Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express nehodou přišel o pětinu spojů, výpadek chtějí nahradit ČD

Z jízdního řádu společnosti Leo Express mizí po pondělní nehodě v Přerově na neurčito dva páry spojů každým směrem mezi Prahou a Bohumínem. Na problém soukromého dopravce reagují České dráhy, které oznámily posílení některých vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i37r27o55s33l78a48v 13Z80i26k72m45u15n94d 6698652237548

Místo posilování vlaků by bylo jednodušší poslat v plánované trase posunuté teoreticky o 1 minutu později samostatnou soupravu 471 ...

+1/−1
8.6.2017 7:55

P59e16t72r 20Š62e30d13i37v30ý 8396242176651

Leo

0/0
7.6.2017 7:10

A33l54a78n 62Ř53e86p79k25a 4705596

To už nemají s ČD dobré vztahy jako dřív, nebo jen nechtějí platit za zálohu? Vím že zpočátku si od ČD pár vozů pronajali když měli o jednotku méně.. Nevím teď zda to byl samostatný vlak, nebo přidané vozy k ČD vlaku, ale to je fuk.

0/0
6.6.2017 7:26

V83l67a57d31i67m50í71r 86F70i24b18i77g78e65r 5934261641344

Jo soukromníci by rádi nahradili ČD, ale jakmile je problém nemají zálohu a spoje bez náhrady zruší. Zákazníci nechť si poradí sami. A až bude opraveno ať se vrátí a zanevřou na ty zlé České dráhy které jim ničí byznys, ale pro takové případy mají zálohy.

Obávám se že kdyby jim souprava klekla v půli cesty lidi vysadí a nechají je tam. To u ČD ať jsou jakékoli nehrozí, mají nasmlouvané autobusy a cestující vždy dovezou, buď na nejbližší nádraží odkud lze pokračovat, nebo přimo do cíle.

+31/0
5.6.2017 19:13

J29i51ř27í 73K66o19c16u21r59e26k 6165214355748

Mno a to je důvod je na výběrovky nepustit? Aby si tu zálohu udělat nemohli?

+2/0
5.6.2017 21:42

M43i45c23h36a94l 72M81a68l79ý 5662364459513

Komiku, CD si zalohy postavily za nase sane, za statem garantovane uvery a z prachu za vykony bez vyberek. To by dokazal asi kazdy...

+2/−9
5.6.2017 22:21

M25i75r10o96s59l69a24v 89Z50i17k65m93u90n22d 6618382227698

Provozní zálohu mají zejména v zemi železnici zaslíbené = Švýcarsko. Tam mají "desítky" provozních záloh okamžitě připravených k vyjetí, takže při větším zpoždění vlaku ze zahraničí se vystavuje záložní souprava = jakákoli, kde je vůz I. třídy. Takže na EC vlaku jede příměstská jednotka. Cestujícím je TO jedno, protože jejich vlak jede "VČAS" ... A nikdo se ve Švýcarsku nestěžuje, že někdo si za peníze "daňových poplatníků" pořídil zálohy ... Ono TO v tom Švýcarsku funguje podobně jako v Česku - stát (konfederace) nebo kantony (obdoba českých krajů) si vlaky objednávají u dopravců ... Na rozdíl od úsporných objednávek na dvou nebo vícehodinový interval se tam jezdí nejdéle v hodinovém intervalu, ale na většině tras je interval 30 minut a kvůli zájmu cestujících se zkracuje na 15 minut. Aby to bylo možné, tak se modernizuje infrastruktura budováním druhých kolejí ...

+3/0
8.6.2017 8:01
Foto

M63i12c81h13a44l 29N79a89j69m61a47n 7819473166390

Ano, proto je nejlepší soukromníky (generují zisk a platí daně) zlikvidovat a naopak podporovat České dráhy (generují ztrátu a a jsou provozovány z našich daní).

Nezdá se Vám to trochu divné?

+1/−11
5.6.2017 22:44

M72a63r95t82i26n 19K60o64ž59í52n 1945156691100

Který železniční dopravce u nás generuje zisk?

