Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I58v48a57n 59H76o80l84a53s 5207967588647

> samotná trať do Hustopeč

Proč bych měl cokoliv věřit někomu, kdo ani neví, jak se "Hustopeče" skloňují???

0/0
5.6.2017 21:34

P10e82t44r 42N22e41c10h56a70n34i71c25k33ý 7543946408900

Z Šakvic do Hustopečí to jsou 4km. Když přijedu do nějakého města vlakem, stejně pak potřebuji MHD na podobnou vzdálenost. Mít od každého vlaku v Šakvicích autobusy do Hustopečí ve formě jako MHD a případně okolních obcí by bylo rozumější než drátovat apendix za velké peníze. Jen je to jiná kasička.

0/0
5.6.2017 18:45

J43a70n 90P72í98c40h80a 2536720465706

A co konečně dokončit elektrifikaci 1 km úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem, kde se musí již několikátým rokem přesedat na motorák z elektrické jednotky regiopanter pořízené jak jinak než z dotace.

+1/0
4.6.2017 17:31

J10i98ř66í 94K38o61c45u81r45e33k 6755164885988

Některé osobní vlaky končí v Šakvicích. A dál na ně navazuje buď motorák řady 810 nebo Regionova. Z Hustopečí do Šakvic také zajíždějí 3 autobusové linky, obousměrně. Čtvrtá linka vede okolo.

Šakvice mají 1415 obyvatel. Město Hustopeče má 5886 obyvatel. Nebylo by lepší odstranit závlek autobusů (v souběhu s motoráčkem) a přestup vlak/bus realizovat rovnou v Hustopečích a obyvatelům města umožnit cestu bez přestupu?

Ušetří se motorák který spíš víc stojí než jezdí. Elektrický vlak, který stojí 20 minut v Šakvicíh, zajede do Husotpeč. Stejně čeká jen na to, aby se motoráček otočil do Hustopeč a zpátky.

Podobný případ ve větším je Praha-Otrokovice-Zlín. Dojedete do Otrokovic (18 tis. obyvatel) a do Zlína (75 tis. obyvatel) musíte buď přestupovat nebo přepřahat lokomotivu. A proto má Zlín přímé spojení s Prahou a Olomoucí jen 2x denně.

+4/−1
2.6.2017 12:21

M89a34r75t41i35n 31K85u53b62í76k 9357669916103

Správně! Také by se měla zapojit do intergorvané dopravy a elektrifikovat trať Hrušovany-Židlochovice, možná i na Pohořelice. V Rakousku bylo a je běžná eletrifikace lokálních tratí, je to nyní evropský trend i v Německu kolem Chemnitz. Spojuje se i lokální elektrifikovaná trať v Gmundenu s tramvají v Gmundenu v Rakousku. Kdo nechápe, že města kolem 5 tisíc mají velký fekrvenční potenciál, žije v omylu. Například z Mníšku pod Brdy jezdí narvaný jeden autobus za druhým do Prahy a zpět, když se nabízelo zadrátovat bývalou velčku do Kovohutí Mníšek a dovést ji jako vlakotramvaj až pod náměstí, starosta města Digrin nechal vlečku vytrhat po přechozím odhlasování zastupitelstva!

+3/−1
2.6.2017 11:13

R52o63m87a48n 93J39e56s71c66h76k85e 9718195227945

Hlavní tratě se nedrátují , na tratích 250 a 260 jezdí motoráky. A Vy chcete drátovat lokálky. V Rakousku mnoho lokálek uplně zrušily.

Rád bych trať Brno - Jihlava - to má smysl.

+2/0
2.6.2017 21:35

I67v66a63n 12H72o19l15a14s 5217477258847

> na tratích 250 a 260 jezdí motorák

Tratě 250 a 260 nejsou zadrátované??????

P. S.: Trať Brno-Jihlava bez zásadních změn směrového a výškového trasování naopak smysl nemá, dráty akorát tu nevýhodnou stopu zakonervují.

