Diskuse k článku

Dieselů ubývá, spotřeba nafty v Česku však dál roste. Táhnou ji kamiony

Úbytek dieselových vozů na českých silnicích není poznat. Na stojanech českých pump spotřeba nafty roste, zatímco benzin lehce ztrácí. Ukazují to statistiky o registracích nových vozidel a spotřebě pohonných hmot. Hlavním důvodem je především rostoucí nákladní doprava, kde je nafta klíčovým palivem. Zelená vozidla se v Česku zatím moc neuchytila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I43m82r60i94c78h 62S65u41c82h20a52r16s54k23ý 8136153745111

Objevily ameriku...;-) stačí se podívat na jakoukoliv dálnici a máte jasno kdo poškozuje silnice, ničí ovzduší a nedodržuje dopravní předpisy.

0/0
8.6.2017 16:52
Foto

V67i23t 51C84h20a80l70u78p45a 5612207622506

Já dávám přednost atmosférickým benzin.motorem před dieselem hlavně kvůli těm potencionálním drahým opravám - turbo, vstřiky, dvouhmota....atd. To u atm.benzínu nehrozí...bezúdržbový motor...svíčky, olej a nazdar....

+1/0
8.6.2017 7:27

Z74d48e34n52ě22k 26P10a50v19l54i13š 8245910606

V současné době mám zkušenost - třílitrový nafťák, váha 2 tuny dlouhodobá spotřeba 7,2 l/100 km. Škoda Yeti 1,2 benzin turbo spotřeba totožná. Řeči o úsporných benzínových motorech si nechte od cesty.

+2/0
7.6.2017 14:00

J58i89ř66í 57S87c89h60w14a62c86h 8618214808586

takže ten nafťák je vlastně stejně rozežranej jako ten benzín....

Takže řeči o úsporných sazometech si nechte od cesty.....;-)

+4/−2
7.6.2017 14:53

M27a52r13t89i17n 71D28o62h42n96a13l 5647653558648

Ono záleží jak kdo jezdí, já mám 12let starou benzínovou atmosféru Mondeo 1,8 92kW, kára váží 1,8t a průměrná spotřeba 7,3, pokud jezdím mimo městoa tak je to tak 6,7:o) A turbo 1.2 Yeti bych nechtěl ani za zlaté tele:o)

0/0
7.6.2017 16:02

J98i59ř34í 60S90c14h31w56a71c59h 8588864878856

Yeti coby SUV krabice v benzínu nemůže být příkladem spořivého auta. Octavia s 1.2 respektive s 1.0 TSI jezdí za 6 litrů.....

0/0
7.6.2017 21:49

M22a71r62t97i56n 47F29i47l41i95p38c28z61y86k 3121911425343

S 1.6TDI jezdí za 4l a co jako má být?

+1/0
7.6.2017 22:29

J60i54ř38í 36S70c17h58w11a55c92h 8538124298846

Pohadky ovci babicky....

+1/−1
8.6.2017 8:38

M15a90r78e97k 55G26a45j17d33a 4133304156972

Tak si ji kupte a uvidíte. Jo a dá se sní po dálnici v Německu jet za 9l :) průměr lehce přes 170

0/0
8.6.2017 14:52

A14n11t39o24n46í97n 14S58v61o25b14o22d61a 3524633929262

auta s největším nájezdem kilometrů jezdí na naftu nebo plyn, takže nezáleží na počtu aut na jednotlivá paliva, ale na ročním nájezdu :-)

+2/0
7.6.2017 12:03
Foto

J27i55ř89í 46F48e63i40x 2849553340116

A to si jako někdo myslí, že když se včera přestaly prodávat osobáky s dieslovým motorem, že už dnes poklesne spotřeba nafty u čerpaček ? ;-D;-D;-D To se projeví, pokud vůbec , za delší období přeci...

0/0
7.6.2017 10:54

J57i33ř32í 37S66c15h28w86a18c93h 8498534668696

a osobáky s diesely se navíc vůbec prodávat nepřestaly ;-)

0/0
7.6.2017 11:03

M10a77r27t54i90n 33F29i89l76i22p83c66z44y72k 3251831885443

Nechápu současnou hysterii kolem dieslových motorů. I benzín produkuje NOx a emisní limity Euro 6 povolují 0,08mg/km diesel a 0,06mg/km pro benzín a oba mají stejný limit pro pevné částice. Mezní hodnota pro reálný provoz je u obou taky stanovena stejně na 0,80mg/km.

