- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co je soukrome,vetsinou funguje,lepe jak statni.Hlavne,kdyz to nedostanou do rukou komunisti...Vetsina krajanu to zna.
ŘLP je značně specifická organizace, většinou přímo podléhající státu a řídící mají nepochybně náročné, ale velmi dobře placené povolání. Při vědomí své vyjímečnosti prosazují své mzdové požadavky hrozbou stávek a státy jim většinou ustoupí.
Výjímkou byla stávka pracovníků ŘLP v roce 19881 v USA. President Reagan jim dal ultimátum, aby nastoupili do práce a propustil všech 11 tisíc z celkových 15 tisíc zaměstnanců co na jeho výzvu do práce nenastoupili. K řízení provozu letadel povolal armádní řídící a tím tuto stávku zlomil. Ti co se později do ŘLP vraceli už nedostali stejné místo za stejných podmínek.
Je nesporný fakt, že tyto státní organizace ŘLP jsou přezaměstncované a nehospodárné.
Vemte si situaci u nás. ŘLP má cca 940 zaměstnaců, z nich se přímo řízením provozu zabýva cca třetina a tu obsluhuje třetina správních a administrativních zaměstnanců a další třetina zastává zejména technické, dělnické a pomocné profese. Zejméně předimensovaná je ta administrativa - u soukromé firmy by stejnou činnost musela zvládnout maximálně necelá polovina a je otázka zda by bylo nutné dělat stejný rozsah. Celkové náklady byly v roce 2016 cca 3,6 miliardy a přijmy cca 4 miliardy. Výhoda ŘLP je, že v zásadě nepotřebuje dotace od státu. Výše poplatků za přelety jsou stanovovny tak , aby vždy pokryly s malou rezervou náklady na provoz a na případný rozvoj. (čím více se přes ČR létá tím menší jsou poplaty za tuno-míli.) Stát si nemohl zisk z ŘLP vytahovat v posledních dvou letech dostavá mimo daní od ŘLP 100 milionů korun (něco jako dividendu). Zhruba stejnou částku stát ŘLP zaplatí jako kompenzace a jiné služby.
Je tedy nepochybné, že by případná privatizace mohla přinést jisté uspory na administrativě a dalších činnostech podporující ty co skutečně řídí provoz letadel
Já mám teda zkušenost, že v soukromých firmách je v administrativě přezamněstnáno a přepláceno. A úspory se dějí dole v provozu. Firma radši našponuje pracovní normy na (za) únosnou mez, než aby si v kanceláři odpustili zbytečné reporty a podobné, které musí někdo zpracovat - přepsat z tabulky A do tabulky B a přidat podpis.
Sorry jako, na mě to působí divně. Myslím si, že vzdušný prostor by měl kontrolovat stát. Když něco zblbnou a umřou lidi, tak stát vždycky zaplatí. Letecký společnosti klidně zbankrotují a člověk nedostane nic.
Druhá věc, docela by mě zajímalo, o kolik by se ty letenky měly zlevnit. Letenka za 300 dolarů bude rázem stát 295? Nebo 298? Proč tohle Trump neřekl?
Elektřina, Voda, Vzdušný prostor, Armáda, Policie, Zdravotnictví samozřejmě spolupracuje se soukromým sektorem, ale co když se podnikatelé rozhodnou mít jiný názor na vedení státu. Smrdí to vládou peněz a ne lidu. Při krizi pak peníze budou ovládat obyčejné lidi na přímo, aby podnikatele nepřišli o kolotoč zisků a v tu chvíli možnost regulace nebude možná!
Podle idnes to vypadá, že Trump je jediný politik, který něco dělá. Ostatní se zmůžou nanejvýš na odhodlané kondolence.
Bohuzel, jak rikate vy sam ...to tak jen vypada.
Z toho nebude stejne zase nic, jen plane zvasty.
Kdopak z jeho sponzorů se na ten job těší. Zruší federální místa a jeho přítelíček si bude pakovat štrozok jistou prací
Letecká společnost je určená za účelem zisku. Pokud nějaký zákon / směrnici (cokoliv...) podporují je dle mého názoru signál si tu věc ověřit jaké to bude mít dopady. Může a nemusí to mít jiné negativní účinky. Upřímně vzdušný prostor předat soukromníkům.... nepřijde mi to jako moc dobrý nápad.
Totální plácal, kdy je něco best, nebo worst a za týden to může být naopak, je zase ve formě. Jako náš hradní virotik. Jako vždy, jeho fans to není divné.
Dnes mě Trump opět velice potěšil. Na jeho twitteru je vystaveno, že po posledním útoku v Anglii vyhlašuje tvrdý a nekompromisní boj POLITICKÉ KOREKTNOSTI. Konečně se našel jeden slušný člověk, za který,stojí stát
NEznám žádní státní podnik který by v konkurenčním prostředí okamžitě nezkrachoval