Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Baterie prudce zlevňují. Elektrická auta budou brzy levnější než benzinová

Auta poháněná bateriemi by již brzy mohla být levnější než běžné benzinové vozy. Řidiči by tak získali okamžitou úsporu. Důvodem je prudký pokles cen baterií do elektrických vozů. Vyplývá to z průzkumu Bloomberg New Energy Finance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58a70v53e89l 83R32y57m76e83š 8489752464795

Dnes získává stát na spotřební dani z benzínu a nafty 100 miliard ročně. Když jede osobák v naftě za 2 Kč/km, tak z toho má stát 1 korunu. Až budou všechna auta jezdit místo nafty na elektřinu, tak ji bude muset zdanit, aby mu ta jedna koruna na kilometr nechyběla a měl za co stavět a opravovat silnice. Takže už se nebude jezdit za 0,5 Kč/km v elektrice, ale za 1,5 Kč/km a to už je dost malý rozdíl na to, aby to vyvážilo nekomfort v krátkém dojezdu a dlouhých dobách pro nabití elektroaut. Osobně elektroautům fandím, ale chtěl bych, aby se prosadily tržně, a ne dotacemi, pak si je rád koupím. Pokud bude stát nějakým způsobem zvýhodňovat jeden druh dopravy, tak na to někde (z našich kapes) musí vzít.

0/0
6.6.2017 19:10

J47a21r71o55s52l90a75v 13Š79i34m69ů63n36e73k 4711874897193

No mĕ 570 milionů km při spotřebě 0,25kWh/km vychází na 142,5 GWh.

0/0
5.6.2017 19:37

M38i67r70o96s52l44a40v 46S20u92c50h80y 5530329440650

Vážení přátelé. Schovejte si svoje příspěvky a vraťme se k diskusi asi tak za 10 let.

0/0
2.6.2017 21:23

M86a76r83t67i23n 69K70o20u13š27a 6625234804

Chtělo by to, aby novináři přestali kázat technické bludy.

TEDY ZNOVU !!!

ELEKTROMOBIL ANI NÁHODOU NEMÁ NULOVÉ EMISE

JEN JE PRODUKUJE NA JINÉM MÍSTĚ, NEŽ ZROVNA JEDE

NAVÍC SPOTŘEBUJE CELKOVĚ VÍCE ENERGIE, NEŽ AUTO SE SPALOVACÍM MOTOREM

0/−2
2.6.2017 10:22

L52a32d16i29s21l12a74v 91K57a12l42o86u81s 7925336671480

Češi vzchopte se. Tak jako jste si dělali cirkulárky, protahovačky apod., tak vyhoďte starý motor. Vražte tam nějaký el. motor. Baterky si někde koupíte , nebo si nadolujete u nás v Čechách lithium . K tomu pořádný reostat a už to frčí. :-P

0/0
1.6.2017 11:25

M86i59c70h84a92l 28S64t55e52b50l89o 5859381384747

To je tedy nesmysl.8-o;-O;-€Rv!!

Zlatý dobrý benzín!!

0/−1
31.5.2017 16:25

J69i36ř17í 74K87o66z71l79í21k 1589666642819

Určitě, nejlépe v hybridu...

0/0
1.6.2017 8:27

L92u31c21i68a76n 25P45a68p89a23z13i44a56n 5584367191555

Logicky by měla být levnější, protože nejsou tak komfortní jako ta na naftu, resp. benzín. Na baterii se dojede menší množství kilometrů a zabere dost velké množství "kufru", takže logicky by měla být za snížení komfort cena nižší než naopak.

0/0
31.5.2017 16:14

S36t12a58n91i96s95l64a93v 92H78r60o51u94z96e35k 6550844431

Je poněkud odvážné tvrdit, jaká bude cena za 10 let.

A hlavně, rozhodovat se má smysl až ta cena tu bude. Nikoli dnes či před 10 lety.

0/0
31.5.2017 16:00

M93a82r35t14i44n 17D62o11h58n91a39l 5297753588758

Baterie prudce zlevňují!..to je fajn, aspoň se jich do těch elektroaut může dát víc, aby konečně někam dojela:o) Dokud nebude elektropumpa na každém rohu a nabití nebude trvat déle jak 10 minut, tak je to stále mimo mísu.

0/−2
29.5.2017 15:31

T75o12m18á38š 71S46k93á19l20a 6848277

Moje auti malokdy jede dal nez 300km a to jezdi kazdy den. A takovych je vetsina. Lidi se akorat dopravuji do prace, z prace pro deti, nekde cestou nakup. Kdyz je to kazdy den 60km tak je to moc. Pres noc se nabije na dalsi den.

