Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obchody budoucnosti: Nerozhodný zákazník? Systém pošle ostřílenou obsluhu

Pražský obchod nové generace od Microsoftu je napěchovaný senzory a kamerami. Umí třeba poznat náladu zákazníků nebo odhadnout jejich věk. Smyslem je lépe zacílit nabídku. Ale také ustát nepříjemné situace. Třeba tím, že systém pošle k negativně naladěnému zákazníkovi ostříleného prodejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e88t52r 63Š83k89o14d62a 5357670454430

Úžasný. A stádo ovcí bude hýkat blahem, jak je to skvělé a jak jsou ty technologie čím dále lepší. Někteří to pojmou jako zábavu, vždyť je to vlastně legrace, že? No, mě je to z toho spíš zle :-/

+2/0
7.6.2017 19:00

M82a32r54t71i23n 60R64u70z32i64c43k85a 1492588666617

mam trochu pocit, ze ti co nedaji souhlas, tak ty nepusti do obchodu...

+4/0
7.6.2017 13:44

A52l88e28n35a 64R33i22s46o12v88á 4356220289265

Prodavači se znalostí zboží? Podle mých zkušeností jsou to maximálně podavači. Navíc zná každý jen ten svůj regál kam doplňuje zboží, ale poradit kde najdete hledané zboží, to už neumí.

V hadrech a elektru vám nutí, co vlastně ani nechcete a nepotřebujete, protože je to kvalita a musí se prodat co nejvíc neprodejného:-P

+1/0
7.6.2017 8:04
Foto

J80i19ř37í 94D37v95o28ř40á34k 5975399580238

A nebyl by lepší obchod přítomnosti ?

Prodavač má alespoň minimální znalosti o zboží, které prodává ?

+4/0
6.6.2017 20:40

A61n55t65o23n35í33n 51Z20e46l48e19n77ý 2594203171686

To je obchod minulosti.

+1/0
7.6.2017 7:45

J34i34t51k51a 15J83a34n57ý54r30o70v43á 6218633300946

To je jinak. Prodavač má prémii za určité prodané zboží. Znalosti o tom zboží nemá, protože ho o tom nikdo nevyškolil i když např. výrobci elektroniky taková školení dělají. To za co má největší prémii, nebo podíl na prodeji to bude vychvalovat až do aleluja. A lidi věří - teda ti co si to předem nenajdou na internetu a vědí o co jde. My se tím většinou bavíme. Když něco jdeme kupovat a do obchodu, máme vybráno předem. Např. pračku. Vejdete do obchodu, chvíli se motáte okolo praček a najednou se přižene servilní někdy až slizský prodavač a začne vychvalovat nějakou pračku. Většinou na hru přistoupíme a dobře se bavíme. Necháme ho vykecat se, občas položíme otázku, nebo namítneme něco co víme a on se snaží a snaží. Člověk má pocit, že nabízí něco co vydrží do konce našeho života a nikdy se nerozbije a vždy bude skvěle fungovat. Jenže takové zboží nikdo nevyrábí. Musí to vydržet záruční dobu a potom se co nejdříve neopravitelně rozbít. Ovšem kupující musí nabýt dojmu, že právě tohle je výrobek jehož výrobce tyhle pravidla nedodržuje. Je to zábava a on netuší, že se tím královsky bavíme. Když ve finále řekneme naší volbu, prodavač zkamení a pokouší se nám to vymluvit. Ovšem má smůlu, protože my měli vybráno už předem. Možná by ty senzory jim řekli, že tam pro nás funguje jako vrchní obveselovač a snaží se zbytečně.

0/0
14.6.2017 9:02

J16i20ř60í 90J46o74z10a 3888753160431

Ja kdyz jdu do obchodu, tak vim pro co, vezmu to, zaplatim a jdu... na ocumovani zbozi fakt nejsem...

+3/0
6.6.2017 19:11

V70á27c26l77a85v 20K71a98l72i87n16a 1176762319174

Ženy to mají nastaveny tak, že donesou něco jiného, než pro co šly a nebo nešly pro nic:-/

+1/0
6.6.2017 19:40
Foto

H68a14n61a 17A97n81t27o24n71o49v58á 6257329594344

Nebuďte sexista. ;-D Tatínka jsme poslali pro hrách, přišel s polárkovým dortem a krabičkou hřebíků.

