Diskuse k článku

Kraje kvůli miliardám na autobusy křísí „ČSAD“, končí výjimky na smlouvy

Konec výjimek na smlouvy s autobusovými dopravci bez soutěží rozděluje dopravce a kraje. Někde vymýšlejí finty, jak výběrová řízení obejít. Například Ústecký kraji založí novou firmu, která zajistí krajskou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e31t75r 59N23i86v35n20i88c90k82ý 3462804695357

Novodobé ČSAD budou fantastické trafiky pro vyčpělé a zkrachovalé politiky. Bude to místo korupce (výběrová řízení všeho druhu - nákupu dopravních prostředků, pohonných hmot, servisu, ...).

A jako bonus dostanou řidiči tabulkové platy, jelikož budou pracovat pro stát. ;-D

Tak tomu řikám výhra.

+4/0
30.5.2017 14:26

R92o33m83a85n 46S42t38o69n63e80k 1889363759111

tam skoro žádní řidiči nebudou protože většina se jim na to za ty prachy vykašle ;-D

0/0
30.5.2017 16:43

D80a47v63i82d 50Z54a57j40d25á31k 8295152780661

Nejdriv vsechno prodate abyste po x letech zase zakladali statni nebo krajske firmy. Vy jste vedatori.

+6/0
30.5.2017 10:19

M84i30l49a85n 36R51i28c51h93t17e78r 8589542480393

No protože zjistili, že jsou tam zajímavá koryta;-D

+2/0
30.5.2017 11:04

O78t53t61o 42P86o15s15p46í14š52i10l 4704215437568

Krajská dopravní společnost (zkr. KRADOS) nebude rozhodně fungovat efektivněji, než soukromé dopravní společnosti. Vytvoří totiž prostor pro trafiky politikům a jejich "kamarádům"... KRADOS nepotřebuje odborníky, kteří budou tu práci dělat pro lidi a efektivně, ale bude potřebovat poslušné ovečky, kteří za trafiku udělají kde co. Máme tady budování socíku, no...Rv

Ještě bych socialisticky smýšlejícím politikům doporučil, aby ve svých krajích budovali montovny autobusů, protože důvod obejít Zákon o zadávání veřejných zakázek a vyhnout se soutěžím má jednu podstatnou vadu, a sice KRADOS bude ty autobusy muset soutěžit, neboť bude veřejným zadavatelem a nevejde do limitu zakázky pro přímé zadání. Takže to s tou flexibilitou nebude tak horké. A že jsou soutěže na autobusy jednodušší? No, teď ano, ale např. nedávný spor IVECO a SOR v Praze, který eskalovat mediální válkou a dopisem prezidentovi naznačuje, že socialistický byznys vyhrotí vztahy i těchto dodavatelů.

+3/−2
30.5.2017 10:14

L20u45k60á89š 15Š79m40a44h78e44l 2857594282574

Takže v Liberci se krajská firma zakládat nebude.:-)

0/0
30.5.2017 10:36

O14t82t69o 36P90o38s94p76í85š36i71l 4764505897408

To jste vydedukoval na základě čeho? (Možná máte lepší informace než já...)

0/0
30.5.2017 10:42

M87i22l49a97n 42V74o90l52e49k 5119343356529

Socík se vám nelíbí, ale v kapitalismu se zase soukromníci neustále napadají, takže žádné výběrové řízení nevstoupí v platnost...

+1/0
30.5.2017 18:15

J89o30s53e58f 94M11u52ž61á93t90k80o 5975763747593

Jo jo, v Jihlavě by to chtělo vyšachovat tu gumu Kratochvíla z ICOMU a jeho dvě fešácký dcerunky, co to má přihraný od ODS. Furt řvou, že jim chybí lidi, ale kdo by pod něma chtěl dělat? Jen sebevrah.

0/0
30.5.2017 9:49

J11i70ř57í 74J57o73z51a 3538563640511

Tak Jihlava s ICOM v tom nejsou sami. ODS, konketne Zahradnicek v Budejcich zas prihral regionalni linky CSAD Jihotrans (dnes GW BUS) a to dokonce tak, ze nelze tuto smlouvu vypovedet a musi se pockat az smlouva vyprsi.