Vsiml jste si jak kazdy ma dnes dve auta, protoze manzelka ma svoje? A vetsinou lidi maji "velke" auto protoze jednou za rok jednou na levnou dovolenou? Spocital jste si ze by casto vyslo lip si na tech 14 dnu pujcit vetsi auto a cely zbytek roku jezdit normalnim?

+1/0
30.5.2017 17:30

P49e13t95r 30N34e83h15a63s38i82l 4102515674644

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

0/0
29.5.2017 13:06

M18i71c90h29a85l 39S77t12e58b65l77o 5589961184677

Nesmysl. Zlatý starý dobrý benzínR^R^R^!!

0/0
29.5.2017 8:42

V91á74c95l41a97v 22V52a89n73ě73k 2883253798381

Jen pro ilustraci jak jsou třeba Američani někde zcela jinde.

V Kalifornii existuje rozsáhlá síť stanic kde lze načerpat vodík, což trvá tři minuty.

Honda tam prodává tři typy aut na které mimochodem dostane zákazník 6 tisíc dolarů dotace - plus TŘI ROKY PALIVA ZDARMA.

Pohonu dává enegii palivový článek co zpracovává vodík a vyrábí z něj elektrickou enerii a celý se vejde do motorového prostoru vepředu.

A to nejlepší nakonec - Jezdí tam téměř 4 tisíce těchto aut a je na ně pořadník na půl roku dopředu.

Skutečnost je ta, že jelikož stát má z fosilních paliv tučné daně, tak nemá zájem na tom aby motivoval automobilky k tomu aby skutečně vyráběly praktická auta s nulovými emisemi.

V Americe se to obracelo do té doby než se dostal do sedla Trump, který chce tyto dotace zrušit - a začít dýchat opět smog.

0/−5
28.5.2017 22:38

G51e91o95r53g 10K88o46m52b51e54r76e55c 9574821196891

uz jsem to tu ze zacatku psal. V Nemecku taky rostou stanice jak houby po desti kde se da natankovat vodik. Auta na baterku tak do mesta pro ruzny sluzby od taxikaru, pres rozvoz pizzy, etc.

0/0
29.5.2017 9:01

T56o81m55á96š 59S34k12á42l10a 6728427

tam zrovna moc ne, ty jezdi jak vztekly. Elektrika je prave pro domacnosti, ktere jezdi kazdy den, mnohdy dvema auty, najedou 10-50km na ceste do prace, obchodu a skoly a pak jim auto celou noc stoji v garazi.

0/0
30.5.2017 17:45

P74e59t31r 73N86e86h37a84s75i62l 4782685664744

Ano Kalifornie je země zaslíbená všem alternativám. Vodíkových stanic je tam skutečně hodně, ale daleko více je tam rychlonabiječek, včetně superchargeru.

A elektromotor se celý nevejde jako dopředu? Co je to za argument?

A nádrže na vodík máte kde?

Elektromobil včetně baterie zabírá daleko méně prostoru. Se podívejte na pořádný elektromobil jako je Model S, nebo Nissan Leaf. Model S na o proti spalovákům i tomu vodíku i kufr vpředu, žádný středový tunel místa habaděj obrovský kufr vzadu.

Navíc žádná bomba pod zadkem.

Vámi udávaných 4 minuty je sice pěkná hodnota, ale nevíte jednu zásadní věc. To platí jen pro prvních několik aut. Když jich přijede víc najednou nádrž se musí znovu nátlakový a to trvá i klidně 2 hodiny. Navíc ne každá stanice dokáže dát maximální tlak takže místo aby jste si načerpal na 400 km tak dostanete do nádrže jen polovinu.

Navíc ne každý chce vyměnit jednu bombu za druhou daleko větší. Vodík se tlakoměr na 800 barů. Já osobně nechci sedět na takovéto bombě. Stačí se podívat co udělá výbuch plynu o polovičním tlaku jak se nedávno stalo u nás s CNG.

Jestli někdo vyčítá elektromobilům ekologii, tak u vodíku se o ní nedá mluvit už vůbec. Účinnost přeměny energie na pohyb je u vodíku absolutně nejhorší ze všech druhů.

Ne vodík se opravdu pro dopravu nehodí. Možná v budoucnu až přijdou na něco lepšího, ale ne dnes.

+2/−1
29.5.2017 17:56

T94o30m95á52š 60S69k11á45l96a 6278417

Vodik je neefektivni jak prase. Ma sve misto v MHD a ve mestech, protoze tam snizuje smog (ale vyrobi ho jinde mnohem vice).

