Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec rozletu aerolinek šejků. Zisky Emirates a spol. sráží levná ropa

Pro Boeing a Airbus byly dlouhou dobu jistotou. Zatímco v Evropě nebo v Severní Americe se dopravci potýkali s krizí nebo drahou ropou, aerolinky z oblasti Perského zálivu objednávaly rekordní počty nových letadel. I to ale začíná být minulostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V47a35l67e61r28i77e 78W96e18b34e62r60o98v54á 1242980537680

Zajímavější zprávou než konec rozletu šejků je dnešní první let MC-21. A pokud jsou pravdivé technické parametry o tomto nástupci TU a IL, tak nyní pro Airbus (A320) a Boeing (B737) opravdu začnou těžké časy. MC - 21 nebude mít pár let ve vzduchu konkurenci. Je neuvěřitelné, že Rusko za tak krátkou dobu dokázalo sestrojit tak technologicky vyspělé letadlo s tak vysokým podílem kompozitních materiálů. To tzv. černé křídlo vyrobené jen z kompozitu je fakt mazec.R^

Tak snad v rubrice Technet brzy bude článek o této ruské novince ve vzduchu.

+2/−3
28.5.2017 16:58

V80a87l57e34r98i96e 13W71e74b26e20r70o87v68á 1402370837440

https://www.youtube.com/watch?v=y-zu55zCIf4

0/−1
28.5.2017 16:58

J21a60n 41P60a47v83e36l 8933352668256

Sjednocená letecká korporace (rusky Объединённая Авиастроительная Корпорация, OAK) je ruská akciová společnost, která je vlastněna převážně státem. Sdružuje společnosti zabývající se konstrukcí, výrobou, prodejem a servisem letounů vyráběných v Rusku.

Uvědomujete si jak je Rusko zkorumpované? Nedělám si iluze o efektivitě vedení Boeingu či Airbusu, ale ruská společnost vedená státem bude ještě o několik řádů horší.

+6/0
28.5.2017 17:02

V96a56l52e27r37i27e 49W53e22b36e70r57o56v13á 1612860467460

A můžete vysvětlit co má společného korupce s technologickou vyspělostí ruského leteckého průmysl, který se postavil znovu na nohy? Jejich nový MC- 21 je opravdu po technologické stránce jedinečný a unikátní a nemá zatím konkurenci. Je to opravdu letadlo budoucnosti jak aviatikou tak konstrukcí, a hlavně neuvěřitelným pohodlím pro pasažéry. A za mě R^Už se těším, až s ním poprvé poletím jako cestující.

+1/−4
28.5.2017 17:37

S92e29i70d69l 79P87e92t37r 1291491725964

To si ještě počkáte ...:-)

Zatím to nemají ani certifikované, objednávky na 175 kusů výhradně od ruských/postsovětských/ aerolinek což AB a Boeing vyrobí za 2 měsíce a dohromady mají skoro 7000 závazných objednávek + pár tisíc opcí.

Jinak "aviatika" je česky letectví. Měla jste patrně na mysli přístrojové vybavení neboli "avioniku", ne?

+5/0
28.5.2017 18:45

J14a70n 46P56a76v69e67l 8533602518906

Hodně. Ruský civilní letecký průmysl se, právě díky korupci, na nohy nepostavil a to i když je ruský vojenský letecký průmysl velmi pokročilý.

+4/0
28.5.2017 19:33

D83a71n 17P50o13s83p57i84s95i89l 3579428466534

Ta aviatika je asi omyl, jestli jste měla na mysli avioniku, tak ta je provenience neruské firmy Honeywell. Motory jsou také neruské, Neruského je tam ještě víc detailů, ale motory a avionika jsou ty hlavní. Když se rozjížděl Suchoj Superjet 100, (ten má ale motory z poloviny ruské a z poloviny francouzké, je to ko-produkce, avionika je celá západní provenience) tak taky bylo řečí, jak Suchoj některým mimopruským výrobcům letadla "zatopi ́", ale zatím skutek utek, i když letadlo to není špatné, že to v Indonézii bouchlo bylo vinou lajdáctví indonézské ATC. Tak uvidíme, jaké "bolení hlavy" MC-21 způsobí Boeing-u a Airbus-u, ale nedomnívám se, že by manažeři Airbus-u a Boeing-u měli kvůli MC-21 špatný spánek.

+1/0
7.6.2017 17:28

J37i75n64d34ř98i96c98h 79M24i31t98t20e10r 6354915291916

Motory Pratt and Whitney? Jinak B737 jsou vprovozu už 40 let. Takže asi tak.

0/0
28.5.2017 22:24

K85a50r37e86l 97M71o47k89r53y71k 3636758173

Emirates už taky neví čím nahrabat což nedávné zpoplatnění výběru sedadel jen potvrzuje ..

Osobně dálkovky létám raději s Turkish či Korean Air !

+2/0
28.5.2017 14:09

J56a37n 10P12a48v92e12l 8293602538916

To už bohužel asi dělají všechny aerolinky.

0/0
28.5.2017 16:54

K14a56r85e50l 91M82o31k92r76y97k 3716918183

tak zrovna Turkish a Korean Air zdarma!

0/0
28.5.2017 17:46

J66a39n 14P27a44v55e35l 8443132178746

Dobře, vyjímky potvrzující pravidlo ;-)

0/0
28.5.2017 19:31

M71a19r96o86š 98P26o71l34i95a45k 1812506847956

Jen idiot si muze myslet, ze rust lze donekonecna,...

0/0
28.5.2017 13:50

J96a69n 50P70a98v19e83l 8453912458196

Co vím, vesmír by to dokázat mohl ;-)

+5/0
28.5.2017 15:44

A87l84o84i15s 28J57i10n48d21r77a 9810854447925

no to je otazka, zatim neni dukaz, ze by mohl :-)

0/0
21.7.2017 17:26

F60r35a46n94t72i83š87e28k 30N46e84v83a72ř14i97l 7893359277605

Budoucností letecké přeravy jsou nízkonákladovky, I přes reptající zákazníky, že nedostanou šampus nebo si musí připlatit za zavazadla tak stejně nakonec letí s nimi. Viz třebas u nás Smart a ČSA. Nízkonákladovky zase lehce zvednou ceny a ono se to potom vyrovná. Nakonec Emirates má svou nízkonákladovku, ale jejich finanční potenciál,značka a rozsah letů je tak obrovský že většina evropských předlužených leteckých společností může jen závidět.

+2/−1
28.5.2017 12:56

J76a21n 41P86a28v76e87l 8803122738286

Nízkonákladovky, přes veškeré pyskování zákazníků, nejsou budoucností, ale současnou realitou. Ale pouze na krátké trati. Na dlouhé nejde až tak o to občerstvení (já bych se na něj klidně vykašlal), ale zavazadla si veze prakticky každý a rozměry sedadel jsou zatraceně důležité.

Kdyby byl průnik na delší trati ziskový, Ryanair by na nich už létal.

+3/0
28.5.2017 13:20

J24a83n 16N77o47v82á46k 7505294618307

chci tě vidět 10 hodin sedět v letadle kde není místo ani na nohy, žádné jídlo ani pití a jeden jediný záchod.

0/0
29.5.2017 11:13

L68u64b47o29š 43B83ř95e49z30i52n64a 2342663810291

Dvořák = ředitel čehokoli.

+4/0
28.5.2017 12:34

D47a27n27i83e12l 85K54r12o31n11e77r 7944654246527

Me vzdycky bavi, jak nekdo rika, ze treba Dubaj se obejde i bez ropy...Ze prijmy z ropy tvori jen par procent HDP atd. To je sice pravda, ale az dojde ropa, tak to stahne i Dubaj a to zcela spolehlive.

+8/0
28.5.2017 12:34

J84i97ř98í 56J51i75n48d98r42a 6145849616538

1,5 procenta HDP tvori ropny prumysl

+2/0
28.5.2017 12:41

L75u59k59á49š 94A28d45a28m32e44c 6590449240617

Ale kulové, jednak těžba ropy a plynu tvoří 31% HPD ale dalších 15% tvoří petrochemie tedy zpracování ropy, která bude také bez ropy nulová, no a dalších 14% tvoří služby jako jsou právě Emirates, což není nic jiného než prodej ropy přes motory jejich letadel.

+6/0
28.5.2017 12:48

F26r28a65n87t39i35š76e66k 65N34e19v39a52ř98i28l 7833799267345

Je to asi víc než 1.5 procenta, ale nejsou na tom tak závislí. No a kdyby šli do krachu tak Abu Dhabí a prezident je podrží.

0/0
28.5.2017 12:57

P11a36v71e51l 38N98á47r78o33ž61n62ý 6499229363246

Pracuj v SEA pro jednoho z emiru a právě v oblasti těžby ropy a tak mám celkem přehled. Nedělejte si iluze na ropě a penězích z ni tu stojí všechno , ne že by se nesnažili diverzifikovat ,a číst zisků vráží do skupování firme po světě, ale to jsou kapky v moři, které až dojde ropa umožní život par lidem z vládnoucích rodin, ale rozhodně neudrží stát jako takový. O životní úrovni nemluvě, tady je to tak zdegenerovaný, že mi firma platí jedno z nejdražších Porsche 911 jen proto abych na parkovišti nebyl za chudáka a ikdyž to je to nejdražší tak jsme na parkovišti za socku protože většina místních dala jen za značku na auto vice než mou firmu stálo celé auto ;-D

+4/0
28.5.2017 13:29

T32o79m76á25š 54M35o75r18a92v34č39í65k 3757456103485

Tomu se říkají benefity :)

0/0
28.5.2017 14:46

R63o42m19a23n 35K53r75a36t87o91c55h53v14í13l 6846967136384

Jak "dala jen za značku na auto vice než mou firmu stálo celé auto" - jako SPZ na přání?

0/0
28.5.2017 15:27

V75l47a17d64i71m97í34r 27P77ý27c97h43a 4710420338230

Nebo až jim tu ropu někdo sebere. Svá ropná pole brání jen zbraněmi, které si od někoho koupí. Až muslimové dostatečně naštvou celý svět, tak jim už nikdo zbraně neprodá. Muslimové nejsou ochotní pracovat, takže si zbraně sami nevyrobí. A křesťanští a židovští otroci jim dojdou, protože je ve velkém vraždí a nutí ke konverzi.

Mocnosti si muslimský svět rozdělí a islám zlikvidují. Například Indie dostane Pákistán a Bangladéš, tedy části Indie dříve dobyté muslimy. Samozřejmě to není jisté, je možné i to, že se muslimům podaří dobýt nejen Evropu, USA a Indii, ale i Rusko, Činu a zbytek světa.

+1/0
28.5.2017 15:51

P98e16t12r 23M87a77r14e49č36e61k 1793321139898

Nemohli růst do nekonečna.

0/0
28.5.2017 12:22

M48o42j61m46í69r 61O41n98d69e21r87k17a 2744587381546

Az jim dojde ropa, tak stejne budou za vodou. Investuji do technologii a alternativnich zdroju za vsechny ty penize z ropy.

0/−1
28.5.2017 12:15

V30l23a29d90i13m78í93r 89P49ý96c43h66a 4380200278120

Jenomže obyvatelstvo těch zemí je kvůli jejich náboženství nekvalitní, zdegenerované příbuzenskými sňatky a málo inteligentní. Jestli se jim nepodaří dobýt Evropu, tak dopadnou špatně.

+1/0
28.5.2017 16:17

J24a87n 77M65u80s34i72l 9716814106452

Ty wole :-/ nizkonakladovkou do Asie to udela jen masochista. A to nemluvim o letu do australie nebo na NZ. Ja jsem jednou vymenil Emirates za Finnair a uz to vickrat neudelam

+2/−2
28.5.2017 12:03

J89a34n 79T13a55r21a81b40a 4666126229859

v roce 2012, v době drahé ropy jsem létal s Emirates ve first class Evropa-Kuala Lumpur nebo Shanghai za 70000. Dnes chtějí za business 85000 a za first 140 000, tak létám s Turkish za polovinu. Servis srovnatelný.

+2/0
28.5.2017 12:15

D69a48v71i95d 71Z27a73j70d59á92k 8855922860791

Letel jsem do Thajska i s Air Berlin a v pohode. Finnair a jeho linka do Hong Kongu taky v klidu. Zrovna z Emirates jsem tedy uneseny nijak extra nebyl.

+1/0
28.5.2017 12:25

J71a72n 95T49a56r18a13b42a 4136656699939

je to let od letu, palubní personál je někdy fajn, jindy se sejde arogance s leností. Každopádně proti Air Berlin je kvalita služeb, místo pro nohy, jídlo a zábava za letu o galaxii jinde. Navíc v A380 je neuvěřitelné ticho.

+1/0
28.5.2017 12:31

J87a54n 56M78u60s98i12l 9116184276192

Souhlas

0/0
28.5.2017 13:01

L37u11k54a17s 39C85o96d48r 6858262740481

Zas je ale fakt, ze kdyz pak clovek sedne do jednicky treba u Thai nebo Swiss (o Singapore Airlines nemluve), tak sice nema sprchy, ale ten palubni servis a jidlo je jak z jinyho sveta.

0/0
28.5.2017 13:07

R18o44m26a55n 13K82r37a44t16o36c76h38v28í24l 6806427856904

I oproti Emirates?

0/0
28.5.2017 15:38

K84a71r54e63l 67M48o12k11r73y55k 3166268823

Tak já třeba letěl nízkonákladovkou (Air Asia) z Kuala Lumpur do Sydney a žádný rozdíl třeba zrovna mezi Emirates jsem nezaznamenal vyjma ceny letenky,která i včetně přiobjednaného jídla a zavazadla byla o nějakých 6t nižší..

Pohodlí v letadle a rozteč mezi sedačkami naprosto totožná !

+1/0
28.5.2017 14:16

J77a22n 15T47a44r43a53b97a 4286796819129

Ono je to trochu úplně jinak. Klesající zájem o first class je tím, že po zavedení codeshare s Qantas zvedli Emirates ceny first o 80% a ceny business o,40%.

+5/0
28.5.2017 11:58

L11u33k25a88s 25C14o64d62r 6948412130931

Presne tak. Levne tarify do premiovych trid prakticky zmizely a kdyz se k tomu prida kolisajici kvalita servisu, tak muzou jenom tezko konkurovat. Komu zalezi na cene, ten leti s Turkish nebo s Aeroflotem, a komu na kvalite, tak ten ma za stejnou (vysokou) cenu na vyber z nekolika dalsich spolecnosti, kde je soft product nekde uplne jinde.

0/0
28.5.2017 12:54

P54a75v77e53l 12M18o80r38a88v52e98c 1264225754467

No jako Turkish a Aeroflot nemůže srovnat, Turkish jsou v economy nebo Business na úrovni Emirates, taky proto jsou vždy v top 5.

+1/0
28.5.2017 13:31

L97u41k91a65s 90C71o60d66r 6248852210581

Neco malo mam v business class nalitano u obou spolecnosti a prijde mi to podobny. Turkish maji o neco malo lepsi palubni servis (zakusky, kuchar), ale zase je srazi to, ze v Istanbulu dost casto nejsou volny nastupni mosty a musi se vystupovat a nastupovat pres autobusy.

0/0
28.5.2017 13:39

P50a51v63e87l 45M18o21r92a67v65e10c 1954205984537

Přesně tak, celkově i economy se hrozně zdražila, taky v zimě do Thajska už mám koupené letenky s Turkish.

0/0
28.5.2017 13:29

R23o57m34a98n 75K48r67a65t30o12c75h22v31í92l 6186627666894

Klesající ropa -> úbytek zákazníků?, podle mě nesmysl, protože s Emirates cestují nejenom lidé z blízkého východu, ale hlavně přestupní pasažéři. Například letadlo z Prahy do Dubaje je plné čechů, né arabů.

+2/0
28.5.2017 11:28

A59n39t86o34n63i62n 17B11l82a77z41e41k 4958542907281

jenze zakaznici co vydelavaji aerolinkam nejvice penez sedi v 1. tride a ne v dobytcaku a tihle arabsti zakaznici jsou zavisli na cene ropy. Pokud je cena nizka, tak malo vydelavaji a asi tak moc nelitaji.....a kdyz jo, tak mozna taky v dobytcaku jako my.....:-)

+10/0
28.5.2017 11:42

R47o18m89a86n 45K19r82a84t43o85c69h95v88í98l 6596127426154

Takže prostě ten přebytek zisku dělaly zákazníci ve first class?

A aby se zákazníci někam dostali tak létaly po celém světě.

0/0
28.5.2017 12:23

J59a68n 65T87a92r70a91b74a 4656896339889

Mýlíte se, business z stejné plochy paluby vytěží méně peněz než economy a first stejně. V A380 3class by na ploše 16 míst first bylo 60 sedaček economy a necpali by se bifteky zapíjenými Moet Chandon, otázkou je, zda jsou schopni letadla s 615 místy ve verzi 2class dostatečně plnit, momentálně nelétají Emirates zrovna narvaní. Praha je trochu výjimkou. Problém je cena a mnohým začíná vadit přeplněnost slotů letiště Dubai, prakticky nic od 22 do 11h nepřistává a neodlétá načas, dnes už i A380 nesmyslně odbavují na betonové ploše, přestože mají 30 mostů volných. Organizace letiště Dubai DXB je vůbec dost slabota. To ja ale jiné téma, byť to byznys Emirates samozřejmě negativně ovlivňuje.

+1/0
28.5.2017 12:26

R15o30m31a13n 55K98r72a79t54o49c56h11v90í77l 6916207216824

Proč odbavují A380 na ploše, když mají volné mosty?

0/0
28.5.2017 15:19

J28a39n 97T89a94r32a62b58a 4246296939709

vímjá?

0/0
30.5.2017 0:38

M53i92l60a54n 79V49o74t85a52v59a 5384626601202

jenze to co je u Emirates dobytčák, je u jiných leteckých společností první třída

+1/−1
28.5.2017 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.