Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselů ubývá, spotřeba nafty v Česku však dál roste. Táhnou ji kamiony

Úbytek dieselových vozů na českých silnicích není poznat. Na stojanech českých pump spotřeba nafty roste, zatímco benzin lehce ztrácí. Ukazují to statistiky o registracích nových vozidel a spotřebě pohonných hmot. Hlavním důvodem je především rostoucí nákladní doprava, kde je nafta klíčovým palivem. Zelená vozidla se v Česku zatím moc neuchytila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I12m15r96i51c58h 53S74u96c70h55a39r40s28k42ý 8306953455781

Objevily ameriku...;-) stačí se podívat na jakoukoliv dálnici a máte jasno kdo poškozuje silnice, ničí ovzduší a nedodržuje dopravní předpisy.

0/0
8.6.2017 16:52
Foto

V21i78t 80C88h96a97l89u59p18a 5332237532136

Já dávám přednost atmosférickým benzin.motorem před dieselem hlavně kvůli těm potencionálním drahým opravám - turbo, vstřiky, dvouhmota....atd. To u atm.benzínu nehrozí...bezúdržbový motor...svíčky, olej a nazdar....

+1/0
8.6.2017 7:27

Z60d84e82n29ě67k 18P57a93v88l86i13š 8825600546

V současné době mám zkušenost - třílitrový nafťák, váha 2 tuny dlouhodobá spotřeba 7,2 l/100 km. Škoda Yeti 1,2 benzin turbo spotřeba totožná. Řeči o úsporných benzínových motorech si nechte od cesty.

+2/0
7.6.2017 14:00

J93i54ř13í 53S54c38h96w60a64c70h 8338934288706

takže ten nafťák je vlastně stejně rozežranej jako ten benzín....

Takže řeči o úsporných sazometech si nechte od cesty.....;-)

+4/−2
7.6.2017 14:53

M68a55r75t17i20n 47D16o26h73n38a69l 5217623598528

Ono záleží jak kdo jezdí, já mám 12let starou benzínovou atmosféru Mondeo 1,8 92kW, kára váží 1,8t a průměrná spotřeba 7,3, pokud jezdím mimo městoa tak je to tak 6,7:o) A turbo 1.2 Yeti bych nechtěl ani za zlaté tele:o)

0/0
7.6.2017 16:02

J69i32ř94í 17S21c85h75w56a77c29h 8988984178396

Yeti coby SUV krabice v benzínu nemůže být příkladem spořivého auta. Octavia s 1.2 respektive s 1.0 TSI jezdí za 6 litrů.....

0/0
7.6.2017 21:49

M53a31r16t52i85n 70F94i67l42i23p15c77z85y43k 3651461385643

S 1.6TDI jezdí za 4l a co jako má být?

+1/0
7.6.2017 22:29

J67i90ř53í 17S72c51h58w47a73c47h 8648314448896

Pohadky ovci babicky....

+1/−1
8.6.2017 8:38

M37a96r74e39k 62G81a18j37d45a 4263464336222

Tak si ji kupte a uvidíte. Jo a dá se sní po dálnici v Německu jet za 9l :) průměr lehce přes 170

0/0
8.6.2017 14:52

A53n52t61o51n10í42n 64S43v69o10b88o63d25a 3984773969532

auta s největším nájezdem kilometrů jezdí na naftu nebo plyn, takže nezáleží na počtu aut na jednotlivá paliva, ale na ročním nájezdu :-)

+2/0
7.6.2017 12:03
Foto

J18i94ř49í 66F23e64i97x 2749193410896

A to si jako někdo myslí, že když se včera přestaly prodávat osobáky s dieslovým motorem, že už dnes poklesne spotřeba nafty u čerpaček ? ;-D;-D;-D To se projeví, pokud vůbec , za delší období přeci...

0/0
7.6.2017 10:54

J37i38ř71í 98S45c15h41w11a49c35h 8218774828476

a osobáky s diesely se navíc vůbec prodávat nepřestaly ;-)

0/0
7.6.2017 11:03

M37a63r19t95i91n 80F29i72l29i27p67c36z68y44k 3571211835853

Nechápu současnou hysterii kolem dieslových motorů. I benzín produkuje NOx a emisní limity Euro 6 povolují 0,08mg/km diesel a 0,06mg/km pro benzín a oba mají stejný limit pro pevné částice. Mezní hodnota pro reálný provoz je u obou taky stanovena stejně na 0,80mg/km.