0/0
30.5.2017 15:38

D70a77v20i91d 85M10a97l16i64n46a 1370393120583

Nové krajské firmy. :-))))) Do managementu jistě lidí mají. Teď jen sehnat ty šoféry, co budou pracovat za pochvalu před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou. :-))))

+2/0
30.5.2017 9:48

M46i90l85a86n 23R54i51c53h47t93e54r 8109812730583

Ústecký kraj přitom má se soutěžemi dobrou zkušenost.

Nevím jak kraj, ale my občané máme spíš špatnou zkušenost. Dopravu zajišťovala dlouhá léta společnost DPÚK,ke všeobecné spokojenosti /. Pak se nepohodla s hejtmanem Šulcem / jeden výtečník z ROP Severozápad / a tak jezdil každý kdo si řekl / nejspíš i zaplatil /. Kdo zažil dopravu, kterou zajišťovala společnost Busmat, ten ví své. Starostové nechávali vozit děti do škol taxíky, místo autobusů přijížděly dodávky atd.. Nicméně, chápu, že pro úředníka musí být veřejná soutěž trest boží, je na něj vidět.

+6/0
30.5.2017 9:17

M98a49r54t80i29n 51H50r89o46u25d33n34ý 5347312134467

V systému, kde je nedostatek pracovních sil, je vertikální struktura firmy naprosto logický vývoj (viz. např. Agrofert - od vidlí, přes hnojiva, výrobce zemědělských strojů, pekárny, až po tu vidličku na talíři v jídelně). Jako něco outsourcovat je sice pěkná idea, ale v praxi to outsourcování může fungovat jen za situace silně konkurenčního prostředí, kde je citelný přetlak na straně nabízejících. Pokud toto splněno není, vzniká logicky oligopol - a nemusí to být ani oligopol úmyslný. Firmy zkrátka vycítí prostor pro možný cenový polštář a v rámci nepsané vzájemné dohody (nikdy a nikde se nesejdou za účelem nějaké konkrétní dohody) začnou postupně šponovat ceny. Jelikož na každého ve finále vybyde nějaká ta práce a zakázka, nemá nikdo snahu tento proces seknout nějakou "levnou" nabídkou. Pokud se i přesto někdo takový objeví (obvykle je to někdo, kdo nemá šajn o reálné situaci a cenu si napočítá ne formou "ladění" ale z reálných nákladů), ostatní firmy ho bez problému vykoušou, jelikož ač konkurenti, musí v mnoha oblastech podnikání spolupracovat.

Mít vlastní firmu je velice pohodlné. Potřebujete, aby autobusy vyjely jinak, než je domluveno? Zkrátka to poručíte řediteli aby to zařídil a hotovka. U firmy ze soutěže prvně dlouze studujete s právníkama uzavřenou smlouvu, načež nejspíše zjistíte, že po ní nemůžete mimo rámec chtít vůbec nic.

+2/0
30.5.2017 9:12

L29u85k96á46š 81M65u52s57i57l 1852344498807

Základní a důležité služby má mít veřejnost.ve svých rukách. Soukromá firma má jediný cíl, vydělat, a na takovém trhu bez konkurence to vždycky skončí špatně.

Nechci jezdit dopravou, kde řidič potřebuje buď sociální dávky, nebo aby vydělal skoro ani nespí.

Nechci platit vodu, elektřinu v cenách jako mají Němci, kteří berou násobek našich platů a nechci miliardami zisku dotovat zahraniční vlastníky.

+4/0
30.5.2017 9:09

R88o36m62a17n 30S76t32o82n86e58k 1219523469851

proto je třeba konkurence a ne krajské dopravní podniky které nikdo nenutí zlevňovat ani zkvalitňovat služby

0/0
30.5.2017 9:25

P14a49v95e52l 14O91b23d34r58ž40á82l21e82k 6266304558972

Problém je, že za současného stavu veřejných zakázek v ČR se klidně může stát, že ty služby nebude poskytovat nikdo.

Krajský podnik nebude efektivní, nebude zkvalitňovat a zlevňovat služby, ale bude +/- jistota, že je poskytne.

Zatímco soukromníci by je poskytli asi levněji a možná i kvalitněji, ale budou se měsíce a roky dohadovat u soudů nad výběrovým řízením.

+1/0
30.5.2017 9:38

D48a14v69i59d 27Z85a51j68d77á54k 8875422610571

Ten ridic bude ale zamestnanec kraje, tedy statu. Takze dostane tabulkovy plat. Navic management budou sami politici a kamaradi.

