Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraje kvůli miliardám na autobusy křísí „ČSAD“, končí výjimky na smlouvy

Konec výjimek na smlouvy s autobusovými dopravci bez soutěží rozděluje dopravce a kraje. Někde vymýšlejí finty, jak výběrová řízení obejít. Například Ústecký kraji založí novou firmu, která zajistí krajskou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e72t70r 11N65i44v55n90i25c86k24ý 3302774475527

Novodobé ČSAD budou fantastické trafiky pro vyčpělé a zkrachovalé politiky. Bude to místo korupce (výběrová řízení všeho druhu - nákupu dopravních prostředků, pohonných hmot, servisu, ...).

A jako bonus dostanou řidiči tabulkové platy, jelikož budou pracovat pro stát. ;-D

Tak tomu řikám výhra.

+4/0
30.5.2017 14:26

R29o13m95a75n 60S25t38o32n51e16k 1949823159891

tam skoro žádní řidiči nebudou protože většina se jim na to za ty prachy vykašle ;-D

0/0
30.5.2017 16:43

D12a91v27i22d 62Z80a72j71d45á87k 8625482520301

Nejdriv vsechno prodate abyste po x letech zase zakladali statni nebo krajske firmy. Vy jste vedatori.

+6/0
30.5.2017 10:19

M78i90l90a87n 68R90i48c74h11t26e81r 8929312310633

No protože zjistili, že jsou tam zajímavá koryta;-D

+2/0
30.5.2017 11:04

O15t81t38o 64P88o32s68p12í67š95i73l 4794835247438

Krajská dopravní společnost (zkr. KRADOS) nebude rozhodně fungovat efektivněji, než soukromé dopravní společnosti. Vytvoří totiž prostor pro trafiky politikům a jejich "kamarádům"... KRADOS nepotřebuje odborníky, kteří budou tu práci dělat pro lidi a efektivně, ale bude potřebovat poslušné ovečky, kteří za trafiku udělají kde co. Máme tady budování socíku, no...Rv

Ještě bych socialisticky smýšlejícím politikům doporučil, aby ve svých krajích budovali montovny autobusů, protože důvod obejít Zákon o zadávání veřejných zakázek a vyhnout se soutěžím má jednu podstatnou vadu, a sice KRADOS bude ty autobusy muset soutěžit, neboť bude veřejným zadavatelem a nevejde do limitu zakázky pro přímé zadání. Takže to s tou flexibilitou nebude tak horké. A že jsou soutěže na autobusy jednodušší? No, teď ano, ale např. nedávný spor IVECO a SOR v Praze, který eskalovat mediální válkou a dopisem prezidentovi naznačuje, že socialistický byznys vyhrotí vztahy i těchto dodavatelů.

+3/−2
30.5.2017 10:14

L37u18k94á59š 40Š60m27a35h91e66l 2257104752444

Takže v Liberci se krajská firma zakládat nebude.:-)

0/0
30.5.2017 10:36

O29t40t59o 19P65o62s59p96í58š29i60l 4754335937238

To jste vydedukoval na základě čeho? (Možná máte lepší informace než já...)

0/0
30.5.2017 10:42

M88i17l33a40n 73V17o86l42e90k 5709453796899

Socík se vám nelíbí, ale v kapitalismu se zase soukromníci neustále napadají, takže žádné výběrové řízení nevstoupí v platnost...

+1/0
30.5.2017 18:15

J70o49s88e56f 33M82u36ž46á64t23k30o 5645453777873

Jo jo, v Jihlavě by to chtělo vyšachovat tu gumu Kratochvíla z ICOMU a jeho dvě fešácký dcerunky, co to má přihraný od ODS. Furt řvou, že jim chybí lidi, ale kdo by pod něma chtěl dělat? Jen sebevrah.

0/0
30.5.2017 9:49

J43i82ř16í 65J14o46z83a 3438833360671

Tak Jihlava s ICOM v tom nejsou sami. ODS, konketne Zahradnicek v Budejcich zas prihral regionalni linky CSAD Jihotrans (dnes GW BUS) a to dokonce tak, ze nelze tuto smlouvu vypovedet a musi se pockat az smlouva vyprsi.

