Diskuse k článku

Konec rozletu aerolinek šejků. Zisky Emirates a spol. sráží levná ropa

Pro Boeing a Airbus byly dlouhou dobu jistotou. Zatímco v Evropě nebo v Severní Americe se dopravci potýkali s krizí nebo drahou ropou, aerolinky z oblasti Perského zálivu objednávaly rekordní počty nových letadel. I to ale začíná být minulostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65a85l62e23r50i12e 21W94e29b60e85r66o98v55á 1982250417110

Zajímavější zprávou než konec rozletu šejků je dnešní první let MC-21. A pokud jsou pravdivé technické parametry o tomto nástupci TU a IL, tak nyní pro Airbus (A320) a Boeing (B737) opravdu začnou těžké časy. MC - 21 nebude mít pár let ve vzduchu konkurenci. Je neuvěřitelné, že Rusko za tak krátkou dobu dokázalo sestrojit tak technologicky vyspělé letadlo s tak vysokým podílem kompozitních materiálů. To tzv. černé křídlo vyrobené jen z kompozitu je fakt mazec.R^

Tak snad v rubrice Technet brzy bude článek o této ruské novince ve vzduchu.

+2/−3
28.5.2017 16:58

V78a24l78e84r52i96e 58W33e64b34e30r87o86v93á 1522900537800

https://www.youtube.com/watch?v=y-zu55zCIf4

0/−1
28.5.2017 16:58

J26a59n 80P81a30v61e94l 8863102428436

Sjednocená letecká korporace (rusky Объединённая Авиастроительная Корпорация, OAK) je ruská akciová společnost, která je vlastněna převážně státem. Sdružuje společnosti zabývající se konstrukcí, výrobou, prodejem a servisem letounů vyráběných v Rusku.

Uvědomujete si jak je Rusko zkorumpované? Nedělám si iluze o efektivitě vedení Boeingu či Airbusu, ale ruská společnost vedená státem bude ještě o několik řádů horší.

+6/0
28.5.2017 17:02

V84a17l65e69r85i17e 51W53e22b88e13r88o85v77á 1902160427650

A můžete vysvětlit co má společného korupce s technologickou vyspělostí ruského leteckého průmysl, který se postavil znovu na nohy? Jejich nový MC- 21 je opravdu po technologické stránce jedinečný a unikátní a nemá zatím konkurenci. Je to opravdu letadlo budoucnosti jak aviatikou tak konstrukcí, a hlavně neuvěřitelným pohodlím pro pasažéry. A za mě R^Už se těším, až s ním poprvé poletím jako cestující.

+1/−4
28.5.2017 17:37

S42e75i54d73l 81P65e60t29r 1571611825974

To si ještě počkáte ...:-)

Zatím to nemají ani certifikované, objednávky na 175 kusů výhradně od ruských/postsovětských/ aerolinek což AB a Boeing vyrobí za 2 měsíce a dohromady mají skoro 7000 závazných objednávek + pár tisíc opcí.

Jinak "aviatika" je česky letectví. Měla jste patrně na mysli přístrojové vybavení neboli "avioniku", ne?

+5/0
28.5.2017 18:45

J52a64n 25P48a56v67e60l 8113782528986

Hodně. Ruský civilní letecký průmysl se, právě díky korupci, na nohy nepostavil a to i když je ruský vojenský letecký průmysl velmi pokročilý.

+4/0
28.5.2017 19:33

D77a64n 76P37o72s12p90i24s29i38l 3539338876684

Ta aviatika je asi omyl, jestli jste měla na mysli avioniku, tak ta je provenience neruské firmy Honeywell. Motory jsou také neruské, Neruského je tam ještě víc detailů, ale motory a avionika jsou ty hlavní. Když se rozjížděl Suchoj Superjet 100, (ten má ale motory z poloviny ruské a z poloviny francouzké, je to ko-produkce, avionika je celá západní provenience) tak taky bylo řečí, jak Suchoj některým mimopruským výrobcům letadla "zatopi ́", ale zatím skutek utek, i když letadlo to není špatné, že to v Indonézii bouchlo bylo vinou lajdáctví indonézské ATC. Tak uvidíme, jaké "bolení hlavy" MC-21 způsobí Boeing-u a Airbus-u, ale nedomnívám se, že by manažeři Airbus-u a Boeing-u měli kvůli MC-21 špatný spánek.

+1/0
7.6.2017 17:28

J12i51n15d50ř37i55c67h 55M69i34t87t49e39r 6194395151626

Motory Pratt and Whitney? Jinak B737 jsou vprovozu už 40 let. Takže asi tak.