0/0
30.5.2017 10:24

K65a91r39e89l 50E36n19d11l65e92r 3403240200695

Ideálem českého kapitalismu je žít kapitalisticky, ale snažit se socialisticky. Proč by měl kapitalista soutěžit s konkurencí, když může být pomocí nějaké finty placen z daní takovou částkou, o jakou si řekne?

+3/0
30.5.2017 8:55
Foto

J44a71n 82V85a44l53a28l39í21k 6366729650836

a proč to funguje ve Švýcarsku?

+1/0
30.5.2017 9:06

R68o87m71a66n 35S20t36o22n61e64k 1399773869301

protože ve Švýcarsku nebudovali 40 let komunismus

0/−1
30.5.2017 9:44
Foto

J92a26n 36V96a69l29a59l38í86k 6136609330596

no v té dopravě vypadá že jo...

+1/0
30.5.2017 10:12

D90a72v60i24d 79Z79a91j46d28á79k 8575862950801

I tak tam maji nezkutecny socialismus. Nemit tam banly vsichni zlocinci sveta, tak ta zeme sezere sama sebe.

0/0
30.5.2017 11:58
Foto

J58a17n 97V26a11l75a65l56í71k 6856269460536

nevím proč se neinspirují ve Švýcarsku a po celé ČR se pak může jezdit na jednu jízdenku a ne pořád něco vymýšlet...

Veřejná osobní doprava ve Švýcarsku integruje 250 různých poskytovatelů přepravních služeb do jednoho svazu. Profituje z regulace, pro cestujícího je nesmírně pohodlná, protože nabízí přímou dopravu na jeden jízdní doklad.

+2/0
30.5.2017 8:43

R31o13m57a92n 79S15t26o20n84e64k 1949193289571

na tom se pracuje není to tak dávno co tady byl o tom článek

0/0
30.5.2017 8:47
Foto

J42a89n 64V13a46l77a56l97í24k 6176339680866

jo článek tu byl v kterém se psalo jak to bude dražší...

0/0
30.5.2017 8:52

J41i21ř24í 73S28t98r31a84k47a 9128776812308

A v tom Švýcarsku je to levné?

0/0
30.5.2017 11:01
Foto

J49a18n 72V89a61l72a78l71í18k 6626919790106

nesmíte to brát z pohledu turisty ale občana švýcarska a jeho platu...

pak si odpovězte jestli je to pro ně drahé nebo ne...

+1/0
30.5.2017 11:44

P36a67v66e18l 47O73b31d71r36ž54á81l27e27k 6626294438352

Minimálně u železnice není o takovou dohodu zájem mezi samotnými dopravci.

0/0
30.5.2017 9:39

P65a95v26e15l 66K42u34n95c 9182119838488

Trh po česku: vyloučit soutěž, účelově napadnout tendr, zakládat firmy s limitním počtem autobusů" ... I pro pána Jána, i pro pána Klause, zpíval Karel Kryl.

+4/0
30.5.2017 8:36

F38i42l42i52p 77K89r58i93v85i39n98k19a 3214851254918

Bubeníček se dal na byznys. Potěš koště, to bude drahý.

+7/0
30.5.2017 8:34

K89a34r14e21l 63M70a87r70t18i73n80e85c 6498908846544

Skutočno ku koncu životá mi prináša spústa vecej radosť.

Niélen, že sa nam vracá "ČSAD", ale už sa vytvoríli "protifajčiárské hliédky" ako bolo avízované v televíziji, móžem slobodno písáť udatija na čmuďacije komíny a na všetké tjé parazýty, keď mi něvydajú pri nákupe limonády, či žúvačky na stánčiku riádnú EET účtěnku a mohé dalšije.

Verím, že jedného dňa opeť s hrdosťú vytiáhněm zo spodného šuplíká svoju zaľúbenú žlutú pásočku s modrým nápisom "PS-VB" a zasáj buděm postráchom okolijá, ako temu boló za mojích mladých lét...