Zástupci automobilek říkají, že u dieselu splnění těchto norem prodraží auto o několik stovek EUR. Řekněme třeba o 500EUR, tedy o cca 13-14000Kč/auto v ceně řekněme 500 000Kč. Tedy o pakatel, který zákazník naprosto snadno akceptuje.

Přesto ti samí zástupci automobilek říkají, že kvůli tohoto zdražení zastavují vývoje dieselových motorů, budou se orientovat na elektro a já nevím co ještě, jejichž ekologická stopa taky není buhvíjak čistá, od těžby drahých prvků, až po likvidaci baterií.

A do toho hysterie měst proti dieslům obecně, přičemž, jak je vidět z Euro 6, emisní limity ma benzín stejné a co se ýče pevných částic, tak zrovna benzíny nemusí být čistší proti dieselům vybavenými DPF filtry.

Zajímavé testy z reálných testů emisí.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/paradox-tdi-plnici-euro-6-vysly-z-testu-mereni-nox-v-provozu-nejlepe-ze-vsech/

Tu hysterii opravdu nechápu. Je vyvolána pouze tím, že akcionáří automobilek větří nový byznys a větší profit na jedno prodané auto, neboť všechny tyto nové čápiny v autech ve finále auto zdraží.

0/0
7.6.2017 10:11

M77a65r67t59i68n 98D36o86h37n78a61l 5477763938988

Docela mě baví včerejší informace, že výrobci osobáků už s dieselem nepočítají a zastavují jeho vývoj, protože je to přežitá technologie. Ještě před několika lety byl diesel super a ekologický:o)) Myslím, že benziňák je úplně stejně přežitý jako diesel, akorát, že nedělá saze a NOxy, zato zase mraky CO2:o) Stejně je to všechno nesmysl, při krakování ropy vždy vznikne určité procento benzínu a nafty, takže pokud budou jezdit benzíňáky, tak se taky zbylá nafta musí někde spotřebovat..a to jsou kamiony, autobusy, náklaďáky, lokomotivy a kotle na LTO..o ekologickém spalováním v některých těchto zařízeních si myslím svoje:o) Jinak co se týká spotřeby nafty v ČR, tak bych tipnul, že víc jak 50% spotřeby jde mimo osobní dopravu (autobusy, kamiony), protože i když by bylo v provozu víc naftových osobáků, tak mají nižší spotřebu a celková spotřeba by tedy měla být podobná jako u benzínu.

0/0
7.6.2017 9:40
Foto

V41i11t 85C25h36a81l76u79p41a 5452897782726

CO2 je proti NOx a sazím totálně neškodné.

+2/0
7.6.2017 9:41

J84i24ř42í 23K65o76c30u70r63e50k 6855524375428

Tak nějak. Boj proti emisím CO2 způsobil takové škody (zábor zemědělské půdy pro pěstování biopaliv, celosvětové zdražení potravin), že těžba surovin se krčí v koutě.

----

A nikdo dodnes neví, jak se objevila ropa kilometry hluboko pod zemí, po které dinosauři tehdy chodili. Že by vsákli do rostlé skály se nechce věřit.

0/0
7.6.2017 10:28

J21a30n 46K42o88t87a74s 9319660622226

Existuje organický i anorganický původ ropy, nemyslete si, že jste objevil Ameriku - anorganický původ ropy předpovídal už Mendělejev před víc jak stoletím.

0/0
7.6.2017 12:33

P52e83t90r 50P40o77s91p28í93š50i46l 4108884616616

Už několikátý článek na to stejné téma. Ale 40% podílů dieselů na nových registracích, to nevypadá na to, že by už nafťáky nikdo nechtěl, že? Vzhledem k tomu, že malá auta jsou prakticky výhradně v benzínu a tak nějak nejprodávanější, tak mi vychází, že u těch větších osobáků se nic jiného, než naftové motorizace neprodává a to i přesto, že jsou o dost dražší. Takhle teda soumrak dieselů nevypadá i když se nám to neustále snaží namluvit. Možná pár potencionálních kupců změnilo názor, ale to je tak vše.

+4/0
7.6.2017 9:36
Foto

V84i75t 34C65h53a72l40u89p36a 5142137782586

Ano to máte pravdu. Absence benzínových atmosfér bez turba a jiných nesmyslů, je žalostná. Zlatí japonci.....

Když jsem sháněl MPV, mezi záplavou chrochtajících smraďochů bylo umění najít benziňáka v atmosféře....

0/0
7.6.2017 9:40

P35e52t35r 54P48o44s19p66í57š20i65l 4948124956636

V podstatě japonci jsou jediní, kteří více prodávají benzínová auta ve střední třídě a v SUV. Třeba takový koncern VW není schopen nabídnout smysluplnou benzínovou motorizaci pro větší modely a proto i nyní prodává TDI jako housky na krámě a dokonce mu i v této kategorii prodeje rostou.

0/0
7.6.2017 10:00

B29e11d52ř90i52c87h 85K69u15d12r37n76a 1598348952660

Možná je to spíše obchodní politikou. VW koncern výkonné benzínové motory má (Audi, Porsche), ale většinou je spojuje s povinnou vyšší výbavou (asi aby se zaplatil i poplatek za CO2). To samé spojení lepších motorů s vyšší výbavou má v ceníku i Mazda. Otázkou je jestli by například Škoda přitáhla dost zákazníků od konkurence, kdyby nabídla 1.8 TSI nebo 2.0 TSI (162 kW) s možností 4 x 4 u Superbu nebo kolik zákazníků by si objednalo Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW).

0/0
7.6.2017 10:19

J46i11ř90í 89S47c67h50w62a19c36h 8168454408256

Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW) by velmi navyšoval flotilový emisní průměr a prodeje by nebyly asi přiliš vysoké.

Sice se mluví o verzi RS ale i u ní by se většina prodejů uskutečnila v diesel verzi.

0/0
7.6.2017 11:12
Foto

M97i94r61o74s94l34a17v 48S58t56e82i60n82e65r 6628744133645

Hlavně ty nové diesly EURO6 prodražuje technologie čištění emisí. Proto jsou u menších aut benzinové motory podstatně levnější.

Cena také řídí trh.

+1/0
7.6.2017 9:58

P30e43t16r 69P15o39s27p28í19š61i52l 4848464326606

Jasně, že u aut za čtvrt milionu je 50 tisícový příplatek za diesel nesmysl. Ale u auta za 3/4 miliónu už těch 50 tisíc nehraje takovou roli.

0/0
7.6.2017 10:04
Foto

M78i95c90h45a44l 36N10a14j71m15a66n 7829983186930

Ono je to o výhodnosti dieselu. Najedu ročně 40 - 50 tis. km. Minulá dvě auta byla s naftovým motorem a návratnost vyšší pořizovací ceny a dražší údržby byla do dvou let. Ale při porovnání cen stejného auta s benzínovým a naftovým motorem vychází návratnost za cca 4 roky. A když připočteme problémy s filtrem pevných částic tak nynější auto je benzíňák.

+1/0
7.6.2017 9:16
Foto

V78i57t 53C49h82a65l21u42p74a 5282687342286

Kdo jezdí pravidelně dlouhé trasy a po dálnicích, tam je turbodiesel jasná volba. Problém je že si turbodiesely kupujou někteří jedinci i jako "nákupní tašky" a pak s tím i v zimě se studeným motorem camrají po městě. Pak se nedivme katastrofickým smogovým situacím ve městech v zimě.....

+4/0
7.6.2017 9:21

M77a31r40t46i30n 17N97e29v39r24l33a 2687391974707

R^!

0/0
7.6.2017 10:34

K43a14r34e54l 22M52a78r53t75i52n53e12c 6358558176784

Já věřím, že pouze elektromobily mají skutečně budoucnost a jsou až neskutečně spolehlivé a provozně nenáročné.

Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Vždyť již je tomu dávno, co jsem dostal elektroautíčko s kterým jsem opravdu hodně najezdil, ale po mě i moje děcka a dodnes s ním jezdí i vnoučata.

