Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec rozletu aerolinek šejků. Zisky Emirates a spol. sráží levná ropa

Pro Boeing a Airbus byly dlouhou dobu jistotou. Zatímco v Evropě nebo v Severní Americe se dopravci potýkali s krizí nebo drahou ropou, aerolinky z oblasti Perského zálivu objednávaly rekordní počty nových letadel. I to ale začíná být minulostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90a95l36e75r16i91e 44W44e12b55e89r39o86v69á 1602220567230

Zajímavější zprávou než konec rozletu šejků je dnešní první let MC-21. A pokud jsou pravdivé technické parametry o tomto nástupci TU a IL, tak nyní pro Airbus (A320) a Boeing (B737) opravdu začnou těžké časy. MC - 21 nebude mít pár let ve vzduchu konkurenci. Je neuvěřitelné, že Rusko za tak krátkou dobu dokázalo sestrojit tak technologicky vyspělé letadlo s tak vysokým podílem kompozitních materiálů. To tzv. černé křídlo vyrobené jen z kompozitu je fakt mazec.R^

Tak snad v rubrice Technet brzy bude článek o této ruské novince ve vzduchu.

+2/−3
28.5.2017 16:58

V17a55l25e16r45i95e 62W11e46b84e74r14o54v76á 1212980597610

https://www.youtube.com/watch?v=y-zu55zCIf4

0/−1
28.5.2017 16:58

J62a32n 16P80a40v12e78l 8433742938676

Sjednocená letecká korporace (rusky Объединённая Авиастроительная Корпорация, OAK) je ruská akciová společnost, která je vlastněna převážně státem. Sdružuje společnosti zabývající se konstrukcí, výrobou, prodejem a servisem letounů vyráběných v Rusku.

Uvědomujete si jak je Rusko zkorumpované? Nedělám si iluze o efektivitě vedení Boeingu či Airbusu, ale ruská společnost vedená státem bude ještě o několik řádů horší.

+6/0
28.5.2017 17:02

V70a20l81e42r70i51e 43W74e89b89e79r53o89v97á 1582370507450

A můžete vysvětlit co má společného korupce s technologickou vyspělostí ruského leteckého průmysl, který se postavil znovu na nohy? Jejich nový MC- 21 je opravdu po technologické stránce jedinečný a unikátní a nemá zatím konkurenci. Je to opravdu letadlo budoucnosti jak aviatikou tak konstrukcí, a hlavně neuvěřitelným pohodlím pro pasažéry. A za mě R^Už se těším, až s ním poprvé poletím jako cestující.

+1/−4
28.5.2017 17:37

S61e74i69d11l 59P66e59t83r 1491441745424

To si ještě počkáte ...:-)

Zatím to nemají ani certifikované, objednávky na 175 kusů výhradně od ruských/postsovětských/ aerolinek což AB a Boeing vyrobí za 2 měsíce a dohromady mají skoro 7000 závazných objednávek + pár tisíc opcí.

Jinak "aviatika" je česky letectví. Měla jste patrně na mysli přístrojové vybavení neboli "avioniku", ne?

+5/0
28.5.2017 18:45

J26a29n 35P51a27v13e93l 8713442508566

Hodně. Ruský civilní letecký průmysl se, právě díky korupci, na nohy nepostavil a to i když je ruský vojenský letecký průmysl velmi pokročilý.

+4/0
28.5.2017 19:33

D25a86n 98P71o51s62p89i42s52i51l 3919398416924

Ta aviatika je asi omyl, jestli jste měla na mysli avioniku, tak ta je provenience neruské firmy Honeywell. Motory jsou také neruské, Neruského je tam ještě víc detailů, ale motory a avionika jsou ty hlavní. Když se rozjížděl Suchoj Superjet 100, (ten má ale motory z poloviny ruské a z poloviny francouzké, je to ko-produkce, avionika je celá západní provenience) tak taky bylo řečí, jak Suchoj některým mimopruským výrobcům letadla "zatopi ́", ale zatím skutek utek, i když letadlo to není špatné, že to v Indonézii bouchlo bylo vinou lajdáctví indonézské ATC. Tak uvidíme, jaké "bolení hlavy" MC-21 způsobí Boeing-u a Airbus-u, ale nedomnívám se, že by manažeři Airbus-u a Boeing-u měli kvůli MC-21 špatný spánek.

+1/0
7.6.2017 17:28

J10i19n32d74ř20i66c93h 40M24i56t62t33e63r 6554415341566

Motory Pratt and Whitney? Jinak B737 jsou vprovozu už 40 let. Takže asi tak.

