Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Větší konkurence v oblacích? Rusové s Číňany vyvinou nové letadlo

Čína a Rusko dokončily registraci společného podniku, který bude vyvíjet a vyrábět tryskové dopravní letadlo. Odstartovaly tak projekt, jímž hodlají konkurovat firmám Airbus a Boeing, které tomuto trhu už léta dominují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a77n 98Č66e89k95a40l 7429115234244

Takových pokusů už bylo... Ano, asi získají zakázky, které budou "povinné", ve smyslu státní aerolinky apod., ale ve zbytku světa je paběrky... Viz Suchoj...

0/0
24.5.2017 16:47

F18a18b85i77o 75S52g78a39t76t70o67n86i 9271410287670

Ale houby, to si myslel před 30 lety Mc Donnell Douglas taky a kde je mu konec... Airbus se prosadil až v 90. letech, proč by to nemohl zkusit někdo další ? Když i Brazílie prodává hodně dobré letouny...

0/0
23.5.2017 22:38

M10i31c24h33a30l 19S28t82e54b52l30o 5529901184917

Minimálně 15 let jim to dá, takže není co řešit...

0/0
23.5.2017 8:10

L24i38b82o74r 46V77e24n30g42l24á27ř 4534975762904

doufam ze se v tom nikdy neproletim;-D

0/0
22.5.2017 23:12

M34a70r38t39i21n 86H89e92i97s88l12e33r 4334316362479

Budou kopírovat?

Jinak novou verzi Tu 154 asi zvládnou postavit - bude to ale prodejné?

+3/−1
22.5.2017 18:26

J67i78ř52í 57K44o65c81u88r84e11k 6815184125648

Když se to vezme kolem a kolem, tak rusové umí postavit proudový motor vysokého výkonu. Jenže armáda se až tak moc nedívá, jestli to žere o 10 % paliva víc nebo míň. Armádě je taky vcelku jedno, jestli je živtonost motoru 5.000 hodin nebo 20.000 hodin. Ne tak v komerční sféře. Tam se podívají na TCO a zjistí, že za 15 let provozu zaplatí 2x tolik za núsporné letadlo. Kaněc filma.

0/−1
22.5.2017 18:06

J30o15s62e70f 94M81i62š77k80o37v47s88k76ý 9568741901958

Ambiciózní projekt, který ale stojí spíš na politických než ekonomických základech a to nebývá pro realizaci dobrá perspektiva.

+2/0
22.5.2017 18:03

P20e87t79r 84K28r33e43j47z68e88k 7489546

Nevěřím tomu že Rusové nebo Číňani mají know-how na to postavit takové letadlo,vždyť i ten čínský comac je z velké části smontovaný ze součástek ze západu,nebo takové motory,prostě chtít můžou ale ta technologická propast je veliká.:-/

+3/0
22.5.2017 17:49

J19a15n 81C90r42h68á95n 4692623363

V Rusku se stále vyrábí Il-96, čtyřmotorový ekvivalent Airbus 340, který má dvoumotorového sourozence Airbus 330. Takže dvoumotorový derivát Il-96 by byla nejsnažší cesta.

0/0
24.5.2017 9:28

V54á84c89l97a25v 19V54a88n35ě24k 2933153708301

Možná by do toho spolku mohli přidat KLDR, tam mají poslední dobou dost dobré výsledky v létajících strojích co samovolně padají.

0/−2
22.5.2017 17:34

M32i78l11o80š 29B33o36u91k24a33l 8703327653974

Dobrá dvojka... ty mají v kopírování velké zkušenosti... dílo se jistě podaří...;-D

+2/0
22.5.2017 17:19

F43r86a77n30t43i83š43e94k 94N30o18v34o91t78n62ý 7342599140

Bez nakoupených motorů a dalších dílů by postavili akorát tak draka - papírového.

+1/0
22.5.2017 17:19

T43o60m68á62š 66C25h50r38a98s61t69n66ý 2361924521563

Pokud to bude ekonomicky schopne letadlo s dostatecne variabilni rodinou modelu, mohlo by nahradit dvojku Boeing-Airbus v mimoevropsko-americkych trzich. Coz je dost zajimavy obchodni podil, ktery ten projekt bez vyhrady zaplati...

+2/0
22.5.2017 16:40

R55a47d45e73k 70U86r86b36a83n 4799720944407

Bude létat maximálně na domácích trzích, kde si to firmy korupcí prosadí. I kdyby bylo stejně kvalitní a spolehlivé jako Boeing a Airbus, což je vysoce nepravděpodobné, zájemci dají přednost zavedeným značkám už jen kvůli vybudované servisní infrastruktuře. Na tenhle trh se jen tak někdo nový nedostane. To by musel přijít s něčím úplně novým.

Ale i tak to může být výdělečné.

+6/0
22.5.2017 17:06







Najdete na iDNES.cz