Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15í41t19ě45z85s83l88a56v 24K96l98o69z61í39k 3581159834847

Prijde mi ze szdc nevi co s prachama...

0/0
30.5.2017 22:36

L59u78c60i41a79n 73P98a34p21a41z24i76a76n 5524757641715

Takto by se měly opravovat i další lokální tratě našich předků.

+1/0
25.5.2017 23:42

I33v80a24n 54H31o75l44a48s 5967377488217

Tak rozhodně ne všechny - u každé je velmi důležité zvažovat, zda od času našich předků význam té které trati (nebo její části) přeci jen už poněkud nepoklesl.

0/0
26.5.2017 19:27

M13a68r15t18i61n 46K18u77b72í61k 9447469606713

Ještě k tomuto poznámka:"jízdní doba Lovosice-Louny se má zkrátit na 50 min."

V jízdní řádu z roku 1998- jízdní doba Lovosice-Louny 60 min bez křižování, 66 min s křižováním..Prostě zkrácení 10 minut za miliardu, pěkné.

0/0
25.5.2017 23:17

M56a42r46t29i56n 92K95u67b35í34k 9687409386133

Je to pořád stejný alibismus. Nejprve se pokazí jízdní řád nesmyslným čekáním na takt, aby se zdůvodnila investice!! Do doby, kdy byly Libochovice, Koštice a Chotěšov obsazeny výpravčím, tak tam vlaky křižovaly za 5-6 minut, nyní stojí v Libochovicích 6 minut (a to mnohdy ani nekřižujou, protože tam není výhybkář a ve stanici je odklon osy!Ale ušetřilo se na personálu!) dojedou 1 km na zastávku Libochovice město a stojí tam dalších dvanáct minut na takt, takže než opustí město Libochovice trvá to bratru 20 minut!! To je jízdní řád jakoby ho dělali v rozvrácených zemích 3.světa nikoli konstruktéři hodní toho jména. A je mi jedno kdo za to může jestli kraj, SŽDC nebo ČD. Je zmetek první řádu, který má asi zdůvodnit tuto investici. Stačilo by vyřešit GVD a pomalé jízdy před přejezdy a hned bych snížil cestovní rychlost o 30 minut a to pouze za cenu některých nových PZZ.;-€

+1/0
25.5.2017 23:08

J26i92ř81í 46K59o23c18u71r18e68k 6255164665868

Kolika lidem pomůže. Hmm průměrný denní obrat cestujích na trati je 1480 v pracovní dny. Při 26 vlacích za den. A to i v současném srabu. Zdroj: http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/48998/KrcekP_Optimalizace zeleznicni_IH_2013.pdf

Taková incestice je na 30 let. Takže 1480 × 5 × 50 × 30 = 11 milionů osobocest. Stokorunu na člověka a cestu, když bychom uvažovali, že nákladní doprava to má grátis. Nemá. Také je možné předpokládat, že počet cestujících naroste. Takže 100 Kč na člověkocestu je cena maximální. O kolik klesne nelze určit, nemám data.

PS: Při nulových nákladech na údržbu bude zakrátko nulový příjem za tunokilometry od (nedotovaných) nákladních dopravců... v celé cestě zrušeného vlaku. Nejen z těch 34 km.

0/0
25.5.2017 22:28

J98i71ř45í 76K92o58c29u12r12e76k 6795544245458

Nicméně zkusím počítat pro dva nákladní vlaky denně, jeden 400 tun, druhý 1000 tun, oba v celé trase. 47600 hrtkm za den. Je to dráha celostátní, takže 43,88 Kč za tisíc hrtkm plus 6,49 Kč za vlakokilometr, tedy 2500 Kč denně. Po zaokrouhlení 20 miliónů za 250 pracovních rnů v roce a 30 let ježdění jenom na této trati.

Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí.

+1/0
25.5.2017 22:46

J43a79r48o30s17l15a61v 79H78o96r86á47k 8622844335769

"Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí."

Ta strojírna leží na trati Most - Praha, takže myslím, že odbočka na Lovosice je pro tuto firmu celkem nezajímavá...

+1/0
26.5.2017 10:07

J14a50n 36J18e68m63e87l91k46a 1785820

Na 34 km za miliardu bych to viděl, že to bude spíš akce typu "nejnutnější údržba po 50 letech od poslední modernizace a opravy". 34mil/km..

Třeba Opava Krnov, 1/3 nové - koleje 120. Zbytek oprava a tam se rychlost zvýšila jen o 5 km/h na 80km/h. (asi se nenašel nikdo, kdo by na to dal razítko aspoň na 90, 100) Blbé je, že se to prostě po 50 letech celé nevyškube a nedají nové koleje, případně nenarovná.

