Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express nehodou přišel o pětinu spojů, výpadek chtějí nahradit ČD

Z jízdního řádu společnosti Leo Express mizí po pondělní nehodě v Přerově na neurčito dva páry spojů každým směrem mezi Prahou a Bohumínem. Na problém soukromého dopravce reagují České dráhy, které oznámily posílení některých vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i74r76o49s81l43a47v 22Z21i71k53m49u39n75d 6778802257868

Místo posilování vlaků by bylo jednodušší poslat v plánované trase posunuté teoreticky o 1 minutu později samostatnou soupravu 471 ...

+1/−1
8.6.2017 7:55

P83e30t78r 39Š87e35d79i12v19ý 8976452836751

Leo

0/0
7.6.2017 7:10

A27l20a20n 28Ř74e71p93k20a 4785556

To už nemají s ČD dobré vztahy jako dřív, nebo jen nechtějí platit za zálohu? Vím že zpočátku si od ČD pár vozů pronajali když měli o jednotku méně.. Nevím teď zda to byl samostatný vlak, nebo přidané vozy k ČD vlaku, ale to je fuk.

0/0
6.6.2017 7:26

V70l25a87d10i10m82í49r 33F65i73b23i65g81e72r 5224451871244

Jo soukromníci by rádi nahradili ČD, ale jakmile je problém nemají zálohu a spoje bez náhrady zruší. Zákazníci nechť si poradí sami. A až bude opraveno ať se vrátí a zanevřou na ty zlé České dráhy které jim ničí byznys, ale pro takové případy mají zálohy.

Obávám se že kdyby jim souprava klekla v půli cesty lidi vysadí a nechají je tam. To u ČD ať jsou jakékoli nehrozí, mají nasmlouvané autobusy a cestující vždy dovezou, buď na nejbližší nádraží odkud lze pokračovat, nebo přimo do cíle.

+31/0
5.6.2017 19:13

J12i40ř38í 23K75o86c77u31r29e65k 6585164525928

Mno a to je důvod je na výběrovky nepustit? Aby si tu zálohu udělat nemohli?

+2/0
5.6.2017 21:42

M73i50c33h67a71l 46M78a11l36ý 5582224289113

Komiku, CD si zalohy postavily za nase sane, za statem garantovane uvery a z prachu za vykony bez vyberek. To by dokazal asi kazdy...

+2/−9
5.6.2017 22:21

M14i53r37o55s61l36a15v 95Z76i24k42m12u21n22d 6328612297668

Provozní zálohu mají zejména v zemi železnici zaslíbené = Švýcarsko. Tam mají "desítky" provozních záloh okamžitě připravených k vyjetí, takže při větším zpoždění vlaku ze zahraničí se vystavuje záložní souprava = jakákoli, kde je vůz I. třídy. Takže na EC vlaku jede příměstská jednotka. Cestujícím je TO jedno, protože jejich vlak jede "VČAS" ... A nikdo se ve Švýcarsku nestěžuje, že někdo si za peníze "daňových poplatníků" pořídil zálohy ... Ono TO v tom Švýcarsku funguje podobně jako v Česku - stát (konfederace) nebo kantony (obdoba českých krajů) si vlaky objednávají u dopravců ... Na rozdíl od úsporných objednávek na dvou nebo vícehodinový interval se tam jezdí nejdéle v hodinovém intervalu, ale na většině tras je interval 30 minut a kvůli zájmu cestujících se zkracuje na 15 minut. Aby to bylo možné, tak se modernizuje infrastruktura budováním druhých kolejí ...

+3/0
8.6.2017 8:01
Foto

M16i67c69h71a18l 31N88a76j26m76a32n 7389123636630

Ano, proto je nejlepší soukromníky (generují zisk a platí daně) zlikvidovat a naopak podporovat České dráhy (generují ztrátu a a jsou provozovány z našich daní).

Nezdá se Vám to trochu divné?

+1/−11
5.6.2017 22:44

M68a75r26t74i37n 13K53o26ž86í76n 1725186351690

Který železniční dopravce u nás generuje zisk?

