Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T97o78m94á42š 13R48ů44ž31i79č33k12a 8935415574306

Soumrak přichází, ale není vyvolán zákazníky, ale plánovanými zákazy a omezeními. Lidé by si naftu kupovali, ale bojí se že s ní nebudou moct jezdit po městě.

A srovnávat procenta prodejů nafty a benzinu u nás a v Německu není vypovídající - v Německu se prodává nepoměrně více velkých aut vyšších tříd s velkými dálničními nájezdy, kam se nafta hodí více.

0/0
26.5.2017 10:01

B91o39h42u84m54í70r 35E32l33i24á62š 1631218304312

pořád se budu opakovat..ale

nafta patří do traktoru a náklaďáku..možná do nějaký větší dodávky..

do osobáku zásadně benzín..

doba kdy se kupovala nafta od kamaráda Franty co je bagrista a lila se do dvojkovýho golfa který spálil všechno je pryč..

už jen ta magorárna že dvě naprosto stejná auta od stejné značky,jedno diesel a druhý benzín..je rozdíl jen v kupní ceně u novýho je 50-70 tis..a pak samozřejmě veškerý servis daleko dražší

ale samozřejmě že zaryté nafťáky nikdo nepřesvědčí..ti si melou svoje

+2/−4
25.5.2017 8:54

T70o61m28á63š 34R18ů55ž32i20č80k34a 8275585534976

Stejně jako vy...

+1/0
26.5.2017 9:55
Foto

M52i62r63o20s94l59a84v 72S34t60e74i64n41e78r 6908284233605

Soumrak přichází Zeleným, ta strana dělá vše pro to, aby si odradila voliče.

Chce zvyšovat daně, pomlouvá diesly, které přese všechny pomluvy mají o třetinu nižší spotřebu paliva a chtějí zvýšit dovoz muslimů z Afriky.

+8/−2
24.5.2017 19:46

M27a14r47t69i32n 11S97e81d58o18n67a 2955266366789

Diesel nema v osobni aute co delat. Jedine plus je nizsi spotreba a vyssi kroutici moment, jinak same minusy. A pindy o muslimech v clanku o dieselech jsou uplne mimo.

+2/−3
24.5.2017 19:57

S69t59a51n67i61s44l57a45v 11R53o98s91e38c63k13ý 9965299161229

Jaké jsou ty další mínusy? 6 let jsem měl starého dýzláčka a byl jsem z něj nadšen.

+4/0
24.5.2017 20:01
Foto

V20i83t 75C51h64a80l60u86p91a 5882557972806

Co třeba extrémně vysoké náklady na údržbu? Proč stojí DPF nebo vysokotlaké čerpadlo několik desítek tisíc Kč? Jedno vstřikovadlo cca 10 tis. to jsou šílené sumy. Turbo 10 tis . a víc...dále spojka s dvouhmotou, také bizarní sumy. Když je nový diesel, tak pravděpodobně vydrží do cca 200 tis. km bez náročných oprav, ale to je cca 5-6 let provozu. Až masově pustíme přívaly těchto dílů z druhovýroby z Číny za zlomek ceny, pak se možná ojetý diesel vyplatí, do té doby dám přednost benzínu....

+1/0
25.5.2017 8:18

M14a14r89t21i39n 83V64a24l26e60š 2487776925471

Nechci vám kazit iluze, ale jak to bude s dnešním moderním benzínem??

To turbo je tu taky , udělaly z toho malej lehounkej tříhrnek. Minimum materiálu - a vysoký výkon. Fyziku a výdrž materiálu nešidíte. Jak dlouhoho vám ten motůrek vydrží. A kolik pak budou stát opravy???

0/0
26.5.2017 11:16

B93o84h38u11m55í84r 42E60l37i15á77š 1901798684552

že by drahý servis??že by ..to stále omílané životní prostředí??zimní nafta..

0/0
25.5.2017 8:56

D12a47n29i48e93l 12D27r34n29e41c 6151899616702

Zakazovat vjezd dieselům je zbytečnost, stačilo by kontrolovat jejich stav, upravit testovací cyklus tak, aby odpovídal realitě a konečně opustit dogma, že ekologičnost auta se pozná podle emisí CO2 vycházejících z výfuku.

