Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Měřené úseky se na D1 zatím rozšiřovat nebudou, zasáhl antimonopolní úřad

Úřad na ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením Ředitelství silnic a dálnic uzavřít tendr na dodávku měřících systémů pro dálnici D1. Měření rychlosti vozidel se tím opět odsouvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O88n97d31r14e93j 26V16a92l39o12u10s83e16k 4160961667811

Úsekové měření je o tom, přimět některé rádoby závodníky k dodržování předpisů.

Kdo předpisy dodržuje, tak s tím nemá problém.

Kdo ne, tak tu v diskusích držkuje.

Tak to prostě je. Tečka.

0/−3
24.5.2017 21:04

J10o96s56e19f 10B95r93o78ž83e87k 7933755382921

Když tak poslouchám informace o haváriích, tak v opravovaných úsecích je nejvích havárií právě na tom jednom, kde se měří. Kupodivu nejméně v tom jednom, kde je povolená 100 Km. Čím to asi tak je?

+1/0
24.5.2017 8:51

P85a46v14e68l 63Š87v67a65r82c47e83r 1430388672187

Že by v omezení kde je povolená 100km/h byl jízdní pruh podstatně širší?

0/0
24.5.2017 10:03

P66a40v38e90l 50Š12v15a30r17c88e11r 1360358202377

Docela se divím, kolik lidí považuje omezení rychlosti v rekonstruovaných úsecích, kde se pohybuje spousta lidí, jen za buzeraci státu a způsob jak vybrat peníze. Co takhle srovnání jak se to dělá v Německu nebo Rakousku?

0/−2
24.5.2017 7:45

J21o27s11e19f 23B47r12o47ž43e78k 7233435232181

ad a) nikdy jsem neviděl v Německu, že by zavřeli 5 km úsek, protože na 100 m opravují most.

ad b) nikdy jsem neviděl, že by stáhli dopravu do jednoho pruhu na 10 km přes ranní špičku, protože jedou sekat trávu ve vnitřím pruhu (např. včera u Brna).

ad c) většina omezení rychlosti je proměnlivá, takže je omezení jen tam, kde to je nezbytné a kdy to je nezbytné. Ano, třeba při opravách tunelů (věčných) kolem Regensburgu je rychlost taky omezena na 80. Ovšem u nás když zavřou jeden pruh ze tří v Lochkovském tunelu (směr nahoru), tak omezí rychlost na 60 - např. včera večer.

ad d) nikde jsem neviděl, že by v zúžení měřili rychlost. Reakce některých řidičů jsou totiž takové, že automaticky spomalí na 70, aby nepřekročili (tachometrových). Takže ve finále jedou 60tkou a samozřejmě za nimi zbytečné kolony. Pokud by to nechali být a řidiči jeli tachometrovou 90tkou, tak se výrazně zvýší propustnost. Pokud se tam pohybují dělníci, tak stejně všichni automaticky ještě zpomalí, většinou ale cca 14 hodin denně tam nikdo není a není proto žádný důvod výrazně zpomalovat.

Takhle bych mohl pokračovat skoro do nekonečna.

+3/0
24.5.2017 8:59

P34a65v66e35l 69Š27v57a64r83c86e89r 1790258952787

Ad x) znamená že doplňujete již existující odkaz ;-)

K bodům a) a b) i c), tyto se vůbec netýkají probíhající rekonstrukce D1.

Mě šlo spíš o uvědomění si, že jen remcáme, jak u nás všichni jezdí jako prasata o kolik je to v "civilizovanějším" zahraničí lepší - v česku je normální porušovat rychlostní omezení a v zahraničí si to málokdo dovolí - větší kontrola i pokuty. A jak se nám to nelíbí, když jen a pouze v rekonstruovaných úseků musíme začít dodržovat rychlost.

Ještě k ad a) a b), máte pravdu a nevím proč to u nás nejde líp zorganizovat

ad c) Tunely jsou prostě nebezpečné - v některých státech se jezdí 60 i bez omezení. Omezení nastavuje předpokládám ostraha tunelu, pokud je v tunelu nějaká "nezvyklá" situace, omezí rychlost. Na jejím místě by každý udělal to samé a nevzal si na triko případnou nehodu.

ad d) v zahraničí se v omezení měřívá běžně. To že auta zpomalí, když projíždí vedle pracujících dělníků? Fakt?

Co další věc- jezdím D1 často a v minulém roce bylo minimum nehod v "Brněnském" měřeném úseku rekonstrukce.

