Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva škrtá část spojů. Dotovaným vlakům ČD nelze konkurovat, říká

Dopravce Arriva přes léto nespustí plánované každodenní vlakové spojení Prahy s Novou Pecí na Prachaticku, ale zůstane jen u víkendových spojů. Vysvětluje to zavedením přímého vlaku Českých drah, který je placený z veřejných rozpočtů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i37r65o58s71l45a68v 77Z65i82k29m89u70n24d 6468162827118

Klíčový problém Arrivy (a nejen jí) spočívá v tom, že na rozdíl od velkého vozu (kdysi služebního) ČD, do něhož se vejde několik desítek kol, se do malých motorových jednotek vejde pouze několik kol ...

V Německu "TO" řeší buď přestavbou souprav tak, že "vybourají" polovinu sedaček a místo nich je prostor pro kola, leč tato kapacitní redukce vyžaduje nasazení další soupravy. V Německu, kde mají těchto souprav nadbytek, žádný problém ... jede se dvojmo nebo trojmo, řízení je na více souprav řízených jedním strojvedoucím upraveno.

Podobně není zřejmé, zda Arriva akceptuje mezistátní jízdenky nebo v Česku i velmi oblíbenou jízdenku Interrail (v Německu, či jinde s tím není problém, ale co funguje bezvadně v zahraniční nemusí fungovat u nás).

0/0
5.6.2017 9:37

J44a48n 64H76o51r65a 6167361136

Mistr Sůra a jeho dotace, pořád dokola jako kolovrátek....

Tak ve světle jeho logiky jsem dnes ráno zadotoval pekaře a prodejce jeho výrobků a přečtením tohoto članku jsem zadotoval i mistrovu apanáž.

0/0
5.6.2017 8:45

V60í93t 74P85r41č47í52k 9878390194920

Arriva už nikdy! Přesvědčil jsem se na její lince Nitra - Praha, která je dlouhá asi 500 km a jezdí ji motorák, srovnatelný komfortem i rychlostí s regionovou. Když jsem tento vlak chytil v Uherském Brodě, byl jsem rád, že se dostanu přímým vlakem do Prahy. Ale přehodnotil jsem to, ještě než přišla průvodčí. Raději jsem v Olomouci přestoupil na jiný spoj, který je v Praze ještě o něco dřív a komfortem předčí tento motoráček o několik tříd.

+3/−1
5.6.2017 0:14

M11i84r36o59s80l23a75v 79Z11i66k67m91u74n76d 6468292707748

Motorovou jednotku 845 - původně 628 DB - neumím posoudit, nemám důvod s Arrivou jezdit.

Nicméně v Německu jich stále jezdí dost a tam patří k mým nejoblíbenějším vozidlům - zejména tichý řídící vůz, především pro pohodlné sedačky. Možná, že v rámci "modernizace" byly ty německé (v Německu existuje několik verzí, podle různého stupně modernizace a úprav) nahrazeny "něčím" lepším - ve skutečnosti ovšem horším ... , ale je TO NOVÉ ... ne vždy se modernizace povede, ale navenek TO působí dobře, zejména když český - ohlupovaný - zákazník nemá možnost porovnat původní (předchozí verzi).

0/0
5.6.2017 9:31

F60i24l91i64p 19H65e26r71c18í42k 9579322707575

Škoda, docela jsem se těšil. Snad Arriva nachystá jiné trasy. Jejich vlaky jsou příjemné.

0/−2
4.6.2017 12:25

K75a72r18e43l 63M38o27k69r52y40k 3556128933

a můžete upřesnit v čem jsou příjemné ?

arriva má vlaky na krátké lokální vzdálenosti rozhodně ne na dálkové trasy!

+2/−1
4.6.2017 15:59

R35o81m21a64n 11P33o27l64á58č77e18k 5296269925

To se nedozvíte ;-D

Filip je nadšený ze všeho co je Regiojet a nebo německé;-D

+1/0
4.6.2017 16:28

V64i50k67t47o52r 43N96á44r98o13ž38n85ý 3169452428

Arriva v železnici je pro mne velká neznámá. Působí na mna hodně chaosovým dojmem.Mám pocit,že její čeští manažeři nevědí co chtějí. Kolik linek a vlaků už jezdili, aby je posléze zrušili... Přece věděli dopředu,že od státu nic nedostanou a že budou muset jezdit proti dotovaným vlakům. Proč je to tedy překvapuje ?