+2/0
30.5.2017 8:31

K87a45r69e58l 65V22o59s30t94r47a26d64o21v76s75k34ý 7981801274274

;-DR^

0/0
30.5.2017 8:53

R52o88m62a98n 43S32t41o91n74e66k 1149603349861

je hodně naivní si myslet že kraj něco ušetří na autobusové dopravě pokud ji bude provozovat sám v lepším případě to bude stát stejně jako když to provozoval soukromník v horším případě se to stane černou dírou na peníze a jako bonus se zhorší kvalita cestování R^

0/0
30.5.2017 8:27

J54a50r97o54s82l25a53v 28S71z72p85a43k 6812713138310

Návrat k socialismu, jsem zvědavý na to, až kraje budou hlásit, že zaplatí ještě víc za ,,ČSAD,,;-)

+2/−3
30.5.2017 8:26

T30o37m40á63š 58K50r29a15i47n87a 7454350304238

Nevím, jak je ten zákon napsán, ale nebude to spíše tak, že kraj založí akciovku u které objedná dopravu (a protože bude kraje, tak bez VŘ), no a ta akciovka objedná dopravu u stávajících dopravců? A opět bez VŘ, neboť to již nebude "kraj"?

Koza se nažere, vlk zůstane celý, penězovody zůstanou netknuty a jako bonus navíc bude pár míst ve vedení a.s. a dozorčí radě...

+1/0
30.5.2017 8:09

M29i98c21h32a24l 75P89o75d49l35o52u85č84k11a 6730558764898

Dle mých informací toto zákon neumožňuje.

0/0
30.5.2017 8:20

M93a30t82ě87j 17K16o24n81v64a63l71i20n21a 8319965443

Kdyby to mělo fungovat jak uvádíte, tak zákon o veřejných zakázkách platí i pro krajské akciovky. Takže takhle by to nešlo. Jednoduše v plánu je to tak, že kraj nakoupí autobusy a bude jezdit sám prostřednictvím zmíněné akciovky...

0/0
30.5.2017 9:02

J42i31ř83í 41J52o97z83a 3428903140431

To je trafika jak sv*na...

+5/0
30.5.2017 8:08

P44a30v29e92l 25O72b68d44r54ž73á93l56e35k 6466234118442

Problém by nemusel vůbec vzniknout, pokud by u soutěží UOHS a soudy rozhodovali rychle a s limity. Tedy 30 dnů na vydání rozhodnutí, pokud nestihne, námitka se považuje za zamítnutou.

A neexistuje, aby to skončilo zrušením výběrka jako celku - pokud si úřad myslí, ze byl výběr špatný, vybere sám a na svoji odpovědnost.

+5/0
30.5.2017 7:59
Foto

J97a58n 41V31a12l96a92l67í41k 6946359390586

Kraje ročně zaplatí autobusovým dopravcům přes pět miliard korun za to, že pro ně zajišťují dopravu na ztrátových regionálních linkách.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kraje-autobusy-doprava-smlouvy-bez-souteze-fzq-/eko-doprava.aspx?c=A170529_202603_eko-doprava_ale

no a v článku o ČD se dočteme jak dostávají dotace a zde autobusový dopravci zajištují dopravu na ztrátových linkách... tak to vůbec ale vůbec nechápu ;-D

+1/0
30.5.2017 7:58

A71n75t85o18n79í49n 43Š79v39i67h23n46o64s 8528377871482

Správně, dále dosud předraženou vodu do českých rukou a pokračovat s dalšími projekty.

+1/−2
30.5.2017 7:42

K20a32r14e68l 68V31o69s88t70r36a72d67o77v59s67k10ý 7551241624344

On to teplický Kubera v TV popsal naprosto přesně. Poté kraj ještě založí Krajskou stavební a soukromé stavební firmy zkrachují, protože nebudou mít práci. Bacha lidi, řítí se na nás socialismus

+1/−1
30.5.2017 8:44

A32n49t29o43n12í13n 33Š11v72i39h30n17o58s 8618547911592

Pokud jsou soukromé firmy předražené, je to logický vývoj.

0/0
30.5.2017 12:20

M28a14t62ě48j 53K36o22n55v40a28l44i18n77a 8959305663

Dopravní podnik vlastněný krajem bude největší ekonomická katastrofa, která může nastat a to z několika důvodů.

1. První náklady navíc budou náklady na vedení. Členové představenstva budou politici, stejně tak členové dozorčí rady. Všichni budou brát odměny, které budou v součtu daleko vyšší než mají řídící pracovníci současných dopravních podniků. Ředitel krajského podniku bude zase pravděpodobně kamarád nějakého politika => vzroste počet trafik

2. To co jednou zavedu, budu strašně těžko rušit. Jakmile dojde ke změně politické garnitury, můžou být tlaky na zrušení těchto podniků. To ovšem tak snadno nepůjde, jelikož to bude neprůchozí. Rovněž bude neprůchozí, aby soukromý a veřejný sektor zajišťoval dopravu v jakési synergii. Tzn., že bude platit všechno nebo nic.

3. Podniky vlastněné veřejným sektorem jsou obecně méně výkonné, jinými slovy jejich provozování je dražší. Jedinou výhodou je, že zisk by šel opět jen do veřejného sektoru. V oblasti linkové dopravy je ovšem zisk hrozně malý. To není jako v případě vodáren, tepláren aj., které veřejný sektor prodal.

4. Srovnávat linkovou dopravu s městskou nelze. Zatímco městská funguje zpravidla tak, že pokrývá celé město, tak u té linkové je její rozdělení po kraji značně nerovnoměrné. V případě omezování dopravy pak v případě MHD zpravidla dochází "jen" k prodlužování intervalů spojů, zatímco u linkové to může být rušení celých linek a tím narušení dopravního systému celé oblasti. Zároveň bych chtěl říci, že současné bezproblémové fungování MHD je spíše jakousi iluzí, která je zpravidla vykoupena každoročním nárůstem dotace bez zlepšování služeb.

+7/−6
30.5.2017 7:40

M97i77c83h59a46l 89P19o63d68l42o56u72č48k44a 6380398334968

Mohu souhlasit s pohledem na věc, ale zajímavé, že pokud by nebylo provozování komplexu dopravy ziskové, nikdo by se do toho nehrnul. To znamená, že pravda je někde v půlce. Osobní doprava sama o sobě výdělečná není, ale vydělávat se dá.

+1/0
30.5.2017 8:23

M52a89t60ě60j 91K28o22n84v50a57l41i51n54a 8359675683

Tak ono je zajímavé, že když se koná soutěž na autobusové dopravce, tak cena nejnižší a cena nejvyšší se liší třeba o dvě koruny, tj. zhruba 5 %, zatímco u stavebních prací je nejvyšší cena často více než dvojnásobná než nejnižší cena.

0/0
30.5.2017 8:31

P14a34v42e46l 28O98t68i53s69k 2576151547

ano ale oni vydělávají, protože je to dotované krajem, to znamená vy utržíte na jízdném třeba 5 korun na km ale aby jste pokryl náklady a byl ziskový potřebujete 10 a to vám doplatí, je to hodně zjednodušené ale proto je to samozřejmě pro tu firmu, normální kšeft jako každý jiný, vlastně ne , je to lepší, protože ten kšeft máte zajištěn na několik let dopředu.:-)

0/0
30.5.2017 10:21

R56a62d44o84v70a86n 85V65í96c65h 8319207212126

Krajem vlastněný dopravce má své opodstatnění. Pokud odpovídám za dopravní obslužnost v kraji, tak tu firmu chci mít po sebou. Pokud vláda zvýší svým nařízením mzdy řidičům autobusů a přitom na to krajům peníze nepřidá, tak jim prostě mzdy kraj navýší, a nemusí se nechat vydírat provozovatelem anebo odboráři, že jim to navýšení mezd nestačí a nebude muset pokaždé před volbami zdlouhavě překopávat smlouvy anebo jejich dodatky. Ano, má to logiku obzvlášť pokud někdo nabízí 1 km ceny dopravního výkonu za 34 korun a stále je mu to málo. Dá se jezdit za 30-31 korun, a bez kartelových dohod a klientelizmu napojeným na krajské politiky a úředníky, kteří o tom dlouhodobě rozhodují.

+2/−2
30.5.2017 7:29

M61a79t40ě71j 89K65o22n86v51a20l27i47n55a 8949585183

Naivní to člověče. Proč by měl kraj zvyšovat mzdy řidičům, když o tom rozhodla vláda??? Myslíte si, že krajští řidiči nebudou stávkovat?? Ve skutečnosti by byla situace ohledně mezd řidičů fakticky stejná, jako je dnes.

0/0
30.5.2017 7:42

L16u66m59í52r 79V26i24t94h32a 2547667246972

Funguje to? Viz DP Praha a Rittig, Opencard a další. Mmch v třeba Teplicích jezdí MHD soukromník.

0/0
30.5.2017 7:22



Najdete na iDNES.cz