+1/0
30.5.2017 17:34

S41t69a47n94i20s50l56a49v 63H44r19o51u81z43e80k 6960614451

Auto s nulovými emisemi ? To je dobrý fór.

Automobil vyprodukuje polovinu svých celoživotních emisí ještě předtím, než se vůbec dostane na silnici !!!

0/0
31.5.2017 16:04

P12e68t53r 69K31n96ě54b42o75r34t 3771210

To saudové asi zatrhnou.

0/0
28.5.2017 20:25

A77n17t70o13n85i51n 40K66a44d30l18c30e70k 9642539731566

Jedine volny trh muze urcit cenu aut. Pokriveny trh s dotacemi a nesmyslnymi zakony jenom zamlzuje realitu.

+6/0
27.5.2017 18:45

T87o25m60á58š 62S62k46á43l79a 6348457

Dokud dotace trvaji, tak jsou nepresna mereni, ano :) Jenze vysledek z dotaci casto zustane. A kdyz skonci, tak se to nevrati na uroven pred dotacemi, ale na mnohem mene, diky rozvoji a technologiim, ktere dotace umoznili. Kdyz nekdo dotuje nakup aut, tak tim nedotuje ty, kteri si ho koupi, ale ti kterym stoji za to investovat do vylepseni, aby vydelali jeste vice.

Nejrazantnejsi dotace jsou behem valky. A kouknete kam se technologicky posuneme.

Ironicky dotace "funguji" prave diky volnemu trhu. Idealne byste vsunul penize spis primo do "vyzkumu", jenze malokdo kdo o tom rozhoduje o tom neco vi (cest Elonu Muskovi a Teslovi) a jediny zpusob jak posunout cele odvetvi aniz byste dokazal rozhodnout o tom jaka konkretni technologie se musi vylepsit (a ktery grant tudiz schvalit) je dotovat odvetvi a trh sam najde inovatory a oblasti, ktere lze vylepsit nejvice za nejmene penez.

No a par lidi se prizivi, par dotaci je spatne rozhodnuti, jako na vsem kde tecou penize. Stejne jako dan za demokracii je korupce. Proste to je nutne zlo, ktere prijimate za uzitek, ktery to prinasi.

0/0
30.5.2017 17:44

D35a65n79a 35K52o19c11i42á27n14o31v13á 2893898419268

A proto je potřeba, aby u nás Číňani postavili továrnu..... ;-O

0/0
27.5.2017 17:27

S27t22a13n85i76s46l21a14v 68S33r46b31a 4285544528364

Jako s elektrokoly. Kdyz se staly dostupnymi, zaplavili do te dobyturistivke raje. Kde drive proslo par desitek pesich a projeli dva horskaci, tam dnes projede tisice lidi na elektrokole. Brdy, Sumava, Beskydy...a elektroauta? To same, tam kde dnes kolona je na deset minut, bude kolona na hodinu. Ale bude cistci!

+1/−2
27.5.2017 16:50

M87i77r30e10k 49G82a84j45e97r 5721486149780

To je zajimavy uhel pohledu a pravdivy. Podobne treba argument, ze rychlovlaky nepotrebujeme, protoze vlakm nejezdi dost lidi, je chybny. Kdyz clovek bude moci byt za hodinu tam, kam mu to dnes trva pres dve hodiny, tak tam bude jezdit mnohem casteji a mnozi budou i dojizdet do prace mnohem dal. Proste existence technologie a novych moznosti meni chovani lidi. Proto i zlevneni provozu aut bude znamenat mnohem vic aut na silnicich. Bohuzel nase vlada zanedbava budovani dalnic a silnic, ktere takovou dopravu usnadni. Spravne k tomu pristoupila americka vlada v 50. a 60. letech a rychle zajistila vybudovani kompletni a funkcni site dalnic. Podobne kona cinska vlada v soucasne dobe.

+6/0
27.5.2017 21:14

S24t27a41n57i41s43l52a88v 91N28ý17v53l76t 2484745713

Voliči levice, sociálních dobroserů, komuniti a všichni hejtři, co se nerozhoupaj na vlastní auto vám do parlamentu navolí podobné Škromachy a Dluhoslavy, a ti vám to zdaní tak, že to bude nakonec jedno, jestli benzín nebo baterie.

0/0
27.5.2017 13:52

J88i38n57d80ř83i80c71h 45V88á88g39n44e82r 9851366626361

I Dluhoslavové by mohli danit na polovinu, kdyby jste to nerozkradli do daňových rájů.

+1/0
29.5.2017 23:48
Foto

J68i70ř59í 97D27v49o40ř34á93k 5395459860568

Brzy budou levnější ..... Jeden poválečný prezident ( tuším s. Novotný), říkal, že v brzku bude všeho dost. A lidé marně hledali na mapě Brzko, kde bude všeho dost.

+2/0
27.5.2017 13:43

V60l89a65d37i54m95í10r 38R16e34t88t83i76n56g61e80r 5525136385775

No nevím, ale kdyby to bylo tak super, tak už to trh dávno sám přijal i bez dotací jako mobilní telefony. Jenže jak to vypadá s akumulátory je vidět na aku vrtačkách nebo aku vysavačích. V rozmezí půl roku až 3 let je můžete všechny vyhodit.

+4/−1
27.5.2017 13:32

M19i93r61e48k 19G62a68j85e30r 5851636319150

Ale mobily vydrzi dele, takze se to lepsi. Proto vyvoj baterii je to spravne, kam by dotace mely jit, misto do produkce a prodeje jeste elektromobilu, ktere jsou predrazene a nedovyvinute.

0/0
27.5.2017 21:17

G63e93o98r97g 94K38o74m71b69e40r26e62c 9964881436151

mobily vydrzi dele? 8-o8-o8-o

drive vydrzel tyden, dnes den. Nabity.

+1/−2
28.5.2017 17:59

T45o20m62á88š 34S75k17á86l37a 6598457

mam tri roky stary s puvodni baterii a vydrzi 10dnu (coz je tak nejak stejne jako kdyz byl novy). Dele nez stary nechytry, ten vydrzel 6-7. Takze byste mel spis spocitat, ze na novem travite zrejme mnohem vice casu s vecmi, ktere na starem ani nesly.

A dnesni telefony maji baterii 2-3x tak velkou, alespon ciselne, a neverim ze spotreba vzrostla tolikrat, ale nevim. Mam svuj a skoro jeste funguje.

0/0
30.5.2017 17:49
Foto

J12i47ř88í 96D70v29o96ř55á69k 5975589470498

Čistě prakticky by bylo lepší nějaký " super akumulátor " začít používat u ručního nářadí. Několika řádově větší série.

Ale pokud třeba akumulátor ( I Lithium-iontový ) vydrží u profesionálně využívané "značkové " akuvrtačky max. 3.- 4. roky a potom je ekonomicky výhodnější tu akuvrtačku koupit novou včetně " baterií " ?

+4/0
27.5.2017 11:25
Foto

I43m78r20i97c33h 73S46u92c38h69a67r88s73k87ý 8986273835461

Jak vidno zase tu máme článek o neekologických autech, který neuvádí všechny důležité informace.

Důležité je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........?

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů....?

+8/0
27.5.2017 9:46

M18i70r61o66s84l42a80v 80S60u58c10h45y 5430259220160

Přenosová síť zvládne přetoky energií z Německa. Přenosová síť zvládne energetické špičky. Proč by si tedy neměla poradit s dobíjením elektromobilů? Elektromobily se budou převážně dobíjet v noci, kdy je silný útlum spotřeby. I kdyby bylo každé druhé auto na elektřinu, bude jejich celková roční spotřeba nižší než aktuální přebytek = export. Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

+8/0
27.5.2017 10:00

G28e36o26r69g 46K92o79m34b14e24r24e59c 9774901366871

motate jabka a hrusky dohromady

+1/−3
27.5.2017 10:28

V80á33c70l47a31v 59K42o11p37t70a 4164603592

Pamatuju si jak německá přenosová síť zvládala přítoky až jim v Mnichově vypadla elektřina na 4 hodiny. No a my a Poláci máme instalovaná trafa proti přetokům...

0/0
27.5.2017 11:55

L56e88o17n 39B73u51r64e12š 9705401880

My Čeští už taky

0/0
27.5.2017 18:38
Foto

J43i45ř96í 48D48v10o55ř55á43k 5845859650348

Tak především v noci je silný útlum výroby.Slunce nesvítí na naši část Zeměkoule. A kupodivu to Slunce pohání i vítr.

A u toho provozu trochu zapomínáš na spotřební daň ve výši asi 50 %, DPH z této daně,a DPH.

A možná i samy automobilky dotují ( přenášejí náklady ) tyto auta. Jsou totiž momentálně v " módě ".

0/0
27.5.2017 12:21

M85i27r47o13s55l31a25v 43S47u32c76h52y 5180979270430

Správně, v noci je útlum spotřeby, proto se musejí elektrárny odstavovat, protože není odběr. Slunce nesvítí, ale v našich podmínkách dělá fotovoltaika jen zlomek výkonu. Možná vás to překvapí, ale, ač vítr pohání Slunce, vítr fouká i v noci. A protože odstavit jaderku je docela problém, honí se přebytčným výkonem přečerpávací elektrárny. Celá neefektivita systému je v tom, že se odstavují uhelky: pod kotlem se topí a turbíny stojí.

+2/0
27.5.2017 13:43

J46i80ř50í 58K28o82c29u87r11e21k 6925354185228

Mo tady máte graf zatížení sítě v reálném čase. Podle něj by v noci pokles odběru na 5700 MW z 8500 MW.

https://www.ceps.cz/CZE/Data/Vsechna-data/Stranky/Zatizeni.aspx

Jinak řečeno: 5500 MW výkonu je třeba neustále.

PS: V uehlce se možná topí, ale turbína nestojí, točí se. Přičemž spotřeba uhlí v režimu bez zátěže razantně klesá. A němci v boji proti CO2 a s masivní výstabou OZE také v nedávné době postavili několik nových uhelných elektráren.

0/0
27.5.2017 13:53
Foto

J21i56ř43í 60D94v88o65ř98á76k 5845239510398

Ano,vítr fouká i v noci, ale daleko méně, než ve dne. Alespoň u nás, ve Střední Evropě.

Ano, zatím se o nás s obnovitelných zdroju vyrábí jenom zlomek ( tuším,že závazek je v řádu desítek procent během pár let ).

Ne, naše přenosová síť nezvláda přebytky el. energie z Německa zdroj:

http://www.elektrina.cz/invazi-zelene-elektriny-z-nemecka-zastavi-obri-transformatory-v-cesku-i-polsku

A teď něco o cenové výhodnosti elektromobilů :

Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

Podívej se, kolik se odvádí státu na různých daních z ropných produktů. Spotřební daň, DPH se spotřební daně, ......

Předpokládáš, že v případě masového rozšíření elektroaut, nebude stát tyto peníze vybírat jiným způsobem ?

Nebo se to promítne do ceny el. energie a bude jedno, jestli někdo vlastní el.auto ?

0/0
27.5.2017 14:55
Foto

J88i75ř32í 15D62v33o78ř89á75k 5865479900488

P.S. Proč už několik let, ještě před rozšířením FV elektráren , zapínají zhruba mezi 13.- 15. hodinou ( tedy v čase, kdy FV dává velký výkon) noční proud ?

0/0
27.5.2017 15:00

M45i95r54e37k 48G94a54j45e20r 5821276989850

Pravdepodobne srovnavate vetsi auto na naftu s malym na elektrinu. Pri porovnani stejne velkych aut je ten rozdil mensi a je dan hlavne spotrebni dani z nafty. Ubytek vybrane dane si stat driv nebo pozdeji zase nekde od lidi vezme.

0/0
27.5.2017 21:21

M16a86r13e30k 54M68a62l82ý 1512138871690

"Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat."

Pořizovací cena není jediným problémem elektromobilů.

0/0
29.5.2017 14:38

Z63d45e41n88ě15k 93M20o80r15á22v77e61k 5857458768543

Myslíte že toho odpadního tepla z usměrňovače je více než odpadního tepla ze spalovacího motoru? Já si myslím, že ne,

+1/0
29.5.2017 14:08

P84e61t37r 36N60e26h22a95s72i75l 4112405144444

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Elektřiny je dost, dokonce ji vyvážíme.

Elektromobily se v 90% nabíjejí v noci, čímž naopak stabilizují síť.

S dotacemi naprostý souhlas. Ale tak je to se vším.

0/0
29.5.2017 18:02
Foto

J24i51ř84í 74D64v53o50ř56á50k 5295819670958

Jen tak pro info.

Článek je sice zaměřen na CO2, ale je jisté, že tepelné elektrárny vypouští spousty dalších " taková škaredá, ošklivá věc ".

Zdroj : http://www.autorevue.cz/kolik-emisi-co2-vypousteji-elektromobily-klidne-i-370-g/km

+3/−2
27.5.2017 9:34

J10a91r92o48m49í56r 83K31r64á66l 4210249774829

8-o Jakto ? Ze zásuvky se přece nekouří, jak mi říkal jeden elektronadšenec ! ;-D

+1/−1
27.5.2017 9:41
Foto

J14i61ř54í 76D96v84o41ř45á76k 5305819110628

Tak viděl jsem i zásuvky, z kterých se kouřilo.

+2/0
27.5.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.