Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30í92t84ě51z94s86l26a78v 59K11l32o68z67í62k 3181719494707

Prijde mi ze szdc nevi co s prachama...

0/0
30.5.2017 22:36

L29u65c27i18a14n 67P36a40p41a85z84i44a58n 5694847731455

Takto by se měly opravovat i další lokální tratě našich předků.

+1/0
25.5.2017 23:42

I83v66a29n 69H35o45l85a22s 5947357298777

Tak rozhodně ne všechny - u každé je velmi důležité zvažovat, zda od času našich předků význam té které trati (nebo její části) přeci jen už poněkud nepoklesl.

0/0
26.5.2017 19:27

M93a30r40t94i19n 42K16u61b61í60k 9727339626233

Ještě k tomuto poznámka:"jízdní doba Lovosice-Louny se má zkrátit na 50 min."

V jízdní řádu z roku 1998- jízdní doba Lovosice-Louny 60 min bez křižování, 66 min s křižováním..Prostě zkrácení 10 minut za miliardu, pěkné.

0/0
25.5.2017 23:17

M95a34r32t94i48n 14K15u78b16í92k 9967529726453

Je to pořád stejný alibismus. Nejprve se pokazí jízdní řád nesmyslným čekáním na takt, aby se zdůvodnila investice!! Do doby, kdy byly Libochovice, Koštice a Chotěšov obsazeny výpravčím, tak tam vlaky křižovaly za 5-6 minut, nyní stojí v Libochovicích 6 minut (a to mnohdy ani nekřižujou, protože tam není výhybkář a ve stanici je odklon osy!Ale ušetřilo se na personálu!) dojedou 1 km na zastávku Libochovice město a stojí tam dalších dvanáct minut na takt, takže než opustí město Libochovice trvá to bratru 20 minut!! To je jízdní řád jakoby ho dělali v rozvrácených zemích 3.světa nikoli konstruktéři hodní toho jména. A je mi jedno kdo za to může jestli kraj, SŽDC nebo ČD. Je zmetek první řádu, který má asi zdůvodnit tuto investici. Stačilo by vyřešit GVD a pomalé jízdy před přejezdy a hned bych snížil cestovní rychlost o 30 minut a to pouze za cenu některých nových PZZ.;-€

+1/0
25.5.2017 23:08

J83i61ř10í 16K89o94c61u67r18e26k 6795834185118

Kolika lidem pomůže. Hmm průměrný denní obrat cestujích na trati je 1480 v pracovní dny. Při 26 vlacích za den. A to i v současném srabu. Zdroj: http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/48998/KrcekP_Optimalizace zeleznicni_IH_2013.pdf

Taková incestice je na 30 let. Takže 1480 × 5 × 50 × 30 = 11 milionů osobocest. Stokorunu na člověka a cestu, když bychom uvažovali, že nákladní doprava to má grátis. Nemá. Také je možné předpokládat, že počet cestujících naroste. Takže 100 Kč na člověkocestu je cena maximální. O kolik klesne nelze určit, nemám data.

PS: Při nulových nákladech na údržbu bude zakrátko nulový příjem za tunokilometry od (nedotovaných) nákladních dopravců... v celé cestě zrušeného vlaku. Nejen z těch 34 km.

0/0
25.5.2017 22:28

J93i77ř29í 90K87o48c86u69r93e38k 6655264945248

Nicméně zkusím počítat pro dva nákladní vlaky denně, jeden 400 tun, druhý 1000 tun, oba v celé trase. 47600 hrtkm za den. Je to dráha celostátní, takže 43,88 Kč za tisíc hrtkm plus 6,49 Kč za vlakokilometr, tedy 2500 Kč denně. Po zaokrouhlení 20 miliónů za 250 pracovních rnů v roce a 30 let ježdění jenom na této trati.

Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí.

+1/0
25.5.2017 22:46

J24a47r97o65s68l69a77v 98H60o66r42á67k 8612384265159

"Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí."

Ta strojírna leží na trati Most - Praha, takže myslím, že odbočka na Lovosice je pro tuto firmu celkem nezajímavá...

+1/0
26.5.2017 10:07

J25a63n 94J13e84m37e72l15k63a 1335580

Na 34 km za miliardu bych to viděl, že to bude spíš akce typu "nejnutnější údržba po 50 letech od poslední modernizace a opravy". 34mil/km..

Třeba Opava Krnov, 1/3 nové - koleje 120. Zbytek oprava a tam se rychlost zvýšila jen o 5 km/h na 80km/h. (asi se nenašel nikdo, kdo by na to dal razítko aspoň na 90, 100) Blbé je, že se to prostě po 50 letech celé nevyškube a nedají nové koleje, případně nenarovná.

Podobně Jaroměř, Truntov atd.. Přijde mi to trochu jako takové nouzové lepení.(občas na páteřních tratích)

Peníze jdou dost do peronizací, podchodů atd.

Pro ně to má tu výhodu, že mohou vyhodit dost personálu. (Tím ale zavřít i stanice. A je to často bez vlakového zabezpečovače) Takže teoreticky se ušetří...

0/0
25.5.2017 16:46

Z24d66e70n49e73k 98N46a53j70m28a23n 1254473336

Ta mapa by nebyla od věci.

+6/0
25.5.2017 12:04

T93o27m61a58s 30A86u57g52u87s23t11y30n 6907396851730

Sura mapy nikdy nedava, moc prace asi

0/0
25.5.2017 12:53

Z91d11e45n21ě63k 41H88ö27k67l 4681259838547

Povedztě, Kefalín, aků rečů to hovorítě?;-D

0/0
25.5.2017 13:00

T86o11m48á56š 79N90a19v20r55á43t45i10l 9701783571477

Takovou, kterou lidé, chodící častějí na IDNES články o vlacích, rozumí.

Pan Sůra je autor kydající špínu na ČD ve velikém, nemusí jít jen o kydání špíny, ale jakákoliv negativita o ČD je napsaná panem Sůrou. No a tento pán nerad dělá práci navíc, takže dávat mapy atd nečekejte. Články jsou psané na koleni ve vlaku (hlavně od Jančury, který má zadarmo), takže tak.

Tohle tu vydrží pár minut, takže snad si to přečtete.

+1/−4
25.5.2017 14:01

J53a18n 17S66ů95r35a 4215783363692

Přesně tak, mezi Libercem a Prahou jezdí spousty Jančurových vlaků.

+3/0
25.5.2017 22:39
Foto

J61a37n 44V90a61l71a73l96í11k 6216619720216

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.0175274&y=50.3912742&z=12&rc=9f.VBx-SC.9fQXBxZ10n&rs=pubt&rs=pubt&ri=15212028&ri=15212020&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&rt=&rt=

0/0
25.5.2017 13:12
Foto

O48n76d63r45e67j 98V20a91l62o40u78s23e60k 4180271587601

Škoda že alespoň nenarovnali nějaké oblouky - když už to stojí takový prachy. Všechny tratě se modernizují ve stávající stopě, furt nechápu proč....

+2/0
25.5.2017 11:55

P88a69v29e19l 38O80b74d64r81ž73á36l72e76k 6456844798952

O pár příspěvků níže to máte vysvětlené. Museli by se řešit pozemky, ekologové, EIA... to znamená buď prodloužení o 10 a víc let, případně úplnou stopku.

+1/0
25.5.2017 12:26

Z67d89e42n88ě53k 78H26ö76k97l 4951649768107

Obce si to mohou ve svém katastru udělat bez problému a rychle. Je to v zájmu jejich obyvatel. Ale těch nenažraných krků je moc, jsme v ČR.;-D

+1/−1
25.5.2017 13:03

R63o56m48a49n 31S91t52o11n19e94k 1879803849351

třeba taková Praha 6 je příkladem podpory modernizace železniční tratě :-)

+5/0
25.5.2017 18:26

P83e29t84r 94N93a43j63d49e36k 7267706453901

Investovat do lokálních tratí, kde žije minimum lidí a většina zastávek se nachází za vesnicí někde v poli je nesmysl. Ale to železniční fanatik stejně nikdy nepochopí.Rv

+2/−4
25.5.2017 11:53

R13o42m40a83n 20S87t80o20n79e34k 1379243929361

minimum lidí na těchto tratí jezdí h hlavně díky tomu že se do těchto tratí dlouhodobě neinvestovaly žádné peníze na údržbu a trat díky tomu nemůže konkurovat autům ani autobusům

+2/0
25.5.2017 18:30

V94í58t 94H54r18a67d53i42l 2574225111702

Kurde kolik musí stát taková vlaková souprava, její údržba, údržba kolejí... Když se vybodneme na 1000 takových blbostí, tak máme státní dluh na nule. Proč o tom někdy nerozhodují ekonomicky smýšlející lidé, ale jen ti co jim z toho něco teče do kapes???

+1/−3
25.5.2017 11:22

M43a46r24e29k 32Š78i85m11o49n 2684777208768

To je hrozně krátkoraké. Vlakama jezdí lidi do práce. Zrušte je a máte je všechny na pracáku. Atd.

0/0
25.5.2017 23:36

V92í14t 24H13r94a57d80i10l 2164685891412

Tak jsem se teď díval, že ta vzdálenost je po silnici cca 34 Km... Navrhuji trať zalít Asfaltem po kterém budou jezdit 4 autobusy denně každým směrem, ušetří se miliarda, životní prostředí a další provozní náklady v řádech milionů ročně...

