Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané chtějí s českým Bonatransem vyrábět kola pro své rychlovlaky

Číňané plánují několik železničních dohod s českými partnery. O společném podniku jedná největší čínský výrobce CRRC s českou společností Bonatrans, která vyrábí kola a dvoukolí pro rychlovlaky. Stejná CRRC chce koupit i plzeňskou Škodu Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L31u55k13á63š 74M84a98r13e65d88a 6571294287318

Taky me jako prvni napadl nazor, ze chteji cinane jen ziskat know how a pak se spakovat... ale v pripade vlaku, kdy jsme od ciny sto let za opicema?

0/0
25.5.2017 8:22

J70i69ř42í 87K58o62c48u75r64e56k 6525254755488

Mno to právě nejsme. Rekordní AGV mělo kola právě od Bonatransu. Že tady jezdí Regionova a srdce každého šotouše zaplesá nad lokálkou, kde se jezdí 30 km/h, ale stále jezdí (nejlíp Hurvínkem), neznamená, že by se u nás neumělo.

0/0
25.5.2017 19:17

O37t31a90k11a65r 30V91a71l14e28k 6706442795722

Číňané chtějí s českým Bonatransem vyrábět kola pro své rychlovlaky.

Překlad: Číňané potřebují know how, které by mohli koupit, případně okopírovat.;-)

+5/0
24.5.2017 21:13

J22i49ř13í 27K49o24c85u88r83e78k 6595874395548

Jaké know-how, v čr se už nic nevyrábí, jsou tu jenom montovny. ;-)

0/0
25.5.2017 19:14

R89o55b20e59r19t 59K75r43o96s 4566627965388

Know - how o to jde především. Vycucnout to nejlepší včetně výkresové dokumentace a pak nechat tady firmu zavřít. Spolupráce s Čínou je cesta do pekel.

Znám jednu konkrétní brněnskou firmu , která vyráběla turbíny do elektráren po celém světě .

Přišel šikmovokej zacinkal českým majitelům penízky před nosem a bylo hotovo.

Všechna dokumentace už se odvezla. Asi víte kam. No a teď se bude propouštět a firma končí.

Zemane Zemane;-€;-€

+7/0
24.5.2017 20:18
Foto

P98a64v23e26l 23P81o74d62e24š53v35a 5759617629

Vlastnictví firmy nepovažuju za tak důležité. Důležité je kolik to bude vydělávat nám a jak dlouho.

+1/0
24.5.2017 18:02

J47a22n 50N76o89v46á80k 8580186207350

Jestli chcete aby vám nějaká firma vydělávala, tak si založte svojí.

0/−1
24.5.2017 18:49

J29i96ř78í 51H55r63b51e85k 5854347707610

Tak kolik prosperujících firem Zeman zase v Číně prodal. Divil bych se kdyby číňané chtěli minoritní podíl nebo zakládat společnou firmu, kde by neměli nadpoloviční podíl. V Americe a Německu proti tomu vlády dělají opatření a říkají tomu rozprodej rodinného stříbra, ale Zeman tomu říká příliv investic.

+7/−3
24.5.2017 18:01

J45a15r64o91s74l12a83v 83K56o96m37o95ň 1840154854171

tak Zeman sám od sebe nic neprodal, to nejsou státní podniky. To možná prodají majitelé, nebo umožní vstup na nějaký podíl. Ale je fakt, že investici, o kterých mohutně mluvil, to nejsou. Jen nakupují co funguje. Snad aspoň případně rozšíří výrobu, ale nic nového zvlášť nebudují.

+6/0
24.5.2017 18:08

J90o27s16e15f 15U87l62m76a83n 8710960718335

Takové činky nemaj ani u nás v posilovně!

+3/0
24.5.2017 17:30

J74i75ř23í 76K59o14c70u35r54e16k 6555334365778

Tyhle "činky" umí valit 574,8 km/h. Ano, dodávají pro podvozky AGV.

0/0
25.5.2017 19:13

J32i68ř82í 66K50o77c43u94r68e28k 6645554575528

... podvozky pro AGV

0/0
25.5.2017 19:17

M86a17r12t14i21n 59R81u30z24i29c34k10a 1242818456207

Čína přitom patří v oblasti rychlovlaků aktuálně mezi světovou špičku.

To je hodne prehnane tvrzeni, kdyz vetsina know-how je nemecka, japonska a francouzska...

Pokud Skoda Transportation skonci v cinskych rukou, tak na tom vydela predevsim cinska firma, ceske firme to nic neprinese, jen zamrzne...

+5/−1
24.5.2017 16:53

M59a80r78t19i39n 17H11u15d56e93c88e79k 3173949219133

10 let z5 ano. ted uz to tak moc neplati.

+1/−1
24.5.2017 16:59

J56i28ř47í 46K13o50c21u75r95e12k 6545634415498

Čína seká mnohasetkusové série lokomotiv. Nejen rychlých, pro 200 km/h, ale i "pomalých" pro těžké nákladní vlaky. Výkon přes 8 MW (Škoda 109e 7,2 MW) je naprosto běžný.

Ale je možné že to zavřou a pomůžou tak na oplátku Siemensu, od kterého mají hromadu know-how. Nicméně know-how je v lidech, ne na papíře. Zeptejte se v Karose, kam jim utekli konstruktéři.

0/0
25.5.2017 19:12







Najdete na iDNES.cz