0/0
28.5.2017 22:24

K23a42r96e88l 96M53o91k57r37y43k 3416548533

Emirates už taky neví čím nahrabat což nedávné zpoplatnění výběru sedadel jen potvrzuje ..

Osobně dálkovky létám raději s Turkish či Korean Air !

+2/0
28.5.2017 14:09

J28a76n 55P45a15v62e20l 8723332848536

To už bohužel asi dělají všechny aerolinky.

0/0
28.5.2017 16:54

K18a40r88e87l 43M92o60k19r66y25k 3206368973

tak zrovna Turkish a Korean Air zdarma!

0/0
28.5.2017 17:46

J71a58n 59P56a22v93e23l 8233112508576

Dobře, vyjímky potvrzující pravidlo ;-)

0/0
28.5.2017 19:31

M41a13r34o55š 29P41o38l37i88a87k 1572186657576

Jen idiot si muze myslet, ze rust lze donekonecna,...

0/0
28.5.2017 13:50

J63a75n 34P74a38v42e91l 8773832868546

Co vím, vesmír by to dokázat mohl ;-)

+5/0
28.5.2017 15:44

A15l96o78i20s 71J51i67n82d56r83a 9190474417775

no to je otazka, zatim neni dukaz, ze by mohl :-)

0/0
21.7.2017 17:26

F37r86a31n48t49i63š91e12k 92N45e68v48a83ř68i58l 7783579267785

Budoucností letecké přeravy jsou nízkonákladovky, I přes reptající zákazníky, že nedostanou šampus nebo si musí připlatit za zavazadla tak stejně nakonec letí s nimi. Viz třebas u nás Smart a ČSA. Nízkonákladovky zase lehce zvednou ceny a ono se to potom vyrovná. Nakonec Emirates má svou nízkonákladovku, ale jejich finanční potenciál,značka a rozsah letů je tak obrovský že většina evropských předlužených leteckých společností může jen závidět.

+2/−1
28.5.2017 12:56

J49a31n 61P28a65v46e29l 8743602818476

Nízkonákladovky, přes veškeré pyskování zákazníků, nejsou budoucností, ale současnou realitou. Ale pouze na krátké trati. Na dlouhé nejde až tak o to občerstvení (já bych se na něj klidně vykašlal), ale zavazadla si veze prakticky každý a rozměry sedadel jsou zatraceně důležité.

Kdyby byl průnik na delší trati ziskový, Ryanair by na nich už létal.

+3/0
28.5.2017 13:20

J26a44n 56N46o51v20á52k 7385304938527

chci tě vidět 10 hodin sedět v letadle kde není místo ani na nohy, žádné jídlo ani pití a jeden jediný záchod.

0/0
29.5.2017 11:13

L22u61b20o71š 87B82ř19e13z97i66n40a 2962193250191

Dvořák = ředitel čehokoli.

+4/0
28.5.2017 12:34

D30a84n28i74e12l 20K63r75o10n21e11r 7414574156507

Me vzdycky bavi, jak nekdo rika, ze treba Dubaj se obejde i bez ropy...Ze prijmy z ropy tvori jen par procent HDP atd. To je sice pravda, ale az dojde ropa, tak to stahne i Dubaj a to zcela spolehlive.

+8/0
28.5.2017 12:34

J37i31ř35í 37J69i51n56d77r62a 6205709626248

1,5 procenta HDP tvori ropny prumysl

+2/0
28.5.2017 12:41

L17u29k35á40š 37A30d35a34m63e28c 6830889460607

Ale kulové, jednak těžba ropy a plynu tvoří 31% HPD ale dalších 15% tvoří petrochemie tedy zpracování ropy, která bude také bez ropy nulová, no a dalších 14% tvoří služby jako jsou právě Emirates, což není nic jiného než prodej ropy přes motory jejich letadel.

+6/0
28.5.2017 12:48

F97r69a55n35t14i62š70e45k 14N68e48v73a61ř51i32l 7183139487945

Je to asi víc než 1.5 procenta, ale nejsou na tom tak závislí. No a kdyby šli do krachu tak Abu Dhabí a prezident je podrží.

