Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Baterie prudce zlevňují. Elektrická auta budou brzy levnější než benzinová

Auta poháněná bateriemi by již brzy mohla být levnější než běžné benzinové vozy. Řidiči by tak získali okamžitou úsporu. Důvodem je prudký pokles cen baterií do elektrických vozů. Vyplývá to z průzkumu Bloomberg New Energy Finance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69a27v28e21l 34R40y15m83e35š 8769382854185

Dnes získává stát na spotřební dani z benzínu a nafty 100 miliard ročně. Když jede osobák v naftě za 2 Kč/km, tak z toho má stát 1 korunu. Až budou všechna auta jezdit místo nafty na elektřinu, tak ji bude muset zdanit, aby mu ta jedna koruna na kilometr nechyběla a měl za co stavět a opravovat silnice. Takže už se nebude jezdit za 0,5 Kč/km v elektrice, ale za 1,5 Kč/km a to už je dost malý rozdíl na to, aby to vyvážilo nekomfort v krátkém dojezdu a dlouhých dobách pro nabití elektroaut. Osobně elektroautům fandím, ale chtěl bych, aby se prosadily tržně, a ne dotacemi, pak si je rád koupím. Pokud bude stát nějakým způsobem zvýhodňovat jeden druh dopravy, tak na to někde (z našich kapes) musí vzít.

0/0
6.6.2017 19:10

J39a23r79o27s58l16a34v 19Š19i19m39ů82n39e24k 4871734647263

No mĕ 570 milionů km při spotřebě 0,25kWh/km vychází na 142,5 GWh.

0/0
5.6.2017 19:37

M93i58r94o82s10l97a76v 80S91u53c75h92y 5700229190710

Vážení přátelé. Schovejte si svoje příspěvky a vraťme se k diskusi asi tak za 10 let.

0/0
2.6.2017 21:23

M11a36r71t40i98n 76K55o32u60š18a 6885374934

Chtělo by to, aby novináři přestali kázat technické bludy.

TEDY ZNOVU !!!

ELEKTROMOBIL ANI NÁHODOU NEMÁ NULOVÉ EMISE

JEN JE PRODUKUJE NA JINÉM MÍSTĚ, NEŽ ZROVNA JEDE

NAVÍC SPOTŘEBUJE CELKOVĚ VÍCE ENERGIE, NEŽ AUTO SE SPALOVACÍM MOTOREM

0/−2
2.6.2017 10:22

L25a27d19i70s59l44a37v 22K56a22l81o49u76s 7235796421250

Češi vzchopte se. Tak jako jste si dělali cirkulárky, protahovačky apod., tak vyhoďte starý motor. Vražte tam nějaký el. motor. Baterky si někde koupíte , nebo si nadolujete u nás v Čechách lithium . K tomu pořádný reostat a už to frčí. :-P

0/0
1.6.2017 11:25

M47i26c72h66a23l 60S12t33e27b26l13o 5729311914197

To je tedy nesmysl.8-o;-O;-€Rv!!

Zlatý dobrý benzín!!

0/−1
31.5.2017 16:25

J48i86ř76í 36K65o32z21l77í81k 1599536232889

Určitě, nejlépe v hybridu...

0/0
1.6.2017 8:27

L32u63c74i89a45n 69P71a64p36a12z65i17a46n 5414277331495

Logicky by měla být levnější, protože nejsou tak komfortní jako ta na naftu, resp. benzín. Na baterii se dojede menší množství kilometrů a zabere dost velké množství "kufru", takže logicky by měla být za snížení komfort cena nižší než naopak.

0/0
31.5.2017 16:14

S73t69a58n85i78s59l57a19v 29H91r26o88u41z27e31k 6230534431

Je poněkud odvážné tvrdit, jaká bude cena za 10 let.

A hlavně, rozhodovat se má smysl až ta cena tu bude. Nikoli dnes či před 10 lety.

0/0
31.5.2017 16:00

M28a43r28t93i13n 46D64o95h66n48a98l 5367263398718

Baterie prudce zlevňují!..to je fajn, aspoň se jich do těch elektroaut může dát víc, aby konečně někam dojela:o) Dokud nebude elektropumpa na každém rohu a nabití nebude trvat déle jak 10 minut, tak je to stále mimo mísu.

0/−2
29.5.2017 15:31

T82o27m15á57š 87S41k96á49l54a 6958537

Moje auti malokdy jede dal nez 300km a to jezdi kazdy den. A takovych je vetsina. Lidi se akorat dopravuji do prace, z prace pro deti, nekde cestou nakup. Kdyz je to kazdy den 60km tak je to moc. Pres noc se nabije na dalsi den.

