Diskuse k článku

Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13í43t74ě98z39s19l56a94v 46K68l59o87z84í75k 3701619474807

Prijde mi ze szdc nevi co s prachama...

0/0
30.5.2017 22:36

L56u62c76i39a72n 23P27a57p83a31z87i44a84n 5454647571145

Takto by se měly opravovat i další lokální tratě našich předků.

+1/0
25.5.2017 23:42

I32v31a29n 24H32o60l80a48s 5787527218137

Tak rozhodně ne všechny - u každé je velmi důležité zvažovat, zda od času našich předků význam té které trati (nebo její části) přeci jen už poněkud nepoklesl.

0/0
26.5.2017 19:27

M52a46r69t79i31n 80K50u25b73í70k 9607819816353

Ještě k tomuto poznámka:"jízdní doba Lovosice-Louny se má zkrátit na 50 min."

V jízdní řádu z roku 1998- jízdní doba Lovosice-Louny 60 min bez křižování, 66 min s křižováním..Prostě zkrácení 10 minut za miliardu, pěkné.

0/0
25.5.2017 23:17

M35a17r11t82i24n 33K37u70b48í39k 9277659336123

Je to pořád stejný alibismus. Nejprve se pokazí jízdní řád nesmyslným čekáním na takt, aby se zdůvodnila investice!! Do doby, kdy byly Libochovice, Koštice a Chotěšov obsazeny výpravčím, tak tam vlaky křižovaly za 5-6 minut, nyní stojí v Libochovicích 6 minut (a to mnohdy ani nekřižujou, protože tam není výhybkář a ve stanici je odklon osy!Ale ušetřilo se na personálu!) dojedou 1 km na zastávku Libochovice město a stojí tam dalších dvanáct minut na takt, takže než opustí město Libochovice trvá to bratru 20 minut!! To je jízdní řád jakoby ho dělali v rozvrácených zemích 3.světa nikoli konstruktéři hodní toho jména. A je mi jedno kdo za to může jestli kraj, SŽDC nebo ČD. Je zmetek první řádu, který má asi zdůvodnit tuto investici. Stačilo by vyřešit GVD a pomalé jízdy před přejezdy a hned bych snížil cestovní rychlost o 30 minut a to pouze za cenu některých nových PZZ.;-€

+1/0
25.5.2017 23:08

J95i89ř93í 69K16o53c41u84r28e64k 6635634245418

Kolika lidem pomůže. Hmm průměrný denní obrat cestujích na trati je 1480 v pracovní dny. Při 26 vlacích za den. A to i v současném srabu. Zdroj: http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/48998/KrcekP_Optimalizace zeleznicni_IH_2013.pdf

Taková incestice je na 30 let. Takže 1480 × 5 × 50 × 30 = 11 milionů osobocest. Stokorunu na člověka a cestu, když bychom uvažovali, že nákladní doprava to má grátis. Nemá. Také je možné předpokládat, že počet cestujících naroste. Takže 100 Kč na člověkocestu je cena maximální. O kolik klesne nelze určit, nemám data.

PS: Při nulových nákladech na údržbu bude zakrátko nulový příjem za tunokilometry od (nedotovaných) nákladních dopravců... v celé cestě zrušeného vlaku. Nejen z těch 34 km.

0/0
25.5.2017 22:28

J40i61ř70í 46K42o95c35u72r47e94k 6385864755808

Nicméně zkusím počítat pro dva nákladní vlaky denně, jeden 400 tun, druhý 1000 tun, oba v celé trase. 47600 hrtkm za den. Je to dráha celostátní, takže 43,88 Kč za tisíc hrtkm plus 6,49 Kč za vlakokilometr, tedy 2500 Kč denně. Po zaokrouhlení 20 miliónů za 250 pracovních rnů v roce a 30 let ježdění jenom na této trati.

Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí.

+1/0
25.5.2017 22:46

J97a39r61o64s56l48a29v 83H76o89r75á37k 8922494885459

"Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí."

Ta strojírna leží na trati Most - Praha, takže myslím, že odbočka na Lovosice je pro tuto firmu celkem nezajímavá...

+1/0
26.5.2017 10:07

J28a59n 19J94e40m86e68l80k33a 1365750

Na 34 km za miliardu bych to viděl, že to bude spíš akce typu "nejnutnější údržba po 50 letech od poslední modernizace a opravy". 34mil/km..

Třeba Opava Krnov, 1/3 nové - koleje 120. Zbytek oprava a tam se rychlost zvýšila jen o 5 km/h na 80km/h. (asi se nenašel nikdo, kdo by na to dal razítko aspoň na 90, 100) Blbé je, že se to prostě po 50 letech celé nevyškube a nedají nové koleje, případně nenarovná.