0/0
30.5.2017 15:38

D57a85v49i88d 72M85a72l87i57n69a 1720363920963

Nové krajské firmy. :-))))) Do managementu jistě lidí mají. Teď jen sehnat ty šoféry, co budou pracovat za pochvalu před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou. :-))))

+2/0
30.5.2017 9:48

M56i57l74a85n 67R94i94c29h52t58e83r 8149412420153

Ústecký kraj přitom má se soutěžemi dobrou zkušenost.

Nevím jak kraj, ale my občané máme spíš špatnou zkušenost. Dopravu zajišťovala dlouhá léta společnost DPÚK,ke všeobecné spokojenosti /. Pak se nepohodla s hejtmanem Šulcem / jeden výtečník z ROP Severozápad / a tak jezdil každý kdo si řekl / nejspíš i zaplatil /. Kdo zažil dopravu, kterou zajišťovala společnost Busmat, ten ví své. Starostové nechávali vozit děti do škol taxíky, místo autobusů přijížděly dodávky atd.. Nicméně, chápu, že pro úředníka musí být veřejná soutěž trest boží, je na něj vidět.

+6/0
30.5.2017 9:17

M37a64r61t88i75n 95H86r57o91u37d56n76ý 5867172254177

V systému, kde je nedostatek pracovních sil, je vertikální struktura firmy naprosto logický vývoj (viz. např. Agrofert - od vidlí, přes hnojiva, výrobce zemědělských strojů, pekárny, až po tu vidličku na talíři v jídelně). Jako něco outsourcovat je sice pěkná idea, ale v praxi to outsourcování může fungovat jen za situace silně konkurenčního prostředí, kde je citelný přetlak na straně nabízejících. Pokud toto splněno není, vzniká logicky oligopol - a nemusí to být ani oligopol úmyslný. Firmy zkrátka vycítí prostor pro možný cenový polštář a v rámci nepsané vzájemné dohody (nikdy a nikde se nesejdou za účelem nějaké konkrétní dohody) začnou postupně šponovat ceny. Jelikož na každého ve finále vybyde nějaká ta práce a zakázka, nemá nikdo snahu tento proces seknout nějakou "levnou" nabídkou. Pokud se i přesto někdo takový objeví (obvykle je to někdo, kdo nemá šajn o reálné situaci a cenu si napočítá ne formou "ladění" ale z reálných nákladů), ostatní firmy ho bez problému vykoušou, jelikož ač konkurenti, musí v mnoha oblastech podnikání spolupracovat.

Mít vlastní firmu je velice pohodlné. Potřebujete, aby autobusy vyjely jinak, než je domluveno? Zkrátka to poručíte řediteli aby to zařídil a hotovka. U firmy ze soutěže prvně dlouze studujete s právníkama uzavřenou smlouvu, načež nejspíše zjistíte, že po ní nemůžete mimo rámec chtít vůbec nic.

+2/0
30.5.2017 9:12

L89u19k19á55š 71M97u74s88i40l 1482144368647

Základní a důležité služby má mít veřejnost.ve svých rukách. Soukromá firma má jediný cíl, vydělat, a na takovém trhu bez konkurence to vždycky skončí špatně.

Nechci jezdit dopravou, kde řidič potřebuje buď sociální dávky, nebo aby vydělal skoro ani nespí.

Nechci platit vodu, elektřinu v cenách jako mají Němci, kteří berou násobek našich platů a nechci miliardami zisku dotovat zahraniční vlastníky.

+4/0
30.5.2017 9:09

R84o40m53a67n 59S92t17o82n60e95k 1199973659471

proto je třeba konkurence a ne krajské dopravní podniky které nikdo nenutí zlevňovat ani zkvalitňovat služby

0/0
30.5.2017 9:25

P38a90v17e87l 13O45b68d74r93ž84á69l17e62k 6746314508702

Problém je, že za současného stavu veřejných zakázek v ČR se klidně může stát, že ty služby nebude poskytovat nikdo.

Krajský podnik nebude efektivní, nebude zkvalitňovat a zlevňovat služby, ale bude +/- jistota, že je poskytne.

Zatímco soukromníci by je poskytli asi levněji a možná i kvalitněji, ale budou se měsíce a roky dohadovat u soudů nad výběrovým řízením.

+1/0
30.5.2017 9:38

D68a31v72i60d 82Z88a26j93d10á42k 8555922980201

Ten ridic bude ale zamestnanec kraje, tedy statu. Takze dostane tabulkovy plat. Navic management budou sami politici a kamaradi.