+4/0
5.6.2017 23:17
Foto

J81a68n 17V50a54l66a81l48í42k 6726649760786

a soukromníci za naše daně nejezdí?? jen na trati praha - ostrava dostávají víc než když tam jezdili čd na objednávku...

+13/0
6.6.2017 6:45

J79a54n 38N12o34v28á86k 7605494968427

ale přepraví více lidí než jezdívalo!

+2/−5
6.6.2017 10:14

S38t53a54n51i26s53l90a34v 74H30e68r78m77a74n 9957609723903

Pamatuji si jak před 2 roky LE měl nehodu v Jistebniku na žel. přejezdu s nakl. autem Avia. ČD tenkrat vypomohly LE přidanim vozu pro jejich cestujici a LE personal protože jezdili par minut po sobě. A však když opravili jednotku dali ji do provozu tak v ČT Novotny s Jančurou nenechali na ČD nit suchou. Pani dopravci. Co k tomu napiše pan Sura?

+15/0
5.6.2017 19:12

V24o63j20t61ě42c80h 84G14r23o91s80s 9519234305296

Opravte si v článku ty časy zrušených spojů. Nějak vám nesedí s tím, co píše Leo Express.

A věta "ČD přidají ke svým pravidelným vozům další vozy" to je taky perla.

+2/0
5.6.2017 18:16

L19u18k26á23š 36S96e25d28l72á51č14e58k 1853587347580

"firma účtuje storno poplatek za tyto zrušené jízdenky";-D Ty jo, tak to je síla;-D

+16/0
5.6.2017 18:10

K31a36r87e57l 82T78o27u90š22k69a 1416486770

Jizdenku jsem mel koupenou, vystornoval na LEO koruny a koupil jinou bez poplatku. Ale mate pravdu, ze storno s vracenim na kartu=poplatek

0/0
5.6.2017 18:57

R42o92m78a55n 58P57o65l87á43č59e63k 5276479905

Byla by slušnost to lidem vrátit bez poplatku i na kartu, když to je jejich chyba..

+2/0
5.6.2017 19:33

R87a89d75e35k 28J63a67n31a29t85a 9425706354382

Slušnost by byla i nabídnout přerezervaci jízdenky na kterýkoliv jiný spoj zdarma. Za vrácené peníze so totiž často novou jízdenku už koupit nemůžete, protože ceny se zaplněním spoje rostou.

+1/0
5.6.2017 20:00

M98a31r24t36i83n 79R94u19z21i79c39k10a 1752918426927

Pritom vse dnes lze v pohode resit zabezpecovacim systemem...

+1/−3
5.6.2017 17:54

J37i93ř65í 40K35o13c31u93r15e29k 6235744715588

Tak s tím běžte na SŽDC. Dostanete paletu dokumentace a předpisů, proč to nejde. Pak půjdete na MD a tam dostanete druhou, jelikož se ještě nedohodli, zda a v jaké výši budou zástavbu ETCS požadovat. :-/

+2/0
5.6.2017 21:53

J69a25n 86P39y58t43e38l49a 5890626218

Na tuhle situaci prosím pamatujte pokaždé, když Radim nebo Leoš prohlásí, že "bude jezdit bez dotací". Nejsou to totiž dotace, ale platba za objednanou službu. Když se objednávka zruší, vlak pojede kdykoli se to soukromníkovi vyplatí. Soukromník totiž nejezdí aby přepravoval lidi, ale za účelem zisku. Ty koleje jsme tam ale postavili kvůli tomu, aby se obyčejný člověk mohl dostat za rozumnou dobu z Ostravy do Prahy a obyčejného člověka fakt nezajímá, jestli to Leošovi nebo Radimovi zrovna vydělá a jestli mu zrovna nefunguje jeden vagon nebo jedna souprava ;-€;-€ viz. http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-na-vanoce-jsou-temer-vyprodane-dsd-/eko-doprava.aspx?c=A161220_093542_eko-doprava_suj

+17/−14
5.6.2017 17:25

T92o80m64á54š 88L63u91d38v86í91k 1140767694972

A kdo by platil dotace kdyby zlé firmy nebo zlý soukromník negeneroval zisk?

