Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselů ubývá, spotřeba nafty v Česku však dál roste. Táhnou ji kamiony

Úbytek dieselových vozů na českých silnicích není poznat. Na stojanech českých pump spotřeba nafty roste, zatímco benzin lehce ztrácí. Ukazují to statistiky o registracích nových vozidel a spotřebě pohonných hmot. Hlavním důvodem je především rostoucí nákladní doprava, kde je nafta klíčovým palivem. Zelená vozidla se v Česku zatím moc neuchytila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I84m55r19i88c57h 25S21u22c68h81a77r89s47k78ý 8686803785131

Objevily ameriku...;-) stačí se podívat na jakoukoliv dálnici a máte jasno kdo poškozuje silnice, ničí ovzduší a nedodržuje dopravní předpisy.

0/0
8.6.2017 16:52
Foto

V53i10t 78C62h65a27l36u43p80a 5182687762286

Já dávám přednost atmosférickým benzin.motorem před dieselem hlavně kvůli těm potencionálním drahým opravám - turbo, vstřiky, dvouhmota....atd. To u atm.benzínu nehrozí...bezúdržbový motor...svíčky, olej a nazdar....

+1/0
8.6.2017 7:27

Z44d49e98n69ě88k 46P30a31v11l22i30š 8595430796

V současné době mám zkušenost - třílitrový nafťák, váha 2 tuny dlouhodobá spotřeba 7,2 l/100 km. Škoda Yeti 1,2 benzin turbo spotřeba totožná. Řeči o úsporných benzínových motorech si nechte od cesty.

+2/0
7.6.2017 14:00

J33i87ř91í 90S90c18h90w61a36c25h 8318884908626

takže ten nafťák je vlastně stejně rozežranej jako ten benzín....

Takže řeči o úsporných sazometech si nechte od cesty.....;-)

+4/−2
7.6.2017 14:53

M23a44r13t52i91n 62D43o49h47n18a79l 5437583808518

Ono záleží jak kdo jezdí, já mám 12let starou benzínovou atmosféru Mondeo 1,8 92kW, kára váží 1,8t a průměrná spotřeba 7,3, pokud jezdím mimo městoa tak je to tak 6,7:o) A turbo 1.2 Yeti bych nechtěl ani za zlaté tele:o)

0/0
7.6.2017 16:02

J86i58ř13í 32S46c12h55w87a26c76h 8678374818226

Yeti coby SUV krabice v benzínu nemůže být příkladem spořivého auta. Octavia s 1.2 respektive s 1.0 TSI jezdí za 6 litrů.....

0/0
7.6.2017 21:49

M82a48r98t54i66n 18F66i19l77i66p79c46z82y49k 3831201565593

S 1.6TDI jezdí za 4l a co jako má být?

+1/0
7.6.2017 22:29

J19i20ř48í 66S28c66h54w59a66c55h 8858744338356

Pohadky ovci babicky....

+1/−1
8.6.2017 8:38

M61a36r64e68k 80G88a90j72d83a 4773794456512

Tak si ji kupte a uvidíte. Jo a dá se sní po dálnici v Německu jet za 9l :) průměr lehce přes 170

0/0
8.6.2017 14:52

A10n29t16o14n16í29n 18S28v70o73b26o30d42a 3104173519212

auta s největším nájezdem kilometrů jezdí na naftu nebo plyn, takže nezáleží na počtu aut na jednotlivá paliva, ale na ročním nájezdu :-)

+2/0
7.6.2017 12:03
Foto

J33i12ř43í 54F83e55i84x 2249393670676

A to si jako někdo myslí, že když se včera přestaly prodávat osobáky s dieslovým motorem, že už dnes poklesne spotřeba nafty u čerpaček ? ;-D;-D;-D To se projeví, pokud vůbec , za delší období přeci...

0/0
7.6.2017 10:54

J46i35ř70í 85S81c24h54w39a59c51h 8798544248166

a osobáky s diesely se navíc vůbec prodávat nepřestaly ;-)

0/0
7.6.2017 11:03

M89a62r47t48i48n 87F82i31l72i53p77c12z95y25k 3721311885753

Nechápu současnou hysterii kolem dieslových motorů. I benzín produkuje NOx a emisní limity Euro 6 povolují 0,08mg/km diesel a 0,06mg/km pro benzín a oba mají stejný limit pro pevné částice. Mezní hodnota pro reálný provoz je u obou taky stanovena stejně na 0,80mg/km.