0/0
30.5.2017 10:24

K89a34r68e82l 81E52n44d68l67e88r 3893550820605

Ideálem českého kapitalismu je žít kapitalisticky, ale snažit se socialisticky. Proč by měl kapitalista soutěžit s konkurencí, když může být pomocí nějaké finty placen z daní takovou částkou, o jakou si řekne?

+3/0
30.5.2017 8:55
Foto

J96a27n 84V42a88l37a87l35í14k 6636499740226

a proč to funguje ve Švýcarsku?

+1/0
30.5.2017 9:06

R87o70m88a75n 74S82t93o45n47e78k 1929783159121

protože ve Švýcarsku nebudovali 40 let komunismus

0/−1
30.5.2017 9:44
Foto

J11a41n 82V15a10l38a28l76í24k 6986669650216

no v té dopravě vypadá že jo...

+1/0
30.5.2017 10:12

D84a85v70i29d 17Z68a63j73d78á90k 8245162600471

I tak tam maji nezkutecny socialismus. Nemit tam banly vsichni zlocinci sveta, tak ta zeme sezere sama sebe.

0/0
30.5.2017 11:58
Foto

J22a27n 33V16a37l86a35l55í52k 6976629210556

nevím proč se neinspirují ve Švýcarsku a po celé ČR se pak může jezdit na jednu jízdenku a ne pořád něco vymýšlet...

Veřejná osobní doprava ve Švýcarsku integruje 250 různých poskytovatelů přepravních služeb do jednoho svazu. Profituje z regulace, pro cestujícího je nesmírně pohodlná, protože nabízí přímou dopravu na jeden jízdní doklad.

+2/0
30.5.2017 8:43

R45o73m70a32n 20S63t97o18n73e28k 1709343249401

na tom se pracuje není to tak dávno co tady byl o tom článek

0/0
30.5.2017 8:47
Foto

J32a19n 27V75a54l62a25l11í52k 6176719780396

jo článek tu byl v kterém se psalo jak to bude dražší...

0/0
30.5.2017 8:52

J65i42ř86í 17S17t61r33a89k12a 9568806592178

A v tom Švýcarsku je to levné?

0/0
30.5.2017 11:01
Foto

J51a72n 92V55a98l90a95l63í26k 6376759530106

nesmíte to brát z pohledu turisty ale občana švýcarska a jeho platu...

pak si odpovězte jestli je to pro ně drahé nebo ne...

+1/0
30.5.2017 11:44

P94a54v91e65l 98O52b79d97r65ž31á66l20e19k 6106344378742

Minimálně u železnice není o takovou dohodu zájem mezi samotnými dopravci.

0/0
30.5.2017 9:39

P37a67v67e12l 88K32u54n53c 9262749258238

Trh po česku: vyloučit soutěž, účelově napadnout tendr, zakládat firmy s limitním počtem autobusů" ... I pro pána Jána, i pro pána Klause, zpíval Karel Kryl.

+4/0
30.5.2017 8:36

F37i65l42i17p 22K16r40i34v13i14n10k61a 3514301164818

Bubeníček se dal na byznys. Potěš koště, to bude drahý.

+7/0
30.5.2017 8:34

K45a97r66e68l 88M87a69r17t51i20n72e98c 6488498346374

Skutočno ku koncu životá mi prináša spústa vecej radosť.

Niélen, že sa nam vracá "ČSAD", ale už sa vytvoríli "protifajčiárské hliédky" ako bolo avízované v televíziji, móžem slobodno písáť udatija na čmuďacije komíny a na všetké tjé parazýty, keď mi něvydajú pri nákupe limonády, či žúvačky na stánčiku riádnú EET účtěnku a mohé dalšije.

Verím, že jedného dňa opeť s hrdosťú vytiáhněm zo spodného šuplíká svoju zaľúbenú žlutú pásočku s modrým nápisom "PS-VB" a zasáj buděm postráchom okolijá, ako temu boló za mojích mladých lét...

+2/0
30.5.2017 8:31

K66a69r10e87l 59V97o12s69t98r34a70d37o15v26s81k82ý 7491181544584

;-DR^

0/0
30.5.2017 8:53

R15o35m35a67n 57S90t95o49n17e91k 1849773769431

je hodně naivní si myslet že kraj něco ušetří na autobusové dopravě pokud ji bude provozovat sám v lepším případě to bude stát stejně jako když to provozoval soukromník v horším případě se to stane černou dírou na peníze a jako bonus se zhorší kvalita cestování R^

0/0
30.5.2017 8:27

J91a51r41o55s83l42a38v 66S43z27p59a63k 6902683378330

Návrat k socialismu, jsem zvědavý na to, až kraje budou hlásit, že zaplatí ještě víc za ,,ČSAD,,;-)

+2/−3
30.5.2017 8:26

T89o92m89á28š 11K41r11a51i95n63a 7574940774248

Nevím, jak je ten zákon napsán, ale nebude to spíše tak, že kraj založí akciovku u které objedná dopravu (a protože bude kraje, tak bez VŘ), no a ta akciovka objedná dopravu u stávajících dopravců? A opět bez VŘ, neboť to již nebude "kraj"?

Koza se nažere, vlk zůstane celý, penězovody zůstanou netknuty a jako bonus navíc bude pár míst ve vedení a.s. a dozorčí radě...

+1/0
30.5.2017 8:09

M56i93c92h23a74l 49P36o64d74l26o91u71č17k74a 6130658314678

Dle mých informací toto zákon neumožňuje.

0/0
30.5.2017 8:20

M26a26t97ě93j 58K74o12n89v98a44l91i35n47a 8609515863

Kdyby to mělo fungovat jak uvádíte, tak zákon o veřejných zakázkách platí i pro krajské akciovky. Takže takhle by to nešlo. Jednoduše v plánu je to tak, že kraj nakoupí autobusy a bude jezdit sám prostřednictvím zmíněné akciovky...

0/0
30.5.2017 9:02

J33i65ř50í 26J29o10z67a 3248753960561

To je trafika jak sv*na...

+5/0
30.5.2017 8:08

P92a65v96e84l 74O94b41d78r78ž29á96l28e90k 6326744148442

Problém by nemusel vůbec vzniknout, pokud by u soutěží UOHS a soudy rozhodovali rychle a s limity. Tedy 30 dnů na vydání rozhodnutí, pokud nestihne, námitka se považuje za zamítnutou.

A neexistuje, aby to skončilo zrušením výběrka jako celku - pokud si úřad myslí, ze byl výběr špatný, vybere sám a na svoji odpovědnost.

+5/0
30.5.2017 7:59
Foto

J39a37n 65V49a84l83a18l62í49k 6126679570116

Kraje ročně zaplatí autobusovým dopravcům přes pět miliard korun za to, že pro ně zajišťují dopravu na ztrátových regionálních linkách.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kraje-autobusy-doprava-smlouvy-bez-souteze-fzq-/eko-doprava.aspx?c=A170529_202603_eko-doprava_ale

no a v článku o ČD se dočteme jak dostávají dotace a zde autobusový dopravci zajištují dopravu na ztrátových linkách... tak to vůbec ale vůbec nechápu ;-D

+1/0
30.5.2017 7:58

A32n96t12o81n45í91n 23Š69v96i92h67n80o31s 8888147741272

Správně, dále dosud předraženou vodu do českých rukou a pokračovat s dalšími projekty.

+1/−2
30.5.2017 7:42

K50a24r65e38l 85V20o56s71t19r56a44d45o71v36s82k77ý 7561321944464

On to teplický Kubera v TV popsal naprosto přesně. Poté kraj ještě založí Krajskou stavební a soukromé stavební firmy zkrachují, protože nebudou mít práci. Bacha lidi, řítí se na nás socialismus

+1/−1
30.5.2017 8:44

A55n39t61o44n46í45n 69Š83v27i94h78n43o44s 8978867111292

Pokud jsou soukromé firmy předražené, je to logický vývoj.

0/0
30.5.2017 12:20

M24a21t49ě39j 71K88o57n76v96a69l20i88n34a 8989925673

Dopravní podnik vlastněný krajem bude největší ekonomická katastrofa, která může nastat a to z několika důvodů.

1. První náklady navíc budou náklady na vedení. Členové představenstva budou politici, stejně tak členové dozorčí rady. Všichni budou brát odměny, které budou v součtu daleko vyšší než mají řídící pracovníci současných dopravních podniků. Ředitel krajského podniku bude zase pravděpodobně kamarád nějakého politika => vzroste počet trafik

2. To co jednou zavedu, budu strašně těžko rušit. Jakmile dojde ke změně politické garnitury, můžou být tlaky na zrušení těchto podniků. To ovšem tak snadno nepůjde, jelikož to bude neprůchozí. Rovněž bude neprůchozí, aby soukromý a veřejný sektor zajišťoval dopravu v jakési synergii. Tzn., že bude platit všechno nebo nic.

3. Podniky vlastněné veřejným sektorem jsou obecně méně výkonné, jinými slovy jejich provozování je dražší. Jedinou výhodou je, že zisk by šel opět jen do veřejného sektoru. V oblasti linkové dopravy je ovšem zisk hrozně malý. To není jako v případě vodáren, tepláren aj., které veřejný sektor prodal.

4. Srovnávat linkovou dopravu s městskou nelze. Zatímco městská funguje zpravidla tak, že pokrývá celé město, tak u té linkové je její rozdělení po kraji značně nerovnoměrné. V případě omezování dopravy pak v případě MHD zpravidla dochází "jen" k prodlužování intervalů spojů, zatímco u linkové to může být rušení celých linek a tím narušení dopravního systému celé oblasti. Zároveň bych chtěl říci, že současné bezproblémové fungování MHD je spíše jakousi iluzí, která je zpravidla vykoupena každoročním nárůstem dotace bez zlepšování služeb.

+7/−6
30.5.2017 7:40

M28i86c88h79a28l 92P26o35d38l75o39u22č98k47a 6830358624638

Mohu souhlasit s pohledem na věc, ale zajímavé, že pokud by nebylo provozování komplexu dopravy ziskové, nikdo by se do toho nehrnul. To znamená, že pravda je někde v půlce. Osobní doprava sama o sobě výdělečná není, ale vydělávat se dá.

+1/0
30.5.2017 8:23

M44a81t64ě73j 65K81o83n46v76a34l79i59n28a 8119215243

Tak ono je zajímavé, že když se koná soutěž na autobusové dopravce, tak cena nejnižší a cena nejvyšší se liší třeba o dvě koruny, tj. zhruba 5 %, zatímco u stavebních prací je nejvyšší cena často více než dvojnásobná než nejnižší cena.

0/0
30.5.2017 8:31

P56a18v17e81l 36O97t85i20s63k 2426751577

ano ale oni vydělávají, protože je to dotované krajem, to znamená vy utržíte na jízdném třeba 5 korun na km ale aby jste pokryl náklady a byl ziskový potřebujete 10 a to vám doplatí, je to hodně zjednodušené ale proto je to samozřejmě pro tu firmu, normální kšeft jako každý jiný, vlastně ne , je to lepší, protože ten kšeft máte zajištěn na několik let dopředu.:-)

0/0
30.5.2017 10:21

R39a23d44o56v35a89n 26V38í92c61h 8159147432516

Krajem vlastněný dopravce má své opodstatnění. Pokud odpovídám za dopravní obslužnost v kraji, tak tu firmu chci mít po sebou. Pokud vláda zvýší svým nařízením mzdy řidičům autobusů a přitom na to krajům peníze nepřidá, tak jim prostě mzdy kraj navýší, a nemusí se nechat vydírat provozovatelem anebo odboráři, že jim to navýšení mezd nestačí a nebude muset pokaždé před volbami zdlouhavě překopávat smlouvy anebo jejich dodatky. Ano, má to logiku obzvlášť pokud někdo nabízí 1 km ceny dopravního výkonu za 34 korun a stále je mu to málo. Dá se jezdit za 30-31 korun, a bez kartelových dohod a klientelizmu napojeným na krajské politiky a úředníky, kteří o tom dlouhodobě rozhodují.

+2/−2
30.5.2017 7:29

M67a45t75ě20j 73K28o96n51v38a76l52i36n64a 8579705113

Naivní to člověče. Proč by měl kraj zvyšovat mzdy řidičům, když o tom rozhodla vláda??? Myslíte si, že krajští řidiči nebudou stávkovat?? Ve skutečnosti by byla situace ohledně mezd řidičů fakticky stejná, jako je dnes.

0/0
30.5.2017 7:42

L41u89m33í54r 32V41i77t54h68a 2117727276612

Funguje to? Viz DP Praha a Rittig, Opencard a další. Mmch v třeba Teplicích jezdí MHD soukromník.

0/0
30.5.2017 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.