Zástupci automobilek říkají, že u dieselu splnění těchto norem prodraží auto o několik stovek EUR. Řekněme třeba o 500EUR, tedy o cca 13-14000Kč/auto v ceně řekněme 500 000Kč. Tedy o pakatel, který zákazník naprosto snadno akceptuje.

Přesto ti samí zástupci automobilek říkají, že kvůli tohoto zdražení zastavují vývoje dieselových motorů, budou se orientovat na elektro a já nevím co ještě, jejichž ekologická stopa taky není buhvíjak čistá, od těžby drahých prvků, až po likvidaci baterií.

A do toho hysterie měst proti dieslům obecně, přičemž, jak je vidět z Euro 6, emisní limity ma benzín stejné a co se ýče pevných částic, tak zrovna benzíny nemusí být čistší proti dieselům vybavenými DPF filtry.

Zajímavé testy z reálných testů emisí.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/paradox-tdi-plnici-euro-6-vysly-z-testu-mereni-nox-v-provozu-nejlepe-ze-vsech/

Tu hysterii opravdu nechápu. Je vyvolána pouze tím, že akcionáří automobilek větří nový byznys a větší profit na jedno prodané auto, neboť všechny tyto nové čápiny v autech ve finále auto zdraží.

0/0
7.6.2017 10:11

M49a79r35t34i57n 98D92o73h44n69a52l 5717593858888

Docela mě baví včerejší informace, že výrobci osobáků už s dieselem nepočítají a zastavují jeho vývoj, protože je to přežitá technologie. Ještě před několika lety byl diesel super a ekologický:o)) Myslím, že benziňák je úplně stejně přežitý jako diesel, akorát, že nedělá saze a NOxy, zato zase mraky CO2:o) Stejně je to všechno nesmysl, při krakování ropy vždy vznikne určité procento benzínu a nafty, takže pokud budou jezdit benzíňáky, tak se taky zbylá nafta musí někde spotřebovat..a to jsou kamiony, autobusy, náklaďáky, lokomotivy a kotle na LTO..o ekologickém spalováním v některých těchto zařízeních si myslím svoje:o) Jinak co se týká spotřeby nafty v ČR, tak bych tipnul, že víc jak 50% spotřeby jde mimo osobní dopravu (autobusy, kamiony), protože i když by bylo v provozu víc naftových osobáků, tak mají nižší spotřebu a celková spotřeba by tedy měla být podobná jako u benzínu.

0/0
7.6.2017 9:40
Foto

V68i31t 19C49h61a35l44u33p45a 5492657912936

CO2 je proti NOx a sazím totálně neškodné.

+2/0
7.6.2017 9:41

J88i44ř97í 73K53o69c28u42r21e11k 6835534205308

Tak nějak. Boj proti emisím CO2 způsobil takové škody (zábor zemědělské půdy pro pěstování biopaliv, celosvětové zdražení potravin), že těžba surovin se krčí v koutě.

----

A nikdo dodnes neví, jak se objevila ropa kilometry hluboko pod zemí, po které dinosauři tehdy chodili. Že by vsákli do rostlé skály se nechce věřit.

0/0
7.6.2017 10:28

J79a57n 39K90o32t24a45s 9359320632576

Existuje organický i anorganický původ ropy, nemyslete si, že jste objevil Ameriku - anorganický původ ropy předpovídal už Mendělejev před víc jak stoletím.

0/0
7.6.2017 12:33

P53e21t14r 40P68o41s63p19í58š75i70l 4258824536276

Už několikátý článek na to stejné téma. Ale 40% podílů dieselů na nových registracích, to nevypadá na to, že by už nafťáky nikdo nechtěl, že? Vzhledem k tomu, že malá auta jsou prakticky výhradně v benzínu a tak nějak nejprodávanější, tak mi vychází, že u těch větších osobáků se nic jiného, než naftové motorizace neprodává a to i přesto, že jsou o dost dražší. Takhle teda soumrak dieselů nevypadá i když se nám to neustále snaží namluvit. Možná pár potencionálních kupců změnilo názor, ale to je tak vše.