Zástupci automobilek říkají, že u dieselu splnění těchto norem prodraží auto o několik stovek EUR. Řekněme třeba o 500EUR, tedy o cca 13-14000Kč/auto v ceně řekněme 500 000Kč. Tedy o pakatel, který zákazník naprosto snadno akceptuje.

Přesto ti samí zástupci automobilek říkají, že kvůli tohoto zdražení zastavují vývoje dieselových motorů, budou se orientovat na elektro a já nevím co ještě, jejichž ekologická stopa taky není buhvíjak čistá, od těžby drahých prvků, až po likvidaci baterií.

A do toho hysterie měst proti dieslům obecně, přičemž, jak je vidět z Euro 6, emisní limity ma benzín stejné a co se ýče pevných částic, tak zrovna benzíny nemusí být čistší proti dieselům vybavenými DPF filtry.

Zajímavé testy z reálných testů emisí.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/paradox-tdi-plnici-euro-6-vysly-z-testu-mereni-nox-v-provozu-nejlepe-ze-vsech/

Tu hysterii opravdu nechápu. Je vyvolána pouze tím, že akcionáří automobilek větří nový byznys a větší profit na jedno prodané auto, neboť všechny tyto nové čápiny v autech ve finále auto zdraží.

0/0
7.6.2017 10:11

M61a50r80t45i13n 39D47o27h55n77a90l 5687533568288

Docela mě baví včerejší informace, že výrobci osobáků už s dieselem nepočítají a zastavují jeho vývoj, protože je to přežitá technologie. Ještě před několika lety byl diesel super a ekologický:o)) Myslím, že benziňák je úplně stejně přežitý jako diesel, akorát, že nedělá saze a NOxy, zato zase mraky CO2:o) Stejně je to všechno nesmysl, při krakování ropy vždy vznikne určité procento benzínu a nafty, takže pokud budou jezdit benzíňáky, tak se taky zbylá nafta musí někde spotřebovat..a to jsou kamiony, autobusy, náklaďáky, lokomotivy a kotle na LTO..o ekologickém spalováním v některých těchto zařízeních si myslím svoje:o) Jinak co se týká spotřeby nafty v ČR, tak bych tipnul, že víc jak 50% spotřeby jde mimo osobní dopravu (autobusy, kamiony), protože i když by bylo v provozu víc naftových osobáků, tak mají nižší spotřebu a celková spotřeba by tedy měla být podobná jako u benzínu.

0/0
7.6.2017 9:40
Foto

V47i93t 92C46h75a90l78u83p25a 5612267182796

CO2 je proti NOx a sazím totálně neškodné.

+2/0
7.6.2017 9:41

J28i38ř65í 38K62o13c92u73r34e54k 6595184105318

Tak nějak. Boj proti emisím CO2 způsobil takové škody (zábor zemědělské půdy pro pěstování biopaliv, celosvětové zdražení potravin), že těžba surovin se krčí v koutě.

----

A nikdo dodnes neví, jak se objevila ropa kilometry hluboko pod zemí, po které dinosauři tehdy chodili. Že by vsákli do rostlé skály se nechce věřit.

0/0
7.6.2017 10:28

J42a15n 39K13o10t30a82s 9589310792846

Existuje organický i anorganický původ ropy, nemyslete si, že jste objevil Ameriku - anorganický původ ropy předpovídal už Mendělejev před víc jak stoletím.

0/0
7.6.2017 12:33

P22e84t81r 65P65o82s85p30í67š98i26l 4218624166496

Už několikátý článek na to stejné téma. Ale 40% podílů dieselů na nových registracích, to nevypadá na to, že by už nafťáky nikdo nechtěl, že? Vzhledem k tomu, že malá auta jsou prakticky výhradně v benzínu a tak nějak nejprodávanější, tak mi vychází, že u těch větších osobáků se nic jiného, než naftové motorizace neprodává a to i přesto, že jsou o dost dražší. Takhle teda soumrak dieselů nevypadá i když se nám to neustále snaží namluvit. Možná pár potencionálních kupců změnilo názor, ale to je tak vše.