A přitom kromě výměny baterek za celou dobu nepotřebovalo žádnou údržbu.

...a dokonce bylo už v tehdejší době tak pokrokové, že má i dálkové ovládání.

+1/0
7.6.2017 8:36
Foto

M32i92r35o85s13l79a48v 14S77t76e56i57n49e54r 6298524513865

A jak se vám v tom cestovalo na Jadran?

0/0
7.6.2017 10:00

P73e45t30r 96P90o23s53p75í27š93i51l 4638314766856

Já myslím, že si dělá legraci a píše o autíčku na dálkové ovládání....

0/0
7.6.2017 10:06

K21a97r22e31l 29M48a49r78t47i51n41e13c 6738758976944

Tehdá přeci byly devizové přísliby, tak tam se naše rodina nedostala...

...ale projížděl jsem kuchyň, chodbu i pokoj a když jsem byl zvlášť hodný tak jsem si ho když bylo pěkně mohl občas vzít i ven.

0/0
7.6.2017 10:50

M94i61c79h35a64l 36H45i28r88k65a 4157886340603

Tak vzhledem k tomu, že počet registrovaných vozidel stále roste, tak dieselů na silnicích neubývá, jen se mění poměr mezi D a B. A to je sakra rozdíl.

0/0
7.6.2017 8:30

P11a59v61e16l 85V33i52t66u40l88a 6607249108583

rok 2005 jsem koupil 1.8diesel. 100tis najeto. stoceny samozrejme. mám velké nájezdy. dnes 380tis. počítal jsem rozdíl benzín vs nafta vs udrzba a díly. jsem na tom stále líp než s benzínem a ještě jsem vydělal. pro malé nájezdy určitě benzín. já na jezdím hodně a na diesel nedám dopustit.

+2/−1
7.6.2017 8:24

M50a43r15e34k 85M89a76l86ý 1322808901580

Za 12 let jste najel 280tis. a říkáte tomu velký nájezd? Ročně to vychází na nějakých 23tis. a to si myslím, že je takový normální nájezd rodinného auta, nic velkého.

+1/0
7.6.2017 8:49

J27i86ř66í 91K12o30c88u80r45e52k 6785224735488

Tak nějak. Mimo jiné je to hranice, kde se diesel začíná vyplacet.

0/0
7.6.2017 10:30

M42a87r74e56k 81M96a95l55ý 1672748641560

Tento nájezd jsem měl a ani jsem o dieselu neuvažoval, s benzinem 2.0 o výkonu 104 kW jsem jezdil za 7,5 v pohodě. Teď jezdím 50tis. ročně a mám diesel. Ale kdybych to samé auto sehnal v benzinu, bral bych i na takový nájezd benzin. Ale prostě nebyl.

0/0
7.6.2017 10:58

M47a89r55t76i72n 71K39a97r10á71s74e80k 9708733568188

Tak ono zalezi jak u ktereho auta - kdyz jsem si kupoval auto pred nakymi peti lety, tak rozdil v cene benzin x nafta byl 30 000, a rozdil ve spotrebe dobre 2 litry, kdyz jsem se koukal ze bych neco poridil dneska, tak je bezne rozdil v cene 60 000 a ve spotrebe do 1 litru...

0/0
7.6.2017 11:08

P55a30v54e33l 87V42i21t63u22l82a 6477139838703

to auto již cca 3 roky nejezdí. nechávám si ho jako rezervu pro známé a pro kohokoliv kdo potřebuje půjčit. dříve jsem na jezdil cca 30- 40ti ročně. teď mám druhý osoba k a jezdím i s dodávkou. vše diesel a ročně na jezdím 80-90tis celkem a všechny auta jen měním pravidelně olej a filtry+standartní údržbu. neumím si představit kolik by mi zralo Galaxy v benzínu 2.0.samozřejmě mám 1.9 TDI a spotřeba průměr 6.5 v benzínu bych měl tak 10-11

0/0
7.6.2017 11:03
Foto

J14o68s95e56f 62K23u26b87e15š 3878663969743

„Údaje týkající se ojetých vozidel jsou v centrálním registru vozidel velmi nespolehlivé a nemáme žádnou možnost si je ověřit,“ vysvětlila Jana Kinčlová ze Svazu dovozců automobilů.

No však to taky stálo jenom několik miliard, co byste chtěli..

0/0
7.6.2017 8:18

J70i58ř75í 55S20c32h24w84a92c27h 8568114278456

Ani miliardový systém neopraví vkládáná špatná, nespolehliva data.

0/0
7.6.2017 8:47

M31a87r40e59k 74M84a27l34ý 1712968101690

To jako, že ze zahraničí dovezu benzín a přihlásím to jako diesel?

0/0
7.6.2017 8:50

P87a22v98e66l 40M17a98t37o32u96š25e17k 5750547178254

Takže jinými slovy kamiónů přibývá. To se máme opravdu čím chlubit a být na co hrdí!

+6/0
7.6.2017 8:10

P93e46t80r 70H68o95r69á86k 1879523449194

Spotřební daň na naftu je o 2 Kč nižší, takže benzín by mohl být naopak levnější.

0/0
7.6.2017 8:07

G44e20o82r89g 38K85o59m27b83e33r39e44c 9124591146241

Sef koncernu Daimler (Mercedes) Dieter Zetsche -

Dieter Zetsche im n-tv Interview. "Der Diesel hat eine gute Zukunft"

Diesel ma velmi dobrou budoucnost

http://www.n-tv.de/mediathek/videos/wirtschaft/Der-Diesel-hat-eine-gute-Zukunft-article19733202.html

0/0
7.6.2017 7:51

L87a12d37i77s69l19a57v 27K88u84d75l51a40c37e96k 8448460229499

Tak to na mne dela dojem ze po tazeni na kuraky a zdarnem predani hospudek z rukou pivaru k uzivani matkam s detmi se hleda dalsi cil honu na carodejnice. Osobak na naftu s nepodstatnym podilem na celkove spotrebe..Hlavne titulky ala Diesely zabily v roce 2015 na celém světě 38 000 lidí, tvrdí Američané jsou doslova reklamou na dalsi zasah statu do prav obcana za potlesku medialne zpracovaneho davu.Vyhnat ty vrahy za silnic!!!!!

Kolik lidi vlastne ma za rok na svedomi americka politika?

+10/−4
7.6.2017 7:35

P78e61t15r 72S64p70a26t85z17i85e62r86e45r 7654352845374

aaaa uražený kuřák ..;-D jen takový člověk může k autům hned začít prát zákaz kouření...i když vlastně prodej a omezení naftových motorů je záležitostí celosvětovou a náš stát s tím víceméně nemá nic společného...jinak naftové motory v osobních autech je záležitostí prakticky pouze Evropy. Amerika toto nepraktikuje, asie taky ne...a proč by výrobci měli cpát peníze do tak malého segmentu zákazníků jako je Evropa??

+7/−2
7.6.2017 7:42

J47a29n 30S41t82e14h30l29i37k 9425377986561

On ten diesel pracuje při vysokých teplotách a tak nejen problém s prachem, ale má problém i s losangeleském smogem. A to je pěkný svinstvo.

+3/0
7.6.2017 8:09

M86i13l74a61n 69K76a75s62a57l 1258639455915

Vzdělání. To je to, co podobným kverulantům chybí.

0/0
7.6.2017 8:37

L55e72o97p67o64l76d 50P61r77o21k37e21š 8409414847

Pokud to ekologové myslí vážně , tak ať upraví zdanění benzínu tak , aby se cena za ujetý km dostala pod 1 Kč. Řeči o to že nějaké benzinové auto za 400000 kč s litrovým tříválcem jede za 3,5 litru jsou fajn , ale v reálu plné auto žere i trávu kolem cesty. Vemte 2 litrový benzin za rozumnou cenu a 1 km vás bude stát 3 kč , nemluvě o tom , že režim otáček motoru u benzinu motor zničí mnohem dříve.

+5/0
7.6.2017 7:23

J40a81r66d95a 66H79o53f35m86a87n77n 4310205754

ekologové dělají daně ? naštěstí ne ;-)

+1/0
7.6.2017 7:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.