Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Baterie prudce zlevňují. Elektrická auta budou brzy levnější než benzinová

Auta poháněná bateriemi by již brzy mohla být levnější než běžné benzinové vozy. Řidiči by tak získali okamžitou úsporu. Důvodem je prudký pokles cen baterií do elektrických vozů. Vyplývá to z průzkumu Bloomberg New Energy Finance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a43v28e83l 11R97y20m46e22š 8289252964785

Dnes získává stát na spotřební dani z benzínu a nafty 100 miliard ročně. Když jede osobák v naftě za 2 Kč/km, tak z toho má stát 1 korunu. Až budou všechna auta jezdit místo nafty na elektřinu, tak ji bude muset zdanit, aby mu ta jedna koruna na kilometr nechyběla a měl za co stavět a opravovat silnice. Takže už se nebude jezdit za 0,5 Kč/km v elektrice, ale za 1,5 Kč/km a to už je dost malý rozdíl na to, aby to vyvážilo nekomfort v krátkém dojezdu a dlouhých dobách pro nabití elektroaut. Osobně elektroautům fandím, ale chtěl bych, aby se prosadily tržně, a ne dotacemi, pak si je rád koupím. Pokud bude stát nějakým způsobem zvýhodňovat jeden druh dopravy, tak na to někde (z našich kapes) musí vzít.

0/0
6.6.2017 19:10

J40a61r86o61s53l60a82v 18Š36i14m83ů52n23e33k 4831494397513

No mĕ 570 milionů km při spotřebě 0,25kWh/km vychází na 142,5 GWh.

0/0
5.6.2017 19:37

M63i60r77o94s93l55a46v 77S97u75c95h15y 5750799250720

Vážení přátelé. Schovejte si svoje příspěvky a vraťme se k diskusi asi tak za 10 let.

0/0
2.6.2017 21:23

M68a90r87t19i13n 62K53o27u48š19a 6435434704

Chtělo by to, aby novináři přestali kázat technické bludy.

TEDY ZNOVU !!!

ELEKTROMOBIL ANI NÁHODOU NEMÁ NULOVÉ EMISE

JEN JE PRODUKUJE NA JINÉM MÍSTĚ, NEŽ ZROVNA JEDE

NAVÍC SPOTŘEBUJE CELKOVĚ VÍCE ENERGIE, NEŽ AUTO SE SPALOVACÍM MOTOREM

0/−2
2.6.2017 10:22

L55a56d84i44s32l31a50v 41K62a62l20o64u47s 7835136911630

Češi vzchopte se. Tak jako jste si dělali cirkulárky, protahovačky apod., tak vyhoďte starý motor. Vražte tam nějaký el. motor. Baterky si někde koupíte , nebo si nadolujete u nás v Čechách lithium . K tomu pořádný reostat a už to frčí. :-P

0/0
1.6.2017 11:25

M45i91c64h13a29l 31S94t22e12b53l27o 5439341474987

To je tedy nesmysl.8-o;-O;-€Rv!!

Zlatý dobrý benzín!!

0/−1
31.5.2017 16:25

J60i42ř74í 54K55o72z23l26í15k 1179306172839

Určitě, nejlépe v hybridu...

0/0
1.6.2017 8:27

L27u49c26i61a62n 45P88a21p48a58z53i12a67n 5114977831505

Logicky by měla být levnější, protože nejsou tak komfortní jako ta na naftu, resp. benzín. Na baterii se dojede menší množství kilometrů a zabere dost velké množství "kufru", takže logicky by měla být za snížení komfort cena nižší než naopak.

0/0
31.5.2017 16:14

S80t30a86n65i19s73l70a85v 86H55r25o84u80z85e79k 6150434591

Je poněkud odvážné tvrdit, jaká bude cena za 10 let.

A hlavně, rozhodovat se má smysl až ta cena tu bude. Nikoli dnes či před 10 lety.

0/0
31.5.2017 16:00

M66a64r16t94i74n 93D96o92h41n75a70l 5147913928388

Baterie prudce zlevňují!..to je fajn, aspoň se jich do těch elektroaut může dát víc, aby konečně někam dojela:o) Dokud nebude elektropumpa na každém rohu a nabití nebude trvat déle jak 10 minut, tak je to stále mimo mísu.

0/−2
29.5.2017 15:31

T48o97m55á45š 96S39k93á10l76a 6818587

Moje auti malokdy jede dal nez 300km a to jezdi kazdy den. A takovych je vetsina. Lidi se akorat dopravuji do prace, z prace pro deti, nekde cestou nakup. Kdyz je to kazdy den 60km tak je to moc. Pres noc se nabije na dalsi den.

Vsiml jste si jak kazdy ma dnes dve auta, protoze manzelka ma svoje? A vetsinou lidi maji "velke" auto protoze jednou za rok jednou na levnou dovolenou? Spocital jste si ze by casto vyslo lip si na tech 14 dnu pujcit vetsi auto a cely zbytek roku jezdit normalnim?

+1/0
30.5.2017 17:30

P19e15t14r 98N86e47h61a16s32i89l 4532865874204

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

0/0
29.5.2017 13:06

M94i14c81h77a56l 47S56t69e48b82l56o 5859141654777

Nesmysl. Zlatý starý dobrý benzínR^R^R^!!

0/0
29.5.2017 8:42

V17á54c10l89a75v 16V58a41n34ě53k 2793603158141

Jen pro ilustraci jak jsou třeba Američani někde zcela jinde.

V Kalifornii existuje rozsáhlá síť stanic kde lze načerpat vodík, což trvá tři minuty.

Honda tam prodává tři typy aut na které mimochodem dostane zákazník 6 tisíc dolarů dotace - plus TŘI ROKY PALIVA ZDARMA.

Pohonu dává enegii palivový článek co zpracovává vodík a vyrábí z něj elektrickou enerii a celý se vejde do motorového prostoru vepředu.

A to nejlepší nakonec - Jezdí tam téměř 4 tisíce těchto aut a je na ně pořadník na půl roku dopředu.

Skutečnost je ta, že jelikož stát má z fosilních paliv tučné daně, tak nemá zájem na tom aby motivoval automobilky k tomu aby skutečně vyráběly praktická auta s nulovými emisemi.

V Americe se to obracelo do té doby než se dostal do sedla Trump, který chce tyto dotace zrušit - a začít dýchat opět smog.

0/−5
28.5.2017 22:38

G27e53o93r73g 66K49o90m46b40e37r97e12c 9324111486301

uz jsem to tu ze zacatku psal. V Nemecku taky rostou stanice jak houby po desti kde se da natankovat vodik. Auta na baterku tak do mesta pro ruzny sluzby od taxikaru, pres rozvoz pizzy, etc.

0/0
29.5.2017 9:01

T78o91m60á26š 55S82k94á55l62a 6668247

tam zrovna moc ne, ty jezdi jak vztekly. Elektrika je prave pro domacnosti, ktere jezdi kazdy den, mnohdy dvema auty, najedou 10-50km na ceste do prace, obchodu a skoly a pak jim auto celou noc stoji v garazi.

0/0
30.5.2017 17:45

P53e76t73r 39N92e62h94a80s42i64l 4482725374784

Ano Kalifornie je země zaslíbená všem alternativám. Vodíkových stanic je tam skutečně hodně, ale daleko více je tam rychlonabiječek, včetně superchargeru.

A elektromotor se celý nevejde jako dopředu? Co je to za argument?

A nádrže na vodík máte kde?

Elektromobil včetně baterie zabírá daleko méně prostoru. Se podívejte na pořádný elektromobil jako je Model S, nebo Nissan Leaf. Model S na o proti spalovákům i tomu vodíku i kufr vpředu, žádný středový tunel místa habaděj obrovský kufr vzadu.

Navíc žádná bomba pod zadkem.

Vámi udávaných 4 minuty je sice pěkná hodnota, ale nevíte jednu zásadní věc. To platí jen pro prvních několik aut. Když jich přijede víc najednou nádrž se musí znovu nátlakový a to trvá i klidně 2 hodiny. Navíc ne každá stanice dokáže dát maximální tlak takže místo aby jste si načerpal na 400 km tak dostanete do nádrže jen polovinu.

Navíc ne každý chce vyměnit jednu bombu za druhou daleko větší. Vodík se tlakoměr na 800 barů. Já osobně nechci sedět na takovéto bombě. Stačí se podívat co udělá výbuch plynu o polovičním tlaku jak se nedávno stalo u nás s CNG.

Jestli někdo vyčítá elektromobilům ekologii, tak u vodíku se o ní nedá mluvit už vůbec. Účinnost přeměny energie na pohyb je u vodíku absolutně nejhorší ze všech druhů.

Ne vodík se opravdu pro dopravu nehodí. Možná v budoucnu až přijdou na něco lepšího, ale ne dnes.

+2/−1
29.5.2017 17:56

T14o31m98á51š 54S37k66á79l18a 6968967

Vodik je neefektivni jak prase. Ma sve misto v MHD a ve mestech, protoze tam snizuje smog (ale vyrobi ho jinde mnohem vice).

+1/0
30.5.2017 17:34

S65t58a50n60i39s50l96a92v 20H97r82o45u56z65e47k 6830374201

Auto s nulovými emisemi ? To je dobrý fór.

Automobil vyprodukuje polovinu svých celoživotních emisí ještě předtím, než se vůbec dostane na silnici !!!

0/0
31.5.2017 16:04

P51e74t69r 61K74n10ě55b38o74r54t 3691260

To saudové asi zatrhnou.

0/0
28.5.2017 20:25

A87n27t32o78n63i22n 97K86a31d65l64c37e80k 9222659471706

Jedine volny trh muze urcit cenu aut. Pokriveny trh s dotacemi a nesmyslnymi zakony jenom zamlzuje realitu.

+6/0
27.5.2017 18:45

T40o13m62á95š 28S43k95á51l37a 6838957

Dokud dotace trvaji, tak jsou nepresna mereni, ano :) Jenze vysledek z dotaci casto zustane. A kdyz skonci, tak se to nevrati na uroven pred dotacemi, ale na mnohem mene, diky rozvoji a technologiim, ktere dotace umoznili. Kdyz nekdo dotuje nakup aut, tak tim nedotuje ty, kteri si ho koupi, ale ti kterym stoji za to investovat do vylepseni, aby vydelali jeste vice.

Nejrazantnejsi dotace jsou behem valky. A kouknete kam se technologicky posuneme.

Ironicky dotace "funguji" prave diky volnemu trhu. Idealne byste vsunul penize spis primo do "vyzkumu", jenze malokdo kdo o tom rozhoduje o tom neco vi (cest Elonu Muskovi a Teslovi) a jediny zpusob jak posunout cele odvetvi aniz byste dokazal rozhodnout o tom jaka konkretni technologie se musi vylepsit (a ktery grant tudiz schvalit) je dotovat odvetvi a trh sam najde inovatory a oblasti, ktere lze vylepsit nejvice za nejmene penez.

No a par lidi se prizivi, par dotaci je spatne rozhodnuti, jako na vsem kde tecou penize. Stejne jako dan za demokracii je korupce. Proste to je nutne zlo, ktere prijimate za uzitek, ktery to prinasi.

0/0
30.5.2017 17:44

D89a23n62a 78K69o41c44i70á46n68o43v80á 2283108389388

A proto je potřeba, aby u nás Číňani postavili továrnu..... ;-O

0/0
27.5.2017 17:27

S18t31a90n43i96s91l41a56v 20S73r73b60a 4435364878494

Jako s elektrokoly. Kdyz se staly dostupnymi, zaplavili do te dobyturistivke raje. Kde drive proslo par desitek pesich a projeli dva horskaci, tam dnes projede tisice lidi na elektrokole. Brdy, Sumava, Beskydy...a elektroauta? To same, tam kde dnes kolona je na deset minut, bude kolona na hodinu. Ale bude cistci!

+1/−2
27.5.2017 16:50

M59i29r26e89k 31G93a90j22e78r 5841296699110

To je zajimavy uhel pohledu a pravdivy. Podobne treba argument, ze rychlovlaky nepotrebujeme, protoze vlakm nejezdi dost lidi, je chybny. Kdyz clovek bude moci byt za hodinu tam, kam mu to dnes trva pres dve hodiny, tak tam bude jezdit mnohem casteji a mnozi budou i dojizdet do prace mnohem dal. Proste existence technologie a novych moznosti meni chovani lidi. Proto i zlevneni provozu aut bude znamenat mnohem vic aut na silnicich. Bohuzel nase vlada zanedbava budovani dalnic a silnic, ktere takovou dopravu usnadni. Spravne k tomu pristoupila americka vlada v 50. a 60. letech a rychle zajistila vybudovani kompletni a funkcni site dalnic. Podobne kona cinska vlada v soucasne dobe.

+6/0
27.5.2017 21:14

S73t53a73n37i10s97l58a94v 36N85ý25v48l11t 2454435523

Voliči levice, sociálních dobroserů, komuniti a všichni hejtři, co se nerozhoupaj na vlastní auto vám do parlamentu navolí podobné Škromachy a Dluhoslavy, a ti vám to zdaní tak, že to bude nakonec jedno, jestli benzín nebo baterie.

0/0
27.5.2017 13:52

J93i21n27d51ř53i58c33h 19V26á59g32n12e30r 9411336476671

I Dluhoslavové by mohli danit na polovinu, kdyby jste to nerozkradli do daňových rájů.

+1/0
29.5.2017 23:48
Foto

J28i19ř74í 25D64v16o50ř71á11k 5575829820468

Brzy budou levnější ..... Jeden poválečný prezident ( tuším s. Novotný), říkal, že v brzku bude všeho dost. A lidé marně hledali na mapě Brzko, kde bude všeho dost.

+2/0
27.5.2017 13:43

V37l81a72d69i34m35í94r 60R84e24t31t71i16n68g74e20r 5365176755495

No nevím, ale kdyby to bylo tak super, tak už to trh dávno sám přijal i bez dotací jako mobilní telefony. Jenže jak to vypadá s akumulátory je vidět na aku vrtačkách nebo aku vysavačích. V rozmezí půl roku až 3 let je můžete všechny vyhodit.

+4/−1
27.5.2017 13:32

M33i46r38e92k 79G91a63j43e68r 5161316519450

Ale mobily vydrzi dele, takze se to lepsi. Proto vyvoj baterii je to spravne, kam by dotace mely jit, misto do produkce a prodeje jeste elektromobilu, ktere jsou predrazene a nedovyvinute.

0/0
27.5.2017 21:17

G56e34o96r16g 68K56o18m26b95e21r50e10c 9144371976731

mobily vydrzi dele? 8-o8-o8-o

drive vydrzel tyden, dnes den. Nabity.

+1/−2
28.5.2017 17:59

T32o77m21á53š 89S65k45á28l39a 6118287

mam tri roky stary s puvodni baterii a vydrzi 10dnu (coz je tak nejak stejne jako kdyz byl novy). Dele nez stary nechytry, ten vydrzel 6-7. Takze byste mel spis spocitat, ze na novem travite zrejme mnohem vice casu s vecmi, ktere na starem ani nesly.

A dnesni telefony maji baterii 2-3x tak velkou, alespon ciselne, a neverim ze spotreba vzrostla tolikrat, ale nevim. Mam svuj a skoro jeste funguje.

0/0
30.5.2017 17:49
Foto

J14i53ř24í 38D88v33o64ř47á22k 5655929400958

Čistě prakticky by bylo lepší nějaký " super akumulátor " začít používat u ručního nářadí. Několika řádově větší série.

Ale pokud třeba akumulátor ( I Lithium-iontový ) vydrží u profesionálně využívané "značkové " akuvrtačky max. 3.- 4. roky a potom je ekonomicky výhodnější tu akuvrtačku koupit novou včetně " baterií " ?

+4/0
27.5.2017 11:25

I34m49r28i18c40h 28S57u23c52h88a78r50s84k32ý 8166553165911

Jak vidno zase tu máme článek o neekologických autech, který neuvádí všechny důležité informace.

Důležité je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........?

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů....?

+8/0
27.5.2017 9:46

M61i53r27o29s92l40a73v 38S44u20c96h12y 5490819580120

Přenosová síť zvládne přetoky energií z Německa. Přenosová síť zvládne energetické špičky. Proč by si tedy neměla poradit s dobíjením elektromobilů? Elektromobily se budou převážně dobíjet v noci, kdy je silný útlum spotřeby. I kdyby bylo každé druhé auto na elektřinu, bude jejich celková roční spotřeba nižší než aktuální přebytek = export. Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

+8/0
27.5.2017 10:00

G23e71o18r31g 75K49o32m76b28e31r18e82c 9824401136921

motate jabka a hrusky dohromady

+1/−3
27.5.2017 10:28

V93á46c10l98a31v 95K14o18p21t38a 4784743632

Pamatuju si jak německá přenosová síť zvládala přítoky až jim v Mnichově vypadla elektřina na 4 hodiny. No a my a Poláci máme instalovaná trafa proti přetokům...

0/0
27.5.2017 11:55

L49e75o16n 42B62u56r65e32š 9385731400

My Čeští už taky

0/0
27.5.2017 18:38
Foto

J45i44ř45í 61D37v80o44ř96á19k 5965809520768

Tak především v noci je silný útlum výroby.Slunce nesvítí na naši část Zeměkoule. A kupodivu to Slunce pohání i vítr.

A u toho provozu trochu zapomínáš na spotřební daň ve výši asi 50 %, DPH z této daně,a DPH.

A možná i samy automobilky dotují ( přenášejí náklady ) tyto auta. Jsou totiž momentálně v " módě ".