Já jsem Arrivu chápal jako silnou firmu,která se vrhá záměrně do ztrátového byznysu jenom proto,aby získala nějaké zkušenosti,reputaci , které by využila v době,až se ve velkém budou vypisovat výběrová řízení na provoz dotovaných vlaků..

+1/−1
4.6.2017 8:42

R54a49d34e63k 63J32a45n35a31t91a 9315476394202

Vždyť jste si na otázky položené v prvním odstavci sám odpověděl v odstavci druhém.

0/0
4.6.2017 18:35

J24a40n 35J43e22m33e14l12k71a 1185580

Pro cestujícího je to dobře Ariva jezdí. Jezdí tam více spojů. DB 628 je docela pohodlný stroj, na tenhle tankodrom ideální, nemusí se přepřahat. Výhoda open access vlaku, že nutí zlepšovat služby. Přitahuje nové cestující. Ariva se tady musí snažit, aby přitáhla cestující (občerstvení atd). Ne jako když vyhraje jeden pseudosoutěž a na 15 let, má monopol a ještě si určuje cenu.

Zimolův výherce nebude jezdit pohodlnou db 628, ale sprinterem s 65 místy. Menší než jeden vůz ČD - 90 míst. A hlavně, že v požadavcích měla být klimatizace (což třeba 628 nemá). Ale v sezóně se bude část cestujících drkotat přidanou neklimatizovanou regionovou. 2 hodiny. A ještě si troufám tvrdit, že část ve stoje. Sprinter+regionova - ani to kapacitně v sezóně nebude stačit si myslím.

Čím tam jezdí dnes dráhy na osobních vlacích? 4ř vozové soupravy - 2 * vůz 842 (pneumatický podvozek), 2 přípojné vozy(po 90 místech). Tedy 340 míst.

K tomu ČD prý nádraží opouští, např. Krumlov, vybavení se prý bude likvidovat. Takže žádné čekárny, prodeje lístků na nádražích, žádné úschovny, žádný ČD bike. Funkční systém prodeje lístků, ne jako krajské srandy na tabletech.

K tomu jestli se budou za hubičku rozprodávat, šrotovat vlaky/lokomotivy.. Pak to už nikdo za 15 let nevrátí. Stejně jako v Británii..

+4/−2
4.6.2017 8:24

F59r38a47n21t61i72š46e20k 29M25a32t68ě93j62č39e41k 7143412253591

Němci se domnívají, že do kolonie stačí vlaky vyrobené více než před třiceti lety!

+1/0
3.6.2017 23:42

J22a58n 14L87a87k96o59m72ý 7331195495464

ČD se to domnívají taky - klasické rychlíky typu Brno - Jeseník či Praha - Ústí - Cheb a podobně jsou toho zářným příkladem

+11/−2
3.6.2017 23:55

M61a55r14t72i17n 87H20a40n58z10a29l 8908979179655

Ano i ne. Za bolše se tady na vozový park absolutně bodalo (dělníkovi stačí koženka a inteligence je stejně zavřená v lágru), takže porevoluční ČSD, alias ČD zdědily ohromný dluh v podobě vozového parku ze sedmdesátek. A protože každý správný čecháček by měl nejradši švýcarskou kvalitu za indické ceny, na nové vozy se nevydělá snadno, takže cesta k vyházení těchto šuplíků je prostě dlouhá a hlavně drahá, protože cena za 1 (JEDEN!!) vůz pro dálkovou dopravu atakuje 80 mil. Kč...

0/−1
4.6.2017 8:14

J48i58ř93í 71K97o40c91u97r46e78k 6435324725748

Před 30 lety? 1987. Tak fajn. 17 jednotek řady 560, 43 jednotek řady 460. Motoráky řady 814 - 244 kusů, Regionova tam patří taky. Cca 800 vagonů řady B. Motoráky řady 854, všechny.

Dieslové lokomotivy všechny, elektrické lokomotivy řady 151 a 152 všechny.