+5/−2
5.6.2017 17:31

P73e27t91r 42V78o60ž81e43n48í31l69e84k 1878620825

člověk platí daně z příjmu/ DPH aj. bez přece ohledu na zisk...

0/0
6.6.2017 14:51

T58o98m54á74š 76K24r20a50i38n59a 7404580824428

A kdo tady generuje zisk, potažmo platí daně?!

Leo Expres a.s., údaje z volně přístupných účetních uzávěrek, daň z příjmů:

2012 = 0 Kč

2013 = 0 Kč

2014 = 0 Kč

2015 = - 78.000 Kč

2016 = účetní uzávěrka ještě neuveřejněna, ztráta 110,8 mil. Kč = daň 0 Kč

...tak vážený pane, (pominu-li daně, které odvádějí zaměstnanci, cestující a banky u nichž mají úvěry a účty ap.) tato hodná firma neodvádí do rozpočtu ani korunu.

0/0
13.6.2017 20:22

J71i76r20k19a 69N60o69v20á56k 6572835595209

Za prvé - za účelem zisku jezdí naprosto všichni. Kdyby to ČD nedělali, tak jako akciovka porušují zákon. To by museli být neziskovka.

Za druhé - když je řeč o dotacích, tak se tím myslí dotace na pořízení vozidel, nikoliv na provoz, protože tam, jak sám píšete nejde o dotace.

A za třetí - obyčejnému člověku jde především o cenu a tam se tihle dva malí dopravci způsobili velké pozitivní změny.

+3/−7
5.6.2017 17:32

K46a25r33e28l 78Ř13e75h13á43č14e32k 9932300581172

Změny ale způsobily právě tím, že například nemají záložní soupravy. Ono odstavená souprava za čtvrt miliardy stojí dost peněz. Po ČD by tu každý chtěl, aby jezdily za ceny jako soukromé společnosti, ale dotoho aby měli založní soupravy, vykrývali přepravní špičky atd. Na tohle soukromí dopravci kašlou, ale pak logicky mohou být levnější.

+9/−1
5.6.2017 17:52

R51a13d28e30k 32J60a16n59a91t73a 9785916324872

Jenže u objednaných spojů je velký rozdíl. Firma, tím že uzavře smlouvu, se zavazuje ten spoj vypravit - v zadeném čase a kapacitě, po celý rok, resp. klidně 15 let. Kdežto u komerčního vlaku se jeho provozovatel může ze dne na den rozhodnout ho zrušit nebo vypravit o 2h později.

+6/0
5.6.2017 17:53

M88a96r27t92i63n 98R14u23z35i21c79k78a 1652688436157

Ano, az na ty 2h pozdeji, to nejde, musi pozadat o prideleni kapacity v uvedenem case SZDC... nemuze jen tak vyjet na trat v jinem case...

+1/0
5.6.2017 18:08

J86a74n 40P20y12t14e53l64a 5390876848

1) Akciovka porušuje zákon když netvoří zisk?

2) Můj bod rozporuje vyjádření pana Jančury a spol.

3) Samozřejmě je pravda, že obyčejnému člověku jde o cenu. Správnému regulátorovi zase jde o to, aby cena byla udržitelná, což je na trati Praha-Ostrava na hraně. V dopravě jde ale ještě o něco jiného - až budete potřebovat odjet třeba v neděli na 12 večer z Ostravy do Prahy, bude se vám vlak objednaný Ministerstvem dopravy obsazený třeba z 15 % hodit. A jízdenka by vás s Inkartou vyšla i bez akční nebo včasné jízdenky max. na 363 Kč dle kilometrického ceníku.

+2/0
5.6.2017 18:12

L18i73b35o14r 34Z83a80v54ř25e34l 8769376941182

Změny ano, ale rozhodně NE pozitivní!!

0/0
8.6.2017 9:58

T47o88m92á18š 51L80u50d90v58í67k 1900277904772

Z diskuze je vidět že ČD má přezaměstnáno.

+7/−22
5.6.2017 17:22
Foto

D85a91v72i37d 34K20o28p14a61l 5843752544819

Slušná paranoia ;)

+12/0
5.6.2017 18:29

V86o88j89t61ě97c13h 25H93a66n64á71k 8305461131674

Na nábřeží asi jo :D ale dole jsou minusovy stavy :/

+2/0
6.6.2017 4:30

M82i76r46o42s65l88a75v 38G41r13o98s70s96m28a84n40n 8332759364

Zatímco Vy zde pilně pracujete.

+1/0
6.6.2017 7:20

V67a13l69o76u38c28h 87Z62d91e35n18ě64k 2137735257451

Předpokádám,že kdyby se podobná nehoda stala ČD tak by vlak druhý den jel podle JŘ.LE JEZDÍ BEZ JAKÉKOLIV REZERVY!!!Napíše že odříká spoje a má to vychytaný.... .

+18/0
5.6.2017 17:16

K77a18r38e22l 25Ř97e22h60á30č93e13k 9542950471782

Však po nehodě ve Studénce další den Pendolina jezdila bez omezení, pouze některé spoje byly nahrazeny jinými soupravami, ale žádné zrušené spoje.

+10/0
5.6.2017 17:53

P40a96v70e76l 10Ř79a16p68e13k 7472106239465

Moc velká rána to asi nebyla, když ten betonový blok zůstal na místě, přestože váží tak půl procenta hmotnosti soupravy.

0/0
5.6.2017 17:14

J15a94n 43V66a33l13o48u62c24h 6462237518140

Trochu přidejte, Stadler má 150t, se 100 lidmi a bagáží 160t. Nějakých 8 kubíků betonu nad zemí může mít tak 40t + bytelně ukotvené základy...

Teď se jen v LE můžou modlit, aby se nehnul rám a uložení podvozků (viz pohledově lehce bourané čelo 14T, ale kvůli hnutému uložení podvozků byl vůz odepsán: http://zpravy.idnes.cz/odhad-skody-po-nehode-tramvaji-stoupl-na-20-milionu-fsc-/krimi.aspx?c=A110920_112554_krimi_wlk )

+1/0
6.6.2017 5:07
Foto

B57r26o18n34i84s17l95a87v 38G34a16b12r47y45š 2972129691

Ono je to docela vtipné. Pětina spojů nebude vypravena, což je celkem dost. A pak se dočteme, že nehodu měla jedna jediná souprava. ;-D

Za těch 4,5 roku, co jezdí, si mohl vytvořit nějakou rezervu, nebo ne?

+24/0
5.6.2017 17:10

A19d77a97m 97H24r24n98č68i86ř71í43k 1407771811338

To je nevýhoda elektrických jednotek. Rozšířit takřka nejdou, i když to LE řeší, protože každý raději prodá další jednotku - reakce na vyprodání nemůže být žádná. Při nehodě je vyřazena celá, i když 4/5 jsou provozu schopné. V tomto na mírně nahoru RJ. A samozřejmě ČD s obrovským parkem

+1/0
5.6.2017 17:55

F62r57a75n57t52i93š23e25k 15M50a27t65ě19j60č30e65k 7133632223761

A jak to víš, že po takovém nárazu jsou provozu schopné?

0/0
5.6.2017 19:45

A14d73a16m 59H12r93n34č25i30ř33í53k 1977551331788

Je to hypotetická situace ... i kdyby byla funkční jen 1/5 tak prostě musí stát...

0/0
5.6.2017 20:03

V83l87a32d53i27m24í64r 81F91i72b95i43g58e36r 5504771371234

Jezdí pod náklady. Nevydělají ani aby ty soupravy splatili. Je to sotva na placené úroků. Z toho se záloha vytváří špatně. Ale v byznys plánu by s takovými situacemi měli počítat, jestli to myslí vážně. Jednou měli 2 nehody po sobě a museli rušit skoro polovinu spojů.

+4/0
5.6.2017 19:17

J68a56n 58N82o69v97á49k 7105874988847

Mít jednu záložní soupravu za sto milionů která nejezdí a tudíž nevydělává si může dovolit jen hodně dotovaný dopravce jako jsou české dráhy.

+1/−1
6.6.2017 10:13
Foto

B26r73o66n63i36s51l80a24v 41G68a59b88r19y33š 2662389961

Za to je ekonomické jezdit na krev se vším, co mám, že? Je vidět, že cestující jsou těmto rádoby kvalitním dopravcům naprosto ukradení.

+3/0
6.6.2017 10:20

J90a66n 92N81o75v70á42k 7635324348147

Pokud někdo jezdí na vlastní ekonomické riziko a nemá za sebou stát který mu každou chvíli pošle pár miliard tak to ani jinak najde. Možným řešením by byla státní půjčovna vlaků, to by zjednoduššilo vstup dalších soukromníků na trh a ještě zvýšilo konkurenci a zároveň vy to vyřešilo problém s tím že občas se vlaků nedostává.

0/−1
6.6.2017 11:00
Foto

B62r54o76n24i75s82l16a56v 32G75a94b98r98y96š 2222809101

Riziko neriziko. Ten člověk se zavázal přepravovat cestující a cestující s tím počítají. To znamená, že by dopravce měl zajistit náhradní dopravu. Když se dozvíte, že Váš spoj bude zrušen, je to prostě podraz. Co mají dělat cestující, kteří byli zvyklí jezdit ve stejný čas Leo Expressem? LE prostě řekl, že se ruší. Co si cestující počnou, jej nezajímá.

Pokud se mu soupravy a vůbec provozování drážní dopravy zdá drahé, neměl se do toho vůbec pouštět.

+1/0
6.6.2017 11:12

J96a69n 73N45o40v21á12k 7965424908437

Ne, žádná taková povinnost neexistuje. Lidé se prostě musí přizpůsobit, mohou jet jiným vlakem, autobusem, spolujízdou. Navíc konkurence (v tomhle případě CD) na to správně zareaguje posílením spojů. To není z jejich dobroty, ale protože chtějí přetáhnout cestující.

0/−2
6.6.2017 13:04
Foto

B97r95o30n71i29s55l20a78v 23G81a73b42r50y60š 2812749251

Jak píše pan Janata, dopravce dostane pokutu za nevykonanou službu. Provozování drážní dopravy není prodávání rohlíků. Až si o tomto oboru něco nastudujete, můžeme se bavit dál.

Pro začátek Vám doporučím zákon č. 266/1994 Sb. o dráhách a vyhlášku č. 173/1995 Sb., známou jako Dopravní řád drah. Zde je uveden výčet povinností, mezi něž patří provozovat drážní dopravu podle podmínek stanovených v licenci a ve smlouvě s provozovatelem dráhy anebo zabezpečit náhradní přepravu při poruše. Pokud toto dopravce neudělá, čili že se jedná o neplnění povinností, podléhá tento správní delikt pokutě.

+2/0
6.6.2017 13:13

J70a93n 82N78o58v60á63k 7345644398267

No tak si dál zbožňujte ty vaše ČD. Nebýt konkurence, tak bychom do teď chcali mezi koleje, lepili se na koženku a marně zkoušeli rozpoznat co je venku skrze velmi špinavá okna.

+1/−5
6.6.2017 13:32
Foto

B23r65o21n78i49s25l22a33v 78G73a37b78r50y11š 2122859241

Tyhle vulgarity me nezajimaji.

Nejde mi o CD, ale o princip. Pokud CD sve vlaky odreknou, pak jim budu pokutu prat taky. Ale momentalne mi CD nabizeji to, co jini nemohou.

+2/0
6.6.2017 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.