0/0
28.5.2017 22:24

K72a27r33e22l 84M72o66k87r42y85k 3536428893

Emirates už taky neví čím nahrabat což nedávné zpoplatnění výběru sedadel jen potvrzuje ..

Osobně dálkovky létám raději s Turkish či Korean Air !

+2/0
28.5.2017 14:09

J74a36n 95P20a33v12e84l 8493682398896

To už bohužel asi dělají všechny aerolinky.

0/0
28.5.2017 16:54

K31a55r83e24l 88M38o35k86r21y27k 3456658243

tak zrovna Turkish a Korean Air zdarma!

0/0
28.5.2017 17:46

J68a86n 33P58a18v32e34l 8173852818666

Dobře, vyjímky potvrzující pravidlo ;-)

0/0
28.5.2017 19:31

M87a95r67o44š 17P31o71l32i57a93k 1322626267826

Jen idiot si muze myslet, ze rust lze donekonecna,...

0/0
28.5.2017 13:50

J72a52n 57P28a54v77e57l 8903392958646

Co vím, vesmír by to dokázat mohl ;-)

+5/0
28.5.2017 15:44

A25l60o89i60s 17J64i24n68d12r57a 9100424677515

no to je otazka, zatim neni dukaz, ze by mohl :-)

0/0
21.7.2017 17:26

F14r95a72n42t65i74š64e69k 42N34e59v80a59ř67i36l 7883409147375

Budoucností letecké přeravy jsou nízkonákladovky, I přes reptající zákazníky, že nedostanou šampus nebo si musí připlatit za zavazadla tak stejně nakonec letí s nimi. Viz třebas u nás Smart a ČSA. Nízkonákladovky zase lehce zvednou ceny a ono se to potom vyrovná. Nakonec Emirates má svou nízkonákladovku, ale jejich finanční potenciál,značka a rozsah letů je tak obrovský že většina evropských předlužených leteckých společností může jen závidět.

+2/−1
28.5.2017 12:56

J48a51n 16P20a42v96e85l 8673482568806

Nízkonákladovky, přes veškeré pyskování zákazníků, nejsou budoucností, ale současnou realitou. Ale pouze na krátké trati. Na dlouhé nejde až tak o to občerstvení (já bych se na něj klidně vykašlal), ale zavazadla si veze prakticky každý a rozměry sedadel jsou zatraceně důležité.

Kdyby byl průnik na delší trati ziskový, Ryanair by na nich už létal.

+3/0
28.5.2017 13:20

J25a52n 24N59o13v72á61k 7275964398897

chci tě vidět 10 hodin sedět v letadle kde není místo ani na nohy, žádné jídlo ani pití a jeden jediný záchod.

0/0
29.5.2017 11:13

L59u89b57o35š 57B82ř64e11z74i67n69a 2372393120611

Dvořák = ředitel čehokoli.

+4/0
28.5.2017 12:34

D88a62n10i67e87l 95K31r84o53n43e38r 7444174336257

Me vzdycky bavi, jak nekdo rika, ze treba Dubaj se obejde i bez ropy...Ze prijmy z ropy tvori jen par procent HDP atd. To je sice pravda, ale az dojde ropa, tak to stahne i Dubaj a to zcela spolehlive.

+8/0
28.5.2017 12:34

J78i85ř40í 18J61i55n30d83r71a 6385839836558

1,5 procenta HDP tvori ropny prumysl

+2/0
28.5.2017 12:41

L15u56k82á86š 30A10d21a71m64e95c 6710119630687

Ale kulové, jednak těžba ropy a plynu tvoří 31% HPD ale dalších 15% tvoří petrochemie tedy zpracování ropy, která bude také bez ropy nulová, no a dalších 14% tvoří služby jako jsou právě Emirates, což není nic jiného než prodej ropy přes motory jejich letadel.

+6/0
28.5.2017 12:48

F71r80a23n54t29i92š51e51k 90N50e97v92a98ř43i41l 7253959587225

Je to asi víc než 1.5 procenta, ale nejsou na tom tak závislí. No a kdyby šli do krachu tak Abu Dhabí a prezident je podrží.

