Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrt táty v reklamě na hamburger. McDonald’s se po kritice omluvil

Americký řetězec McDonald’s se omluvil za televizní reklamu, kterou uživatelé sociálních sítí označili za nechutnou. Restaurace s rychlým občerstvením v ní využila motiv dítěte, kterému zemřel otec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55a11r45e67k 78N19o66v94o26t82n37ý 5591491856648

Mně to přijde vtipné. Černohumorné. Jak z Monty Pythonů :-)))

+2/0
30.5.2017 18:11
Foto

M30a83t26ě22j 64N64ě77m35e20č29e54k 7838719707974

Marek Novotný = Tak to jsme /nejméně dva!/ ;-D Ale "ostatní" to asi nevidí...

Tedy "vidí jinak!" ;-)

0/0
3.6.2017 9:09

H97y90n66e93k 45M93r46t17v11ý 2170447259491

cokoliv je lepčího než kohák s vlastou. jen slyšim me-e-e-e, už držim bednu připravenej ji prohodit oknem 8-o

+1/0
22.5.2017 16:38
Foto

F32i92l52i56p 11Š49v44e61h62l84a 1616703118277

To je spekulace

+1/0
20.5.2017 23:42

K73a96r80e21l 75D37r31d46a 6434222427

Kde se tam bere tatarka? Koukám, že je to Filet-O-Fish. Smažák to bohužel není. Ryba bez chuti a zápachu. Obalená spálenou strouhankou a dochucená tatarkou, aby se to dalo jíst. S připlácnutým plátkem sýra a řádnou dávkou cukr, aby jsme tady snad nezhubli. Vlastně reklama na nejzdravější sendvič z McDonalda, který si zde nikdo nekupuje. ;-D

Denní příjem energie je u Filetu o 1/3 jídla na celý den. Kapku hloupá volba. Zas takový požitek to není. To se raději zničím něčím lahodnějším. Co horšího, klasické velké sendviče či 2 Cheese jsou co do kalorií celodenním jídlem. A kde mám pak podle Meca prostor na snídaní, pět svačinek, oběd v závodce, večeři v hospodě a noční chipsy u TV? ;-D

Jenže, potřebujeme 60-100 g bílkovin denně. A velké sendviče z Meca mají tak 30 g max. Tedy asi jako 10 dkg hovězího. (Chees má fakt jen 50 g masíčko? A lupu k němu dávají kde?) Aby došlo na svaly, je třeba spořádat tři Big Macy denně. ;-D 150 kg budete mít spolehlivě do půl roku. Ale svaly to nebudou. ;-D

Trochu rozpor, prodávat zoufalcům jídlo, které z nich spolehlivě vytvoří ještě větší zoufalce. Ta reklama je neskutečně trefná. ;-DR^

+2/0
20.5.2017 13:01

K83a57r84e67l 75D88r71d21a 6314332707

Ještě tak umět počítat kJ a kcal. Denní příjem má být cca (podle věku, výšky a váhy) zhruba 2500 kcal, tj. 10500 kJ. Pardon. ;-)

Filet má 1400 kJ nebo 350 kcal. Big Mac 2100 kJ a 500 kcal. Cheese 1300 kJ a 300 kcal.

Oprava. Denně lze zdlábnout 5 Big Maců bez tloustnutí. A lze tak do sebe dostat 145 g bílkovin. Hezké údaje. To fakt platí bez tloustnutí? Nevěřím. ;-)

+1/0
20.5.2017 18:12

M84a92t30ě85j 19J36a95š73n92a 8969643814709

Úkolem reklamy je zaujmout a vyvolat emoce. To se v této reklamě povedlo. Nechápu, proč s tím má někdo problem. Pokud se to dotklo někoho, že přišel o otce, měl by se takovou událostí vyrovnat především on sám uvnitř sebe. Smrt blízkých k životu patří a i když je to těžké, musíme to tak brát. Takový je holt život. Nadávat kvůli tomu na reklamu je trošku mimo.