+6/−4
25.5.2017 11:11

Z70d61e76n47ě69k 83H27ö82k48l 4531439958597

̈V dnešní době nastupujících elektromobilů je vaše řešení pro železnici hrozba, tak je třeba z eráru vytahat co se dá;-D

0/0
25.5.2017 11:14
Foto

B11r57o37n91i86s35l80a83v 76G25a63b38r38y62š 2642309691

Jasně, asfaltem se ochrání životní prostředí... (facepalm)

+2/0
25.5.2017 11:22

V37í77t 33H87r60a26d18i63l 2784835601372

Ne, ale nějakej ekologickej autobus na plyn bude mít tak 10% emisí jako vlaková souprava na naftu... Prostě provzovat takovou trať je absolutní nesmysl...

+3/−5
25.5.2017 11:23

R48a69d28o53s92l98a52v 18M28o42l19á56k 6938463234186

Z pohledu absolutní hodnoty emisí máte pravdu. Vemte to ale z pohledu energií. Díky menšímu valivému odporu, aerodynamickému odporu soupravy, účinnosti pohonu atd. je na jednoho cestujícího železniční doprava 4x energeticky efektivnější než individuální automobilová doprava. Tímto směrem tedy musíme jít. Znamenáto však naplnit vlak cestujícími. Když jim ale nenabídneme tuto možnost, tak budeme pořád brečet nad malým počtem cestujících na reagionálních tratí. Příklad z Karlruhe. V r. 1992 DB prodalo trať soukromníkům. Po 20 letech vzrostl počet cestujích z 1000/den na 10 000/den.

0/0
25.5.2017 11:58
Foto

J41a31n 62V61a78l26a65l71í71k 6506419280386

když by jste četl tak by jsze se nemusel dívat...

Trasu mezi oběma městy dlouhou 34 kilometrů vlak ujede za hodinu a 19 minut. Důvodem dlouhé doby jízdy jsou ale i dlouhé pobyty ve stanicích: například v Libochovicích město většina vlaků stojí 12 minut.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/szdc-opravi-trat-lovosice-louny-dav-/eko-doprava.aspx?c=A170525_073751_eko-doprava_suj

0/0
25.5.2017 13:17

R17a51d29i56m 48S76i92m19u84n69e64k 2770610186444

za miliardu by všechny lidi, co ta železnice přepraví v horizontu 50 let, mohli všichni jezdit taxíkem grátis..

+7/−2
25.5.2017 11:11

M24a41r65t79i94n 54Š47t62r97o75s 4589317130568

Jde asi i o nákladní dopravu, a pak odklony. Jinak je fakt, že by se asi našly užitečnější investice

0/0
26.5.2017 21:09

A80l52e67š 34V79í21t90e88k 2985552697291

Úžasné je, že Regionovy, které vznikly před pár roky a ČD s nimi počítají určitě na několik desetiletí, umí jet max. 80 km/h.. To je asi jako kdyby Škodovka dnes začala vyrábět MBéčko. V soukromém sektoru něco takového možné není, ve státním ale asi ano.

+6/−2
25.5.2017 11:08

M98i55r61e96k 83Z27á18v31o56d40n83ý 7612327830698

Pokud na místních lokálkách je rychlost tratí cca 60-80 km/h, je skutečně podle Vás rozumné kupovat vozidla na rychlost třeba 160 km/h? Nehledě na to, že Regionova je pouze z nouze cnost, tedy repasovaná 810 a rozhodně se s ní nepočítá na desítky let. ... Jinak bych chtěl vidět podnikatele, který si koupí nejmodernější počítat za 100 000 Kč, když by na něm provozoval Excel (jen tak kdyby náhodou). To by byl skutečně dobrý hospodář.

+8/−1
25.5.2017 11:11

J88o31s80e88f 54Č89e62r14v26e96n52i80c96k53ý 9359414201203

Regionovy nevznikly jen tak z ničeho. Jsou vlastně rekonstrukcí na motorácích řady 810 (dřívě M157) a tak je zřejmě podvozková část stavěna jen na tuto rychlost.

+7/0
25.5.2017 11:12

M74a55r90t10i10n 90K41a23r81á98s50e67k 9168113958518

No tak ono mohly CD koupit par vlaku se standardni maximalkou 160 km/h (ktere by se na tech lokalkach stejne loudaly 80 a mene), nebo udelat rekonstrukce mnohonasobne vice jednotek na regionovy (ktere samo nedosahuji kvality novych odernich vlaku, ale tak nejak staci)

0/0
25.5.2017 11:24

M12a67r28t66i24n 39K45a51r44á10s40e45k 9218773318988

Navíc nove moderni lokalkove vlacky se bezne stavi na 100 - 120 km/h, presto ji minimalne dvojnásobek toho co regionova....

