Diskuze

Kraje kvůli miliardám na autobusy křísí „ČSAD“, končí výjimky na smlouvy

Konec výjimek na smlouvy s autobusovými dopravci bez soutěží rozděluje dopravce a kraje. Někde vymýšlejí finty, jak výběrová řízení obejít. Například Ústecký kraji založí novou firmu, která zajistí krajskou dopravu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

Novodobé ČSAD budou fantastické trafiky pro vyčpělé a zkrachovalé politiky. Bude to místo korupce (výběrová řízení všeho druhu - nákupu dopravních prostředků, pohonných hmot, servisu, ...).

A jako bonus dostanou řidiči tabulkové platy, jelikož budou pracovat pro stát. ;-D

Tak tomu řikám výhra.

4 0
možnosti
RS

tam skoro žádní řidiči nebudou protože většina se jim na to za ty prachy vykašle ;-D

0 0
možnosti
DZ

Nejdriv vsechno prodate abyste po x letech zase zakladali statni nebo krajske firmy. Vy jste vedatori.

6 0
možnosti
MR

No protože zjistili, že jsou tam zajímavá koryta;-D

2 0
možnosti
OP

Krajská dopravní společnost (zkr. KRADOS) nebude rozhodně fungovat efektivněji, než soukromé dopravní společnosti. Vytvoří totiž prostor pro trafiky politikům a jejich "kamarádům"... KRADOS nepotřebuje odborníky, kteří budou tu práci dělat pro lidi a efektivně, ale bude potřebovat poslušné ovečky, kteří za trafiku udělají kde co. Máme tady budování socíku, no...Rv

Ještě bych socialisticky smýšlejícím politikům doporučil, aby ve svých krajích budovali montovny autobusů, protože důvod obejít Zákon o zadávání veřejných zakázek a vyhnout se soutěžím má jednu podstatnou vadu, a sice KRADOS bude ty autobusy muset soutěžit, neboť bude veřejným zadavatelem a nevejde do limitu zakázky pro přímé zadání. Takže to s tou flexibilitou nebude tak horké. A že jsou soutěže na autobusy jednodušší? No, teď ano, ale např. nedávný spor IVECO a SOR v Praze, který eskalovat mediální válkou a dopisem prezidentovi naznačuje, že socialistický byznys vyhrotí vztahy i těchto dodavatelů.

3 2
možnosti

Takže v Liberci se krajská firma zakládat nebude.:-)

0 0
možnosti
JM

Jo jo, v Jihlavě by to chtělo vyšachovat tu gumu Kratochvíla z ICOMU a jeho dvě fešácký dcerunky, co to má přihraný od ODS. Furt řvou, že jim chybí lidi, ale kdo by pod něma chtěl dělat? Jen sebevrah.

0 0
možnosti
JJ

J26i36ř46í 95J84o89z59a

30. 5. 2017 15:38

Tak Jihlava s ICOM v tom nejsou sami. ODS, konketne Zahradnicek v Budejcich zas prihral regionalni linky CSAD Jihotrans (dnes GW BUS) a to dokonce tak, ze nelze tuto smlouvu vypovedet a musi se pockat az smlouva vyprsi.

0 0
možnosti
Foto

Nové krajské firmy. :-))))) Do managementu jistě lidí mají. Teď jen sehnat ty šoféry, co budou pracovat za pochvalu před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou. :-))))

2 0
možnosti
MR

Ústecký kraj přitom má se soutěžemi dobrou zkušenost.

Nevím jak kraj, ale my občané máme spíš špatnou zkušenost. Dopravu zajišťovala dlouhá léta společnost DPÚK,ke všeobecné spokojenosti /. Pak se nepohodla s hejtmanem Šulcem / jeden výtečník z ROP Severozápad / a tak jezdil každý kdo si řekl / nejspíš i zaplatil /. Kdo zažil dopravu, kterou zajišťovala společnost Busmat, ten ví své. Starostové nechávali vozit děti do škol taxíky, místo autobusů přijížděly dodávky atd.. Nicméně, chápu, že pro úředníka musí být veřejná soutěž trest boží, je na něj vidět.

6 0
možnosti
MH

V systému, kde je nedostatek pracovních sil, je vertikální struktura firmy naprosto logický vývoj (viz. např. Agrofert - od vidlí, přes hnojiva, výrobce zemědělských strojů, pekárny, až po tu vidličku na talíři v jídelně). Jako něco outsourcovat je sice pěkná idea, ale v praxi to outsourcování může fungovat jen za situace silně konkurenčního prostředí, kde je citelný přetlak na straně nabízejících. Pokud toto splněno není, vzniká logicky oligopol - a nemusí to být ani oligopol úmyslný. Firmy zkrátka vycítí prostor pro možný cenový polštář a v rámci nepsané vzájemné dohody (nikdy a nikde se nesejdou za účelem nějaké konkrétní dohody) začnou postupně šponovat ceny. Jelikož na každého ve finále vybyde nějaká ta práce a zakázka, nemá nikdo snahu tento proces seknout nějakou "levnou" nabídkou. Pokud se i přesto někdo takový objeví (obvykle je to někdo, kdo nemá šajn o reálné situaci a cenu si napočítá ne formou "ladění" ale z reálných nákladů), ostatní firmy ho bez problému vykoušou, jelikož ač konkurenti, musí v mnoha oblastech podnikání spolupracovat.

Mít vlastní firmu je velice pohodlné. Potřebujete, aby autobusy vyjely jinak, než je domluveno? Zkrátka to poručíte řediteli aby to zařídil a hotovka. U firmy ze soutěže prvně dlouze studujete s právníkama uzavřenou smlouvu, načež nejspíše zjistíte, že po ní nemůžete mimo rámec chtít vůbec nic.

2 0
možnosti
LM

Základní a důležité služby má mít veřejnost.ve svých rukách. Soukromá firma má jediný cíl, vydělat, a na takovém trhu bez konkurence to vždycky skončí špatně.

Nechci jezdit dopravou, kde řidič potřebuje buď sociální dávky, nebo aby vydělal skoro ani nespí.

Nechci platit vodu, elektřinu v cenách jako mají Němci, kteří berou násobek našich platů a nechci miliardami zisku dotovat zahraniční vlastníky.

4 0
možnosti
RS

proto je třeba konkurence a ne krajské dopravní podniky které nikdo nenutí zlevňovat ani zkvalitňovat služby

0 0
možnosti
Foto

Ideálem českého kapitalismu je žít kapitalisticky, ale snažit se socialisticky. Proč by měl kapitalista soutěžit s konkurencí, když může být pomocí nějaké finty placen z daní takovou částkou, o jakou si řekne?

3 0
možnosti
Foto

a proč to funguje ve Švýcarsku?

1 0
možnosti
Foto

nevím proč se neinspirují ve Švýcarsku a po celé ČR se pak může jezdit na jednu jízdenku a ne pořád něco vymýšlet...

Veřejná osobní doprava ve Švýcarsku integruje 250 různých poskytovatelů přepravních služeb do jednoho svazu. Profituje z regulace, pro cestujícího je nesmírně pohodlná, protože nabízí přímou dopravu na jeden jízdní doklad.

2 0
možnosti
RS

na tom se pracuje není to tak dávno co tady byl o tom článek

0 0
možnosti