0/0
5.6.2017 21:37

R56o45m89a68n 71J69e44s39c81h45k37e 9218595527285

I klikatá trať zadrátovaná dá o 20 km větší rychlost. Pamatuji brejlovce na trati 260. a dnes jedete hodinu. Směrově i výškově je trať stále stejná.

0/0
6.6.2017 16:19

P66e98t54r 63Š21e72m58o94r19a 1718646284900

A trať 340 do Veselí zase nic :-(

+2/0
2.6.2017 7:51

P46e58t75r 10N78o54v98o35t75n18y 1241110741

"Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů." Tak to je smrtelné tempo.

+4/0
2.6.2017 2:52

I81v22a31n 38H52o51l30a89s 5487157658827

Tak vzhledem k tomu, že drtivá většina tratí, kde to má doopravdy smysl, už elektrifikovaná je, tak se nyní plánjí spíše jen "dráty pro dráty". Elektrifikace se úak účelově vydává za "nezbytnou modernizaci" - i v tomto článku je propašováná infomrace, že rychlost na lokálce se zvýší až na 90 km/hod., což by ovšem šlo i bez drátů, milý Marconi.

0/0
5.6.2017 21:39

P13e21t97r 50B79á96č16a 8515536925325

Kdyby radsi "dratoval" dalnice a silnice Rv

0/−9
1.6.2017 21:45

P68e36t41r 15N52o91v90o90t40n62y 1461890451

Radši si hledej hotel v Německu na přespání. ;-D

+5/0
2.6.2017 2:52

J72i80ř28í 22S96c10h97m53i19d27t 5750423114835

Když vezmu jak nás buzerují s euro IV, sekačky , vysavače, žárovky atd. a na drahách tahají vlaky víc jak 30 leté diesely bez jakýchkoli lapačů pevných částic atd. prosazování diskutabilních elektro aut, dokonce se pod dráty dávají kamiony na dálnici, tak zatrolejování každého kousku trati je krok správným směrem a zde by měl být vyvíjen maximální tlak na to, aby u nás byly všechny tratě elektrické a pak teprve řešit nějaké další věci.

+1/−7
1.6.2017 21:32

Š94t20e18f59a30n 88F89r62i11č20a 7462768973576

Až na to, že elektrifikace tak krátké lokálky do 6 tis. města je jednoznačným plýtváním. Neumím si představit solidní analýzu, která by mne přesvědčila o opaku.

+7/−3
1.6.2017 21:45

J24o35s30e65f 30T61r77ö98g77l 8929532526946

Pokud polovina z těch 6000 dojíždí do Brna (za prací, do školy...), tak to smysl má.

+5/−3
1.6.2017 22:01

P78e58t19r 65Š71e50b17e94s79t31a 6120257106551

Z Hustopečí může do Brna jezdit tak 500 lidí. Ostatně lehce se to dá zjistit z vytížení autobusu který pendluje mezi centrem Hustopečí a Šakvice žel.st. Pár jich jezdí autem a Ti to nezmění. Jsou to vyhozené peníze které vůbec nic neřeší a ve výsledku bude provoz dražší než nyní. Stejně budou muset jezdit i autobusem protože z Hustopeč nebude tolik spojů jako na koridoru z Břeclavi. Kdyby to stálo 100 mil, tak OK, ale 1,5 MILIARDY je krádež daňových poplatníků.RvRvRv

0/−1
2.6.2017 12:51

M19a79r18t75i30n 12K50o39ž83í96n 1195216491160

Dá se předpokládat, že spoje S3 co dnes končí ve Vranovicích budou jezdit až do Hustopečí. Stejně tak spoje co dnes končí v Šakvicích. Takže víc než polovina spojů S3 bude zajíždět do Hustopečí.

0/0
2.6.2017 15:18
Foto

M95a42r24t15i77n 93L21ö14w 8904535737352

Usuzovat o budoucim vyuziti trati z toho ze soucasnou mhd s predtupy dojizdi malo lidi je postavene na hlavu. Ve chvili kdy se z hustopeci dostanete do brna po zeleznici rychle a pohodlne logicky stoupne a pritahne i nove lidi do hustopeci.

+3/−1
2.6.2017 18:48

J89o61s43e14f 27T50r29ö16g67l 8289682276336

Já to v Hustopečích neznám, jsem ze severních Čech :-) Proto jsem použil podmiňovací způsob.

0/0
2.6.2017 21:38

P50a53v48e74l 22Ř56a60p11e11k 7972476169955

Podobně se zadrátovaly Milovice a funguje to.

+4/0
2.6.2017 6:55

J47i16ř43í 15K87o63c12u93r21e87k 6945784785678

Ano jistě. Osobák má skončit ve vesnici před městem, lidi si 6 km dojdou. Nebo kvůli tomu budeme zatahovat 6 autobusových linek o kus dál. Aby lidi nemuseli špalat v zimě v dešti hodinu pěšky.

0/0
2.6.2017 11:53

J90o42s47e77f 72T96r81ö36g49l 8719382786966

I 30 let staré vlaky jsou průběžně remotorizované za úspornější a k životnímu prostředí šetrnější verze. Spotřeba nafty v ČR je nějakých 4 mil. tun ročně, vlaky z toho spořebují cca 100 tis. tun, tj. asi 2,5%. Čili opravdu má smysl řešit hlavně emise z automobilů (byť souhlasím, že zpřísnění norem pro nové vlaky by byly na místě). Pokud dojede do Hustopečí 1x za hodinu motorák, tak jeho emise jsou zanedbatelné proti emisím z blízké D1.

+7/0
1.6.2017 22:00

J22o34s88e63f 95T96r30ö13g23l 8719622406156

Samozřejmě D2, omlouvám se.

0/0
1.6.2017 22:01

R24o39b39e65r53t 94K43u87b68í68č62e30k 6734198243203

Je pravda, že na víno do Hustopečů autem není ono. Ale vlakem?

+1/−6
1.6.2017 20:36

Š65t71e76f18a66n 88F68r31i33č97a 7812578643766

Po dálnici D2 z Hustopečí do Brna je to 31,5 km, cesta trvá 28 minut. Vzhledem k tomu, že se jedná o město s 5886 obyvateli (zdroj wikipedia, 2017), a lokálka obsluhuje tuto jedinou stanici, tak mi není jasný smysl této investice. Nevím, kolik lidí denně lokálka přepraví, ale zřejmě se nebude jednat o vyšší, než trojciferné číslo. Provoz bude čistě ztrátový, návratnost tedy nulová, životaschopnost nulová. Provoz na elektrifikované lokálce bude nejspíš trvale dražší, než na neelektrifikované trati, jak kvůli udržování napětí, tak kvůli předepsané pravidelné údržbě trolejí. Jediný prospěch z toho bude mít projekční kancelář a stavební firmy.

+8/−6
1.6.2017 20:22

P69a84v46e67l 81L52e96š82t28i43n45s18k53ý 7648365432313

a krom lokalky jezdi od nadrazni budovy pravidelne autobusy,takze souhlasim s vami...take potrebnosti investice nerozumim

+4/−2
1.6.2017 21:42

R86a16d91e56k 10J85a31n47a35t69a 9175426544222

Není žádoucí do velkého města jezdit auty či autobusy, protože to zatěžuje centrum. Současné autobusy pravděpodobně budou zrušeny / přijdou o licenci, protože pozbudou smyslu.

Taky nelze vycházet z počtu lidí v dnešní 810, protože přestup i vozidlo samotné lidi odrazuje. Přímý spoj přiláká dost nových lidí, viz zavedení vlaků Milovice-Praha před pár lety.

+1/−1
2.6.2017 9:18

J84i33ř90í 97K77o82c16u36r71e22k 6815524435728

Po dálnici D2 ze Šakvic do Brna je to 30 km, cesta trvá 25 minut. Vzhledem k tomu, že se jedná o vesnici se 1415 obyvateli (zdroj wikipedia, 2017), a příměstký vlak končí v takto malé stanici.

Aneb je podel vás moudřejší ukončit příměstkou doravu v obci se 1415 obyvateli a nedojet o jedinou zastávku dál, do města s 5886 obyvateli?

Asi ano.... Ukončíme Vindobonu v Kolíně, naco jezdit až do Prahy.

+2/−2
2.6.2017 11:59

R58o45m14a93n 89J75e93s51c71h29k68e 9988255297565

Je mnoho větších měst na jižní Moravě, kdy by dráty byly užitečnější. Rosice, Náměsť, Boskovice, Třebíč, Slavkov, Bučovice. V Brně také lidé musí přestupovat. A mnoho ticíc lidí to dělá denně. Já také cestuji z lontu a musím

dvakrát přestupovat. A nenaříkám.

+1/0
3.6.2017 6:48

H81o88n50z73a 30K59a84r61á66s58e59k 1255601432798

Dnes se lidé z Brna do Hustopečí dostanou vlakem za 37 minut (rychlík Brno - Šakvice 21 minut, k tomu 6min. přestupní doba v Šakvicích a pak 10 minut jízdy ze Šakvic do Hustopečí). Až bude doelektrizováno, bude lidem trvat cesta vlakem z Brna do Hustopečí DÉLE než dnes. Protože jízda osobním vlakem z Brna do Šakvic trvá asi 40 minut, plus k tomu cca 6 - 7 dalších minut po zmodernizované trati do Hustopečí. V součtu tedy 46 - 47 minut jízdy, čili o 9 - 10 minut déle než dnes, před elektrizací.

+5/−1
1.6.2017 19:54

K74a57r52e58l 88N89o65v22á51k 8774271430606

Ále, tak co si budeme povídat, přímý spoj je přímý spoj, přestupování je opruz, to už bych asi radši těch devět minut obětoval (plus se občas stane, že má něco zpoždění...).

+3/−2
1.6.2017 21:00

H71o39n77z67a 85K79a88r32á40s78e22k 1225721832478

Zpoždění hrozí u rychlíku i u osobního vlaku. A přímé vlaky Brno - Hustopeče = o to méně vlaků z Brna např. do Zaječí, Podivína atd.

+2/0
1.6.2017 21:05

J45i40ř60í 43K17o91c54u21r56e66k 6405654265758

Informaci o tom, že v Šakvicích pásmuje S linka a vlaky tam končí ... ignorujte. A tohle považujte za nesmysl, jelikož jízdní řád odporuje vašemu přesvědčení.

https://www.idsjmk.cz/jrady/S3.pdf?date=01.03.2017

0/−1
2.6.2017 12:03

P98e95t12r 26N34o89v36o79t90n38y 1801530561

A nebo v Šakvicích přestanou stavět rychlíky. :-)

+2/0
2.6.2017 2:56

R43a77d39e45k 25J16a28n76a21t26a 9835366684262

A zároveň současných osobákům časem asi ubude zastávek (tj. zrychlí). Na Západě není obvyklé, aby osobní vlaky vedené po hlavní trati měly tolik zastávek i v malých vesnicích, protože to snižuje kapacitu trati. Malé vesnice, třebaže u hlavní trati, tam obsluhují autobusy.

+1/−1
2.6.2017 9:20

K27a31r11e54l 23N72o55v41á82k 8194951480936

Vlak? Nevím, no... D2 to jistí.

+3/−6
1.6.2017 19:42

J20i65ř48í 31H61o62v44o21r42k26a 8307256592965

To bude žůžo s výkonnostním zpoplatněním dálnic. Hlavně finančně ;-D

0/0
2.6.2017 10:30

P98e86t78r 28N89e65c72h19a57n88i83c67k80ý 7103116948290

Neradoval bych se, víte jak to funguje v Norsku ve vládě zelených? Zdražili mýto do Oslo, načež vyhnali lidi do MHD a zdražili MHD s odůvodněním, že furt je levnější než to mýto ;-D

0/0
5.6.2017 18:51







Najdete na iDNES.cz