Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje kvůli miliardám na autobusy křísí „ČSAD“, končí výjimky na smlouvy

Konec výjimek na smlouvy s autobusovými dopravci bez soutěží rozděluje dopravce a kraje. Někde vymýšlejí finty, jak výběrová řízení obejít. Například Ústecký kraji založí novou firmu, která zajistí krajskou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e29t63r 30N75i41v49n69i32c22k72ý 3972704575737

Novodobé ČSAD budou fantastické trafiky pro vyčpělé a zkrachovalé politiky. Bude to místo korupce (výběrová řízení všeho druhu - nákupu dopravních prostředků, pohonných hmot, servisu, ...).

A jako bonus dostanou řidiči tabulkové platy, jelikož budou pracovat pro stát. ;-D

Tak tomu řikám výhra.

+4/0
30.5.2017 14:26

R72o41m79a65n 60S12t51o94n79e97k 1439903829221

tam skoro žádní řidiči nebudou protože většina se jim na to za ty prachy vykašle ;-D

0/0
30.5.2017 16:43

D13a72v54i18d 38Z84a12j69d42á10k 8375322750131

Nejdriv vsechno prodate abyste po x letech zase zakladali statni nebo krajske firmy. Vy jste vedatori.

+6/0
30.5.2017 10:19

M59i48l33a43n 39R88i78c90h45t83e67r 8819582340833

No protože zjistili, že jsou tam zajímavá koryta;-D

+2/0
30.5.2017 11:04

O31t41t50o 66P56o28s48p28í89š42i71l 4704125987798

Krajská dopravní společnost (zkr. KRADOS) nebude rozhodně fungovat efektivněji, než soukromé dopravní společnosti. Vytvoří totiž prostor pro trafiky politikům a jejich "kamarádům"... KRADOS nepotřebuje odborníky, kteří budou tu práci dělat pro lidi a efektivně, ale bude potřebovat poslušné ovečky, kteří za trafiku udělají kde co. Máme tady budování socíku, no...Rv

Ještě bych socialisticky smýšlejícím politikům doporučil, aby ve svých krajích budovali montovny autobusů, protože důvod obejít Zákon o zadávání veřejných zakázek a vyhnout se soutěžím má jednu podstatnou vadu, a sice KRADOS bude ty autobusy muset soutěžit, neboť bude veřejným zadavatelem a nevejde do limitu zakázky pro přímé zadání. Takže to s tou flexibilitou nebude tak horké. A že jsou soutěže na autobusy jednodušší? No, teď ano, ale např. nedávný spor IVECO a SOR v Praze, který eskalovat mediální válkou a dopisem prezidentovi naznačuje, že socialistický byznys vyhrotí vztahy i těchto dodavatelů.

+3/−2
30.5.2017 10:14

L37u38k35á47š 44Š40m74a98h61e92l 2437214362694

Takže v Liberci se krajská firma zakládat nebude.:-)

0/0
30.5.2017 10:36

O49t56t36o 77P84o20s67p86í64š29i83l 4204305437118

To jste vydedukoval na základě čeho? (Možná máte lepší informace než já...)

0/0
30.5.2017 10:42

M67i28l76a91n 65V55o39l55e20k 5899533566429

Socík se vám nelíbí, ale v kapitalismu se zase soukromníci neustále napadají, takže žádné výběrové řízení nevstoupí v platnost...

+1/0
30.5.2017 18:15

J88o72s23e17f 22M57u49ž85á44t92k26o 5885213507723

Jo jo, v Jihlavě by to chtělo vyšachovat tu gumu Kratochvíla z ICOMU a jeho dvě fešácký dcerunky, co to má přihraný od ODS. Furt řvou, že jim chybí lidi, ale kdo by pod něma chtěl dělat? Jen sebevrah.

0/0
30.5.2017 9:49

J16i62ř33í 20J40o97z93a 3748663290691

Tak Jihlava s ICOM v tom nejsou sami. ODS, konketne Zahradnicek v Budejcich zas prihral regionalni linky CSAD Jihotrans (dnes GW BUS) a to dokonce tak, ze nelze tuto smlouvu vypovedet a musi se pockat az smlouva vyprsi.

