Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselové motory do věčných lovišť. Prodeje padají kvůli regulaci a pokroku

Prodeje aut na naftu v Evropě padají, v Česku jsou nejnižší za deset let. Důvodem je regulace i rozvoj benzinových motorů. Evropané začínají mnohdy dávat přednost i alternativním pohonům. Některé automobilky už oznámily, že s dieselem v budoucnu nepočítají: například Škoda ve Fabii. Jako zatím poslední zavrhlo naftu Volvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š23t59ě50p87á23n 19H68r53d52e62k 3950670905723

novinářské kecy v přímém přenosu-papouškují eu verze-tak jak ve všem.Regulovat!!Rv

0/0
12.6.2017 21:20

P65e11t78r 49B73í61l33e54k 7473107269485

No a co, ze to jezdi za 4 litry na 100km, no a co, ze ten motor vydrzi půl mil.km, je treba vymyslet a regulovat, dame preturbeny benzin objem litr at se kola toci a deevisy maj žně...jedem bando...a pak elektriku....samosebou je skvělá...a uz ji maji vsichni? Tak ji zdanime jak benal....a jedeme dal..

0/0
10.6.2017 15:24

J55i74ř11í 13S33e21d67l38á47č54e77k 9966206791379

Vždy jsem byl zastáncem názoru, že do osobáku diesel nepatří. Nejen pro klepavě rachtavý zvuk, ale i pro tu s___ku, která se do nich lije. Současný trend vítám.

0/0
10.6.2017 12:41
Foto

J19i11ř35í 69B26a49b14i73n79s33k24ý 7117359258681

no každopádně benzínové motory syspou daleko víc a nejen na náhradních dílech ale především servisní prohlídky atd atd , jejich výroba je levná jednoduchá a kupec si může trhnout

+1/−1
9.6.2017 18:15
Foto

V21i49t 71C73h62a93l51u49p38a 5842987612356

Taková blbost. Možná tak turbobenzíny. Benzín.atmosféra? Olej, filtry, svíčky, max. co 100 tis. rozvody (ale za polovinu ceny co u turbodieslu)

0/0
12.6.2017 7:36
Foto

V20i32t 80C38h92a33l24u52p22a 5402107982516

Aha, tak blbě jsem to pochopil :-D Že sypou víc tedy že víc vydělávají benz.auta. Já to prvně pochopoil tak, že benz.motory se více a rychleji sypou tedy kazí....

0/0
12.6.2017 7:59
Foto

R10o31m78a19n 20K42o23z77e42l 4387356453274

Přitom se tolik dělá pro snížení emisí, když si člověk vzpomene, jak kouřily a čmoudily staré Liazky, Avie a z novějších náklaďáků už neucítíte vůbec nic. Stejně tak si člověk vzpomene, jaká byla sláva, když se poprvé ve škodovce, konkrétně ve Felicii objevil dieselový motor...kde se stala chyba?

0/−1
9.6.2017 15:32

L43u66d60v95í83k 26G87a77j62d56o52š84í17k 2115103254982

To je zase bulvár jak se patří.

S diesely je konec, protože zájem o ně je u nás JEN o 1 % vyšší, než v roce 2015?

Pokles zájmu skoro jistě není dán aférou VW, ale tím, ža automobilky se pomalu vrací k cenévé politice před ekonomickou krizí a dieseláky jsou jen pro spoustu lidí příliš drahé. V Německu prodeji moc nepomáhá chystané mýtné, které nafťáky silně znevýhodňuje.

Dieslelové motory rozhodně nepůjdou hnedtak do věčných lovišť. Je třeba si uvědomit, že z ropy se dá vyrobit benzínu maximálně nějakých 70 %. To co zbyde, z toho jde vyrobit už jen nafta (nebo mazut). V Evropě se vyrábí nafta z více než 50 % ropy.

+4/0
9.6.2017 13:59

M18i71r74e21k 92G30a70j28e74r 5661476569760

Ta cisla jsem neznal. Uvazime-li, kolik spotrebuji kamiony a dalsi vozidla se silnymi naftovymi moroty, tak tech 70%/30% pro benzin/naftu by znamenalo, ze vsechna osobni auta muzou v pohode jezdit na benzin. Pritom se bude nadale zvysovat podil alternativnich pohonu. Takze si protirecite.

