Diskuze

Už to není sci-fi. Náladu zákazníka poznají senzory, říká inovátor obchodů

Na samoobslužné pokladny už si Češi zvykli. V příštích letech je čekají v kamenných prodejnách další novinky. Obchody testují „chytré“ regály či zrcadla, ale i další futuristické nástroje. „V České republice registrujeme násobně větší zájem o automatizaci,“ říká Stanislav Zrcek, jednatel společnosti Diebold Nixdorf, která zavádí inovace do tuzemských obchodů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takže zboží v obchodech fyzicky nebude (fakt nevím, proč bych si ho měl virtuálně chodit prohlížet do kamenného obchodu), u samoobslužných kas už se čeká stejně dlouho jako u těch s obsluhou, na žádaná auta už jsou zase mnohaměsíční pořadníky, když chci koupit zimní boty v říjnu, tak nejsou, protože jsem prý přišel moc brzo, když si pro ně přijdu v lednu, tak zase nejsou, protože jsem prý zase přišel pozdě. Co jen mi to připomíná? Aspoň že toaleťáku je zatím dost. :-P

0 0
možnosti

Článek a rozhovor je značně nedotažený !;-€

"Produkty méně často prodávané možná už nebudou na obchodě fyzicky, ale jen virtuálně."

- A pak jako co? Si je objednám a pošlou mi to? To už si to mohu rovnou objednat na netu.

"Mají se pokladní a obsluha v obchodních řetězcích bát propouštění?"

- Na otázku neodpověděl. :-P

"Senzory si ohlídají, jakým tempem zboží ubývá, a doporučí objednávku."

- To už snad prodejci mohou dávno vědět díky elektronickým pokladnám propojeným s databázi hned vidět, co se jak rychle prodává, a co dochází.

"Technologie umožňuje, aby zboží, které vezmete do ruky, se ihned díky počítačovému vidění přičte na váš účet"

- Jáké, do prkénka, počítačové vidění?! Rozpoznávání z kamer nebo co si pod tím mám představit?!

Kdo tohle do háje psal a editoval?! ;-D

4 0
možnosti

V71í70t 76H10o95l88l81e14r

5. 6. 2017 9:06

také mám pocit že ten pán si jen honí triko vždyt je jasné že podle položek u pokladny dnes poznají zda některé zboží se prodává víc a je tedy nutno ho doplnit

a podle zákaznické karty zas co jaká skupina nejvíce nakupuje

virtualně se dnes nakupuje z domova na eshopech

1 0
možnosti

Děláme několik takových projektů, ale ani jeden neběží u nás. Ale nasazení v některých prodejnách je otázka v řádu dnů. Software je přizpůsoben na většinu řetězců (ne jenom potraviny, ale i hobbymarkety).

0 0
možnosti
Foto

Ten pán pěkně kecá. Je jak falešná pětka.

1/ Už některé řetězce v tuzemsku takové nástroje využívají?

Jmenovat nemůžu. Několik pilotů běží, zatím jsou ale v neveřejném režimu.

- Jinými slovy, už vás špehují a aby na ně úřady nemohly, tak je to "neveřejný režim", čili k tomu nepustí ani kontrolního uředníka státu.

2/ je hodně zákazníků, kterým to nevadí a stojí o to, aby s nimi řetězec komunikoval.

- Co je to hodně? Tato formulace dokonale zakrývá pravdu a realitu, ať je jakákoli.

3/ Mají se pokladní a obsluha v obchodních řetězcích bát propouštění?

- Na tuto otázku v podstatě neodpověděl, jen chodí kolem toho a vymlouvá se na nedostatek "kvalitních pokladní"... atd. Jistě že snížili stavy, proto to přeci dělají.

4/ My chytré regály sami nevyrábíme, nicméně implementaci v tuzemsku podporujeme.

- Komu co chce namluvit? Je přeci úpně jedno, zda špehují zákazníka přímou kamerou nebo "chytrým regálem". Je nezajímá zákazník, ale odbyt zbpží, Takže to je jen jiná forma, pro kterou nepotřebují schalování zákazníků, aby se nechali špehovat.

6 1
možnosti

Me zacina jit na nervy, jak se vse rve do telefonu, uz ted na nabiti vydrzi sotva dva dny a to jeste nen nekdy...

Uz vidim jak prijdu do obchodu a dostanu po chvili xx sms z nichz pulka budou reklamy a nez nakoupim, tak se mi vybije, pak tam budu v elektru 10 min. syat jak idiot, nez se mi nabije telefon, zjistim, ze se mi odecetlo z uctu neco co jsem nekoupil a pujdu to reklamovat...

Mj. v cr bude muset na sensorech byt antinarsanostni filtr...

4 0
možnosti

J98a66n 47P74a27v73e90l

4. 6. 2017 15:01

Rozesmála mě jeho poznámka o frontách. Fronty jsou umělé, aby se nakoupilo zboží u pokladny.

Jinak, senzory jsou a pár desítek let ještě budou dražší než prodavačka, nehledě k tomu, že automatizovaný systém doplňování by vyžadoval totálně předělat obchody (a zase, zaplatit šíleně drahý systém). A pak by museli marketingový mágové zase vymýšlet, jak lidi dokopat k tomu, aby si koupili věci které původně koupit nechtěli. Jo, časem se tenhle systém zavede. Ale nemyslím, že to je moc blízká budoucnost.

2 1
možnosti

Takze abych sel s dobou tak se muism vzdat online nakupovani a vyrazit zas do kamenneho obchodu hledat autopokladny?

0 0
možnosti

Pokrok nezastavíš :) Mimochodem většinu dat už obchodník stejně má - z různých club card atd.

0 0
možnosti

Chápete to? Ten týpek vypadá, jako by z toho všeho měl radost ....

6 1
možnosti

A proč by neměl, když řídí úspěšnou firmu, která tyto novinky umožňuje a bude o ně velký zájem?

2 0
možnosti

Jsem zvědav, k čemu tyto inteligentní stroje budou, až na Zemi budou zuřit války o vodu.

2 2
možnosti

B86e14n 32P40a68v34k90a

4. 6. 2017 14:06

No to prostě půjdete do obchodu a už při vstupu pozná počítač, že máte zlost na souseda a doporučí vám pořádnou sekeru či pořádný kvér.

4 0
možnosti