69y76s 3938112555

A co je na té reklamě špatného ? Chlapec se ptá matky na svého otce, kterého evidentně šanci poznat a ona mu vlastně říká že má rád ty samé věci co jeho otec. Ta reklama přece není srdcervoucí, naopak je velice lidská a pozitivní. Smrt patří k životu, možná jsme ji vytěsnili ale ti co mají děti přece nezemřou, protože žijí ve svých dětech a dětech jejich dětí. Je to docela normální koloběh života, to už jsou Američané tak přecitlivělí že mají trauma i z reklamy kde se ukáže že syn je po otci. V české reklamě na životní pojištění se vtipkuje o tom že strejdu klepla pepka a když příjde zubatá tak ji dáme rovnátka - a tady se z poetické reklamy na mekáč dělá tragedie ? Ono se to neděje, že dítěti umře rodič ? A co je na tom špatného že kluk má rád McFilé nebo jak se tomu nadává :D ? Zase další "sluníčkářsko-politicko korektní" canc. Bééé, kluk je v pohooo, prostě se ptá na tátu ale ono to je špatný, bééé, líbí se mu holky, bééé hraje rád fotbal, béé má rád mcfilé - jeho táta je mrtvej a on z toho nedělá vědu a je jen přirozeně zvědavej, tak tu reklamu zakážeme, protože říct že někdo umře je vlastně fůůůj. (A Monster Ball který je přesně o tom, dostane Oskara - dyť tam Halle Berry miluje a dokonce se i miluje s bývalým dozorcem z cel smrti co znal jejího manžela a vedl ho na popravu-kterých se Američané neumí zbavit.) A nakonec se vše smíří, protože láska vše překoná - a proč kurňa néé. Ach jo jo.

Smrt není zlá - jen umírání je těžké. (citát z Antologie lékařského humoru, autora si nepamatuju.)

+15/−2
19.5.2017 16:25

L37u42k42á58š 55Č38e65r16n33ý 2497708628151

Krásně a výstižně napsáno R^R^

+1/0
19.5.2017 17:37

Z56u45z79a31n64a 84Š47i66š68k43o69v41á 4667140519794

Sluníčkář jste asi vy, když vám ta reklama přijde v poho. To už nikomu nepřijde divné, že se v reklamě vůbec neřeší výrobky a služby o které by mělo jít především, ale už úplně stačí vyvolat ty správné emoce a lidi koupí a sežerou i smažené lejno?

+1/−3
19.5.2017 19:24

R10o89m62a75n 60P18e12c59h48e61r13e86k 8771327283568

Nespletla jste si reklamu s recenzí? To je přece hlavní (a asi jediná) úloha reklamy vyvolat správné emoce, aby si lidé výrobek koupili.

+4/0
19.5.2017 19:58

Z96u39z33a52n44a 78Š24i28š49k46o34v82á 4937950529504

Taky vás zblbli.

+1/0
19.5.2017 20:10

R87o83m14a91n 73P33e81c14h10e11r17e46k 8451107413858

Kdo a čím? Prostě jen konstatuju fakt, že reklama se nevytváří kvůli seznámení zákazníka s výrobky, ale kvůli snaze je prodat. Pokud s tímto pocitem shlížíte reklamy, tak asi musíte být při koupi dost zklamaná, když zjistíte že nejsou tak úžasné jak se v reklamě tváří (že z jedné kapky Jaru opravdu neumyjete ty hromady nádobí, Vaše prádlo po vyprání nevypadá líp než nové,...). Jak jsem psal, pro seznámní s výrobkem, od toho jsou recenze a nikoli reklamy. Reklamy mají jen vzbudit nějaké emoce (ideálně pozitivní), aby si zákazník zboží pamatoval a v obchodě mu padlo do oka. Nic víc.

+2/0
19.5.2017 20:51

Z49u72z88a25n25a 67Š74i18š26k39o92v56á 4177110529114

Ale kdepak. Reklamou představuje prodávající svůj produkt. Recenze je hodnocení produktu jeho uživatelem. Mužům emoce velmi vadí, pokud je proti nim používají ženy, ale pro byznys je dokáží zneužívat často mnohem lépe. A to je jenom zlozvyk.

0/−2
19.5.2017 20:56

R26o12m55a90n 82P55e67c80h23e64r77e36k 8611837343928

Už je to skoro slovíčkaření. Pokud budete obecně reklamu brát jako představení produktu, tak budete opravdu pak často zklamaná (viz např. ty prací, čistící a jiné prostředky).

Účel reklamy prostě není představení produktu ale jeho propagace. A na propagaci přece není nic špatného a to ani v případě že působí na lidské emoce nebo instinkty. Obdoný způsob propagace zboží je starý jako samotný obchod.

Jak byste si představovala reklamu vy? Jako ty reklamy z 80-90 let? Ty byly často zcela strohé a bez jakýchkoli emocí maximálně řekli něco k produktu (jezte sýry jsou zdravé).

0/0
19.5.2017 23:28

Z39u33z39a91n79a 49Š93i95š10k58o33v91á 4197260369724

A vy neslovíčkaříte? Reklama z latinského clamare se zjevně užívá od dob vyvolávačů na trhu a propagace je šíření, kde máte jaké emocionální útoky, kterými nás dnes marketéři soustavně častují? Nejde samozřejmě jen o tuhle konkrétní reklamu, ale o trend a především o negativní působení na děti. To je stejné, jako když nás v krmelcích vydírali umístěním kokin pro děti před pokladnami a mnozí rodiče nevydrželi ve frontě s nervama a nějaký ten zbytečný šunt děcku koupili. Ale mnozí pochopili, ozvali se a už to tam většinou nenajdete. Mně se tohleto zcela zásadně nelíbí a těžko mě přesvědčíte, že je to moje mentální chyba. Na to nejste dost dobrý marketér :P

0/−1
20.5.2017 5:43

R49o32m21a51n 70P17e55c56h91e48r31e28k 8661257833348

Neslovíčkařím, jen jsem psal, že firmy se v reklamě snaží o propagaci (či jak už to chcete) a ne o představení (ať už to napíšete jakkoli) - to je spíš záležitost výstav, prezentací, recenzních článků.