+2/0
20.5.2017 10:34

K78a78r70e11l 13D17r47d45a 6674872347

A vysvětlili dostatečně, že ten sendvič nebyl z toho otce? ;-D

+1/0
20.5.2017 12:29

K59a71r50e40l 60D89r85d18a 6954862877

To je ale smutné. Takový neschopný zoufalec. A ještě k tomu chodí do McDonalda. Sedla na mě depka. ;-D Zvláštní reklama... ;-D

+4/0
20.5.2017 9:33

R53o24m12a44n 33P80e60c51h62e14r85e82k 8641687503368

Jj, škoda že to není o schopných frajerech, jako jsme my, co si na oběd zaskočí do veganské restaurace. Ale co se dá dělat....:-P

+2/0
20.5.2017 10:17

M52i43c98h20a22e52l 89C35h28a49r87v76á15t 9199218673682

No jen jestli by nebylo načase zakázat hamburger či rovnou zrušit McDonald`s...:-/

+1/0
20.5.2017 8:08

P43e55t88r 49K61n53ě43b58o83r33t 3641190

To je každej chytrej. Ale zkuste vymyslet reklamu, která zaujme a nebude debilní.

+1/0
20.5.2017 8:05

V45e96r96o60n79i73k64a 16K61o69u13k35o34l39s23k69á 8923816292584

Ten chlapec v reklamě už už pochyboval, že je synem svého otce, až to zachránil mekáč. No, myšlenka asi dobrá. Nicméně chápu, že se to někoho mohlo dotknout. Já považuji celý institut těchto fastfoodů za zbytečný, takže mi přijde totálně zbytečná i jakákoliv reklama na to. A mít se svým zesnulým otcem společnou jen tu lásku k rybímu burgru, to je vlastně dost depka.

+1/0
20.5.2017 7:58

J96a43r12o25s17l76a68v 19S44v11o75b54o91d73a 1474755328709

Dotyčná reklama je celkem v pohodě, narozdíl od té hrůzy s Kohákem, která se mi přehrála před ní.

+2/0
20.5.2017 4:50

M52i49c17h41a44l 13H41o28r56s78k33y 2832606506300

;-(to po 11 září se začalo využívat jinak než byla ochrana lidí myšlena, dneska každej pižďuch, rejpne do normální rodinný situace a je z toho aféra, přez tři kontinenty;-D

+1/0
19.5.2017 22:31

D49a11n67i38e87l 26P78a97n20e23k 6872311372130

Ja v ni nevidim problem

+1/0
19.5.2017 22:23

M62a86r73e62k 61D47e26m27č77á86k 9335904326265

Dojemná ano, ale jinak úplně blbá - jediné, co má s tím mrtvým člověkem to dítě společného, je predikce k předčasné smrti kvůli špatnému stravování. Měl-li nebožtík hnědé oči, je téměř nemožné, aby jeho syn měl modré.

+3/−3
19.5.2017 21:44

M27o87n93i98k17a 26R14o56l67l76o22v56á 5633272786385

Blbost,manžel má hnědé oči,já modré a syn taky.Zrovna tak můj táta měl hnědé,máma má modré.Manželovi rodiče,otec hnědé,matka zelené.

+4/0
19.5.2017 22:06

R80o26m67a65n 93P40e17c66h82e63r96e57k 8771517203988

Hmm, rozumbrada. Příběh v té reklamě je jednoduchý. Prostě navodil příběh kluka, který evidentně nepoznal tátu a snaží se v ném (neúspěšné) vzhlédnout. Na konci prostá poenta, mají přeci jen něco společného. Nevidím zde žádný prostor tomu poukazovat na sklon k předčasnéí smrti kůli stravování. Sám do McDonalda nechodím, nicméně nemyslím, že by v ostatních stravovacích podnicích bylo tak významně zdravější jídlo.

+1/0
19.5.2017 23:40

P31e79t90r 92N19o41v63o60t89n15y 1321550821

"poenta" se píše pointa. A zas tak od věci to neni. Samozřejmě že je v mnoha podnicích zdravější jídlo než v McD.

+2/0
20.5.2017 2:08

R33o65m98a58n 21P91e91c83h65e43r63e90k 8461317643158

Za chybu se omlouvám. A ano je. A v mnoha zase není. A v mnoha je to na stejno. Do McDonalda nechodím, ale to neznamená, že mám patent na rozum a že jsem arbitr přes chutě a zdravou stravu.

+1/0
20.5.2017 9:58

P14e34t87r 85N28o47v32o63t28n47y 1751920211

Nemožné to není.

+2/0
20.5.2017 2:04

P82a69v73e17l 17N70o70v14á73k 4223188555181

jezis, ta reklama je uplne ok. jestli se to nekoho dotklo, protoze ho potkalo neco podobneho, tak sorry, ale kdyby se mela kazda reklama vyhybat necimu mindraku, tak nebude vhodny pravdepodobne ani cerny obraz bez zvuku (to by si asi stezovali hluchoslepi, ze?)

