- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Soumrak přichází, ale není vyvolán zákazníky, ale plánovanými zákazy a omezeními. Lidé by si naftu kupovali, ale bojí se že s ní nebudou moct jezdit po městě.
A srovnávat procenta prodejů nafty a benzinu u nás a v Německu není vypovídající - v Německu se prodává nepoměrně více velkých aut vyšších tříd s velkými dálničními nájezdy, kam se nafta hodí více.
pořád se budu opakovat..ale
nafta patří do traktoru a náklaďáku..možná do nějaký větší dodávky..
do osobáku zásadně benzín..
doba kdy se kupovala nafta od kamaráda Franty co je bagrista a lila se do dvojkovýho golfa který spálil všechno je pryč..
už jen ta magorárna že dvě naprosto stejná auta od stejné značky,jedno diesel a druhý benzín..je rozdíl jen v kupní ceně u novýho je 50-70 tis..a pak samozřejmě veškerý servis daleko dražší
ale samozřejmě že zaryté nafťáky nikdo nepřesvědčí..ti si melou svoje
Soumrak přichází Zeleným, ta strana dělá vše pro to, aby si odradila voliče.
Chce zvyšovat daně, pomlouvá diesly, které přese všechny pomluvy mají o třetinu nižší spotřebu paliva a chtějí zvýšit dovoz muslimů z Afriky.
Diesel nema v osobni aute co delat. Jedine plus je nizsi spotreba a vyssi kroutici moment, jinak same minusy. A pindy o muslimech v clanku o dieselech jsou uplne mimo.
Zakazovat vjezd dieselům je zbytečnost, stačilo by kontrolovat jejich stav, upravit testovací cyklus tak, aby odpovídal realitě a konečně opustit dogma, že ekologičnost auta se pozná podle emisí CO2 vycházejících z výfuku.
Pro městské popojíždění sice není diesel příliš vhodný, ale např. na dálnicích je situace jiná. Na rozšíření dieselů do malých městských vozů mají svůj díl politici, to oni nabádají lidi, aby si kupovali auta podle emisí CO2 vycházejících z výfuku, oni zavádějí daně podle produkce CO2 a mýto, stejně tak oni ve jménu boje proti autům úmyslně zhoršují průjezdnost, což má na produkci emisí katastrofální dopad.
Jinak ve výfuku moderních dieselů (fungují-li tak, jak mají) je běžně méně pevných částic než v ostravském vzduchu (jedná se o data z reálného provozu, nikoliv ze zkušebny).
Co se navazite do ostravskeho vzduchu. Diky krachu prumyslu tam dnes znecisteni tvori hlavne auta.
Soumrak spalovacích motorů přichází by měl znít titulek. Když se podívám na nabídku motorů skoro všech značek, začíná mi být nevolno, když čtu recenze o jejich spolehlivosti.... A díky slavným emisím vyhraje ten, kdo bude mít starý karburátorový motor...
Kde jste narazil na nejake recenze spolehlivosti dnesnich motoru ve srovnani napr se starsimi?
Zrovna mám objednaný nový vůz v dieselu, do teď jsem měl jen auta v benzínu,změna je život.
A neslo by to technicky resit tak, aby kazde auto melo filtr na zplodiny z vyfuku, ktery by sel jednoduse uzivatelem vymenit?
Jestli tomu dobre rozumim, tak i soucasna implementace do vyfuku neni uplne idealni, protoze staci kdykoliv seslapnout plyn (treba i v centru mesta) a za autem se zvedne oblacek cerneho dymu...
No to by urcite reesit slo, ale nevim co by lidi rekli na to, ze si musi treba co 1000km menit filtr za radove tisice korun.
Jinak za autem s funkcnim filtrem (tj nevykuchanym, neprasklym) se pri sebevetsim seslapnuti plynu nikdy neobevi zadny viditelny dym. Nektere auta muzou trochu "kourit" pri vypalovani filtru, ale ani toto se zpravidla nedeje....
Co budou dělat chudáci majitelé velkých SUV s velkými naftovými motory? Vždyť se kvůli zákazu vjezdu do měst nedostanou před svoji oblíbenou kavárnu a nebudou moci těmi SUV vytahovat!
Pane jo, taková diskriminace!
A nebo hned někdo vymyslí nějaké drahé povolenky, resp. "vyvolenky" jako povolení k vjezdu pro vyvolené, za pořádný ranec peněz? Aby se jako zase ukázalo, že kdo na to má, může si dělat co chce a jinej ne? Vůbec bych se tomu nedivil.
Dobrých zpráv není nikdy dost!! Výborně! o))
A proč? Menší spotřeba, nižší cena nafty, lepší kroutící moment při nižších otáčkách.
To někomu vadí menší výběr daní a množství prodaného benzínu?
Levnější je chodit pěšky. U nafty je třeba hlídat kvalitu pohonných hmot, jinak poškození vstřikovacího čerpadla, vstřikovačů. Problémy s turby, DPF, EGR, žhavičkami, nízký rozsah využitelných otáček, dlouhé zahřívání motoru.