Vsiml jste si jak kazdy ma dnes dve auta, protoze manzelka ma svoje? A vetsinou lidi maji "velke" auto protoze jednou za rok jednou na levnou dovolenou? Spocital jste si ze by casto vyslo lip si na tech 14 dnu pujcit vetsi auto a cely zbytek roku jezdit normalnim?

+1/0
30.5.2017 17:30

P62e44t16r 68N41e87h22a20s40i40l 4512635814414

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

0/0
29.5.2017 13:06

M93i61c52h79a92l 88S71t11e54b47l94o 5479851454417

Nesmysl. Zlatý starý dobrý benzínR^R^R^!!

0/0
29.5.2017 8:42

V30á92c73l97a59v 83V30a89n96ě16k 2213243168981

Jen pro ilustraci jak jsou třeba Američani někde zcela jinde.

V Kalifornii existuje rozsáhlá síť stanic kde lze načerpat vodík, což trvá tři minuty.

Honda tam prodává tři typy aut na které mimochodem dostane zákazník 6 tisíc dolarů dotace - plus TŘI ROKY PALIVA ZDARMA.

Pohonu dává enegii palivový článek co zpracovává vodík a vyrábí z něj elektrickou enerii a celý se vejde do motorového prostoru vepředu.

A to nejlepší nakonec - Jezdí tam téměř 4 tisíce těchto aut a je na ně pořadník na půl roku dopředu.

Skutečnost je ta, že jelikož stát má z fosilních paliv tučné daně, tak nemá zájem na tom aby motivoval automobilky k tomu aby skutečně vyráběly praktická auta s nulovými emisemi.

V Americe se to obracelo do té doby než se dostal do sedla Trump, který chce tyto dotace zrušit - a začít dýchat opět smog.

0/−5
28.5.2017 22:38

G41e41o62r33g 25K93o79m54b68e60r16e80c 9614881676721

uz jsem to tu ze zacatku psal. V Nemecku taky rostou stanice jak houby po desti kde se da natankovat vodik. Auta na baterku tak do mesta pro ruzny sluzby od taxikaru, pres rozvoz pizzy, etc.

0/0
29.5.2017 9:01

T93o12m75á78š 19S46k77á65l31a 6578727

tam zrovna moc ne, ty jezdi jak vztekly. Elektrika je prave pro domacnosti, ktere jezdi kazdy den, mnohdy dvema auty, najedou 10-50km na ceste do prace, obchodu a skoly a pak jim auto celou noc stoji v garazi.

0/0
30.5.2017 17:45

P70e54t72r 81N74e65h12a23s16i42l 4232695514604

Ano Kalifornie je země zaslíbená všem alternativám. Vodíkových stanic je tam skutečně hodně, ale daleko více je tam rychlonabiječek, včetně superchargeru.

A elektromotor se celý nevejde jako dopředu? Co je to za argument?

A nádrže na vodík máte kde?

Elektromobil včetně baterie zabírá daleko méně prostoru. Se podívejte na pořádný elektromobil jako je Model S, nebo Nissan Leaf. Model S na o proti spalovákům i tomu vodíku i kufr vpředu, žádný středový tunel místa habaděj obrovský kufr vzadu.

Navíc žádná bomba pod zadkem.

Vámi udávaných 4 minuty je sice pěkná hodnota, ale nevíte jednu zásadní věc. To platí jen pro prvních několik aut. Když jich přijede víc najednou nádrž se musí znovu nátlakový a to trvá i klidně 2 hodiny. Navíc ne každá stanice dokáže dát maximální tlak takže místo aby jste si načerpal na 400 km tak dostanete do nádrže jen polovinu.

Navíc ne každý chce vyměnit jednu bombu za druhou daleko větší. Vodík se tlakoměr na 800 barů. Já osobně nechci sedět na takovéto bombě. Stačí se podívat co udělá výbuch plynu o polovičním tlaku jak se nedávno stalo u nás s CNG.

Jestli někdo vyčítá elektromobilům ekologii, tak u vodíku se o ní nedá mluvit už vůbec. Účinnost přeměny energie na pohyb je u vodíku absolutně nejhorší ze všech druhů.

Ne vodík se opravdu pro dopravu nehodí. Možná v budoucnu až přijdou na něco lepšího, ale ne dnes.

+2/−1
29.5.2017 17:56

T75o33m22á90š 78S32k40á31l34a 6228197

Vodik je neefektivni jak prase. Ma sve misto v MHD a ve mestech, protoze tam snizuje smog (ale vyrobi ho jinde mnohem vice).

