Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Baterie prudce zlevňují. Elektrická auta budou brzy levnější než benzinová

Auta poháněná bateriemi by již brzy mohla být levnější než běžné benzinové vozy. Řidiči by tak získali okamžitou úsporu. Důvodem je prudký pokles cen baterií do elektrických vozů. Vyplývá to z průzkumu Bloomberg New Energy Finance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a90v17e43l 23R47y18m32e86š 8829802184965

Dnes získává stát na spotřební dani z benzínu a nafty 100 miliard ročně. Když jede osobák v naftě za 2 Kč/km, tak z toho má stát 1 korunu. Až budou všechna auta jezdit místo nafty na elektřinu, tak ji bude muset zdanit, aby mu ta jedna koruna na kilometr nechyběla a měl za co stavět a opravovat silnice. Takže už se nebude jezdit za 0,5 Kč/km v elektrice, ale za 1,5 Kč/km a to už je dost malý rozdíl na to, aby to vyvážilo nekomfort v krátkém dojezdu a dlouhých dobách pro nabití elektroaut. Osobně elektroautům fandím, ale chtěl bych, aby se prosadily tržně, a ne dotacemi, pak si je rád koupím. Pokud bude stát nějakým způsobem zvýhodňovat jeden druh dopravy, tak na to někde (z našich kapes) musí vzít.

6.6.2017 19:10

J49a90r65o79s36l29a95v 72Š90i41m44ů12n83e35k 4461714547373

No mĕ 570 milionů km při spotřebě 0,25kWh/km vychází na 142,5 GWh.

5.6.2017 19:37

M98i51r37o52s86l68a84v 49S86u33c54h71y 5370949360610

Vážení přátelé. Schovejte si svoje příspěvky a vraťme se k diskusi asi tak za 10 let.

2.6.2017 21:23

M51a59r58t98i37n 66K64o25u68š58a 6725404384

Chtělo by to, aby novináři přestali kázat technické bludy.

TEDY ZNOVU !!!

ELEKTROMOBIL ANI NÁHODOU NEMÁ NULOVÉ EMISE

JEN JE PRODUKUJE NA JINÉM MÍSTĚ, NEŽ ZROVNA JEDE

NAVÍC SPOTŘEBUJE CELKOVĚ VÍCE ENERGIE, NEŽ AUTO SE SPALOVACÍM MOTOREM

2.6.2017 10:22

L21a70d60i42s54l81a66v 68K95a13l96o93u85s 7415726271280

Češi vzchopte se. Tak jako jste si dělali cirkulárky, protahovačky apod., tak vyhoďte starý motor. Vražte tam nějaký el. motor. Baterky si někde koupíte , nebo si nadolujete u nás v Čechách lithium . K tomu pořádný reostat a už to frčí. :-P

1.6.2017 11:25

M13i48c75h32a83l 85S22t54e98b41l86o 5229831374947

To je tedy nesmysl.8-o;-O;-€Rv!!

Zlatý dobrý benzín!!

31.5.2017 16:25

J54i20ř74í 61K93o39z81l22í69k 1929556552609

Určitě, nejlépe v hybridu...

1.6.2017 8:27

L14u50c34i90a97n 49P55a33p64a16z37i84a47n 5864557491785

Logicky by měla být levnější, protože nejsou tak komfortní jako ta na naftu, resp. benzín. Na baterii se dojede menší množství kilometrů a zabere dost velké množství "kufru", takže logicky by měla být za snížení komfort cena nižší než naopak.

31.5.2017 16:14

S56t21a75n11i49s75l65a21v 32H88r30o35u16z38e37k 6390604501

Je poněkud odvážné tvrdit, jaká bude cena za 10 let.

A hlavně, rozhodovat se má smysl až ta cena tu bude. Nikoli dnes či před 10 lety.

31.5.2017 16:00

M57a16r94t23i44n 81D70o88h13n47a75l 5567513368728

Baterie prudce zlevňují!..to je fajn, aspoň se jich do těch elektroaut může dát víc, aby konečně někam dojela:o) Dokud nebude elektropumpa na každém rohu a nabití nebude trvat déle jak 10 minut, tak je to stále mimo mísu.

29.5.2017 15:31

T89o45m44á79š 59S63k74á68l79a 6748597

Moje auti malokdy jede dal nez 300km a to jezdi kazdy den. A takovych je vetsina. Lidi se akorat dopravuji do prace, z prace pro deti, nekde cestou nakup. Kdyz je to kazdy den 60km tak je to moc. Pres noc se nabije na dalsi den.

