Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obchody budoucnosti: Nerozhodný zákazník? Systém pošle ostřílenou obsluhu

Pražský obchod nové generace od Microsoftu je napěchovaný senzory a kamerami. Umí třeba poznat náladu zákazníků nebo odhadnout jejich věk. Smyslem je lépe zacílit nabídku. Ale také ustát nepříjemné situace. Třeba tím, že systém pošle k negativně naladěnému zákazníkovi ostříleného prodejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e69t37r 68Š30k26o90d49a 5437740794110

Úžasný. A stádo ovcí bude hýkat blahem, jak je to skvělé a jak jsou ty technologie čím dále lepší. Někteří to pojmou jako zábavu, vždyť je to vlastně legrace, že? No, mě je to z toho spíš zle :-/

+2/0
7.6.2017 19:00

M84a10r75t65i47n 83R35u16z32i94c30k83a 1882768856657

mam trochu pocit, ze ti co nedaji souhlas, tak ty nepusti do obchodu...

+4/0
7.6.2017 13:44

A87l81e87n30a 93R60i94s23o76v72á 4496600629205

Prodavači se znalostí zboží? Podle mých zkušeností jsou to maximálně podavači. Navíc zná každý jen ten svůj regál kam doplňuje zboží, ale poradit kde najdete hledané zboží, to už neumí.

V hadrech a elektru vám nutí, co vlastně ani nechcete a nepotřebujete, protože je to kvalita a musí se prodat co nejvíc neprodejného:-P

+1/0
7.6.2017 8:04
Foto

J64i81ř52í 85D15v86o59ř36á17k 5715669770278

A nebyl by lepší obchod přítomnosti ?

Prodavač má alespoň minimální znalosti o zboží, které prodává ?

+4/0
6.6.2017 20:40

A82n74t16o83n40í49n 14Z83e54l91e91n80ý 2904493801526

To je obchod minulosti.

+1/0
7.6.2017 7:45

J69i20t85k54a 69J83a65n11ý45r89o80v77á 6378553790576

To je jinak. Prodavač má prémii za určité prodané zboží. Znalosti o tom zboží nemá, protože ho o tom nikdo nevyškolil i když např. výrobci elektroniky taková školení dělají. To za co má největší prémii, nebo podíl na prodeji to bude vychvalovat až do aleluja. A lidi věří - teda ti co si to předem nenajdou na internetu a vědí o co jde. My se tím většinou bavíme. Když něco jdeme kupovat a do obchodu, máme vybráno předem. Např. pračku. Vejdete do obchodu, chvíli se motáte okolo praček a najednou se přižene servilní někdy až slizský prodavač a začne vychvalovat nějakou pračku. Většinou na hru přistoupíme a dobře se bavíme. Necháme ho vykecat se, občas položíme otázku, nebo namítneme něco co víme a on se snaží a snaží. Člověk má pocit, že nabízí něco co vydrží do konce našeho života a nikdy se nerozbije a vždy bude skvěle fungovat. Jenže takové zboží nikdo nevyrábí. Musí to vydržet záruční dobu a potom se co nejdříve neopravitelně rozbít. Ovšem kupující musí nabýt dojmu, že právě tohle je výrobek jehož výrobce tyhle pravidla nedodržuje. Je to zábava a on netuší, že se tím královsky bavíme. Když ve finále řekneme naší volbu, prodavač zkamení a pokouší se nám to vymluvit. Ovšem má smůlu, protože my měli vybráno už předem. Možná by ty senzory jim řekli, že tam pro nás funguje jako vrchní obveselovač a snaží se zbytečně.

0/0
14.6.2017 9:02

J36i81ř76í 39J12o65z64a 3298223160801

Ja kdyz jdu do obchodu, tak vim pro co, vezmu to, zaplatim a jdu... na ocumovani zbozi fakt nejsem...

+3/0
6.6.2017 19:11

V36á60c93l33a95v 20K55a63l12i55n90a 1726222909504

Ženy to mají nastaveny tak, že donesou něco jiného, než pro co šly a nebo nešly pro nic:-/

+1/0
6.6.2017 19:40
Foto

H81a93n58a 33A15n27t46o22n32o63v66á 6147229674534

Nebuďte sexista. ;-D Tatínka jsme poslali pro hrách, přišel s polárkovým dortem a krabičkou hřebíků.

