Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy křísí rychlík z Liberce do Prahy. Pojede dvě hodiny

Po dvaceti letech by mohli jet lidé z Liberce do Prahy vlakem přímo bez přestupu v Turnově. České dráhy plánují zavedení nového rychlíku od prosince letošního roku. Jeho start ale závisí na tom, zda na něj přispěje stát nebo kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e81t26r 13H60o12j72s63á19k 2648768821504

Jsem velký fanda do železnice. 11 let dojíždím denně do Prahy, nicméně pokud je standardní pracovní doba 8 hodin, přijedete do Prahy v 9 hodin za předpokladu, že nedojde ke zpoždění, odjedete v 16 hodin, tak je takto pojatý vlak zcela nepoužitelný, bohužel, možná by bylo dobře, kdyby si někdo tyto elementární hodnoty uvědomil, jinak by tuto časovou polohu snad nenavrhl.

0/0
24.8.2017 19:28

P63a23v45e87l 49J43á47n 25B87u71v87a92l85a 6929310909338

Již aby to bylo!! :-)

Ne každý může vystupovat do vysokého schůdku posledního v nejmodernějších autobusech; ne každému je 20,40 či 60 let. Plně podporuji nápad Ing. Šrajera. On nejlépe ví, co dráha a lidé od ní de facto očekávají. Samozřejmě, jestliže bude zrušený přestup v Turnově - ani ty 2 hoďky mě nevadí. Totéž zpáteční cesta domů. V zimě teplíčko a ne "vyklepávat kosu" někde pod přístřeškem jak v roce ein zwei! Mašinka byla a je aj dnes MAŠINKA! Kdo maximálně spěchá - ať si vezme taxi a připlatí si. [>-] Já dám přednost přímému vlakovému spojení LBC - AB a zpět. Nakonec: KAŽDÝ SI MŮŽE VYBRAT a přestat plkat.!!

0/0
31.7.2017 8:36

K37a68r60e77l 36W26i83n39t51e91r 2956605739

Co prohlásil kamarád před mnoha lety při půlhodinovém čekání vlakového spoje Liberec - Praha na turnovském nádraží to platí i dnes "to jste se ajznboňáci zase vycajchnovali".

V době kdy ve světě jezdí vlaky stakilometrovými rychlostmi pojede česká lokálka průměrná rychlostí 50km/hod..;-D

0/0
5.6.2017 10:07

V92í39t 83J17ů50z12a 8102206321368

1. České lokálky zpravidla průměrné rychlosti 50 km./h nedosahují.

2. Z Liberce do Prahy se po žádných lokálkách nejede.

+1/0
11.6.2017 14:10

R73o22m98a98n 40K83r74a72t55o64c93h84v42í24l 6616867486904

Dvě hodiny?

0/0
4.6.2017 9:23

J76a16n 58J87e86m80e85l64k61a 1285640

Jsem zvědav, jak dlouho bude stát ignorovat tento nejsilnější dopravní směr do Prahy. A postaví Lysá nad Labem, Boleslav, Turnov. Místo Praha Drážďany, kde jsou 2 tratě.

+1/−1
3.6.2017 19:04

R31a59d29e49k 27J93a13n21a90t47a 9495166574802

Nejsilnější směr? Nepřeháníte to trochu?

https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/23b634b7-c224-4e0f-8e83-b9b532470ab7/pentlogram-2016.png?MOD=AJPERES

D1 a D5 jsou jistě více vytížené než D10. D8 a D11 cca nastejno.

0/0
3.6.2017 19:31

J79a11n 27B65u38k52o56v26s67k94ý 1697482357318

Dostavte trať Milovice - Vlkava bude to pak mnohem rychlejší !! http://www.milovky.cz/clanky/co-je-to-paty-koridor--.html

+2/0
3.6.2017 19:01

L32u91k81á95š 86V91e69v98e42r66k77a 1917126660

ačkoliv to tak vypadá, jízdní doba by byla stejná jako přes Poříčany, možná levnější cesta by byla zvednutí traťové rychlosti nad 100 km/h, protože na spoustě úseků to trať směrově bez problémů umožňuje, ale díky absenci kódování je na tratích max 100 km/h, společně s náklapěcí jednotkou na 160 km/h by pak i na současných tratích bylo reálné se dostat pod 1:30 a možná by to bylo méně nákladné, spojka do Milovic bez přestavby trati z Lysé na Prahu nic nevyřeší

0/0
4.6.2017 15:17

V98l72a81s13t46i95m48i40l 79H16a79l47b63i14c92h 8903965706768

Pamatuji doby kdy se v Turnově také nepřestupovalo a pouze přepřahalo.