0/0
28.5.2017 12:57

P46a39v48e86l 55N56á86r32o14ž16n30ý 6449469603916

Pracuj v SEA pro jednoho z emiru a právě v oblasti těžby ropy a tak mám celkem přehled. Nedělejte si iluze na ropě a penězích z ni tu stojí všechno , ne že by se nesnažili diverzifikovat ,a číst zisků vráží do skupování firme po světě, ale to jsou kapky v moři, které až dojde ropa umožní život par lidem z vládnoucích rodin, ale rozhodně neudrží stát jako takový. O životní úrovni nemluvě, tady je to tak zdegenerovaný, že mi firma platí jedno z nejdražších Porsche 911 jen proto abych na parkovišti nebyl za chudáka a ikdyž to je to nejdražší tak jsme na parkovišti za socku protože většina místních dala jen za značku na auto vice než mou firmu stálo celé auto ;-D

+4/0
28.5.2017 13:29

T60o22m89á25š 38M63o62r63a14v90č46í31k 3177216373335

Tomu se říkají benefity :)

0/0
28.5.2017 14:46

R79o74m52a50n 31K42r42a35t98o72c15h29v47í83l 6296637566484

Jak "dala jen za značku na auto vice než mou firmu stálo celé auto" - jako SPZ na přání?

0/0
28.5.2017 15:27

V51l80a13d15i42m83í82r 75P83ý81c63h20a 4640240928780

Nebo až jim tu ropu někdo sebere. Svá ropná pole brání jen zbraněmi, které si od někoho koupí. Až muslimové dostatečně naštvou celý svět, tak jim už nikdo zbraně neprodá. Muslimové nejsou ochotní pracovat, takže si zbraně sami nevyrobí. A křesťanští a židovští otroci jim dojdou, protože je ve velkém vraždí a nutí ke konverzi.

Mocnosti si muslimský svět rozdělí a islám zlikvidují. Například Indie dostane Pákistán a Bangladéš, tedy části Indie dříve dobyté muslimy. Samozřejmě to není jisté, je možné i to, že se muslimům podaří dobýt nejen Evropu, USA a Indii, ale i Rusko, Činu a zbytek světa.

+1/0
28.5.2017 15:51

P96e63t70r 18M50a39r78e56č88e39k 1903561449668

Nemohli růst do nekonečna.

0/0
28.5.2017 12:22

M17o26j67m59í71r 84O51n76d69e19r66k48a 2654587531446

Az jim dojde ropa, tak stejne budou za vodou. Investuji do technologii a alternativnich zdroju za vsechny ty penize z ropy.

0/−1
28.5.2017 12:15

V50l14a54d15i31m98í84r 40P10ý51c33h57a 4530540918290

Jenomže obyvatelstvo těch zemí je kvůli jejich náboženství nekvalitní, zdegenerované příbuzenskými sňatky a málo inteligentní. Jestli se jim nepodaří dobýt Evropu, tak dopadnou špatně.

+1/0
28.5.2017 16:17

J49a25n 56M93u96s63i30l 9926544866112

Ty wole :-/ nizkonakladovkou do Asie to udela jen masochista. A to nemluvim o letu do australie nebo na NZ. Ja jsem jednou vymenil Emirates za Finnair a uz to vickrat neudelam

+2/−2
28.5.2017 12:03

J98a83n 90T23a97r45a93b38a 4156406229119

v roce 2012, v době drahé ropy jsem létal s Emirates ve first class Evropa-Kuala Lumpur nebo Shanghai za 70000. Dnes chtějí za business 85000 a za first 140 000, tak létám s Turkish za polovinu. Servis srovnatelný.

+2/0
28.5.2017 12:15

D93a67v74i40d 83Z10a52j21d64á21k 8555462180371

Letel jsem do Thajska i s Air Berlin a v pohode. Finnair a jeho linka do Hong Kongu taky v klidu. Zrovna z Emirates jsem tedy uneseny nijak extra nebyl.

+1/0
28.5.2017 12:25

J87a67n 53T49a33r21a75b22a 4836416269609

je to let od letu, palubní personál je někdy fajn, jindy se sejde arogance s leností. Každopádně proti Air Berlin je kvalita služeb, místo pro nohy, jídlo a zábava za letu o galaxii jinde. Navíc v A380 je neuvěřitelné ticho.

+1/0
28.5.2017 12:31

J20a59n 17M60u62s23i19l 9136544986382

Souhlas

0/0
28.5.2017 13:01

L88u88k18a54s 44C89o43d72r 6448752880171

Zas je ale fakt, ze kdyz pak clovek sedne do jednicky treba u Thai nebo Swiss (o Singapore Airlines nemluve), tak sice nema sprchy, ale ten palubni servis a jidlo je jak z jinyho sveta.

0/0
28.5.2017 13:07

R15o70m61a89n 87K89r27a55t89o98c67h49v41í61l 6566607926324

I oproti Emirates?

0/0
28.5.2017 15:38

K98a34r43e67l 24M59o43k12r31y76k 3936978533

Tak já třeba letěl nízkonákladovkou (Air Asia) z Kuala Lumpur do Sydney a žádný rozdíl třeba zrovna mezi Emirates jsem nezaznamenal vyjma ceny letenky,která i včetně přiobjednaného jídla a zavazadla byla o nějakých 6t nižší..

