Diskuse k článku

Obchody budoucnosti: Nerozhodný zákazník? Systém pošle ostřílenou obsluhu

Pražský obchod nové generace od Microsoftu je napěchovaný senzory a kamerami. Umí třeba poznat náladu zákazníků nebo odhadnout jejich věk. Smyslem je lépe zacílit nabídku. Ale také ustát nepříjemné situace. Třeba tím, že systém pošle k negativně naladěnému zákazníkovi ostříleného prodejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e58t37r 16Š65k30o73d95a 5577710554870

Úžasný. A stádo ovcí bude hýkat blahem, jak je to skvělé a jak jsou ty technologie čím dále lepší. Někteří to pojmou jako zábavu, vždyť je to vlastně legrace, že? No, mě je to z toho spíš zle :-/

+2/0
7.6.2017 19:00

M76a36r93t35i92n 35R56u55z11i70c96k39a 1882168166217

mam trochu pocit, ze ti co nedaji souhlas, tak ty nepusti do obchodu...

+4/0
7.6.2017 13:44

A75l24e43n32a 51R12i29s18o21v25á 4486460519505

Prodavači se znalostí zboží? Podle mých zkušeností jsou to maximálně podavači. Navíc zná každý jen ten svůj regál kam doplňuje zboží, ale poradit kde najdete hledané zboží, to už neumí.

V hadrech a elektru vám nutí, co vlastně ani nechcete a nepotřebujete, protože je to kvalita a musí se prodat co nejvíc neprodejného:-P

+1/0
7.6.2017 8:04
Foto

J73i90ř36í 90D45v11o66ř71á90k 5835979330288

A nebyl by lepší obchod přítomnosti ?

Prodavač má alespoň minimální znalosti o zboží, které prodává ?

+4/0
6.6.2017 20:40

A12n61t96o26n59í23n 62Z30e42l38e32n45ý 2734173841246

To je obchod minulosti.

+1/0
7.6.2017 7:45

J85i20t14k59a 95J15a13n97ý69r15o53v13á 6338583330286

To je jinak. Prodavač má prémii za určité prodané zboží. Znalosti o tom zboží nemá, protože ho o tom nikdo nevyškolil i když např. výrobci elektroniky taková školení dělají. To za co má největší prémii, nebo podíl na prodeji to bude vychvalovat až do aleluja. A lidi věří - teda ti co si to předem nenajdou na internetu a vědí o co jde. My se tím většinou bavíme. Když něco jdeme kupovat a do obchodu, máme vybráno předem. Např. pračku. Vejdete do obchodu, chvíli se motáte okolo praček a najednou se přižene servilní někdy až slizský prodavač a začne vychvalovat nějakou pračku. Většinou na hru přistoupíme a dobře se bavíme. Necháme ho vykecat se, občas položíme otázku, nebo namítneme něco co víme a on se snaží a snaží. Člověk má pocit, že nabízí něco co vydrží do konce našeho života a nikdy se nerozbije a vždy bude skvěle fungovat. Jenže takové zboží nikdo nevyrábí. Musí to vydržet záruční dobu a potom se co nejdříve neopravitelně rozbít. Ovšem kupující musí nabýt dojmu, že právě tohle je výrobek jehož výrobce tyhle pravidla nedodržuje. Je to zábava a on netuší, že se tím královsky bavíme. Když ve finále řekneme naší volbu, prodavač zkamení a pokouší se nám to vymluvit. Ovšem má smůlu, protože my měli vybráno už předem. Možná by ty senzory jim řekli, že tam pro nás funguje jako vrchní obveselovač a snaží se zbytečně.

0/0
14.6.2017 9:02

J83i26ř56í 23J98o88z32a 3888303400621

Ja kdyz jdu do obchodu, tak vim pro co, vezmu to, zaplatim a jdu... na ocumovani zbozi fakt nejsem...

+3/0
6.6.2017 19:11

V14á54c71l92a81v 57K23a96l87i28n67a 1156552929284

Ženy to mají nastaveny tak, že donesou něco jiného, než pro co šly a nebo nešly pro nic:-/

+1/0
6.6.2017 19:40
Foto

H88a18n18a 26A19n78t97o27n88o89v38á 6107769964864

Nebuďte sexista. ;-D Tatínka jsme poslali pro hrách, přišel s polárkovým dortem a krabičkou hřebíků.

