Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I52v34a51n 79H12o29l41a33s 5507417968737

> samotná trať do Hustopeč

Proč bych měl cokoliv věřit někomu, kdo ani neví, jak se "Hustopeče" skloňují???

0/0
5.6.2017 21:34

P75e89t53r 79N36e18c52h19a39n71i55c98k66ý 7723706408700

Z Šakvic do Hustopečí to jsou 4km. Když přijedu do nějakého města vlakem, stejně pak potřebuji MHD na podobnou vzdálenost. Mít od každého vlaku v Šakvicích autobusy do Hustopečí ve formě jako MHD a případně okolních obcí by bylo rozumější než drátovat apendix za velké peníze. Jen je to jiná kasička.

0/0
5.6.2017 18:45

J60a55n 78P59í55c92h69a 2166570275476

A co konečně dokončit elektrifikaci 1 km úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem, kde se musí již několikátým rokem přesedat na motorák z elektrické jednotky regiopanter pořízené jak jinak než z dotace.

+1/0
4.6.2017 17:31

J43i79ř43í 97K95o57c85u94r75e12k 6735554935438

Některé osobní vlaky končí v Šakvicích. A dál na ně navazuje buď motorák řady 810 nebo Regionova. Z Hustopečí do Šakvic také zajíždějí 3 autobusové linky, obousměrně. Čtvrtá linka vede okolo.

Šakvice mají 1415 obyvatel. Město Hustopeče má 5886 obyvatel. Nebylo by lepší odstranit závlek autobusů (v souběhu s motoráčkem) a přestup vlak/bus realizovat rovnou v Hustopečích a obyvatelům města umožnit cestu bez přestupu?

Ušetří se motorák který spíš víc stojí než jezdí. Elektrický vlak, který stojí 20 minut v Šakvicíh, zajede do Husotpeč. Stejně čeká jen na to, aby se motoráček otočil do Hustopeč a zpátky.

Podobný případ ve větším je Praha-Otrokovice-Zlín. Dojedete do Otrokovic (18 tis. obyvatel) a do Zlína (75 tis. obyvatel) musíte buď přestupovat nebo přepřahat lokomotivu. A proto má Zlín přímé spojení s Prahou a Olomoucí jen 2x denně.

+4/−1
2.6.2017 12:21

M26a80r78t51i22n 38K57u11b62í88k 9857289246303

Správně! Také by se měla zapojit do intergorvané dopravy a elektrifikovat trať Hrušovany-Židlochovice, možná i na Pohořelice. V Rakousku bylo a je běžná eletrifikace lokálních tratí, je to nyní evropský trend i v Německu kolem Chemnitz. Spojuje se i lokální elektrifikovaná trať v Gmundenu s tramvají v Gmundenu v Rakousku. Kdo nechápe, že města kolem 5 tisíc mají velký fekrvenční potenciál, žije v omylu. Například z Mníšku pod Brdy jezdí narvaný jeden autobus za druhým do Prahy a zpět, když se nabízelo zadrátovat bývalou velčku do Kovohutí Mníšek a dovést ji jako vlakotramvaj až pod náměstí, starosta města Digrin nechal vlečku vytrhat po přechozím odhlasování zastupitelstva!

+3/−1
2.6.2017 11:13

R96o83m73a77n 89J14e74s58c37h56k13e 9188855757635

Hlavní tratě se nedrátují , na tratích 250 a 260 jezdí motoráky. A Vy chcete drátovat lokálky. V Rakousku mnoho lokálek uplně zrušily.

Rád bych trať Brno - Jihlava - to má smysl.

+2/0
2.6.2017 21:35

I67v85a10n 83H25o39l21a89s 5637447878897

> na tratích 250 a 260 jezdí motorák

Tratě 250 a 260 nejsou zadrátované??????

P. S.: Trať Brno-Jihlava bez zásadních změn směrového a výškového trasování naopak smysl nemá, dráty akorát tu nevýhodnou stopu zakonervují.

