Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jedna jízdenka pro celé Česko. Revoluce na železnici má ale zádrhel: cenu

Projet Česko vlakem různých dopravců má být od konce roku 2019 stejně jednoduché jako ve Švýcarsku. Nebudete si muset pro každý úsek kupovat jízdenku zvlášť, ale bude stačit jedna. Postupně by stejný model mohl platit i u autobusů. Nevýhodou navrhované jednotné jízdenky ale může být cena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a75n 21Z68í10d41e37k 5919221179131

Kdy si predstavim, ze prijde na drahu jeste par soukromniku, stat si objedna vlaky na ruznych tratich od ruznych subjektu, to same udelaji kraje a cestujici si bude muset predem zjistit, ktere vlaky u kterych dopravcu jsou objednane a jen temi muze jet...to mi prijde jako naprosty chaos. Jeste by mohli i CD uznavat ty jizdenky jen v objednanych vlacich, aby to stalo za to.

0/0
30.5.2017 13:29

J28i77ř69í 94S91t75r15a84k36a 9398856622728

Ostrava - Krnov 62 km, jízdné s ČD beze slev 93 Kč x národní tarif 84Kč.

Šumperk - Olomouc 59 km, včasná jízdenka 79 Kč x národní tarif 79,70Kč.

Nemáme tu jen trať Pha - Ova. Jinde se to může vyplatit a nebo minimálně to může být jednodušší (jeden lístek místo 3) za srovnatelnou cenu.

Každý si může vybrat co mu vyhovuje (snad).

0/0
29.5.2017 19:00

J17a26n 82T55a52r36a19b60a 4726306109839

v této a podobných situacích si pokaždé říkám: proč už teď, 27 let po revoluci? Nemohlo to ještě dalších 25 let počkat?

0/0
28.5.2017 7:37

V48l13a74d34i26m82í68r 56H70a67v66r88á25n38e36k 7866816720357

Nejsem tak bohatý abych jezdil vlakem...

0/0
27.5.2017 22:26

J28i22ř47í 61H82o58v80o48r84k96a 8527556562685

Naopak. Za 20 000 Kč projezdím tolik, že autem by mě to stálo tak 50 000... Možná i víc. Chudý mozkem jezdí autem

+1/−1
29.5.2017 18:43

P21a53v72e39l 59R19e55z26n16i12c48e59k 3925394244102

uz jsem vam chtel dat plus, nebyt toho plivance o chudem na mozku a aute...

ano, pokud mate vyhovujici vlakove spojeni tak je to super, usetrite penize a snad i nejake ty nervy za volantem... nekteri holt ale pravidelny a vyhovujici spoj nemaji a proto ackoliv to stoji mnohem vice, zvoli auto

+1/0
30.5.2017 9:40

J32a77n 98J94e81m70e10l50k90a 1755440

Nerozumím tomu, že se to nebude povinně týkat 8 z 12 miliard na dotované vlaky. (objednávanými kraji). Jsou to státní peníze, kraj je pouze přerozděluje. Stát měl jasně říct - za takových podmínek - budete nadále povinně držet státní tarif a systém. Jako ve Švýcarsku. A 2019 má být vysoutěženo?

Slevové karty nejsou známy. 1,35 Kč/km. (Já jezdím s in 50 za 0,6 Kč/km ). Evidentní nechuť regulovat cenu a funkce toho bude opět nejspíš alla England -nepoužitelný předražený doplněk. Již proběhlé krajské soutěže alla England, bez určené ceny na straně jízdenky (určuje dopravce po dobu monopolu 15 let), bez integrovaného systému.

Děkuji nechci pseudoliberalizaci.

+3/0
27.5.2017 17:57

J44i83ř58í 27K22o19c30u14r84e63k 6565324625788

Existuje něco jako zákon nabídky a poptávky. Jestliže se zdraží jízdné na trojnásobek v relaci Praha-Ostrava tak to bude znamenat jediné: Pojede míň lidí = míň platících zákazníků. Můžete to označit za buržoazní pavědu, ale těch lidí pojede míň.

Ostatně, kolik lidí létá mezi Prahou a Ostravou? Velmi málo, letenka je drahá a proti vlaku/autu to není až tak rychlejší. Obzvlášť, když se pak z Ruzyně přesouváte někam k Vltavě.

+2/0
27.5.2017 13:21

R11a15d44e23k 33J65a50n34a84t73a 9735556604852

Dovolím si upozornit na několik neporozumění, kterých jste se dopustil.

1) tarif se má týkat dálkových vlaků objedávaných ministerstvem dopravy

2) tarif nemá být exkluzivní (jako jen například PID u autobusů), tj. bude možné použít i tarif dopravce

3) pravděpodobně na něj bude možné aplikovat slevy obdobné IN25, IN50 a IN100 (jako v Německu či Švýcarsku)

Pro to lze váš příspěvek označit za zmatený, lidově "mimo mísu".

+1/0
27.5.2017 14:48

Š49t52e31f48a82n 74F21r42i56č83a 7352508713356

Pan Kocurek mimo mísu není, protože se vyjadřuje ke zdražení. Což je v článku vskutku uvedeno. A že to ke zdražení povede, to je jisté. Pak ovšem závěry pana Kocurka mají logiku.

+1/0
27.5.2017 20:40
Foto

J38a45n 75V55a45l26a79l65í65k 6376679200926

Na trati PH - OV se jezdí na komerční riziko tudíž v článku je to zrovna špatný příklad.

+1/0
27.5.2017 20:45
Foto

J20a97n 84V53a65l57a43l64í42k 6426179480876

PS: Jednotná jízdenka by měla být pro více druhů dopravy. Viz jízdenka Labe - Elbe a podobně . Příklad té trati PH - OV je tudíž mimo mísu protože dle toho jak je to napsáno se to týkat té trati nebude.

+1/0
27.5.2017 20:50

M66a68r57t60i86n 82R92u25z94i48c97k27a 1202448166827

To s tou cenou a navysovanim kazdorocne o inflaci mysli vazne?

0/0
27.5.2017 2:24

T85o92m80á72š 80K10l43í71m40a 4694917373693

Je to vplenkach buh vi co nakonec vyplodi, ale je to urcite lepsi jak kazdorocni diskuze my mame malo my chceme vic :-)

0/0
27.5.2017 8:07

Š95t13e67f17a56n 58F21r17i15č50a 7842278763256

Povede to pouze k přesedlání cestující veřejnosti do osobních automobilů.

+2/−2
27.5.2017 0:43

V59i85k35t55o23r 37N80á55r49o36ž75n17ý 3659342858

Spíše obráceně. V jednoduchosti je síla.

Aneb jaká je budoucnost ? Liberalizovaný železniční trh,kdy se každá linka bude soutěžit a každou linku bude jezdit jiný dopravce. Tak a teď si představte,že pojedete například z Mladé Boleslavi do Teplic. A pojedete vlakem jednoho dopravce z Mladé Boleslavi do České Lípy , vlakem druhého dopravce z České Lípy do Ústí nad Labem a vlakem třetího dopravce z Ústí nad Labem do Teplic. Pokud nebude jeden celostátní tarif , budete muset studovat tarifní podmínky třech dopravců a na svoji cestu si zakoupit tři jízdenky. A pokud bude celostátní tarif , koupíte si jednu jízdenku , nastoupíte do vlaku a pojedete. A nebudete řešit to, jaký dopravce jakou linku jezdí...

Apropo...všude tam , kde se na regionální úrovni zavedly integrované systémy , počty cestujících rostou...

+3/−2
27.5.2017 12:23

R29a27d89e65k 55J97a45n39a20t62a 9845936754802

"všude tam , kde se na regionální úrovni zavedly integrované systémy , počty cestujících rostou... "

Bohužel vetšina cestujcících nemá tyto znalosti. Oni jsou zblblí reklamou Praha-Ostrava za 99Kč, ačkoliv to z tématem článku a tím je veřejná služba vlůbec nesouvisí. Taky mlákodo vít, že většina cestujících jsou cestující pravidelní a většina jízdních dokladů jsou časové jízdenky. Takže základní tarif pro jdnorázovou cestu až tak není důležitý, důležitý je koeficient slev, kterou jsou takovým poskytnuty pravidelným cestujícím. Např. traťová jízdenka pro dojíždění do práce u ČD dnes znamená slevu cca 60%. Tato informace mi v článku chybí.

+2/0
27.5.2017 12:37

J51i95ř54í 13K84o83c84u14r24e77k 6105884505638

On někdo studuje tarifní podmínky? Tím myslím cestujícího, který přijde k okénku a řekne kam chce jet.

0/0
27.5.2017 12:51

V41i41k49t91o85r 31N84á33r93o61ž31n26ý 3239562258

V případě liberalizovaného trhu a nejednotného tarifu bude cestující muset studovat tarifní podmínky..protože každý dopravce má jiná pravidla..někdo prodává jízdenky ve vlaku , pokud pojedete s ČD a nekoupíte si jízdenku u ozevřené pokladny ve stanici , zaplatíte něco navíc. U jednoho dopravce bude například sleva za psa tolik a tolik , u druhého to bude jinak , u třetího zase jinak atd, atd,atd,

0/0
27.5.2017 16:05

J91a37n 42Z15í73d96e39k 5309131809491

A co treba mistenky? Koupis si jednu jizdenku, prijdes k vlaku a musis si dokoupit mistenku za xKc, prijdes k druhemu a zjistis, ze uz tam neni misto a kdyz pojedes az za hodinu dalsim spojem, tak ti ujede posledni vlak na treti trasu a budes muset na nadrazi prespat. Kdyby sis koupil samostatne jizdenky s mistenkou, tak mas garantovane misto a dojedes.

0/0
30.5.2017 7:45

R10a25d12e21k 64J65a57n81a97t77a 9225916184542

Tento tarif se má týkat pouze vlaků objednávaných státem (a patrně i kraji). Takové vlaky nemají povinnou rezervaci nikde na světě, protože se jedná o veřejnou službu.

0/0
30.5.2017 12:10

J95a28n 11Z92í80d67e69k 5389871319501

A ta jízdenka má platit opět jen na vlaky objednané státem a kraji? Tedy pro příklad někde budu přestupovat, další státem/kraji objednaný vlak pojede až za 2h, ale mezitím pojednou tři soukromé vlaky, ve kterým mi ta jízdenka nebude platit?

0/0
30.5.2017 12:14

R66a83d76e65k 11J21a46n21a46t30a 9685306814952

Stát myslím nemá žádnou legislativní páku, jak vynutit svůj tarif v komerčních spojích. I kdyby na to udělali zákon, tak je na stole arbitráž proti ČR, že se mění podmínky pro podnikání.

A soukromí dopravci nechtějí uznávat jic jiného než svůj tarif. Pokud by chtěli, už dávno mohli uznávat InterRail a ostatní mezinárodní jízdenky.

0/0
30.5.2017 12:58

Š64t68e41f58a46n 79F45r34i59č76a 7772388363316

Vůbec nechápu, proč stát hodlá zavádět něco, co finančně poškodí jednak drtivou většinu cestujících (dramatické zdražení jízdného), jednak národního dopravce, který je státní firmou (a bude muset akceptovat jízdní doklady zakoupené u malých bezvýznamných dopravců, kteří budou vlastnit spíše jen prodejní místa a minimum dopravních prostředků).Rv

+1/−2
27.5.2017 0:40
Foto

J22a79n 71V36a80l70a97l81í80k 6256959660756

Proč by to mělo poškodit cestující? Jako příklad uvedu jízdenku labe - elbe z Mělníka vlakem do Děčína pak busem na Mezní Louku poté privozem z Hřenska do Německa - Shona pak vlakem DB do Děčína a pak do Mělníka a to za 200 Kč a zkuste si koupit jízdenky samostatně jestli to budete mít levnější. Tudíž použil jsem jednu jízdenku pro více dopravců a levněji než je kupovat samostatně.

+1/0
27.5.2017 1:04

T80o70m34á36š 97K28l96í25m98a 4384797503513

Jen se obavam ze pojedete 2 dny :-) nevim jak bude reagovat SA , Leoexpres atd... kdyz se na puli cesty budete chtit dostat do jejich plneho vlaku na stojaka tak jak to byva u CD ze jedete na stojaka Praha-Brno :-) nevim jak bude fungovat mistenkovy system

+1/0
27.5.2017 8:03

R15a41d33e98k 87J72a84n24a97t65a 9575426494212

Asi jste článek nepochopil. Článek není o SA a Leoexpres. U nich ta jízdenka platit nebude. Článek je o objednávaných vlacích v závazku veřejné služby!

Jistě je možné, že SA a Leoexpres uspějí v soutěží a budou provozovat spoj v závazku veřené služby - pak ovšem bude muset mít dostatečnou kapacitu a nebudou tam povinné místenky (jinak by to nebyla veřejná služba).

0/0
27.5.2017 10:31

J96a81n 87J26e61m79e13l63k62a 1355490

Akční jízdenky by snad měly být zachovány.

0/0
29.5.2017 23:07
Foto

T79o19m38á15š 23K50i91r84o38v 1655658585807

V článku je menší chyba. Mezi Plzní a Mostem, jezdí jenom rychlíky. 4x GW Train Regio a 2x České dráhy. Osobní vlaky jezdí jen z Plzně do Žihle, z Mostu do Chomutova (na této trati i rychlíky Praha - Ústí nad Labem - Most - Chomutov -Karlovy Vary - Cheb). Z Chomutova do Žatce (a dále do Lužné u Rakovníka) jezdí jen (nepočítaje rychlíky z Plzně do Mostu) spěšný vlak.

0/0
27.5.2017 0:04

F37r33a81n60t81i15š75e93k 57S17t10r42n20a22d 4274705479506

Hodně cestujících používá zlevněné jízdné In kartou za jízdy vlakem ČD. Mám 50% slevu. Avšak tuto slevu nelze uplatnit u žádného soukromého přepravce ... zdebych platil plné občanské jízdné. Proto při vyhledávání spojení na Idos.cz předem vyřadím všechny soukromé dopravní společnosti. Možnost jet na jeden cestovní doklad různými přepravci tak zcela ztrácí smysl. Nechci platit o 50% vyšší jízdné !

+2/−1
26.5.2017 22:54

L78u96k58á17š 63M55u18s84i24l 1652564208547

Super nápad odstranit konkurenční prostředí a zavést kartelové ceny.

Nemluvě o dalších věcech, jako jsou místenky, slevy dle vytížení spoje....

Takovou hloupost může vymyslet jenom úředník.

+4/−3
26.5.2017 22:47

J41o33s16e87f 38T97r52ö81g57l 8599552316116

Na železnici je konkurence jen mezi Prahou a Ostravou a pár vlaky na Slovensko. Ostatní je dotované a konkurovat si nemá smysl.

Konkurence vlaku jezdí na gumových kolech - především individuálně.

+3/0
26.5.2017 23:29

R38a72d12e38k 73J24a90n25a86t60a 9315296684352

Přesně tak. A je velmi důležíte, jak chytře bude ten stát tarif stanoven.

Dneska máte např. akční jízdné ČD z Plzně do Hradce Králové, které je levnější než kilometrické, aby tak konkurovalo silnici.

Pokud trať Praha-Trutnov vysoutěží jiný dopravce, a cestující nebude chtít riskovat ztrátu peněz v případě ujetí přípoje v Praze, bude si chtít koupit jednu jízdnenku. U jednoho dorpavce už to nepůjde, zbývá ten státní tarif. Pokud nebud ten státní tarif konstruován podobně chytře, tak takový cestující zaplatí více než dnes, což ho bude motivovat jet po silnici.

0/0
26.5.2017 23:45

P51e96t89r 19M46u47r61č67e19k 3138336880

doufám

0/0
26.5.2017 22:45

V72o94j68t30ě47c13h 85O62k27t45á81b85e91c 8426285390548

Jednotný tarif je důvod, proč jezdím ČD. Taky jistota , že odjedu i pokud nemám místenku .

Že soukromí dopravci jezdí výdělečné tratě je známá věc. Nejlíp Praha x Ostrava.

Že pane Jančuro. To se pak jezdí za nižší kilometrovou cenu. A že by konkurenci ČD rádi zlikvidovali je také zřejmé. Pro svůj zisk, ne pro vaše blaho páni "zákazníci" .

Proč asi Jančura bojuje za zveřejňování smluv ... týká se ČD ale RegioJetu ne!

A že Jančura systematicky lobuje proti konkurenci je známé.

+5/−3
26.5.2017 21:59

M71a84r68t68i71n 10K83a67r49á18s82e48k 9698623988158

Nechci vam krast iluze, ale CD jezdi take jen "vydelecne spoje"...

+1/0
26.5.2017 23:02

S84t51a95n56i65s23l28a43v 16H18e16r25m14a27n 9147299313233

Martin Karasek. ČD maji kilometricky tarif. Soukromnici den a dobu tt znamena .Cena každy den a každou hodinu jina.ČD maji pak už jenom nabidky zvyhodněni.

0/0
30.5.2017 19:43

M46a28r64t29i10n 93K83a62r97á94s12e23k 9568823828798

A jak to souvisi s tim co jsem psal???8-o

0/0
30.5.2017 20:51

M16a89r32t82i87n 58Š65t34r62o62s 4939687630318

Já bych jednotný tarif jako problém neviděl, na krajských úrovních je to úplně normální. Jezdí, co je výhodnější. Pokud bude jízdenka komerčního dopravce levnější než celostátní tarif, tak protě na trati Praha-Ostrava lidi na tarif jezdit nebudou. Ja prosté. A dávat nižší ceny než tarifní, to dopravcům nikdo nezakazuje ani ted, a nebude určitě zakazovat ani při jednotném tarifu.

+3/0
26.5.2017 21:27

V13i63k26t55o25r 79N50á64r50o11ž71n12ý 3249322418

Krok správným směrem R^

Ještě by bylo třeba vypisovat výběrová řízení na pronájem trasy a pustit na daný výkon pouze jednoho dopravce (stejně jako ve Švýcarsku) , aby zbyla volná kapacita tratě jak pro regionální , tak i nákladní dopravu.

+1/−1
26.5.2017 20:42

M92a61r32t41i33n 20R23u95z48i34c87k61a 1392668476107

Kapacitu prece neurcuji dopravci ani ted, proste o ni pozadaji a bud ji dostanou nebo ne, je uplne jedno, jestli tam jezdi jeden nebo vice dopravcu....

Jedinou mevyhdou muze byt rozdeleni zisku z te trati, kdy jsou zadanejsi spoje nez jine... Ale i to je resitelne...

Problem s kapacitou je v nedostatecne propustnosti trati, nekde proste nestaci uz ani tri koleje...

0/0
27.5.2017 2:33

V24i98k75t90o47r 95N10á66r12o39ž51n49ý 3309212858

Nedostatečná propustnost tratí..to je hlavně problém uzlů.

To , že je vyčerpaná propustnost jinde je problém toho , že stát nedokáže požadavky dopravců uřídit... Ty počty lidí , co se tam provezou se dají provést i za předpokladu mnohem nižšího počtu delších vlaků

0/0
27.5.2017 16:08

J43i43ř92í 68K11o70c36u39r20e88k 6675774315378

Před revolucí bylo běžné, že ryhclík jezdil co dvě hodiny a vezl 12 vagonů, kde se jezdilo na stojáka. Praha-Ostrava za 6 hodin. 6 hodin nastojáka. Tam bych se vracet nechtěl a spusta lidí to má podobně. A dopravci asi taky ne - převezli by méně lidí než dnes.

0/0
27.5.2017 12:58

R27a20d96e13k 11J57a13n48a40t92a 9955606654382

A zde někdo tvrdí, že by se vracel do takové situace?

Za prvé, zkrácení jízdní doby nesouvisí s více dopravci, ale s modernizací tratě.

Za druhé, vyšší frekvence spojů ve srovnání se stavem před revolucí rovněž primárně nesouvisí s více dopravci, ale obecně s lepším stavem železniční dopravy. Doporučuji k povšimnutí trať Praha-České Budějovice, kde jezdí jen jeden dopravce. Před tam revolucí jezdilo 6 rychlíků denně. Dnes jezdí 14 rychlíků denně a k tomu 8 expresů. Jízdní doba se rovněž výrazně zkrátila.

0/0
27.5.2017 16:09

V92i68k73t74o37r 48N53á28r45o96ž45n38ý 3869682648

No , vzhledem k finančním výsledkům , které dopravci na trase Praha-Ostrava dosahují si troufám tvrdit , že čekají jak na smilování na okamžik , kdy si je zavolá ministr dopravy a oznámí jim , že stávající režim se ruší a že se rozjíždějí výběrová řízení ve velkém na ostatní tratě..,

+1/0
27.5.2017 16:14

R11a79d27e78k 38J84a28n53a46t29a 9635826944122

LeoExpres by to podle mě uvítal (investoři a věřitelé netrpělivě přešlapují). Ale Regiojet vede zabejčený Jančura, který se mnohokrát vyjádřil, že jemu o žádné peníze nejde, že chce získat podíl na trhu a vytlačit ČD.

0/0
27.5.2017 16:28

A10l71e49š 14H96o46l51e25č91e50k 1819828982740

Svaz cestujících ve veřejné dopravě. To je mazec. Kde se můžu přihlásit? A čím jezdí ten prezident? Doufám, že výhradně vlakem, busem, přívozem, nebo lanovkou. A zastupuje mě i jako nečlena, tak, jako odboráři? Tak to, až večer vlezu do vlaku, bude mi tak nějak líp. Budu mít svého prezidenta... 

+3/0
26.5.2017 20:31

M98a66r71t69i43n 82Š38t23r78o81s 4379537740248

Už to existuje dlouho. Nikdo Vám nebrání si založit vlastní svaz čehokoliv. Když si seženete dotace, a nebo sponzory či členské příspěvky, tak třeba budete jezdit i v bavoráku ;)

+1/0
26.5.2017 21:29

A37l55e72š 64H58o26l45e35č95e33k 1899328232850

Tak já mám raději své audinky. Sponzory nepotřebuji. Jen mě pobavila představa toho prezidenta. Jak jede v tramvaji s bezďáky. 

0/0
26.5.2017 21:55

R86a75d95e54k 85J53a54n78a56t92a 9485216724862

On myslím žádné spozory nemá, a i ten "prezident" normálně chodí do práce a tohle má jako koníček. Ostatně jako dobrovolní hasiči a spousta dalších spolků.

0/0
26.5.2017 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.