+8/−1
19.5.2017 17:39

L84u57k35á86š 15Č16e75r73n70ý 2677988908631

Ta reklama je náhodou super a dává smysl, svět se skutečně v (_!_) obrací, vadit může jen Amíkům a hlupákům kteří nechápou tu podstatu v této reklamě.

+2/−2
19.5.2017 17:35
Foto

J84i89ř16í 46K37r31á27k75o57r71a 9929853

Kdo potřebuje tátu, když může mít táty dva.

Tuto reklamu sponzorují Norské fondy.

+8/−2
19.5.2017 16:58

M71a18r55e59k 95V49e39s60e41l42ý 1257878540764

Ta reklama je predevsim nudna Rv To je jeji hlavni problem a ne to co se zminuje v clanku. Kecy diskutujicich, ze umrel na to, ze jedl hamburgery jsou take mimo ...

0/−3
19.5.2017 16:53

D18a93n30i28e84l 83S11c69h42n48i85t97z64e46r 5621314221486

Vy jste také mimo.

+1/0
19.5.2017 19:31

D78a37v18i66d 45R23y39c34h82e13t19s18k80ý 9226261190460

V centru Prahy jsou billboardy kde se líbají dvě holky a pod tím je napsáno "je jen na tobě, jestli učiníš další krok". Je to na Marlbora. Souvislost motivu se žvárama a vůbec s realitou taky nechápu. Mohli tam dát fotku oslí řiti a logo Marlboro.

+4/−1
19.5.2017 16:34

M43i74k86u38l53á10š 73K53a19l95i74n36a 1892803135

Rozhodně lepší tohle, než když mi osoba v reklamě oznámí, že nerozumí své vagíně...

+21/−1
19.5.2017 16:31

J33a58n51a 41V47y82s20k26o19č75i12l88o53v33á 8117528339764

Obojí je trapné.

+3/−1
19.5.2017 17:10

J17i19ř30í 48F94i69b41i42g40e55r 8419357101347

Reklamy na půjčky a podobně jsou milionkrát horší. Tohle mi nepřijde tak šílené. Smrt je bez debat obrovská tragedie, ale k životu prostě patří a tady nevidím ani neúctu ani žádné zneužití.

+5/−2
19.5.2017 16:31

A61l77f70r97e11d 10R98u69d40y84s 3438152515

A co je na té reklamě špatného ? Chlapec se ptá matky na svého otce, kterého evidentně šanci poznat a ona mu vlastně říká že má rád ty samé věci co jeho otec. Ta reklama přece není srdcervoucí, naopak je velice lidská a pozitivní. Smrt patří k životu, možná jsme ji vytěsnili ale ti co mají děti přece nezemřou, protože žijí ve svých dětech a dětech jejich dětí. Je to docela normální koloběh života, to už jsou Američané tak přecitlivělí že mají trauma i z reklamy kde se ukáže že syn je po otci. V české reklamě na životní pojištění se vtipkuje o tom že strejdu klepla pepka a když příjde zubatá tak ji dáme rovnátka - a tady se z poetické reklamy na mekáč dělá tragedie ? Ono se to neděje, že dítěti umře rodič ? A co je na tom špatného že kluk má rád McFilé nebo jak se tomu nadává :D ? Zase další "sluníčkářsko-politicko korektní" canc. Bééé, kluk je v pohooo, prostě se ptá na tátu ale ono to je špatný, bééé, líbí se mu holky, bééé hraje rád fotbal, béé má rád mcfilé - jeho táta je mrtvej a on z toho nedělá vědu a je jen přirozeně zvědavej, tak tu reklamu zakážeme, protože říct že někdo umře je vlastně fůůůj. (A Monster Ball který je přesně o tom, dostane Oskara - dyť tam Halle Berry miluje a dokonce se i miluje s bývalým dozorcem z cel smrti co znal jejího manžela a vedl ho na popravu-kterých se Američané neumí zbavit.) A nakonec se vše smíří, protože láska vše překoná - a proč kurňa néé. Ach jo jo.

Smrt není zlá - jen umírání je těžké. (citát z Antologie lékařského humoru, autora si nepamatuju.)

+15/−2
19.5.2017 16:25

L56u50k75á11š 86Č53e86r94n21ý 2717898278951

Krásně a výstižně napsáno R^R^

+1/0
19.5.2017 17:37

Z21u81z84a64n40a 15Š14i86š52k33o40v22á 4477430129664

Sluníčkář jste asi vy, když vám ta reklama přijde v poho. To už nikomu nepřijde divné, že se v reklamě vůbec neřeší výrobky a služby o které by mělo jít především, ale už úplně stačí vyvolat ty správné emoce a lidi koupí a sežerou i smažené lejno?