Pro městské popojíždění sice není diesel příliš vhodný, ale např. na dálnicích je situace jiná. Na rozšíření dieselů do malých městských vozů mají svůj díl politici, to oni nabádají lidi, aby si kupovali auta podle emisí CO2 vycházejících z výfuku, oni zavádějí daně podle produkce CO2 a mýto, stejně tak oni ve jménu boje proti autům úmyslně zhoršují průjezdnost, což má na produkci emisí katastrofální dopad.

Jinak ve výfuku moderních dieselů (fungují-li tak, jak mají) je běžně méně pevných částic než v ostravském vzduchu (jedná se o data z reálného provozu, nikoliv ze zkušebny).

+1/0
24.5.2017 18:48

M16a81r14t69i95n 31S85e46d13o22n46a 2535976366989

Co se navazite do ostravskeho vzduchu. Diky krachu prumyslu tam dnes znecisteni tvori hlavne auta.

0/−1
24.5.2017 19:59

P40e69t38r 62H75o96r21á54k 1759743229744

Jaké velikosti a kolik je částic ve výfuku moderního dieselu?

0/−1
24.5.2017 21:23

D52a33n21i92e24l 36D78r33n44e81c 6681939326512

Čerpal jsem z výstupů projektu MEDETOX, nějaké grafy ohledně velikosti a množství částic jsou zde:

http://www.medetox.cz/wp-content/uploads/2012/04/VUD-Vojtisek-nanocastice-motory-2015-07-031.pdf

Pokud máte čas, tak jsou zajímavá tato videa:

https://www.youtube.com/watch?v=7qNB7l_LRQI

https://www.youtube.com/watch?v=nZHb6vgOw_I&t=1295s

0/0
27.5.2017 3:21

J88i10ř74í 49E67r13b86e63n 1903784386917

Jaký testovací cyklus podle vás odpovídá realitě?

0/0
26.5.2017 21:06

D49a25n39i16e90l 93D53r97n74e52c 6881859676302

Ruku do ohně za to nedám, ale myslím si, že asi Artemis

Porovnání jednotlivých cyklů zde:

http://www.medetox.cz/wp-content/uploads/2015/07/2015-10-Ovzdusi_Beranek_Emise_EURO6_zazehoveho_motoru_s_primou_tvorbou_smesi_behem_uznych_jizdnich_cyklu-prezentace.pdf

0/0
27.5.2017 0:29

M62i53r39e46k 46B85á72r75t32a 2705867720871

Soumrak spalovacích motorů přichází by měl znít titulek. Když se podívám na nabídku motorů skoro všech značek, začíná mi být nevolno, když čtu recenze o jejich spolehlivosti.... A díky slavným emisím vyhraje ten, kdo bude mít starý karburátorový motor...

+3/−2
24.5.2017 16:33

M57a83r72t94i28n 52K97a95r71á41s50e37k 9708293798628

Kde jste narazil na nejake recenze spolehlivosti dnesnich motoru ve srovnani napr se starsimi?8-o

+2/−1
24.5.2017 16:35

M12i42r53e86k 23B72á50r26t14a 2155627690781

Přečtěte si něco o přímém vstřikování, přeskakování rozvodů atd...

+2/−1
24.5.2017 16:38

M38a66r28t42i20n 79K13a55r98á89s89e95k 9878223268688

Nejaka statistika o tom, ze by primovstrikove motory nejak neplanovane odchazely driv nez je obvykle? Preskakovani rozvodu je prave ta konstrukcni vada u jedne automobilky u jedne rady motoru (takove prusery byly i drive)

+1/−1
24.5.2017 16:44

D26a66d33a69k 43P77e83t73r 7981460414788

Jak krásně chrastily triplexy u Škodovek.

0/0
24.5.2017 18:18

D66a41d58a73k 68P38e53t98r 7391570674728

Přeskakování rozvodú? Nepřeskočilo vám?

+1/−2
24.5.2017 18:16

J79a71r22o45s65l73a96v 13D33r58o80z45d 6293919930647

Tak svet aut neni jen koncern Volkswagen. Je fakt, ze VW jde se spolehlivosti do kopru, ale naopak drivejsi prusvihari se vzpamatovali. Treba Renault patri poslednich 10 let mezi nejspolehlivejsi znacky vubec.