Podobně Jaroměř, Truntov atd.. Přijde mi to trochu jako takové nouzové lepení.(občas na páteřních tratích)

Peníze jdou dost do peronizací, podchodů atd.

Pro ně to má tu výhodu, že mohou vyhodit dost personálu. (Tím ale zavřít i stanice. A je to často bez vlakového zabezpečovače) Takže teoreticky se ušetří...

0/0
25.5.2017 16:46

Z52d97e40n28e77k 59N86a87j13m98a17n 1754223556

Ta mapa by nebyla od věci.

+6/0
25.5.2017 12:04

T84o79m70a15s 13A84u83g11u75s78t77y79n 6507206691800

Sura mapy nikdy nedava, moc prace asi

0/0
25.5.2017 12:53

Z41d29e71n95ě41k 77H58ö57k58l 4431629108427

Povedztě, Kefalín, aků rečů to hovorítě?;-D

0/0
25.5.2017 13:00

T29o51m42á82š 84N12a88v19r27á33t90i48l 9511313611497

Takovou, kterou lidé, chodící častějí na IDNES články o vlacích, rozumí.

Pan Sůra je autor kydající špínu na ČD ve velikém, nemusí jít jen o kydání špíny, ale jakákoliv negativita o ČD je napsaná panem Sůrou. No a tento pán nerad dělá práci navíc, takže dávat mapy atd nečekejte. Články jsou psané na koleni ve vlaku (hlavně od Jančury, který má zadarmo), takže tak.

Tohle tu vydrží pár minut, takže snad si to přečtete.

+1/−4
25.5.2017 14:01

J96a19n 75S27ů32r67a 4865133263232

Přesně tak, mezi Libercem a Prahou jezdí spousty Jančurových vlaků.

+3/0
25.5.2017 22:39
Foto

J16a30n 23V55a68l32a82l67í56k 6366449960656

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.0175274&y=50.3912742&z=12&rc=9f.VBx-SC.9fQXBxZ10n&rs=pubt&rs=pubt&ri=15212028&ri=15212020&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&rt=&rt=

0/0
25.5.2017 13:12
Foto

O18n80d70r23e94j 79V56a89l56o96u17s60e33k 4850811197611

Škoda že alespoň nenarovnali nějaké oblouky - když už to stojí takový prachy. Všechny tratě se modernizují ve stávající stopě, furt nechápu proč....

+2/0
25.5.2017 11:55

P63a39v66e70l 94O68b95d70r64ž68á65l82e74k 6346144108532

O pár příspěvků níže to máte vysvětlené. Museli by se řešit pozemky, ekologové, EIA... to znamená buď prodloužení o 10 a víc let, případně úplnou stopku.

+1/0
25.5.2017 12:26

Z66d46e61n53ě91k 33H68ö33k58l 4321159948447

Obce si to mohou ve svém katastru udělat bez problému a rychle. Je to v zájmu jejich obyvatel. Ale těch nenažraných krků je moc, jsme v ČR.;-D

+1/−1
25.5.2017 13:03

R45o10m58a94n 72S15t39o94n23e21k 1739513409211

třeba taková Praha 6 je příkladem podpory modernizace železniční tratě :-)

+5/0
25.5.2017 18:26

P90e17t81r 72N13a60j79d29e44k 7577186713151

Investovat do lokálních tratí, kde žije minimum lidí a většina zastávek se nachází za vesnicí někde v poli je nesmysl. Ale to železniční fanatik stejně nikdy nepochopí.Rv

+2/−4
25.5.2017 11:53

R97o46m45a45n 90S75t29o32n64e33k 1789613979691

minimum lidí na těchto tratí jezdí h hlavně díky tomu že se do těchto tratí dlouhodobě neinvestovaly žádné peníze na údržbu a trat díky tomu nemůže konkurovat autům ani autobusům

+2/0
25.5.2017 18:30

V57í53t 34H86r11a60d21i76l 2264765591112

Kurde kolik musí stát taková vlaková souprava, její údržba, údržba kolejí... Když se vybodneme na 1000 takových blbostí, tak máme státní dluh na nule. Proč o tom někdy nerozhodují ekonomicky smýšlející lidé, ale jen ti co jim z toho něco teče do kapes???

+1/−3
25.5.2017 11:22

M43a64r26e64k 11Š85i10m98o41n 2574767758828

To je hrozně krátkoraké. Vlakama jezdí lidi do práce. Zrušte je a máte je všechny na pracáku. Atd.

0/0
25.5.2017 23:36

V75í21t 87H36r82a12d21i14l 2894315741202

Tak jsem se teď díval, že ta vzdálenost je po silnici cca 34 Km... Navrhuji trať zalít Asfaltem po kterém budou jezdit 4 autobusy denně každým směrem, ušetří se miliarda, životní prostředí a další provozní náklady v řádech milionů ročně...