+3/0
6.6.2017 20:31
Foto

J61i74ř98í 49D62v39o37ř52á83k 5325489630568

Za tři dny, spokojeně přiotrávený alkoholem. Šťastný to muž.

+1/0
6.6.2017 20:43

J16o98l12a83n69a 38B15r94z36y68b17o61h52a13t54á 9379379946

Dědku běž do obchodu pro chleba a máslo. Dědku - nezapomen!!! 2 věci, chleba a máslo!!! Dědek se vrátí domů a má rouru od kamen. Dědku, ty blbe, jsem říkala dvě věci - kde máš kamna??? ;-)

+1/0
7.6.2017 7:36

F49i49l48i36p 41T17ř37e67b76a 6403610778836

Tak. Myslím, že toto je přesně ten okamžik, kdy je potřeba udělat čáru.

Že mi mobil vynadá, že jsem nechal rozsvíceno v inteligentní koupelně - v pořádku.

Že se inteligentní lednička připomene, že nemá mlíko, které je zrovna za rohem v akci - proč ne.

Že mi Google všude nabízí pračky ještě půl roku poté, co si nějakou vyberu - nic moc, ale lepší než bio jogurty a předvolební kecy.

Ale aby mě někdo průběžně psychoanalyzoval, posílal na mě už tak dost vlezlé prodavače a mapoval kudy chodím, aby mi příště mohli snáze vnutit nějaký nesmysl, jehož koupě budu litovat ještě než schovám peněženku - tak to teda ne-e..

+4/0
6.6.2017 18:50

J58a27r69o17s71l46a74v 55R92y54c38h34t16á91ř 2874199369816

Ostřílená obsluha + ostřílení zákazníci => ostřílenost k velkoměstům patří, jak správně řekl starosta jednoho ostříleného evropského velkoměsta.

Já si však chci vybírat v klidu, bez Microsoftem doporučené ostřílené obsluhy.

+1/0
6.6.2017 18:21

J25a56r37o98s24l18a79v 67R94y56c11h61t73á43ř 2584839579436

V obchodě se nechci cítit jako kus určený k oškubání.

Jakýkoli náznak chování popsaného v tomto článku je pro mě jasným signálem: Vypadni a už se nikdy nevracej + informuj o své zkušenosti známé a varuj je před takovým obchodem.

+3/0
6.6.2017 18:17

J81i94t82k90a 62J49a56n94ý19r12o34v25á 6488583500576

To je dnes každý kdo tam vleze. Bohužel obchody nejsou pro to, aby lidi koupili co chtějí, ale aby hlavně koupili o to co nechtějí. Proto jsou strategie kam umístit jaké zboží, kdy zboží přestěhovat, na co kdy dát akci, slevu-neslevu apod.

0/0
14.6.2017 9:04

J45i30ř56í 59K13o61c37u13r51e27k 6535404795948

Muziku? Pustíte ACDC a zasloužilí straníci budou ohrnovat nos nad propagací nacismu. Náckové budou rudí vzteky, neboť =předtím= ty trička taky nosili. Pustíte ruské Kruiz a zasloužilí soudruzi budou nadávat na pokleslou západní kulturu. Dtto Beatles. Pustíte Alu Pugačevu a polovina lidí uteče ke kase, aby to měli za sebou. Pustíte Landova Krysaře a bojovníci proti rasismu vylezou z děr až na strop (při pokus zvrhnou regály). Pustíte The Cranberries a mnozí budou vrčet, že zpívat se má v rámci jedné oktávy. Pustíte Visací Zámek a hned máte na krku bojovníky proti drogám a za špatný vzor pro děti, jelikož takhle banda nevzdělaných (stavebních ing. z ČVUT) by se měla zakázat.

A je úplně jedno z jaké éry vezmete hudbu za příklad. Skončíte u neslaných nemastných písniček na jednu sezónu, kterých prefabrikační hudební studia chrlí stovky. Mezi se vejde tak max Moby nebo Olympic.