0/0
9.6.2017 16:27

P93e55t92r 75J89a56r91o26š 2554821215727

Stejne ze je vtipne, jak se ze vsech stran tepe do dieslu posledni generace, a jak jsou neekologicke, ale ze nam tady jezdi nakladaky starsi pomalu 30ti let, ktere kdyz slapnou na plyn zahali do dymu mensi vesnici, tak to nikoho moc netrapi.

+2/0
9.6.2017 13:32

J46o73s36e33f 12T40r22ö62g43l 8299622706156

Ale podíl těchto skoroveteránů není velký. Většinou jde o auta málo používaná, jinak by už byla ve šrotě nebo měla alespoň nový motor.

Navíc v posledních cca 20 letech zaznamenáváme velký nárůst automobilové dopravy včetně kamiónové a i proto je žádoucí, aby všechna auta "smrděla" méně.

0/0
10.6.2017 0:14

A50l46e89š 76L19i59s49o31v85s62k95ý 9919418212522

Kdyby existovalo ěnco jako benzínová lobby, tak se nemůžu zbavit dojmu, že za tím stojí. Jako by ěnkdo rozhodl, že diesely musí pryč a tak se začaly hledat důvody.

+2/−1
9.6.2017 13:05

M33a82r62t87i63n 48J55a55n43o94u71š35e34k 4929422732914

Ty duvody existuji od okamziku, kdy se dieselove motory zacaly davat do osobnich aut. V cistote ovzdusi to znamenalo navrat o 15 let.

+1/−3
9.6.2017 13:26

L32u69d48v20í11k 48G45a33j70d50o60š21í39k 2415693284692

Tak úplně to není. Diesel škodí ovzdiší trochu jinak než benzín. Výsledek je ale v podstatě stejný. Dříve se řešilo hlavně CO2, což je problém benzínu. Teď se začaly řešit NOx, s kterými má problém diesel.

Zálež jen na politické objednávce, na co se mají komisaři zaměřovat.

0/0
9.6.2017 14:09

J38o60s66e74f 16Š66o93l89t56e81s 8464338240373

Jenže CO2 je člověku relativně neškodný plyn, kdežto NOx je plyn zpravidla jedovatý.

0/0
9.6.2017 17:29

J52o87s14e69f 70T71r42ö32g43l 8269632916966

Diesel škodí hlavně více a zejména, když je nezahřátý. A to je ve městech případ možná poloviny jedoucích aut.

CO2 není zásadní problém. Tém jsou hlavně NOxy (a ty vznikají i v benzínových autech ale z principu méně), nespálené resp. neúplně spálené uhlovodíky (diesel opět "vede") a pevné částice - saze (diesel je opět o dost horší).

0/0
10.6.2017 0:25

K94a44r13e62l 11V16a64c63h81u17t 9263252139543

Týjo....8-o od konce roku 2016 spadla oblíbenost nákupů dieselých aut ze 43% na 41% ... ;-) R^ ... Tento výsledek si fakt vynucuje úderné titulky! ;-D

+3/0
9.6.2017 12:58

M29i54r65e98k 10G55a23j18e32r 5351706989560

Kdybyste cetl vic, tak vite, ze dala pada, v kvetnu na 37%. Pri tomhle tempu odklonu od dieslu by je za 8 let nekupoval skoro nikdo. Takze jen predvadite, ze neumite ani cist, ani pocitat.

0/0
9.6.2017 16:32

M37a16r26i49á20n 23J68o98s55e52f28í45k 1263591727698

Fakt je potřeba každých pár dní článek na stejné téma? Poprvé jsem to bral jako informaci. Teď už mě to přijde jako by mě chtěl někdo ovlivňovat.

+6/−1
9.6.2017 12:08

J80o86s54e66f 26Š22o77l77t27e63s 8464838850213

Tak se nenechte ;)

0/0
9.6.2017 12:19

J77a91r12o59s37l57a64v 66P15o11r44t 7559737119465

Uměle řízená propaganda od lidí v EU co chyběli na fyziku a chemii , srovnatelný motor diesel má podstatně menší COx , bez oxidů dusíku by nevyrostla ani řepka a pevných částic produkuje moderní ekologický benzínový motor stejné množství .

+5/−4
9.6.2017 12:05

J62o83s95e49f 47Š51o47l26t41e39s 8244388470323

Krásný demagogický příspěvek člověka, který si přihřívá svoji polívčičku.

