Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Auto jako Airbnb. Firma chce lidi naučit půjčovat nevyužitá auta

Prodej nových aut a náhradních dílů už nebude pro Škodu Auto v budoucnu jediným příjmem. Firma chce získat část tržeb také z prodeje digitálních služeb. I kvůli tomu založila speciální dceřinou společnost Škoda Auto DigiLab. Ta zatím testuje například systém půjčování aut nebo spolujízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a33n 33D50l73o85u39h68ý 7474509500989

Uz vidim jak pujcuji svoje auta nejakymu trupberovi co mi to pak vrati se znicenou spojkou nebo utavenyma kotoucema... Popripade tomu autu da kour, kdyz bude studenej motor atd. Auto na operak bych taky nepujcil, tezko z takovyho trumbery budu po roce tahat penize, az mi pri vraceni reknou ze mam calovat baksis za poskozeni treba bocniho prahu dusledkem sjizdeni z obrubniku.... Kdyby auto stalotolik, co telefon, pak by si ty auta lide pujcovali, ale pri dnesnich cenach to je uplna utopie...

+1/0
6.6.2017 7:15

A24n68t98o51n68í84n 87S40e97b30e51r89a 7483638350599

Auto na operak si koupi jen vul co neumi pocitat a ma obe ruce leve. Ja jsem si udelal propocet i na nove auto a sedum let a porad bylo levnejsi si

+1/0
4.6.2017 12:37

A94n22t69o76n20í67n 69S21e17b81e67r16a 7803648560209

to auto koupit a pak prodat..

0/0
4.6.2017 12:38

T96o89m89á56š 59V20a57l39d93e31r 7593940849

Nekupuji, ale půjčuji si jej. Neplatím servis, kola atd. jen benzín, dálniční známku a půjčovné. Pořád mám nový vůz. Mám podmínky které nešly ani odmítnout. Roční dojezd mi vyhovuje. To co platím ročně, bych zaplatil na leasingu za 15,4 roku za celou částku prodávaného vozu na leasing. Dle vás jsem vůl ;-). Mě se vyplatí mít vůz několikrát nový, místo jezdit 15 let jedním vozem. mimochodem za celou dobu mě vůz bude stát v mém osobním vlastnictví cca 1384000 Kč zatímco půjčený vůz mne za 15 let stojí cca 1128000 Kč bez starostí se servisem, náhradními díly, prodeje vozu atd, atd.. Jestliže budu prodávat vůz v osobním vlastnictví dříve, tratím ještě větší částku, jelikož nejvíce se propadne cena v prvních letech používání vozu. Pokud bydlím na vesnici, potřebuji dva vozy, Každý pracujeme jinde a v jiný čas. Nemohu si dovolit na autech utratit za 15 let cca 2000000 Kč až 2780000 Kč. Takže máme jeden nový a jeden ojetý vůz. Klasický operák se mi nevyplatil, jelikož jsem si jej nemohl zanést do daní. Kdybych mohl, nevadila by mne i cena normálního operáku. Vůz je pro mne prostředek k přesunování, ne na prestiž a tudíž do něj nechci dávat peníze, které může rodina využívat jinak. Není dobré se dívat jen svými zaujatými očima.

0/−1
4.6.2017 21:46

J68a25n 23D89l27o97u70h39ý 7824389120619

Prozradimvam tajemstvi, stejne jako u hypotek atd. Se za 15 let ona placena castka za pronajaty vuz nekolikrat zmeni. Cili vas vypocet je spatne. Pokud si koupite auto na 5 az 7 let vubec netusim, co bych mel platit za "extra" servis krome kazdorocni vymeny oleje, filtru a cisteni klimatizace. To je par tisicovek rocne. Operak je vzdy drazsi, vzdy kupuji nova auta za sve a vcetne "extra" oprav jsem s cenou nize, nez u operaku. U nejstarsiho auta, kteremu tahne na 14 rok jsem dneska na celkove castce za vuz a opravy cca na 1900kc / mesic a to ma za sebou opravy typu rozebrani cele prevodovky ;-) ekvivalentem takoveho auta je treba dneska skoda rapid za 5 tacu / mesic. Jelikoz mam auta 3, tak to bych se na operak fakt nedoplatil :-D