+2/0
6.6.2017 17:46

J74i31ř43í 53K36o40c98u33r93e87k 6525294985778

Pardon. Ta první kapela mají být Kiss.

+1/0
6.6.2017 17:57

M43i78c17h52a21e25l 96P38r37i97n40c 7305675780485

A jakou jinou obsluhu ještě společnosti zaměstnávají? To mají ještě neostřílenou, amatérskou, neprofesionální a neschopnou obsluhu, kterou posílají k jiným zákazníkům?R^

0/0
6.6.2017 17:31

J96a45r93o45s22l16a72v 30K84a59d91l36e14c 5841509402961

Proč nezavést rovnou povinnou konzumaci...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:27

J21a31r11o66s84l12a68v 90K57a67d17l19e75c 5331949952601

Dobrý... sluší... sleva... tak co vlastně chcete...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:26
Foto

J26i89ř17í 45J81i25ř45í 7383362749752

Je mi jedno, že to ti prodavači musejí dělat, ale zkusil by tam za mnou někdo přijít, a otravovat mě. Tak bych ho poslal do .... Jediný, co chci je, nebýt obtěžován jakejmakoliv nabídkama, vnucováním, apod... Nejsem retardovaný, abych potřeboval asistence prodavače.

+6/−2
6.6.2017 16:47

R79a77d76o19m38í74r 97J77a27h96n 6220424350542

A ještě mi to nedá. Tohle je přesně to, co rozhodně v obchodech nechci zažít. Šmírování, manipulace, otravování.....

+4/0
6.6.2017 16:39

R64a47d65o21m18í36r 95J40a53h68n 6590324610392

Asi takhle. Když na mě po 30 vteřinách (psáno v článku) někdo nastoupí, protože jsem nerozhodný, tak budou muset poslat té "ostřílené obsluze" ještě posily.

+2/0
6.6.2017 16:36

J16a65r38o57s36l92a20v 78L89á97z79e10ň34s26k77ý 3633133562810

Už to vidím:

Do obchodu přicházejí dva opálení mladíci a systém rozpoznává, že jdou stejnou trasou, jako zadumaná žena prohlížející si nové plavky a nedávající pozor na kabelku. Systém implikuje, že mladíci asi často jezdí k moři a rádi se oblékají do dámských plavek. Proto je vyhodnocuje jako bezproblémové tranvestitní metrosexuály a nechává je v klidu odejít. Zato ženu, která mezitím s plavkami došla k pokladně a zjistila, že nemá peněženku, systém vyhodnotí jako zlodějku a posílá k ní ostřílenou ochranku :-)

+9/−1
6.6.2017 16:33

J89a26k76u79b 27Z27e48m78á48n34e18k 2584163231688

No to si klidně zkoumejte, ale přiběhnout za mnou "ostřílená" obsluha jenom proto, že něco držím půl minuty v ruce, poděkuju, dám kameře nahlédnout svou náladu, kterou rozezná i velice základním algoritmem a do další už jim jenom zamávám, pakliže mají nějakou i venku.

Mám pod nosem takovou díru a když něco potřebuju, zeptám se. Dolézání "ostřílené obsluhy" je otravné, zvlášť s těma zrůdnostma co je učí stran přístupu k zákazníkům.

+6/0
6.6.2017 16:18

L71a61d67i63s15l41a43v 85J56o66d40l18o11v78s62k89i 2640125497701

No vidíte. A mně zase vyloženě vadí, když vejdu například do obchodu s oděvy a ani jedna z prodavaček nejeví snahu zeptat se, zda nepotřebuji s něčím poradit. A poradit potřebuji vždy už jen díky tomu, že je neuvěřitelný zmatek v číslování velikostí a já si nehodlám zkoušet deset kusů jen abych od daného výrobce zjistil tu správnou velikost.

+1/0
6.6.2017 16:49

A22n38t84o21n40í87n 23Z71e54l81e48n73ý 2854653541256

Vy jste sadista a chcete uvádět prodavačky do rozpaků otázkami na které neznají odpověď?