0/−1
24.5.2017 10:00

J61o60s42e54f 54B36r65o42ž29e53k 7703645912941

Proč by se c) netýkalo rekonstrukce D1? Proměnlivé značení, aby v době kdy tam jsou dělníci bylo 80 a jinak 100 (třeba ve 3 ráno, když nikde nikdo) - to není pro D1?

Já ji jezdím velmi často letos. A skoro pokaždé pokud je havárie, tak je v tom měřeném úseku (třeba včera) a samozřejmě před stažením do 1 pruhu a v 1 pruhu.

Měření jsem opravdu v rekonstruovaném úseku v Německu nikdy neviděl - a že jsem tam jezdil dost, poslední 2 roky už moc ne, tak nevím, jestli se tohle změnilo.

Obecně je omezování rychlosti - všude - hodně zbytečné. Kolik je úseků, kde je omezena rychlost na 80, protože je v odstavném pruhu na 10 metrech několik svislých značek s červeným pruhem - klidně půl roku - a v podstatě nikdy nikde nikdo?

Proč se při opravě např. chodníku snižuje rychlost na 30, když to nezasahuje do vozovky? Jen proto, že tam bude někdy dělník - on když je tam chodec tak tam může být 50, ale s dělníkem ne? Atd.....

+1/0
24.5.2017 10:57

P22a36v67e91l 22Š82v32a44r11c65e92r 1790558422237

V Německu se měří na dálnici někde u měst a pak v omezení - a flastr dostanete i za překročení i o 3km/h.

Že je nevětší provoz - nejvyšší riziko nehody v omezení nejblíž Praze je normální.

Omezování rychlosti není zbytečné především v těch rekonstruovaných úsecích - nebo z toho co píšete, myslíte že by bylo méně nehod, kdyby se tam jezdilo rychleji?

Konkrétní případy zapomenutých značek, nebo zbytečně ponechaných se stávají a nemají nic společného s omezením a měřením rychlosti v opravovaných úsecích. Až nějakou takovou uvidíte, zavolejte na ŘSD nebo policajty.

Když se opravuje chodník lemující vozovku, práce se musí částečně provádět i ve vozovce. Chodec navíc může být oproti dělníkovi ve střehu před případným nebezpečím. Pokud si zkusíte práci u frekventované cesty, pochopíte.

0/−1
24.5.2017 12:30

J28o43s31e15f 68B80r27o80ž88e68k 7813685332471

Aha, takže je normální, když je nejvíce nehod nejblíž Praze - jenže měřené omezení není před Prahou poslední, ale předposlední.

A nejde o zapomenuté značky - každý kdo občas jede dálnicí ten stav zná - snížení rychlosti na 80, pruhy v podstatě nezúžené, nikde nic půl roku ........... a v podstatě všichni to omezení ignorují, jak jinak.

A k té opravě chodníku - mluvil jsem o tom, že vůbec do vozovky nezasahuje!!!! Většinou je tam ještě zábrana a stejně tam je omezení. To, že někde opravují chodník a zaberou si půlku vozovky, protože přece někde parkují auto, kterým přijedou ten chodník opravovat, je další věc.

0/0
25.5.2017 7:31

T80o98m61á64š 69H71u60d32e87č13e23k 3563263599763

Bezpečnost? Kecy, jde jenom o prachy!

+5/0
23.5.2017 22:52

R61a74d79e32k 29N10e20u48m58a33n23n 5932552788325

měřit rychlost na nejbezpečnější komunikaci ;-€Rv

Jen zmetkové vybírají peníze

Dopravněpolicejní fašizmus

+4/0
23.5.2017 22:16

K39a24m98i96l 29D65o40l24e85z70e62l 6952546284902

aby jakasi podradna pseudoorganizace typu RSD mela pravo merit rychlost a predavat nelegalne porizene zaznamy policii to by tem lemplum slo, ale aby opravy byly profesionalne planovany a provedeny, s tim ma tahle parta darmozroutu problem.

+4/0
23.5.2017 22:08

T21o63m67á13š 36Z93e12m45a14n 3465708594125

Byznys plán je jasný:

Najít nebo vytvořit místo, kde je limit výrazně nižší než přiměřená rychlost a nasadit automatické měření.

V úseku, kde jsou pracovníci, by se omezení pod možnost komunikace dalo pochopit, ale 80 na již opraveném a nezúženém úseku je jen o kasírovaní.

p.s. Byl stát v USA, kde nebyl rychlostní limit i mimo dálnice - po zavedení limitu stoupl počet obětí nehod 2x! A i u nás v letech 2007 a 2008 po zavedení bodového systému (práva městapa kasírovat a "absolutní přednosti chodců") vzrostla nehodovost i počet mrtvých.

+5/0
23.5.2017 20:35

J41i55ř77í 14L53i64b73e98r 6578290400202

Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A jak přispěly bezpečnosti provozu? Tím, že ti řidiči bezpečně projeli měřeným úsekem?

+7/0
23.5.2017 17:50

R30a59d93e61k 65N13e64u30m67a21n59n 5352512518385

vybraly se prachy

+1/0
23.5.2017 22:13

J37i77ř93í 59L57i16b37e82r 6398910570522

Bohužel ano :-(

0/0
23.5.2017 22:56

F89r53a91n63t44i36š92e15k 43M17o82s47s 8432153389449

Jo, Klimkovický tunel, to je taky pěkná sviňárna a nesmyslná past na lidi. Taky tam po zavedení měření vzrostl počet nehod, protože lidi koukají na tachometr a ne před sebe. Ale to už se nikde nepíše.

+10/0
23.5.2017 17:33

F29r95a51n61t11i35š46e30k 62V68o81p13r92š75á63l68e18k 3609746750744

150 tisíc přestupků? Tak to hodně zdaru při jejich vymáhání! ;-D Tak to stačí se odvolat (ideálně bianko) a ouřada to hodí pod stůl... ;-)

+4/0
23.5.2017 16:53

B56o24h97u57m45i94l 29S93t56e26j52s76k92a62l 5433504941503

"Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu."

Jaké přestupky to byly a jak jejich zaznamenání přispělo k bezpočnosti provozu se ale už nikdy nedozvíme...

+8/0
23.5.2017 16:39

F63r17a71n11t74i54š88e22k 67V53o24p39r81š40á62l69e72k 3809526140654

Přispěly k bezpečnosti provozu jak? Že každý "hypnotizuje" tachometr a nedává pořádně pozor, co se před a za ním či vedle něho děje?

+9/0
23.5.2017 16:56

P40e26t35r 15P52e39t35r 6103232308283

to jo, protože nechat tam zase jezdit ta hovada 130 ve zúžení mezi kamiony a dělníky je mnohem bezpečnější.

Moc dobře si pamatuju, když se D1 začala opravovat. Každých 100 metrů bylo na asfaltu rozmlácené zrcátko, takže mi neříkejte, že ta 80 je méně bezpečná. To je jen výmluva, proč jezdit jak prase.

0/0
23.5.2017 22:21

J22a19n 20D68l13o55u49h53ý 8676320363750

tak mají chytat ty, co tam jezdí 130 a ne 85:-/

0/0
24.5.2017 8:39

R79i26c43h21a24r32d 89V61a96c90e84k 5321898452948

Zaveďte do měření rychlosti konkurenci. Ještě je pár rovných úseků s nesmyslným omezením rychlosti, tak bych jeden obsadil se svým zlatým radarovým prasátkem.

+4/0
23.5.2017 16:12

P31a24v63e22l 53N32o94v27á72k 2293923656260

a cajti mají po prd**i:-) bonusy nebudou:-)))))))

+1/0
23.5.2017 15:51

K41a97r45e42l 13V50a54l87i19š 7279216768322

Dálnice, jediné kde to měření nevadilo. Úředníci zase pomohli sobě. ;-€

0/0
23.5.2017 15:42

P68a30v30e34l 86Š77ť67a59s27t38n14ý 6194828524838

Myslíte na dostatečně široké, skoro rovné silnici s odděleným protijízdným pruhem?

+2/0
23.5.2017 15:46

K98a70r91e30l 65V72a30l97i55š 7519296488892

Nemluvím o německých dálnicích. ;-D

0/−1
23.5.2017 16:00

F17r22a96n51t45i30š63e74k 95V47o41p25r97š66á23l69e40k 3329306970704

A tak buďme objektivní, i v ČR jsou už úseky, které jsou takové menší demo dálnice... ;-D

+1/0
23.5.2017 16:54
Foto

T88o47m35á89š 20H59e48r31c73e81g 3670389760520

Na dálnicích ročně zemře asi 20 lidí. To už i víc lidí se udáví jídlem.

Tohle je čistě tahání peněz z lidí. Nebezpečné situace tam vznikají především proto, že to je 10 let rozkopané a zúžené, ne proto, že tam lidi jezdí rychle. A místo toho, aby se vymyslelo, jak to opravit rychleji, tam dají radar.

+2/0
23.5.2017 20:07







Najdete na iDNES.cz