+3/0
6.6.2017 20:31
Foto

J30i35ř56í 77D84v74o84ř95á56k 5805279980258

Za tři dny, spokojeně přiotrávený alkoholem. Šťastný to muž.

+1/0
6.6.2017 20:43

J89o14l27a20n25a 81B34r63z81y74b19o24h81a11t42á 9529509516

Dědku běž do obchodu pro chleba a máslo. Dědku - nezapomen!!! 2 věci, chleba a máslo!!! Dědek se vrátí domů a má rouru od kamen. Dědku, ty blbe, jsem říkala dvě věci - kde máš kamna??? ;-)

+1/0
7.6.2017 7:36

F43i11l69i46p 64T22ř64e17b19a 6623750348106

Tak. Myslím, že toto je přesně ten okamžik, kdy je potřeba udělat čáru.

Že mi mobil vynadá, že jsem nechal rozsvíceno v inteligentní koupelně - v pořádku.

Že se inteligentní lednička připomene, že nemá mlíko, které je zrovna za rohem v akci - proč ne.

Že mi Google všude nabízí pračky ještě půl roku poté, co si nějakou vyberu - nic moc, ale lepší než bio jogurty a předvolební kecy.

Ale aby mě někdo průběžně psychoanalyzoval, posílal na mě už tak dost vlezlé prodavače a mapoval kudy chodím, aby mi příště mohli snáze vnutit nějaký nesmysl, jehož koupě budu litovat ještě než schovám peněženku - tak to teda ne-e..

+4/0
6.6.2017 18:50

J46a95r76o82s75l10a94v 56R38y48c10h92t94á20ř 2644709239556

Ostřílená obsluha + ostřílení zákazníci => ostřílenost k velkoměstům patří, jak správně řekl starosta jednoho ostříleného evropského velkoměsta.

Já si však chci vybírat v klidu, bez Microsoftem doporučené ostřílené obsluhy.

+1/0
6.6.2017 18:21

J48a73r57o73s21l78a30v 66R61y97c59h73t25á10ř 2164509199766

V obchodě se nechci cítit jako kus určený k oškubání.

Jakýkoli náznak chování popsaného v tomto článku je pro mě jasným signálem: Vypadni a už se nikdy nevracej + informuj o své zkušenosti známé a varuj je před takovým obchodem.

+3/0
6.6.2017 18:17

J84i34t59k75a 50J55a85n72ý31r46o71v27á 6548523480486

To je dnes každý kdo tam vleze. Bohužel obchody nejsou pro to, aby lidi koupili co chtějí, ale aby hlavně koupili o to co nechtějí. Proto jsou strategie kam umístit jaké zboží, kdy zboží přestěhovat, na co kdy dát akci, slevu-neslevu apod.

0/0
14.6.2017 9:04

J30i84ř35í 87K32o64c13u55r43e42k 6585774735848

Muziku? Pustíte ACDC a zasloužilí straníci budou ohrnovat nos nad propagací nacismu. Náckové budou rudí vzteky, neboť =předtím= ty trička taky nosili. Pustíte ruské Kruiz a zasloužilí soudruzi budou nadávat na pokleslou západní kulturu. Dtto Beatles. Pustíte Alu Pugačevu a polovina lidí uteče ke kase, aby to měli za sebou. Pustíte Landova Krysaře a bojovníci proti rasismu vylezou z děr až na strop (při pokus zvrhnou regály). Pustíte The Cranberries a mnozí budou vrčet, že zpívat se má v rámci jedné oktávy. Pustíte Visací Zámek a hned máte na krku bojovníky proti drogám a za špatný vzor pro děti, jelikož takhle banda nevzdělaných (stavebních ing. z ČVUT) by se měla zakázat.

A je úplně jedno z jaké éry vezmete hudbu za příklad. Skončíte u neslaných nemastných písniček na jednu sezónu, kterých prefabrikační hudební studia chrlí stovky. Mezi se vejde tak max Moby nebo Olympic.