0/0
27.5.2017 12:21

M50i90r84o92s42l66a35v 73S25u44c65h73y 5520599540660

Správně, v noci je útlum spotřeby, proto se musejí elektrárny odstavovat, protože není odběr. Slunce nesvítí, ale v našich podmínkách dělá fotovoltaika jen zlomek výkonu. Možná vás to překvapí, ale, ač vítr pohání Slunce, vítr fouká i v noci. A protože odstavit jaderku je docela problém, honí se přebytčným výkonem přečerpávací elektrárny. Celá neefektivita systému je v tom, že se odstavují uhelky: pod kotlem se topí a turbíny stojí.

+2/0
27.5.2017 13:43

J71i57ř58í 10K48o71c49u61r17e97k 6235564355968

Mo tady máte graf zatížení sítě v reálném čase. Podle něj by v noci pokles odběru na 5700 MW z 8500 MW.

https://www.ceps.cz/CZE/Data/Vsechna-data/Stranky/Zatizeni.aspx

Jinak řečeno: 5500 MW výkonu je třeba neustále.

PS: V uehlce se možná topí, ale turbína nestojí, točí se. Přičemž spotřeba uhlí v režimu bez zátěže razantně klesá. A němci v boji proti CO2 a s masivní výstabou OZE také v nedávné době postavili několik nových uhelných elektráren.

0/0
27.5.2017 13:53
Foto

J23i57ř89í 23D98v95o30ř90á17k 5925189650918

Ano,vítr fouká i v noci, ale daleko méně, než ve dne. Alespoň u nás, ve Střední Evropě.

Ano, zatím se o nás s obnovitelných zdroju vyrábí jenom zlomek ( tuším,že závazek je v řádu desítek procent během pár let ).

Ne, naše přenosová síť nezvláda přebytky el. energie z Německa zdroj:

http://www.elektrina.cz/invazi-zelene-elektriny-z-nemecka-zastavi-obri-transformatory-v-cesku-i-polsku

A teď něco o cenové výhodnosti elektromobilů :

Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

Podívej se, kolik se odvádí státu na různých daních z ropných produktů. Spotřební daň, DPH se spotřební daně, ......

Předpokládáš, že v případě masového rozšíření elektroaut, nebude stát tyto peníze vybírat jiným způsobem ?

Nebo se to promítne do ceny el. energie a bude jedno, jestli někdo vlastní el.auto ?

0/0
27.5.2017 14:55
Foto

J84i90ř93í 64D33v85o96ř69á35k 5405909690528

P.S. Proč už několik let, ještě před rozšířením FV elektráren , zapínají zhruba mezi 13.- 15. hodinou ( tedy v čase, kdy FV dává velký výkon) noční proud ?

0/0
27.5.2017 15:00

M77i37r66e44k 53G76a82j11e45r 5681536609510

Pravdepodobne srovnavate vetsi auto na naftu s malym na elektrinu. Pri porovnani stejne velkych aut je ten rozdil mensi a je dan hlavne spotrebni dani z nafty. Ubytek vybrane dane si stat driv nebo pozdeji zase nekde od lidi vezme.

0/0
27.5.2017 21:21

M60a58r16e64k 72M19a54l16ý 1262758191370

"Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat."

Pořizovací cena není jediným problémem elektromobilů.

0/0
29.5.2017 14:38

Z87d26e44n37ě70k 79M62o56r64á51v52e18k 5167578488213

Myslíte že toho odpadního tepla z usměrňovače je více než odpadního tepla ze spalovacího motoru? Já si myslím, že ne,

+1/0
29.5.2017 14:08

P40e43t39r 44N58e67h22a87s25i28l 4232255604244

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Elektřiny je dost, dokonce ji vyvážíme.

Elektromobily se v 90% nabíjejí v noci, čímž naopak stabilizují síť.

S dotacemi naprostý souhlas. Ale tak je to se vším.

0/0
29.5.2017 18:02
Foto

J88i20ř32í 17D82v96o29ř54á79k 5275109520458

Jen tak pro info.

Článek je sice zaměřen na CO2, ale je jisté, že tepelné elektrárny vypouští spousty dalších " taková škaredá, ošklivá věc ".

Zdroj : http://www.autorevue.cz/kolik-emisi-co2-vypousteji-elektromobily-klidne-i-370-g/km

+3/−2
27.5.2017 9:34

J13a20r93o34m39í78r 19K56r58á62l 4310229684129

8-o Jakto ? Ze zásuvky se přece nekouří, jak mi říkal jeden elektronadšenec ! ;-D

+1/−1
27.5.2017 9:41
Foto

J28i75ř56í 90D51v34o57ř68á55k 5875619760308

Tak viděl jsem i zásuvky, z kterých se kouřilo.

+2/0
27.5.2017 10:52



Najdete na iDNES.cz