+6/−4
25.5.2017 11:11

Z69d16e21n93ě30k 30H68ö84k88l 4411639168987

̈V dnešní době nastupujících elektromobilů je vaše řešení pro železnici hrozba, tak je třeba z eráru vytahat co se dá;-D

0/0
25.5.2017 11:14
Foto

B32r92o61n97i38s10l76a58v 14G35a48b33r50y42š 2742489961

Jasně, asfaltem se ochrání životní prostředí... (facepalm)

+2/0
25.5.2017 11:22

V53í42t 50H54r40a79d87i15l 2214375171892

Ne, ale nějakej ekologickej autobus na plyn bude mít tak 10% emisí jako vlaková souprava na naftu... Prostě provzovat takovou trať je absolutní nesmysl...

+3/−5
25.5.2017 11:23

R92a43d56o80s36l59a19v 59M15o60l31á97k 6608653804716

Z pohledu absolutní hodnoty emisí máte pravdu. Vemte to ale z pohledu energií. Díky menšímu valivému odporu, aerodynamickému odporu soupravy, účinnosti pohonu atd. je na jednoho cestujícího železniční doprava 4x energeticky efektivnější než individuální automobilová doprava. Tímto směrem tedy musíme jít. Znamenáto však naplnit vlak cestujícími. Když jim ale nenabídneme tuto možnost, tak budeme pořád brečet nad malým počtem cestujících na reagionálních tratí. Příklad z Karlruhe. V r. 1992 DB prodalo trať soukromníkům. Po 20 letech vzrostl počet cestujích z 1000/den na 10 000/den.

0/0
25.5.2017 11:58
Foto

J70a78n 86V93a46l91a87l31í65k 6536919220726

když by jste četl tak by jsze se nemusel dívat...

Trasu mezi oběma městy dlouhou 34 kilometrů vlak ujede za hodinu a 19 minut. Důvodem dlouhé doby jízdy jsou ale i dlouhé pobyty ve stanicích: například v Libochovicích město většina vlaků stojí 12 minut.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/szdc-opravi-trat-lovosice-louny-dav-/eko-doprava.aspx?c=A170525_073751_eko-doprava_suj

0/0
25.5.2017 13:17

R92a26d72i68m 67S20i91m90u51n24e82k 2640880906914

za miliardu by všechny lidi, co ta železnice přepraví v horizontu 50 let, mohli všichni jezdit taxíkem grátis..

+7/−2
25.5.2017 11:11

M21a51r93t73i98n 25Š44t42r49o23s 4539117540358

Jde asi i o nákladní dopravu, a pak odklony. Jinak je fakt, že by se asi našly užitečnější investice

0/0
26.5.2017 21:09

A25l82e66š 95V85í21t43e58k 2395922547871

Úžasné je, že Regionovy, které vznikly před pár roky a ČD s nimi počítají určitě na několik desetiletí, umí jet max. 80 km/h.. To je asi jako kdyby Škodovka dnes začala vyrábět MBéčko. V soukromém sektoru něco takového možné není, ve státním ale asi ano.

+6/−2
25.5.2017 11:08

M80i28r64e13k 38Z57á10v94o19d23n59ý 7282237560588

Pokud na místních lokálkách je rychlost tratí cca 60-80 km/h, je skutečně podle Vás rozumné kupovat vozidla na rychlost třeba 160 km/h? Nehledě na to, že Regionova je pouze z nouze cnost, tedy repasovaná 810 a rozhodně se s ní nepočítá na desítky let. ... Jinak bych chtěl vidět podnikatele, který si koupí nejmodernější počítat za 100 000 Kč, když by na něm provozoval Excel (jen tak kdyby náhodou). To by byl skutečně dobrý hospodář.

+8/−1
25.5.2017 11:11

J83o32s54e24f 19Č46e64r36v40e25n67i12c78k57ý 9629224101283

Regionovy nevznikly jen tak z ničeho. Jsou vlastně rekonstrukcí na motorácích řady 810 (dřívě M157) a tak je zřejmě podvozková část stavěna jen na tuto rychlost.

+7/0
25.5.2017 11:12

M20a44r25t76i45n 83K94a10r59á26s11e32k 9488823388628

No tak ono mohly CD koupit par vlaku se standardni maximalkou 160 km/h (ktere by se na tech lokalkach stejne loudaly 80 a mene), nebo udelat rekonstrukce mnohonasobne vice jednotek na regionovy (ktere samo nedosahuji kvality novych odernich vlaku, ale tak nejak staci)

0/0
25.5.2017 11:24

M59a36r83t77i45n 51K25a91r33á87s69e54k 9308463568108

Navíc nove moderni lokalkove vlacky se bezne stavi na 100 - 120 km/h, presto ji minimalne dvojnásobek toho co regionova....