+2/0
6.6.2017 17:46

J91i88ř69í 55K92o38c31u87r96e17k 6275354155978

Pardon. Ta první kapela mají být Kiss.

+1/0
6.6.2017 17:57

M29i89c79h15a31e75l 61P84r64i82n87c 7625685550305

A jakou jinou obsluhu ještě společnosti zaměstnávají? To mají ještě neostřílenou, amatérskou, neprofesionální a neschopnou obsluhu, kterou posílají k jiným zákazníkům?R^

0/0
6.6.2017 17:31

J17a22r37o93s56l60a78v 38K84a96d54l20e97c 5951379802141

Proč nezavést rovnou povinnou konzumaci...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:27

J39a97r56o23s52l77a72v 52K18a40d13l14e71c 5151749612421

Dobrý... sluší... sleva... tak co vlastně chcete...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:26
Foto

J76i10ř14í 96J20i51ř67í 2209501291341

Je mi jedno, že to ti prodavači musejí dělat, ale zkusil by tam za mnou někdo přijít, a otravovat mě. Tak bych ho poslal do .... Jediný, co chci je, nebýt obtěžován jakejmakoliv nabídkama, vnucováním, apod... Nejsem retardovaný, abych potřeboval asistence prodavače.

+6/−2
6.6.2017 16:47

R31a50d86o67m55í17r 57J39a57h72n 6920694580312

A ještě mi to nedá. Tohle je přesně to, co rozhodně v obchodech nechci zažít. Šmírování, manipulace, otravování.....

+4/0
6.6.2017 16:39

R14a52d48o35m79í34r 49J45a46h63n 6600794100412

Asi takhle. Když na mě po 30 vteřinách (psáno v článku) někdo nastoupí, protože jsem nerozhodný, tak budou muset poslat té "ostřílené obsluze" ještě posily.

+2/0
6.6.2017 16:36

J86a15r54o42s37l52a27v 86L88á26z46e25ň96s26k31ý 3843133172440

Už to vidím:

Do obchodu přicházejí dva opálení mladíci a systém rozpoznává, že jdou stejnou trasou, jako zadumaná žena prohlížející si nové plavky a nedávající pozor na kabelku. Systém implikuje, že mladíci asi často jezdí k moři a rádi se oblékají do dámských plavek. Proto je vyhodnocuje jako bezproblémové tranvestitní metrosexuály a nechává je v klidu odejít. Zato ženu, která mezitím s plavkami došla k pokladně a zjistila, že nemá peněženku, systém vyhodnotí jako zlodějku a posílá k ní ostřílenou ochranku :-)

+9/−1
6.6.2017 16:33

J48a88k47u25b 71Z25e49m98á81n15e49k 2134933361578

No to si klidně zkoumejte, ale přiběhnout za mnou "ostřílená" obsluha jenom proto, že něco držím půl minuty v ruce, poděkuju, dám kameře nahlédnout svou náladu, kterou rozezná i velice základním algoritmem a do další už jim jenom zamávám, pakliže mají nějakou i venku.

Mám pod nosem takovou díru a když něco potřebuju, zeptám se. Dolézání "ostřílené obsluhy" je otravné, zvlášť s těma zrůdnostma co je učí stran přístupu k zákazníkům.

+6/0
6.6.2017 16:18

L97a69d67i47s36l31a77v 85J65o58d19l43o18v51s28k25i 2780565727641

No vidíte. A mně zase vyloženě vadí, když vejdu například do obchodu s oděvy a ani jedna z prodavaček nejeví snahu zeptat se, zda nepotřebuji s něčím poradit. A poradit potřebuji vždy už jen díky tomu, že je neuvěřitelný zmatek v číslování velikostí a já si nehodlám zkoušet deset kusů jen abych od daného výrobce zjistil tu správnou velikost.

+1/0
6.6.2017 16:49

A92n96t67o39n70í21n 13Z28e15l83e75n42ý 2304703671336

Vy jste sadista a chcete uvádět prodavačky do rozpaků otázkami na které neznají odpověď?

+2/0
7.6.2017 7:39

J24i45t68k17a 26J20a60n59ý22r16o16v89á 6398863340346

;-D;-D;-D

0/0
14.6.2017 9:06

J47i62t92k14a 71J98a18n65ý19r74o66v59á 6748423100866

Osobně reaguji na vlezlost strohým: "Ne, nic nepotřebuji." a když to nestačí:"Děkuji, pomohl/a jste se mi rozhodnout." Odkládám zboží a odcházím. A ten kdo je rozladěný je vlezlý prodavač. Ovšem to se neděje moc často. Oblečení nenakupuji ráda a zkoušení přímo nesnáším.

Asi to ve mě vypěstovala máma. Když se jí povedlo koupit něco pěkného na mě, tak to na mě předváděla každé návštěvě. Opravdu jsem to nenáviděla. Pak jsem viděla neteř, která tohle dělala sama od sebe a předváděla takhle trička co jí babička kupovala a dávala, když jednou za 1/4 roku přijeli na návštěvu. Každý jsme jiný a tohle žádný sw nepřečte. Ten pozná jen současnou náladu, ale jestli někdo ocení vlezlost pozitivně, to neví.

0/−1
14.6.2017 9:13

P79e59t91r 64B21á14č56a 8755856165785

Posilat muze co chce, uz ted vlezle prodavace odmitam.

+2/0
6.6.2017 16:16

V57l15a96d37i74m95í51r 17V82y18s74o28k51ý 8452602511165

o důvod víc nakupovat online :D

0/0
6.6.2017 16:13

P45a93v98e47l 72D15o12l59e36ž42a69l 3353576455386

Furt všichni hledají způsoby, aby jsme víc konzumovali, tohle už začíná být padlé na hlavu. Automobilky přemýšlí jak nás donutit koupit 5 aut na jednu rodinu nebo co nejvíc aut za život, tím že vyrábí čím dám tím horší šmejdy.

Země má 7,5 miliardy lidí to je neuvěřitelné množství potencionálních zákazníku. Bohoužel v Africe jsou rádi, že si koupí kýbl na vodu, a těm samejm firmám co tam ten bordel vyhovuje stále hledají způsoby jak prodávat. Asie (hlavně Čína) už se trochu zlepšuje, tam už jsou lidi schopní na nějaké úrovni. Každá firma chce vydělávat a prodávat. Proč se teda nevěnuje pozornost těmto zaostalým zemím kontinentům, tím způsobem, že je naučíme žít, né však naším Evropským stylem, ale nějak přirozeně, aby se nich stali zákazníci, které každý chce...

+5/0
6.6.2017 16:04

P85e92t38r 18D14v76o39ř84á77k 9904927142710

No automobilky mohou přemýšlet, ale když nejsou peníze, tak asi nic neprodají. Průměrné staří aut se neustále zvyšuje. U nás táhnou prodeje firmy.

+1/0
6.6.2017 16:08

P84e72t22r 75D53v15o68ř50á22k 9794197422910

" ... protože zrovna ví, že řeším hypotéku a díky tomu mi třeba dají třeba nižší sazbu ..."

---------

Zajímavá logika. Nicméně se mi nezdá přínos technologie. Srovnáním cest zákazníků prodejny oděvního řetězce zjistí, že muži chodí do pánského? Že mladí mají jiný styl oblékání než starší?

+1/0
6.6.2017 15:59

D34a24v69i19d 47D56i59r39g88a 7655511318

Že se vám lidé intuitivně pohybují po trase, na které nemáte zboží, které jim chcete prodat. A bylo by tudíž dobré jim do cesty postavit to, co chtějí koupit.

+2/0
6.6.2017 16:52

A43n12t67o63n23í69n 80Z22e97l87e50n68ý 2564593141406

Ne to co si chtějí koupit, ale to, na co jim chceme dát spotřebitelský úvěr.

+1/0
7.6.2017 7:36

T68o44m80á58š 97H71i84l14t69s17c81h54e56r 6215552831560

To je vyloženě nechutný. Ono už denska je běžný, že se věci neprodávají ale vnucují, ale tohle je extrém. Konzumu zdar....

