Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda dala zelenou rychlotratím. V plánu zůstaly i úseky jen na 200 km/h

Vláda schválila na svém pondělním zasedání materiál ministerstva dopravy pro výstavbu vysokorychlostních tratí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) současně vypsala další soutěže na studie, které mají ukázat, zda se u nás vyplatí, nebo ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e13t40r 83H79a53n14á50k 2258574376343

Bohužel vše, co se zde píše není pravda:

1. "Poslanci schválili, že všechny rychlé tratě musí být pro rychlost 300 km/h." Není to úplně pravda.Mimo jiné schválili, že:

"Má být sledován parametr návrhové rychlosti 300-350 kilometrů v hodině, pokud to bude z hlediska geografických poměrů a zejména z hlediska investičních a provozních nákladů opodstatněné. "

A o to jde.

Zatímco všechny ostatní hlavní trasy jsou slušné dvoukolejky a po stavbě VRT se budou používat pro osobní vlaky, některé rychlíky a náklady (např. Praha-Brno, Brno-Břeclav, Přerov-Ostrava, Praha-Ústí, atd.) a VRT může být pro 300km/h, tak v případě trati z Brna do Ostravy leží nejslabší místo-jednokolejná trať Brno-Přerov.

Současná trať se musí přestavět tak jako tak a to urychleně, protože na ní v současnosti nelze obstojně a konkurenceschopně provozovat osobní dopravu i tu nákladní. Proto tu byly tyto možnosti:

Buď modernizovat trať na 200km/h a provozovat ji pro rychlé vlaky i pro osobáky a nebo modernizujeme trať levně a postavíme i VRT na 300. Ve studii i selským rozumem každý kdo parametry trati a okolí zná ví, že modernizovat trať levně nelze, musí se stejně udělat přeložky a dostáváme variantu pro 200 km/h. Proto varianta levná modernizace pro osobku+VRT nikdy nemůže ekonomicky vyjít a proto neplatí to co píšu na začátku v bodě 1 a o čem autor článku neustále neříká pravdu.

2."Studie nepočítala s rychlovlaky mezi Prahou a Ostravou." Počítala, ale ne v rozsahu, že už žádně rychlé vlaky nebudou jezdit po současné trati přes Pardubice a Olomouc, což je nesmysl.

3."Lžou, že trať pro 200km/h je rychlejší než pro 300km/h". Samožřejmě trať pro 300 je rychlejší než pro 200km/h, ale ta studie vysvětluje, že může brát v úvahu návazně trasy jen podle schválených dokumentů (jinak by někdo napadl věrohodnost,což,zde ale stejně udělali) a ty v té době nebyly k dispozici. To nic nemění na tom, že by to na výsledek studie nemělo vliv, o čemž autor článku zase mlčí.

0/0
23.5.2017 21:39

K72a59r57e95l 23B84l44á88h41a 1605766471149

Ve své podstatě by bylo rychlejší vlakové spojení výborné a přínosné. Ale:

1) i kdyby nám EU přidala podstatnou část na tuto investici, stále by nám chybělo 150-200 mld Kč, které bychom museli někde sehnat

2) stávající trati potřebují investice na opravy, vylepšení, atd. Peníze na to by patrně nezbyly.

3) To, že by nám EU po celou dlouhou dobu stavby dávala pravidelně peníze je jenom naše představa. Stačí, když se provalí první zpronevěra těchto peněz (nebo cokoliv jiného co v této chvíli nemusíme předvídat ... třeba náš odpor proti přijímání migrantů) a může dojít v rámci vydírání našeho státu k zastavené toku peněz.

4) využití těchto tratí je problematické. Nelze čekat výrazné zvýšení počtu lidí dojíždějících do práce z velkých vzdáleností. Prostě se jim nevyplatí jet nejdříve ve svém bydlišti 30 minut na vlakové nádraží, pak jet rychlovlakem někam hodinu a nakonec v cílovém městě jet dalších 30 minut ke svému pracovišti. Nehledě na to, že prostě musím dojít na nádraží dříve aby mi spoj neujel

5) Stále bude velkým konkurentem jízda vlastním autem, protože vyjedu kdy já chci (tam i zpět) ... ovšem předpokládá to abychom měli použitelné silnice - dálnice.:-/

6) problém by patrně byl i s nákupem potřebných pozemků, protože ta trať by musela být bez větších zatáček.