+1/0
4.6.2017 15:39
Foto

J86a47n 94V16a81l31a42l17í34k 6686969530156

I ve Švýcarsku platí dopravu nebo si myslíte že nikoliv?

Na financování veřejné dopravy v roce 2008 byl podíl federace, kantonů a obcí ve výši 5,088 mld. franků.

+10/0
3.6.2017 21:28

R29o62m58a84n 95P89o89l93á34č74e25k 5766489315

To je základní problém zdejší diskuze, kde dodnes část nepochopila rozdíl mezi dotací a objednávkou služby, kterou musí někdo zaplatit:-)

+12/0
3.6.2017 21:37

R62o16m35a37n 54P86o66l83á23č81e95k 5916349445

Arriva je největší odpad co v dopravě existuje... At už vlaky, tak autobusy...

Navíc kolik že dostali DB v loni od německého státu injekci, aby neměly problém? 1 mld EUR?

+7/−2
3.6.2017 21:22

J16i51ř68í 13J10o85z86a 3778823300571

Arriva spada pod koncern Deutsche Bahn. Zacalo to jidlem (jina kvalita jidla na Zapade nez u nas pri srovnani stejneho produktu) a pokracuje to vlaky... kdy to skonci? To opravdu porad budeme odkladistem pro Zapad?

+5/−2
3.6.2017 20:31

R36a82d83e91k 22J30a89n15a82t20a 9545276434682

Dokud nebudou lidé ochotni platit 4x vyšší jízdné, tak ano.

+5/0
3.6.2017 21:13

R98o28m61a78n 45P13o10l96á65č59e27k 5326559735

Jak píše Radek... Je to všechno se vším... Siemens prodává Railjet za stejnou cenu ČD, DB a nebo OBB...

Taky si za český průměrný plat koupíte průměrné auto za 24 měsíců, ale němec si ho z průměru koupí za rok... (Hodně zjednodušený příklad).

+1/0
3.6.2017 21:26

F47i45l75i37p 51H16e95r60c83í98k 9309682747115

A proč by DB tady nemohla něco provozovat ? Arriva má dobré vlaky i autobusy.

+1/0
4.6.2017 12:26

R29a61d94e96k 50Š69i40m86e68k 3263143847545

To je fakt, že dotace jsou mrháním peněz daňových poplatníků, nicméně na západ od našich hranic se občas stále domnívají, že nám sem stále mohou poslat cokoliv...

+3/−1
3.6.2017 20:21

L35i84b28o42r 93J96a44n40e44č74e77k 4895905615131

Dotovat to, co je schopne se uzivit samo je zlodejina a mrhani penez, za ktere by nekdo mel jit sedet.

+3/−10
3.6.2017 19:55

R67a76d78e24k 43J34a95n45a96t31a 9355146144162

Jenže to není tento případ.

a) Arriva to taky dotuje, stojí za ní silné (státní) Deutsche Bahn

b) plánovaný spoj Praha-Šumava byl kvalitou horší, než spoj ČD, tj. jiná služba

+7/−2
3.6.2017 20:05

K57a17r21e47l 31M50o34k98r80y86k 3736778663

tak tímto motoráčkem,který má jedno wc,až na pár míst v přední části minimální rozteč mezi sedadly,žádná vyšší třída jsem jel ze zvědavosti z Budějovic do Krumlova a stačilo i na tuto vzdálenost nepohodlné nechápu jak tím může někdo jezdit až na Slovensko ?!

+14/−2
3.6.2017 18:47

F87r26a30n28t60i77š77e83k 10V48a34n69ě21k 1107884817447

Já jo. Prostě značná většina lidí jde po ceně, i kdyby jeli na dřevěných pryčnách a pokud k tomu dostanou ještě něco "zdarma", tak jsou v ráji.:-)

+2/−1
3.6.2017 18:49

J72i70ř39í 36K37o26c70u78r53e40k 6615424775978

A šotouši jsou ochotní si připlácet za 70 roků starou dřevěnou lavici v motoráku řady 831.