+17/0
6.6.2017 15:57

O33n31d71ř66e81j 57N65o49v60á79k 9367364299499

Jestli pak je na obchodu zvenku a dostatečně velkým písmem napsáno, že bude zákazník nahráván a počítačově zkoumán?

A co takhle můj souhlas předem?

Kde jste ochránci soukromí?

+10/0
6.6.2017 15:55

R89a96d55e98k 30N30o70v72o44t40n82ý 5598522616985

Ten obchod je zatím neveřejný, ale upozornění na podobných obchodech bude podle mého názoru nezbytné.

0/−1
6.6.2017 16:05

J66a51r75o94m84í10r 36M81a67s12á62k 3323915586207

a jak už to tak bývá, cenu tohohle nesmyslu samozřejmě zaplatí zákazník. V podstatě si zaplatí to co se mu podbízí, aby vytáhl další peníze

+12/0
6.6.2017 15:52

P15a77v43e87l 41K64r59e65u56z62i35g61e58r 7364350970979

Děkuji, nechci.

+6/0
6.6.2017 15:51

Z22u86z61a22n83a 60B33e64n88d69o72v40á 2276662483798

Brr, to je až strašidelný. Za chvíli bude burka užitečný vynález :-/

Jinak ta věta o tom, že pokud zákazník nechce být obtěžován, má si vypnout Bluetooth a Wi-Fi je vtipná. Nebo k pláči, záleží na úhlu pohledu.

+6/0
6.6.2017 15:48

A84n30t76o80n19í73n 66Z11e90l19e48n31ý 2734743321406

WiFi a BT zapínám jenom když potřebuji.

0/0
7.6.2017 7:48

Z75u64z34a78n71a 57B91e92n81d63o76v74á 2886922263448

BT moc nepoužívám, tu mám vypnutou, ale WiFi mám zapnutou skoro pořád, nějak mě to nebaví vypínat a zapínat.

0/0
7.6.2017 20:03

M68a23r78t51i15n 31W26a13l23l94n21e91r 6505840424250

Rada pro ty, kteří se tomu chtějí vyhnout: chovejte se iracionálně. Když máte radost, plačte, když se vám něco líbí, mračte se...a

+9/0
6.6.2017 15:48

M94i49l98o51s12l23a10v 23S71e84d86l36á19č88e35k 6124264324851

Tak to je to co nemám rád. Aby mě nějaký prodavač hned obtěžoval 30 sekund po tom co si prohlížím zboží. Rád si v klidu vybírám a pokud budu chtít pomoc obsluhy, tak si ji přivolám

+26/0
6.6.2017 15:42

M15a60r53t88i69n 42W17a75l57l62n80e10r 6405780434590

Tak čekám, že to ten systém bude umět vyhodnotit...

+2/−2
6.6.2017 15:47

J93o52l26a92n65a 98B77r37z43y46b38o75h13a15t84á 9899349626

Jj, systém vyhodnotí: bacha na něj, je nasupenej, ten nás nepotřebuje. ;-)

;-D Taky by mne kleplo, když mne prodavač obtěžuje okamžitě po vstupu do prodejny. Specialisti jsou na to Vietnamci a nepomůže ani konstatování, já se jen dívám, nepotřebuji vás. A něco podobného je i v Planeo elektro. Stojí mi za zadkem a když nepořídí s dotazem "co potřebujete", tak za mnou stojí, mlčí a čumí. Nevím, jestli abych něco neukradla nebo aby mne v případě potřeby třeba poškrábal na zádech. ;-D

+1/0
6.6.2017 15:50

M56a19r43t95i19n 81W68a16l34l64n18e13r 6865940394550

"Mám hezký zadek, co? Ale stejně jsem radši, když ho budete pozorovat z větší vzdálenosti. Třeba 50 metrů. ";-D

+2/0
6.6.2017 15:51

J75o17l73a15n92a 48B61r74z61y35b95o77h98a54t57á 9949209166

R^;-D já to příště zkusím říct. Jednou jsem na otázku "co pro vás mohu udělat" odpověděla právě to "poškrábat mne na zádech". Byl to důvtipný prodavač. Usmál se a odešel. ;-)

+1/0
6.6.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz