Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Větší konkurence v oblacích? Rusové s Číňany vyvinou nové letadlo

Čína a Rusko dokončily registraci společného podniku, který bude vyvíjet a vyrábět tryskové dopravní letadlo. Odstartovaly tak projekt, jímž hodlají konkurovat firmám Airbus a Boeing, které tomuto trhu už léta dominují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a60n 26Č38e21k42a10l 7179745924984

Takových pokusů už bylo... Ano, asi získají zakázky, které budou "povinné", ve smyslu státní aerolinky apod., ale ve zbytku světa je paběrky... Viz Suchoj...

0/0
24.5.2017 16:47

F63a79b51i55o 94S14g57a94t56t76o80n28i 9141800677330

Ale houby, to si myslel před 30 lety Mc Donnell Douglas taky a kde je mu konec... Airbus se prosadil až v 90. letech, proč by to nemohl zkusit někdo další ? Když i Brazílie prodává hodně dobré letouny...

0/0
23.5.2017 22:38

M38i11c94h74a98l 54S20t28e24b94l77o 5879681324937

Minimálně 15 let jim to dá, takže není co řešit...

0/0
23.5.2017 8:10

L16i95b96o83r 18V11e89n66g42l40á47ř 4884135442424

doufam ze se v tom nikdy neproletim;-D

0/0
22.5.2017 23:12

M22a57r53t19i70n 15H78e28i10s19l69e33r 4414986362699

Budou kopírovat?

Jinak novou verzi Tu 154 asi zvládnou postavit - bude to ale prodejné?

+3/−1
22.5.2017 18:26

J35i34ř81í 73K31o17c95u59r31e48k 6445624435608

Když se to vezme kolem a kolem, tak rusové umí postavit proudový motor vysokého výkonu. Jenže armáda se až tak moc nedívá, jestli to žere o 10 % paliva víc nebo míň. Armádě je taky vcelku jedno, jestli je živtonost motoru 5.000 hodin nebo 20.000 hodin. Ne tak v komerční sféře. Tam se podívají na TCO a zjistí, že za 15 let provozu zaplatí 2x tolik za núsporné letadlo. Kaněc filma.

0/−1
22.5.2017 18:06

J65o16s82e80f 82M29i43š59k61o88v36s77k95ý 9748481771588

Ambiciózní projekt, který ale stojí spíš na politických než ekonomických základech a to nebývá pro realizaci dobrá perspektiva.

+2/0
22.5.2017 18:03

P66e15t70r 22K63r31e69j20z15e61k 7939866

Nevěřím tomu že Rusové nebo Číňani mají know-how na to postavit takové letadlo,vždyť i ten čínský comac je z velké části smontovaný ze součástek ze západu,nebo takové motory,prostě chtít můžou ale ta technologická propast je veliká.:-/

+3/0
22.5.2017 17:49

J31a70n 26C83r48h53á62n 4492593263

V Rusku se stále vyrábí Il-96, čtyřmotorový ekvivalent Airbus 340, který má dvoumotorového sourozence Airbus 330. Takže dvoumotorový derivát Il-96 by byla nejsnažší cesta.

0/0
24.5.2017 9:28

V16á35c74l72a91v 46V53a20n31ě21k 2533893768571

Možná by do toho spolku mohli přidat KLDR, tam mají poslední dobou dost dobré výsledky v létajících strojích co samovolně padají.

0/−2
22.5.2017 17:34

M72i48l11o84š 23B69o76u67k49a72l 8393287203934

Dobrá dvojka... ty mají v kopírování velké zkušenosti... dílo se jistě podaří...;-D

+2/0
22.5.2017 17:19

F57r31a84n38t97i50š97e44k 46N90o38v32o66t93n40ý 7822429410

Bez nakoupených motorů a dalších dílů by postavili akorát tak draka - papírového.

+1/0
22.5.2017 17:19

T92o67m20á98š 51C77h35r88a48s48t84n11ý 2421734361593

Pokud to bude ekonomicky schopne letadlo s dostatecne variabilni rodinou modelu, mohlo by nahradit dvojku Boeing-Airbus v mimoevropsko-americkych trzich. Coz je dost zajimavy obchodni podil, ktery ten projekt bez vyhrady zaplati...

+2/0
22.5.2017 16:40

R62a98d35e24k 90U36r58b38a12n 4199550894137

Bude létat maximálně na domácích trzích, kde si to firmy korupcí prosadí. I kdyby bylo stejně kvalitní a spolehlivé jako Boeing a Airbus, což je vysoce nepravděpodobné, zájemci dají přednost zavedeným značkám už jen kvůli vybudované servisní infrastruktuře. Na tenhle trh se jen tak někdo nový nedostane. To by musel přijít s něčím úplně novým.

Ale i tak to může být výdělečné.

+6/0
22.5.2017 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.