+1/0
30.5.2017 17:34

S47t36a88n94i63s96l11a67v 30H18r98o95u78z40e24k 6580754611

Auto s nulovými emisemi ? To je dobrý fór.

Automobil vyprodukuje polovinu svých celoživotních emisí ještě předtím, než se vůbec dostane na silnici !!!

0/0
31.5.2017 16:04

P79e41t34r 27K43n22ě64b74o52r35t 3411490

To saudové asi zatrhnou.

0/0
28.5.2017 20:25

A30n60t72o37n39i23n 28K51a44d22l12c31e51k 9752379431596

Jedine volny trh muze urcit cenu aut. Pokriveny trh s dotacemi a nesmyslnymi zakony jenom zamlzuje realitu.

+6/0
27.5.2017 18:45

T63o72m64á69š 92S41k76á22l19a 6548817

Dokud dotace trvaji, tak jsou nepresna mereni, ano :) Jenze vysledek z dotaci casto zustane. A kdyz skonci, tak se to nevrati na uroven pred dotacemi, ale na mnohem mene, diky rozvoji a technologiim, ktere dotace umoznili. Kdyz nekdo dotuje nakup aut, tak tim nedotuje ty, kteri si ho koupi, ale ti kterym stoji za to investovat do vylepseni, aby vydelali jeste vice.

Nejrazantnejsi dotace jsou behem valky. A kouknete kam se technologicky posuneme.

Ironicky dotace "funguji" prave diky volnemu trhu. Idealne byste vsunul penize spis primo do "vyzkumu", jenze malokdo kdo o tom rozhoduje o tom neco vi (cest Elonu Muskovi a Teslovi) a jediny zpusob jak posunout cele odvetvi aniz byste dokazal rozhodnout o tom jaka konkretni technologie se musi vylepsit (a ktery grant tudiz schvalit) je dotovat odvetvi a trh sam najde inovatory a oblasti, ktere lze vylepsit nejvice za nejmene penez.

No a par lidi se prizivi, par dotaci je spatne rozhodnuti, jako na vsem kde tecou penize. Stejne jako dan za demokracii je korupce. Proste to je nutne zlo, ktere prijimate za uzitek, ktery to prinasi.

0/0
30.5.2017 17:44

D97a32n57a 41K87o68c78i45á15n12o84v45á 2563198959678

A proto je potřeba, aby u nás Číňani postavili továrnu..... ;-O

0/0
27.5.2017 17:27

S39t13a75n66i83s31l24a88v 62S76r78b37a 4285944258294

Jako s elektrokoly. Kdyz se staly dostupnymi, zaplavili do te dobyturistivke raje. Kde drive proslo par desitek pesich a projeli dva horskaci, tam dnes projede tisice lidi na elektrokole. Brdy, Sumava, Beskydy...a elektroauta? To same, tam kde dnes kolona je na deset minut, bude kolona na hodinu. Ale bude cistci!

+1/−2
27.5.2017 16:50

M67i45r53e22k 63G69a43j81e96r 5901376569770

To je zajimavy uhel pohledu a pravdivy. Podobne treba argument, ze rychlovlaky nepotrebujeme, protoze vlakm nejezdi dost lidi, je chybny. Kdyz clovek bude moci byt za hodinu tam, kam mu to dnes trva pres dve hodiny, tak tam bude jezdit mnohem casteji a mnozi budou i dojizdet do prace mnohem dal. Proste existence technologie a novych moznosti meni chovani lidi. Proto i zlevneni provozu aut bude znamenat mnohem vic aut na silnicich. Bohuzel nase vlada zanedbava budovani dalnic a silnic, ktere takovou dopravu usnadni. Spravne k tomu pristoupila americka vlada v 50. a 60. letech a rychle zajistila vybudovani kompletni a funkcni site dalnic. Podobne kona cinska vlada v soucasne dobe.

+6/0
27.5.2017 21:14

S36t18a59n96i72s47l19a42v 86N96ý76v18l68t 2784215883

Voliči levice, sociálních dobroserů, komuniti a všichni hejtři, co se nerozhoupaj na vlastní auto vám do parlamentu navolí podobné Škromachy a Dluhoslavy, a ti vám to zdaní tak, že to bude nakonec jedno, jestli benzín nebo baterie.

0/0
27.5.2017 13:52

J51i27n20d86ř64i77c21h 65V82á13g68n68e92r 9691926926661

I Dluhoslavové by mohli danit na polovinu, kdyby jste to nerozkradli do daňových rájů.