Vsiml jste si jak kazdy ma dnes dve auta, protoze manzelka ma svoje? A vetsinou lidi maji "velke" auto protoze jednou za rok jednou na levnou dovolenou? Spocital jste si ze by casto vyslo lip si na tech 14 dnu pujcit vetsi auto a cely zbytek roku jezdit normalnim?

30.5.2017 17:30

P34e97t58r 76N10e54h85a45s96i42l 4832425754924

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

29.5.2017 13:06

M39i59c71h28a44l 75S47t93e62b25l92o 5919581114857

Nesmysl. Zlatý starý dobrý benzínR^R^R^!!

29.5.2017 8:42

V82á47c24l48a84v 57V72a40n35ě46k 2313693158391

Jen pro ilustraci jak jsou třeba Američani někde zcela jinde.

V Kalifornii existuje rozsáhlá síť stanic kde lze načerpat vodík, což trvá tři minuty.

Honda tam prodává tři typy aut na které mimochodem dostane zákazník 6 tisíc dolarů dotace - plus TŘI ROKY PALIVA ZDARMA.

Pohonu dává enegii palivový článek co zpracovává vodík a vyrábí z něj elektrickou enerii a celý se vejde do motorového prostoru vepředu.

A to nejlepší nakonec - Jezdí tam téměř 4 tisíce těchto aut a je na ně pořadník na půl roku dopředu.

Skutečnost je ta, že jelikož stát má z fosilních paliv tučné daně, tak nemá zájem na tom aby motivoval automobilky k tomu aby skutečně vyráběly praktická auta s nulovými emisemi.

V Americe se to obracelo do té doby než se dostal do sedla Trump, který chce tyto dotace zrušit - a začít dýchat opět smog.

28.5.2017 22:38

G39e15o12r68g 86K29o14m12b49e45r97e22c 9404441426831

uz jsem to tu ze zacatku psal. V Nemecku taky rostou stanice jak houby po desti kde se da natankovat vodik. Auta na baterku tak do mesta pro ruzny sluzby od taxikaru, pres rozvoz pizzy, etc.

29.5.2017 9:01

T17o94m83á59š 24S93k68á93l90a 6448667

tam zrovna moc ne, ty jezdi jak vztekly. Elektrika je prave pro domacnosti, ktere jezdi kazdy den, mnohdy dvema auty, najedou 10-50km na ceste do prace, obchodu a skoly a pak jim auto celou noc stoji v garazi.

30.5.2017 17:45

P29e46t81r 23N16e41h63a33s19i89l 4332715814814

Ano Kalifornie je země zaslíbená všem alternativám. Vodíkových stanic je tam skutečně hodně, ale daleko více je tam rychlonabiječek, včetně superchargeru.

A elektromotor se celý nevejde jako dopředu? Co je to za argument?

A nádrže na vodík máte kde?

Elektromobil včetně baterie zabírá daleko méně prostoru. Se podívejte na pořádný elektromobil jako je Model S, nebo Nissan Leaf. Model S na o proti spalovákům i tomu vodíku i kufr vpředu, žádný středový tunel místa habaděj obrovský kufr vzadu.

Navíc žádná bomba pod zadkem.

Vámi udávaných 4 minuty je sice pěkná hodnota, ale nevíte jednu zásadní věc. To platí jen pro prvních několik aut. Když jich přijede víc najednou nádrž se musí znovu nátlakový a to trvá i klidně 2 hodiny. Navíc ne každá stanice dokáže dát maximální tlak takže místo aby jste si načerpal na 400 km tak dostanete do nádrže jen polovinu.

Navíc ne každý chce vyměnit jednu bombu za druhou daleko větší. Vodík se tlakoměr na 800 barů. Já osobně nechci sedět na takovéto bombě. Stačí se podívat co udělá výbuch plynu o polovičním tlaku jak se nedávno stalo u nás s CNG.

Jestli někdo vyčítá elektromobilům ekologii, tak u vodíku se o ní nedá mluvit už vůbec. Účinnost přeměny energie na pohyb je u vodíku absolutně nejhorší ze všech druhů.

Ne vodík se opravdu pro dopravu nehodí. Možná v budoucnu až přijdou na něco lepšího, ale ne dnes.

29.5.2017 17:56

T79o97m78á49š 71S27k38á97l50a 6388357

Vodik je neefektivni jak prase. Ma sve misto v MHD a ve mestech, protoze tam snizuje smog (ale vyrobi ho jinde mnohem vice).