Nevím, mě sladkosti u pokladen nevadí, Umím žít a vychovávat své děti sám za sebe, než abych se musel dovolávat na přeuspořádání obchodu podle mých představ. Není tak těžké mít u malých dětí dostatečnou autoritu v tom, že pokud řeknu že ne, tak ne. Navíc zas tak často děti na nákup netahám. (Btw, nevšiml jsem si, že by to v některém obchodu zmizelo)

Nevím, kde jste sebrala informaci, že se Vás o něčem snažím přesvědčit. Myslím, že svou důležitost jako jednotlivce na veřejných forech velmi přeceňujete. Je to diskuze a lidé zde diskutují :).

+1/0
20.5.2017 10:13

Z29u76z29a43n61a 29Š88i73š40k48o44v35á 4627290599944

S vámi je to opravdu těžké, když zazdíváte zjevné skutečnosti. Reklamou nazýváme činnost výrobce, recenzí pak činnost uživatele ... tedy podstatou toho, proč používáme dvě různá slova je, že jsou to dvě úplně různé činnosti pro dvě úplně různé osoby, takže opravdu nemá smysl to směšovat. A vaším dítětem bych být nechtěla. Nejde přece o vás a o to, jestli vás dítě poslechne, ale o pocity toho dítěte, kterému tečou sliny a nemůže svoji chuť uspokojit a navíc vašim představám o jeho výchově za mák nerozumí. To je pak jasný, že vám reklama McDonaldu nevadí, chybí vám jakýsi druh sociálního cítění. Takže to necháme být, jo? ;-)

0/−1
20.5.2017 10:21

R97o61m52a37n 63P57e72c94h71e19r12e16k 8181557613748

Vidíte a to je ten rozdíl mezi námi. Já jen diskutuju a píšu svůj názor a vy přesvědčujete (viz předchozí příspěvek).

Navíc opět slovíčkaříte. nejde přeci o slova ale o v vztahu k prodejce-zákazníka-zboží.

Recenze/prezentace/výstava - tyto jsou od toho, aby zákazníka se zbožím seznámily a případně zboží ohodnotily (ať už je provozuje kdokoli - výrobce, třetí strana, ..)

Reklama/propagace jsou od toho, aby zboží chválili - klidně i přehnaně nebo emotivně. Jejich úkol je zaujmout, klidně i menším šokem. Jejich úkol je to, aby když přijdete do obchodu, aby si zákazník mezi desítkami výrobků všml právě toho jednoho (měl pocit, že ho zná).

Nebojte se o mé děti, nevšiml jsem si že by někdy slintali nedostatkem. Nic takového jsem nepsal. psal jsem, že pokud nechci, tak dokážu říct ne. Nikde jsem nepsal, že bych jim nikdy nic nekoupil. Naopak, nevidím na tom nic zlého jim z obchodu vždy něco přivést a je jedno, jestli to vezmu u pokladny nebo jinde.

Ráda koukám soudíte. Nevím, z čeho soudíte, že mi chybí sociální cítění? Že se nepohoršuju z reklamy, která naopak ukazuje pohled dítěte které se marně snaží ztotožnit se svým otcem, kterého si moc nepamatuje a jako světlo na konci tunelu dáva alespoň malý happyend v tom, že alespoň něco (malou hloupost) měli společnou. Když se oprostíte od toho, že to je reklama a že to je macdonald, tak je to docela hezký příběh. Kdyby to nebyl McDonald a burger, ale oba loupali banány od stopky, byl by to už lepší příběh?

0/0
20.5.2017 11:26

J95i14ř41í 24J28u73r30s22a 4674636785754

No já jsem čekal nějaký superhnus, ale ve společnosti těch ostatních tupostí, kterýma nám vymývají mozky, je to jakštakš snesitelné.

+2/−1
19.5.2017 16:24

P45a46t54r85i39k 74S66v91o29b79o91d15a 3579551236495

Která reklama je vlastně etická?

0/0
19.5.2017 16:17
Foto

F61i35l93i64p 12Š97v80e76h88l84a 1376163428717

Me se ta reklama libi - prijde mi jemne dojemna a rozhodne bych za ni nepozadoval omluvu. I v okamziku kdy s nim ma spolecny jen vyber hamburgeru - tak je to krasne

+1/−1
19.5.2017 16:17

J44a58n98a 27V81y31s57k75o22č53i53l62o92v29á 8247568859214

Je vidět, že to berete hodně povrchně a máte rád mekáče, že?

0/−7
19.5.2017 17:11

R41o57m76a19n 63P61e93c23h87e77r72e85k 8311137973108

Je vidět, že reklamy studujete velmi do hloubky a nemáte ráda mekáče, že?

+1/0
19.5.2017 23:42
Foto

F64i45l28i46p 23Š64v71e51h70l41a 1706883198137

Beru to tak, ze i sebemensi neco je lepsi nez nic

0/0
20.5.2017 23:21

M13a13r63e34k 17J42a17n97e39č62k13a 1267596153151

Čekal jsem nějaký černý humor, kteří Amící prostě nechápou, ale tohle? ;-D

+2/0
19.5.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz