Diskuze

Jedna jízdenka pro celé Česko. Revoluce na železnici má ale zádrhel: cenu

Projet Česko vlakem různých dopravců má být od konce roku 2019 stejně jednoduché jako ve Švýcarsku. Nebudete si muset pro každý úsek kupovat jízdenku zvlášť, ale bude stačit jedna. Postupně by stejný model mohl platit i u autobusů. Nevýhodou navrhované jednotné jízdenky ale může být cena.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J87a37n 68Z61í82d43e29k

30. 5. 2017 13:29

Kdy si predstavim, ze prijde na drahu jeste par soukromniku, stat si objedna vlaky na ruznych tratich od ruznych subjektu, to same udelaji kraje a cestujici si bude muset predem zjistit, ktere vlaky u kterych dopravcu jsou objednane a jen temi muze jet...to mi prijde jako naprosty chaos. Jeste by mohli i CD uznavat ty jizdenky jen v objednanych vlacich, aby to stalo za to.

0 0
možnosti

Ostrava - Krnov 62 km, jízdné s ČD beze slev 93 Kč x národní tarif 84Kč.

Šumperk - Olomouc 59 km, včasná jízdenka 79 Kč x národní tarif 79,70Kč.

Nemáme tu jen trať Pha - Ova. Jinde se to může vyplatit a nebo minimálně to může být jednodušší (jeden lístek místo 3) za srovnatelnou cenu.

Každý si může vybrat co mu vyhovuje (snad).

0 0
možnosti

J95a84n 73T63a94r31a47b64a

28. 5. 2017 7:37

v této a podobných situacích si pokaždé říkám: proč už teď, 27 let po revoluci? Nemohlo to ještě dalších 25 let počkat?

0 0
možnosti

Nejsem tak bohatý abych jezdil vlakem...

0 0
možnosti

Naopak. Za 20 000 Kč projezdím tolik, že autem by mě to stálo tak 50 000... Možná i víc. Chudý mozkem jezdí autem

1 1
možnosti

J58a45n 22J33e42m47e23l27k39a

27. 5. 2017 17:57

Nerozumím tomu, že se to nebude povinně týkat 8 z 12 miliard na dotované vlaky. (objednávanými kraji). Jsou to státní peníze, kraj je pouze přerozděluje. Stát měl jasně říct - za takových podmínek - budete nadále povinně držet státní tarif a systém. Jako ve Švýcarsku. A 2019 má být vysoutěženo?

Slevové karty nejsou známy. 1,35 Kč/km. (Já jezdím s in 50 za 0,6 Kč/km ). Evidentní nechuť regulovat cenu a funkce toho bude opět nejspíš alla England -nepoužitelný předražený doplněk. Již proběhlé krajské soutěže alla England, bez určené ceny na straně jízdenky (určuje dopravce po dobu monopolu 15 let), bez integrovaného systému.

Děkuji nechci pseudoliberalizaci.

3 0
možnosti

Existuje něco jako zákon nabídky a poptávky. Jestliže se zdraží jízdné na trojnásobek v relaci Praha-Ostrava tak to bude znamenat jediné: Pojede míň lidí = míň platících zákazníků. Můžete to označit za buržoazní pavědu, ale těch lidí pojede míň.

Ostatně, kolik lidí létá mezi Prahou a Ostravou? Velmi málo, letenka je drahá a proti vlaku/autu to není až tak rychlejší. Obzvlášť, když se pak z Ruzyně přesouváte někam k Vltavě.

2 0
možnosti

Dovolím si upozornit na několik neporozumění, kterých jste se dopustil.

1) tarif se má týkat dálkových vlaků objedávaných ministerstvem dopravy

2) tarif nemá být exkluzivní (jako jen například PID u autobusů), tj. bude možné použít i tarif dopravce

3) pravděpodobně na něj bude možné aplikovat slevy obdobné IN25, IN50 a IN100 (jako v Německu či Švýcarsku)

Pro to lze váš příspěvek označit za zmatený, lidově "mimo mísu".

1 0
možnosti

To s tou cenou a navysovanim kazdorocne o inflaci mysli vazne?

0 0
možnosti

Je to vplenkach buh vi co nakonec vyplodi, ale je to urcite lepsi jak kazdorocni diskuze my mame malo my chceme vic :-)

0 0
možnosti

Povede to pouze k přesedlání cestující veřejnosti do osobních automobilů.

2 2
možnosti

Spíše obráceně. V jednoduchosti je síla.

Aneb jaká je budoucnost ? Liberalizovaný železniční trh,kdy se každá linka bude soutěžit a každou linku bude jezdit jiný dopravce. Tak a teď si představte,že pojedete například z Mladé Boleslavi do Teplic. A pojedete vlakem jednoho dopravce z Mladé Boleslavi do České Lípy , vlakem druhého dopravce z České Lípy do Ústí nad Labem a vlakem třetího dopravce z Ústí nad Labem do Teplic. Pokud nebude jeden celostátní tarif , budete muset studovat tarifní podmínky třech dopravců a na svoji cestu si zakoupit tři jízdenky. A pokud bude celostátní tarif , koupíte si jednu jízdenku , nastoupíte do vlaku a pojedete. A nebudete řešit to, jaký dopravce jakou linku jezdí...

Apropo...všude tam , kde se na regionální úrovni zavedly integrované systémy , počty cestujících rostou...

3 2
možnosti

Vůbec nechápu, proč stát hodlá zavádět něco, co finančně poškodí jednak drtivou většinu cestujících (dramatické zdražení jízdného), jednak národního dopravce, který je státní firmou (a bude muset akceptovat jízdní doklady zakoupené u malých bezvýznamných dopravců, kteří budou vlastnit spíše jen prodejní místa a minimum dopravních prostředků).Rv

1 2
možnosti
Foto

Proč by to mělo poškodit cestující? Jako příklad uvedu jízdenku labe - elbe z Mělníka vlakem do Děčína pak busem na Mezní Louku poté privozem z Hřenska do Německa - Shona pak vlakem DB do Děčína a pak do Mělníka a to za 200 Kč a zkuste si koupit jízdenky samostatně jestli to budete mít levnější. Tudíž použil jsem jednu jízdenku pro více dopravců a levněji než je kupovat samostatně.

1 0
možnosti
Foto

V článku je menší chyba. Mezi Plzní a Mostem, jezdí jenom rychlíky. 4x GW Train Regio a 2x České dráhy. Osobní vlaky jezdí jen z Plzně do Žihle, z Mostu do Chomutova (na této trati i rychlíky Praha - Ústí nad Labem - Most - Chomutov -Karlovy Vary - Cheb). Z Chomutova do Žatce (a dále do Lužné u Rakovníka) jezdí jen (nepočítaje rychlíky z Plzně do Mostu) spěšný vlak.

0 0
možnosti