7) atd. atd.

0/−4
23.5.2017 21:38

R60a52d28e14k 90J41a50n18a15t75a 9545886564382

1) ovšem nikoliv najednou, ale během 15-20 let. Že by bylo 10 mld. ročně problém, zvlášť když se jedná o investici (která se vrací jak na daních, tak úsporou dotací)?

2) zbyly, viz rozpočet SFDI. Budou už dokončeny modernizace tzv. koridorů, což jsou v poslední době taky skoro novostavby (Rokycany-Plzeň, Sudoměřice-Votice). Holt ty nejdražší úseky koridorů si nechali na konec ...

3) pokud by nás vydírali až takovým způsobem, můžeme z EU vystoupit. Pak ušetříme to, co tam posíláme.

4) Ale no tak. Asi jste nesledoval, jak výrazně roste počet lidí dojíždějících do Prahy vlakem. Z Kolína, Kralup, Lysé ba i Ústí a Pardubic, atd. prostě ze všešch směrlů s tím, jak se železnice zlepšuje. Ty nárůsty jsou i desítky až stovky procent (z Ústí například asi pětinásobek). Pokud by platilo, to co píšete, že by jako byl problém se dostat na nádraží a strachovat se že ujede vlak, nedělo by se to.

5) pro dojíždění? V Praze nikdy nebude dost místa pro všechna auta, ledaže byste centrum vyboural a koncipoval po vzoru měst USA, na každé druhé parcele parkovací dům. U nás ve firmě v širším centru Prahy mají nárok na parkovací místo v domě jen manažeři a parkování venku stojí 25 Kč/hod. Navíc si spočítejte, kolik stojí dojíždění autem a kolik vlakem. Je to fakt rozdíl, budete se divit.

6) to fakt typicky český argument. Pravda, sedět u piv ke jednodušší než vykupovat pozemky. Zajímavé, že v ostatních zemích vykoupti pozemky zvládnou. A mimochodem, 17 km úsek Sudoměřice-Votice je téměř 100% novostavba, a pozemky se už vykoupily. To koukáte, co?

+1/−1
23.5.2017 21:55

K17a71r36e75l 88B84l43á82h56a 1295726641569

1) mínus jsem vám dal, že jste mi ho dal také ... v tom nevidím problém ... můžeme si začít dávat mínusy.

2) vy jste evidentně nějakým způsobem spojen s tou loby, která tyto stavby prosazuje. Myslím si to podle vašeho způsobu argumentace, které je pro tyto osoby typická: bagatelizovat problémy, přehánět o výhodách, když už to dál nejde tak začít psát ironicky a snižovat úroveň proti-diskutujícího.

3) neříkám, že by vlaky byly špatné ale nejsou bez mínusů

0/−3
23.5.2017 22:04

R60a42d61e24k 35J92a78n29a11t85a 9465346254852

Nejsem s nikým spojen. Jen bych se rád u nás dožil rozvoje jako na Západě, byť se 40 letým zpožděním.

A zde v diskuzi se snažím, aby mýty byly vyvráceny. Lidi opravdu o vlacích málo vědí. Bludy typu "se to ani nerozjede" jsou snad v každé diskuzi.

+1/0
23.5.2017 23:05

K26a66r82e12l 16B66l56á37h26a 1145846871629

Váš problém je mimo jiné ten, že problém vlakového spojení vidíte černobíle ... a možná si to ani neuvědomujete. Alespoň tak vystupujete ve všech diskuzích. ale podle úrovně vašich příspěvků se mi nechce věřit, že byste s tím nebyl nějakým způsobem spojen. Ale to je celkem jedno, na internetu můžeme být každý čímkoliv, že?

0/−1
24.5.2017 15:56

R70a77d94e98k 40J35a83n89a74t53a 9605286954762

A vy se zase vyhýbáte konkrétním odpovědím, útočíte na osobu.