0/0
6.6.2017 7:10

T26o82m61á14š 33V82a86l33d60e98r 7903140259

Až se naučíte číst příspěvky pořádně, můžeme pokračovat v diskuzi. ;-)

0/0
6.6.2017 23:18

M12a64r28e48k 26J25a82n10e95č92k90a 1507186193341

Svoje opečovávané a oblíbené auto, navíc v automatu nepůjčím ani nikomu z rodiny, ti mají svoje přibližovadla, natož pak někomu cizímu, ale ta myšlenka aspoň pobavila ;-D Všichni víme, jak se zaměstnanci chovají ke služebním vozům, protože nejlepší auto je vždycky to služební a tady by to nebylo jiné :-)

+1/0
3.6.2017 11:55

S73t80a93n38i73s72l96a15v 34N56ý16v96l97t 2944925643

Já jsem koupil LPG octavii v dezolátu s 180tkm za 30tis. Po investici 25tis za všemožný díly a jejich výměnu mám perfektní auto. Každý den 40km do práce.

Když nemáte ruce dozadu a máte garáž a nářadí, tak se to dá všecko udělat doma. Asi dvě odpoledne jsem vyměňoval.

Repase brzd, svíčky, olej, filtry, přední kuláče, hřeben řízení, všecky čtyři tlumiče a péra - sehnal jsem velmi výhodně z britského vraku. A spousta drobností.

Ušetřenej půlmilion radši investuju do domečku a rodiny, než do auta, co stojí u firmy na place.

+5/0
2.6.2017 19:13

T98o21m35á98š 58V53a24l98d38e16r 7673350429

Ano , ale máte konstrukčně starý vůz, který se nemůže s moderními vozy srovnat. A náhoda je blbec. Vlastně jde o ruletu.

0/0
4.6.2017 21:48

S53t94a98n19i16s38l32a35v 27N17ý20v76l18t 2224505283

stejna pravdepodobnost umrti je pri pouzivani zhuntovanych strojů MHD, kolo radsi nehodnotim, taxiky platim jen o vikendu. A na šoupačku město, obchodak, prace, domov na predmesti muzu poskakovat octavii na LPG. Pravda je, ze rychlost nad 100kmh je nebezpecna a i hlucna, ale tu po meste a na okreskach nedosahnu. Dal od mesta tim taky nejezdim. Jednoduse sluha, dělník.

Nemyslim si, ze by ten nejmensi hyundai byl bezpecnejsi, nebo skoda citigo, o ktere jsme uvazovali.

+1/0
4.6.2017 22:17

T29o88m45á95š 81V64a51l58d65e19r 7733520879

Souhlasím. Viděl jsem testy s dvěma vozy a mezi nimi byl generační 15-20let. pro starší vůz vždy fatální důsledky.

0/0
5.6.2017 19:33

J70a47n 40D52l19o35u46h10ý 7684759680759

Pokud pojede ultra bezpecnym treba volvem rychlosti nad 64km/h je preziti otazkou nahody, nikoliv bezpecnosti vozu... auta jsou konstruovana do teto rychlosti. I ta stara ( po roce 2000). Pokud chce byt v bezpeci jedina volba je auto s trubkovym ramem, ale to vam na technicky neprojde :-D

0/0
6.6.2017 7:21

T56o88m43á27š 85V17a35l93d20e91r 7193840699

Nesouhlasím s větou- I ta stará . Měl jste dodat konstruovaná dle nových pravidel po roce 2000. Podobný test jsem sám absolvoval nedobrovolně. když protijedoucí řidič strhl řízení těsně proti mě. Vylezl jsem s auta sám a vůz byl na odpis. Zlomený, totálně zdevastovaný předek. Hraje tu velmi mnoho faktorů. Ale kdybych seděl např. ve Felicii r.v. 2000 byl bych mrtev. Můžete hádat proč. Trubkové rámy máme v závoďácích a taky můžete zůstat mrtev ve voze. Fyzika se neočůrá.