+2/0
7.6.2017 7:39

J94i49t51k50a 56J40a29n23ý85r19o47v98á 6848433530566

;-D;-D;-D

0/0
14.6.2017 9:06

J65i52t56k42a 76J56a33n27ý27r71o40v74á 6288663310456

Osobně reaguji na vlezlost strohým: "Ne, nic nepotřebuji." a když to nestačí:"Děkuji, pomohl/a jste se mi rozhodnout." Odkládám zboží a odcházím. A ten kdo je rozladěný je vlezlý prodavač. Ovšem to se neděje moc často. Oblečení nenakupuji ráda a zkoušení přímo nesnáším.

Asi to ve mě vypěstovala máma. Když se jí povedlo koupit něco pěkného na mě, tak to na mě předváděla každé návštěvě. Opravdu jsem to nenáviděla. Pak jsem viděla neteř, která tohle dělala sama od sebe a předváděla takhle trička co jí babička kupovala a dávala, když jednou za 1/4 roku přijeli na návštěvu. Každý jsme jiný a tohle žádný sw nepřečte. Ten pozná jen současnou náladu, ale jestli někdo ocení vlezlost pozitivně, to neví.

0/−1
14.6.2017 9:13

P34e46t93r 24B60á98č24a 8805196715355

Posilat muze co chce, uz ted vlezle prodavace odmitam.

+2/0
6.6.2017 16:16

V30l49a24d85i20m38í91r 17V43y19s22o48k48ý 8262332321845

o důvod víc nakupovat online :D

0/0
6.6.2017 16:13

P10a54v93e28l 86D12o74l48e48ž38a94l 3653386745336

Furt všichni hledají způsoby, aby jsme víc konzumovali, tohle už začíná být padlé na hlavu. Automobilky přemýšlí jak nás donutit koupit 5 aut na jednu rodinu nebo co nejvíc aut za život, tím že vyrábí čím dám tím horší šmejdy.

Země má 7,5 miliardy lidí to je neuvěřitelné množství potencionálních zákazníku. Bohoužel v Africe jsou rádi, že si koupí kýbl na vodu, a těm samejm firmám co tam ten bordel vyhovuje stále hledají způsoby jak prodávat. Asie (hlavně Čína) už se trochu zlepšuje, tam už jsou lidi schopní na nějaké úrovni. Každá firma chce vydělávat a prodávat. Proč se teda nevěnuje pozornost těmto zaostalým zemím kontinentům, tím způsobem, že je naučíme žít, né však naším Evropským stylem, ale nějak přirozeně, aby se nich stali zákazníci, které každý chce...

+5/0
6.6.2017 16:04

P15e31t12r 76D13v84o30ř45á36k 9584877362210

No automobilky mohou přemýšlet, ale když nejsou peníze, tak asi nic neprodají. Průměrné staří aut se neustále zvyšuje. U nás táhnou prodeje firmy.

+1/0
6.6.2017 16:08

P97e55t97r 37D76v38o80ř63á76k 9164427472480

" ... protože zrovna ví, že řeším hypotéku a díky tomu mi třeba dají třeba nižší sazbu ..."

---------

Zajímavá logika. Nicméně se mi nezdá přínos technologie. Srovnáním cest zákazníků prodejny oděvního řetězce zjistí, že muži chodí do pánského? Že mladí mají jiný styl oblékání než starší?

+1/0
6.6.2017 15:59

D47a70v10i95d 51D14i43r87g42a 7275231558

Že se vám lidé intuitivně pohybují po trase, na které nemáte zboží, které jim chcete prodat. A bylo by tudíž dobré jim do cesty postavit to, co chtějí koupit.

+2/0
6.6.2017 16:52

A29n98t78o18n67í68n 98Z75e62l49e92n39ý 2674883981936

Ne to co si chtějí koupit, ale to, na co jim chceme dát spotřebitelský úvěr.

+1/0
7.6.2017 7:36

T68o38m24á68š 38H63i46l58t45s39c17h82e91r 6335642381830

To je vyloženě nechutný. Ono už denska je běžný, že se věci neprodávají ale vnucují, ale tohle je extrém. Konzumu zdar....