+4/0
5.6.2017 23:17
Foto

J35a66n 78V73a39l54a22l43í43k 6816299330726

a soukromníci za naše daně nejezdí?? jen na trati praha - ostrava dostávají víc než když tam jezdili čd na objednávku...

+13/0
6.6.2017 6:45

J58a88n 29N54o84v40á47k 7575534568447

ale přepraví více lidí než jezdívalo!

+2/−5
6.6.2017 10:14

S53t39a12n23i53s83l40a58v 79H51e55r51m65a59n 9377349183563

Pamatuji si jak před 2 roky LE měl nehodu v Jistebniku na žel. přejezdu s nakl. autem Avia. ČD tenkrat vypomohly LE přidanim vozu pro jejich cestujici a LE personal protože jezdili par minut po sobě. A však když opravili jednotku dali ji do provozu tak v ČT Novotny s Jančurou nenechali na ČD nit suchou. Pani dopravci. Co k tomu napiše pan Sura?

+15/0
5.6.2017 19:12

V41o82j92t18ě78c79h 66G97r57o28s33s 9939314765226

Opravte si v článku ty časy zrušených spojů. Nějak vám nesedí s tím, co píše Leo Express.

A věta "ČD přidají ke svým pravidelným vozům další vozy" to je taky perla.

+2/0
5.6.2017 18:16

L32u39k84á25š 19S29e89d96l87á74č92e16k 1423767887350

"firma účtuje storno poplatek za tyto zrušené jízdenky";-D Ty jo, tak to je síla;-D

+16/0
5.6.2017 18:10

K13a22r48e95l 24T61o60u30š33k43a 1856856820

Jizdenku jsem mel koupenou, vystornoval na LEO koruny a koupil jinou bez poplatku. Ale mate pravdu, ze storno s vracenim na kartu=poplatek

0/0
5.6.2017 18:57

R39o55m57a34n 73P52o36l96á49č92e47k 5216919955

Byla by slušnost to lidem vrátit bez poplatku i na kartu, když to je jejich chyba..

+2/0
5.6.2017 19:33

R30a13d85e60k 65J79a38n96a90t18a 9375266184772

Slušnost by byla i nabídnout přerezervaci jízdenky na kterýkoliv jiný spoj zdarma. Za vrácené peníze so totiž často novou jízdenku už koupit nemůžete, protože ceny se zaplněním spoje rostou.

+1/0
5.6.2017 20:00

M34a93r84t85i13n 20R14u44z46i58c18k13a 1462978156727

Pritom vse dnes lze v pohode resit zabezpecovacim systemem...

+1/−3
5.6.2017 17:54

J55i58ř12í 68K63o10c30u56r35e29k 6135104575658

Tak s tím běžte na SŽDC. Dostanete paletu dokumentace a předpisů, proč to nejde. Pak půjdete na MD a tam dostanete druhou, jelikož se ještě nedohodli, zda a v jaké výši budou zástavbu ETCS požadovat. :-/

+2/0
5.6.2017 21:53

J25a45n 35P28y29t25e98l62a 5350886848

Na tuhle situaci prosím pamatujte pokaždé, když Radim nebo Leoš prohlásí, že "bude jezdit bez dotací". Nejsou to totiž dotace, ale platba za objednanou službu. Když se objednávka zruší, vlak pojede kdykoli se to soukromníkovi vyplatí. Soukromník totiž nejezdí aby přepravoval lidi, ale za účelem zisku. Ty koleje jsme tam ale postavili kvůli tomu, aby se obyčejný člověk mohl dostat za rozumnou dobu z Ostravy do Prahy a obyčejného člověka fakt nezajímá, jestli to Leošovi nebo Radimovi zrovna vydělá a jestli mu zrovna nefunguje jeden vagon nebo jedna souprava ;-€;-€ viz. http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-na-vanoce-jsou-temer-vyprodane-dsd-/eko-doprava.aspx?c=A161220_093542_eko-doprava_suj

+17/−14
5.6.2017 17:25

T25o67m49á11š 57L76u91d98v85í45k 1810667154182

A kdo by platil dotace kdyby zlé firmy nebo zlý soukromník negeneroval zisk?