+4/0
7.6.2017 9:36
Foto

V73i87t 83C76h97a28l81u77p15a 5412227342306

Ano to máte pravdu. Absence benzínových atmosfér bez turba a jiných nesmyslů, je žalostná. Zlatí japonci.....

Když jsem sháněl MPV, mezi záplavou chrochtajících smraďochů bylo umění najít benziňáka v atmosféře....

0/0
7.6.2017 9:40

P66e70t35r 86P54o61s49p38í58š10i56l 4918354776496

V podstatě japonci jsou jediní, kteří více prodávají benzínová auta ve střední třídě a v SUV. Třeba takový koncern VW není schopen nabídnout smysluplnou benzínovou motorizaci pro větší modely a proto i nyní prodává TDI jako housky na krámě a dokonce mu i v této kategorii prodeje rostou.

0/0
7.6.2017 10:00

B15e96d13ř22i27c44h 40K67u36d14r81n78a 1478788902160

Možná je to spíše obchodní politikou. VW koncern výkonné benzínové motory má (Audi, Porsche), ale většinou je spojuje s povinnou vyšší výbavou (asi aby se zaplatil i poplatek za CO2). To samé spojení lepších motorů s vyšší výbavou má v ceníku i Mazda. Otázkou je jestli by například Škoda přitáhla dost zákazníků od konkurence, kdyby nabídla 1.8 TSI nebo 2.0 TSI (162 kW) s možností 4 x 4 u Superbu nebo kolik zákazníků by si objednalo Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW).

0/0
7.6.2017 10:19

J48i74ř92í 82S70c30h18w75a53c94h 8268264948586

Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW) by velmi navyšoval flotilový emisní průměr a prodeje by nebyly asi přiliš vysoké.

Sice se mluví o verzi RS ale i u ní by se většina prodejů uskutečnila v diesel verzi.

0/0
7.6.2017 11:12
Foto

M98i58r23o83s73l92a24v 77S93t62e39i65n53e17r 4160822570326

Hlavně ty nové diesly EURO6 prodražuje technologie čištění emisí. Proto jsou u menších aut benzinové motory podstatně levnější.

Cena také řídí trh.

+1/0
7.6.2017 9:58

P19e35t63r 18P63o56s41p38í52š18i94l 4108484806676

Jasně, že u aut za čtvrt milionu je 50 tisícový příplatek za diesel nesmysl. Ale u auta za 3/4 miliónu už těch 50 tisíc nehraje takovou roli.

0/0
7.6.2017 10:04

M76i90c96h15a54l 63N22a21j84m44a36n 7399633246340

Ono je to o výhodnosti dieselu. Najedu ročně 40 - 50 tis. km. Minulá dvě auta byla s naftovým motorem a návratnost vyšší pořizovací ceny a dražší údržby byla do dvou let. Ale při porovnání cen stejného auta s benzínovým a naftovým motorem vychází návratnost za cca 4 roky. A když připočteme problémy s filtrem pevných částic tak nynější auto je benzíňák.

+1/0
7.6.2017 9:16
Foto

V86i24t 59C16h64a48l56u49p82a 5982907812616

Kdo jezdí pravidelně dlouhé trasy a po dálnicích, tam je turbodiesel jasná volba. Problém je že si turbodiesely kupujou někteří jedinci i jako "nákupní tašky" a pak s tím i v zimě se studeným motorem camrají po městě. Pak se nedivme katastrofickým smogovým situacím ve městech v zimě.....

+4/0
7.6.2017 9:21

M81a61r63t15i82n 20N60e98v35r17l94a 2217201724217

R^!

0/0
7.6.2017 10:34

K42a91r75e77l 35M79a12r67t90i62n13e78c 6618208426184

Já věřím, že pouze elektromobily mají skutečně budoucnost a jsou až neskutečně spolehlivé a provozně nenáročné.

Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Vždyť již je tomu dávno, co jsem dostal elektroautíčko s kterým jsem opravdu hodně najezdil, ale po mě i moje děcka a dodnes s ním jezdí i vnoučata.

A přitom kromě výměny baterek za celou dobu nepotřebovalo žádnou údržbu.

...a dokonce bylo už v tehdejší době tak pokrokové, že má i dálkové ovládání.

+1/0
7.6.2017 8:36
Foto

M74i95r47o76s10l37a19v 71S15t22e53i90n13e48r 4420532160646

A jak se vám v tom cestovalo na Jadran?

0/0
7.6.2017 10:00

P73e15t73r 20P79o92s90p97í59š36i31l 4108274906596

Já myslím, že si dělá legraci a píše o autíčku na dálkové ovládání....

0/0
7.6.2017 10:06

K20a57r43e20l 45M11a69r86t63i33n43e76c 6628358476564

Tehdá přeci byly devizové přísliby, tak tam se naše rodina nedostala...

...ale projížděl jsem kuchyň, chodbu i pokoj a když jsem byl zvlášť hodný tak jsem si ho když bylo pěkně mohl občas vzít i ven.

0/0
7.6.2017 10:50

M48i14c55h46a32l 37H80i15r48k26a 4727166190543

Tak vzhledem k tomu, že počet registrovaných vozidel stále roste, tak dieselů na silnicích neubývá, jen se mění poměr mezi D a B. A to je sakra rozdíl.

0/0
7.6.2017 8:30

P23a61v43e43l 68V38i95t52u45l76a 6197809408433

rok 2005 jsem koupil 1.8diesel. 100tis najeto. stoceny samozrejme. mám velké nájezdy. dnes 380tis. počítal jsem rozdíl benzín vs nafta vs udrzba a díly. jsem na tom stále líp než s benzínem a ještě jsem vydělal. pro malé nájezdy určitě benzín. já na jezdím hodně a na diesel nedám dopustit.

+2/−1
7.6.2017 8:24

M26a67r52e51k 21M31a74l62ý 1942628771150

Za 12 let jste najel 280tis. a říkáte tomu velký nájezd? Ročně to vychází na nějakých 23tis. a to si myslím, že je takový normální nájezd rodinného auta, nic velkého.

+1/0
7.6.2017 8:49

J18i26ř46í 39K90o25c72u12r89e98k 6175344385948

Tak nějak. Mimo jiné je to hranice, kde se diesel začíná vyplacet.

0/0
7.6.2017 10:30

M21a70r94e74k 16M87a20l23ý 1612958151510

Tento nájezd jsem měl a ani jsem o dieselu neuvažoval, s benzinem 2.0 o výkonu 104 kW jsem jezdil za 7,5 v pohodě. Teď jezdím 50tis. ročně a mám diesel. Ale kdybych to samé auto sehnal v benzinu, bral bych i na takový nájezd benzin. Ale prostě nebyl.

0/0
7.6.2017 10:58

M40a56r59t59i82n 37K34a51r91á66s60e30k 9148173908408

Tak ono zalezi jak u ktereho auta - kdyz jsem si kupoval auto pred nakymi peti lety, tak rozdil v cene benzin x nafta byl 30 000, a rozdil ve spotrebe dobre 2 litry, kdyz jsem se koukal ze bych neco poridil dneska, tak je bezne rozdil v cene 60 000 a ve spotrebe do 1 litru...

0/0
7.6.2017 11:08

P91a39v57e40l 50V36i98t56u16l51a 6647529218213

to auto již cca 3 roky nejezdí. nechávám si ho jako rezervu pro známé a pro kohokoliv kdo potřebuje půjčit. dříve jsem na jezdil cca 30- 40ti ročně. teď mám druhý osoba k a jezdím i s dodávkou. vše diesel a ročně na jezdím 80-90tis celkem a všechny auta jen měním pravidelně olej a filtry+standartní údržbu. neumím si představit kolik by mi zralo Galaxy v benzínu 2.0.samozřejmě mám 1.9 TDI a spotřeba průměr 6.5 v benzínu bych měl tak 10-11

0/0
7.6.2017 11:03
Foto

J94o97s44e65f 22K29u61b73e64š 3428703439893

„Údaje týkající se ojetých vozidel jsou v centrálním registru vozidel velmi nespolehlivé a nemáme žádnou možnost si je ověřit,“ vysvětlila Jana Kinčlová ze Svazu dovozců automobilů.

No však to taky stálo jenom několik miliard, co byste chtěli..

0/0
7.6.2017 8:18

J83i74ř61í 28S83c14h65w63a24c40h 8988524188276

Ani miliardový systém neopraví vkládáná špatná, nespolehliva data.

0/0
7.6.2017 8:47

M84a22r39e96k 67M25a63l90ý 1862388661700

To jako, že ze zahraničí dovezu benzín a přihlásím to jako diesel?

0/0
7.6.2017 8:50

P59a67v23e49l 83M48a25t81o54u33š79e48k 5550577798664

Takže jinými slovy kamiónů přibývá. To se máme opravdu čím chlubit a být na co hrdí!

+6/0
7.6.2017 8:10

P45e22t14r 11H76o60r35á45k 1129283369754

Spotřební daň na naftu je o 2 Kč nižší, takže benzín by mohl být naopak levnější.

0/0
7.6.2017 8:07

G10e54o18r90g 68K26o89m26b79e75r25e27c 9974831466461

Sef koncernu Daimler (Mercedes) Dieter Zetsche -

Dieter Zetsche im n-tv Interview. "Der Diesel hat eine gute Zukunft"

Diesel ma velmi dobrou budoucnost

http://www.n-tv.de/mediathek/videos/wirtschaft/Der-Diesel-hat-eine-gute-Zukunft-article19733202.html

0/0
7.6.2017 7:51

L66a81d26i11s79l50a85v 85K61u15d44l23a64c94e23k 8178480709739

Tak to na mne dela dojem ze po tazeni na kuraky a zdarnem predani hospudek z rukou pivaru k uzivani matkam s detmi se hleda dalsi cil honu na carodejnice. Osobak na naftu s nepodstatnym podilem na celkove spotrebe..Hlavne titulky ala Diesely zabily v roce 2015 na celém světě 38 000 lidí, tvrdí Američané jsou doslova reklamou na dalsi zasah statu do prav obcana za potlesku medialne zpracovaneho davu.Vyhnat ty vrahy za silnic!!!!!

Kolik lidi vlastne ma za rok na svedomi americka politika?

+10/−4
7.6.2017 7:35

P62e63t63r 57S38p76a14t51z27i24e29r63e39r 7924522285114

aaaa uražený kuřák ..;-D jen takový člověk může k autům hned začít prát zákaz kouření...i když vlastně prodej a omezení naftových motorů je záležitostí celosvětovou a náš stát s tím víceméně nemá nic společného...jinak naftové motory v osobních autech je záležitostí prakticky pouze Evropy. Amerika toto nepraktikuje, asie taky ne...a proč by výrobci měli cpát peníze do tak malého segmentu zákazníků jako je Evropa??

+7/−2
7.6.2017 7:42

J47a84n 88S23t91e12h55l54i60k 9945137716361

On ten diesel pracuje při vysokých teplotách a tak nejen problém s prachem, ale má problém i s losangeleském smogem. A to je pěkný svinstvo.

+3/0
7.6.2017 8:09

M53i53l44a29n 82K87a38s15a22l 1588629365655

Vzdělání. To je to, co podobným kverulantům chybí.

0/0
7.6.2017 8:37

L31e31o21p91o94l63d 57P37r28o34k77e70š 8179194137

Pokud to ekologové myslí vážně , tak ať upraví zdanění benzínu tak , aby se cena za ujetý km dostala pod 1 Kč. Řeči o to že nějaké benzinové auto za 400000 kč s litrovým tříválcem jede za 3,5 litru jsou fajn , ale v reálu plné auto žere i trávu kolem cesty. Vemte 2 litrový benzin za rozumnou cenu a 1 km vás bude stát 3 kč , nemluvě o tom , že režim otáček motoru u benzinu motor zničí mnohem dříve.

+5/0
7.6.2017 7:23

J61a35r14d76a 97H73o79f98m80a51n64n 4470155514

ekologové dělají daně ? naštěstí ne ;-)

+1/0
7.6.2017 7:34

Najdete na iDNES.cz