Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchody budoucnosti: Nerozhodný zákazník? Systém pošle ostřílenou obsluhu

Pražský obchod nové generace od Microsoftu je napěchovaný senzory a kamerami. Umí třeba poznat náladu zákazníků nebo odhadnout jejich věk. Smyslem je lépe zacílit nabídku. Ale také ustát nepříjemné situace. Třeba tím, že systém pošle k negativně naladěnému zákazníkovi ostříleného prodejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e68t45r 45Š69k12o32d16a 5587620674850

Úžasný. A stádo ovcí bude hýkat blahem, jak je to skvělé a jak jsou ty technologie čím dále lepší. Někteří to pojmou jako zábavu, vždyť je to vlastně legrace, že? No, mě je to z toho spíš zle :-/

+2/0
7.6.2017 19:00

M52a21r30t82i31n 74R18u90z39i42c61k85a 1632878176537

mam trochu pocit, ze ti co nedaji souhlas, tak ty nepusti do obchodu...

+4/0
7.6.2017 13:44

A49l31e19n36a 20R45i33s33o94v54á 4946650529225

Prodavači se znalostí zboží? Podle mých zkušeností jsou to maximálně podavači. Navíc zná každý jen ten svůj regál kam doplňuje zboží, ale poradit kde najdete hledané zboží, to už neumí.

V hadrech a elektru vám nutí, co vlastně ani nechcete a nepotřebujete, protože je to kvalita a musí se prodat co nejvíc neprodejného:-P

+1/0
7.6.2017 8:04
Foto

J40i67ř32í 44D25v58o35ř18á66k 5145789670298

A nebyl by lepší obchod přítomnosti ?

Prodavač má alespoň minimální znalosti o zboží, které prodává ?

+4/0
6.6.2017 20:40

A13n61t90o95n47í92n 94Z95e23l39e44n89ý 2964263631406

To je obchod minulosti.

+1/0
7.6.2017 7:45

J19i43t49k67a 94J26a13n60ý55r31o13v74á 6808123160746

To je jinak. Prodavač má prémii za určité prodané zboží. Znalosti o tom zboží nemá, protože ho o tom nikdo nevyškolil i když např. výrobci elektroniky taková školení dělají. To za co má největší prémii, nebo podíl na prodeji to bude vychvalovat až do aleluja. A lidi věří - teda ti co si to předem nenajdou na internetu a vědí o co jde. My se tím většinou bavíme. Když něco jdeme kupovat a do obchodu, máme vybráno předem. Např. pračku. Vejdete do obchodu, chvíli se motáte okolo praček a najednou se přižene servilní někdy až slizský prodavač a začne vychvalovat nějakou pračku. Většinou na hru přistoupíme a dobře se bavíme. Necháme ho vykecat se, občas položíme otázku, nebo namítneme něco co víme a on se snaží a snaží. Člověk má pocit, že nabízí něco co vydrží do konce našeho života a nikdy se nerozbije a vždy bude skvěle fungovat. Jenže takové zboží nikdo nevyrábí. Musí to vydržet záruční dobu a potom se co nejdříve neopravitelně rozbít. Ovšem kupující musí nabýt dojmu, že právě tohle je výrobek jehož výrobce tyhle pravidla nedodržuje. Je to zábava a on netuší, že se tím královsky bavíme. Když ve finále řekneme naší volbu, prodavač zkamení a pokouší se nám to vymluvit. Ovšem má smůlu, protože my měli vybráno už předem. Možná by ty senzory jim řekli, že tam pro nás funguje jako vrchní obveselovač a snaží se zbytečně.

0/0
14.6.2017 9:02

J28i48ř84í 39J10o58z81a 3368173310431

Ja kdyz jdu do obchodu, tak vim pro co, vezmu to, zaplatim a jdu... na ocumovani zbozi fakt nejsem...

+3/0
6.6.2017 19:11

V51á68c14l16a25v 84K49a71l86i75n16a 1736802579264

Ženy to mají nastaveny tak, že donesou něco jiného, než pro co šly a nebo nešly pro nic:-/

+1/0
6.6.2017 19:40
Foto

H24a45n85a 29A77n73t53o14n89o47v43á 6377329864984

Nebuďte sexista. ;-D Tatínka jsme poslali pro hrách, přišel s polárkovým dortem a krabičkou hřebíků.

+3/0
6.6.2017 20:31
Foto

J97i98ř89í 19D87v75o15ř59á25k 5975749370348

Za tři dny, spokojeně přiotrávený alkoholem. Šťastný to muž.

+1/0
6.6.2017 20:43

J26o11l33a49n53a 79B80r17z81y13b41o95h17a40t81á 9299259856

Dědku běž do obchodu pro chleba a máslo. Dědku - nezapomen!!! 2 věci, chleba a máslo!!! Dědek se vrátí domů a má rouru od kamen. Dědku, ty blbe, jsem říkala dvě věci - kde máš kamna??? ;-)

+1/0
7.6.2017 7:36

F50i80l77i87p 40T68ř31e42b28a 6493170618136

Tak. Myslím, že toto je přesně ten okamžik, kdy je potřeba udělat čáru.

Že mi mobil vynadá, že jsem nechal rozsvíceno v inteligentní koupelně - v pořádku.

Že se inteligentní lednička připomene, že nemá mlíko, které je zrovna za rohem v akci - proč ne.

Že mi Google všude nabízí pračky ještě půl roku poté, co si nějakou vyberu - nic moc, ale lepší než bio jogurty a předvolební kecy.

Ale aby mě někdo průběžně psychoanalyzoval, posílal na mě už tak dost vlezlé prodavače a mapoval kudy chodím, aby mi příště mohli snáze vnutit nějaký nesmysl, jehož koupě budu litovat ještě než schovám peněženku - tak to teda ne-e..

+4/0
6.6.2017 18:50

J75a50r13o60s20l65a35v 55R28y55c13h89t67á18ř 2884719889636

Ostřílená obsluha + ostřílení zákazníci => ostřílenost k velkoměstům patří, jak správně řekl starosta jednoho ostříleného evropského velkoměsta.

Já si však chci vybírat v klidu, bez Microsoftem doporučené ostřílené obsluhy.

+1/0
6.6.2017 18:21

J77a46r20o44s68l12a83v 82R82y42c90h75t14á66ř 2774519319396

V obchodě se nechci cítit jako kus určený k oškubání.

Jakýkoli náznak chování popsaného v tomto článku je pro mě jasným signálem: Vypadni a už se nikdy nevracej + informuj o své zkušenosti známé a varuj je před takovým obchodem.

+3/0
6.6.2017 18:17

J80i84t62k73a 21J95a81n71ý87r25o50v14á 6538943170156

To je dnes každý kdo tam vleze. Bohužel obchody nejsou pro to, aby lidi koupili co chtějí, ale aby hlavně koupili o to co nechtějí. Proto jsou strategie kam umístit jaké zboží, kdy zboží přestěhovat, na co kdy dát akci, slevu-neslevu apod.

0/0
14.6.2017 9:04

J47i59ř29í 92K66o70c69u43r61e68k 6765764335738

Muziku? Pustíte ACDC a zasloužilí straníci budou ohrnovat nos nad propagací nacismu. Náckové budou rudí vzteky, neboť =předtím= ty trička taky nosili. Pustíte ruské Kruiz a zasloužilí soudruzi budou nadávat na pokleslou západní kulturu. Dtto Beatles. Pustíte Alu Pugačevu a polovina lidí uteče ke kase, aby to měli za sebou. Pustíte Landova Krysaře a bojovníci proti rasismu vylezou z děr až na strop (při pokus zvrhnou regály). Pustíte The Cranberries a mnozí budou vrčet, že zpívat se má v rámci jedné oktávy. Pustíte Visací Zámek a hned máte na krku bojovníky proti drogám a za špatný vzor pro děti, jelikož takhle banda nevzdělaných (stavebních ing. z ČVUT) by se měla zakázat.

A je úplně jedno z jaké éry vezmete hudbu za příklad. Skončíte u neslaných nemastných písniček na jednu sezónu, kterých prefabrikační hudební studia chrlí stovky. Mezi se vejde tak max Moby nebo Olympic.

+2/0
6.6.2017 17:46

J18i82ř55í 25K59o91c81u15r58e93k 6925644585878

Pardon. Ta první kapela mají být Kiss.

+1/0
6.6.2017 17:57

M74i77c93h40a56e21l 10P17r81i86n77c 7225175850495

A jakou jinou obsluhu ještě společnosti zaměstnávají? To mají ještě neostřílenou, amatérskou, neprofesionální a neschopnou obsluhu, kterou posílají k jiným zákazníkům?R^

0/0
6.6.2017 17:31

J47a86r98o26s72l64a57v 32K47a46d23l22e82c 5111409272871

Proč nezavést rovnou povinnou konzumaci...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:27

J75a38r85o49s68l69a93v 45K95a95d75l69e74c 5221159812871

Dobrý... sluší... sleva... tak co vlastně chcete...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:26
Foto

J85i38ř44í 41J20i51ř61í 7653212399252

Je mi jedno, že to ti prodavači musejí dělat, ale zkusil by tam za mnou někdo přijít, a otravovat mě. Tak bych ho poslal do .... Jediný, co chci je, nebýt obtěžován jakejmakoliv nabídkama, vnucováním, apod... Nejsem retardovaný, abych potřeboval asistence prodavače.

+6/−2
6.6.2017 16:47

R92a21d40o52m11í37r 53J46a90h13n 6500904320562

A ještě mi to nedá. Tohle je přesně to, co rozhodně v obchodech nechci zažít. Šmírování, manipulace, otravování.....

+4/0
6.6.2017 16:39

R96a52d52o49m58í60r 83J77a50h89n 6880654320642

Asi takhle. Když na mě po 30 vteřinách (psáno v článku) někdo nastoupí, protože jsem nerozhodný, tak budou muset poslat té "ostřílené obsluze" ještě posily.

+2/0
6.6.2017 16:36

J97a69r56o56s39l51a44v 68L52á38z77e71ň70s23k59ý 3413873852900

Už to vidím:

Do obchodu přicházejí dva opálení mladíci a systém rozpoznává, že jdou stejnou trasou, jako zadumaná žena prohlížející si nové plavky a nedávající pozor na kabelku. Systém implikuje, že mladíci asi často jezdí k moři a rádi se oblékají do dámských plavek. Proto je vyhodnocuje jako bezproblémové tranvestitní metrosexuály a nechává je v klidu odejít. Zato ženu, která mezitím s plavkami došla k pokladně a zjistila, že nemá peněženku, systém vyhodnotí jako zlodějku a posílá k ní ostřílenou ochranku :-)

+9/−1
6.6.2017 16:33

J91a60k90u76b 86Z69e48m36á36n87e75k 2534403801958

No to si klidně zkoumejte, ale přiběhnout za mnou "ostřílená" obsluha jenom proto, že něco držím půl minuty v ruce, poděkuju, dám kameře nahlédnout svou náladu, kterou rozezná i velice základním algoritmem a do další už jim jenom zamávám, pakliže mají nějakou i venku.

Mám pod nosem takovou díru a když něco potřebuju, zeptám se. Dolézání "ostřílené obsluhy" je otravné, zvlášť s těma zrůdnostma co je učí stran přístupu k zákazníkům.

+6/0
6.6.2017 16:18

L17a49d68i81s48l93a77v 35J80o39d89l27o71v97s85k58i 2390975887441

No vidíte. A mně zase vyloženě vadí, když vejdu například do obchodu s oděvy a ani jedna z prodavaček nejeví snahu zeptat se, zda nepotřebuji s něčím poradit. A poradit potřebuji vždy už jen díky tomu, že je neuvěřitelný zmatek v číslování velikostí a já si nehodlám zkoušet deset kusů jen abych od daného výrobce zjistil tu správnou velikost.

+1/0
6.6.2017 16:49

A93n59t43o29n68í63n 96Z13e86l55e31n38ý 2124873731656

Vy jste sadista a chcete uvádět prodavačky do rozpaků otázkami na které neznají odpověď?

+2/0
7.6.2017 7:39

J62i61t14k60a 12J43a28n77ý11r21o19v38á 6468523810936

;-D;-D;-D

0/0
14.6.2017 9:06

J96i60t36k53a 51J64a93n91ý71r48o32v92á 6648343630196

Osobně reaguji na vlezlost strohým: "Ne, nic nepotřebuji." a když to nestačí:"Děkuji, pomohl/a jste se mi rozhodnout." Odkládám zboží a odcházím. A ten kdo je rozladěný je vlezlý prodavač. Ovšem to se neděje moc často. Oblečení nenakupuji ráda a zkoušení přímo nesnáším.

Asi to ve mě vypěstovala máma. Když se jí povedlo koupit něco pěkného na mě, tak to na mě předváděla každé návštěvě. Opravdu jsem to nenáviděla. Pak jsem viděla neteř, která tohle dělala sama od sebe a předváděla takhle trička co jí babička kupovala a dávala, když jednou za 1/4 roku přijeli na návštěvu. Každý jsme jiný a tohle žádný sw nepřečte. Ten pozná jen současnou náladu, ale jestli někdo ocení vlezlost pozitivně, to neví.

0/−1
14.6.2017 9:13

P93e34t55r 94B78á21č43a 8815496145815

Posilat muze co chce, uz ted vlezle prodavace odmitam.

+2/0
6.6.2017 16:16

V26l80a12d16i36m29í76r 86V47y93s81o92k23ý 8392212951775

o důvod víc nakupovat online :D

0/0
6.6.2017 16:13

P78a19v82e75l 65D23o59l35e18ž98a54l 3913776205716

Furt všichni hledají způsoby, aby jsme víc konzumovali, tohle už začíná být padlé na hlavu. Automobilky přemýšlí jak nás donutit koupit 5 aut na jednu rodinu nebo co nejvíc aut za život, tím že vyrábí čím dám tím horší šmejdy.

Země má 7,5 miliardy lidí to je neuvěřitelné množství potencionálních zákazníku. Bohoužel v Africe jsou rádi, že si koupí kýbl na vodu, a těm samejm firmám co tam ten bordel vyhovuje stále hledají způsoby jak prodávat. Asie (hlavně Čína) už se trochu zlepšuje, tam už jsou lidi schopní na nějaké úrovni. Každá firma chce vydělávat a prodávat. Proč se teda nevěnuje pozornost těmto zaostalým zemím kontinentům, tím způsobem, že je naučíme žít, né však naším Evropským stylem, ale nějak přirozeně, aby se nich stali zákazníci, které každý chce...

+5/0
6.6.2017 16:04

P48e58t67r 72D93v61o84ř97á82k 9404507792820

No automobilky mohou přemýšlet, ale když nejsou peníze, tak asi nic neprodají. Průměrné staří aut se neustále zvyšuje. U nás táhnou prodeje firmy.

+1/0
6.6.2017 16:08

P38e77t26r 69D37v67o25ř35á54k 9554177812570

" ... protože zrovna ví, že řeším hypotéku a díky tomu mi třeba dají třeba nižší sazbu ..."

---------

Zajímavá logika. Nicméně se mi nezdá přínos technologie. Srovnáním cest zákazníků prodejny oděvního řetězce zjistí, že muži chodí do pánského? Že mladí mají jiný styl oblékání než starší?

+1/0
6.6.2017 15:59

D23a57v18i15d 47D88i35r18g97a 7605541228

Že se vám lidé intuitivně pohybují po trase, na které nemáte zboží, které jim chcete prodat. A bylo by tudíž dobré jim do cesty postavit to, co chtějí koupit.

+2/0
6.6.2017 16:52

A22n46t37o39n10í46n 87Z95e89l97e50n82ý 2284473321136

Ne to co si chtějí koupit, ale to, na co jim chceme dát spotřebitelský úvěr.

+1/0
7.6.2017 7:36

T89o90m45á19š 64H88i24l95t72s74c42h88e35r 6705252401870

To je vyloženě nechutný. Ono už denska je běžný, že se věci neprodávají ale vnucují, ale tohle je extrém. Konzumu zdar....

+17/0
6.6.2017 15:57

O39n37d31ř37e39j 64N57o66v97á39k 9747354149259

Jestli pak je na obchodu zvenku a dostatečně velkým písmem napsáno, že bude zákazník nahráván a počítačově zkoumán?

A co takhle můj souhlas předem?

Kde jste ochránci soukromí?

+10/0
6.6.2017 15:55

R56a52d25e52k 19N46o58v49o47t14n48ý 5138382306565

Ten obchod je zatím neveřejný, ale upozornění na podobných obchodech bude podle mého názoru nezbytné.

0/−1
6.6.2017 16:05

J17a59r70o28m54í88r 81M73a46s90á60k 3693835596727

a jak už to tak bývá, cenu tohohle nesmyslu samozřejmě zaplatí zákazník. V podstatě si zaplatí to co se mu podbízí, aby vytáhl další peníze

+12/0
6.6.2017 15:52

P66a52v56e31l 32K52r76e31u77z36i49g35e97r 7104800310159

Děkuji, nechci.

+6/0
6.6.2017 15:51

Z86u47z52a50n91a 60B67e33n94d82o40v92á 2456782153918

Brr, to je až strašidelný. Za chvíli bude burka užitečný vynález :-/

Jinak ta věta o tom, že pokud zákazník nechce být obtěžován, má si vypnout Bluetooth a Wi-Fi je vtipná. Nebo k pláči, záleží na úhlu pohledu.

+6/0
6.6.2017 15:48

A26n80t95o36n17í52n 30Z67e33l71e28n73ý 2664763861986

WiFi a BT zapínám jenom když potřebuji.

0/0
7.6.2017 7:48

Z48u19z76a33n90a 49B71e68n25d37o86v72á 2706382613548

BT moc nepoužívám, tu mám vypnutou, ale WiFi mám zapnutou skoro pořád, nějak mě to nebaví vypínat a zapínat.

0/0
7.6.2017 20:03

M53a98r89t57i60n 62W81a24l28l78n82e25r 6725680834850

Rada pro ty, kteří se tomu chtějí vyhnout: chovejte se iracionálně. Když máte radost, plačte, když se vám něco líbí, mračte se...a

+9/0
6.6.2017 15:48

M15i17l11o94s17l46a75v 87S92e32d65l77á89č74e23k 6344804694221

Tak to je to co nemám rád. Aby mě nějaký prodavač hned obtěžoval 30 sekund po tom co si prohlížím zboží. Rád si v klidu vybírám a pokud budu chtít pomoc obsluhy, tak si ji přivolám

+26/0
6.6.2017 15:42

M13a93r71t79i69n 36W60a59l32l64n84e63r 6185350904640

Tak čekám, že to ten systém bude umět vyhodnotit...

+2/−2
6.6.2017 15:47

J34o61l72a60n30a 42B22r66z84y49b57o42h58a65t78á 9309109886

Jj, systém vyhodnotí: bacha na něj, je nasupenej, ten nás nepotřebuje. ;-)

;-D Taky by mne kleplo, když mne prodavač obtěžuje okamžitě po vstupu do prodejny. Specialisti jsou na to Vietnamci a nepomůže ani konstatování, já se jen dívám, nepotřebuji vás. A něco podobného je i v Planeo elektro. Stojí mi za zadkem a když nepořídí s dotazem "co potřebujete", tak za mnou stojí, mlčí a čumí. Nevím, jestli abych něco neukradla nebo aby mne v případě potřeby třeba poškrábal na zádech. ;-D

+1/0
6.6.2017 15:50

M24a58r53t57i78n 40W31a81l67l61n12e66r 6415250264230

"Mám hezký zadek, co? Ale stejně jsem radši, když ho budete pozorovat z větší vzdálenosti. Třeba 50 metrů. ";-D

+2/0
6.6.2017 15:51

J92o90l68a12n37a 63B46r38z31y14b56o40h58a43t50á 9369199596

R^;-D já to příště zkusím říct. Jednou jsem na otázku "co pro vás mohu udělat" odpověděla právě to "poškrábat mne na zádech". Byl to důvtipný prodavač. Usmál se a odešel. ;-)

+1/0
6.6.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.