- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohužel vše, co se zde píše není pravda:
1. "Poslanci schválili, že všechny rychlé tratě musí být pro rychlost 300 km/h." Není to úplně pravda.Mimo jiné schválili, že:
"Má být sledován parametr návrhové rychlosti 300-350 kilometrů v hodině, pokud to bude z hlediska geografických poměrů a zejména z hlediska investičních a provozních nákladů opodstatněné. "
A o to jde.
Zatímco všechny ostatní hlavní trasy jsou slušné dvoukolejky a po stavbě VRT se budou používat pro osobní vlaky, některé rychlíky a náklady (např. Praha-Brno, Brno-Břeclav, Přerov-Ostrava, Praha-Ústí, atd.) a VRT může být pro 300km/h, tak v případě trati z Brna do Ostravy leží nejslabší místo-jednokolejná trať Brno-Přerov.
Současná trať se musí přestavět tak jako tak a to urychleně, protože na ní v současnosti nelze obstojně a konkurenceschopně provozovat osobní dopravu i tu nákladní. Proto tu byly tyto možnosti:
Buď modernizovat trať na 200km/h a provozovat ji pro rychlé vlaky i pro osobáky a nebo modernizujeme trať levně a postavíme i VRT na 300. Ve studii i selským rozumem každý kdo parametry trati a okolí zná ví, že modernizovat trať levně nelze, musí se stejně udělat přeložky a dostáváme variantu pro 200 km/h. Proto varianta levná modernizace pro osobku+VRT nikdy nemůže ekonomicky vyjít a proto neplatí to co píšu na začátku v bodě 1 a o čem autor článku neustále neříká pravdu.
2."Studie nepočítala s rychlovlaky mezi Prahou a Ostravou." Počítala, ale ne v rozsahu, že už žádně rychlé vlaky nebudou jezdit po současné trati přes Pardubice a Olomouc, což je nesmysl.
3."Lžou, že trať pro 200km/h je rychlejší než pro 300km/h". Samožřejmě trať pro 300 je rychlejší než pro 200km/h, ale ta studie vysvětluje, že může brát v úvahu návazně trasy jen podle schválených dokumentů (jinak by někdo napadl věrohodnost,což,zde ale stejně udělali) a ty v té době nebyly k dispozici. To nic nemění na tom, že by to na výsledek studie nemělo vliv, o čemž autor článku zase mlčí.
Ve své podstatě by bylo rychlejší vlakové spojení výborné a přínosné. Ale:
1) i kdyby nám EU přidala podstatnou část na tuto investici, stále by nám chybělo 150-200 mld Kč, které bychom museli někde sehnat
2) stávající trati potřebují investice na opravy, vylepšení, atd. Peníze na to by patrně nezbyly.
3) To, že by nám EU po celou dlouhou dobu stavby dávala pravidelně peníze je jenom naše představa. Stačí, když se provalí první zpronevěra těchto peněz (nebo cokoliv jiného co v této chvíli nemusíme předvídat ... třeba náš odpor proti přijímání migrantů) a může dojít v rámci vydírání našeho státu k zastavené toku peněz.
4) využití těchto tratí je problematické. Nelze čekat výrazné zvýšení počtu lidí dojíždějících do práce z velkých vzdáleností. Prostě se jim nevyplatí jet nejdříve ve svém bydlišti 30 minut na vlakové nádraží, pak jet rychlovlakem někam hodinu a nakonec v cílovém městě jet dalších 30 minut ke svému pracovišti. Nehledě na to, že prostě musím dojít na nádraží dříve aby mi spoj neujel
5) Stále bude velkým konkurentem jízda vlastním autem, protože vyjedu kdy já chci (tam i zpět) ... ovšem předpokládá to abychom měli použitelné silnice - dálnice.
6) problém by patrně byl i s nákupem potřebných pozemků, protože ta trať by musela být bez větších zatáček.
7) atd. atd.
1) ovšem nikoliv najednou, ale během 15-20 let. Že by bylo 10 mld. ročně problém, zvlášť když se jedná o investici (která se vrací jak na daních, tak úsporou dotací)?
2) zbyly, viz rozpočet SFDI. Budou už dokončeny modernizace tzv. koridorů, což jsou v poslední době taky skoro novostavby (Rokycany-Plzeň, Sudoměřice-Votice). Holt ty nejdražší úseky koridorů si nechali na konec ...
3) pokud by nás vydírali až takovým způsobem, můžeme z EU vystoupit. Pak ušetříme to, co tam posíláme.
4) Ale no tak. Asi jste nesledoval, jak výrazně roste počet lidí dojíždějících do Prahy vlakem. Z Kolína, Kralup, Lysé ba i Ústí a Pardubic, atd. prostě ze všešch směrlů s tím, jak se železnice zlepšuje. Ty nárůsty jsou i desítky až stovky procent (z Ústí například asi pětinásobek). Pokud by platilo, to co píšete, že by jako byl problém se dostat na nádraží a strachovat se že ujede vlak, nedělo by se to.
5) pro dojíždění? V Praze nikdy nebude dost místa pro všechna auta, ledaže byste centrum vyboural a koncipoval po vzoru měst USA, na každé druhé parcele parkovací dům. U nás ve firmě v širším centru Prahy mají nárok na parkovací místo v domě jen manažeři a parkování venku stojí 25 Kč/hod. Navíc si spočítejte, kolik stojí dojíždění autem a kolik vlakem. Je to fakt rozdíl, budete se divit.
6) to fakt typicky český argument. Pravda, sedět u piv ke jednodušší než vykupovat pozemky. Zajímavé, že v ostatních zemích vykoupti pozemky zvládnou. A mimochodem, 17 km úsek Sudoměřice-Votice je téměř 100% novostavba, a pozemky se už vykoupily. To koukáte, co?
650 miliard, tak to se tak minimálně 350 rozkrade.
Tak jsem si zase početli kapitolu z pohádek ovčí babičky a teď zpátky ke strojům:o)
U nás vysokorychlostní trať je absolutní nesmysl,když si uvědomíme,jak jsou od sebe města vzdálená.A navíc rychlost je 160 a zvedlo by se na 200,žádný v tom rozdíl
Jezděte si to každý den a brzy změníte názor, jestli je to blízko. Těch 200 km/h je maximum v určitých místech tratě, protože jde o modernizaci stávající tratě s provozem všech typů vlaků. Nejedná se o pravou vysokorychlostní trať.
Halo vlado! Dnes uz je 21. Stoleti !!! Rychlovak v republice, ktera ma 400 km vsemi smery mi nejak ekonomicky unika smysl... leda ze by listek stal tak cca 5000kc a vic. Pak by se to mozna i zaplatilo driv, nez se to starim rozpadne... ale bude tim pak vubec nekdo jezdit?
Tady nejde jen o vnitrostátní přepravu. Navíc VRT právě na takové vzdálenosti jsou velmi efektivní.
Kdo vás učil ekonomii? Lístek naopak musí být levný, aby jezdilo co nejvíc lidí. Pokud by byla pravda ta koruna za kilometr, tak by o tyhle vlaky byl obrovský zájem.
Teď jen rychle určit trasu rychlodráhy, aby státní Pozemkový fond rychle prodal pozemky spekulantům, načež je potom stát za padesátinásobek od nic vykoupil zpět. To je nejvýnosnější podnikání v ČR.
Všechny pozemky, kde by v budoucnu měly být nějaké silnice, železnice, vodní díla a ostatní veřejně prospěšné stavby již byly dávno prodány. Současnými vlastníky jsou hlavně politici všech současných parlamentních stran, případně jejich kmotři a "političtí podnikatelé"...
Zkoumal někdo kolik lidí bude t.zv, rychlovlaky jezdit ???
Předpokládám, že minimálně ČD mají zmapováno kolik lidí jezdí na relaci Drážďany-Praha-Brno-Břeclav. Jako nezaujatý pozorovatel můžu říct, že v Brně jsou ty vlaky celkem dost obsazené, bez ohledu na to, zda jedou na Vídeň, či Budapešť.
Přeloženo do češtiny: vláda resp. Ťok, tudíž ANOfert přihrála desítky milionů korun z našich peněz svým kamarádům, kteří zpracují nic neříkající a neřešící blábol. Silnice a železnice budou neustále ve stejném katastrofickém stavu jako dnes
Hlavně tam nezapomeňte udělat pár přéjezdů se závorama projektanti.