0/0
28.5.2017 12:57

P56a56v74e80l 72N20á31r79o86ž19n46ý 6469909193526

Pracuj v SEA pro jednoho z emiru a právě v oblasti těžby ropy a tak mám celkem přehled. Nedělejte si iluze na ropě a penězích z ni tu stojí všechno , ne že by se nesnažili diverzifikovat ,a číst zisků vráží do skupování firme po světě, ale to jsou kapky v moři, které až dojde ropa umožní život par lidem z vládnoucích rodin, ale rozhodně neudrží stát jako takový. O životní úrovni nemluvě, tady je to tak zdegenerovaný, že mi firma platí jedno z nejdražších Porsche 911 jen proto abych na parkovišti nebyl za chudáka a ikdyž to je to nejdražší tak jsme na parkovišti za socku protože většina místních dala jen za značku na auto vice než mou firmu stálo celé auto ;-D

+4/0
28.5.2017 13:29

T85o32m36á16š 17M91o78r12a59v85č66í75k 3787136263595

Tomu se říkají benefity :)

0/0
28.5.2017 14:46

R78o88m42a89n 84K27r95a44t13o33c75h60v97í67l 6776397316744

Jak "dala jen za značku na auto vice než mou firmu stálo celé auto" - jako SPZ na přání?

0/0
28.5.2017 15:27

V29l94a11d94i56m25í53r 95P88ý23c96h41a 4280630368400

Nebo až jim tu ropu někdo sebere. Svá ropná pole brání jen zbraněmi, které si od někoho koupí. Až muslimové dostatečně naštvou celý svět, tak jim už nikdo zbraně neprodá. Muslimové nejsou ochotní pracovat, takže si zbraně sami nevyrobí. A křesťanští a židovští otroci jim dojdou, protože je ve velkém vraždí a nutí ke konverzi.

Mocnosti si muslimský svět rozdělí a islám zlikvidují. Například Indie dostane Pákistán a Bangladéš, tedy části Indie dříve dobyté muslimy. Samozřejmě to není jisté, je možné i to, že se muslimům podaří dobýt nejen Evropu, USA a Indii, ale i Rusko, Činu a zbytek světa.

+1/0
28.5.2017 15:51

P57e14t11r 34M35a88r86e32č81e41k 1403801449818

Nemohli růst do nekonečna.

0/0
28.5.2017 12:22

M55o45j10m58í17r 24O63n31d72e87r92k94a 2134987131846

Az jim dojde ropa, tak stejne budou za vodou. Investuji do technologii a alternativnich zdroju za vsechny ty penize z ropy.

0/−1
28.5.2017 12:15

V68l48a30d50i62m76í15r 94P84ý41c71h29a 4620250448190

Jenomže obyvatelstvo těch zemí je kvůli jejich náboženství nekvalitní, zdegenerované příbuzenskými sňatky a málo inteligentní. Jestli se jim nepodaří dobýt Evropu, tak dopadnou špatně.

+1/0
28.5.2017 16:17

J24a42n 77M96u81s21i49l 9726184836252

Ty wole :-/ nizkonakladovkou do Asie to udela jen masochista. A to nemluvim o letu do australie nebo na NZ. Ja jsem jednou vymenil Emirates za Finnair a uz to vickrat neudelam

+2/−2
28.5.2017 12:03

J17a38n 31T89a83r47a23b92a 4196396809149

v roce 2012, v době drahé ropy jsem létal s Emirates ve first class Evropa-Kuala Lumpur nebo Shanghai za 70000. Dnes chtějí za business 85000 a za first 140 000, tak létám s Turkish za polovinu. Servis srovnatelný.

+2/0
28.5.2017 12:15

D50a49v24i27d 44Z94a11j15d38á78k 8785612340121

Letel jsem do Thajska i s Air Berlin a v pohode. Finnair a jeho linka do Hong Kongu taky v klidu. Zrovna z Emirates jsem tedy uneseny nijak extra nebyl.

+1/0
28.5.2017 12:25

J30a72n 29T74a22r65a46b68a 4756736949569

je to let od letu, palubní personál je někdy fajn, jindy se sejde arogance s leností. Každopádně proti Air Berlin je kvalita služeb, místo pro nohy, jídlo a zábava za letu o galaxii jinde. Navíc v A380 je neuvěřitelné ticho.

+1/0
28.5.2017 12:31

J34a16n 68M15u14s37i19l 9916384816642

Souhlas

0/0
28.5.2017 13:01

L75u53k70a12s 55C46o37d75r 6968872630741

Zas je ale fakt, ze kdyz pak clovek sedne do jednicky treba u Thai nebo Swiss (o Singapore Airlines nemluve), tak sice nema sprchy, ale ten palubni servis a jidlo je jak z jinyho sveta.

0/0
28.5.2017 13:07

R92o27m96a72n 43K44r73a75t28o69c20h88v41í98l 6336507696694

I oproti Emirates?

0/0
28.5.2017 15:38

K95a29r64e95l 75M14o20k20r10y40k 3106768173

Tak já třeba letěl nízkonákladovkou (Air Asia) z Kuala Lumpur do Sydney a žádný rozdíl třeba zrovna mezi Emirates jsem nezaznamenal vyjma ceny letenky,která i včetně přiobjednaného jídla a zavazadla byla o nějakých 6t nižší..