0/0
4.6.2017 15:41

R37a69d56i38m 56Š79o11l17c 1535355375734

A proč se nenapíše rovnou, že Arriva je součástí také státního molochu DB. Tak buďme trochu vlastenci, ne? ;-)

+5/−5
3.6.2017 18:47

L16u71c22i61a39n 33P19a97p51a11z16i36a61n 5884147561815

To snad tušili od samého počátku, že národní dopravce je náš favorit, nikoli staré vysloužilé vagony z Německa. Arrivu nechceme.

+6/−7
3.6.2017 18:29

L34i47b31o67r 69J36a41n50e53č59e34k 4635705625841

Nevim jakeho naroda jste prislusnikem, ale v CR jsou CD hlavni darmozrout.

+4/−9
3.6.2017 19:57

L11u98k51á64š 16S40e77d32l19á67č98e84k 1683497117940

Arriva s vlaky z osmdesátých let nemůže v ČR konkurovat. Lidé jsou zvyklí na moderní soupravy.

+12/−4
3.6.2017 18:22

R90a95d60e71k 10J88a52n47a12t85a 9305876794592

Ano, pokud mám srovnat tuto jednotku 845 (bez klimatizace, diesel pod dráty) a soupravu, co v podobném čase na této trase nasazují ČD (modernizované vozy Bdpee), tak ČD vedou. A to i nabízenou kapacitou vlaku.

+6/0
3.6.2017 18:47

L73i86b39o52r 51J60a88n61e90č74e93k 4695985585111

Lide jsou zvykli na moderni soupravy jezdici v zahranici. Navic nejde o konkurenci, kdyz CD nejsou schopeny vydelat na naklady a jsou placeny z dani.

+1/−3
3.6.2017 19:59

I37v55a81n 13H57o39l72a73s 5127237108197

> kdyz CD nejsou schopeny vydelat na naklady a jsou placeny z dani

Zatímco jiní dopravci v Evropě jsou nejen na lukrativních tratích, ale prakticky všude schopni na náklady vydělat a z "daní" placení nejsou, že??

+1/0
4.6.2017 23:42

F97r26a14n54t57i43š39e18k 35V97a38n95ě59k 1437114437687

Na té trasy byly všechny spoje objednané krajem či státem, byť ne přímé spojení. Ale přímý vlak jel z Prahy až do Českého Krumlova a už od prosince, takže to Arriva dobře věděla. A kolik procent cestujících jelo s nimi až z Prahy až do Nové Pece. Spíše jen prostě nevyšel byznys plán a to je vše. Navíc u spojů, které jsou objednané státem je jistota, že pojedou na základě objednávky a ne, že se ze dne na den soukromá společnost rozhodne, že nepojede.

+4/−3
3.6.2017 18:15

J95o16s29e53f 88H10o57n73e16š 7751112430243

Kritizovat,že nevyšel byznys plan je laciné.Na začátku roku začal na Lipno jezdit Jančura i LEO,kterí odčerpali potencialní cestující

0/0
3.6.2017 19:25

L64u50k37á60š 79Š63m73a70h49e22l 2647284922124

Není Lipno (nad Vltavou + Frymburk) jako Lipno (Nová Pec, Horná Planá, Černá v Pošumaví).

0/0
5.6.2017 13:10

J57o52s17e97f 94H70o39n42e26š 7921892540373

Jenom na okraj-LEO a Jančura obsluhuje usek Lipno-Černá-Krumlov

+1/0
5.6.2017 19:06

J13a95n 82L37a63k16o90m83ý 7731555325824

A přitom by mohli zatím za svoje vlítnout na Liberec jak plánují ČD a pak doufat, že by jim to kraj (MD) dosypával

0/0
3.6.2017 17:35

J31i79r94k35a 66N16o88v69á17k 6552255625679

jezdit vlakem do liberce (z prahy) je skutečně jen pro ty nejskalnější fandy. nevím zda jich je tolik, aby zaplnili vlak.

+1/−1
3.6.2017 17:41
Foto

J13a47n 52V34a17l20a66l88í18k 6466669520386

pro kritiky Čd jak by jste chtěli zajistit dopravní obslužnost na nějaké trati kde jezdí ČD a má tam třeba cca 26 spojů jedním směrem, myslíte si že by to nahradil hned nějaký soukomník a měl by dostatečnou kapacitu vlaků nebo by se zhoršila dopravní obslužnost a jezdilo by vlaků méně?

+2/−2
3.6.2017 17:31

O36n64d85ř20e73j 78N60o74v22á49k 9597474909369

Jak víte, že by neměl?

Mimochodem - pamatujete, jak před lety ČD stávkovala?

Prvních pár dnů to byl šok, pak se vzpamatovali - hlavně autobusáci (a kamioňáci) masivně posílili všechny spoje ....

Po týdnu odboráři ČD tu stávku raději sami ukončili, aby se neprovalilo naplno, že bez ČD tento stát dokáže žít .....

+9/−4
3.6.2017 17:36
Foto

J65a66n 95V49a67l74a94l13í52k 6406489470216

když by ČD měli stávkovat celorepublikově tak tak to autobusáci nedají a zkolabuje dopravní obslužnost... a jen tak mimochodem kdo posílil na vánoce spoje na Ostravu když Jančura ubral vágony aby mohl jezdit do Brna? Jančura se prostě na ty lidi vykašlal neb nato neměl kapacitu ale cpal se jinam že...

+6/−2
3.6.2017 18:18

R26a41d70e57k 67J23a77n61a14t30a 9445516824172

"pamatujete, jak před lety ČD stávkovala?"

----------

To ale bylo hodně hodně dávno, nemyslíte? Myslím, že 1997, takže před 20 lety. Od té doby ČD nestávkovaly (stávka v roce 2011 byla pouze jeden den a nebyla to stávka jen ČD, ale spousty dalších dopravců včetně Pražské a nrněnské MHD ..).

+3/−1
3.6.2017 18:35
Foto

J37a35n 13V74a69l29a39l16í52k 6796699130706

Stávka řidičů autobusů výrazně zasáhne čtyři kraje. České dráhy posílí vlaky

0/0
3.6.2017 19:12

L61i69b82o67r 42J40a23n63e94č17e87k 4885325225151

On by tam dokazal jezdit leckdo ale musel by mit dotace jako CD.:-(

+2/−2
3.6.2017 20:01

J13i61r75k14a 26N90o86v74á26k 6372735765909

popravdě tu arrivu nechápu. když v tomto případě naříká, že nelze konkurovat, protože předtím jede vlak čd placený krajem, tak jak potom může konkurovat na lince praha-benešov, kde ostatní linky jezdí v rámci integrovaného systému (S9), tedy přes 90% cestujících jezdí na opencard, kterážto ovšem u arrivy neplatí a je nutné zakoupit jízdenku. když ten vlak vidím ve vršovicích, tak je v něm odhadem tak do 10 lidí.

tak jak se jim to může vyplatit ? nebo že by na téhle trati prodělek nevadil ?

+5/−1
3.6.2017 17:29

R85a35d28e77k 96J20a16n10a44t47a 9765186524932

Prodělek jim nevadí nikde, s tím počítají, protože jde o reference - oni se chtějí zapojit do soutěží, až teda nějaké budou.

A že zrušili (resp. vůbec nezavedli) tento vlak Praha-Šumava? Holt by prodělával asi o něco více, než ten u Prahy, protože trpí sezónností.

+1/0
3.6.2017 19:35
Foto

J72a39n 94V86a80l95a26l10í48k 6286939970546

p.Ondřeji Nováku proč tedy u soukromých dopravců autobusů kteří dostávají platbu za objednanou službu se nemluví o dotacích tak jako u ČD... u autobusu vám to nevadí tak jako vám to vadí u ČD?

Kraje ročně zaplatí autobusovým dopravcům přes pět miliard korun za to, že pro ně zajišťují dopravu na ztrátových regionálních linkách.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kraje-autobusy-doprava-smlouvy-bez-souteze-fzq-/eko-doprava.aspx?c=A170529_202603_eko-doprava_ale

+5/−1
3.6.2017 17:23

J69i82r17k50a 15N66o45v72á19k 6802685215349

tady nejde o dotace na provozování linek, tam bych bral, že jde o platbu za službu, ale o dotace na pořízení nových vozidel.

0/0
3.6.2017 17:33







Najdete na iDNES.cz