+1/0
29.5.2017 23:48
Foto

J20i35ř68í 29D39v54o57ř15á85k 5795479750148

Brzy budou levnější ..... Jeden poválečný prezident ( tuším s. Novotný), říkal, že v brzku bude všeho dost. A lidé marně hledali na mapě Brzko, kde bude všeho dost.

+2/0
27.5.2017 13:43

V94l90a32d91i55m73í27r 69R23e58t95t92i23n69g77e49r 5495276145835

No nevím, ale kdyby to bylo tak super, tak už to trh dávno sám přijal i bez dotací jako mobilní telefony. Jenže jak to vypadá s akumulátory je vidět na aku vrtačkách nebo aku vysavačích. V rozmezí půl roku až 3 let je můžete všechny vyhodit.

+4/−1
27.5.2017 13:32

M57i53r52e69k 21G71a61j81e77r 5961726899780

Ale mobily vydrzi dele, takze se to lepsi. Proto vyvoj baterii je to spravne, kam by dotace mely jit, misto do produkce a prodeje jeste elektromobilu, ktere jsou predrazene a nedovyvinute.

0/0
27.5.2017 21:17

G18e77o46r10g 24K28o74m96b96e76r71e36c 9254841796641

mobily vydrzi dele? 8-o8-o8-o

drive vydrzel tyden, dnes den. Nabity.

+1/−2
28.5.2017 17:59

T46o62m42á91š 62S47k46á79l32a 6438127

mam tri roky stary s puvodni baterii a vydrzi 10dnu (coz je tak nejak stejne jako kdyz byl novy). Dele nez stary nechytry, ten vydrzel 6-7. Takze byste mel spis spocitat, ze na novem travite zrejme mnohem vice casu s vecmi, ktere na starem ani nesly.

A dnesni telefony maji baterii 2-3x tak velkou, alespon ciselne, a neverim ze spotreba vzrostla tolikrat, ale nevim. Mam svuj a skoro jeste funguje.

0/0
30.5.2017 17:49
Foto

J65i86ř44í 60D32v13o43ř61á10k 5125499120858

Čistě prakticky by bylo lepší nějaký " super akumulátor " začít používat u ručního nářadí. Několika řádově větší série.

Ale pokud třeba akumulátor ( I Lithium-iontový ) vydrží u profesionálně využívané "značkové " akuvrtačky max. 3.- 4. roky a potom je ekonomicky výhodnější tu akuvrtačku koupit novou včetně " baterií " ?

+4/0
27.5.2017 11:25
Foto

I18m53r59i75c79h 43S94u86c81h26a41r44s40k96ý 8266693405661

Jak vidno zase tu máme článek o neekologických autech, který neuvádí všechny důležité informace.

Důležité je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........?

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů....?

+8/0
27.5.2017 9:46

M76i79r26o19s19l62a26v 48S32u80c33h79y 5620959590560

Přenosová síť zvládne přetoky energií z Německa. Přenosová síť zvládne energetické špičky. Proč by si tedy neměla poradit s dobíjením elektromobilů? Elektromobily se budou převážně dobíjet v noci, kdy je silný útlum spotřeby. I kdyby bylo každé druhé auto na elektřinu, bude jejich celková roční spotřeba nižší než aktuální přebytek = export. Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

+8/0
27.5.2017 10:00

G82e18o86r70g 98K88o48m25b83e70r12e25c 9914151276901

motate jabka a hrusky dohromady

+1/−3
27.5.2017 10:28

V68á44c71l32a69v 97K43o96p59t41a 4204233622

Pamatuju si jak německá přenosová síť zvládala přítoky až jim v Mnichově vypadla elektřina na 4 hodiny. No a my a Poláci máme instalovaná trafa proti přetokům...

0/0
27.5.2017 11:55

L12e63o44n 84B82u23r18e82š 9695671870

My Čeští už taky

0/0
27.5.2017 18:38
Foto

J40i10ř35í 48D59v10o55ř26á63k 5425209270338

Tak především v noci je silný útlum výroby.Slunce nesvítí na naši část Zeměkoule. A kupodivu to Slunce pohání i vítr.

A u toho provozu trochu zapomínáš na spotřební daň ve výši asi 50 %, DPH z této daně,a DPH.

A možná i samy automobilky dotují ( přenášejí náklady ) tyto auta. Jsou totiž momentálně v " módě ".