30.5.2017 17:34

S84t55a24n44i46s18l77a51v 61H84r65o67u32z90e80k 6750214321

Auto s nulovými emisemi ? To je dobrý fór.

Automobil vyprodukuje polovinu svých celoživotních emisí ještě předtím, než se vůbec dostane na silnici !!!

31.5.2017 16:04

P93e83t33r 12K76n43ě95b89o53r28t 3271370

To saudové asi zatrhnou.

28.5.2017 20:25

A30n94t52o86n30i84n 48K87a72d81l55c29e29k 9962239391556

Jedine volny trh muze urcit cenu aut. Pokriveny trh s dotacemi a nesmyslnymi zakony jenom zamlzuje realitu.

27.5.2017 18:45

T57o90m50á26š 75S56k53á11l82a 6778807

Dokud dotace trvaji, tak jsou nepresna mereni, ano :) Jenze vysledek z dotaci casto zustane. A kdyz skonci, tak se to nevrati na uroven pred dotacemi, ale na mnohem mene, diky rozvoji a technologiim, ktere dotace umoznili. Kdyz nekdo dotuje nakup aut, tak tim nedotuje ty, kteri si ho koupi, ale ti kterym stoji za to investovat do vylepseni, aby vydelali jeste vice.

Nejrazantnejsi dotace jsou behem valky. A kouknete kam se technologicky posuneme.

Ironicky dotace "funguji" prave diky volnemu trhu. Idealne byste vsunul penize spis primo do "vyzkumu", jenze malokdo kdo o tom rozhoduje o tom neco vi (cest Elonu Muskovi a Teslovi) a jediny zpusob jak posunout cele odvetvi aniz byste dokazal rozhodnout o tom jaka konkretni technologie se musi vylepsit (a ktery grant tudiz schvalit) je dotovat odvetvi a trh sam najde inovatory a oblasti, ktere lze vylepsit nejvice za nejmene penez.

No a par lidi se prizivi, par dotaci je spatne rozhodnuti, jako na vsem kde tecou penize. Stejne jako dan za demokracii je korupce. Proste to je nutne zlo, ktere prijimate za uzitek, ktery to prinasi.

30.5.2017 17:44

D47a55n63a 58K34o34c63i70á24n44o69v94á 2363328589228

A proto je potřeba, aby u nás Číňani postavili továrnu..... ;-O

27.5.2017 17:27

S38t14a81n79i30s66l43a94v 36S75r21b54a 4475974858474

Jako s elektrokoly. Kdyz se staly dostupnymi, zaplavili do te dobyturistivke raje. Kde drive proslo par desitek pesich a projeli dva horskaci, tam dnes projede tisice lidi na elektrokole. Brdy, Sumava, Beskydy...a elektroauta? To same, tam kde dnes kolona je na deset minut, bude kolona na hodinu. Ale bude cistci!

27.5.2017 16:50

M16i67r49e26k 27G95a94j94e42r 5521246219870

To je zajimavy uhel pohledu a pravdivy. Podobne treba argument, ze rychlovlaky nepotrebujeme, protoze vlakm nejezdi dost lidi, je chybny. Kdyz clovek bude moci byt za hodinu tam, kam mu to dnes trva pres dve hodiny, tak tam bude jezdit mnohem casteji a mnozi budou i dojizdet do prace mnohem dal. Proste existence technologie a novych moznosti meni chovani lidi. Proto i zlevneni provozu aut bude znamenat mnohem vic aut na silnicich. Bohuzel nase vlada zanedbava budovani dalnic a silnic, ktere takovou dopravu usnadni. Spravne k tomu pristoupila americka vlada v 50. a 60. letech a rychle zajistila vybudovani kompletni a funkcni site dalnic. Podobne kona cinska vlada v soucasne dobe.

27.5.2017 21:14

S94t24a92n26i44s25l96a10v 97N59ý80v21l67t 2324575223

Voliči levice, sociálních dobroserů, komuniti a všichni hejtři, co se nerozhoupaj na vlastní auto vám do parlamentu navolí podobné Škromachy a Dluhoslavy, a ti vám to zdaní tak, že to bude nakonec jedno, jestli benzín nebo baterie.

27.5.2017 13:52

J19i32n26d58ř32i88c67h 82V41á93g42n19e85r 9461776516321

I Dluhoslavové by mohli danit na polovinu, kdyby jste to nerozkradli do daňových rájů.

29.5.2017 23:48
Foto

J17i40ř61í 27D37v13o82ř88á46k 5175179680158

Brzy budou levnější ..... Jeden poválečný prezident ( tuším s. Novotný), říkal, že v brzku bude všeho dost. A lidé marně hledali na mapě Brzko, kde bude všeho dost.

27.5.2017 13:43

V58l73a46d81i33m29í97r 61R64e16t55t20i83n49g82e87r 5235616815395

No nevím, ale kdyby to bylo tak super, tak už to trh dávno sám přijal i bez dotací jako mobilní telefony. Jenže jak to vypadá s akumulátory je vidět na aku vrtačkách nebo aku vysavačích. V rozmezí půl roku až 3 let je můžete všechny vyhodit.

27.5.2017 13:32

M87i59r90e95k 94G80a29j42e69r 5841806609230

Ale mobily vydrzi dele, takze se to lepsi. Proto vyvoj baterii je to spravne, kam by dotace mely jit, misto do produkce a prodeje jeste elektromobilu, ktere jsou predrazene a nedovyvinute.

27.5.2017 21:17

G36e44o68r71g 14K22o57m52b70e52r34e15c 9164531636101

mobily vydrzi dele? 8-o8-o8-o

drive vydrzel tyden, dnes den. Nabity.

28.5.2017 17:59

T10o32m55á34š 38S26k97á82l50a 6858527

mam tri roky stary s puvodni baterii a vydrzi 10dnu (coz je tak nejak stejne jako kdyz byl novy). Dele nez stary nechytry, ten vydrzel 6-7. Takze byste mel spis spocitat, ze na novem travite zrejme mnohem vice casu s vecmi, ktere na starem ani nesly.

A dnesni telefony maji baterii 2-3x tak velkou, alespon ciselne, a neverim ze spotreba vzrostla tolikrat, ale nevim. Mam svuj a skoro jeste funguje.

30.5.2017 17:49
Foto

J10i64ř91í 79D35v94o95ř56á14k 5245259190498

Čistě prakticky by bylo lepší nějaký " super akumulátor " začít používat u ručního nářadí. Několika řádově větší série.

Ale pokud třeba akumulátor ( I Lithium-iontový ) vydrží u profesionálně využívané "značkové " akuvrtačky max. 3.- 4. roky a potom je ekonomicky výhodnější tu akuvrtačku koupit novou včetně " baterií " ?

27.5.2017 11:25
Foto

I34m85r27i17c65h 89S88u36c64h42a68r61s34k35ý 8836203465851

Jak vidno zase tu máme článek o neekologických autech, který neuvádí všechny důležité informace.

Důležité je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........?

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů....?

27.5.2017 9:46

M31i27r68o57s86l77a71v 97S19u19c95h58y 5850849230150

Přenosová síť zvládne přetoky energií z Německa. Přenosová síť zvládne energetické špičky. Proč by si tedy neměla poradit s dobíjením elektromobilů? Elektromobily se budou převážně dobíjet v noci, kdy je silný útlum spotřeby. I kdyby bylo každé druhé auto na elektřinu, bude jejich celková roční spotřeba nižší než aktuální přebytek = export. Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

27.5.2017 10:00

G10e52o97r89g 26K59o96m26b44e32r33e27c 9104691226451

motate jabka a hrusky dohromady

27.5.2017 10:28

V67á37c93l90a79v 75K98o49p45t67a 4794793392

Pamatuju si jak německá přenosová síť zvládala přítoky až jim v Mnichově vypadla elektřina na 4 hodiny. No a my a Poláci máme instalovaná trafa proti přetokům...

27.5.2017 11:55

L16e56o83n 48B29u34r41e22š 9555681700

My Čeští už taky

27.5.2017 18:38
Foto

J30i52ř23í 64D54v54o97ř49á96k 5595909570898

Tak především v noci je silný útlum výroby.Slunce nesvítí na naši část Zeměkoule. A kupodivu to Slunce pohání i vítr.

A u toho provozu trochu zapomínáš na spotřební daň ve výši asi 50 %, DPH z této daně,a DPH.

A možná i samy automobilky dotují ( přenášejí náklady ) tyto auta. Jsou totiž momentálně v " módě ".

27.5.2017 12:21

M31i35r33o52s58l54a58v 78S27u85c38h74y 5490789800440

Správně, v noci je útlum spotřeby, proto se musejí elektrárny odstavovat, protože není odběr. Slunce nesvítí, ale v našich podmínkách dělá fotovoltaika jen zlomek výkonu. Možná vás to překvapí, ale, ač vítr pohání Slunce, vítr fouká i v noci. A protože odstavit jaderku je docela problém, honí se přebytčným výkonem přečerpávací elektrárny. Celá neefektivita systému je v tom, že se odstavují uhelky: pod kotlem se topí a turbíny stojí.

27.5.2017 13:43

J79i33ř22í 67K32o70c37u62r43e94k 6895684405818

Mo tady máte graf zatížení sítě v reálném čase. Podle něj by v noci pokles odběru na 5700 MW z 8500 MW.

https://www.ceps.cz/CZE/Data/Vsechna-data/Stranky/Zatizeni.aspx

Jinak řečeno: 5500 MW výkonu je třeba neustále.

PS: V uehlce se možná topí, ale turbína nestojí, točí se. Přičemž spotřeba uhlí v režimu bez zátěže razantně klesá. A němci v boji proti CO2 a s masivní výstabou OZE také v nedávné době postavili několik nových uhelných elektráren.

27.5.2017 13:53
Foto

J78i24ř98í 92D26v92o10ř87á63k 5105209910128

Ano,vítr fouká i v noci, ale daleko méně, než ve dne. Alespoň u nás, ve Střední Evropě.

Ano, zatím se o nás s obnovitelných zdroju vyrábí jenom zlomek ( tuším,že závazek je v řádu desítek procent během pár let ).

Ne, naše přenosová síť nezvláda přebytky el. energie z Německa zdroj:

http://www.elektrina.cz/invazi-zelene-elektriny-z-nemecka-zastavi-obri-transformatory-v-cesku-i-polsku

A teď něco o cenové výhodnosti elektromobilů :

Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

Podívej se, kolik se odvádí státu na různých daních z ropných produktů. Spotřební daň, DPH se spotřební daně, ......

Předpokládáš, že v případě masového rozšíření elektroaut, nebude stát tyto peníze vybírat jiným způsobem ?

Nebo se to promítne do ceny el. energie a bude jedno, jestli někdo vlastní el.auto ?

27.5.2017 14:55
Foto

J66i83ř88í 15D74v26o14ř26á36k 5785889670598

P.S. Proč už několik let, ještě před rozšířením FV elektráren , zapínají zhruba mezi 13.- 15. hodinou ( tedy v čase, kdy FV dává velký výkon) noční proud ?

27.5.2017 15:00

M96i69r19e63k 63G88a48j44e16r 5231756559610

Pravdepodobne srovnavate vetsi auto na naftu s malym na elektrinu. Pri porovnani stejne velkych aut je ten rozdil mensi a je dan hlavne spotrebni dani z nafty. Ubytek vybrane dane si stat driv nebo pozdeji zase nekde od lidi vezme.

27.5.2017 21:21

M86a44r90e69k 21M57a40l67ý 1702788541890

"Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat."

Pořizovací cena není jediným problémem elektromobilů.

29.5.2017 14:38

Z25d52e35n65ě52k 45M20o35r65á95v39e78k 5107458318533

Myslíte že toho odpadního tepla z usměrňovače je více než odpadního tepla ze spalovacího motoru? Já si myslím, že ne,

29.5.2017 14:08

P67e60t70r 23N58e22h39a69s34i66l 4662415364914

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Elektřiny je dost, dokonce ji vyvážíme.

Elektromobily se v 90% nabíjejí v noci, čímž naopak stabilizují síť.

S dotacemi naprostý souhlas. Ale tak je to se vším.

29.5.2017 18:02
Foto

J36i90ř64í 72D48v46o22ř78á62k 5765649290958

Jen tak pro info.

Článek je sice zaměřen na CO2, ale je jisté, že tepelné elektrárny vypouští spousty dalších " taková škaredá, ošklivá věc ".

Zdroj : http://www.autorevue.cz/kolik-emisi-co2-vypousteji-elektromobily-klidne-i-370-g/km

27.5.2017 9:34

J90a14r22o69m75í35r 86K10r19á17l 4400409124229

8-o Jakto ? Ze zásuvky se přece nekouří, jak mi říkal jeden elektronadšenec ! ;-D

27.5.2017 9:41
Foto

J64i40ř85í 78D78v97o73ř68á47k 5245369960848

Tak viděl jsem i zásuvky, z kterých se kouřilo.

27.5.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz