Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jedna jízdenka pro celé Česko. Revoluce na železnici má ale zádrhel: cenu

Projet Česko vlakem různých dopravců má být od konce roku 2019 stejně jednoduché jako ve Švýcarsku. Nebudete si muset pro každý úsek kupovat jízdenku zvlášť, ale bude stačit jedna. Postupně by stejný model mohl platit i u autobusů. Nevýhodou navrhované jednotné jízdenky ale může být cena.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

J76a34n 94Z18í66d79e43k

30. 5. 2017 13:29

Kdy si predstavim, ze prijde na drahu jeste par soukromniku, stat si objedna vlaky na ruznych tratich od ruznych subjektu, to same udelaji kraje a cestujici si bude muset predem zjistit, ktere vlaky u kterych dopravcu jsou objednane a jen temi muze jet...to mi prijde jako naprosty chaos. Jeste by mohli i CD uznavat ty jizdenky jen v objednanych vlacich, aby to stalo za to.

0 0
možnosti
JS

Ostrava - Krnov 62 km, jízdné s ČD beze slev 93 Kč x národní tarif 84Kč.

Šumperk - Olomouc 59 km, včasná jízdenka 79 Kč x národní tarif 79,70Kč.

Nemáme tu jen trať Pha - Ova. Jinde se to může vyplatit a nebo minimálně to může být jednodušší (jeden lístek místo 3) za srovnatelnou cenu.

Každý si může vybrat co mu vyhovuje (snad).

0 0
možnosti
JT

J24a82n 28T20a42r49a84b61a

28. 5. 2017 7:37

v této a podobných situacích si pokaždé říkám: proč už teď, 27 let po revoluci? Nemohlo to ještě dalších 25 let počkat?

0 0
možnosti
VH

Nejsem tak bohatý abych jezdil vlakem...

0 0
možnosti
JH

Naopak. Za 20 000 Kč projezdím tolik, že autem by mě to stálo tak 50 000... Možná i víc. Chudý mozkem jezdí autem

1 1
možnosti
JJ

J29a98n 41J85e66m90e55l32k15a

27. 5. 2017 17:57

Nerozumím tomu, že se to nebude povinně týkat 8 z 12 miliard na dotované vlaky. (objednávanými kraji). Jsou to státní peníze, kraj je pouze přerozděluje. Stát měl jasně říct - za takových podmínek - budete nadále povinně držet státní tarif a systém. Jako ve Švýcarsku. A 2019 má být vysoutěženo?

Slevové karty nejsou známy. 1,35 Kč/km. (Já jezdím s in 50 za 0,6 Kč/km ). Evidentní nechuť regulovat cenu a funkce toho bude opět nejspíš alla England -nepoužitelný předražený doplněk. Již proběhlé krajské soutěže alla England, bez určené ceny na straně jízdenky (určuje dopravce po dobu monopolu 15 let), bez integrovaného systému.

Děkuji nechci pseudoliberalizaci.

3 0
možnosti
JK

Existuje něco jako zákon nabídky a poptávky. Jestliže se zdraží jízdné na trojnásobek v relaci Praha-Ostrava tak to bude znamenat jediné: Pojede míň lidí = míň platících zákazníků. Můžete to označit za buržoazní pavědu, ale těch lidí pojede míň.

Ostatně, kolik lidí létá mezi Prahou a Ostravou? Velmi málo, letenka je drahá a proti vlaku/autu to není až tak rychlejší. Obzvlášť, když se pak z Ruzyně přesouváte někam k Vltavě.

2 0
možnosti
RJ

Dovolím si upozornit na několik neporozumění, kterých jste se dopustil.

1) tarif se má týkat dálkových vlaků objedávaných ministerstvem dopravy

2) tarif nemá být exkluzivní (jako jen například PID u autobusů), tj. bude možné použít i tarif dopravce

3) pravděpodobně na něj bude možné aplikovat slevy obdobné IN25, IN50 a IN100 (jako v Německu či Švýcarsku)

Pro to lze váš příspěvek označit za zmatený, lidově "mimo mísu".

1 0
možnosti
MR

To s tou cenou a navysovanim kazdorocne o inflaci mysli vazne?

0 0
možnosti
TK

Je to vplenkach buh vi co nakonec vyplodi, ale je to urcite lepsi jak kazdorocni diskuze my mame malo my chceme vic :-)

0 0
možnosti
ŠF

Povede to pouze k přesedlání cestující veřejnosti do osobních automobilů.

2 2
možnosti
VN

Spíše obráceně. V jednoduchosti je síla.

Aneb jaká je budoucnost ? Liberalizovaný železniční trh,kdy se každá linka bude soutěžit a každou linku bude jezdit jiný dopravce. Tak a teď si představte,že pojedete například z Mladé Boleslavi do Teplic. A pojedete vlakem jednoho dopravce z Mladé Boleslavi do České Lípy , vlakem druhého dopravce z České Lípy do Ústí nad Labem a vlakem třetího dopravce z Ústí nad Labem do Teplic. Pokud nebude jeden celostátní tarif , budete muset studovat tarifní podmínky třech dopravců a na svoji cestu si zakoupit tři jízdenky. A pokud bude celostátní tarif , koupíte si jednu jízdenku , nastoupíte do vlaku a pojedete. A nebudete řešit to, jaký dopravce jakou linku jezdí...

Apropo...všude tam , kde se na regionální úrovni zavedly integrované systémy , počty cestujících rostou...

3 2
možnosti
ŠF

Vůbec nechápu, proč stát hodlá zavádět něco, co finančně poškodí jednak drtivou většinu cestujících (dramatické zdražení jízdného), jednak národního dopravce, který je státní firmou (a bude muset akceptovat jízdní doklady zakoupené u malých bezvýznamných dopravců, kteří budou vlastnit spíše jen prodejní místa a minimum dopravních prostředků).Rv

1 2
možnosti
Foto

Proč by to mělo poškodit cestující? Jako příklad uvedu jízdenku labe - elbe z Mělníka vlakem do Děčína pak busem na Mezní Louku poté privozem z Hřenska do Německa - Shona pak vlakem DB do Děčína a pak do Mělníka a to za 200 Kč a zkuste si koupit jízdenky samostatně jestli to budete mít levnější. Tudíž použil jsem jednu jízdenku pro více dopravců a levněji než je kupovat samostatně.

1 0
možnosti
Foto

V článku je menší chyba. Mezi Plzní a Mostem, jezdí jenom rychlíky. 4x GW Train Regio a 2x České dráhy. Osobní vlaky jezdí jen z Plzně do Žihle, z Mostu do Chomutova (na této trati i rychlíky Praha - Ústí nad Labem - Most - Chomutov -Karlovy Vary - Cheb). Z Chomutova do Žatce (a dále do Lužné u Rakovníka) jezdí jen (nepočítaje rychlíky z Plzně do Mostu) spěšný vlak.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!