+4/0
7.6.2017 9:36
Foto

V62i53t 23C48h43a37l74u69p45a 5772847572256

Ano to máte pravdu. Absence benzínových atmosfér bez turba a jiných nesmyslů, je žalostná. Zlatí japonci.....

Když jsem sháněl MPV, mezi záplavou chrochtajících smraďochů bylo umění najít benziňáka v atmosféře....

0/0
7.6.2017 9:40

P86e95t68r 17P85o52s49p28í21š18i68l 4718724866426

V podstatě japonci jsou jediní, kteří více prodávají benzínová auta ve střední třídě a v SUV. Třeba takový koncern VW není schopen nabídnout smysluplnou benzínovou motorizaci pro větší modely a proto i nyní prodává TDI jako housky na krámě a dokonce mu i v této kategorii prodeje rostou.

0/0
7.6.2017 10:00

B31e26d93ř76i96c60h 66K38u45d81r46n57a 1478258452860

Možná je to spíše obchodní politikou. VW koncern výkonné benzínové motory má (Audi, Porsche), ale většinou je spojuje s povinnou vyšší výbavou (asi aby se zaplatil i poplatek za CO2). To samé spojení lepších motorů s vyšší výbavou má v ceníku i Mazda. Otázkou je jestli by například Škoda přitáhla dost zákazníků od konkurence, kdyby nabídla 1.8 TSI nebo 2.0 TSI (162 kW) s možností 4 x 4 u Superbu nebo kolik zákazníků by si objednalo Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW).

0/0
7.6.2017 10:19

J80i34ř70í 43S70c39h19w34a19c66h 8308514458536

Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW) by velmi navyšoval flotilový emisní průměr a prodeje by nebyly asi přiliš vysoké.

Sice se mluví o verzi RS ale i u ní by se většina prodejů uskutečnila v diesel verzi.

0/0
7.6.2017 11:12
Foto

M76i69r49o42s47l29a83v 17S60t63e29i66n33e34r 4480932120136

Hlavně ty nové diesly EURO6 prodražuje technologie čištění emisí. Proto jsou u menších aut benzinové motory podstatně levnější.

Cena také řídí trh.

+1/0
7.6.2017 9:58

P74e30t87r 47P11o53s70p91í17š68i66l 4398394256926

Jasně, že u aut za čtvrt milionu je 50 tisícový příplatek za diesel nesmysl. Ale u auta za 3/4 miliónu už těch 50 tisíc nehraje takovou roli.

0/0
7.6.2017 10:04
Foto

M90i15c75h18a14l 76N26a13j72m72a16n 7239133156830

Ono je to o výhodnosti dieselu. Najedu ročně 40 - 50 tis. km. Minulá dvě auta byla s naftovým motorem a návratnost vyšší pořizovací ceny a dražší údržby byla do dvou let. Ale při porovnání cen stejného auta s benzínovým a naftovým motorem vychází návratnost za cca 4 roky. A když připočteme problémy s filtrem pevných částic tak nynější auto je benzíňák.

+1/0
7.6.2017 9:16
Foto

V85i25t 64C27h76a25l65u39p67a 5942717542226

Kdo jezdí pravidelně dlouhé trasy a po dálnicích, tam je turbodiesel jasná volba. Problém je že si turbodiesely kupujou někteří jedinci i jako "nákupní tašky" a pak s tím i v zimě se studeným motorem camrají po městě. Pak se nedivme katastrofickým smogovým situacím ve městech v zimě.....

+4/0
7.6.2017 9:21

M24a50r30t34i14n 73N42e29v72r85l96a 2357581274247

R^!

0/0
7.6.2017 10:34

K73a94r39e66l 86M33a82r51t74i22n47e77c 6348758176224

Já věřím, že pouze elektromobily mají skutečně budoucnost a jsou až neskutečně spolehlivé a provozně nenáročné.

Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Vždyť již je tomu dávno, co jsem dostal elektroautíčko s kterým jsem opravdu hodně najezdil, ale po mě i moje děcka a dodnes s ním jezdí i vnoučata.

A přitom kromě výměny baterek za celou dobu nepotřebovalo žádnou údržbu.

...a dokonce bylo už v tehdejší době tak pokrokové, že má i dálkové ovládání.

+1/0
7.6.2017 8:36
Foto

M42i32r13o87s31l51a81v 19S39t71e63i23n38e66r 4910282970506

A jak se vám v tom cestovalo na Jadran?

0/0
7.6.2017 10:00

P64e72t65r 14P66o88s40p97í54š22i66l 4958184536646

Já myslím, že si dělá legraci a píše o autíčku na dálkové ovládání....

0/0
7.6.2017 10:06

K73a64r13e54l 38M92a31r23t30i37n25e68c 6698238186304

Tehdá přeci byly devizové přísliby, tak tam se naše rodina nedostala...

...ale projížděl jsem kuchyň, chodbu i pokoj a když jsem byl zvlášť hodný tak jsem si ho když bylo pěkně mohl občas vzít i ven.

0/0
7.6.2017 10:50

M29i79c82h20a44l 55H38i64r24k56a 4327966690523

Tak vzhledem k tomu, že počet registrovaných vozidel stále roste, tak dieselů na silnicích neubývá, jen se mění poměr mezi D a B. A to je sakra rozdíl.

0/0
7.6.2017 8:30

P42a62v20e57l 63V12i87t72u68l57a 6437599458753

rok 2005 jsem koupil 1.8diesel. 100tis najeto. stoceny samozrejme. mám velké nájezdy. dnes 380tis. počítal jsem rozdíl benzín vs nafta vs udrzba a díly. jsem na tom stále líp než s benzínem a ještě jsem vydělal. pro malé nájezdy určitě benzín. já na jezdím hodně a na diesel nedám dopustit.

+2/−1
7.6.2017 8:24

M51a30r70e84k 46M90a46l26ý 1342438301270

Za 12 let jste najel 280tis. a říkáte tomu velký nájezd? Ročně to vychází na nějakých 23tis. a to si myslím, že je takový normální nájezd rodinného auta, nic velkého.

+1/0
7.6.2017 8:49

J36i47ř40í 80K69o34c52u76r94e61k 6575214585168

Tak nějak. Mimo jiné je to hranice, kde se diesel začíná vyplacet.

0/0
7.6.2017 10:30

M41a55r20e35k 75M83a20l61ý 1232938851470

Tento nájezd jsem měl a ani jsem o dieselu neuvažoval, s benzinem 2.0 o výkonu 104 kW jsem jezdil za 7,5 v pohodě. Teď jezdím 50tis. ročně a mám diesel. Ale kdybych to samé auto sehnal v benzinu, bral bych i na takový nájezd benzin. Ale prostě nebyl.

0/0
7.6.2017 10:58

M59a77r15t25i38n 76K37a45r74á50s42e87k 9878193168678

Tak ono zalezi jak u ktereho auta - kdyz jsem si kupoval auto pred nakymi peti lety, tak rozdil v cene benzin x nafta byl 30 000, a rozdil ve spotrebe dobre 2 litry, kdyz jsem se koukal ze bych neco poridil dneska, tak je bezne rozdil v cene 60 000 a ve spotrebe do 1 litru...

0/0
7.6.2017 11:08

P80a88v71e58l 36V40i59t90u16l98a 6667459178733

to auto již cca 3 roky nejezdí. nechávám si ho jako rezervu pro známé a pro kohokoliv kdo potřebuje půjčit. dříve jsem na jezdil cca 30- 40ti ročně. teď mám druhý osoba k a jezdím i s dodávkou. vše diesel a ročně na jezdím 80-90tis celkem a všechny auta jen měním pravidelně olej a filtry+standartní údržbu. neumím si představit kolik by mi zralo Galaxy v benzínu 2.0.samozřejmě mám 1.9 TDI a spotřeba průměr 6.5 v benzínu bych měl tak 10-11

0/0
7.6.2017 11:03
Foto

J33o46s93e32f 74K74u70b78e33š 3808833229403

„Údaje týkající se ojetých vozidel jsou v centrálním registru vozidel velmi nespolehlivé a nemáme žádnou možnost si je ověřit,“ vysvětlila Jana Kinčlová ze Svazu dovozců automobilů.

