Diskuze

Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

Prijde mi ze szdc nevi co s prachama...

0 0
možnosti
LP

Takto by se měly opravovat i další lokální tratě našich předků.

1 0
možnosti
IH

I61v43a35n 27H77o94l80a88s

26. 5. 2017 19:27

Tak rozhodně ne všechny - u každé je velmi důležité zvažovat, zda od času našich předků význam té které trati (nebo její části) přeci jen už poněkud nepoklesl.

0 0
možnosti
MK

Ještě k tomuto poznámka:"jízdní doba Lovosice-Louny se má zkrátit na 50 min."

V jízdní řádu z roku 1998- jízdní doba Lovosice-Louny 60 min bez křižování, 66 min s křižováním..Prostě zkrácení 10 minut za miliardu, pěkné.

0 0
možnosti
MK

Je to pořád stejný alibismus. Nejprve se pokazí jízdní řád nesmyslným čekáním na takt, aby se zdůvodnila investice!! Do doby, kdy byly Libochovice, Koštice a Chotěšov obsazeny výpravčím, tak tam vlaky křižovaly za 5-6 minut, nyní stojí v Libochovicích 6 minut (a to mnohdy ani nekřižujou, protože tam není výhybkář a ve stanici je odklon osy!Ale ušetřilo se na personálu!) dojedou 1 km na zastávku Libochovice město a stojí tam dalších dvanáct minut na takt, takže než opustí město Libochovice trvá to bratru 20 minut!! To je jízdní řád jakoby ho dělali v rozvrácených zemích 3.světa nikoli konstruktéři hodní toho jména. A je mi jedno kdo za to může jestli kraj, SŽDC nebo ČD. Je zmetek první řádu, který má asi zdůvodnit tuto investici. Stačilo by vyřešit GVD a pomalé jízdy před přejezdy a hned bych snížil cestovní rychlost o 30 minut a to pouze za cenu některých nových PZZ.;-€

1 0
možnosti
JK

Kolika lidem pomůže. Hmm průměrný denní obrat cestujích na trati je 1480 v pracovní dny. Při 26 vlacích za den. A to i v současném srabu. Zdroj: http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/48998/KrcekP_Optimalizace zeleznicni_IH_2013.pdf

Taková incestice je na 30 let. Takže 1480 × 5 × 50 × 30 = 11 milionů osobocest. Stokorunu na člověka a cestu, když bychom uvažovali, že nákladní doprava to má grátis. Nemá. Také je možné předpokládat, že počet cestujících naroste. Takže 100 Kč na člověkocestu je cena maximální. O kolik klesne nelze určit, nemám data.

PS: Při nulových nákladech na údržbu bude zakrátko nulový příjem za tunokilometry od (nedotovaných) nákladních dopravců... v celé cestě zrušeného vlaku. Nejen z těch 34 km.

0 0
možnosti
JK

Nicméně zkusím počítat pro dva nákladní vlaky denně, jeden 400 tun, druhý 1000 tun, oba v celé trase. 47600 hrtkm za den. Je to dráha celostátní, takže 43,88 Kč za tisíc hrtkm plus 6,49 Kč za vlakokilometr, tedy 2500 Kč denně. Po zaokrouhlení 20 miliónů za 250 pracovních rnů v roce a 30 let ježdění jenom na této trati.

Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí.

1 0
možnosti
JJ

J41a73n 39J21e28m46e27l16k16a

25. 5. 2017 16:46

Na 34 km za miliardu bych to viděl, že to bude spíš akce typu "nejnutnější údržba po 50 letech od poslední modernizace a opravy". 34mil/km..

Třeba Opava Krnov, 1/3 nové - koleje 120. Zbytek oprava a tam se rychlost zvýšila jen o 5 km/h na 80km/h. (asi se nenašel nikdo, kdo by na to dal razítko aspoň na 90, 100) Blbé je, že se to prostě po 50 letech celé nevyškube a nedají nové koleje, případně nenarovná.

Podobně Jaroměř, Truntov atd.. Přijde mi to trochu jako takové nouzové lepení.(občas na páteřních tratích)

Peníze jdou dost do peronizací, podchodů atd.

Pro ně to má tu výhodu, že mohou vyhodit dost personálu. (Tím ale zavřít i stanice. A je to často bez vlakového zabezpečovače) Takže teoreticky se ušetří...

0 0
možnosti
Foto

Ta mapa by nebyla od věci.

6 0
možnosti
TA

Sura mapy nikdy nedava, moc prace asi

0 0
možnosti
Foto

Škoda že alespoň nenarovnali nějaké oblouky - když už to stojí takový prachy. Všechny tratě se modernizují ve stávající stopě, furt nechápu proč....

2 0
možnosti
PO

O pár příspěvků níže to máte vysvětlené. Museli by se řešit pozemky, ekologové, EIA... to znamená buď prodloužení o 10 a víc let, případně úplnou stopku.

1 0
možnosti
PN

P67e45t43r 39N67a53j89d70e84k

25. 5. 2017 11:53

Investovat do lokálních tratí, kde žije minimum lidí a většina zastávek se nachází za vesnicí někde v poli je nesmysl. Ale to železniční fanatik stejně nikdy nepochopí.Rv

2 4
možnosti
RS

minimum lidí na těchto tratí jezdí h hlavně díky tomu že se do těchto tratí dlouhodobě neinvestovaly žádné peníze na údržbu a trat díky tomu nemůže konkurovat autům ani autobusům

2 0
možnosti
VH

V69í96t 88H33r10a81d58i33l

25. 5. 2017 11:22

Kurde kolik musí stát taková vlaková souprava, její údržba, údržba kolejí... Když se vybodneme na 1000 takových blbostí, tak máme státní dluh na nule. Proč o tom někdy nerozhodují ekonomicky smýšlející lidé, ale jen ti co jim z toho něco teče do kapes???

1 3
možnosti

M35a57r84e15k 16Š25i92m84o40n

25. 5. 2017 23:36

To je hrozně krátkoraké. Vlakama jezdí lidi do práce. Zrušte je a máte je všechny na pracáku. Atd.

0 0
možnosti