+1/0
24.5.2017 17:17

K19a15r85e89l 51B72l98á27h26a 1735266651979

Já se nevyhýbám konkrétním odpovědím ale vy zase odpovíte v duchu černobílého vidění, takže to postrádá smysl.

Uvedu třeba jeden váš typický argument: "no vždyť to bude jenom 10 mld ročně". Kdo jste, že můžete vypustit takovou větu? Máte tak zkreslenou představu o penězích? Jestli pro vás je 10 mld zanedbatelná částka, tak vám docela závidím. Těch protiargumentů k tomuto je docela dost: např. ty peníze by se v rozpočtu státu musely někde vzít, stát třeba nemá na školky, ... je velký problém dostat dítě do školky (to je jenom jeden z mnoha příkladů). Dále je potřeba udržovat stávající tratě a ještě do nich spoustu peněz investovat (sám jste to v nějaké diskuzi napsal). Bylo by potřeba ty rychlovlaky koupit (i z bazaru budou drahé). Návratnost takovéto investice je v nedohlednu. Tak velká investice by byla cílem velkého rozkrádání (bohužel v našem státě žádná novinka). Není jisté, že by nám EU ty peníze dala, přesněji dávala po tak dlouhou dobu (v EU se mohou změnit priority - viz migranti a jejich nepřijímání), ten váš argument, že bychom nemuseli přestat platit do EU je možná pravda ale zase bychom celkově měli míň peněz. Takhle by se dalo o tomto bodě ještě chvíli debatovat ale postrádám smysl pokračování této debaty.

Mě by se taková rychlodráha moc líbila, sám občas vlak použiji jako alternativu k auto nebo autobusu. Ale mám tolik empatie, jsem schopen vcítit se do potřeb jiných lidí, takže pro sebe si říkám, bohužel tenhle stát na to v současném stavu nemá.

Já vím, že když se má protlačit nějaké rozhodnutí, tak se k tomu připraví reklamní kampaň aby to lidé lépe přijmuli. Ta reklama má nejrůznější formy a tento článek je jednou z nich. K tomu pak patří nadšení diskutovatelné, kteří jsou jakoby z lidu a onen projekt chválí. ;-)

0/−1
24.5.2017 18:35

J10a33n 26C56e39p47e39k 1174516160

650 miliard, tak to se tak minimálně 350 rozkrade. :-(

+1/−1
23.5.2017 15:02

M85a15r97t41i94n 50D23o32h82n20a88l 5467313398248

Tak jsem si zase početli kapitolu z pohádek ovčí babičky a teď zpátky ke strojům:o)

+2/0
23.5.2017 9:27

P43e24t62r 53B61e31n81e73š 3372828656580

U nás vysokorychlostní trať je absolutní nesmysl,když si uvědomíme,jak jsou od sebe města vzdálená.A navíc rychlost je 160 a zvedlo by se na 200,žádný v tom rozdíl

+1/−7
23.5.2017 9:25

P95e31t80r 65D69v67o98ř10á83k 9524417132750

Jezděte si to každý den a brzy změníte názor, jestli je to blízko. Těch 200 km/h je maximum v určitých místech tratě, protože jde o modernizaci stávající tratě s provozem všech typů vlaků. Nejedná se o pravou vysokorychlostní trať.

+2/0
23.5.2017 9:34

S12t50a42n55i19s62l12a85v 42K95r33e76j63c88a83r 6137406703574

Nu bude to pecka superb (acros) nabraný rychlovlakem s povolenou rychlostí 333 km/hod. Kam se hrabe Studenka!!

0/−2
23.5.2017 16:36

R39o91m26a10n 12S54t29o78n31e39k 1399893819591

na tratích kde je rychlost vyšší jak 160 km/h nejsou úrovňové přejezdy

+2/0
23.5.2017 19:03

R76a58d79e49k 28U28r29b63a71n 4629350564877

Na trase Praha-Brno je obrovský rozdíl, jestli jedete hodinu nebo dvě a půl.

+2/0
23.5.2017 10:09

R15a77d24e95k 52J81a83n73a83t85a 9505396104882

Nemáte pravdu. VRT souprava se rozjede na 15km a zastaví na 5km. VRT může mít zastávky po pár desítkám km, například mezi Prahou a Brnem by jich bylo 4 až 5.

