Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva škrtá část spojů. Dotovaným vlakům ČD nelze konkurovat, říká

Dopravce Arriva přes léto nespustí plánované každodenní vlakové spojení Prahy s Novou Pecí na Prachaticku, ale zůstane jen u víkendových spojů. Vysvětluje to zavedením přímého vlaku Českých drah, který je placený z veřejných rozpočtů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i46r93o38s75l83a86v 36Z93i60k32m21u71n50d 6718732287288

Klíčový problém Arrivy (a nejen jí) spočívá v tom, že na rozdíl od velkého vozu (kdysi služebního) ČD, do něhož se vejde několik desítek kol, se do malých motorových jednotek vejde pouze několik kol ...

V Německu "TO" řeší buď přestavbou souprav tak, že "vybourají" polovinu sedaček a místo nich je prostor pro kola, leč tato kapacitní redukce vyžaduje nasazení další soupravy. V Německu, kde mají těchto souprav nadbytek, žádný problém ... jede se dvojmo nebo trojmo, řízení je na více souprav řízených jedním strojvedoucím upraveno.

Podobně není zřejmé, zda Arriva akceptuje mezistátní jízdenky nebo v Česku i velmi oblíbenou jízdenku Interrail (v Německu, či jinde s tím není problém, ale co funguje bezvadně v zahraniční nemusí fungovat u nás).

0/0
5.6.2017 9:37

J25a69n 66H19o84r60a 6227341476

Mistr Sůra a jeho dotace, pořád dokola jako kolovrátek....

Tak ve světle jeho logiky jsem dnes ráno zadotoval pekaře a prodejce jeho výrobků a přečtením tohoto članku jsem zadotoval i mistrovu apanáž.

0/0
5.6.2017 8:45

V32í28t 71P22r26č92í35k 9308700564850

Arriva už nikdy! Přesvědčil jsem se na její lince Nitra - Praha, která je dlouhá asi 500 km a jezdí ji motorák, srovnatelný komfortem i rychlostí s regionovou. Když jsem tento vlak chytil v Uherském Brodě, byl jsem rád, že se dostanu přímým vlakem do Prahy. Ale přehodnotil jsem to, ještě než přišla průvodčí. Raději jsem v Olomouci přestoupil na jiný spoj, který je v Praze ještě o něco dřív a komfortem předčí tento motoráček o několik tříd.

+3/−1
5.6.2017 0:14

M11i68r85o85s40l32a31v 40Z74i19k64m47u33n25d 6158772597108

Motorovou jednotku 845 - původně 628 DB - neumím posoudit, nemám důvod s Arrivou jezdit.

Nicméně v Německu jich stále jezdí dost a tam patří k mým nejoblíbenějším vozidlům - zejména tichý řídící vůz, především pro pohodlné sedačky. Možná, že v rámci "modernizace" byly ty německé (v Německu existuje několik verzí, podle různého stupně modernizace a úprav) nahrazeny "něčím" lepším - ve skutečnosti ovšem horším ... , ale je TO NOVÉ ... ne vždy se modernizace povede, ale navenek TO působí dobře, zejména když český - ohlupovaný - zákazník nemá možnost porovnat původní (předchozí verzi).

0/0
5.6.2017 9:31

F37i19l77i62p 58H48e13r75c87í20k 9939782257505

Škoda, docela jsem se těšil. Snad Arriva nachystá jiné trasy. Jejich vlaky jsou příjemné.

0/−2
4.6.2017 12:25

K13a71r42e23l 10M80o32k53r37y90k 3936718223

a můžete upřesnit v čem jsou příjemné ?

arriva má vlaky na krátké lokální vzdálenosti rozhodně ne na dálkové trasy!

+2/−1
4.6.2017 15:59

R62o34m88a11n 86P57o70l70á28č75e33k 5166369465

To se nedozvíte ;-D

Filip je nadšený ze všeho co je Regiojet a nebo německé;-D

+1/0
4.6.2017 16:28

V37i56k43t30o79r 39N48á95r30o52ž72n63ý 3599292158

Arriva v železnici je pro mne velká neznámá. Působí na mna hodně chaosovým dojmem.Mám pocit,že její čeští manažeři nevědí co chtějí. Kolik linek a vlaků už jezdili, aby je posléze zrušili... Přece věděli dopředu,že od státu nic nedostanou a že budou muset jezdit proti dotovaným vlakům. Proč je to tedy překvapuje ?

Já jsem Arrivu chápal jako silnou firmu,která se vrhá záměrně do ztrátového byznysu jenom proto,aby získala nějaké zkušenosti,reputaci , které by využila v době,až se ve velkém budou vypisovat výběrová řízení na provoz dotovaných vlaků..

+1/−1
4.6.2017 8:42

R65a50d71e64k 76J89a22n62a30t92a 9915676794422

Vždyť jste si na otázky položené v prvním odstavci sám odpověděl v odstavci druhém.

0/0
4.6.2017 18:35

J52a65n 89J92e53m84e26l80k56a 1735910

Pro cestujícího je to dobře Ariva jezdí. Jezdí tam více spojů. DB 628 je docela pohodlný stroj, na tenhle tankodrom ideální, nemusí se přepřahat. Výhoda open access vlaku, že nutí zlepšovat služby. Přitahuje nové cestující. Ariva se tady musí snažit, aby přitáhla cestující (občerstvení atd). Ne jako když vyhraje jeden pseudosoutěž a na 15 let, má monopol a ještě si určuje cenu.

Zimolův výherce nebude jezdit pohodlnou db 628, ale sprinterem s 65 místy. Menší než jeden vůz ČD - 90 míst. A hlavně, že v požadavcích měla být klimatizace (což třeba 628 nemá). Ale v sezóně se bude část cestujících drkotat přidanou neklimatizovanou regionovou. 2 hodiny. A ještě si troufám tvrdit, že část ve stoje. Sprinter+regionova - ani to kapacitně v sezóně nebude stačit si myslím.

Čím tam jezdí dnes dráhy na osobních vlacích? 4ř vozové soupravy - 2 * vůz 842 (pneumatický podvozek), 2 přípojné vozy(po 90 místech). Tedy 340 míst.

K tomu ČD prý nádraží opouští, např. Krumlov, vybavení se prý bude likvidovat. Takže žádné čekárny, prodeje lístků na nádražích, žádné úschovny, žádný ČD bike. Funkční systém prodeje lístků, ne jako krajské srandy na tabletech.

K tomu jestli se budou za hubičku rozprodávat, šrotovat vlaky/lokomotivy.. Pak to už nikdo za 15 let nevrátí. Stejně jako v Británii..

+4/−2
4.6.2017 8:24

F81r23a38n67t57i23š92e21k 51M23a20t82ě44j71č69e46k 7433802983851

Němci se domnívají, že do kolonie stačí vlaky vyrobené více než před třiceti lety!

+1/0
3.6.2017 23:42

J47a80n 25L87a10k17o73m65ý 7741305495694

ČD se to domnívají taky - klasické rychlíky typu Brno - Jeseník či Praha - Ústí - Cheb a podobně jsou toho zářným příkladem

+11/−2
3.6.2017 23:55

M24a90r84t17i97n 33H61a45n78z73a67l 8908399559165

Ano i ne. Za bolše se tady na vozový park absolutně bodalo (dělníkovi stačí koženka a inteligence je stejně zavřená v lágru), takže porevoluční ČSD, alias ČD zdědily ohromný dluh v podobě vozového parku ze sedmdesátek. A protože každý správný čecháček by měl nejradši švýcarskou kvalitu za indické ceny, na nové vozy se nevydělá snadno, takže cesta k vyházení těchto šuplíků je prostě dlouhá a hlavně drahá, protože cena za 1 (JEDEN!!) vůz pro dálkovou dopravu atakuje 80 mil. Kč...

0/−1
4.6.2017 8:14

J58i81ř24í 78K46o75c73u15r44e42k 6225794565158

Před 30 lety? 1987. Tak fajn. 17 jednotek řady 560, 43 jednotek řady 460. Motoráky řady 814 - 244 kusů, Regionova tam patří taky. Cca 800 vagonů řady B. Motoráky řady 854, všechny.

Dieslové lokomotivy všechny, elektrické lokomotivy řady 151 a 152 všechny.

+1/0
4.6.2017 15:39
Foto

J29a54n 75V92a70l23a29l80í84k 6386459560466

I ve Švýcarsku platí dopravu nebo si myslíte že nikoliv?

Na financování veřejné dopravy v roce 2008 byl podíl federace, kantonů a obcí ve výši 5,088 mld. franků.

+10/0
3.6.2017 21:28

R50o67m16a56n 96P70o61l66á17č91e15k 5696329485

To je základní problém zdejší diskuze, kde dodnes část nepochopila rozdíl mezi dotací a objednávkou služby, kterou musí někdo zaplatit:-)

+12/0
3.6.2017 21:37

R26o79m72a65n 20P81o87l72á54č23e24k 5466839925

Arriva je největší odpad co v dopravě existuje... At už vlaky, tak autobusy...

Navíc kolik že dostali DB v loni od německého státu injekci, aby neměly problém? 1 mld EUR?

+7/−2
3.6.2017 21:22

J38i10ř39í 50J11o29z36a 3638763350641

Arriva spada pod koncern Deutsche Bahn. Zacalo to jidlem (jina kvalita jidla na Zapade nez u nas pri srovnani stejneho produktu) a pokracuje to vlaky... kdy to skonci? To opravdu porad budeme odkladistem pro Zapad?

+5/−2
3.6.2017 20:31

R82a85d53e62k 47J83a86n10a89t80a 9645156654782

Dokud nebudou lidé ochotni platit 4x vyšší jízdné, tak ano.

+5/0
3.6.2017 21:13

R45o64m61a93n 61P43o82l34á76č72e77k 5906759295

Jak píše Radek... Je to všechno se vším... Siemens prodává Railjet za stejnou cenu ČD, DB a nebo OBB...

Taky si za český průměrný plat koupíte průměrné auto za 24 měsíců, ale němec si ho z průměru koupí za rok... (Hodně zjednodušený příklad).

+1/0
3.6.2017 21:26

F31i29l88i25p 94H39e55r97c12í28k 9919742407585

A proč by DB tady nemohla něco provozovat ? Arriva má dobré vlaky i autobusy.

+1/0
4.6.2017 12:26

R83a13d57e45k 33Š84i31m82e71k 3123813737305

To je fakt, že dotace jsou mrháním peněz daňových poplatníků, nicméně na západ od našich hranic se občas stále domnívají, že nám sem stále mohou poslat cokoliv...

+3/−1
3.6.2017 20:21

L10i61b76o88r 69J91a21n80e67č61e74k 4895695495891

Dotovat to, co je schopne se uzivit samo je zlodejina a mrhani penez, za ktere by nekdo mel jit sedet.

+3/−10
3.6.2017 19:55

R65a59d74e69k 68J52a74n92a68t30a 9555516434102

Jenže to není tento případ.

a) Arriva to taky dotuje, stojí za ní silné (státní) Deutsche Bahn

b) plánovaný spoj Praha-Šumava byl kvalitou horší, než spoj ČD, tj. jiná služba

+7/−2
3.6.2017 20:05

K45a26r23e23l 65M34o97k49r51y12k 3146478463

tak tímto motoráčkem,který má jedno wc,až na pár míst v přední části minimální rozteč mezi sedadly,žádná vyšší třída jsem jel ze zvědavosti z Budějovic do Krumlova a stačilo i na tuto vzdálenost nepohodlné nechápu jak tím může někdo jezdit až na Slovensko ?!

+14/−2
3.6.2017 18:47

F12r45a94n70t43i24š80e92k 15V51a16n14ě60k 1577854837307

Já jo. Prostě značná většina lidí jde po ceně, i kdyby jeli na dřevěných pryčnách a pokud k tomu dostanou ještě něco "zdarma", tak jsou v ráji.:-)

+2/−1
3.6.2017 18:49

J46i66ř26í 57K75o56c83u64r67e19k 6335664645148

A šotouši jsou ochotní si připlácet za 70 roků starou dřevěnou lavici v motoráku řady 831.

0/0
4.6.2017 15:41

R76a64d77i78m 22Š66o67l96c 1475425825464

A proč se nenapíše rovnou, že Arriva je součástí také státního molochu DB. Tak buďme trochu vlastenci, ne? ;-)

+5/−5
3.6.2017 18:47

L95u53c57i92a96n 24P61a61p27a47z73i46a15n 5504317911275

To snad tušili od samého počátku, že národní dopravce je náš favorit, nikoli staré vysloužilé vagony z Německa. Arrivu nechceme.

+6/−7
3.6.2017 18:29

L55i64b84o98r 12J60a35n54e55č71e49k 4605315245721

Nevim jakeho naroda jste prislusnikem, ale v CR jsou CD hlavni darmozrout.

+4/−9
3.6.2017 19:57

L37u32k24á75š 95S15e74d83l50á49č24e47k 1403157747610

Arriva s vlaky z osmdesátých let nemůže v ČR konkurovat. Lidé jsou zvyklí na moderní soupravy.

+12/−4
3.6.2017 18:22

R27a74d45e29k 85J28a61n95a50t95a 9665526674892

Ano, pokud mám srovnat tuto jednotku 845 (bez klimatizace, diesel pod dráty) a soupravu, co v podobném čase na této trase nasazují ČD (modernizované vozy Bdpee), tak ČD vedou. A to i nabízenou kapacitou vlaku.

+6/0
3.6.2017 18:47

L22i65b26o58r 72J76a27n17e25č30e50k 4895105585621

Lide jsou zvykli na moderni soupravy jezdici v zahranici. Navic nejde o konkurenci, kdyz CD nejsou schopeny vydelat na naklady a jsou placeny z dani.

+1/−3
3.6.2017 19:59

I46v87a23n 50H95o87l43a55s 5787527518147

> kdyz CD nejsou schopeny vydelat na naklady a jsou placeny z dani

Zatímco jiní dopravci v Evropě jsou nejen na lukrativních tratích, ale prakticky všude schopni na náklady vydělat a z "daní" placení nejsou, že??

+1/0
4.6.2017 23:42

F62r79a55n18t17i41š81e58k 12V80a23n55ě11k 1837984677307

Na té trasy byly všechny spoje objednané krajem či státem, byť ne přímé spojení. Ale přímý vlak jel z Prahy až do Českého Krumlova a už od prosince, takže to Arriva dobře věděla. A kolik procent cestujících jelo s nimi až z Prahy až do Nové Pece. Spíše jen prostě nevyšel byznys plán a to je vše. Navíc u spojů, které jsou objednané státem je jistota, že pojedou na základě objednávky a ne, že se ze dne na den soukromá společnost rozhodne, že nepojede.

+4/−3
3.6.2017 18:15

J98o44s37e60f 46H86o59n78e38š 7271922330323

Kritizovat,že nevyšel byznys plan je laciné.Na začátku roku začal na Lipno jezdit Jančura i LEO,kterí odčerpali potencialní cestující

0/0
3.6.2017 19:25

L70u79k30á35š 23Š54m44a74h42e81l 2677764132434

Není Lipno (nad Vltavou + Frymburk) jako Lipno (Nová Pec, Horná Planá, Černá v Pošumaví).

0/0
5.6.2017 13:10

J17o10s93e93f 13H43o86n57e53š 7161752110423

Jenom na okraj-LEO a Jančura obsluhuje usek Lipno-Černá-Krumlov

+1/0
5.6.2017 19:06

J67a57n 38L13a63k64o77m58ý 7521755805584

A přitom by mohli zatím za svoje vlítnout na Liberec jak plánují ČD a pak doufat, že by jim to kraj (MD) dosypával

0/0
3.6.2017 17:35

J85i23r84k33a 12N55o92v69á83k 6262715385329

jezdit vlakem do liberce (z prahy) je skutečně jen pro ty nejskalnější fandy. nevím zda jich je tolik, aby zaplnili vlak.

+1/−1
3.6.2017 17:41
Foto

J98a29n 87V82a31l75a28l46í53k 6126169830526

pro kritiky Čd jak by jste chtěli zajistit dopravní obslužnost na nějaké trati kde jezdí ČD a má tam třeba cca 26 spojů jedním směrem, myslíte si že by to nahradil hned nějaký soukomník a měl by dostatečnou kapacitu vlaků nebo by se zhoršila dopravní obslužnost a jezdilo by vlaků méně?

+2/−2
3.6.2017 17:31

O64n22d47ř64e57j 56N28o22v54á56k 9737724299149

Jak víte, že by neměl?

Mimochodem - pamatujete, jak před lety ČD stávkovala?

Prvních pár dnů to byl šok, pak se vzpamatovali - hlavně autobusáci (a kamioňáci) masivně posílili všechny spoje ....

Po týdnu odboráři ČD tu stávku raději sami ukončili, aby se neprovalilo naplno, že bez ČD tento stát dokáže žít .....

+9/−4
3.6.2017 17:36
Foto

J30a17n 72V83a41l66a74l41í65k 6586699690536

když by ČD měli stávkovat celorepublikově tak tak to autobusáci nedají a zkolabuje dopravní obslužnost... a jen tak mimochodem kdo posílil na vánoce spoje na Ostravu když Jančura ubral vágony aby mohl jezdit do Brna? Jančura se prostě na ty lidi vykašlal neb nato neměl kapacitu ale cpal se jinam že...

+6/−2
3.6.2017 18:18

R14a39d49e68k 82J27a27n13a37t56a 9455606234802

"pamatujete, jak před lety ČD stávkovala?"

----------

To ale bylo hodně hodně dávno, nemyslíte? Myslím, že 1997, takže před 20 lety. Od té doby ČD nestávkovaly (stávka v roce 2011 byla pouze jeden den a nebyla to stávka jen ČD, ale spousty dalších dopravců včetně Pražské a nrněnské MHD ..).

+3/−1
3.6.2017 18:35
Foto

J85a73n 41V18a57l56a24l26í45k 6386329520846

Stávka řidičů autobusů výrazně zasáhne čtyři kraje. České dráhy posílí vlaky

0/0
3.6.2017 19:12

L89i80b80o16r 87J86a73n18e25č17e14k 4895125855261

On by tam dokazal jezdit leckdo ale musel by mit dotace jako CD.:-(

+2/−2
3.6.2017 20:01

J79i25r47k79a 53N92o37v79á83k 6382605945579

popravdě tu arrivu nechápu. když v tomto případě naříká, že nelze konkurovat, protože předtím jede vlak čd placený krajem, tak jak potom může konkurovat na lince praha-benešov, kde ostatní linky jezdí v rámci integrovaného systému (S9), tedy přes 90% cestujících jezdí na opencard, kterážto ovšem u arrivy neplatí a je nutné zakoupit jízdenku. když ten vlak vidím ve vršovicích, tak je v něm odhadem tak do 10 lidí.

tak jak se jim to může vyplatit ? nebo že by na téhle trati prodělek nevadil ?

+5/−1
3.6.2017 17:29

R24a33d33e53k 93J74a27n46a75t63a 9545346934392

Prodělek jim nevadí nikde, s tím počítají, protože jde o reference - oni se chtějí zapojit do soutěží, až teda nějaké budou.

A že zrušili (resp. vůbec nezavedli) tento vlak Praha-Šumava? Holt by prodělával asi o něco více, než ten u Prahy, protože trpí sezónností.

+1/0
3.6.2017 19:35
Foto

J77a58n 34V13a67l53a37l98í64k 6226849720416

p.Ondřeji Nováku proč tedy u soukromých dopravců autobusů kteří dostávají platbu za objednanou službu se nemluví o dotacích tak jako u ČD... u autobusu vám to nevadí tak jako vám to vadí u ČD?

Kraje ročně zaplatí autobusovým dopravcům přes pět miliard korun za to, že pro ně zajišťují dopravu na ztrátových regionálních linkách.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kraje-autobusy-doprava-smlouvy-bez-souteze-fzq-/eko-doprava.aspx?c=A170529_202603_eko-doprava_ale

+5/−1
3.6.2017 17:23

J96i53r11k32a 59N35o78v59á10k 6822805465189

tady nejde o dotace na provozování linek, tam bych bral, že jde o platbu za službu, ale o dotace na pořízení nových vozidel.

0/0
3.6.2017 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.