Diskuse k článku

Větší konkurence v oblacích? Rusové s Číňany vyvinou nové letadlo

Čína a Rusko dokončily registraci společného podniku, který bude vyvíjet a vyrábět tryskové dopravní letadlo. Odstartovaly tak projekt, jímž hodlají konkurovat firmám Airbus a Boeing, které tomuto trhu už léta dominují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a46n 96Č42e31k80a43l 7139655964754

Takových pokusů už bylo... Ano, asi získají zakázky, které budou "povinné", ve smyslu státní aerolinky apod., ale ve zbytku světa je paběrky... Viz Suchoj...

0/0
24.5.2017 16:47

F94a67b54i81o 94S29g27a53t32t93o70n93i 9571490357410

Ale houby, to si myslel před 30 lety Mc Donnell Douglas taky a kde je mu konec... Airbus se prosadil až v 90. letech, proč by to nemohl zkusit někdo další ? Když i Brazílie prodává hodně dobré letouny...

0/0
23.5.2017 22:38

M16i71c54h43a16l 15S89t40e50b44l40o 5279821234327

Minimálně 15 let jim to dá, takže není co řešit...

0/0
23.5.2017 8:10

L62i45b77o54r 19V24e29n15g65l29á65ř 4234275132514

doufam ze se v tom nikdy neproletim;-D

0/0
22.5.2017 23:12

M49a91r94t49i36n 41H20e63i69s89l77e23r 4414596882989

Budou kopírovat?

Jinak novou verzi Tu 154 asi zvládnou postavit - bude to ale prodejné?

+3/−1
22.5.2017 18:26

J70i19ř70í 18K57o78c94u25r26e85k 6665874235498

Když se to vezme kolem a kolem, tak rusové umí postavit proudový motor vysokého výkonu. Jenže armáda se až tak moc nedívá, jestli to žere o 10 % paliva víc nebo míň. Armádě je taky vcelku jedno, jestli je živtonost motoru 5.000 hodin nebo 20.000 hodin. Ne tak v komerční sféře. Tam se podívají na TCO a zjistí, že za 15 let provozu zaplatí 2x tolik za núsporné letadlo. Kaněc filma.

0/−1
22.5.2017 18:06

J90o71s37e97f 94M47i31š42k85o90v51s81k18ý 9648411101868

Ambiciózní projekt, který ale stojí spíš na politických než ekonomických základech a to nebývá pro realizaci dobrá perspektiva.

+2/0
22.5.2017 18:03

P76e29t94r 14K55r93e92j69z96e78k 7329506

Nevěřím tomu že Rusové nebo Číňani mají know-how na to postavit takové letadlo,vždyť i ten čínský comac je z velké části smontovaný ze součástek ze západu,nebo takové motory,prostě chtít můžou ale ta technologická propast je veliká.:-/

+3/0
22.5.2017 17:49

J73a31n 49C30r97h15á85n 4432643503

V Rusku se stále vyrábí Il-96, čtyřmotorový ekvivalent Airbus 340, který má dvoumotorového sourozence Airbus 330. Takže dvoumotorový derivát Il-96 by byla nejsnažší cesta.

0/0
24.5.2017 9:28

V76á38c33l79a66v 75V69a39n83ě25k 2973213218931

Možná by do toho spolku mohli přidat KLDR, tam mají poslední dobou dost dobré výsledky v létajících strojích co samovolně padají.

0/−2
22.5.2017 17:34

M53i86l25o42š 14B35o50u52k19a45l 8263297413874

Dobrá dvojka... ty mají v kopírování velké zkušenosti... dílo se jistě podaří...;-D

+2/0
22.5.2017 17:19

F66r35a24n53t89i36š52e66k 80N74o37v27o98t67n94ý 7162519610

Bez nakoupených motorů a dalších dílů by postavili akorát tak draka - papírového.

+1/0
22.5.2017 17:19

T20o55m75á21š 88C53h38r39a98s34t28n86ý 2631464441813

Pokud to bude ekonomicky schopne letadlo s dostatecne variabilni rodinou modelu, mohlo by nahradit dvojku Boeing-Airbus v mimoevropsko-americkych trzich. Coz je dost zajimavy obchodni podil, ktery ten projekt bez vyhrady zaplati...

+2/0
22.5.2017 16:40

R71a58d11e53k 31U83r50b86a15n 4509140864357

Bude létat maximálně na domácích trzích, kde si to firmy korupcí prosadí. I kdyby bylo stejně kvalitní a spolehlivé jako Boeing a Airbus, což je vysoce nepravděpodobné, zájemci dají přednost zavedeným značkám už jen kvůli vybudované servisní infrastruktuře. Na tenhle trh se jen tak někdo nový nedostane. To by musel přijít s něčím úplně novým.

Ale i tak to může být výdělečné.

+6/0
22.5.2017 17:06

Najdete na iDNES.cz