0/0
6.6.2017 22:15

S90t93a39n88i45s62l50a60v 86N86ý63v10l51t 2704225813

Urcite pujcite sve auto s manuálem a hezkýma kolama do eráru. To radsi natrenuju rodinu na mhd a sam pojedu na nakup s krosnou na kole. Nez abych mel nakople disky a obrousenou spojku. Posledni dobou se rozsiril nešvar napodobovat jizdu s automatem a polovinu rozjizdeni mit jen pul spojky.

+2/0
2.6.2017 18:56

J51o59z23e87f17a 48N46o64v50a39k25o62v60a 7776845760484

ono ani nasednout k nekomu, o kom nevite, jak dobre umi ridit, je k zamysleni..

To same plati i zdruhe strany, vezmete k sobe 3 lidi, zavinite nehodu (slunicko vas oslepi), a mate na krku 3 zaloby spolujezdcu za ponicene zdravi..

Ale kdo chce kam, pomozte mu tam...

+3/0
2.6.2017 15:29

P58e79t45r 10M46i27c24h81a87l 2920874901562

Ženská, kůň a fajfka se nepůjčují.

+7/0
2.6.2017 12:57

D73a35n83i43e96l 13S11c46h33n36i52t98z73e81r 5121724751196

Ženská, motorka, zubní kartáček.

0/0
2.6.2017 22:44

M47a15r29t15i69n 74K63o36v77á34ř 2941290569896

Hlavně tam patří kreditka. Ta se nepůjčuje ani vlastní ženě...

0/0
3.6.2017 23:26

K89a25r55e80l 65M56a75z47a53č 3227153806719

Sdílení aut je snad pro někoho vhodné. Ale když jezdím obden, tak je to nesmysl, když jezdím hodně málo, je levnější a jednoduší taxi a když tu tam, tak je lepší půjčovna.

Sdílení představuje také logistický problém a mezilidské vztahy činí tuto formu spoluvlastnictví velmi problematickou. Stačí, když někdo odře lak, neuklidí po sobě, ztratí koberečky a podobně. Stejné, jako sousedské spory.

+6/0
2.6.2017 12:01

A27n44t54o48n71í50n 86S68e85b85e98r70a 7563648710189

Já má ojetinu a když pominu benál, tak mně to auto stojí do 15 tisíc ročně. Když rozdělím kupní cenu do počtu let, tak dejme tomu 30 tisíc.

Auto potřebuju minimálně 80 dnůročně.

Takže kdyby to stálo míň než 375 kč na den. Tak bych to svoje prodal a auto si začal půjčovat. ;-D

0/0
2.6.2017 10:38

M81a89r42e46k 36M53a91l26ý 1542958371650

Dlouhodobý pronájem, resp. operativní leasing vás výjde podstatně levněji než 375 KČ na den a jezdíte v novém autě :-)

0/−3
2.6.2017 10:55

A34n98t48o42n52í39n 19S86e16b83e17r60a 7703148890549

Na den jo, ale ročně se dostanu zase přes 30 tisíc, které platím teď.

Na operák jsou ceny od 6. Což je 72 tisíc za rok. Takže nevyplatí.....

+1/0
2.6.2017 11:02

A98n25t92o48n92í57n 20S75e77b36e79r11a 7893578210159

Navíc kupní cenu jsem už zaplatil dávno, takže teď mně to moje auto stojí něco přes 1000 za měsíc. Což je o dost míň než stále platit 6 tisíc měsíčně za operák..

+1/0
2.6.2017 11:04

T25o86m29á52š 43V69a61l68d58e87r 7103310299

Jenže pokud vlastníte dnes vůz, platíte celý rok. Je rozdíl co platíte. Nový vůz, nebo starou ojetinu. Ojetina je ojetina a ta co stojí 1000kč měsíčně je na můj vkus dost drahá (palivo nepočítám), pokud v částce nezapočítáváte kupní cenu. Na druhou stranu nový vůz má jiné bezpečnostní parametry než nějaká ojetina stará více než 6 let. Je tam konstrukční rozdíl ve prospěch nového vozu. Bavíme se v rovině nižší střední, jelikož u jiných kategoríí nahoru jsou ceny sakra rozdílné :)

0/−1
4.6.2017 23:00

M38a55r81e54k 75M32a16l13ý 1792548581310

Psal jste 375 na den a to je cena, za kterou si můžete na klasický operák půjčit Octávku. A máte ji pořád novou.