0/0
27.5.2017 1:42

R66o80m11a40n 23M70a96r35t30í60n51e88k 3823670110538

Zrovna mám objednaný nový vůz v dieselu, do teď jsem měl jen auta v benzínu,změna je život.

+1/0
24.5.2017 16:30

J86o60z57e96f22a 20N76o95v23a81k97o31v22a 7656785140704

A neslo by to technicky resit tak, aby kazde auto melo filtr na zplodiny z vyfuku, ktery by sel jednoduse uzivatelem vymenit?

Jestli tomu dobre rozumim, tak i soucasna implementace do vyfuku neni uplne idealni, protoze staci kdykoliv seslapnout plyn (treba i v centru mesta) a za autem se zvedne oblacek cerneho dymu...

0/0
24.5.2017 16:09

M71a96r98t44i95n 74K54a50r61á93s75e89k 9388123788718

No to by urcite reesit slo, ale nevim co by lidi rekli na to, ze si musi treba co 1000km menit filtr za radove tisice korun.

Jinak za autem s funkcnim filtrem (tj nevykuchanym, neprasklym) se pri sebevetsim seslapnuti plynu nikdy neobevi zadny viditelny dym. Nektere auta muzou trochu "kourit" pri vypalovani filtru, ale ani toto se zpravidla nedeje....

+1/0
24.5.2017 16:32

J29o86z32e79f83a 86N70o67v29a42k90o57v40a 7556255880784

"Filtr za tisice korun" - to ten filtr nemuze byt recyklovatelny? Neco jako kdyz clovek meni prazdnou bombu na plyn za novou? (v tomto pripade plny filtr za prazdny)

0/0
24.5.2017 17:23

M90a83r33t14i78n 41K20a94r12á45s29e48k 9938433198778

No jasne ze muze (dela se to normalne s dnesnimi filtry), ale cisteni a repas takoveho filtru je proste narocny, to neni jak filtr ve vysavaci, ten fitr musi filtrovat poradne horke vyfukove plyny....

Opravdu nechapu, v cem vidite vyhodu mit filtr, ktery se po zaplneni musi vymenit, oproti dnenim filtrum, ktere, ktere se po zaplneni samy cisti....

0/0
25.5.2017 9:36

F43r89a85n93t27a 10N14u77d66l52i47s 5435983348717

Co budou dělat chudáci majitelé velkých SUV s velkými naftovými motory? Vždyť se kvůli zákazu vjezdu do měst nedostanou před svoji oblíbenou kavárnu a nebudou moci těmi SUV vytahovat!

Pane jo, taková diskriminace!

A nebo hned někdo vymyslí nějaké drahé povolenky, resp. "vyvolenky" jako povolení k vjezdu pro vyvolené, za pořádný ranec peněz? Aby se jako zase ukázalo, že kdo na to má, může si dělat co chce a jinej ne? Vůbec bych se tomu nedivil.

0/−2
24.5.2017 15:45

R24u84d16o14l96f 10S40t19e91p29a43n 3646489769330

Nezavidte.

+2/−1
24.5.2017 16:02

M19a63r56t67i54n 60S97e88d74o23n27a 2805666446429

A co k zavideni na SUV? Teren to neprojede a je to samy plast.

0/−1
24.5.2017 20:01

T84o32m87á60š 22R43ů95ž42i78č68k51a 8695525394776

Právě proto máte možnost volby - třeba taková Dacia Sandero, panečku...

0/0
26.5.2017 10:04

R32a80d67i12m 94P78o88l47á35š82e49k 9706883329409

Fakt je, že SUV je docela mor. Ve městě absolutně k nevyužití, až tunu hmotnosti navíc a ve městě potřebu víc plochy na parkování.

0/−3
24.5.2017 16:18

M65a96r33t68i40n 82K52a14r79á90s40e93k 9158963118318

No nevim, SUV ma zpravidla mensi pudorys a podobnou hmotnos jako srovnatelne auto klasicke konstrukce. Ono zas clovek nemuze srovnavat tanky stylu BMW X6 s fabkou, ale spise treba se sedmickovym BMW. Naopak takovy Renault captur neni do mesta nijak vyrazne horsi nez mala auta "ne SUV"...