0/0
25.5.2017 11:26

J51i56ř37í 77K87o30c88u56r41e17k 6635624585898

Regionova je rekonstrukce starého motoráku. Jenže PR oddělení ČD tlouklo lidem do hlavy že je to nové, NOVÉ, nové, noVÉ!! vozidlo, protože má novou registraci.

Taže je Škoda 120 je z roku 1999, protože má od té doby novou SPZ. Touto logikou to lidem tloukli do hlav, až z tomu lidi začali věřit. Přitom je to 30-40 roků starý kus s novým motorem. Původní motor byl z 60. let Rv

+1/0
25.5.2017 12:51

M51a84r55e50k 67Š22i53m94o45n 2194497648108

Regionovy ale nejsou nový model, jsou to rekonstruované staré motoráky. Jedna rekonstrukce dvouvozové soupravy stála 25 milionů, nové vlaky by stály asi tak 4x tolik. A rozhodně nemělo smysl rekonstruovat motoráky na vyšší rychlosti, když se s nimi mělo jezdit na lokálních tratích jako je Praha - Dobříš, Horažďovice - Klatovy a další zapadlé tratě.

0/0
25.5.2017 23:40

V60a95c12l14a76v 50P94e63r53o67u72t23k46a 6398197814311

čas jízdy je hrůza,ale svezení nádhernou krajinou okolo Házmburka. Pokud tam postaví ty miliardové betonové hradby tak dají té krajině dost na frak.

0/0
25.5.2017 11:06

P21e28t38r 32B30a37č60a39v13č85í22k 3623368961279

120? Se ta žlutá mandelinka rozsype!

0/−1
25.5.2017 11:04
Foto

D76a23v64i74d 18L41i48s44t89e26r 1113574529280

Asi by jim někdo měl říct že ty lokálky nejsou na takovou rychlost stavěné :)

0/0
25.5.2017 11:04

K94a75m32i82l 90F41i82a98l42a 4127842420971

Neskutecne ze stat vyhodi miliardu Aby par lidi jelo vlakem!

0/0
25.5.2017 10:59

A89l76e53š 39J65a24n92á35č72e56k 3873274656783

A to se vyplatí, voliči to zaplatí :-D

+2/0
25.5.2017 10:51

P46e46t14r 81V85i69n94a42ř 6833553173807

Typické ČD - rozdat odměny, udělat nějaké nevýhodné zakázky, prošustrovat miliardu za takovýhle nesmysl a stále jezdit s vlaky z 50. a 60. let a škemrat o dotace.. A k tomu samozřejmě nadávat na Jančuru.. ;-D

+2/−12
25.5.2017 10:49

M14i62r77e79k 61Z89á75v43o57d66n46ý 7862447430598

Přečetl jste si alespoň ten článek? Zkuste si hned na začátku článku najít, kdo železnice staví ať nemícháte jablka s hruškama :)

+10/−1
25.5.2017 10:54

R91u31d28o44l65f 34R62u45b61e38š 3309975711134

ČD jsou ze stejného hnízda... nedivím se, že lidi tyhle organizace hází do jednoho pytle. Nabízí nekonkurenceschopné technologie a sajou dotace kde můžou.

+2/−4
25.5.2017 11:00

M57i91l96a31n 84K20a39s57a92l 1948969515315

SŽDC je státní investor, jakou že má spojitost s akciovkou ČD ?

+2/−1
25.5.2017 11:02

M30i78r98e27k 46Z52á20v12o20d64n21ý 7512557500278

No to tedy nejsou. Jediné, co mají společného je to, že jsou vlastněny státem. SŽDC je státní podnik, České Dráhy jsou akciovka. Česká Dráhy stejně jako jakýkoliv jiní dopravci platí SŽDC za využití jejich kapacit. V každé firmě sedí jiní lidé. ... Jediné, s čím s Vámi souhlasím, je to, že chápu lidi, že hází tyto firmy do jednoho pytle. Lidé jsou totiž celkem negramotní a raději plivají, než aby si zjišťovali fakta.

+10/0
25.5.2017 11:19

J25a50r40o91s13l40a10v 74H49o64r59á32k 8292444385339

Ono to nemusí být tím, že jsou negramotní, ale tím, že nemají aktuální informace. Ještě tuším před 15-ti lety to totiž opravdu jedna státní organizace byla a jmenovala se České dráhy - a pokud se někdo o železnici nezajímá, celkem chápu, že změnu ani nezaznamenal.

0/0
26.5.2017 10:20

I46v23a13n 42H65o61l21a82s 5557617108467

Mnozí lidé s podobným myšlením možná nezaznamenali ani změnu, které se odehrála před 28 roky.

0/0
26.5.2017 19:23







Najdete na iDNES.cz