0/0
30.5.2017 15:38

D24a20v11i25d 87M41a62l34i96n91a 1150763970713

Nové krajské firmy. :-))))) Do managementu jistě lidí mají. Teď jen sehnat ty šoféry, co budou pracovat za pochvalu před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou. :-))))

+2/0
30.5.2017 9:48

M92i24l32a34n 59R12i53c14h65t48e57r 8659422260433

Ústecký kraj přitom má se soutěžemi dobrou zkušenost.

Nevím jak kraj, ale my občané máme spíš špatnou zkušenost. Dopravu zajišťovala dlouhá léta společnost DPÚK,ke všeobecné spokojenosti /. Pak se nepohodla s hejtmanem Šulcem / jeden výtečník z ROP Severozápad / a tak jezdil každý kdo si řekl / nejspíš i zaplatil /. Kdo zažil dopravu, kterou zajišťovala společnost Busmat, ten ví své. Starostové nechávali vozit děti do škol taxíky, místo autobusů přijížděly dodávky atd.. Nicméně, chápu, že pro úředníka musí být veřejná soutěž trest boží, je na něj vidět.

+6/0
30.5.2017 9:17

M93a96r56t86i51n 42H39r84o28u15d84n35ý 5857522804107

V systému, kde je nedostatek pracovních sil, je vertikální struktura firmy naprosto logický vývoj (viz. např. Agrofert - od vidlí, přes hnojiva, výrobce zemědělských strojů, pekárny, až po tu vidličku na talíři v jídelně). Jako něco outsourcovat je sice pěkná idea, ale v praxi to outsourcování může fungovat jen za situace silně konkurenčního prostředí, kde je citelný přetlak na straně nabízejících. Pokud toto splněno není, vzniká logicky oligopol - a nemusí to být ani oligopol úmyslný. Firmy zkrátka vycítí prostor pro možný cenový polštář a v rámci nepsané vzájemné dohody (nikdy a nikde se nesejdou za účelem nějaké konkrétní dohody) začnou postupně šponovat ceny. Jelikož na každého ve finále vybyde nějaká ta práce a zakázka, nemá nikdo snahu tento proces seknout nějakou "levnou" nabídkou. Pokud se i přesto někdo takový objeví (obvykle je to někdo, kdo nemá šajn o reálné situaci a cenu si napočítá ne formou "ladění" ale z reálných nákladů), ostatní firmy ho bez problému vykoušou, jelikož ač konkurenti, musí v mnoha oblastech podnikání spolupracovat.

Mít vlastní firmu je velice pohodlné. Potřebujete, aby autobusy vyjely jinak, než je domluveno? Zkrátka to poručíte řediteli aby to zařídil a hotovka. U firmy ze soutěže prvně dlouze studujete s právníkama uzavřenou smlouvu, načež nejspíše zjistíte, že po ní nemůžete mimo rámec chtít vůbec nic.

+2/0
30.5.2017 9:12

L84u34k47á47š 82M70u49s16i26l 1252204548617

Základní a důležité služby má mít veřejnost.ve svých rukách. Soukromá firma má jediný cíl, vydělat, a na takovém trhu bez konkurence to vždycky skončí špatně.

Nechci jezdit dopravou, kde řidič potřebuje buď sociální dávky, nebo aby vydělal skoro ani nespí.

Nechci platit vodu, elektřinu v cenách jako mají Němci, kteří berou násobek našich platů a nechci miliardami zisku dotovat zahraniční vlastníky.

+4/0
30.5.2017 9:09

R67o31m97a46n 90S13t93o58n89e55k 1389623399131

proto je třeba konkurence a ne krajské dopravní podniky které nikdo nenutí zlevňovat ani zkvalitňovat služby

0/0
30.5.2017 9:25

P29a73v76e67l 60O83b48d71r40ž93á77l59e32k 6576494698362

Problém je, že za současného stavu veřejných zakázek v ČR se klidně může stát, že ty služby nebude poskytovat nikdo.

Krajský podnik nebude efektivní, nebude zkvalitňovat a zlevňovat služby, ale bude +/- jistota, že je poskytne.

Zatímco soukromníci by je poskytli asi levněji a možná i kvalitněji, ale budou se měsíce a roky dohadovat u soudů nad výběrovým řízením.

+1/0
30.5.2017 9:38

D32a84v32i60d 83Z86a87j94d49á85k 8505942780191

Ten ridic bude ale zamestnanec kraje, tedy statu. Takze dostane tabulkovy plat. Navic management budou sami politici a kamaradi.