+4/0
3.6.2017 10:39

R44a25d30i98m 24Š83o35l88c 1975145405724

Mně by se naopak líbil např. víkendový vlak směr Turnov, Tanvald po páté hodině ranní. Ten po sedmé je už celkem dlouho na jednodenní výlet či víkend.

+3/−1
2.6.2017 21:12

P67a52v24e59l 89Ř13a67p81e35k 7572496879445

Za pokus by to stálo, plus tomu udělat pořádnou reklamu.

+3/0
2.6.2017 20:49

S98t47a61n89i92s62l28a23v 87N18ý74v11l12t 2154685303

Při koukání do knihy, nebo do počítače se mi ve vlaku neudělá na zvracení. Naopak stav trati mezi Turnovem a Boleslaví je takový, že si čaj z termosky do hrníčku nelejte. Mlátí to a hází jak za války.

Já jezdím na víkendy do Jindřichovic vlakem - Stadler, a vždy to celé strávím efektivní prací na pc. Paráda. NEsmí vám to ale ujet.

+4/0
2.6.2017 20:00

M94a80r89e49k 58M72a29r32t54i55n 8269544226610

Myslím, že by si to některé cestující určitě našlo a tím nemyslím dva nebo tři :-) Ale jeden pár vlaků je zoufale málo.

+4/0
2.6.2017 18:29

M26i87l36a84n 10C62h14a91l21u77p58a 7614416757243

Možná narazím, ale v této zemi nemá smysl uvažovat o VRT nebo brněnských kapslích či podobných nesmyslech pokud nebude možné dojet vlakem z centra Prahy do centra Liberce pod hodinu a čtvrt.

+2/−1
2.6.2017 18:23

M58a16r33t54i44n 29R24u33z96i45c94k22a 1712778646247

Smysl o VRT uvazovat ma, Liberec je sice ted na vedlesi koleji, ale kdyz i Skoda v MB o VRT zajem ma, tak by se Liberecko-Jablonecko melo aktivneji zajimat.

Priority ale budou jinde... Pritom staci postavit novou trat Praha-M.Boleslav, ktera je nutnosti (a stavel bych ji na provoznich 230-250km/h) a pak tunel od Liberce, kde je trat vedena v horach...

+8/0
2.6.2017 18:32

M88i52l56a56n 87C23h17a23l32u37p67a 7944896867533

Stačí na 200, možná i 160. Je to bratru 110 km, z toho min. 20 km není možné jet víc jak 80-100 km/h (průjezdy Praha, Boleslav, Liberec). Zbylých 90 km při maximálce 160 km/h ujede za bratru 35 min, 300 km s rozjezdy a zpomaleními za 25 minut (na půli cesty se projíždí MB). Celkem tedy za 55 minut při max. 160 km/h a za 45 minut při 300 km/h. Rozdíl trapných 10 minut, ale trasování pro 160 a 300 km/h je rozdíl jako hrom. Cena stavby min. trojnásobná a odpor obcí nezlomitelný.

+4/0
2.6.2017 19:32

M79a18r54t94i93n 84R78u96z13i20c64k81a 1502798486807

O 300 jsem zde nemluvil, pokud to nebude hlavni mezinarodni tah, 230-250 je realnych, to dnesni vykonne soupravy zvladnou zrychlit na 200~250 v kratkem case a pokud i naklapeci, muzete mit i klopenou trat... Prujezd Boleslavi neni mozny do stavajici stanice, kopiroval bych z Prahy dalnici D10 az Mnichovu Hradisti, odtud podel puvodni trate az do Svijan, primou spojku k Hodkovicim a tunel pod Javornikem... Ml.Boleslav by byla na odbocce nebo s novou zastavkou na vychode mesta,... Puvodni trat by pak slouzila regionalnim vlakum.

Umozni to expresy Liberec-Praha... Moc nejsem naklonen rekonstrukci puvodnich trati na vrt, ...

+1/0
3.6.2017 14:39
Foto

B93r75o82n46i89s62l21a98v 69G63a76b97r55y16š 2162209731

Narazil jste. Má smysl o tom uvažovat i to vybudovat. Berte aspoň Evropu jako jednolitý celek, ne jako každý stát zvlášť. Když jsou i dálnice mezinárodního charakteru, pak může být VRT celoevropský projekt.

+1/0
2.6.2017 20:37

M18i36l26a80n 90C20h43a79l97u60p61a 7124446207203

Je důležité stanovit jakým způsobem bude trať používána. Pokud budou převládat mezinárodní spoje, pak má trasování na 300 km/h svoje opodstatnění. Pokud ale chceme obsloužit též Mladou Boleslav, příp. ještě Brandýs nebo Turnov, nemá 300 km/h smysl, protože trať bude fragmentována na 4 mezistaniční úseky dl. 20-30 km, kde bude jízdní doba pro 160 km/h 10-12 minut, při 300 km/h možná 8-10 minut. Musíte počítat s tím, že vlak ujede nejméně 10 km, možná víc, než se na těch 300 km/h rozjede.

Pokud pro 160 km/h lze uvažovat vedení aspoň částečně po terénu a směrové oblouky mezi obcemi a jinými překážkami, tak pro 300 km/h to bude jeden tunel, protože do tak hustě obydlené oblasti a poměrně terénně členité se nic jiného "nevejde". Politicky bude navíc neprůchozí, pokud nebude nová trať provázána v co nejvíce bodech na stávající síť. Nikdo nebude chtít, aby mu proletělo za barákem každou půlhodinu startující letadlo a on z toho nic neměl, protože nejbližší místo nástupu je půl hodiny jízdy sockou. To se už ukazuje při trasování na Vysočině, kde obce nemají zájem zničit si okolí monstrstavbou, když tu vlaky nebudou vůbec stavět a oni pojedou dál do Prahy či Brna 2-3 hodiny busy či lokálkami.

+2/0
2.6.2017 21:45
Foto

B22r72o84n54i19s48l72a84v 42G70a58b14r31y66š 2962429561

Na železnici sice expert nejsem, ale vystudoval jsem ji jako složku dopravní technologie. Vím, proč VRT podporuju a proč má smysl.

Brandýs a Turnov jsou města zanedbatelná svou velikostí. To jste pak mohl zmínit Prostějov, Přerov, Jihlavu nebo Karlovy Vary, které jsou mnohem lidnatější.

Tím chci říct, že trasování a počet stanic nechám na odbornících (ne na politicích), ale VRT zkrátka nutná je.

+2/0
2.6.2017 21:57

J86a83n 93J73e41m70e29l67k55a 1295180

Jenže je tam spousta návazných tratí..

0/0
3.6.2017 19:11
Foto

B71r10o64n89i65s25l45a52v 70G95a98b61r44y51š 2712719521

V severozápadních Čechách je taky spousta návazných tratí.

+1/0
3.6.2017 19:19

R47a58d47e36k 12J57a80n76a22t77a 9655846114592

Pokud má někdo na Vysočině takové názory, tak to je buď z nepochopení, nebo jen záminka. Protože VRT Praha-Brno má mít 4-5 zastávek snad podle každé studie, co jsem viděl.

+1/0
2.6.2017 22:25
Foto

B44r16o11n64i74s24l39a94v 59G66a42b52r90y71š 2472509131

Na jednu stranu je to dobře, na druhou stranu tomu moc nevěřím. Autobus je na této relaci bezkonkurenčně nejrychlejší. Ale na cesty ad hoc to prostě není, pokud je pravda, že se píše o vyprodaných spojích dlouho dopředu. Člověk má aspoň alternativu v podobě vlaku místo dnešního spojení. Dvě hodiny je pořád ještě hodně. Kdyby se podařilo zkrátit to o půl hodiny, bylo by to o něčem jiném.

Nejsem si jistý, jestli na to budou lidi slyšet, ale někteří ještě stále neumějí efektivně naložit se svým časem.

PS: píšu z vlaku. ;-)

+3/0
2.6.2017 17:31

M45a70r67t32i14n 56R45u29z62i16c51k38a 1222878716937

Ono by to chtelo novou trat, Praha-M.Boleslav-Liberec... I treba v ramci VRT staveb, nemusi byt nutne na vysokou rychlost, ale rekneme 230-250km/h podel dalnice az k horam, pak klidne i konvencni rychlosti napr. 120km/h... troufam si rici, ze cesta by trvala do hodiny...

+3/0
2.6.2017 18:10
Foto

B83r31o95n59i49s22l37a45v 46G92a72b21r72y61š 2302209791

Souhlasím. :-)

0/0
2.6.2017 18:15

M34a74r22t62i19n 41R70u39z96i51c20k81a 1592408146357

Vlastne by mohla vzniknout VRT linka C.Budejovice-Tabor-Praha-M.Boleslav-Liberec... ktera neni planovana a jak Budejky tak Liberec by mel spickove napojeni na zbytek site, nyni jsou opomijeny...

Nezapomel bych ani na trat z Liberce do Hradce Kralove...

+4/0
2.6.2017 18:24
Foto

B10r61o58n59i77s18l61a49v 71G71a63b44r18y82š 2252239771

Taky nápad. Prostě nějak síťově propojit krajská města. Ostatní obce na trase by se jen "svezla".

+1/0
2.6.2017 18:45

R26a49d35e51k 83J14a95n31a47t86a 9135946744162

Fantazírujete pěkně, ale u nás je problém prosadit VRT i mezi dvěma největšími městy v zemi.

+2/0
2.6.2017 19:18

M94a30r11t89i12n 89R16u53z34i22c62k13a 1402328186897

Jako se vsim no, chce to novy zakon a taky vuli politiku, ... U obcany by to problem nebyl, kdyby byla ochota o tom mluvit a taky se na nejake stavby podivat ve svete, staci zajet do Nemecka...

+1/0
2.6.2017 19:23

S35t79a56n 47N50o56v87á21k 5317455195334

U občanů by byl velký problém. Protože tahle republika je už stavebně značně přehuštěná. Podívejte se například na plánovanou rychlostku 35 Turnov-Jičín. Ta kličkuje po krajině tam, kde je zrovna volné pole nebo louka a rychlostní silnici se vůbec nepodobá. Když se stavěla D1 nebo R10, tak to bylo v jiné situaci a taky podle toho vypadají, byly trasovány pouze podle omezení v krajině.

Jak dlouho se dohadovali na D11 s Havránkovou? Nebo v současnosti u obchvatu Přerova? A VRT potřebuje daleko delší rovné úseky, takže odpadá možnost "nějak se dohodnout" a vyvlastnit jen to nejnutnější...

Takže zapomeňte na to, že Liberce na Prahu vůbec kdy nějaká VRT bude a zaplať pámbu aspoň za štrougalovu dálnici.

+3/0
3.6.2017 7:57

O36n34d57ř52e49j 34K76n40í22ž17e19k 7288577255594

Paní Havránkovou do těchto věcí nepleťte. Ona nic nebrzdila, to jen stát ji chtěl odbýt všimným, zatímco ona chtěla půdu stejné rozlohy, bonity a cca umístění.

+3/0
3.6.2017 8:54

S33t60a77n 59N71o19v83á82k 5717725655264

Tak si to přeložte ne jako "paní Havránková", ale jako "případ Havránková". Výsledek bude tentýž - na trase "budoucí" VRT jich můžou být desítky.

+2/0
3.6.2017 9:12

M69a50r53t51i60n 42R27u42z12i76c53k79a 1142978606467

Mohou, ale take diky mytum o hluku a pod., u dalnice mate splodiny a trvaly hluk, puda u dalnice neni zrovna idealni zemedelskou pudou a zabor je podstatne vetsi + zimni udrzba a opravy povrchu...

U trati mate zabor mensi, hluk mensi a neni trvaly, puda blizko trati neni nijak znehodnocena provozem a udrzbou...

Tedy odlisne situace, jde jen o to s lidmi mluvit, navic vetsina mest je propojena niz dalnicemi a pokud je to mozne, muze, byt s odchylkami, trat vest podel nich...

+1/0
3.6.2017 14:48
Foto

B84r55o79n16i37s48l77a92v 73G29a58b98r74y56š 2972799401

Vím. Jsem myšlením někde ve 22. století...

0/0
2.6.2017 20:35

M50a92r68t49i50n 92R57u17z70i17c72k28a 1592268696417

O to by melo jit, v Krajskych mestech uz navaze regionalni sit primestskych vlaku a jine mistni dopravy...

Takove metro republiky...

+1/0
2.6.2017 19:24

Š39t12e67f74a15n 78F83r94i73č44a 7322928493496

Pokud je čas příjezdu do Prahy špatně, tak snad ani není důvod takový vlak zavádět.

+3/0
2.6.2017 17:30

M38i56r93e79k 38G50a62j65e53r 5141856479860

Staci zrusit letni cas a bude cas prijezdu perfektni.

0/0
2.6.2017 19:08

J97o84s44e65f 57T51r36ö55g96l 8809202976206

Letní čas zachovat a zrušit zimní, ten je daleko vhodnější.

+1/−1
2.6.2017 21:53

M90i10c74h45a23e72l 22C96h71a49r34v19á76t 9419848443312

...Jede rychlík do Prahy

nikdo nemá obavy

jestli dojede

Nestaví, nestaví

vůbec nikde nestaví

kdo se mu postaví

toho zajede...

Sic to bylo z Opavy, ale k tomuhle článku to sedne jak prdel na hrnec.;-D

+2/0
2.6.2017 17:15

L38u33k52á22š 40V89e87v95e45r94k63a 1147716980

Z téhle diskuze je docela vidět, jak lidi mají omezený rozhled a cestu berou jen jako cestu, nikoliv čas, který lze využít k práci, ono je rozdíl tu machrovat, že autem to zajedu za hodinu, ale za tu hodinu nic neudělám, navíc ve špičce do centra Prahy to hodina z Liberce rozhodně není a i když někdo pojede jak prase, tak spoleh na to rozhodně není, ale vlak navíc vybavený zásuvkami a wifi má tu neskutečnou výhodu, že naopak člověk neztratí cestou vůbec nic, takže teoreticky může být v "práci" už hned v Liberci, většina lidí co dojíždí do Prahy stejně mají služební ntb a dělají částečně homeoffice, takže když si udělají vlakoffice, tak jiný den místo 4h práce můžou vzít rodinku na výlet a když se to vezme z tohodle pohledu hned sme někde jinde, jenže pro Liberečáky je to neznámá věc, ačkoliv jinde se to takto běžně provozuje, jen škoda že regioshark na to není úplně nejvhodnější vozidlo, taková souprava 854+954 má v první třídě plnohodnotný stoly u kterých by se pracovalo lépe, ale ono čd nic vhodnějšího nemají, protože regioshark je svižnější a v obloucích může jet o pár km rychleji, což na tento úsek přijde celkem vhod, akorát problém pro masové rozšíření je 1 spoj ráno a 1 odpoledne, takové akce nikdy nedopadnou dobře, věřím, že kdyby jezdilo ráno několik spojů po hodině a odpoledne to stejné zpět, tak si to časem zákazníky najde a klidně se i žralok naplní, když si tu vezmeme potenciál, který ten spoj má tak je tu obrovský zábor oblastí Liberecka, Jablonecka (pokud zastaví v Rychnově) Turnovska a Mladoboleslavska, navíc by se tím více otevřela možnost i pro cesty dál za Prahu, protože na hlavní nádraží to kombinací bus+metro vyjde v podstatě na ty 2h také s dvěma přestupy, což s kufry je značně nepohodlné, samozřejmě by si tato trasa zasloužila zrychlení a kdyby se aspoň postavila spojka u Milovic, tak se to posune i do konkurenčních časů k autobusu

+8/−1
2.6.2017 17:13
Foto

B52r53o81n52i81s55l54a93v 94G47a22b61r70y71š 2532609781

Měl byste ten příspěvek rozdělit na několik menších souvětí, aby se to líp četlo. ;-) Ale jinak máte pravdu, podobný názor zastávám i já.

+1/0
2.6.2017 17:39

M86a30r86t13i78n 23R74u68z70i51c92k11a 1422328186747

S tim se da souhlasit,... Presto by si Liberec zaslouzil kvalitni rychle spojeni s Prahou a H.Kralove a pod troleji...

+4/0
2.6.2017 18:12

M14a39r55t72i68n 84K91ř77í55ž 9793692660847

Dvě hodiny z Libe do Prahy - to je slušný...pokud to je zpáteční cesta.

+1/0
2.6.2017 16:05

M94i92l58a33n 42C91h42a27l47u72p66a 7604656777753

Autem za hodinu, ale dráhou je to pro fajnšmekry: "Vlak pojede ráno z Liberce a v podvečer zpět."

+2/0
2.6.2017 15:35

S41t28a35n75i69s68l69a38v 31K51r13e81j90c41a40r 6197386813894

Ano, nemůže to konkurovat osobnímu autu. Je otázkou, jak dlouho by to trvalo autu, pokud by mělo stejné zastávky a dobu jako rychlík na nádražích. Ten kdo má auto pojede autem, ale stejně se najde dost cestujících kteří si tuto rychlíkovou nostalgii užijí.

0/0
2.6.2017 15:45

M25i70l32a43n 57V36i24k 1267805963623

Autobus to jede poloviční dobu. A můžu také pracovat, jako ve vlaku.

+1/0
2.6.2017 17:20

M40a51r46e29k 20M93a24r91t89i53n 8759664826620

V těch autobusech se teda moc dobře pracovat nedá. Sedačky jsou dost natěsno, takže na pravidelnou práci s ntb nic moc.

+3/0
2.6.2017 18:25

M73i32l13a95n 95V68i83k 1697335473653

Některé se nechají kousek vysunout do uličky - a samozřejmě nesmí vedle Vás sedět 150ti kilová obluda.

0/0
3.6.2017 12:33







Najdete na iDNES.cz