+1/−3
19.5.2017 19:24

R73o97m28a67n 54P88e52c59h30e63r20e17k 8641777583258

Nespletla jste si reklamu s recenzí? To je přece hlavní (a asi jediná) úloha reklamy vyvolat správné emoce, aby si lidé výrobek koupili.

+4/0
19.5.2017 19:58

Z26u45z67a64n35a 97Š89i80š20k44o13v42á 4987300799884

Taky vás zblbli.

+1/0
19.5.2017 20:10

R76o52m26a11n 73P45e77c57h71e77r98e62k 8561887693178

Kdo a čím? Prostě jen konstatuju fakt, že reklama se nevytváří kvůli seznámení zákazníka s výrobky, ale kvůli snaze je prodat. Pokud s tímto pocitem shlížíte reklamy, tak asi musíte být při koupi dost zklamaná, když zjistíte že nejsou tak úžasné jak se v reklamě tváří (že z jedné kapky Jaru opravdu neumyjete ty hromady nádobí, Vaše prádlo po vyprání nevypadá líp než nové,...). Jak jsem psal, pro seznámní s výrobkem, od toho jsou recenze a nikoli reklamy. Reklamy mají jen vzbudit nějaké emoce (ideálně pozitivní), aby si zákazník zboží pamatoval a v obchodě mu padlo do oka. Nic víc.

+2/0
19.5.2017 20:51

Z65u75z86a48n52a 30Š55i38š93k84o67v33á 4187630819764

Ale kdepak. Reklamou představuje prodávající svůj produkt. Recenze je hodnocení produktu jeho uživatelem. Mužům emoce velmi vadí, pokud je proti nim používají ženy, ale pro byznys je dokáží zneužívat často mnohem lépe. A to je jenom zlozvyk.

0/−2
19.5.2017 20:56

R46o18m42a29n 10P11e52c48h46e15r17e45k 8371827253448

Už je to skoro slovíčkaření. Pokud budete obecně reklamu brát jako představení produktu, tak budete opravdu pak často zklamaná (viz např. ty prací, čistící a jiné prostředky).

Účel reklamy prostě není představení produktu ale jeho propagace. A na propagaci přece není nic špatného a to ani v případě že působí na lidské emoce nebo instinkty. Obdoný způsob propagace zboží je starý jako samotný obchod.

Jak byste si představovala reklamu vy? Jako ty reklamy z 80-90 let? Ty byly často zcela strohé a bez jakýchkoli emocí maximálně řekli něco k produktu (jezte sýry jsou zdravé).

0/0
19.5.2017 23:28

Z57u63z88a77n73a 50Š93i90š83k91o91v20á 4637100209634

A vy neslovíčkaříte? Reklama z latinského clamare se zjevně užívá od dob vyvolávačů na trhu a propagace je šíření, kde máte jaké emocionální útoky, kterými nás dnes marketéři soustavně častují? Nejde samozřejmě jen o tuhle konkrétní reklamu, ale o trend a především o negativní působení na děti. To je stejné, jako když nás v krmelcích vydírali umístěním kokin pro děti před pokladnami a mnozí rodiče nevydrželi ve frontě s nervama a nějaký ten zbytečný šunt děcku koupili. Ale mnozí pochopili, ozvali se a už to tam většinou nenajdete. Mně se tohleto zcela zásadně nelíbí a těžko mě přesvědčíte, že je to moje mentální chyba. Na to nejste dost dobrý marketér :P

0/−1
20.5.2017 5:43

R44o79m61a54n 45P31e70c59h67e50r20e69k 8151207803408

Neslovíčkařím, jen jsem psal, že firmy se v reklamě snaží o propagaci (či jak už to chcete) a ne o představení (ať už to napíšete jakkoli) - to je spíš záležitost výstav, prezentací, recenzních článků.

Nevím, mě sladkosti u pokladen nevadí, Umím žít a vychovávat své děti sám za sebe, než abych se musel dovolávat na přeuspořádání obchodu podle mých představ. Není tak těžké mít u malých dětí dostatečnou autoritu v tom, že pokud řeknu že ne, tak ne. Navíc zas tak často děti na nákup netahám. (Btw, nevšiml jsem si, že by to v některém obchodu zmizelo)

Nevím, kde jste sebrala informaci, že se Vás o něčem snažím přesvědčit. Myslím, že svou důležitost jako jednotlivce na veřejných forech velmi přeceňujete. Je to diskuze a lidé zde diskutují :).

+1/0
20.5.2017 10:13

Z95u88z59a67n68a 90Š91i53š25k31o64v98á 4907880139664

S vámi je to opravdu těžké, když zazdíváte zjevné skutečnosti. Reklamou nazýváme činnost výrobce, recenzí pak činnost uživatele ... tedy podstatou toho, proč používáme dvě různá slova je, že jsou to dvě úplně různé činnosti pro dvě úplně různé osoby, takže opravdu nemá smysl to směšovat. A vaším dítětem bych být nechtěla. Nejde přece o vás a o to, jestli vás dítě poslechne, ale o pocity toho dítěte, kterému tečou sliny a nemůže svoji chuť uspokojit a navíc vašim představám o jeho výchově za mák nerozumí. To je pak jasný, že vám reklama McDonaldu nevadí, chybí vám jakýsi druh sociálního cítění. Takže to necháme být, jo? ;-)

0/−1
20.5.2017 10:21

R52o62m98a16n 22P64e75c16h52e28r72e63k 8681637943948

Vidíte a to je ten rozdíl mezi námi. Já jen diskutuju a píšu svůj názor a vy přesvědčujete (viz předchozí příspěvek).

Navíc opět slovíčkaříte. nejde přeci o slova ale o v vztahu k prodejce-zákazníka-zboží.

Recenze/prezentace/výstava - tyto jsou od toho, aby zákazníka se zbožím seznámily a případně zboží ohodnotily (ať už je provozuje kdokoli - výrobce, třetí strana, ..)

Reklama/propagace jsou od toho, aby zboží chválili - klidně i přehnaně nebo emotivně. Jejich úkol je zaujmout, klidně i menším šokem. Jejich úkol je to, aby když přijdete do obchodu, aby si zákazník mezi desítkami výrobků všml právě toho jednoho (měl pocit, že ho zná).

Nebojte se o mé děti, nevšiml jsem si že by někdy slintali nedostatkem. Nic takového jsem nepsal. psal jsem, že pokud nechci, tak dokážu říct ne. Nikde jsem nepsal, že bych jim nikdy nic nekoupil. Naopak, nevidím na tom nic zlého jim z obchodu vždy něco přivést a je jedno, jestli to vezmu u pokladny nebo jinde.

Ráda koukám soudíte. Nevím, z čeho soudíte, že mi chybí sociální cítění? Že se nepohoršuju z reklamy, která naopak ukazuje pohled dítěte které se marně snaží ztotožnit se svým otcem, kterého si moc nepamatuje a jako světlo na konci tunelu dáva alespoň malý happyend v tom, že alespoň něco (malou hloupost) měli společnou. Když se oprostíte od toho, že to je reklama a že to je macdonald, tak je to docela hezký příběh. Kdyby to nebyl McDonald a burger, ale oba loupali banány od stopky, byl by to už lepší příběh?

0/0
20.5.2017 11:26

J42i34ř51í 71J17u65r47s22a 4244626635564

No já jsem čekal nějaký superhnus, ale ve společnosti těch ostatních tupostí, kterýma nám vymývají mozky, je to jakštakš snesitelné.

+2/−1
19.5.2017 16:24

P27a13t16r15i50k 14S57v49o44b74o86d76a 3269951976145

Která reklama je vlastně etická?

0/0
19.5.2017 16:17
Foto

F94i96l20i90p 79Š91v90e34h51l90a 1526893978527

Me se ta reklama libi - prijde mi jemne dojemna a rozhodne bych za ni nepozadoval omluvu. I v okamziku kdy s nim ma spolecny jen vyber hamburgeru - tak je to krasne

+1/−1
19.5.2017 16:17

J88a18n58a 70V64y48s70k32o28č93i75l28o77v46á 8357468769204

Je vidět, že to berete hodně povrchně a máte rád mekáče, že?

0/−7
19.5.2017 17:11

R54o55m42a31n 70P39e14c36h60e26r17e96k 8241497903728

Je vidět, že reklamy studujete velmi do hloubky a nemáte ráda mekáče, že?

+1/0
19.5.2017 23:42
Foto

F19i48l16i92p 76Š14v38e76h29l73a 1656433258807

Beru to tak, ze i sebemensi neco je lepsi nez nic

0/0
20.5.2017 23:21

M78a94r57e30k 28J68a47n62e56č42k62a 1667336303411

Čekal jsem nějaký černý humor, kteří Amící prostě nechápou, ale tohle? ;-D

+2/0
19.5.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.