+3/0
6.6.2017 20:31
Foto

J25i39ř65í 52D98v52o96ř21á71k 5555199600448

Za tři dny, spokojeně přiotrávený alkoholem. Šťastný to muž.

+1/0
6.6.2017 20:43

J21o10l29a79n98a 24B79r14z31y83b16o37h81a13t52á 9569459106

Dědku běž do obchodu pro chleba a máslo. Dědku - nezapomen!!! 2 věci, chleba a máslo!!! Dědek se vrátí domů a má rouru od kamen. Dědku, ty blbe, jsem říkala dvě věci - kde máš kamna??? ;-)

+1/0
7.6.2017 7:36

F11i13l38i48p 13T93ř74e91b95a 6463690988276

Tak. Myslím, že toto je přesně ten okamžik, kdy je potřeba udělat čáru.

Že mi mobil vynadá, že jsem nechal rozsvíceno v inteligentní koupelně - v pořádku.

Že se inteligentní lednička připomene, že nemá mlíko, které je zrovna za rohem v akci - proč ne.

Že mi Google všude nabízí pračky ještě půl roku poté, co si nějakou vyberu - nic moc, ale lepší než bio jogurty a předvolební kecy.

Ale aby mě někdo průběžně psychoanalyzoval, posílal na mě už tak dost vlezlé prodavače a mapoval kudy chodím, aby mi příště mohli snáze vnutit nějaký nesmysl, jehož koupě budu litovat ještě než schovám peněženku - tak to teda ne-e..

+4/0
6.6.2017 18:50

J62a27r72o77s37l79a96v 96R72y44c35h44t67á92ř 2244249179286

Ostřílená obsluha + ostřílení zákazníci => ostřílenost k velkoměstům patří, jak správně řekl starosta jednoho ostříleného evropského velkoměsta.

Já si však chci vybírat v klidu, bez Microsoftem doporučené ostřílené obsluhy.

+1/0
6.6.2017 18:21

J72a60r43o94s87l71a96v 35R15y17c27h43t43á31ř 2654529209196

V obchodě se nechci cítit jako kus určený k oškubání.

Jakýkoli náznak chování popsaného v tomto článku je pro mě jasným signálem: Vypadni a už se nikdy nevracej + informuj o své zkušenosti známé a varuj je před takovým obchodem.

+3/0
6.6.2017 18:17

J34i25t76k48a 12J38a67n13ý14r44o11v59á 6768873270706

To je dnes každý kdo tam vleze. Bohužel obchody nejsou pro to, aby lidi koupili co chtějí, ale aby hlavně koupili o to co nechtějí. Proto jsou strategie kam umístit jaké zboží, kdy zboží přestěhovat, na co kdy dát akci, slevu-neslevu apod.

0/0
14.6.2017 9:04

J36i66ř28í 31K84o16c40u53r91e89k 6545114905228

Muziku? Pustíte ACDC a zasloužilí straníci budou ohrnovat nos nad propagací nacismu. Náckové budou rudí vzteky, neboť =předtím= ty trička taky nosili. Pustíte ruské Kruiz a zasloužilí soudruzi budou nadávat na pokleslou západní kulturu. Dtto Beatles. Pustíte Alu Pugačevu a polovina lidí uteče ke kase, aby to měli za sebou. Pustíte Landova Krysaře a bojovníci proti rasismu vylezou z děr až na strop (při pokus zvrhnou regály). Pustíte The Cranberries a mnozí budou vrčet, že zpívat se má v rámci jedné oktávy. Pustíte Visací Zámek a hned máte na krku bojovníky proti drogám a za špatný vzor pro děti, jelikož takhle banda nevzdělaných (stavebních ing. z ČVUT) by se měla zakázat.

A je úplně jedno z jaké éry vezmete hudbu za příklad. Skončíte u neslaných nemastných písniček na jednu sezónu, kterých prefabrikační hudební studia chrlí stovky. Mezi se vejde tak max Moby nebo Olympic.

+2/0
6.6.2017 17:46

J12i49ř14í 15K82o13c30u33r57e15k 6375834665628

Pardon. Ta první kapela mají být Kiss.

+1/0
6.6.2017 17:57

M34i54c39h38a25e71l 94P98r34i87n34c 7285845320565

A jakou jinou obsluhu ještě společnosti zaměstnávají? To mají ještě neostřílenou, amatérskou, neprofesionální a neschopnou obsluhu, kterou posílají k jiným zákazníkům?R^

0/0
6.6.2017 17:31

J21a82r65o21s91l42a61v 55K71a15d24l49e12c 5191239932101

Proč nezavést rovnou povinnou konzumaci...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:27

J48a77r29o46s60l26a85v 28K26a12d25l26e80c 5631279972761

Dobrý... sluší... sleva... tak co vlastně chcete...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:26
Foto

J45i31ř70í 72J74i29ř71í 2989671321101

Je mi jedno, že to ti prodavači musejí dělat, ale zkusil by tam za mnou někdo přijít, a otravovat mě. Tak bych ho poslal do .... Jediný, co chci je, nebýt obtěžován jakejmakoliv nabídkama, vnucováním, apod... Nejsem retardovaný, abych potřeboval asistence prodavače.

+6/−2
6.6.2017 16:47

R31a92d88o20m92í33r 79J16a13h19n 6600654790922

A ještě mi to nedá. Tohle je přesně to, co rozhodně v obchodech nechci zažít. Šmírování, manipulace, otravování.....

+4/0
6.6.2017 16:39

R74a39d45o38m90í51r 95J51a35h73n 6900334370722

Asi takhle. Když na mě po 30 vteřinách (psáno v článku) někdo nastoupí, protože jsem nerozhodný, tak budou muset poslat té "ostřílené obsluze" ještě posily.

+2/0
6.6.2017 16:36

J57a56r47o92s93l84a95v 33L23á14z32e56ň82s20k93ý 3663833652900

Už to vidím:

Do obchodu přicházejí dva opálení mladíci a systém rozpoznává, že jdou stejnou trasou, jako zadumaná žena prohlížející si nové plavky a nedávající pozor na kabelku. Systém implikuje, že mladíci asi často jezdí k moři a rádi se oblékají do dámských plavek. Proto je vyhodnocuje jako bezproblémové tranvestitní metrosexuály a nechává je v klidu odejít. Zato ženu, která mezitím s plavkami došla k pokladně a zjistila, že nemá peněženku, systém vyhodnotí jako zlodějku a posílá k ní ostřílenou ochranku :-)

+9/−1
6.6.2017 16:33

J78a98k89u35b 69Z75e79m13á78n67e25k 2284693951178

No to si klidně zkoumejte, ale přiběhnout za mnou "ostřílená" obsluha jenom proto, že něco držím půl minuty v ruce, poděkuju, dám kameře nahlédnout svou náladu, kterou rozezná i velice základním algoritmem a do další už jim jenom zamávám, pakliže mají nějakou i venku.

Mám pod nosem takovou díru a když něco potřebuju, zeptám se. Dolézání "ostřílené obsluhy" je otravné, zvlášť s těma zrůdnostma co je učí stran přístupu k zákazníkům.

+6/0
6.6.2017 16:18

L58a55d70i67s71l93a95v 51J26o41d15l43o68v85s56k67i 2880355427571

No vidíte. A mně zase vyloženě vadí, když vejdu například do obchodu s oděvy a ani jedna z prodavaček nejeví snahu zeptat se, zda nepotřebuji s něčím poradit. A poradit potřebuji vždy už jen díky tomu, že je neuvěřitelný zmatek v číslování velikostí a já si nehodlám zkoušet deset kusů jen abych od daného výrobce zjistil tu správnou velikost.

+1/0
6.6.2017 16:49

A72n66t30o77n26í23n 81Z26e65l96e84n62ý 2604753611486

Vy jste sadista a chcete uvádět prodavačky do rozpaků otázkami na které neznají odpověď?

+2/0
7.6.2017 7:39

J94i26t92k95a 81J57a73n93ý63r42o21v27á 6328983360926

;-D;-D;-D

0/0
14.6.2017 9:06

J37i47t43k91a 34J92a51n58ý21r79o84v28á 6558523820916

Osobně reaguji na vlezlost strohým: "Ne, nic nepotřebuji." a když to nestačí:"Děkuji, pomohl/a jste se mi rozhodnout." Odkládám zboží a odcházím. A ten kdo je rozladěný je vlezlý prodavač. Ovšem to se neděje moc často. Oblečení nenakupuji ráda a zkoušení přímo nesnáším.

Asi to ve mě vypěstovala máma. Když se jí povedlo koupit něco pěkného na mě, tak to na mě předváděla každé návštěvě. Opravdu jsem to nenáviděla. Pak jsem viděla neteř, která tohle dělala sama od sebe a předváděla takhle trička co jí babička kupovala a dávala, když jednou za 1/4 roku přijeli na návštěvu. Každý jsme jiný a tohle žádný sw nepřečte. Ten pozná jen současnou náladu, ale jestli někdo ocení vlezlost pozitivně, to neví.

0/−1
14.6.2017 9:13

P33e18t72r 72B42á45č74a 8245916365235

Posilat muze co chce, uz ted vlezle prodavace odmitam.

+2/0
6.6.2017 16:16

V82l11a63d93i65m70í91r 35V23y42s68o24k11ý 8732442841125

o důvod víc nakupovat online :D

0/0
6.6.2017 16:13

P71a55v48e21l 59D28o92l23e35ž62a59l 3913716285986

Furt všichni hledají způsoby, aby jsme víc konzumovali, tohle už začíná být padlé na hlavu. Automobilky přemýšlí jak nás donutit koupit 5 aut na jednu rodinu nebo co nejvíc aut za život, tím že vyrábí čím dám tím horší šmejdy.

Země má 7,5 miliardy lidí to je neuvěřitelné množství potencionálních zákazníku. Bohoužel v Africe jsou rádi, že si koupí kýbl na vodu, a těm samejm firmám co tam ten bordel vyhovuje stále hledají způsoby jak prodávat. Asie (hlavně Čína) už se trochu zlepšuje, tam už jsou lidi schopní na nějaké úrovni. Každá firma chce vydělávat a prodávat. Proč se teda nevěnuje pozornost těmto zaostalým zemím kontinentům, tím způsobem, že je naučíme žít, né však naším Evropským stylem, ale nějak přirozeně, aby se nich stali zákazníci, které každý chce...

+5/0
6.6.2017 16:04

P96e78t67r 56D56v84o29ř57á62k 9264697592630

No automobilky mohou přemýšlet, ale když nejsou peníze, tak asi nic neprodají. Průměrné staří aut se neustále zvyšuje. U nás táhnou prodeje firmy.

+1/0
6.6.2017 16:08

P92e70t97r 96D60v72o51ř46á87k 9124337822700

" ... protože zrovna ví, že řeším hypotéku a díky tomu mi třeba dají třeba nižší sazbu ..."

---------

Zajímavá logika. Nicméně se mi nezdá přínos technologie. Srovnáním cest zákazníků prodejny oděvního řetězce zjistí, že muži chodí do pánského? Že mladí mají jiný styl oblékání než starší?

+1/0
6.6.2017 15:59

D79a39v17i41d 43D50i23r69g26a 7325161868

Že se vám lidé intuitivně pohybují po trase, na které nemáte zboží, které jim chcete prodat. A bylo by tudíž dobré jim do cesty postavit to, co chtějí koupit.

+2/0
6.6.2017 16:52

A37n27t52o96n84í93n 88Z67e38l30e64n64ý 2624413981756

Ne to co si chtějí koupit, ale to, na co jim chceme dát spotřebitelský úvěr.

+1/0
7.6.2017 7:36

T61o19m75á43š 73H85i14l88t49s30c82h28e46r 6935752481900

To je vyloženě nechutný. Ono už denska je běžný, že se věci neprodávají ale vnucují, ale tohle je extrém. Konzumu zdar....

+17/0
6.6.2017 15:57

O20n32d54ř98e49j 12N17o43v24á41k 9597744529789

Jestli pak je na obchodu zvenku a dostatečně velkým písmem napsáno, že bude zákazník nahráván a počítačově zkoumán?

A co takhle můj souhlas předem?

Kde jste ochránci soukromí?

+10/0
6.6.2017 15:55

R12a51d47e17k 16N55o72v23o50t22n63ý 5568632216705

Ten obchod je zatím neveřejný, ale upozornění na podobných obchodech bude podle mého názoru nezbytné.

0/−1
6.6.2017 16:05

J31a44r53o26m72í51r 18M53a76s22á17k 3683985586547

a jak už to tak bývá, cenu tohohle nesmyslu samozřejmě zaplatí zákazník. V podstatě si zaplatí to co se mu podbízí, aby vytáhl další peníze

+12/0
6.6.2017 15:52

P54a23v96e51l 80K75r98e85u68z91i28g95e80r 7424440910479

Děkuji, nechci.

+6/0
6.6.2017 15:51

Z95u72z91a95n15a 58B78e36n93d96o69v93á 2986862723638

Brr, to je až strašidelný. Za chvíli bude burka užitečný vynález :-/

Jinak ta věta o tom, že pokud zákazník nechce být obtěžován, má si vypnout Bluetooth a Wi-Fi je vtipná. Nebo k pláči, záleží na úhlu pohledu.

+6/0
6.6.2017 15:48

A95n66t49o58n22í40n 93Z32e57l83e33n53ý 2554363211416

WiFi a BT zapínám jenom když potřebuji.

0/0
7.6.2017 7:48

Z30u68z72a36n66a 57B49e64n27d24o86v78á 2386912693158

BT moc nepoužívám, tu mám vypnutou, ale WiFi mám zapnutou skoro pořád, nějak mě to nebaví vypínat a zapínat.

0/0
7.6.2017 20:03

M54a42r84t74i93n 42W34a64l77l68n48e30r 6345340804660

Rada pro ty, kteří se tomu chtějí vyhnout: chovejte se iracionálně. Když máte radost, plačte, když se vám něco líbí, mračte se...a

+9/0
6.6.2017 15:48

M85i37l73o39s24l46a96v 48S27e84d41l97á53č25e93k 6654244284981

Tak to je to co nemám rád. Aby mě nějaký prodavač hned obtěžoval 30 sekund po tom co si prohlížím zboží. Rád si v klidu vybírám a pokud budu chtít pomoc obsluhy, tak si ji přivolám

+26/0
6.6.2017 15:42

M23a50r45t47i86n 43W17a57l96l19n28e39r 6915420294910

Tak čekám, že to ten systém bude umět vyhodnotit...

+2/−2
6.6.2017 15:47

J10o28l39a90n18a 45B46r57z18y11b36o21h61a74t82á 9169169356

Jj, systém vyhodnotí: bacha na něj, je nasupenej, ten nás nepotřebuje. ;-)

;-D Taky by mne kleplo, když mne prodavač obtěžuje okamžitě po vstupu do prodejny. Specialisti jsou na to Vietnamci a nepomůže ani konstatování, já se jen dívám, nepotřebuji vás. A něco podobného je i v Planeo elektro. Stojí mi za zadkem a když nepořídí s dotazem "co potřebujete", tak za mnou stojí, mlčí a čumí. Nevím, jestli abych něco neukradla nebo aby mne v případě potřeby třeba poškrábal na zádech. ;-D

+1/0
6.6.2017 15:50

M67a25r50t89i85n 94W16a87l98l39n97e55r 6485650344330

"Mám hezký zadek, co? Ale stejně jsem radši, když ho budete pozorovat z větší vzdálenosti. Třeba 50 metrů. ";-D

+2/0
6.6.2017 15:51

J92o46l83a37n90a 77B14r87z38y85b17o94h94a32t35á 9229339666

R^;-D já to příště zkusím říct. Jednou jsem na otázku "co pro vás mohu udělat" odpověděla právě to "poškrábat mne na zádech". Byl to důvtipný prodavač. Usmál se a odešel. ;-)

+1/0
6.6.2017 15:53

Najdete na iDNES.cz