0/0
5.6.2017 21:37

R42o27m54a21n 77J43e65s97c90h38k95e 9648885687675

I klikatá trať zadrátovaná dá o 20 km větší rychlost. Pamatuji brejlovce na trati 260. a dnes jedete hodinu. Směrově i výškově je trať stále stejná.

0/0
6.6.2017 16:19

P53e31t48r 13Š52e81m46o93r12a 1858446974900

A trať 340 do Veselí zase nic :-(

+2/0
2.6.2017 7:51

P84e92t20r 42N12o24v41o40t82n44y 1351740301

"Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů." Tak to je smrtelné tempo.

+4/0
2.6.2017 2:52

I76v72a39n 89H44o93l56a71s 5677677248407

Tak vzhledem k tomu, že drtivá většina tratí, kde to má doopravdy smysl, už elektrifikovaná je, tak se nyní plánjí spíše jen "dráty pro dráty". Elektrifikace se úak účelově vydává za "nezbytnou modernizaci" - i v tomto článku je propašováná infomrace, že rychlost na lokálce se zvýší až na 90 km/hod., což by ovšem šlo i bez drátů, milý Marconi.

0/0
5.6.2017 21:39

P45e17t95r 33B51á35č43a 8455736235965

Kdyby radsi "dratoval" dalnice a silnice Rv

0/−9
1.6.2017 21:45

P27e62t62r 74N36o36v70o85t23n38y 1311140731

Radši si hledej hotel v Německu na přespání. ;-D

+5/0
2.6.2017 2:52

J63i22ř51í 49S50c29h26m35i94d11t 5650173454175

Když vezmu jak nás buzerují s euro IV, sekačky , vysavače, žárovky atd. a na drahách tahají vlaky víc jak 30 leté diesely bez jakýchkoli lapačů pevných částic atd. prosazování diskutabilních elektro aut, dokonce se pod dráty dávají kamiony na dálnici, tak zatrolejování každého kousku trati je krok správným směrem a zde by měl být vyvíjen maximální tlak na to, aby u nás byly všechny tratě elektrické a pak teprve řešit nějaké další věci.

+1/−7
1.6.2017 21:32

Š40t19e90f38a55n 63F74r22i37č80a 7292298443966

Až na to, že elektrifikace tak krátké lokálky do 6 tis. města je jednoznačným plýtváním. Neumím si představit solidní analýzu, která by mne přesvědčila o opaku.

+7/−3
1.6.2017 21:45

J10o12s23e13f 31T68r39ö83g92l 8939542956716

Pokud polovina z těch 6000 dojíždí do Brna (za prací, do školy...), tak to smysl má.

+5/−3
1.6.2017 22:01

P50e97t51r 83Š69e30b31e83s29t53a 6930987516141

Z Hustopečí může do Brna jezdit tak 500 lidí. Ostatně lehce se to dá zjistit z vytížení autobusu který pendluje mezi centrem Hustopečí a Šakvice žel.st. Pár jich jezdí autem a Ti to nezmění. Jsou to vyhozené peníze které vůbec nic neřeší a ve výsledku bude provoz dražší než nyní. Stejně budou muset jezdit i autobusem protože z Hustopeč nebude tolik spojů jako na koridoru z Břeclavi. Kdyby to stálo 100 mil, tak OK, ale 1,5 MILIARDY je krádež daňových poplatníků.RvRvRv

0/−1
2.6.2017 12:51

M39a31r88t37i73n 13K50o60ž89í86n 1755836781290

Dá se předpokládat, že spoje S3 co dnes končí ve Vranovicích budou jezdit až do Hustopečí. Stejně tak spoje co dnes končí v Šakvicích. Takže víc než polovina spojů S3 bude zajíždět do Hustopečí.

0/0
2.6.2017 15:18
Foto

M20a56r78t47i54n 88L19ö36w 8804475337682

Usuzovat o budoucim vyuziti trati z toho ze soucasnou mhd s predtupy dojizdi malo lidi je postavene na hlavu. Ve chvili kdy se z hustopeci dostanete do brna po zeleznici rychle a pohodlne logicky stoupne a pritahne i nove lidi do hustopeci.

+3/−1
2.6.2017 18:48

J45o87s14e77f 40T49r44ö10g33l 8229972896646

Já to v Hustopečích neznám, jsem ze severních Čech :-) Proto jsem použil podmiňovací způsob.

0/0
2.6.2017 21:38

P21a34v43e26l 49Ř58a87p14e83k 7492536559215

Podobně se zadrátovaly Milovice a funguje to.

+4/0
2.6.2017 6:55

J51i60ř37í 69K76o61c30u90r91e94k 6175714465238

Ano jistě. Osobák má skončit ve vesnici před městem, lidi si 6 km dojdou. Nebo kvůli tomu budeme zatahovat 6 autobusových linek o kus dál. Aby lidi nemuseli špalat v zimě v dešti hodinu pěšky.

0/0
2.6.2017 11:53

J86o53s43e78f 34T35r48ö31g85l 8649272336706

I 30 let staré vlaky jsou průběžně remotorizované za úspornější a k životnímu prostředí šetrnější verze. Spotřeba nafty v ČR je nějakých 4 mil. tun ročně, vlaky z toho spořebují cca 100 tis. tun, tj. asi 2,5%. Čili opravdu má smysl řešit hlavně emise z automobilů (byť souhlasím, že zpřísnění norem pro nové vlaky by byly na místě). Pokud dojede do Hustopečí 1x za hodinu motorák, tak jeho emise jsou zanedbatelné proti emisím z blízké D1.

+7/0
1.6.2017 22:00

J49o67s35e37f 59T30r77ö63g32l 8469922386226

Samozřejmě D2, omlouvám se.

0/0
1.6.2017 22:01

R89o54b63e57r59t 81K23u74b41í31č50e26k 6734488673293

Je pravda, že na víno do Hustopečů autem není ono. Ale vlakem?

+1/−6
1.6.2017 20:36

Š22t86e96f66a54n 55F40r53i92č25a 7312568913316

Po dálnici D2 z Hustopečí do Brna je to 31,5 km, cesta trvá 28 minut. Vzhledem k tomu, že se jedná o město s 5886 obyvateli (zdroj wikipedia, 2017), a lokálka obsluhuje tuto jedinou stanici, tak mi není jasný smysl této investice. Nevím, kolik lidí denně lokálka přepraví, ale zřejmě se nebude jednat o vyšší, než trojciferné číslo. Provoz bude čistě ztrátový, návratnost tedy nulová, životaschopnost nulová. Provoz na elektrifikované lokálce bude nejspíš trvale dražší, než na neelektrifikované trati, jak kvůli udržování napětí, tak kvůli předepsané pravidelné údržbě trolejí. Jediný prospěch z toho bude mít projekční kancelář a stavební firmy.

+8/−6
1.6.2017 20:22

P95a81v77e83l 42L27e38š15t11i91n12s70k18ý 7458835202843

a krom lokalky jezdi od nadrazni budovy pravidelne autobusy,takze souhlasim s vami...take potrebnosti investice nerozumim

+4/−2
1.6.2017 21:42

R80a19d43e20k 58J95a70n66a43t23a 9195636434592

Není žádoucí do velkého města jezdit auty či autobusy, protože to zatěžuje centrum. Současné autobusy pravděpodobně budou zrušeny / přijdou o licenci, protože pozbudou smyslu.

Taky nelze vycházet z počtu lidí v dnešní 810, protože přestup i vozidlo samotné lidi odrazuje. Přímý spoj přiláká dost nových lidí, viz zavedení vlaků Milovice-Praha před pár lety.

+1/−1
2.6.2017 9:18

J65i81ř20í 35K68o47c89u16r50e89k 6165844145638

Po dálnici D2 ze Šakvic do Brna je to 30 km, cesta trvá 25 minut. Vzhledem k tomu, že se jedná o vesnici se 1415 obyvateli (zdroj wikipedia, 2017), a příměstký vlak končí v takto malé stanici.

Aneb je podel vás moudřejší ukončit příměstkou doravu v obci se 1415 obyvateli a nedojet o jedinou zastávku dál, do města s 5886 obyvateli?

Asi ano.... Ukončíme Vindobonu v Kolíně, naco jezdit až do Prahy.

+2/−2
2.6.2017 11:59

R82o47m94a69n 81J40e50s47c57h21k46e 9848165267975

Je mnoho větších měst na jižní Moravě, kdy by dráty byly užitečnější. Rosice, Náměsť, Boskovice, Třebíč, Slavkov, Bučovice. V Brně také lidé musí přestupovat. A mnoho ticíc lidí to dělá denně. Já také cestuji z lontu a musím

dvakrát přestupovat. A nenaříkám.

+1/0
3.6.2017 6:48

H14o29n50z66a 41K46a88r96á20s24e72k 1935731682538

Dnes se lidé z Brna do Hustopečí dostanou vlakem za 37 minut (rychlík Brno - Šakvice 21 minut, k tomu 6min. přestupní doba v Šakvicích a pak 10 minut jízdy ze Šakvic do Hustopečí). Až bude doelektrizováno, bude lidem trvat cesta vlakem z Brna do Hustopečí DÉLE než dnes. Protože jízda osobním vlakem z Brna do Šakvic trvá asi 40 minut, plus k tomu cca 6 - 7 dalších minut po zmodernizované trati do Hustopečí. V součtu tedy 46 - 47 minut jízdy, čili o 9 - 10 minut déle než dnes, před elektrizací.

+5/−1
1.6.2017 19:54

K13a72r91e17l 83N94o28v48á81k 8134191270336

Ále, tak co si budeme povídat, přímý spoj je přímý spoj, přestupování je opruz, to už bych asi radši těch devět minut obětoval (plus se občas stane, že má něco zpoždění...).

+3/−2
1.6.2017 21:00

H97o87n82z40a 72K18a45r70á64s28e71k 1275921492838

Zpoždění hrozí u rychlíku i u osobního vlaku. A přímé vlaky Brno - Hustopeče = o to méně vlaků z Brna např. do Zaječí, Podivína atd.

+2/0
1.6.2017 21:05

J54i19ř45í 75K78o14c18u72r92e98k 6425134845798

Informaci o tom, že v Šakvicích pásmuje S linka a vlaky tam končí ... ignorujte. A tohle považujte za nesmysl, jelikož jízdní řád odporuje vašemu přesvědčení.

https://www.idsjmk.cz/jrady/S3.pdf?date=01.03.2017

0/−1
2.6.2017 12:03

P68e62t32r 28N65o98v31o41t41n31y 1651320811

A nebo v Šakvicích přestanou stavět rychlíky. :-)

+2/0
2.6.2017 2:56

R47a54d29e88k 89J54a43n93a71t67a 9425486284882

A zároveň současných osobákům časem asi ubude zastávek (tj. zrychlí). Na Západě není obvyklé, aby osobní vlaky vedené po hlavní trati měly tolik zastávek i v malých vesnicích, protože to snižuje kapacitu trati. Malé vesnice, třebaže u hlavní trati, tam obsluhují autobusy.

+1/−1
2.6.2017 9:20

K25a89r40e40l 15N60o89v95á64k 8494981370506

Vlak? Nevím, no... D2 to jistí.

+3/−6
1.6.2017 19:42

J62i23ř76í 24H19o55v32o70r28k72a 8207516572515

To bude žůžo s výkonnostním zpoplatněním dálnic. Hlavně finančně ;-D

0/0
2.6.2017 10:30

P85e96t94r 88N78e46c19h15a51n10i89c60k71ý 7903516888790

Neradoval bych se, víte jak to funguje v Norsku ve vládě zelených? Zdražili mýto do Oslo, načež vyhnali lidi do MHD a zdražili MHD s odůvodněním, že furt je levnější než to mýto ;-D

0/0
5.6.2017 18:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.