- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cestovat se bude vždycky vážení ekonomové. A Detroit zaspal vývoj a potom už nekonkuroval. Nokia nejsou auta.
Již kdysi jsem zde psal,že aut se nenajíme.
Daleko vetsi problem Detroitu je, ze tam zije 81% cernochu.
A je to marny, marny, marny....nedaj si rict.
Lidi nikdy celkově auta nepřestanou kupovat, tak že pokud zasáhne svět nebo Evropu nějaká větší krize, která postihne ve velkém automobilový průmysl, tak nelehne vše najednou a naráz. Silní se udrží, slabší padnou. Propustí se jen část lidí, neb i menší poptávku po autech musí někdo nasytit, rozuměj auta vyrobit. Tak že nebude se vyrábět milion aut ročně, ale třeba jen 500.000, tak že stále tu minimálně půlka lidí práci mít bude.
Na druhou stranu by samozřejmě bylo lepší, kdyby celková výroba zde, vývoj, služby a další byly hodně diverzifikované. Od každého trochu. Pak krize postihující tu a tam každé odvětví zasáhne jen nepatrně.
..nízko kvalifikovaná vláda podporuje nízko kvalifikovaná místa...co je k údivu?
Vysoko kvalifikovaná místa jsou závislá na nízko kvalifikovaných místech.
Proč se trápit budoucností? Je přece jasná věc, že kdo je mladý, nikdy nezestárne. (J. Steinbeck, Na východ od ráje.)
To je dobrý. To budu říkat důchodcům, až zase budou nadávat u drahého masa.
A co takhle přirovnání ČR - Babišovo ? Kdyby Babiš přestal pobírat dotace a krachoval, tak bychom na tom byli teprve stejně jako Detroit...jenže tohle těch 30% nikdy nepochopí...
ČR má prostě výborné podmínky pro rozvoj autoprůmyslu, už díky své poloze a tradici. Pokud tu někdo chce vyrábět automobily, nebo díly pro ně, tak rozhodně můžeme být rádi a může nás to těšit.
Ale ať to probíhá bez dotací!!! Jakou má cenu podporovat z daní nové montovny, které se budou potýkat s nedostatkem pracovních sil, které maximálně budou hledat někde na východě, nebo přetáhnou lidi z jiných (nedotovaných) odvětví a tyto firmy budou trpět díky umělé podpoře zahraniční firmy z autoprůmyslu.
Ale, proč hledat pracovní síly v cizině, když v ČR je tolik nezaměstnaných mladších třiceti let A tato skupina , jak si zahraniční podnikatelé mají stále problem s jazykovou gramotností pro práci v zahraničí. Nejde ani tolik jen o autoprůmysl. I když, pokud tuto práci zvládnou Rumuni a Bulhaři, tak by ji měli zvládnout i Češi. Řešením by bylo prosté snížení sociálních dávek a podpor v nezaměsnanosti.
klika je, že tu je hodně výroby, málo vývoje. nehrozí tedy, že bychom šlápli v něčem vedle, prostě co jinde vymyslí, u nás se nechá vyrobit. a kupodivu jsme jakousi náhodou nasáli autoprůmysl, nikoli boty nebo hadry nebo elektroniku. protože zatímco boty a hadry a televize z číny kupují téměř všichni, bez ohledu na to, jeslti je to NIKE, SONY nebo NONAME, BMW nebo Mercedes zdá se, že lidé kupují jen pokud je vyroben v Mnichově, resp. ve Stuttgartu (volně řečeno).
A nechcete nás přirovnat k Mongolsku? To bychom vůbec byli hvězdy.