0/−3
2.6.2017 11:09

A21n62t50o49n60í75n 10S67e29b40e27r69a 7293918390669

Ano, ale v případě že bude sazba za den a můžu si vybrat, které dny si to půjčím. O to šlo.

+2/0
2.6.2017 11:20

K15a48r70e37l 81M30a94z81a13č 3787833546409

Ale na každý den - i ten co nejezdí, takže je to blbost. Jeho to stojí 375 Kč jen těch 80 a zbytek roku 0,-

+5/0
2.6.2017 11:58

T60o66m65á17š 88V91a30l11d91e57r 7303790909

Vejdu se v pohodě. Několikrát.;-)

0/−1
4.6.2017 21:55

P11e67t35r 88N24ě19m26e66č41e51k 1722374352393

Už se vidím, jak půjčuji své auto někomu, koho jsem v životě neviděl 

+15/0
2.6.2017 10:12

M59a70r64e15k 45M49a10l63ý 1332388771980

A levněji než pojišťovna ;-D

+1/0
2.6.2017 10:55

A90n46t19o83n67í79n 35S23e93b16e66r92a 7613268230879

To mi připomíná.

Ona: "Doufám že si tam něco neporváděl s cizíma ženkýma!"

On: "Ani ne. Jsem se nedříve seznámil. :-P"

0/0
2.6.2017 11:40

H87a38n39k77a 39Z30e64l95i56n18k29o26v67á 5726894369970

tohle je ale myslím půjčování aut škodofky pro vicero lidí .. jmenuje se to skoda 2go .. nikoliv půjčování mezi sebou ... a když jo tak jde o dohodu spolujízdy ne pujčování ...

0/0
3.6.2017 10:47

K76a10r41e98l 60M26a59z43a29č 3717653196489

Tohle jsou prvopočátky budoucího chystaného omezení možnosti vlastnit automobil.

Až bude všechno na elektriku, jak chtějí soudruzi v Bruselu, zjistí se, že kolabuje přenosová soustava, nestačí zdroje a vybudování infrastruktury pro 5 mil. aut v ČR je nesmysl.

Jen si představte, jak by se všichni nabíjeli na síldištích - nesmysl.

A proto nutně dojde ke dvěma věcem:

- zdraží prudce elektřina (stát přijde o spotřební daně na palivech)

- a bude omezeno osobní vlastnictví automobilů.

+11/0
2.6.2017 10:08

P90e56t60r 70Š33i54m98e56k 2439947896108

Tankujete snad dnes na sídlišti? Dobíjení očekávám zanedlouho do 10 minut. Srovnatelné s tankováním.

0/0
2.6.2017 11:54

K64a51r22e62l 32M67a17z88a92č 3297263616719

Jednak jsem na to zvědavej, jak načerpán během 5-10 min. energii na 500 km (třeba v roce 2025) a pak se to nevylučuje s tím ostatním, co jsem napsal.

+2/0
2.6.2017 11:56

M37a94r20e15k 72M21a26l14ý 1102568581910

Běžně bývají benzinky na sídlišti.

Ale pokud už se tak hloupě ptáte... tak to bylo patrně tmyšleno ak, že idea EV je taková, že přes den jezdí a v noci se nabíjí někde poblíž domova, ideálně v garáži. Takže obyvatelé sídlišť jsou v pr... :-) Ale pokud bude nabíjení trvat do 10 minut a za tu dobu se prodlouží dojezd o min. 500 km tak, jak je tomu dnes u spalováku, tak v pohodě. Akorát tomu zatím nic nenasvědčuje.

+1/0
2.6.2017 14:07

L22u73k43á91š 12Š86l98e76h57o48f62e36r 1743219815719

Vetsina lidi nepotrebuje vlastnit auto, potrebuji se pohodlne dostat z mista A do mista B. A pokud to Skodovka zaridi za financne privetivych podminek a s dostatecnym komfortem, proc ne ;-)

+1/−8
2.6.2017 9:40

J89a31r38o83s33l75a23v 49B35i44r27n89e89r 4538165582988

většina lidí nepotřebuje vlastní auto ??? tak to je velká novinka ..já jsem tak hloupej !! auto okamžitě prodám a jdu čekat na autobus ))))))

+4/0
2.6.2017 10:03

M88a87r75t15i12n 93K51ř68í23ž 9183112290977

je fakt, že auto stráví většinu své existence na parkovišti, na zahradě nebo v garáži. Já si myslím, že jedzím poměrně hodně (asi 50 000 km ročně) , přesto auto ježděním stráví asi 26 dní v roce, zbytek někde stojí. Tedy je v provozu asi 7% doby. A to většina aut je na tom daleko hůř.

+2/0
2.6.2017 10:09

J32a10r31o93s74l25a33v 81B77i72r47n97e73r 4218965552708

já se s manželkou vidím jen třetinu dne....potřebuji jí ?? ))))A holící strojek také většinu doby jen tak leží,holením strávím 5 minut za tři dny....asi ho vyhodím )))

Bože,český národ je zvláštní.

+10/0
2.6.2017 10:15

M97a48r73t47i98n 16K79ř77í47ž 9623252740317

S manželkou si to vyřešte sám, tady je každá rada drahá, co se týče holicího strojku, je to taková marginální záležitost, že nemá cenu to nějak řešit. Co se týče auta, jsou skutečně lidé, kteří ho mají a nepoužívají a je pro ně ekonomicky zajímavé ho půjčovat. Navíc, ono to je šetrnější i k přírodě, výroba auta je poměrně velká zátěž. Takže asi tak.

0/−1
2.6.2017 10:25

J55a25r26o34s23l33a25v 73B30i33r79n36e50r 4898115922158

A potřebuji vůbec svůj dům ? nestačil by pronajatý menší byt ? To marginální záležitost není ))

Dost srandy,svůj život si prožiju jak chci, a spořit budu až v nebi,tam na to bude času dost ))

+2/0
2.6.2017 10:45

M48a79r70t73i44n 62K29ř91í52ž 9323822400597

Nikdo vás přece nenutí, abyste auto s někým sdílel, tak proč ten rozruch? Já auto taky používám téměř denně a neumím si představit, jak bych se o něj s někým dělil.

0/0
2.6.2017 10:49

J49a11r35o62s56l22a84v 50B95i32r35n47e27r 4218325572978

přečtěte si nahoře vaši první větu -většina lidí nepotřebuje vlastní auto

0/0
2.6.2017 11:04

M22a73r39t66i91n 50K40ř68í36ž 9333722120397

Jednak ta věta není moje a jednak to není v rozporu.

0/−2
2.6.2017 11:06

J91a64n 34C28o96n27s79t37a14n60t95i82n 1232421523620

je to hrozně jednoduché a neprůstřelné:

ekonomika je z 90% postavena na prodeji ZBYTNÝCH věcí, u kterých by otázka "opravdu to potřebuji" byla smrtelná a znamenala totální ekonomický kolaps této planety. takže až lidé začnou sdílet věci, aby je využívali co nejvíc efektivně, zbortí se tento svět (postavený na konzumu). jak to vyřešíte?

0/0
2.6.2017 11:08

M21a14r30t78i78n 92K26ř48í18ž 9183422980397

hmm.... koupim si další auto?

0/0
2.6.2017 11:10

J82a20n 54C57o40n96s16t49a98n41t93i53n 1472261903250

evidentně to směřuje tam, že vám to nedovolí :-)

+1/0
2.6.2017 11:12

T33o48m87á28š 63V15a54l92d18e23r 7523560259

Než jsem založil rodinu, tak opravdu jsem auto nepotřeboval. Jo a až jsem pořídil velkého psa, byla obtíž s ním cestovat. Do autobusu nesměl, v kupé zabral celou podlahu. Do moderních vagónů už ani nemohu, jelikož nikdo přes něj nepřeleze a když se lekne vystřelí jak pružina. Pokud se natáhne je dlouhý jak jízdní kolo. A místa, kde bych s ním mohl být jsou většinou obsazené prostými spolucestujícími..

0/0
4.6.2017 22:03

M85a96r87e95k 27M58a12l64ý 1842168911520

Ne. Většina lidí potřebuje auto vlastnit a taky ho drtivá většina lidí (rodin) vlastní.

+2/0
2.6.2017 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.