+3/−2
9.6.2017 12:20
Foto

V56i76t 84C22h43a74l36u42p65a 5322257152236

Krásná demagogie. Právě, že rostliny potřebují CO2! NO i NO2 je vyloženě nebezpečný lidskému zdraví.

+2/0
9.6.2017 12:41

M81i52r32e70k 47G75a41j63e78r 5491436489690

Upresnil bych, ze nebezpecne a rakovinotvorne jsou krome pevnych nano a mikro catic hlavne oxidy dusiku NOx.

0/0
9.6.2017 16:34

J39o74s69e30f 22T28r26ö43g58l 8339582436396

Vy byste si měl taky lecos zopakovat.

Při jízdě po dálnici na dlouhé trase skutečně budete mít nižší spotřebu a tím i emise CO2 s dieslem než se stejným benzínovým motorem. Nicméně než se na tu dálnici dostanete, míte spotřebu vyšší a především studený diesel produkuje daleko více dalších a nebezpečných zplodin. CO2 opravdu není ta zplodina, která by byla zdraví škodlivá, toxický není, dráždivý také ne.

Rosliny opravdu nepotřebují oxidy dusíky, rostliny potřebují buď dusičnany nebo amonné ionty (výjimka - luskoviny a masožravky).

0/0
10.6.2017 0:50

T35o19m30á27š 72L34u41d37v65í72k 1190677764622

Největší zájem na zavedení elektromobilů a dotací mají sami automobilky. Zákaz aut na benzín a diesel a podpora elektromobilů funguje stejně jako šrotovné.

+2/−2
9.6.2017 11:42

M16a68r76t36i51n 72L72e44p60k72a 2458195960878

Diesel má rakovinotvorné a jedovaté exhalace, to je prokázaný fakt. Takže ideálně zcela zrušit a nepoužívat. Pro zastánce rakoviny, kteří bagatelizují a překrucují fakta uvedu jednoduché přirovnání: rozdíl ve spalinách benzínu a nafty je jako rozdíl mezi čistým alkoholem a tím s přídavkem metylalkoholu. Vysvětlení: čistý alkohol není zrovna nejzdravější a když ho vypijete hodně, můžete zemřít, ale jinak se to dá zvládnout, ovšem metylalkohol opravdu zvládat nejde a k otravě dochází každopádně. Takže v tom, co jde z výfuku benzinovému motoru a naftovému motoru je a vždy bude obrovský rozdíl, protože nafta je špinavé palivo a vznětový motor pracuje s jinými parametry než zážehový, takže saze a NOx budou u dieselu pořád!

+3/−11
9.6.2017 11:42

A78n32t28o73n37i18n 49L31o43p61a76t18k16a 9427731115609

ty jsi ale odborník. Nafta je stejně čisté palivo jako benzin. Rozdíl je ve způsobu spalování. Nafta se spaluje za vyšších tlaků a chudší směsi, takže i teplota je vyšší. To vede ke vzniku většího množství oxidů dusíku (spaluje se dusík ze vzduchu, ne z nafty). NOx se u dieslů odstraňuje redukcí močovinou AdBlue. To umožňuje nestarat se o množství vzniklého NOx a vyprdnout se na EGR. To zase umožňuje snížit emise pevných částic.

Benzinové motory se do podobných probémů dostávají z druhé strany. Aby pnily normy na produkci CO a CO2 potřebují zvyšovat kompresní poměr a snižovat sytost směsi. Tím se zvyšuje teplota spalování a rostou emise NOx. Recirkuaci výfukových plynů používají i benzíňáky a opět to zvyšuje kouřivost.

+11/−1
9.6.2017 11:53

M61a45r65t19i74n 80H95o16r69á65k 9903579564

Plně souhlasím.

Ještě zbývá dodat, že všechna auta znečistí Zemi 1-2%.

Zatímco lodě spalují to nejhorší palivo jaké zbyde z rafinace ropy. Již 20 největších kontejnerových lodí znečistí planetu víc než všechna auta světa. A že těch velkých lodí jsou tisíce....

Rozhodně má smysl regulovat lodní dopravu a pak leteckou a auta řešit zcela okrajově. Je to totiž pro Zemi marginalita. Samozřejmě je potřeba průběžně snižovat emise a řešit vyřezané filtry, ale co se teď roztáčí je ekologický nonsence vycházející z nevzdělaných psychopatů.

+2/0
9.6.2017 14:17

M63i37r53e57k 42G54a45j40e68r 5221836359250

Ano, ale system redukce NOx mocovinou se ve vice nez 99% u nas prodanych aut s dieslovymi motory nenachazi. Takze vase uvaha, ze diesel by mohl byt "ekologictejsi" a zdravi mene ohrozujici je jen teoreticka.

0/0
9.6.2017 16:38

P59e42t66r 40Š70i59m22e82k 2739417776148

proč se pořád zaobíráme tím přežitým a zastaralým typem motoru, což je diesel a v druhé vlně benzín? po ulicích jezdí plečky, za kterými není vidět, u nových aut se kuchají filtry, lidi si kupují naftu do města na krátké ježdění, ale je to prý ono... 60% energie jde do chladiče, motory jsou složité, potřebují převodovku... raději finance do vývoje elektromobilů a čistých zdrojů (tokamak třeba

+2/−5
9.6.2017 11:32

L51u31k66á66š 51A58d72a85m79e22c 6800629840417

Prozradíte nám, kde na ty své nová auta vezmete měď do motoru, prozradím vám tajemství i bez elektro nesmyslu na kolech dojdou veškeré zásoby mědi do 50 let, s elektro auty by došly výrazně rychleji , světové zásoby mědi jsou 2,3miliardy tuna a to je při současné spotřebě 50 let planeta je na 0.

Ještě horší je situace u vzácných zemin, které jsou potřeba pro magnety, ale chápu to vám kreacionistům nevadí stejně tak vám nevadí, že ani nevíte zda tam váš tokamak bude někdy reálně fungovat.

+3/−3
9.6.2017 11:41

V56í25t 30O76ž52a35n49a 1658468735134

Dá se nahradit hliníkem.

0/0
9.6.2017 11:51

A35n30t97o44n97i88n 95L74o53p89a32t77k73a 9267631215499

No super, hliníkové vodiče už se nedávaj ani do baráku.

+2/0
9.6.2017 11:54

L45u46k60á13š 54A39d12a96m62e96c 6870529640857

Pán je humorista, , druhá možnost je že výrobci elektromotorů z celého světa jsou magoři a používají drahou měd, když to lze vyrobit z aluminiového šuntu. Ale znáte t,o budoucnost patří aluminiu

0/0
9.6.2017 13:00

M84a91r63t25i38n 73K50o80v33á84ř 2871410509346

Hliník se odstěhoval do Humpolce...

0/0
9.6.2017 22:09

J46o56s59e88f 23Š10o29l98t22e98s 8804908950473

To jsou známé zásoby těžitelné dnešními postupy. To máte jako s ropou. Její zásoby jsou už asi 50 let na cca 50 let.

+1/−1
9.6.2017 12:19

L44u90k17á31š 88A14d46a85m20e11c 6340469970637

Proboha za co. Proč mají lidé pořád potřebu vyjadřovat se k něčemu o čem vědí kulové. Ropa je tekutina a těží se řádově 100let to umožnilo dvě věci, aby se objevili nové zásoby a umožnuje to třeba těžbu z mořského dna. Naproti tomu měď se těží 6000 let a je to kov , to má opět dva důsledky bylo řádově více času ložiska nalézt a také řádově více času ložiska vytěžit.,

To jsou holá fakta, žádné fantasmagorie, které zde tapetují kreacionisté jako vy. Před 50 lety to je roku 1967 mělo světová geologická služba nějaké bilanční zásoby a kupodivu byly velice přesné v současné době tatáž služba uvádí 2,3 miliardy tuna a opět jsou velice přesné, světová spotřeba je taka daná a z toho vyplývá cena mědi to jsou fakta a do toho vy přijdete s nějakou vymyšlenou fantasmagorii, která nemáš s realitou nic společného a chcete ji argumentovat.

+1/0
9.6.2017 12:57

M23i74r25e23k 87G76a59j16e47r 5971386649650

Med nedojde, protoze se da 100% recyklovat. Ne jako plast, ktery se da recyklovat pouze z mene nez 20% a ropa se neda recyklovat vubec.

0/0
9.6.2017 16:40

L85a78d63i44s47l77a12v 45K42u77d65l52a46c87e59k 8458570639769

Naftaky se kupovat nebudou. Utoky proti nim naznacuji ze nakup muze byt problematicky do budoucna coz znervozni zakaznika. Stejny model jako pri polozeni banky na zakazku. Media znervozni vkladatele a ti zacnou houfne vyzvedavat hotovost. Tim se 100x opakovana lez o nesolventnosti banky stane pravdou a dojde k upadku.

+6/0
9.6.2017 11:21
Foto

V11i65t 85C47h83a66l12u28p86a 5382527182916

Problém turbodiesel a ekodopady:

1) Saze - DPF to sice řeší, ale do r.2005 v podstatě nejsou (tedy do EURO4) a takových tedeíček jezdí mraky. Navíc ti co DPF mají, tak hodně na to nadávají a hodně řidičů ho vykuchají. Takže saze velký průser oproti benzínům

2) NOx - ještě větší průser, protože Ad Blue SCR je snad až od EURO 6 ne-li výše, resp. min. 80% nafťáků ho nemají, takže zasírají vzduch nebezpečnými NOxy

3) Atmosférický benzín je z hlediska těchto nebezpečných emisí nejčistší, turbobenzíny jsou na tom trošku hůř, ale turbodiesly nejhůř

4) CO2 nebudu ani rozebírat, to je ekonesmysl ekoteroristů z Bruselu, naprosto neškodná látka, která vzniká jak spalováním benzínu, tak nafty, tak plynu, atd..

+7/0
9.6.2017 11:14

P34e47t60r 16K56o66z86á67k 8955277807964

Ano, atmosférický benzín pokud možno větších objemů. To co benzínům chybí, je kroutící moment. A ten prostě je potřeba vytvořít silou, tedy "prací na píst"...

+2/0
9.6.2017 11:19

T70o51m88á10š 69L89u44d61v62í98k 1980417784772

O ekologii nejde a nikdy nešlo. Všichni ví že je to nesmysl. Kamiony, lodě, letadla nikdy na elektřinu nebudou ani za tisíc let.

+2/−1
9.6.2017 11:33

J45i58n24d17ř88i68c73h 27L97u36k53e88š 3899764193140

A proč nechcete rozebírat CO2? Nezačalo to náhodou tímhle? Vysoká spotřeba znamenala vysokou tvorbu CO2. Tudíž jsme se zahleděli do motorů s nízkou spotřebou a vysokou účinností. Že z toho vylezla vysoká produkce NOX a sazí je prostě fakt. Buď jde u spalovacího motoru jedno nebo druhé...

0/0
9.6.2017 13:51

M48a15r49e35k 94F59l39e86k68a62č 1736405704478

nejnižší za 10 let,ale v tabulce se dočtete že v roce 2015 byl ještě nižší

+3/−1
9.6.2017 11:12

M60i73r76e88k 51G19a81j20e90r 5371836529530

37% je nejnižší za 10 let.

0/0
9.6.2017 16:43

R61a56d79e98k 67S51a58d60í93l91e52k 9817842282361

Já vidím u dieselových motorů 2 zásadní chyby pro dnešní dobu, jsou příliš spolehlivé a mají nízkou spotřebu. A to je nepřípustné.:-(

+7/−2
9.6.2017 11:06
Foto

V47i35t 94C42h56a59l75u78p21a 5112347982326

Spolehlivé? Do 200 tis. a za předpokladu:

1) Pravidelná údržba - tzn. měnit olej a všechny filtry co 10 tis....ne po 30 tis. - rádoby blbé kecy prodejců....

2) Vždy tankovat nejkvalitnější naftu

3) Netočit motor za studena a nevypínat okamžitě po rychlé dlouhé jízdě

+1/−1
9.6.2017 12:46

P38e23t21r 50S51t16e77j40s87k62a16l 3879218864656

Paradoxne cisty diesel nikdo nechce. Vsichni tu tahaji tu stare smrdici ojetiny EURO 0 - 4.

0/0
9.6.2017 10:58

L81a33d16i65s89l54a71v 65K42u50d94l92a85c76e67k 8978420529369

Ono ne ze nikdo nechce. Ona jde o financni dostupnost. Chlap co bere 15000Kc a ma doma 2 deti proste na nove auto nema.

+4/0
9.6.2017 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.