0/0
30.5.2017 10:24

K83a53r67e30l 42E48n57d59l69e23r 3943890130685

Ideálem českého kapitalismu je žít kapitalisticky, ale snažit se socialisticky. Proč by měl kapitalista soutěžit s konkurencí, když může být pomocí nějaké finty placen z daní takovou částkou, o jakou si řekne?

+3/0
30.5.2017 8:55
Foto

J40a79n 46V19a29l29a16l76í16k 6526459860886

a proč to funguje ve Švýcarsku?

+1/0
30.5.2017 9:06

R71o20m96a96n 76S61t84o93n16e64k 1369163309771

protože ve Švýcarsku nebudovali 40 let komunismus

0/−1
30.5.2017 9:44
Foto

J71a25n 19V64a92l83a29l64í69k 6496419740586

no v té dopravě vypadá že jo...

+1/0
30.5.2017 10:12

D12a16v46i24d 84Z55a59j85d48á71k 8265282380271

I tak tam maji nezkutecny socialismus. Nemit tam banly vsichni zlocinci sveta, tak ta zeme sezere sama sebe.

0/0
30.5.2017 11:58
Foto

J73a33n 24V20a12l97a51l43í61k 6966869510136

nevím proč se neinspirují ve Švýcarsku a po celé ČR se pak může jezdit na jednu jízdenku a ne pořád něco vymýšlet...

Veřejná osobní doprava ve Švýcarsku integruje 250 různých poskytovatelů přepravních služeb do jednoho svazu. Profituje z regulace, pro cestujícího je nesmírně pohodlná, protože nabízí přímou dopravu na jeden jízdní doklad.

+2/0
30.5.2017 8:43

R68o17m50a57n 64S11t12o82n86e69k 1509503609701

na tom se pracuje není to tak dávno co tady byl o tom článek

0/0
30.5.2017 8:47
Foto

J91a32n 53V92a46l63a65l54í40k 6546389390756

jo článek tu byl v kterém se psalo jak to bude dražší...

0/0
30.5.2017 8:52

J17i67ř54í 49S36t42r52a89k77a 9978236602268

A v tom Švýcarsku je to levné?

0/0
30.5.2017 11:01
Foto

J35a44n 86V63a73l68a51l37í58k 6206189130506

nesmíte to brát z pohledu turisty ale občana švýcarska a jeho platu...

pak si odpovězte jestli je to pro ně drahé nebo ne...

+1/0
30.5.2017 11:44

P87a46v24e76l 94O28b35d34r94ž24á41l29e23k 6176174798232

Minimálně u železnice není o takovou dohodu zájem mezi samotnými dopravci.

0/0
30.5.2017 9:39

P34a39v41e30l 37K31u66n75c 9792699868488

Trh po česku: vyloučit soutěž, účelově napadnout tendr, zakládat firmy s limitním počtem autobusů" ... I pro pána Jána, i pro pána Klause, zpíval Karel Kryl.

+4/0
30.5.2017 8:36

F57i56l46i45p 85K54r15i75v11i12n93k35a 3904401294558

Bubeníček se dal na byznys. Potěš koště, to bude drahý.

+7/0
30.5.2017 8:34

K44a60r60e43l 57M45a85r77t71i30n59e25c 6568118256584

Skutočno ku koncu životá mi prináša spústa vecej radosť.

Niélen, že sa nam vracá "ČSAD", ale už sa vytvoríli "protifajčiárské hliédky" ako bolo avízované v televíziji, móžem slobodno písáť udatija na čmuďacije komíny a na všetké tjé parazýty, keď mi něvydajú pri nákupe limonády, či žúvačky na stánčiku riádnú EET účtěnku a mohé dalšije.

Verím, že jedného dňa opeť s hrdosťú vytiáhněm zo spodného šuplíká svoju zaľúbenú žlutú pásočku s modrým nápisom "PS-VB" a zasáj buděm postráchom okolijá, ako temu boló za mojích mladých lét...

+2/0
30.5.2017 8:31

K47a85r46e66l 93V83o36s62t12r13a21d32o44v16s38k96ý 7111211414294

;-DR^

0/0
30.5.2017 8:53

R18o53m89a22n 70S68t73o65n93e89k 1289103869451

je hodně naivní si myslet že kraj něco ušetří na autobusové dopravě pokud ji bude provozovat sám v lepším případě to bude stát stejně jako když to provozoval soukromník v horším případě se to stane černou dírou na peníze a jako bonus se zhorší kvalita cestování R^

0/0
30.5.2017 8:27

J86a14r93o61s60l59a33v 96S41z53p33a62k 6422643908620

Návrat k socialismu, jsem zvědavý na to, až kraje budou hlásit, že zaplatí ještě víc za ,,ČSAD,,;-)

+2/−3
30.5.2017 8:26

T24o45m69á94š 49K93r95a34i95n35a 7194700684218

Nevím, jak je ten zákon napsán, ale nebude to spíše tak, že kraj založí akciovku u které objedná dopravu (a protože bude kraje, tak bez VŘ), no a ta akciovka objedná dopravu u stávajících dopravců? A opět bez VŘ, neboť to již nebude "kraj"?

Koza se nažere, vlk zůstane celý, penězovody zůstanou netknuty a jako bonus navíc bude pár míst ve vedení a.s. a dozorčí radě...

+1/0
30.5.2017 8:09

M84i21c45h98a28l 33P12o48d60l80o95u20č21k45a 6880178354188

Dle mých informací toto zákon neumožňuje.

0/0
30.5.2017 8:20

M73a40t74ě82j 40K90o94n92v18a69l65i34n49a 8619385293

Kdyby to mělo fungovat jak uvádíte, tak zákon o veřejných zakázkách platí i pro krajské akciovky. Takže takhle by to nešlo. Jednoduše v plánu je to tak, že kraj nakoupí autobusy a bude jezdit sám prostřednictvím zmíněné akciovky...

0/0
30.5.2017 9:02

J68i21ř27í 43J45o66z59a 3748833870981

To je trafika jak sv*na...

+5/0
30.5.2017 8:08

P38a81v59e45l 88O10b11d95r37ž46á11l80e53k 6136354258422

Problém by nemusel vůbec vzniknout, pokud by u soutěží UOHS a soudy rozhodovali rychle a s limity. Tedy 30 dnů na vydání rozhodnutí, pokud nestihne, námitka se považuje za zamítnutou.

A neexistuje, aby to skončilo zrušením výběrka jako celku - pokud si úřad myslí, ze byl výběr špatný, vybere sám a na svoji odpovědnost.

+5/0
30.5.2017 7:59
Foto

J82a35n 40V43a81l91a76l76í88k 6916719170796

Kraje ročně zaplatí autobusovým dopravcům přes pět miliard korun za to, že pro ně zajišťují dopravu na ztrátových regionálních linkách.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kraje-autobusy-doprava-smlouvy-bez-souteze-fzq-/eko-doprava.aspx?c=A170529_202603_eko-doprava_ale

no a v článku o ČD se dočteme jak dostávají dotace a zde autobusový dopravci zajištují dopravu na ztrátových linkách... tak to vůbec ale vůbec nechápu ;-D

+1/0
30.5.2017 7:58

A98n97t51o90n66í20n 58Š34v76i34h48n64o10s 8828667391722

Správně, dále dosud předraženou vodu do českých rukou a pokračovat s dalšími projekty.

+1/−2
30.5.2017 7:42

K40a20r51e27l 91V58o57s65t56r89a82d67o98v18s38k88ý 7571461134394

On to teplický Kubera v TV popsal naprosto přesně. Poté kraj ještě založí Krajskou stavební a soukromé stavební firmy zkrachují, protože nebudou mít práci. Bacha lidi, řítí se na nás socialismus

+1/−1
30.5.2017 8:44

A62n46t24o65n18í15n 11Š90v77i80h19n19o46s 8258607611652

Pokud jsou soukromé firmy předražené, je to logický vývoj.

0/0
30.5.2017 12:20

M62a17t49ě92j 35K19o30n75v65a76l25i20n75a 8529465633

Dopravní podnik vlastněný krajem bude největší ekonomická katastrofa, která může nastat a to z několika důvodů.

1. První náklady navíc budou náklady na vedení. Členové představenstva budou politici, stejně tak členové dozorčí rady. Všichni budou brát odměny, které budou v součtu daleko vyšší než mají řídící pracovníci současných dopravních podniků. Ředitel krajského podniku bude zase pravděpodobně kamarád nějakého politika => vzroste počet trafik

2. To co jednou zavedu, budu strašně těžko rušit. Jakmile dojde ke změně politické garnitury, můžou být tlaky na zrušení těchto podniků. To ovšem tak snadno nepůjde, jelikož to bude neprůchozí. Rovněž bude neprůchozí, aby soukromý a veřejný sektor zajišťoval dopravu v jakési synergii. Tzn., že bude platit všechno nebo nic.

3. Podniky vlastněné veřejným sektorem jsou obecně méně výkonné, jinými slovy jejich provozování je dražší. Jedinou výhodou je, že zisk by šel opět jen do veřejného sektoru. V oblasti linkové dopravy je ovšem zisk hrozně malý. To není jako v případě vodáren, tepláren aj., které veřejný sektor prodal.

4. Srovnávat linkovou dopravu s městskou nelze. Zatímco městská funguje zpravidla tak, že pokrývá celé město, tak u té linkové je její rozdělení po kraji značně nerovnoměrné. V případě omezování dopravy pak v případě MHD zpravidla dochází "jen" k prodlužování intervalů spojů, zatímco u linkové to může být rušení celých linek a tím narušení dopravního systému celé oblasti. Zároveň bych chtěl říci, že současné bezproblémové fungování MHD je spíše jakousi iluzí, která je zpravidla vykoupena každoročním nárůstem dotace bez zlepšování služeb.

+7/−6
30.5.2017 7:40

M10i20c92h94a84l 18P86o56d65l87o74u79č72k30a 6820568754338

Mohu souhlasit s pohledem na věc, ale zajímavé, že pokud by nebylo provozování komplexu dopravy ziskové, nikdo by se do toho nehrnul. To znamená, že pravda je někde v půlce. Osobní doprava sama o sobě výdělečná není, ale vydělávat se dá.

+1/0
30.5.2017 8:23

M93a39t63ě45j 37K36o93n89v52a37l84i80n12a 8379725543

Tak ono je zajímavé, že když se koná soutěž na autobusové dopravce, tak cena nejnižší a cena nejvyšší se liší třeba o dvě koruny, tj. zhruba 5 %, zatímco u stavebních prací je nejvyšší cena často více než dvojnásobná než nejnižší cena.

0/0
30.5.2017 8:31

P46a15v67e66l 79O54t30i91s37k 2466431497

ano ale oni vydělávají, protože je to dotované krajem, to znamená vy utržíte na jízdném třeba 5 korun na km ale aby jste pokryl náklady a byl ziskový potřebujete 10 a to vám doplatí, je to hodně zjednodušené ale proto je to samozřejmě pro tu firmu, normální kšeft jako každý jiný, vlastně ne , je to lepší, protože ten kšeft máte zajištěn na několik let dopředu.:-)

0/0
30.5.2017 10:21

R12a44d93o68v44a51n 58V16í10c63h 8829667112936

Krajem vlastněný dopravce má své opodstatnění. Pokud odpovídám za dopravní obslužnost v kraji, tak tu firmu chci mít po sebou. Pokud vláda zvýší svým nařízením mzdy řidičům autobusů a přitom na to krajům peníze nepřidá, tak jim prostě mzdy kraj navýší, a nemusí se nechat vydírat provozovatelem anebo odboráři, že jim to navýšení mezd nestačí a nebude muset pokaždé před volbami zdlouhavě překopávat smlouvy anebo jejich dodatky. Ano, má to logiku obzvlášť pokud někdo nabízí 1 km ceny dopravního výkonu za 34 korun a stále je mu to málo. Dá se jezdit za 30-31 korun, a bez kartelových dohod a klientelizmu napojeným na krajské politiky a úředníky, kteří o tom dlouhodobě rozhodují.

+2/−2
30.5.2017 7:29

M65a58t70ě83j 84K46o17n28v83a77l88i19n52a 8499195703

Naivní to člověče. Proč by měl kraj zvyšovat mzdy řidičům, když o tom rozhodla vláda??? Myslíte si, že krajští řidiči nebudou stávkovat?? Ve skutečnosti by byla situace ohledně mezd řidičů fakticky stejná, jako je dnes.

0/0
30.5.2017 7:42

L17u89m91í53r 87V17i43t25h46a 2597787656542

Funguje to? Viz DP Praha a Rittig, Opencard a další. Mmch v třeba Teplicích jezdí MHD soukromník.

0/0
30.5.2017 7:22







Najdete na iDNES.cz