+5/−2
5.6.2017 17:31

P69e93t64r 39V77o90ž10e44n87í92l91e66k 1208790845

člověk platí daně z příjmu/ DPH aj. bez přece ohledu na zisk...

0/0
6.6.2017 14:51

T57o55m95á76š 79K78r83a61i17n33a 7714360184588

A kdo tady generuje zisk, potažmo platí daně?!

Leo Expres a.s., údaje z volně přístupných účetních uzávěrek, daň z příjmů:

2012 = 0 Kč

2013 = 0 Kč

2014 = 0 Kč

2015 = - 78.000 Kč

2016 = účetní uzávěrka ještě neuveřejněna, ztráta 110,8 mil. Kč = daň 0 Kč

...tak vážený pane, (pominu-li daně, které odvádějí zaměstnanci, cestující a banky u nichž mají úvěry a účty ap.) tato hodná firma neodvádí do rozpočtu ani korunu.

0/0
13.6.2017 20:22

J78i78r63k68a 22N21o54v14á96k 6942205935249

Za prvé - za účelem zisku jezdí naprosto všichni. Kdyby to ČD nedělali, tak jako akciovka porušují zákon. To by museli být neziskovka.

Za druhé - když je řeč o dotacích, tak se tím myslí dotace na pořízení vozidel, nikoliv na provoz, protože tam, jak sám píšete nejde o dotace.

A za třetí - obyčejnému člověku jde především o cenu a tam se tihle dva malí dopravci způsobili velké pozitivní změny.

+3/−7
5.6.2017 17:32

K33a60r18e64l 19Ř81e29h11á87č35e70k 9382370901192

Změny ale způsobily právě tím, že například nemají záložní soupravy. Ono odstavená souprava za čtvrt miliardy stojí dost peněz. Po ČD by tu každý chtěl, aby jezdily za ceny jako soukromé společnosti, ale dotoho aby měli založní soupravy, vykrývali přepravní špičky atd. Na tohle soukromí dopravci kašlou, ale pak logicky mohou být levnější.

+9/−1
5.6.2017 17:52

R12a32d53e29k 73J35a39n23a22t13a 9515666734122

Jenže u objednaných spojů je velký rozdíl. Firma, tím že uzavře smlouvu, se zavazuje ten spoj vypravit - v zadeném čase a kapacitě, po celý rok, resp. klidně 15 let. Kdežto u komerčního vlaku se jeho provozovatel může ze dne na den rozhodnout ho zrušit nebo vypravit o 2h později.

+6/0
5.6.2017 17:53

M51a97r81t68i83n 68R38u55z25i16c26k35a 1392778906377

Ano, az na ty 2h pozdeji, to nejde, musi pozadat o prideleni kapacity v uvedenem case SZDC... nemuze jen tak vyjet na trat v jinem case...

+1/0
5.6.2017 18:08

J96a83n 82P63y94t94e71l66a 5740506968

1) Akciovka porušuje zákon když netvoří zisk?

2) Můj bod rozporuje vyjádření pana Jančury a spol.

3) Samozřejmě je pravda, že obyčejnému člověku jde o cenu. Správnému regulátorovi zase jde o to, aby cena byla udržitelná, což je na trati Praha-Ostrava na hraně. V dopravě jde ale ještě o něco jiného - až budete potřebovat odjet třeba v neděli na 12 večer z Ostravy do Prahy, bude se vám vlak objednaný Ministerstvem dopravy obsazený třeba z 15 % hodit. A jízdenka by vás s Inkartou vyšla i bez akční nebo včasné jízdenky max. na 363 Kč dle kilometrického ceníku.

+2/0
5.6.2017 18:12

L30i93b51o16r 40Z62a36v84ř83e72l 8569686161502

Změny ano, ale rozhodně NE pozitivní!!

0/0
8.6.2017 9:58

T72o75m37á22š 56L10u10d44v31í75k 1530827894472

Z diskuze je vidět že ČD má přezaměstnáno.

+7/−22
5.6.2017 17:22
Foto

D55a12v19i12d 19K28o41p35a31l 5633202934769

Slušná paranoia ;)

+12/0
5.6.2017 18:29

V50o15j52t34ě36c24h 57H54a31n94á38k 8615931951304

Na nábřeží asi jo :D ale dole jsou minusovy stavy :/

+2/0
6.6.2017 4:30

M58i30r40o85s78l46a47v 37G69r46o65s96s32m41a50n16n 8572469154

Zatímco Vy zde pilně pracujete.

+1/0
6.6.2017 7:20

V33a92l25o32u29c55h 75Z89d11e79n23ě72k 2567345447141

Předpokádám,že kdyby se podobná nehoda stala ČD tak by vlak druhý den jel podle JŘ.LE JEZDÍ BEZ JAKÉKOLIV REZERVY!!!Napíše že odříká spoje a má to vychytaný.... .

+18/0
5.6.2017 17:16

K71a43r79e18l 96Ř14e67h24á63č89e57k 9602320891532

Však po nehodě ve Studénce další den Pendolina jezdila bez omezení, pouze některé spoje byly nahrazeny jinými soupravami, ale žádné zrušené spoje.

+10/0
5.6.2017 17:53

P32a14v56e90l 96Ř64a15p17e66k 7332706579365

Moc velká rána to asi nebyla, když ten betonový blok zůstal na místě, přestože váží tak půl procenta hmotnosti soupravy.

0/0
5.6.2017 17:14

J88a32n 92V49a97l96o46u43c24h 6652967358880

Trochu přidejte, Stadler má 150t, se 100 lidmi a bagáží 160t. Nějakých 8 kubíků betonu nad zemí může mít tak 40t + bytelně ukotvené základy...

Teď se jen v LE můžou modlit, aby se nehnul rám a uložení podvozků (viz pohledově lehce bourané čelo 14T, ale kvůli hnutému uložení podvozků byl vůz odepsán: http://zpravy.idnes.cz/odhad-skody-po-nehode-tramvaji-stoupl-na-20-milionu-fsc-/krimi.aspx?c=A110920_112554_krimi_wlk )

+1/0
6.6.2017 5:07
Foto

B57r18o65n65i27s39l78a89v 68G49a52b76r52y17š 2162389711

Ono je to docela vtipné. Pětina spojů nebude vypravena, což je celkem dost. A pak se dočteme, že nehodu měla jedna jediná souprava. ;-D

Za těch 4,5 roku, co jezdí, si mohl vytvořit nějakou rezervu, nebo ne?

+24/0
5.6.2017 17:10

A51d72a43m 20H87r73n66č64i20ř34í91k 1177871891908

To je nevýhoda elektrických jednotek. Rozšířit takřka nejdou, i když to LE řeší, protože každý raději prodá další jednotku - reakce na vyprodání nemůže být žádná. Při nehodě je vyřazena celá, i když 4/5 jsou provozu schopné. V tomto na mírně nahoru RJ. A samozřejmě ČD s obrovským parkem

+1/0
5.6.2017 17:55

F93r70a75n56t98i10š67e52k 27M56a98t62ě52j96č30e53k 7393372843931

A jak to víš, že po takovém nárazu jsou provozu schopné?

0/0
5.6.2017 19:45

A55d62a55m 47H29r90n98č61i29ř54í96k 1617601611848

Je to hypotetická situace ... i kdyby byla funkční jen 1/5 tak prostě musí stát...

0/0
5.6.2017 20:03

V58l45a40d80i72m50í15r 89F91i41b73i13g21e22r 5134471771604

Jezdí pod náklady. Nevydělají ani aby ty soupravy splatili. Je to sotva na placené úroků. Z toho se záloha vytváří špatně. Ale v byznys plánu by s takovými situacemi měli počítat, jestli to myslí vážně. Jednou měli 2 nehody po sobě a museli rušit skoro polovinu spojů.

+4/0
5.6.2017 19:17

J14a95n 47N18o29v19á79k 7195684898977

Mít jednu záložní soupravu za sto milionů která nejezdí a tudíž nevydělává si může dovolit jen hodně dotovaný dopravce jako jsou české dráhy.

+1/−1
6.6.2017 10:13
Foto

B11r12o11n90i44s45l94a92v 96G14a31b14r56y65š 2542879261

Za to je ekonomické jezdit na krev se vším, co mám, že? Je vidět, že cestující jsou těmto rádoby kvalitním dopravcům naprosto ukradení.

+3/0
6.6.2017 10:20

J94a50n 16N51o58v82á10k 7575884208367

Pokud někdo jezdí na vlastní ekonomické riziko a nemá za sebou stát který mu každou chvíli pošle pár miliard tak to ani jinak najde. Možným řešením by byla státní půjčovna vlaků, to by zjednoduššilo vstup dalších soukromníků na trh a ještě zvýšilo konkurenci a zároveň vy to vyřešilo problém s tím že občas se vlaků nedostává.

0/−1
6.6.2017 11:00
Foto

B20r70o91n41i46s98l92a39v 71G11a29b77r67y52š 2832639101

Riziko neriziko. Ten člověk se zavázal přepravovat cestující a cestující s tím počítají. To znamená, že by dopravce měl zajistit náhradní dopravu. Když se dozvíte, že Váš spoj bude zrušen, je to prostě podraz. Co mají dělat cestující, kteří byli zvyklí jezdit ve stejný čas Leo Expressem? LE prostě řekl, že se ruší. Co si cestující počnou, jej nezajímá.

Pokud se mu soupravy a vůbec provozování drážní dopravy zdá drahé, neměl se do toho vůbec pouštět.

+1/0
6.6.2017 11:12

J74a42n 60N62o64v91á91k 7725494918597

Ne, žádná taková povinnost neexistuje. Lidé se prostě musí přizpůsobit, mohou jet jiným vlakem, autobusem, spolujízdou. Navíc konkurence (v tomhle případě CD) na to správně zareaguje posílením spojů. To není z jejich dobroty, ale protože chtějí přetáhnout cestující.

0/−2
6.6.2017 13:04
Foto

B52r28o90n86i56s84l66a85v 42G38a72b20r66y60š 2572549931

Jak píše pan Janata, dopravce dostane pokutu za nevykonanou službu. Provozování drážní dopravy není prodávání rohlíků. Až si o tomto oboru něco nastudujete, můžeme se bavit dál.

Pro začátek Vám doporučím zákon č. 266/1994 Sb. o dráhách a vyhlášku č. 173/1995 Sb., známou jako Dopravní řád drah. Zde je uveden výčet povinností, mezi něž patří provozovat drážní dopravu podle podmínek stanovených v licenci a ve smlouvě s provozovatelem dráhy anebo zabezpečit náhradní přepravu při poruše. Pokud toto dopravce neudělá, čili že se jedná o neplnění povinností, podléhá tento správní delikt pokutě.

+2/0
6.6.2017 13:13

J30a38n 83N16o97v46á57k 7235764748567

No tak si dál zbožňujte ty vaše ČD. Nebýt konkurence, tak bychom do teď chcali mezi koleje, lepili se na koženku a marně zkoušeli rozpoznat co je venku skrze velmi špinavá okna.

+1/−5
6.6.2017 13:32
Foto

B16r10o48n72i58s11l79a29v 82G38a89b21r67y27š 2762669461

Tyhle vulgarity me nezajimaji.

Nejde mi o CD, ale o princip. Pokud CD sve vlaky odreknou, pak jim budu pokutu prat taky. Ale momentalne mi CD nabizeji to, co jini nemohou.

+2/0
6.6.2017 14:51







Najdete na iDNES.cz