0/0
23.5.2017 13:07

J83a79n 56D13l15o50u27h86ý 7404149630229

Halo vlado! Dnes uz je 21. Stoleti !!! Rychlovak v republice, ktera ma 400 km vsemi smery mi nejak ekonomicky unika smysl... leda ze by listek stal tak cca 5000kc a vic. Pak by se to mozna i zaplatilo driv, nez se to starim rozpadne... ale bude tim pak vubec nekdo jezdit?

+2/−7
23.5.2017 8:56

R51a37d75e29k 62U74r54b65a23n 4119160424857

Tady nejde jen o vnitrostátní přepravu. Navíc VRT právě na takové vzdálenosti jsou velmi efektivní.

Kdo vás učil ekonomii? :-) Lístek naopak musí být levný, aby jezdilo co nejvíc lidí. Pokud by byla pravda ta koruna za kilometr, tak by o tyhle vlaky byl obrovský zájem.

0/0
23.5.2017 10:19

K18a97r84e92l 72B39l19á28h38a 1455826251599

Jako že Němci začnou houfně jezdit na Slovensko?

0/0
23.5.2017 14:44

R29a16d70e28k 46J20a42n40a39t56a 9975636324742

Dneska je typickým dopravním prostředkem pro cestu z ČR do Něměcka auto (vyjma Berlína, kde občas vlakem někdo jede). S VRT to bude vlak reálně využívaný do celého Německa.

Ale jinak je samozřejmě hlavním důvodem pro výstavbu VRT vnitrostátní poptávka. Jako všude na světě. Ta je totiž vyšší než mezinárodní. Mezinárodní spojení je vítaný bonus.

0/−1
23.5.2017 15:52

K83a44r74e82l 72B23l26á95h51a 1415926671749

Používají se také autobusy.

0/0
23.5.2017 21:57

K53a92r23e90l 91B14l13á54h48a 1945946631959

Nepředpokládám, že by Češi začali díky rychlotrati jezdit do Berlína výrazně častěji, tedy tak aby se ta trať zaplatila.

0/0
23.5.2017 22:11

R10a55d77e51k 86J38a49n63a34t83a 9625626194122

To ale není trať do Berlína. To je trať Praha-Drážďany.

Nejvytíženější osobní dopravou bude pochopitelně úsek Ústí-Praha. Tunel pod Krušnými horami bude sdílen s nákladí dorpavou, která je zde velmi silná (Bad Schandau-Děčín je dnes druhý nejvytíženější německý žeelzniční nákladní hraniční přechod).

Vlaky do Berlína tuto trať taky využijí, z Drážďan pak pojedou po stávající trati, kterou Němci upgradují na 200/230 km/h. Ale není to důvod stavby VRT Praha-Drážďany.

Kromě toho tudy budou jezdit vlaky Praha-Frankfurt(-Köln) a podobně. Pokud se něco výrazného neudělá s tratí přes Plzeň, tak to bude totiž nejrychlejší spojení z Prahy do Západní Evropy.

0/0
24.5.2017 17:16

R43a32d63e38k 34J78a44n87a46t26a 9645156594292

Můžete to vysvětlit? Právě proto, že je 21. století, tak už je více než nutné konečně stavět VRT. Staví je celý civilizovaný svět. Nebo vy považujete za vrchol pokroku auto?

A mimochodem, naše republika má z východu na západ 488 km. A i na vzdálenosti kolem 100km se běžně rychlovlakem jezdí. Prostě budete z Ústí nad Labem v centru Prahy za 25 minut. Na Západě běžné.

0/0
23.5.2017 13:11

P30a45v48e79l 28H76r23a69b28a10l 9545630271212

Teď jen rychle určit trasu rychlodráhy, aby státní Pozemkový fond rychle prodal pozemky spekulantům, načež je potom stát za padesátinásobek od nic vykoupil zpět. To je nejvýnosnější podnikání v ČR.;-(

+3/0
23.5.2017 6:39
Foto

P29a19v59e38l 82M12a68k31o83v65e69c 8848605211

Všechny pozemky, kde by v budoucnu měly být nějaké silnice, železnice, vodní díla a ostatní veřejně prospěšné stavby již byly dávno prodány. Současnými vlastníky jsou hlavně politici všech současných parlamentních stran, případně jejich kmotři a "političtí podnikatelé"...:-(

+1/0
23.5.2017 11:39

A18l60o85i80s 78M30a43t88e44s 2829430426880

Zkoumal někdo kolik lidí bude t.zv, rychlovlaky jezdit ???

+1/−1
22.5.2017 23:49

M73a14r63t83i70n 60K33o68ž37í66n 1365326571590

Předpokládám, že minimálně ČD mají zmapováno kolik lidí jezdí na relaci Drážďany-Praha-Brno-Břeclav. Jako nezaujatý pozorovatel můžu říct, že v Brně jsou ty vlaky celkem dost obsazené, bez ohledu na to, zda jedou na Vídeň, či Budapešť.

+1/0
23.5.2017 0:14

T97o60m82á19š 43M25o11r61a66v23č72í83k 3957776403745

Několik studií se dá najít. Tak například Brno-Praha cca 25 000.

0/0
23.5.2017 0:58

P75e93t49r 23D94v26o30ř81á98k 9334377512800

Každopádně to má ambici přebrat většinu provozu mezi spojenými aglomeracemi, protože to bude výrazně rychlejší než současná doprava.

0/0
23.5.2017 9:38

L93a59d57i31s69l44a37v 61M72a10c26h86á21č47e49k 8209857637550

Přeloženo do češtiny: vláda resp. Ťok, tudíž ANOfert přihrála desítky milionů korun z našich peněz svým kamarádům, kteří zpracují nic neříkající a neřešící blábol. Silnice a železnice budou neustále ve stejném katastrofickém stavu jako dnes

0/−3
22.5.2017 23:20

J38i61r89i 42D81v43o64r80a40k 7110199194876

Hlavně tam nezapomeňte udělat pár přéjezdů se závorama projektanti.

0/0
22.5.2017 23:18

J58i79ř71í 63V24o62r35l42í12č23e12k 9927324353826

Tato malá země nepotřebuje rychlotratě a rychlovlaky, ani desítky studií o nich. Tato země potřebuje rozsáhlé investice do obnovy a modernizace stávajících sítí železnic a hlavně silnic všech tříd, mostů, lodních cest.

+2/−10
22.5.2017 22:59

M78a80t70ě23j 69V80o23n28d13ř26i75č86k15a 4624950608626

Jenže současné tratě, byť modernizované, již nepostačují kapacitně.

+7/−1
22.5.2017 23:04

R90a38d37e41k 74U84r94b33a37n 4239350484877

Tato země potřebuje především nové tratě a nové dálnice, jejichž neexistence přetěžuje součastnou infrastrukturu, kterou nezbývá než jen velmi nákladně flikovat.

A když už se budou nové tratě stavět, nemá smysl je stavět na rychlost pod 300 km/h.

+6/0
22.5.2017 23:06

R48a58d18e81k 12J59a39n95a49t16a 9455606684472

Váš názor je typicky laický.

Patrně nevíte, že téměř všechny naše současné tratě vznikaly před 100-150 lety a jejich trasování odpovídá tehdejším potřebám a možnostem. V podstatě není možné je "obnovit a modernizovat" pro potřeby 21. století.

Až na pár výjímek a to bylo to, co se teď modernizovalo pod názvem "traznitní koridory" - pár před těmi 150 lety hlavních a nejvelkoryseji trasovaných tratí se opravilo tak, aby se nerozpadly a aby po nich mohla jezdit nákladní a meziregionální doprava (ano, to co dnes u nás jezdí za vlaky, je průměrnou rychlostí na úrovní tzv. RegionalExpresů v Německu).

Dálkovou dopravu dnes v Evropě reprezentují VRT. Jediná taková dálková doprava dokáže předhonit auto do 1000 km i letadlo a tudíž se uživí v 21. století. A VRT nelze postavit předěláním současné trati (podobně jako předěláním silnice z 19. století nikdy nevyrobíte dálnici).

+6/−1
22.5.2017 23:13

P48e74t30r 79D16v62o48ř12á93k 9964517132940

Jako byste tvrdil, že není potřeba dálnic, ale stačí opravit silnice 2. a 3. tříd. Původní železnice dávno nevyhovuje dnešním potřebám a jejich modernizace nepřinese žádaný efekt.

0/−1
23.5.2017 9:26

K75a89r41e67l 86B78l25á77h26a 1785336601469

Tak tohle mne nechává klidným. Zatím nemáme peníze ani na to, abychom měli rozumná nádraží. A i když by z EU mohla část investic přijít, musel by stát stejně někde docela velkou část financí sehnat.

+1/−2
22.5.2017 22:51

R30a66d51e32k 91U79r16b47a55n 4579170424297

peníze fakt nejsou problém. Ani u těch nádraží. To je spíš jen neschopnost radních.

+2/−1
22.5.2017 23:08

R85a48d46e64k 20J39a97n63a62t16a 9175486584812

Přesně tak. Nedávno se psalo, že jsme zvládli v kapitole doprava vyčerpat pouze 7% peněz od EU, co jsme mohli.

Peněz je dost. Problém je neschopnost politiků a zaostalost jejich myšlení. Nejsou připravené projekty - a připravit projekt, to je hlavně o snaze, nikoliv o penězích.

+1/−1
22.5.2017 23:17

K52a68r32e94l 95B29l69á41h81a 1595706151709

Tak to je pro mne docela novinka, že peníze nejsou problém.

0/0
23.5.2017 14:20

C96h57r29i41s34t34i67a92n 76M40o60r68g92e61n81s66t60e43r83n 5425976626774

Francie je mnohem dal, ano. Ale taky je tam tam neskutecnej bordel napr. v rezervacnim systemu a prezamestnanost. Ve Svycarsku na nadrazi clovek nepotka nadrazaka, ale ve Francii tam porad nekdo pobiha. Ovsem ze by se pretrhli...

+1/0
22.5.2017 22:28

J32a61n 20J23e58m54e66l85k92a 1145680

Kdyby se 10 let nevedla megalomanská debata o vrt Praha Benešov Brno, na 350, mohl se za EU peníze třeba postavit 5 koridor na 200/250. Praha, Boleslav, Turnov. Směr do kterého do Prahy dojíždí hromada cestujících.

+1/0
22.5.2017 22:14

M11a15r43t73i82n 23K89o87ž75í38n 1715366131660

Ta VRT přepraví minimálně o dva řády více cestujících než koridor na Turnov a pokud ji postavíme zavčas, tak nedojde k tomu, že budeme od evropských VRT naprosto izolovaní.

+4/0
22.5.2017 22:27

K86a73r30e25l 86B71l72á43h79a 1955796231209

Jak jste přišel na dva řády?

0/0
22.5.2017 22:52

J18a48n 19J53e66m63e34l59k75a 1335860

O 2 řády asi těžko. Už jen nákladní doprava do Boleslavi. Stejně se to muselo předělávat (Kolín, Boleslav). Někde byla mapa s počty cestujících. Tenhle směr byl stejný nebo možná i silnější.

0/−1
22.5.2017 22:55

L60u69d52ě19k 86K48r60á35t16k55ý 2717796458703

Vyhazování peněz by jim šlo. Zajímalo by mne, za jakou dobu je odhadovaná navrátnost těchto projektů. Životnost stavby 20 let a návratnost 100 let???? To nikdo raději nezjišťuje. :(

0/−8
22.5.2017 21:44

V16l41a95s67t35i46m93i68l 12K81o49c65u83r15e72k 4786173210494

A jakou návrtanost mají např. investice do armády, školství, ...... návrtanost je pojem ze soukromého podnikání

+4/0
22.5.2017 21:56

K43a64r26e29l 62B56l40á45h54a 1175636451679

Třeba u školství si tu návratnost docela umím představit. Vy ne?

0/0
22.5.2017 22:52

V73l82a59s32t38i90m50i86l 92K90o66c69u68r30e63k 4556613370484

Díky za názor, samozřejmě školství má vysokou návratnost, myslel jsem jen to ve smyslu, že se to obtížně vyčísluje, nic více.

0/0
23.5.2017 2:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.