+17/0
6.6.2017 15:57

O80n57d39ř11e54j 18N46o43v71á85k 9967774699379

Jestli pak je na obchodu zvenku a dostatečně velkým písmem napsáno, že bude zákazník nahráván a počítačově zkoumán?

A co takhle můj souhlas předem?

Kde jste ochránci soukromí?

+10/0
6.6.2017 15:55

R49a29d14e12k 54N26o64v61o30t71n38ý 5618262826395

Ten obchod je zatím neveřejný, ale upozornění na podobných obchodech bude podle mého názoru nezbytné.

0/−1
6.6.2017 16:05

J13a59r36o39m63í91r 76M80a82s78á83k 3273885566217

a jak už to tak bývá, cenu tohohle nesmyslu samozřejmě zaplatí zákazník. V podstatě si zaplatí to co se mu podbízí, aby vytáhl další peníze

+12/0
6.6.2017 15:52

P50a30v44e57l 15K83r33e29u59z87i22g49e95r 7354160470419

Děkuji, nechci.

+6/0
6.6.2017 15:51

Z35u34z37a26n32a 49B92e21n40d50o92v17á 2766302373668

Brr, to je až strašidelný. Za chvíli bude burka užitečný vynález :-/

Jinak ta věta o tom, že pokud zákazník nechce být obtěžován, má si vypnout Bluetooth a Wi-Fi je vtipná. Nebo k pláči, záleží na úhlu pohledu.

+6/0
6.6.2017 15:48

A61n61t33o42n93í97n 75Z12e19l14e14n64ý 2404853531766

WiFi a BT zapínám jenom když potřebuji.

0/0
7.6.2017 7:48

Z78u57z30a85n84a 96B28e80n51d45o73v43á 2396212823668

BT moc nepoužívám, tu mám vypnutou, ale WiFi mám zapnutou skoro pořád, nějak mě to nebaví vypínat a zapínat.

0/0
7.6.2017 20:03

M83a81r43t73i82n 14W46a37l58l34n16e28r 6445370794530

Rada pro ty, kteří se tomu chtějí vyhnout: chovejte se iracionálně. Když máte radost, plačte, když se vám něco líbí, mračte se...a

+9/0
6.6.2017 15:48

M95i25l37o29s98l50a80v 64S43e52d90l57á33č41e71k 6964314464791

Tak to je to co nemám rád. Aby mě nějaký prodavač hned obtěžoval 30 sekund po tom co si prohlížím zboží. Rád si v klidu vybírám a pokud budu chtít pomoc obsluhy, tak si ji přivolám

+26/0
6.6.2017 15:42

M58a52r78t93i73n 20W92a37l60l89n10e45r 6235650304460

Tak čekám, že to ten systém bude umět vyhodnotit...

+2/−2
6.6.2017 15:47

J24o82l62a66n42a 10B77r40z39y23b87o14h26a61t19á 9959979576

Jj, systém vyhodnotí: bacha na něj, je nasupenej, ten nás nepotřebuje. ;-)

;-D Taky by mne kleplo, když mne prodavač obtěžuje okamžitě po vstupu do prodejny. Specialisti jsou na to Vietnamci a nepomůže ani konstatování, já se jen dívám, nepotřebuji vás. A něco podobného je i v Planeo elektro. Stojí mi za zadkem a když nepořídí s dotazem "co potřebujete", tak za mnou stojí, mlčí a čumí. Nevím, jestli abych něco neukradla nebo aby mne v případě potřeby třeba poškrábal na zádech. ;-D

+1/0
6.6.2017 15:50

M30a11r27t30i63n 18W16a23l30l73n42e16r 6765910134940

"Mám hezký zadek, co? Ale stejně jsem radši, když ho budete pozorovat z větší vzdálenosti. Třeba 50 metrů. ";-D

+2/0
6.6.2017 15:51

J57o23l67a78n46a 58B73r48z64y60b31o88h20a97t80á 9139479656

R^;-D já to příště zkusím říct. Jednou jsem na otázku "co pro vás mohu udělat" odpověděla právě to "poškrábat mne na zádech". Byl to důvtipný prodavač. Usmál se a odešel. ;-)

+1/0
6.6.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz