Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Měřené úseky se na D1 zatím rozšiřovat nebudou, zasáhl antimonopolní úřad

Úřad na ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením Ředitelství silnic a dálnic uzavřít tendr na dodávku měřících systémů pro dálnici D1. Měření rychlosti vozidel se tím opět odsouvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O68n20d89r45e67j 97V10a85l21o53u58s58e19k 4800101887781

Úsekové měření je o tom, přimět některé rádoby závodníky k dodržování předpisů.

Kdo předpisy dodržuje, tak s tím nemá problém.

Kdo ne, tak tu v diskusích držkuje.

Tak to prostě je. Tečka.

0/−3
24.5.2017 21:04

J91o77s39e59f 78B32r53o24ž30e84k 7823105312341

Když tak poslouchám informace o haváriích, tak v opravovaných úsecích je nejvích havárií právě na tom jednom, kde se měří. Kupodivu nejméně v tom jednom, kde je povolená 100 Km. Čím to asi tak je?

+1/0
24.5.2017 8:51

P92a62v38e86l 98Š79v93a74r76c33e84r 1720238262137

Že by v omezení kde je povolená 100km/h byl jízdní pruh podstatně širší?

0/0
24.5.2017 10:03

P10a34v17e91l 52Š51v18a92r13c89e86r 1460308472237

Docela se divím, kolik lidí považuje omezení rychlosti v rekonstruovaných úsecích, kde se pohybuje spousta lidí, jen za buzeraci státu a způsob jak vybrat peníze. Co takhle srovnání jak se to dělá v Německu nebo Rakousku?

0/−2
24.5.2017 7:45

J26o84s89e28f 64B94r79o92ž11e18k 7843275112151

ad a) nikdy jsem neviděl v Německu, že by zavřeli 5 km úsek, protože na 100 m opravují most.

ad b) nikdy jsem neviděl, že by stáhli dopravu do jednoho pruhu na 10 km přes ranní špičku, protože jedou sekat trávu ve vnitřím pruhu (např. včera u Brna).

ad c) většina omezení rychlosti je proměnlivá, takže je omezení jen tam, kde to je nezbytné a kdy to je nezbytné. Ano, třeba při opravách tunelů (věčných) kolem Regensburgu je rychlost taky omezena na 80. Ovšem u nás když zavřou jeden pruh ze tří v Lochkovském tunelu (směr nahoru), tak omezí rychlost na 60 - např. včera večer.

ad d) nikde jsem neviděl, že by v zúžení měřili rychlost. Reakce některých řidičů jsou totiž takové, že automaticky spomalí na 70, aby nepřekročili (tachometrových). Takže ve finále jedou 60tkou a samozřejmě za nimi zbytečné kolony. Pokud by to nechali být a řidiči jeli tachometrovou 90tkou, tak se výrazně zvýší propustnost. Pokud se tam pohybují dělníci, tak stejně všichni automaticky ještě zpomalí, většinou ale cca 14 hodin denně tam nikdo není a není proto žádný důvod výrazně zpomalovat.

Takhle bych mohl pokračovat skoro do nekonečna.

+3/0
24.5.2017 8:59

P74a15v19e36l 21Š30v60a75r18c77e81r 1830698352967

Ad x) znamená že doplňujete již existující odkaz ;-)

K bodům a) a b) i c), tyto se vůbec netýkají probíhající rekonstrukce D1.

Mě šlo spíš o uvědomění si, že jen remcáme, jak u nás všichni jezdí jako prasata o kolik je to v "civilizovanějším" zahraničí lepší - v česku je normální porušovat rychlostní omezení a v zahraničí si to málokdo dovolí - větší kontrola i pokuty. A jak se nám to nelíbí, když jen a pouze v rekonstruovaných úseků musíme začít dodržovat rychlost.

Ještě k ad a) a b), máte pravdu a nevím proč to u nás nejde líp zorganizovat

ad c) Tunely jsou prostě nebezpečné - v některých státech se jezdí 60 i bez omezení. Omezení nastavuje předpokládám ostraha tunelu, pokud je v tunelu nějaká "nezvyklá" situace, omezí rychlost. Na jejím místě by každý udělal to samé a nevzal si na triko případnou nehodu.

ad d) v zahraničí se v omezení měřívá běžně. To že auta zpomalí, když projíždí vedle pracujících dělníků? Fakt?

Co další věc- jezdím D1 často a v minulém roce bylo minimum nehod v "Brněnském" měřeném úseku rekonstrukce.

0/−1
24.5.2017 10:00

J43o72s36e63f 17B98r82o93ž61e17k 7293405162821

Proč by se c) netýkalo rekonstrukce D1? Proměnlivé značení, aby v době kdy tam jsou dělníci bylo 80 a jinak 100 (třeba ve 3 ráno, když nikde nikdo) - to není pro D1?

Já ji jezdím velmi často letos. A skoro pokaždé pokud je havárie, tak je v tom měřeném úseku (třeba včera) a samozřejmě před stažením do 1 pruhu a v 1 pruhu.

Měření jsem opravdu v rekonstruovaném úseku v Německu nikdy neviděl - a že jsem tam jezdil dost, poslední 2 roky už moc ne, tak nevím, jestli se tohle změnilo.

Obecně je omezování rychlosti - všude - hodně zbytečné. Kolik je úseků, kde je omezena rychlost na 80, protože je v odstavném pruhu na 10 metrech několik svislých značek s červeným pruhem - klidně půl roku - a v podstatě nikdy nikde nikdo?

Proč se při opravě např. chodníku snižuje rychlost na 30, když to nezasahuje do vozovky? Jen proto, že tam bude někdy dělník - on když je tam chodec tak tam může být 50, ale s dělníkem ne? Atd.....

+1/0
24.5.2017 10:57

P67a34v17e86l 37Š83v77a19r18c27e61r 1500758212457

V Německu se měří na dálnici někde u měst a pak v omezení - a flastr dostanete i za překročení i o 3km/h.

Že je nevětší provoz - nejvyšší riziko nehody v omezení nejblíž Praze je normální.

Omezování rychlosti není zbytečné především v těch rekonstruovaných úsecích - nebo z toho co píšete, myslíte že by bylo méně nehod, kdyby se tam jezdilo rychleji?

Konkrétní případy zapomenutých značek, nebo zbytečně ponechaných se stávají a nemají nic společného s omezením a měřením rychlosti v opravovaných úsecích. Až nějakou takovou uvidíte, zavolejte na ŘSD nebo policajty.

Když se opravuje chodník lemující vozovku, práce se musí částečně provádět i ve vozovce. Chodec navíc může být oproti dělníkovi ve střehu před případným nebezpečím. Pokud si zkusíte práci u frekventované cesty, pochopíte.

0/−1
24.5.2017 12:30

J80o34s54e95f 88B74r21o89ž46e96k 7753325242741

Aha, takže je normální, když je nejvíce nehod nejblíž Praze - jenže měřené omezení není před Prahou poslední, ale předposlední.

A nejde o zapomenuté značky - každý kdo občas jede dálnicí ten stav zná - snížení rychlosti na 80, pruhy v podstatě nezúžené, nikde nic půl roku ........... a v podstatě všichni to omezení ignorují, jak jinak.

A k té opravě chodníku - mluvil jsem o tom, že vůbec do vozovky nezasahuje!!!! Většinou je tam ještě zábrana a stejně tam je omezení. To, že někde opravují chodník a zaberou si půlku vozovky, protože přece někde parkují auto, kterým přijedou ten chodník opravovat, je další věc.

0/0
25.5.2017 7:31

T14o10m30á68š 35H20u57d75e82č97e23k 3433333639193

Bezpečnost? Kecy, jde jenom o prachy!

+5/0
23.5.2017 22:52

R11a66d32e70k 58N79e81u73m44a27n18n 5552432708885

měřit rychlost na nejbezpečnější komunikaci ;-€Rv

Jen zmetkové vybírají peníze

Dopravněpolicejní fašizmus

+4/0
23.5.2017 22:16

K61a60m62i44l 14D26o41l80e50z11e87l 6142516564822

aby jakasi podradna pseudoorganizace typu RSD mela pravo merit rychlost a predavat nelegalne porizene zaznamy policii to by tem lemplum slo, ale aby opravy byly profesionalne planovany a provedeny, s tim ma tahle parta darmozroutu problem.

+4/0
23.5.2017 22:08

T54o50m56á79š 44Z40e52m61a65n 3935318364855

Byznys plán je jasný:

Najít nebo vytvořit místo, kde je limit výrazně nižší než přiměřená rychlost a nasadit automatické měření.

V úseku, kde jsou pracovníci, by se omezení pod možnost komunikace dalo pochopit, ale 80 na již opraveném a nezúženém úseku je jen o kasírovaní.

p.s. Byl stát v USA, kde nebyl rychlostní limit i mimo dálnice - po zavedení limitu stoupl počet obětí nehod 2x! A i u nás v letech 2007 a 2008 po zavedení bodového systému (práva městapa kasírovat a "absolutní přednosti chodců") vzrostla nehodovost i počet mrtvých.

+5/0
23.5.2017 20:35

J51i26ř63í 23L15i92b45e61r 6798880590922

Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A jak přispěly bezpečnosti provozu? Tím, že ti řidiči bezpečně projeli měřeným úsekem?

+7/0
23.5.2017 17:50

R69a84d80e68k 69N75e40u27m60a71n66n 5972632358585

vybraly se prachy

+1/0
23.5.2017 22:13

J18i97ř96í 50L82i88b55e39r 6348470730982

Bohužel ano :-(

0/0
23.5.2017 22:56

F58r20a30n73t61i96š86e74k 54M70o92s94s 8282893199349

Jo, Klimkovický tunel, to je taky pěkná sviňárna a nesmyslná past na lidi. Taky tam po zavedení měření vzrostl počet nehod, protože lidi koukají na tachometr a ne před sebe. Ale to už se nikde nepíše.

+10/0
23.5.2017 17:33

F79r59a64n59t78i43š37e62k 82V47o76p13r23š55á56l30e94k 3759816160404

150 tisíc přestupků? Tak to hodně zdaru při jejich vymáhání! ;-D Tak to stačí se odvolat (ideálně bianko) a ouřada to hodí pod stůl... ;-)

+4/0
23.5.2017 16:53

B96o15h11u76m60i14l 46S15t12e31j91s79k31a59l 5733814241303

"Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu."

Jaké přestupky to byly a jak jejich zaznamenání přispělo k bezpočnosti provozu se ale už nikdy nedozvíme...

+8/0
23.5.2017 16:39

F24r82a66n90t23i30š82e61k 97V24o71p98r51š18á12l92e81k 3539636810274

Přispěly k bezpečnosti provozu jak? Že každý "hypnotizuje" tachometr a nedává pořádně pozor, co se před a za ním či vedle něho děje?

+9/0
23.5.2017 16:56

P39e89t57r 80P25e84t32r 6903952818483

to jo, protože nechat tam zase jezdit ta hovada 130 ve zúžení mezi kamiony a dělníky je mnohem bezpečnější.

Moc dobře si pamatuju, když se D1 začala opravovat. Každých 100 metrů bylo na asfaltu rozmlácené zrcátko, takže mi neříkejte, že ta 80 je méně bezpečná. To je jen výmluva, proč jezdit jak prase.

0/0
23.5.2017 22:21

J80a55n 67D33l72o16u90h79ý 8926980153320

tak mají chytat ty, co tam jezdí 130 a ne 85:-/

0/0
24.5.2017 8:39

R43i12c79h82a77r37d 76V29a28c41e12k 5841918192208

Zaveďte do měření rychlosti konkurenci. Ještě je pár rovných úseků s nesmyslným omezením rychlosti, tak bych jeden obsadil se svým zlatým radarovým prasátkem.

+4/0
23.5.2017 16:12

P96a45v60e69l 12N41o33v28á95k 2503773306750

a cajti mají po prd**i:-) bonusy nebudou:-)))))))

+1/0
23.5.2017 15:51

K62a82r88e28l 33V67a24l77i45š 7119536638282

Dálnice, jediné kde to měření nevadilo. Úředníci zase pomohli sobě. ;-€

0/0
23.5.2017 15:42

P61a29v48e52l 81Š41ť63a95s92t44n42ý 6384138894208

Myslíte na dostatečně široké, skoro rovné silnici s odděleným protijízdným pruhem?

+2/0
23.5.2017 15:46

K82a82r42e10l 17V11a66l44i52š 7839616338942

Nemluvím o německých dálnicích. ;-D

0/−1
23.5.2017 16:00

F41r61a44n16t16i82š78e13k 79V53o67p45r65š79á68l48e55k 3899296760144

A tak buďme objektivní, i v ČR jsou už úseky, které jsou takové menší demo dálnice... ;-D

+1/0
23.5.2017 16:54
Foto

T94o61m67á53š 55H26e94r84c94e68g 3300179680640

Na dálnicích ročně zemře asi 20 lidí. To už i víc lidí se udáví jídlem.

Tohle je čistě tahání peněz z lidí. Nebezpečné situace tam vznikají především proto, že to je 10 let rozkopané a zúžené, ne proto, že tam lidi jezdí rychle. A místo toho, aby se vymyslelo, jak to opravit rychleji, tam dají radar.

+2/0
23.5.2017 20:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.