Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Číňané chtějí s českým Bonatransem vyrábět kola pro své rychlovlaky

Číňané plánují několik železničních dohod s českými partnery. O společném podniku jedná největší čínský výrobce CRRC s českou společností Bonatrans, která vyrábí kola a dvoukolí pro rychlovlaky. Stejná CRRC chce koupit i plzeňskou Škodu Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u74k39á73š 56M79a42r25e50d96a 6301634787948

Taky me jako prvni napadl nazor, ze chteji cinane jen ziskat know how a pak se spakovat... ale v pripade vlaku, kdy jsme od ciny sto let za opicema?

0/0
25.5.2017 8:22

J27i42ř53í 90K12o51c39u37r36e73k 6525124775968

Mno to právě nejsme. Rekordní AGV mělo kola právě od Bonatransu. Že tady jezdí Regionova a srdce každého šotouše zaplesá nad lokálkou, kde se jezdí 30 km/h, ale stále jezdí (nejlíp Hurvínkem), neznamená, že by se u nás neumělo.

0/0
25.5.2017 19:17

O29t86a65k58a33r 92V85a71l89e86k 6356632695852

Číňané chtějí s českým Bonatransem vyrábět kola pro své rychlovlaky.

Překlad: Číňané potřebují know how, které by mohli koupit, případně okopírovat.;-)

+5/0
24.5.2017 21:13

J71i92ř40í 81K40o61c22u24r46e96k 6455484245438

Jaké know-how, v čr se už nic nevyrábí, jsou tu jenom montovny. ;-)

0/0
25.5.2017 19:14

R10o85b71e77r81t 23K38r84o48s 4966697915338

Know - how o to jde především. Vycucnout to nejlepší včetně výkresové dokumentace a pak nechat tady firmu zavřít. Spolupráce s Čínou je cesta do pekel.

Znám jednu konkrétní brněnskou firmu , která vyráběla turbíny do elektráren po celém světě .

Přišel šikmovokej zacinkal českým majitelům penízky před nosem a bylo hotovo.

Všechna dokumentace už se odvezla. Asi víte kam. No a teď se bude propouštět a firma končí.

Zemane Zemane;-€;-€

+7/0
24.5.2017 20:18
Foto

P36a55v28e37l 41P65o66d44e95š91v22a 5509657829

Vlastnictví firmy nepovažuju za tak důležité. Důležité je kolik to bude vydělávat nám a jak dlouho.

+1/0
24.5.2017 18:02

J81a88n 29N19o18v59á85k 8850286197520

Jestli chcete aby vám nějaká firma vydělávala, tak si založte svojí.

0/−1
24.5.2017 18:49

J50i41ř11í 33H95r70b88e17k 5354667947190

Tak kolik prosperujících firem Zeman zase v Číně prodal. Divil bych se kdyby číňané chtěli minoritní podíl nebo zakládat společnou firmu, kde by neměli nadpoloviční podíl. V Americe a Německu proti tomu vlády dělají opatření a říkají tomu rozprodej rodinného stříbra, ale Zeman tomu říká příliv investic.

+7/−3
24.5.2017 18:01

J64a78r81o79s46l17a72v 31K22o98m40o49ň 1640384884191

tak Zeman sám od sebe nic neprodal, to nejsou státní podniky. To možná prodají majitelé, nebo umožní vstup na nějaký podíl. Ale je fakt, že investici, o kterých mohutně mluvil, to nejsou. Jen nakupují co funguje. Snad aspoň případně rozšíří výrobu, ale nic nového zvlášť nebudují.

+6/0
24.5.2017 18:08

J16o47s17e45f 74U85l10m64a43n 8480350138155

Takové činky nemaj ani u nás v posilovně!

+3/0
24.5.2017 17:30

J24i97ř86í 71K33o50c37u38r22e77k 6225964955538

Tyhle "činky" umí valit 574,8 km/h. Ano, dodávají pro podvozky AGV.

0/0
25.5.2017 19:13

J19i90ř46í 93K16o60c81u68r27e30k 6305324645248

... podvozky pro AGV

0/0
25.5.2017 19:17

M48a41r21t14i67n 16R23u21z68i26c23k11a 1602958386347

Čína přitom patří v oblasti rychlovlaků aktuálně mezi světovou špičku.

To je hodne prehnane tvrzeni, kdyz vetsina know-how je nemecka, japonska a francouzska...

Pokud Skoda Transportation skonci v cinskych rukou, tak na tom vydela predevsim cinska firma, ceske firme to nic neprinese, jen zamrzne...

+5/−1
24.5.2017 16:53

M19a49r31t76i18n 27H48u41d73e30c45e96k 3773669489673

10 let z5 ano. ted uz to tak moc neplati.

+1/−1
24.5.2017 16:59

J35i88ř95í 11K72o53c90u81r41e49k 6745324925558

Čína seká mnohasetkusové série lokomotiv. Nejen rychlých, pro 200 km/h, ale i "pomalých" pro těžké nákladní vlaky. Výkon přes 8 MW (Škoda 109e 7,2 MW) je naprosto běžný.

Ale je možné že to zavřou a pomůžou tak na oplátku Siemensu, od kterého mají hromadu know-how. Nicméně know-how je v lidech, ne na papíře. Zeptejte se v Karose, kam jim utekli konstruktéři.

0/0
25.5.2017 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.