No však to taky stálo jenom několik miliard, co byste chtěli..

0/0
7.6.2017 8:18

J89i23ř31í 46S66c76h51w80a33c31h 8368204298276

Ani miliardový systém neopraví vkládáná špatná, nespolehliva data.

0/0
7.6.2017 8:47

M24a19r38e19k 91M38a10l26ý 1952928641430

To jako, že ze zahraničí dovezu benzín a přihlásím to jako diesel?

0/0
7.6.2017 8:50

P41a95v12e65l 89M74a23t98o69u76š83e61k 5980677648924

Takže jinými slovy kamiónů přibývá. To se máme opravdu čím chlubit a být na co hrdí!

+6/0
7.6.2017 8:10

P10e24t67r 21H54o56r56á68k 1949703909834

Spotřební daň na naftu je o 2 Kč nižší, takže benzín by mohl být naopak levnější.

0/0
7.6.2017 8:07

G39e72o27r38g 80K32o45m54b78e66r40e61c 9954291576461

Sef koncernu Daimler (Mercedes) Dieter Zetsche -

Dieter Zetsche im n-tv Interview. "Der Diesel hat eine gute Zukunft"

Diesel ma velmi dobrou budoucnost

http://www.n-tv.de/mediathek/videos/wirtschaft/Der-Diesel-hat-eine-gute-Zukunft-article19733202.html

0/0
7.6.2017 7:51

L35a75d20i34s72l17a26v 81K35u53d88l83a49c42e70k 8298820399699

Tak to na mne dela dojem ze po tazeni na kuraky a zdarnem predani hospudek z rukou pivaru k uzivani matkam s detmi se hleda dalsi cil honu na carodejnice. Osobak na naftu s nepodstatnym podilem na celkove spotrebe..Hlavne titulky ala Diesely zabily v roce 2015 na celém světě 38 000 lidí, tvrdí Američané jsou doslova reklamou na dalsi zasah statu do prav obcana za potlesku medialne zpracovaneho davu.Vyhnat ty vrahy za silnic!!!!!

Kolik lidi vlastne ma za rok na svedomi americka politika?

+10/−4
7.6.2017 7:35

P95e59t55r 80S75p31a20t24z42i82e15r24e35r 7984202435284

aaaa uražený kuřák ..;-D jen takový člověk může k autům hned začít prát zákaz kouření...i když vlastně prodej a omezení naftových motorů je záležitostí celosvětovou a náš stát s tím víceméně nemá nic společného...jinak naftové motory v osobních autech je záležitostí prakticky pouze Evropy. Amerika toto nepraktikuje, asie taky ne...a proč by výrobci měli cpát peníze do tak malého segmentu zákazníků jako je Evropa??

+7/−2
7.6.2017 7:42

J60a66n 20S32t56e45h13l37i43k 9605157456951

On ten diesel pracuje při vysokých teplotách a tak nejen problém s prachem, ale má problém i s losangeleském smogem. A to je pěkný svinstvo.

+3/0
7.6.2017 8:09

M21i77l65a59n 61K85a79s94a43l 1128629915825

Vzdělání. To je to, co podobným kverulantům chybí.

0/0
7.6.2017 8:37

L97e29o38p62o84l38d 97P51r67o26k29e46š 8489244527

Pokud to ekologové myslí vážně , tak ať upraví zdanění benzínu tak , aby se cena za ujetý km dostala pod 1 Kč. Řeči o to že nějaké benzinové auto za 400000 kč s litrovým tříválcem jede za 3,5 litru jsou fajn , ale v reálu plné auto žere i trávu kolem cesty. Vemte 2 litrový benzin za rozumnou cenu a 1 km vás bude stát 3 kč , nemluvě o tom , že režim otáček motoru u benzinu motor zničí mnohem dříve.

+5/0
7.6.2017 7:23

J52a42r70d14a 77H46o70f37m57a75n47n 4330635334

ekologové dělají daně ? naštěstí ne ;-)

+1/0
7.6.2017 7:34







Najdete na iDNES.cz