Podobně Jaroměř, Truntov atd.. Přijde mi to trochu jako takové nouzové lepení.(občas na páteřních tratích)

Peníze jdou dost do peronizací, podchodů atd.

Pro ně to má tu výhodu, že mohou vyhodit dost personálu. (Tím ale zavřít i stanice. A je to často bez vlakového zabezpečovače) Takže teoreticky se ušetří...

0/0
25.5.2017 16:46

Z24d89e14n65e14k 97N71a38j38m30a94n 1974603356

Ta mapa by nebyla od věci.

+6/0
25.5.2017 12:04

T28o91m48a89s 55A94u44g77u34s72t39y28n 6157766781900

Sura mapy nikdy nedava, moc prace asi

0/0
25.5.2017 12:53

Z56d83e37n32ě46k 88H74ö40k81l 4481909558947

Povedztě, Kefalín, aků rečů to hovorítě?;-D

0/0
25.5.2017 13:00

T19o51m74á82š 49N70a49v11r89á82t48i45l 9651403361857

Takovou, kterou lidé, chodící častějí na IDNES články o vlacích, rozumí.

Pan Sůra je autor kydající špínu na ČD ve velikém, nemusí jít jen o kydání špíny, ale jakákoliv negativita o ČD je napsaná panem Sůrou. No a tento pán nerad dělá práci navíc, takže dávat mapy atd nečekejte. Články jsou psané na koleni ve vlaku (hlavně od Jančury, který má zadarmo), takže tak.

Tohle tu vydrží pár minut, takže snad si to přečtete.

+1/−4
25.5.2017 14:01

J92a93n 58S46ů72r20a 4695383873382

Přesně tak, mezi Libercem a Prahou jezdí spousty Jančurových vlaků.

+3/0
25.5.2017 22:39
Foto

J27a17n 17V17a14l87a81l76í63k 6866529320366

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.0175274&y=50.3912742&z=12&rc=9f.VBx-SC.9fQXBxZ10n&rs=pubt&rs=pubt&ri=15212028&ri=15212020&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&rt=&rt=

0/0
25.5.2017 13:12
Foto

O18n51d54r92e54j 82V11a33l43o14u95s54e95k 4950581827971

Škoda že alespoň nenarovnali nějaké oblouky - když už to stojí takový prachy. Všechny tratě se modernizují ve stávající stopě, furt nechápu proč....

+2/0
25.5.2017 11:55

P81a46v93e21l 53O41b93d82r78ž60á62l87e76k 6496424708672

O pár příspěvků níže to máte vysvětlené. Museli by se řešit pozemky, ekologové, EIA... to znamená buď prodloužení o 10 a víc let, případně úplnou stopku.

+1/0
25.5.2017 12:26

Z50d93e28n27ě25k 55H86ö15k83l 4131209618187

Obce si to mohou ve svém katastru udělat bez problému a rychle. Je to v zájmu jejich obyvatel. Ale těch nenažraných krků je moc, jsme v ČR.;-D

+1/−1
25.5.2017 13:03

R91o33m93a65n 15S16t37o25n63e20k 1609193749321

třeba taková Praha 6 je příkladem podpory modernizace železniční tratě :-)

+5/0
25.5.2017 18:26

P47e44t66r 63N63a83j38d55e63k 7647796653901

Investovat do lokálních tratí, kde žije minimum lidí a většina zastávek se nachází za vesnicí někde v poli je nesmysl. Ale to železniční fanatik stejně nikdy nepochopí.Rv

+2/−4
25.5.2017 11:53

R17o16m69a37n 82S30t70o68n39e93k 1209443359421

minimum lidí na těchto tratí jezdí h hlavně díky tomu že se do těchto tratí dlouhodobě neinvestovaly žádné peníze na údržbu a trat díky tomu nemůže konkurovat autům ani autobusům

+2/0
25.5.2017 18:30

V51í85t 83H67r17a49d33i48l 2694265481562

Kurde kolik musí stát taková vlaková souprava, její údržba, údržba kolejí... Když se vybodneme na 1000 takových blbostí, tak máme státní dluh na nule. Proč o tom někdy nerozhodují ekonomicky smýšlející lidé, ale jen ti co jim z toho něco teče do kapes???

+1/−3
25.5.2017 11:22

M77a78r46e68k 38Š84i48m25o29n 2184937818768

To je hrozně krátkoraké. Vlakama jezdí lidi do práce. Zrušte je a máte je všechny na pracáku. Atd.

0/0
25.5.2017 23:36

V88í14t 63H18r49a55d29i37l 2504855681792

Tak jsem se teď díval, že ta vzdálenost je po silnici cca 34 Km... Navrhuji trať zalít Asfaltem po kterém budou jezdit 4 autobusy denně každým směrem, ušetří se miliarda, životní prostředí a další provozní náklady v řádech milionů ročně...

+6/−4
25.5.2017 11:11

Z96d72e26n66ě67k 45H52ö87k36l 4521909328697

̈V dnešní době nastupujících elektromobilů je vaše řešení pro železnici hrozba, tak je třeba z eráru vytahat co se dá;-D

0/0
25.5.2017 11:14
Foto

B65r34o94n20i22s43l91a11v 89G28a44b69r40y29š 2702299291

Jasně, asfaltem se ochrání životní prostředí... (facepalm)

+2/0
25.5.2017 11:22

V36í91t 76H87r41a22d31i57l 2614715501922

Ne, ale nějakej ekologickej autobus na plyn bude mít tak 10% emisí jako vlaková souprava na naftu... Prostě provzovat takovou trať je absolutní nesmysl...

+3/−5
25.5.2017 11:23

R50a46d23o41s47l83a31v 33M26o38l52á75k 6778163534806

Z pohledu absolutní hodnoty emisí máte pravdu. Vemte to ale z pohledu energií. Díky menšímu valivému odporu, aerodynamickému odporu soupravy, účinnosti pohonu atd. je na jednoho cestujícího železniční doprava 4x energeticky efektivnější než individuální automobilová doprava. Tímto směrem tedy musíme jít. Znamenáto však naplnit vlak cestujícími. Když jim ale nenabídneme tuto možnost, tak budeme pořád brečet nad malým počtem cestujících na reagionálních tratí. Příklad z Karlruhe. V r. 1992 DB prodalo trať soukromníkům. Po 20 letech vzrostl počet cestujích z 1000/den na 10 000/den.

0/0
25.5.2017 11:58
Foto

J96a37n 26V81a68l17a26l97í54k 6816339210736

když by jste četl tak by jsze se nemusel dívat...

Trasu mezi oběma městy dlouhou 34 kilometrů vlak ujede za hodinu a 19 minut. Důvodem dlouhé doby jízdy jsou ale i dlouhé pobyty ve stanicích: například v Libochovicích město většina vlaků stojí 12 minut.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/szdc-opravi-trat-lovosice-louny-dav-/eko-doprava.aspx?c=A170525_073751_eko-doprava_suj

0/0
25.5.2017 13:17

R62a60d70i50m 17S49i80m31u38n92e45k 2480940126974

za miliardu by všechny lidi, co ta železnice přepraví v horizontu 50 let, mohli všichni jezdit taxíkem grátis..

+7/−2
25.5.2017 11:11

M49a10r19t35i67n 50Š59t34r55o68s 4349437300248

Jde asi i o nákladní dopravu, a pak odklony. Jinak je fakt, že by se asi našly užitečnější investice

0/0
26.5.2017 21:09

A85l65e59š 19V59í63t76e81k 2355702667711

Úžasné je, že Regionovy, které vznikly před pár roky a ČD s nimi počítají určitě na několik desetiletí, umí jet max. 80 km/h.. To je asi jako kdyby Škodovka dnes začala vyrábět MBéčko. V soukromém sektoru něco takového možné není, ve státním ale asi ano.

+6/−2
25.5.2017 11:08

M59i68r43e79k 42Z73á14v27o58d53n71ý 7972527320128

Pokud na místních lokálkách je rychlost tratí cca 60-80 km/h, je skutečně podle Vás rozumné kupovat vozidla na rychlost třeba 160 km/h? Nehledě na to, že Regionova je pouze z nouze cnost, tedy repasovaná 810 a rozhodně se s ní nepočítá na desítky let. ... Jinak bych chtěl vidět podnikatele, který si koupí nejmodernější počítat za 100 000 Kč, když by na něm provozoval Excel (jen tak kdyby náhodou). To by byl skutečně dobrý hospodář.

+8/−1
25.5.2017 11:11

J36o24s80e82f 15Č60e16r51v37e84n39i44c47k30ý 9679744481673

Regionovy nevznikly jen tak z ničeho. Jsou vlastně rekonstrukcí na motorácích řady 810 (dřívě M157) a tak je zřejmě podvozková část stavěna jen na tuto rychlost.

+7/0
25.5.2017 11:12

M95a89r90t89i75n 36K59a38r12á65s42e92k 9608653378608

No tak ono mohly CD koupit par vlaku se standardni maximalkou 160 km/h (ktere by se na tech lokalkach stejne loudaly 80 a mene), nebo udelat rekonstrukce mnohonasobne vice jednotek na regionovy (ktere samo nedosahuji kvality novych odernich vlaku, ale tak nejak staci)

0/0
25.5.2017 11:24

M49a66r53t86i60n 21K53a27r16á93s12e39k 9658953908778

Navíc nove moderni lokalkove vlacky se bezne stavi na 100 - 120 km/h, presto ji minimalne dvojnásobek toho co regionova....