Pohodlí v letadle a rozteč mezi sedačkami naprosto totožná !

+1/0
28.5.2017 14:16

J25a43n 69T10a54r90a61b28a 4246646819829

Ono je to trochu úplně jinak. Klesající zájem o first class je tím, že po zavedení codeshare s Qantas zvedli Emirates ceny first o 80% a ceny business o,40%.

+5/0
28.5.2017 11:58

L97u89k49a14s 12C37o85d21r 6508522890821

Presne tak. Levne tarify do premiovych trid prakticky zmizely a kdyz se k tomu prida kolisajici kvalita servisu, tak muzou jenom tezko konkurovat. Komu zalezi na cene, ten leti s Turkish nebo s Aeroflotem, a komu na kvalite, tak ten ma za stejnou (vysokou) cenu na vyber z nekolika dalsich spolecnosti, kde je soft product nekde uplne jinde.

0/0
28.5.2017 12:54

P71a13v46e39l 54M86o94r77a95v11e24c 1344975914567

No jako Turkish a Aeroflot nemůže srovnat, Turkish jsou v economy nebo Business na úrovni Emirates, taky proto jsou vždy v top 5.

+1/0
28.5.2017 13:31

L16u11k70a80s 20C78o85d41r 6608532610271

Neco malo mam v business class nalitano u obou spolecnosti a prijde mi to podobny. Turkish maji o neco malo lepsi palubni servis (zakusky, kuchar), ale zase je srazi to, ze v Istanbulu dost casto nejsou volny nastupni mosty a musi se vystupovat a nastupovat pres autobusy.

0/0
28.5.2017 13:39

P74a65v22e41l 73M89o78r27a82v87e24c 1874685764857

Přesně tak, celkově i economy se hrozně zdražila, taky v zimě do Thajska už mám koupené letenky s Turkish.

0/0
28.5.2017 13:29

R15o12m88a35n 79K14r45a38t15o49c81h19v71í92l 6276157786114

Klesající ropa -> úbytek zákazníků?, podle mě nesmysl, protože s Emirates cestují nejenom lidé z blízkého východu, ale hlavně přestupní pasažéři. Například letadlo z Prahy do Dubaje je plné čechů, né arabů.

+2/0
28.5.2017 11:28

A34n77t12o39n87i82n 59B17l22a39z33e23k 4568912507111

jenze zakaznici co vydelavaji aerolinkam nejvice penez sedi v 1. tride a ne v dobytcaku a tihle arabsti zakaznici jsou zavisli na cene ropy. Pokud je cena nizka, tak malo vydelavaji a asi tak moc nelitaji.....a kdyz jo, tak mozna taky v dobytcaku jako my.....:-)

+10/0
28.5.2017 11:42

R10o36m58a63n 36K46r69a29t82o36c34h18v69í54l 6886707186194

Takže prostě ten přebytek zisku dělaly zákazníci ve first class?

A aby se zákazníci někam dostali tak létaly po celém světě.

0/0
28.5.2017 12:23

J67a51n 17T12a71r10a52b30a 4966336989809

Mýlíte se, business z stejné plochy paluby vytěží méně peněz než economy a first stejně. V A380 3class by na ploše 16 míst first bylo 60 sedaček economy a necpali by se bifteky zapíjenými Moet Chandon, otázkou je, zda jsou schopni letadla s 615 místy ve verzi 2class dostatečně plnit, momentálně nelétají Emirates zrovna narvaní. Praha je trochu výjimkou. Problém je cena a mnohým začíná vadit přeplněnost slotů letiště Dubai, prakticky nic od 22 do 11h nepřistává a neodlétá načas, dnes už i A380 nesmyslně odbavují na betonové ploše, přestože mají 30 mostů volných. Organizace letiště Dubai DXB je vůbec dost slabota. To ja ale jiné téma, byť to byznys Emirates samozřejmě negativně ovlivňuje.

+1/0
28.5.2017 12:26

R34o26m31a90n 27K78r30a46t97o40c41h19v15í55l 6356977516834

Proč odbavují A380 na ploše, když mají volné mosty?

0/0
28.5.2017 15:19

J43a51n 47T82a81r58a91b34a 4856636839269

vímjá?

0/0
30.5.2017 0:38

M72i95l83a54n 96V82o53t33a96v53a 5394886301532

jenze to co je u Emirates dobytčák, je u jiných leteckých společností první třída

+1/−1
28.5.2017 12:38







Najdete na iDNES.cz