0/0
25.5.2017 11:26

J58i98ř12í 22K43o16c85u69r28e18k 6855484345188

Regionova je rekonstrukce starého motoráku. Jenže PR oddělení ČD tlouklo lidem do hlavy že je to nové, NOVÉ, nové, noVÉ!! vozidlo, protože má novou registraci.

Taže je Škoda 120 je z roku 1999, protože má od té doby novou SPZ. Touto logikou to lidem tloukli do hlav, až z tomu lidi začali věřit. Přitom je to 30-40 roků starý kus s novým motorem. Původní motor byl z 60. let Rv

+1/0
25.5.2017 12:51

M76a84r73e26k 97Š36i38m32o81n 2684297328538

Regionovy ale nejsou nový model, jsou to rekonstruované staré motoráky. Jedna rekonstrukce dvouvozové soupravy stála 25 milionů, nové vlaky by stály asi tak 4x tolik. A rozhodně nemělo smysl rekonstruovat motoráky na vyšší rychlosti, když se s nimi mělo jezdit na lokálních tratích jako je Praha - Dobříš, Horažďovice - Klatovy a další zapadlé tratě.

0/0
25.5.2017 23:40

V57a24c50l79a23v 68P11e73r48o80u26t29k52a 6498237594371

čas jízdy je hrůza,ale svezení nádhernou krajinou okolo Házmburka. Pokud tam postaví ty miliardové betonové hradby tak dají té krajině dost na frak.

0/0
25.5.2017 11:06

P64e75t67r 25B21a84č80a14v47č30í70k 3363268431929

120? Se ta žlutá mandelinka rozsype!

0/−1
25.5.2017 11:04
Foto

D20a62v37i55d 77L37i71s79t33e43r 2374138572953

Asi by jim někdo měl říct že ty lokálky nejsou na takovou rychlost stavěné :)

0/0
25.5.2017 11:04

K55a85m25i72l 54F13i52a63l38a 4467382690751

Neskutecne ze stat vyhodi miliardu Aby par lidi jelo vlakem!

0/0
25.5.2017 10:59

A75l47e39š 46J31a47n32á18č89e22k 3663804986913

A to se vyplatí, voliči to zaplatí :-D

+2/0
25.5.2017 10:51

P94e44t80r 82V80i32n17a91ř 6443553633717

Typické ČD - rozdat odměny, udělat nějaké nevýhodné zakázky, prošustrovat miliardu za takovýhle nesmysl a stále jezdit s vlaky z 50. a 60. let a škemrat o dotace.. A k tomu samozřejmě nadávat na Jančuru.. ;-D

+2/−12
25.5.2017 10:49

M39i49r55e34k 89Z27á17v61o95d42n93ý 7962157650348

Přečetl jste si alespoň ten článek? Zkuste si hned na začátku článku najít, kdo železnice staví ať nemícháte jablka s hruškama :)

+10/−1
25.5.2017 10:54

R86u65d72o58l90f 55R20u57b29e56š 3629565461684

ČD jsou ze stejného hnízda... nedivím se, že lidi tyhle organizace hází do jednoho pytle. Nabízí nekonkurenceschopné technologie a sajou dotace kde můžou.

+2/−4
25.5.2017 11:00

M82i13l82a82n 59K17a82s62a64l 1318499735475

SŽDC je státní investor, jakou že má spojitost s akciovkou ČD ?

+2/−1
25.5.2017 11:02

M95i62r50e83k 77Z25á97v29o36d70n96ý 7722267290908

No to tedy nejsou. Jediné, co mají společného je to, že jsou vlastněny státem. SŽDC je státní podnik, České Dráhy jsou akciovka. Česká Dráhy stejně jako jakýkoliv jiní dopravci platí SŽDC za využití jejich kapacit. V každé firmě sedí jiní lidé. ... Jediné, s čím s Vámi souhlasím, je to, že chápu lidi, že hází tyto firmy do jednoho pytle. Lidé jsou totiž celkem negramotní a raději plivají, než aby si zjišťovali fakta.

+10/0
25.5.2017 11:19

J36a76r36o69s70l92a23v 39H20o23r54á58k 8512344105519

Ono to nemusí být tím, že jsou negramotní, ale tím, že nemají aktuální informace. Ještě tuším před 15-ti lety to totiž opravdu jedna státní organizace byla a jmenovala se České dráhy - a pokud se někdo o železnici nezajímá, celkem chápu, že změnu ani nezaznamenal.

0/0
26.5.2017 10:20

I18v27a18n 24H94o78l72a84s 5417487488567

Mnozí lidé s podobným myšlením možná nezaznamenali ani změnu, které se odehrála před 28 roky.

0/0
26.5.2017 19:23

Najdete na iDNES.cz