0/0
25.5.2017 11:26

J32i39ř56í 42K21o46c48u54r32e76k 6585494185438

Regionova je rekonstrukce starého motoráku. Jenže PR oddělení ČD tlouklo lidem do hlavy že je to nové, NOVÉ, nové, noVÉ!! vozidlo, protože má novou registraci.

Taže je Škoda 120 je z roku 1999, protože má od té doby novou SPZ. Touto logikou to lidem tloukli do hlav, až z tomu lidi začali věřit. Přitom je to 30-40 roků starý kus s novým motorem. Původní motor byl z 60. let Rv

+1/0
25.5.2017 12:51

M33a72r17e85k 80Š10i31m60o17n 2834467728828

Regionovy ale nejsou nový model, jsou to rekonstruované staré motoráky. Jedna rekonstrukce dvouvozové soupravy stála 25 milionů, nové vlaky by stály asi tak 4x tolik. A rozhodně nemělo smysl rekonstruovat motoráky na vyšší rychlosti, když se s nimi mělo jezdit na lokálních tratích jako je Praha - Dobříš, Horažďovice - Klatovy a další zapadlé tratě.

0/0
25.5.2017 23:40

V80a33c30l71a15v 74P63e70r31o19u93t49k13a 6288977644831

čas jízdy je hrůza,ale svezení nádhernou krajinou okolo Házmburka. Pokud tam postaví ty miliardové betonové hradby tak dají té krajině dost na frak.

0/0
25.5.2017 11:06

P61e13t18r 72B69a39č32a79v25č89í56k 3703328711959

120? Se ta žlutá mandelinka rozsype!

0/−1
25.5.2017 11:04
Foto

D47a62v67i31d 12L14i53s73t54e72r 1123634229460

Asi by jim někdo měl říct že ty lokálky nejsou na takovou rychlost stavěné :)

0/0
25.5.2017 11:04

K81a32m95i33l 32F42i64a20l20a 4937972910881

Neskutecne ze stat vyhodi miliardu Aby par lidi jelo vlakem!

0/0
25.5.2017 10:59

A84l17e98š 97J46a97n12á49č59e76k 3623784186393

A to se vyplatí, voliči to zaplatí :-D

+2/0
25.5.2017 10:51

P63e98t66r 75V19i43n48a18ř 6343743973497

Typické ČD - rozdat odměny, udělat nějaké nevýhodné zakázky, prošustrovat miliardu za takovýhle nesmysl a stále jezdit s vlaky z 50. a 60. let a škemrat o dotace.. A k tomu samozřejmě nadávat na Jančuru.. ;-D

+2/−12
25.5.2017 10:49

M62i82r52e56k 37Z13á22v63o88d46n72ý 7132267230448

Přečetl jste si alespoň ten článek? Zkuste si hned na začátku článku najít, kdo železnice staví ať nemícháte jablka s hruškama :)

+10/−1
25.5.2017 10:54

R36u31d54o43l53f 24R12u10b20e52š 3279875581504

ČD jsou ze stejného hnízda... nedivím se, že lidi tyhle organizace hází do jednoho pytle. Nabízí nekonkurenceschopné technologie a sajou dotace kde můžou.

+2/−4
25.5.2017 11:00

M76i81l34a10n 96K45a28s96a13l 1498589665535

SŽDC je státní investor, jakou že má spojitost s akciovkou ČD ?

+2/−1
25.5.2017 11:02

M50i26r36e62k 58Z95á97v21o85d79n40ý 7532347590818

No to tedy nejsou. Jediné, co mají společného je to, že jsou vlastněny státem. SŽDC je státní podnik, České Dráhy jsou akciovka. Česká Dráhy stejně jako jakýkoliv jiní dopravci platí SŽDC za využití jejich kapacit. V každé firmě sedí jiní lidé. ... Jediné, s čím s Vámi souhlasím, je to, že chápu lidi, že hází tyto firmy do jednoho pytle. Lidé jsou totiž celkem negramotní a raději plivají, než aby si zjišťovali fakta.

+10/0
25.5.2017 11:19

J41a13r19o25s62l23a22v 64H48o13r28á77k 8252394275149

Ono to nemusí být tím, že jsou negramotní, ale tím, že nemají aktuální informace. Ještě tuším před 15-ti lety to totiž opravdu jedna státní organizace byla a jmenovala se České dráhy - a pokud se někdo o železnici nezajímá, celkem chápu, že změnu ani nezaznamenal.

0/0
26.5.2017 10:20

I84v86a70n 61H83o83l89a68s 5917597388897

Mnozí lidé s podobným myšlením možná nezaznamenali ani změnu, které se odehrála před 28 roky.

0/0
26.5.2017 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.