Pohodlí v letadle a rozteč mezi sedačkami naprosto totožná !

+1/0
28.5.2017 14:16

J92a59n 22T50a18r40a92b73a 4276626639949

Ono je to trochu úplně jinak. Klesající zájem o first class je tím, že po zavedení codeshare s Qantas zvedli Emirates ceny first o 80% a ceny business o,40%.

+5/0
28.5.2017 11:58

L65u64k39a12s 31C94o67d15r 6108682970771

Presne tak. Levne tarify do premiovych trid prakticky zmizely a kdyz se k tomu prida kolisajici kvalita servisu, tak muzou jenom tezko konkurovat. Komu zalezi na cene, ten leti s Turkish nebo s Aeroflotem, a komu na kvalite, tak ten ma za stejnou (vysokou) cenu na vyber z nekolika dalsich spolecnosti, kde je soft product nekde uplne jinde.

0/0
28.5.2017 12:54

P26a23v86e61l 43M13o72r98a21v75e60c 1754895904917

No jako Turkish a Aeroflot nemůže srovnat, Turkish jsou v economy nebo Business na úrovni Emirates, taky proto jsou vždy v top 5.

+1/0
28.5.2017 13:31

L57u94k51a42s 64C69o40d21r 6738172880141

Neco malo mam v business class nalitano u obou spolecnosti a prijde mi to podobny. Turkish maji o neco malo lepsi palubni servis (zakusky, kuchar), ale zase je srazi to, ze v Istanbulu dost casto nejsou volny nastupni mosty a musi se vystupovat a nastupovat pres autobusy.

0/0
28.5.2017 13:39

P72a93v75e47l 94M80o95r37a31v78e59c 1694535634517

Přesně tak, celkově i economy se hrozně zdražila, taky v zimě do Thajska už mám koupené letenky s Turkish.

0/0
28.5.2017 13:29

R28o15m87a49n 20K38r47a72t62o67c13h37v46í15l 6496787726384

Klesající ropa -> úbytek zákazníků?, podle mě nesmysl, protože s Emirates cestují nejenom lidé z blízkého východu, ale hlavně přestupní pasažéři. Například letadlo z Prahy do Dubaje je plné čechů, né arabů.

+2/0
28.5.2017 11:28

A40n78t32o73n80i78n 79B62l69a23z96e35k 4978782237501

jenze zakaznici co vydelavaji aerolinkam nejvice penez sedi v 1. tride a ne v dobytcaku a tihle arabsti zakaznici jsou zavisli na cene ropy. Pokud je cena nizka, tak malo vydelavaji a asi tak moc nelitaji.....a kdyz jo, tak mozna taky v dobytcaku jako my.....:-)

+10/0
28.5.2017 11:42

R35o32m34a95n 59K66r98a41t17o44c66h43v89í86l 6516157316384

Takže prostě ten přebytek zisku dělaly zákazníci ve first class?

A aby se zákazníci někam dostali tak létaly po celém světě.

0/0
28.5.2017 12:23

J74a40n 77T47a35r17a85b50a 4256496479649

Mýlíte se, business z stejné plochy paluby vytěží méně peněz než economy a first stejně. V A380 3class by na ploše 16 míst first bylo 60 sedaček economy a necpali by se bifteky zapíjenými Moet Chandon, otázkou je, zda jsou schopni letadla s 615 místy ve verzi 2class dostatečně plnit, momentálně nelétají Emirates zrovna narvaní. Praha je trochu výjimkou. Problém je cena a mnohým začíná vadit přeplněnost slotů letiště Dubai, prakticky nic od 22 do 11h nepřistává a neodlétá načas, dnes už i A380 nesmyslně odbavují na betonové ploše, přestože mají 30 mostů volných. Organizace letiště Dubai DXB je vůbec dost slabota. To ja ale jiné téma, byť to byznys Emirates samozřejmě negativně ovlivňuje.

+1/0
28.5.2017 12:26

R88o88m85a21n 82K24r81a22t70o40c46h25v38í23l 6446897746284

Proč odbavují A380 na ploše, když mají volné mosty?

0/0
28.5.2017 15:19

J17a75n 95T32a47r45a13b98a 4246476559449

vímjá?

0/0
30.5.2017 0:38

M27i61l75a28n 54V79o32t17a71v68a 5924596961372

jenze to co je u Emirates dobytčák, je u jiných leteckých společností první třída

+1/−1
28.5.2017 12:38

Najdete na iDNES.cz