+1/0
24.5.2017 16:34

A30n66t92o54n24í84n 86S54v94o59b49o48d88a 3324203659752

mýtus, sousedův Tiguan v TSI váží o pár desítek kilogramů víc než passat a je kratší, srovnávejte stejná auta, třeba Yeti a octavii, stejný základ, když budete srovnávat Polo s Tiguanem, tak tam stejně tu tunu navíc nenajdete

+2/0
24.5.2017 16:41

D80a45d82a39k 69P86e72t51r 7881360184898

Ale v čem podnikatelské paničky vyniknou?

0/0
24.5.2017 18:19

V81á87c26l15a26v 55K26o74v47á53ř 1212121737294

Nepleťe si USV a terénní vůz.

0/0
24.5.2017 20:02

M91a92r29e92k 24M24a59l58ý 1322678411440

Koupí si SUV na benzín, to není problém.

+1/0
24.5.2017 16:19

T56o24m14á27š 15R94ů15ž66i78č54k32a 8915725574726

Franto, přestaňte se užírat, život je tak krátkej!

0/0
26.5.2017 10:06

P22a64v78e71l 62N46o75v66á78k 5363747764598

Dobrých zpráv není nikdy dost!! Výborně! o))

+2/−5
24.5.2017 15:30

S67t23a55n81i57s11l51a97v 68R51o47s53e33c29k95ý 9985309711309

A proč? Menší spotřeba, nižší cena nafty, lepší kroutící moment při nižších otáčkách.

To někomu vadí menší výběr daní a množství prodaného benzínu?

+3/−1
24.5.2017 15:29

L11a58d79i85s68l31a64v 76K77a86l38o50u55s 7375906201960

Levnější je chodit pěšky. U nafty je třeba hlídat kvalitu pohonných hmot, jinak poškození vstřikovacího čerpadla, vstřikovačů. Problémy s turby, DPF, EGR, žhavičkami, nízký rozsah využitelných otáček, dlouhé zahřívání motoru.

0/0
6.6.2017 21:29

J95a31r50o73s87l30a73v 21P54e52l66d46a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
24.5.2017 15:18

B55e94d58ř35i26c95h 72K97u90d89r14n78a 1238228572230

Vyjde nařízení, že supermarket bude možné provozovat pouze v údolí, u řeky, u stanice tramvaje nebo na kopci s vlastní lanovkou. Odpadky se budou vystřelovat mimo centrum katapultem nebo házet do řeky.

+1/0
24.5.2017 15:26

F24r56a42n36t32a 73N57u55d82l98i37s 5475353438117

;-D;-D;-D

0/0
24.5.2017 15:38

J83a19n 80L28u61k22á53š 7827383983302

Jednoduse, tyka se to pouze vozidel do 3.5 tuny.

Ony holt 2 dodavky za den do obchodu jsou neco jineho nez 100 osobnich TDi traktoru, co si tam prijede nakoupit.

0/0
24.5.2017 15:30

J91a27r17o38s26l73a16v 27P77e28l30d91a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
24.5.2017 15:35

M87a10r21t59i96n 77K70a38r96á17s80e33k 9598613988138

No spis se to bude vztahovat jen na osobaky, nez na "auta do 3,5 tuny"... jinak nic neni samozrejme resitelne 100% neprustrelne ze...

0/0
24.5.2017 16:37

J40a85r56o22s44l14a66v 29P38o18r92t 7199687169235

Z rafinerie prostě teče víc nafty než benzínu , nafta zkraje byla stejně jako petrolej vedlejší produkt proto je levnější i když enormě zatížená daní že pana Diesla napadlo postavit motor na tento ,,odpad,, který je účinnější a úspornější než benzínový je věc jiná .

+3/−2
24.5.2017 15:12

S18t94a19n68i68s63l43a81v 53S40e91d48l67á66k 1555389227

Kecáš. Nafta je zatížená daní méně.

+1/−1
24.5.2017 15:17

J43a29r70o65s83l25a35v 68P70e13l66d87a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
24.5.2017 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.