0/0
27.5.2017 12:21

M36i85r84o73s88l20a66v 77S35u61c81h17y 5670409190900

Správně, v noci je útlum spotřeby, proto se musejí elektrárny odstavovat, protože není odběr. Slunce nesvítí, ale v našich podmínkách dělá fotovoltaika jen zlomek výkonu. Možná vás to překvapí, ale, ač vítr pohání Slunce, vítr fouká i v noci. A protože odstavit jaderku je docela problém, honí se přebytčným výkonem přečerpávací elektrárny. Celá neefektivita systému je v tom, že se odstavují uhelky: pod kotlem se topí a turbíny stojí.

+2/0
27.5.2017 13:43

J19i17ř98í 76K83o91c68u72r94e47k 6585844925588

Mo tady máte graf zatížení sítě v reálném čase. Podle něj by v noci pokles odběru na 5700 MW z 8500 MW.

https://www.ceps.cz/CZE/Data/Vsechna-data/Stranky/Zatizeni.aspx

Jinak řečeno: 5500 MW výkonu je třeba neustále.

PS: V uehlce se možná topí, ale turbína nestojí, točí se. Přičemž spotřeba uhlí v režimu bez zátěže razantně klesá. A němci v boji proti CO2 a s masivní výstabou OZE také v nedávné době postavili několik nových uhelných elektráren.

0/0
27.5.2017 13:53
Foto

J30i90ř45í 21D57v95o38ř43á93k 5585109190158

Ano,vítr fouká i v noci, ale daleko méně, než ve dne. Alespoň u nás, ve Střední Evropě.

Ano, zatím se o nás s obnovitelných zdroju vyrábí jenom zlomek ( tuším,že závazek je v řádu desítek procent během pár let ).

Ne, naše přenosová síť nezvláda přebytky el. energie z Německa zdroj:

http://www.elektrina.cz/invazi-zelene-elektriny-z-nemecka-zastavi-obri-transformatory-v-cesku-i-polsku

A teď něco o cenové výhodnosti elektromobilů :

Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

Podívej se, kolik se odvádí státu na různých daních z ropných produktů. Spotřební daň, DPH se spotřební daně, ......

Předpokládáš, že v případě masového rozšíření elektroaut, nebude stát tyto peníze vybírat jiným způsobem ?

Nebo se to promítne do ceny el. energie a bude jedno, jestli někdo vlastní el.auto ?

0/0
27.5.2017 14:55
Foto

J48i53ř41í 90D69v46o35ř54á34k 5215499490448

P.S. Proč už několik let, ještě před rozšířením FV elektráren , zapínají zhruba mezi 13.- 15. hodinou ( tedy v čase, kdy FV dává velký výkon) noční proud ?

0/0
27.5.2017 15:00

M27i21r77e50k 61G81a83j75e40r 5891706569810

Pravdepodobne srovnavate vetsi auto na naftu s malym na elektrinu. Pri porovnani stejne velkych aut je ten rozdil mensi a je dan hlavne spotrebni dani z nafty. Ubytek vybrane dane si stat driv nebo pozdeji zase nekde od lidi vezme.

0/0
27.5.2017 21:21

M22a62r74e22k 49M76a73l85ý 1292298631550

"Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat."

Pořizovací cena není jediným problémem elektromobilů.

0/0
29.5.2017 14:38

Z87d48e67n14ě94k 78M94o70r23á78v26e64k 5527958288343

Myslíte že toho odpadního tepla z usměrňovače je více než odpadního tepla ze spalovacího motoru? Já si myslím, že ne,

+1/0
29.5.2017 14:08

P39e18t62r 69N44e87h33a71s78i21l 4702725744574

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Elektřiny je dost, dokonce ji vyvážíme.

Elektromobily se v 90% nabíjejí v noci, čímž naopak stabilizují síť.

S dotacemi naprostý souhlas. Ale tak je to se vším.

0/0
29.5.2017 18:02
Foto

J96i91ř24í 93D73v42o26ř70á44k 5205749840688

Jen tak pro info.

Článek je sice zaměřen na CO2, ale je jisté, že tepelné elektrárny vypouští spousty dalších " taková škaredá, ošklivá věc ".

Zdroj : http://www.autorevue.cz/kolik-emisi-co2-vypousteji-elektromobily-klidne-i-370-g/km

+3/−2
27.5.2017 9:34

J43a45r20o69m53í57r 49K55r21á65l 4920209104249

8-o Jakto ? Ze zásuvky se přece nekouří, jak mi říkal jeden elektronadšenec ! ;-D

+1/−1
27.5.2017 9:41
Foto

J94i35ř82í 17D32v95o64ř80á34k 5495589320848

Tak viděl jsem i zásuvky, z kterých se kouřilo.

+2/0
27.5.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz