Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselové motory do věčných lovišť. Prodeje padají kvůli regulaci a pokroku

Prodeje aut na naftu v Evropě padají, v Česku jsou nejnižší za deset let. Důvodem je regulace i rozvoj benzinových motorů. Evropané začínají mnohdy dávat přednost i alternativním pohonům. Některé automobilky už oznámily, že s dieselem v budoucnu nepočítají: například Škoda ve Fabii. Jako zatím poslední zavrhlo naftu Volvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š49t53ě72p39á14n 32H87r52d28e16k 3620450215533

novinářské kecy v přímém přenosu-papouškují eu verze-tak jak ve všem.Regulovat!!Rv

0/0
12.6.2017 21:20

P62e91t63r 90B71í81l81e54k 7843837479335

No a co, ze to jezdi za 4 litry na 100km, no a co, ze ten motor vydrzi půl mil.km, je treba vymyslet a regulovat, dame preturbeny benzin objem litr at se kola toci a deevisy maj žně...jedem bando...a pak elektriku....samosebou je skvělá...a uz ji maji vsichni? Tak ji zdanime jak benal....a jedeme dal..

0/0
10.6.2017 15:24

J49i54ř90í 52S26e92d25l93á24č23e64k 9796866151309

Vždy jsem byl zastáncem názoru, že do osobáku diesel nepatří. Nejen pro klepavě rachtavý zvuk, ale i pro tu s___ku, která se do nich lije. Současný trend vítám.

0/0
10.6.2017 12:41
Foto

J44i57ř85í 19B54a39b79i34n96s42k46ý 7967349648931

no každopádně benzínové motory syspou daleko víc a nejen na náhradních dílech ale především servisní prohlídky atd atd , jejich výroba je levná jednoduchá a kupec si může trhnout

+1/−1
9.6.2017 18:15
Foto

V68i88t 91C80h82a42l60u75p88a 5692297272396

Taková blbost. Možná tak turbobenzíny. Benzín.atmosféra? Olej, filtry, svíčky, max. co 100 tis. rozvody (ale za polovinu ceny co u turbodieslu)

0/0
12.6.2017 7:36
Foto

V49i37t 82C14h65a60l46u96p98a 5732917932686

Aha, tak blbě jsem to pochopil :-D Že sypou víc tedy že víc vydělávají benz.auta. Já to prvně pochopoil tak, že benz.motory se více a rychleji sypou tedy kazí....

0/0
12.6.2017 7:59
Foto

R30o92m19a79n 94K90o38z29e54l 4747876153314

Přitom se tolik dělá pro snížení emisí, když si člověk vzpomene, jak kouřily a čmoudily staré Liazky, Avie a z novějších náklaďáků už neucítíte vůbec nic. Stejně tak si člověk vzpomene, jaká byla sláva, když se poprvé ve škodovce, konkrétně ve Felicii objevil dieselový motor...kde se stala chyba?

0/−1
9.6.2017 15:32

L87u83d81v95í49k 35G22a50j84d69o59š42í40k 2725283964682

To je zase bulvár jak se patří.

S diesely je konec, protože zájem o ně je u nás JEN o 1 % vyšší, než v roce 2015?

Pokles zájmu skoro jistě není dán aférou VW, ale tím, ža automobilky se pomalu vrací k cenévé politice před ekonomickou krizí a dieseláky jsou jen pro spoustu lidí příliš drahé. V Německu prodeji moc nepomáhá chystané mýtné, které nafťáky silně znevýhodňuje.

Dieslelové motory rozhodně nepůjdou hnedtak do věčných lovišť. Je třeba si uvědomit, že z ropy se dá vyrobit benzínu maximálně nějakých 70 %. To co zbyde, z toho jde vyrobit už jen nafta (nebo mazut). V Evropě se vyrábí nafta z více než 50 % ropy.

+4/0
9.6.2017 13:59

M24i98r86e23k 22G67a65j19e73r 5381876199940

Ta cisla jsem neznal. Uvazime-li, kolik spotrebuji kamiony a dalsi vozidla se silnymi naftovymi moroty, tak tech 70%/30% pro benzin/naftu by znamenalo, ze vsechna osobni auta muzou v pohode jezdit na benzin. Pritom se bude nadale zvysovat podil alternativnich pohonu. Takze si protirecite.

0/0
9.6.2017 16:27

P61e93t97r 43J72a62r25o12š 2344661805287

Stejne ze je vtipne, jak se ze vsech stran tepe do dieslu posledni generace, a jak jsou neekologicke, ale ze nam tady jezdi nakladaky starsi pomalu 30ti let, ktere kdyz slapnou na plyn zahali do dymu mensi vesnici, tak to nikoho moc netrapi.

+2/0
9.6.2017 13:32

J44o32s59e47f 63T27r20ö32g84l 8609872286186

Ale podíl těchto skoroveteránů není velký. Většinou jde o auta málo používaná, jinak by už byla ve šrotě nebo měla alespoň nový motor.

Navíc v posledních cca 20 letech zaznamenáváme velký nárůst automobilové dopravy včetně kamiónové a i proto je žádoucí, aby všechna auta "smrděla" méně.

0/0
10.6.2017 0:14

A74l25e25š 86L74i95s33o40v89s18k64ý 9439968102652

Kdyby existovalo ěnco jako benzínová lobby, tak se nemůžu zbavit dojmu, že za tím stojí. Jako by ěnkdo rozhodl, že diesely musí pryč a tak se začaly hledat důvody.

+2/−1
9.6.2017 13:05

M80a65r89t41i15n 94J76a44n15o71u20š20e77k 4869192112154

Ty duvody existuji od okamziku, kdy se dieselove motory zacaly davat do osobnich aut. V cistote ovzdusi to znamenalo navrat o 15 let.

+1/−3
9.6.2017 13:26

L78u35d96v46í98k 25G58a69j57d86o54š24í93k 2135663274532

Tak úplně to není. Diesel škodí ovzdiší trochu jinak než benzín. Výsledek je ale v podstatě stejný. Dříve se řešilo hlavně CO2, což je problém benzínu. Teď se začaly řešit NOx, s kterými má problém diesel.

Zálež jen na politické objednávce, na co se mají komisaři zaměřovat.

0/0
9.6.2017 14:09

J50o29s69e56f 23Š22o97l80t20e25s 8644858550533

Jenže CO2 je člověku relativně neškodný plyn, kdežto NOx je plyn zpravidla jedovatý.

0/0
9.6.2017 17:29

J79o17s58e63f 70T13r29ö80g50l 8409712566186

Diesel škodí hlavně více a zejména, když je nezahřátý. A to je ve městech případ možná poloviny jedoucích aut.

CO2 není zásadní problém. Tém jsou hlavně NOxy (a ty vznikají i v benzínových autech ale z principu méně), nespálené resp. neúplně spálené uhlovodíky (diesel opět "vede") a pevné částice - saze (diesel je opět o dost horší).

0/0
10.6.2017 0:25

K32a30r20e67l 52V91a34c45h89u40t 9583652239983

Týjo....8-o od konce roku 2016 spadla oblíbenost nákupů dieselých aut ze 43% na 41% ... ;-) R^ ... Tento výsledek si fakt vynucuje úderné titulky! ;-D

+3/0
9.6.2017 12:58

M65i88r10e93k 83G12a42j73e17r 5451496949240

Kdybyste cetl vic, tak vite, ze dala pada, v kvetnu na 37%. Pri tomhle tempu odklonu od dieslu by je za 8 let nekupoval skoro nikdo. Takze jen predvadite, ze neumite ani cist, ani pocitat.

0/0
9.6.2017 16:32

M34a68r77i39á84n 65J13o75s60e98f57í21k 1923311187898

Fakt je potřeba každých pár dní článek na stejné téma? Poprvé jsem to bral jako informaci. Teď už mě to přijde jako by mě chtěl někdo ovlivňovat.

+6/−1
9.6.2017 12:08

J76o98s97e57f 14Š63o91l50t45e86s 8544758570233

Tak se nenechte ;)

0/0
9.6.2017 12:19

J74a27r57o77s10l75a21v 10P73o98r19t 7329157889525

Uměle řízená propaganda od lidí v EU co chyběli na fyziku a chemii , srovnatelný motor diesel má podstatně menší COx , bez oxidů dusíku by nevyrostla ani řepka a pevných částic produkuje moderní ekologický benzínový motor stejné množství .

+5/−4
9.6.2017 12:05

J82o89s80e33f 82Š39o45l51t47e19s 8694768370933

Krásný demagogický příspěvek člověka, který si přihřívá svoji polívčičku.

+3/−2
9.6.2017 12:20
Foto

V96i20t 37C27h47a34l39u62p25a 5302427782756

Krásná demagogie. Právě, že rostliny potřebují CO2! NO i NO2 je vyloženě nebezpečný lidskému zdraví.

+2/0
9.6.2017 12:41

M35i97r48e80k 58G12a97j61e96r 5731516739820

Upresnil bych, ze nebezpecne a rakovinotvorne jsou krome pevnych nano a mikro catic hlavne oxidy dusiku NOx.

0/0
9.6.2017 16:34

J39o75s20e67f 39T97r82ö16g76l 8879802156666

Vy byste si měl taky lecos zopakovat.

Při jízdě po dálnici na dlouhé trase skutečně budete mít nižší spotřebu a tím i emise CO2 s dieslem než se stejným benzínovým motorem. Nicméně než se na tu dálnici dostanete, míte spotřebu vyšší a především studený diesel produkuje daleko více dalších a nebezpečných zplodin. CO2 opravdu není ta zplodina, která by byla zdraví škodlivá, toxický není, dráždivý také ne.

Rosliny opravdu nepotřebují oxidy dusíky, rostliny potřebují buď dusičnany nebo amonné ionty (výjimka - luskoviny a masožravky).

0/0
10.6.2017 0:50

T64o22m29á73š 59L89u14d62v19í52k 1970387214732

Největší zájem na zavedení elektromobilů a dotací mají sami automobilky. Zákaz aut na benzín a diesel a podpora elektromobilů funguje stejně jako šrotovné.

+2/−2
9.6.2017 11:42

M39a41r98t46i84n 52L63e93p63k52a 2568905430958

Diesel má rakovinotvorné a jedovaté exhalace, to je prokázaný fakt. Takže ideálně zcela zrušit a nepoužívat. Pro zastánce rakoviny, kteří bagatelizují a překrucují fakta uvedu jednoduché přirovnání: rozdíl ve spalinách benzínu a nafty je jako rozdíl mezi čistým alkoholem a tím s přídavkem metylalkoholu. Vysvětlení: čistý alkohol není zrovna nejzdravější a když ho vypijete hodně, můžete zemřít, ale jinak se to dá zvládnout, ovšem metylalkohol opravdu zvládat nejde a k otravě dochází každopádně. Takže v tom, co jde z výfuku benzinovému motoru a naftovému motoru je a vždy bude obrovský rozdíl, protože nafta je špinavé palivo a vznětový motor pracuje s jinými parametry než zážehový, takže saze a NOx budou u dieselu pořád!

+3/−11
9.6.2017 11:42

A69n57t19o66n75i90n 47L84o42p33a24t60k69a 9297291325219

ty jsi ale odborník. Nafta je stejně čisté palivo jako benzin. Rozdíl je ve způsobu spalování. Nafta se spaluje za vyšších tlaků a chudší směsi, takže i teplota je vyšší. To vede ke vzniku většího množství oxidů dusíku (spaluje se dusík ze vzduchu, ne z nafty). NOx se u dieslů odstraňuje redukcí močovinou AdBlue. To umožňuje nestarat se o množství vzniklého NOx a vyprdnout se na EGR. To zase umožňuje snížit emise pevných částic.

Benzinové motory se do podobných probémů dostávají z druhé strany. Aby pnily normy na produkci CO a CO2 potřebují zvyšovat kompresní poměr a snižovat sytost směsi. Tím se zvyšuje teplota spalování a rostou emise NOx. Recirkuaci výfukových plynů používají i benzíňáky a opět to zvyšuje kouřivost.

+11/−1
9.6.2017 11:53

M38a27r34t52i73n 77H51o94r61á13k 9703589754

Plně souhlasím.

Ještě zbývá dodat, že všechna auta znečistí Zemi 1-2%.

Zatímco lodě spalují to nejhorší palivo jaké zbyde z rafinace ropy. Již 20 největších kontejnerových lodí znečistí planetu víc než všechna auta světa. A že těch velkých lodí jsou tisíce....

Rozhodně má smysl regulovat lodní dopravu a pak leteckou a auta řešit zcela okrajově. Je to totiž pro Zemi marginalita. Samozřejmě je potřeba průběžně snižovat emise a řešit vyřezané filtry, ale co se teď roztáčí je ekologický nonsence vycházející z nevzdělaných psychopatů.

+2/0
9.6.2017 14:17

M26i67r56e18k 92G60a42j40e62r 5301366549980

Ano, ale system redukce NOx mocovinou se ve vice nez 99% u nas prodanych aut s dieslovymi motory nenachazi. Takze vase uvaha, ze diesel by mohl byt "ekologictejsi" a zdravi mene ohrozujici je jen teoreticka.

0/0
9.6.2017 16:38

P75e31t34r 82Š44i74m40e41k 2289737186528

proč se pořád zaobíráme tím přežitým a zastaralým typem motoru, což je diesel a v druhé vlně benzín? po ulicích jezdí plečky, za kterými není vidět, u nových aut se kuchají filtry, lidi si kupují naftu do města na krátké ježdění, ale je to prý ono... 60% energie jde do chladiče, motory jsou složité, potřebují převodovku... raději finance do vývoje elektromobilů a čistých zdrojů (tokamak třeba

+2/−5
9.6.2017 11:32

L95u79k67á71š 23A87d76a35m65e16c 6560149610367

Prozradíte nám, kde na ty své nová auta vezmete měď do motoru, prozradím vám tajemství i bez elektro nesmyslu na kolech dojdou veškeré zásoby mědi do 50 let, s elektro auty by došly výrazně rychleji , světové zásoby mědi jsou 2,3miliardy tuna a to je při současné spotřebě 50 let planeta je na 0.

Ještě horší je situace u vzácných zemin, které jsou potřeba pro magnety, ale chápu to vám kreacionistům nevadí stejně tak vám nevadí, že ani nevíte zda tam váš tokamak bude někdy reálně fungovat.

+3/−3
9.6.2017 11:41

V67í88t 79O75ž95a97n97a 1748118305704

Dá se nahradit hliníkem.

0/0
9.6.2017 11:51

A67n94t28o44n97i93n 47L64o95p80a74t68k48a 9427581285439

No super, hliníkové vodiče už se nedávaj ani do baráku.

+2/0
9.6.2017 11:54

L68u74k29á31š 18A16d50a60m51e76c 6200539300787

Pán je humorista, , druhá možnost je že výrobci elektromotorů z celého světa jsou magoři a používají drahou měd, když to lze vyrobit z aluminiového šuntu. Ale znáte t,o budoucnost patří aluminiu

0/0
9.6.2017 13:00

M46a10r44t29i80n 17K30o17v61á65ř 2951390869246

Hliník se odstěhoval do Humpolce...

0/0
9.6.2017 22:09

J21o36s63e48f 79Š40o41l55t51e56s 8594888760833

To jsou známé zásoby těžitelné dnešními postupy. To máte jako s ropou. Její zásoby jsou už asi 50 let na cca 50 let.

+1/−1
9.6.2017 12:19

L55u27k37á20š 75A12d37a68m13e22c 6770209220617

Proboha za co. Proč mají lidé pořád potřebu vyjadřovat se k něčemu o čem vědí kulové. Ropa je tekutina a těží se řádově 100let to umožnilo dvě věci, aby se objevili nové zásoby a umožnuje to třeba těžbu z mořského dna. Naproti tomu měď se těží 6000 let a je to kov , to má opět dva důsledky bylo řádově více času ložiska nalézt a také řádově více času ložiska vytěžit.,

To jsou holá fakta, žádné fantasmagorie, které zde tapetují kreacionisté jako vy. Před 50 lety to je roku 1967 mělo světová geologická služba nějaké bilanční zásoby a kupodivu byly velice přesné v současné době tatáž služba uvádí 2,3 miliardy tuna a opět jsou velice přesné, světová spotřeba je taka daná a z toho vyplývá cena mědi to jsou fakta a do toho vy přijdete s nějakou vymyšlenou fantasmagorii, která nemáš s realitou nic společného a chcete ji argumentovat.

+1/0
9.6.2017 12:57

M22i62r34e77k 29G36a49j25e22r 5701736889460

Med nedojde, protoze se da 100% recyklovat. Ne jako plast, ktery se da recyklovat pouze z mene nez 20% a ropa se neda recyklovat vubec.

0/0
9.6.2017 16:40

L90a58d87i69s90l40a46v 60K44u38d84l63a84c85e52k 8328500709689

Naftaky se kupovat nebudou. Utoky proti nim naznacuji ze nakup muze byt problematicky do budoucna coz znervozni zakaznika. Stejny model jako pri polozeni banky na zakazku. Media znervozni vkladatele a ti zacnou houfne vyzvedavat hotovost. Tim se 100x opakovana lez o nesolventnosti banky stane pravdou a dojde k upadku.

+6/0
9.6.2017 11:21
Foto

V28i79t 42C87h32a80l69u49p44a 5402147652466

Problém turbodiesel a ekodopady:

1) Saze - DPF to sice řeší, ale do r.2005 v podstatě nejsou (tedy do EURO4) a takových tedeíček jezdí mraky. Navíc ti co DPF mají, tak hodně na to nadávají a hodně řidičů ho vykuchají. Takže saze velký průser oproti benzínům

2) NOx - ještě větší průser, protože Ad Blue SCR je snad až od EURO 6 ne-li výše, resp. min. 80% nafťáků ho nemají, takže zasírají vzduch nebezpečnými NOxy

3) Atmosférický benzín je z hlediska těchto nebezpečných emisí nejčistší, turbobenzíny jsou na tom trošku hůř, ale turbodiesly nejhůř

4) CO2 nebudu ani rozebírat, to je ekonesmysl ekoteroristů z Bruselu, naprosto neškodná látka, která vzniká jak spalováním benzínu, tak nafty, tak plynu, atd..

+7/0
9.6.2017 11:14

P85e64t46r 19K25o52z85á79k 8755107767344

Ano, atmosférický benzín pokud možno větších objemů. To co benzínům chybí, je kroutící moment. A ten prostě je potřeba vytvořít silou, tedy "prací na píst"...

+2/0
9.6.2017 11:19

T48o24m43á50š 95L91u70d10v15í70k 1650587704652

O ekologii nejde a nikdy nešlo. Všichni ví že je to nesmysl. Kamiony, lodě, letadla nikdy na elektřinu nebudou ani za tisíc let.

+2/−1
9.6.2017 11:33

J87i31n89d12ř30i40c71h 48L77u29k48e42š 3169974833870

A proč nechcete rozebírat CO2? Nezačalo to náhodou tímhle? Vysoká spotřeba znamenala vysokou tvorbu CO2. Tudíž jsme se zahleděli do motorů s nízkou spotřebou a vysokou účinností. Že z toho vylezla vysoká produkce NOX a sazí je prostě fakt. Buď jde u spalovacího motoru jedno nebo druhé...

0/0
9.6.2017 13:51

M51a79r65e62k 82F65l35e98k47a47č 1426655404248

nejnižší za 10 let,ale v tabulce se dočtete že v roce 2015 byl ještě nižší

+3/−1
9.6.2017 11:12

M98i87r48e59k 63G64a89j73e78r 5461616109460

37% je nejnižší za 10 let.

0/0
9.6.2017 16:43

R24a11d63e85k 71S26a26d29í85l91e17k 9827312942891

Já vidím u dieselových motorů 2 zásadní chyby pro dnešní dobu, jsou příliš spolehlivé a mají nízkou spotřebu. A to je nepřípustné.:-(

+7/−2
9.6.2017 11:06
Foto

V63i82t 96C16h17a63l30u60p93a 5562447282976

Spolehlivé? Do 200 tis. a za předpokladu:

1) Pravidelná údržba - tzn. měnit olej a všechny filtry co 10 tis....ne po 30 tis. - rádoby blbé kecy prodejců....

2) Vždy tankovat nejkvalitnější naftu

3) Netočit motor za studena a nevypínat okamžitě po rychlé dlouhé jízdě

+1/−1
9.6.2017 12:46

P76e10t29r 10S81t29e21j96s82k61a69l 3499248934236

Paradoxne cisty diesel nikdo nechce. Vsichni tu tahaji tu stare smrdici ojetiny EURO 0 - 4.

0/0
9.6.2017 10:58

L94a40d76i41s68l98a19v 95K48u55d92l82a92c49e68k 8388370969289

Ono ne ze nikdo nechce. Ona jde o financni dostupnost. Chlap co bere 15000Kc a ma doma 2 deti proste na nove auto nema.

+4/0
9.6.2017 11:04







Najdete na iDNES.cz