Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Startuje oprava Negrelliho viaduktu. Kolem velké výluky panuje chaos

Miliardová oprava Negrelliho viaduktu přes Vltavu v Praze spojená s rozsáhlými výlukami odstartovala. Celá rekonstrukce potrvá do roku 2019, stavební práce a výluky vlaků oficiálně začnou 4. července. Státní firmy se však stále dohadují, kudy budou odkloněné vlaky jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R73a89d79e29k 21N54o74v49a64k 9924933329620

Nebyl by problém vysypat kaštany na Holešovicích.

Otázkou je, co s vlaky, tam je nelze nikam odstavit. Leda úvratí do Bubnů. Čímž by se blokoval provoz trati od Kladna.

Nejshůdnější řešení je tedy přes Balabenku, kde je třeba počítat s omezením průchodnosti na jedné koleji spojující trať od Holešovic na Masaryčku.

Úvrať přes Libeň je sice technicky jednodušší, ale pro cestující k ničemu.

0/0
14.6.2017 17:23

H73o36n38z18a 31F25á97t24o82r 2109335114700

Sobotka zahájil, aniž by věděl, zda to lze technicky realizovat. Prostě takové typicky politické gesto.

0/−3
13.6.2017 9:56

J15o93s84e28f 98T65r64ö82g51l 8769982876446

Projezdit vše přes Balabenku na TGM asi nepůjde. Ale myšlenka odlišného grafikonu v pracovní dny a víkendu resp. ráno a odpoledne je správná. V pracovní dny ráno jede osobáky směrem do Prahy několikanásoně více lidí než veze opačně jedoucí rychlík.

Vhodné řešení by asi byla "jednosměrka" na Balabence, ráno přímo do Prahy, odpoledne zpět, protišpičkový směr se může kodrcot odklonem přes Libeň.

0/0
12.6.2017 22:13

J63a39n 43P46r49o13c88h37a57z65k14a 1167305549287

Nově vzniklý "Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře".

Jsem přesvědčený, že Česko patří do Guinnessovy knihy rekordů co se týká počtu a rychlosti nově vznikajících úřadů a institucí.

+1/0
11.6.2017 17:10

M16i79r95o57s65l46a28v 46Z41i42k76m94u17n79d 6738122367478

To je pouze produkt "bruselského myšlení", aby byl NEZÁVISLÝ ÚŘAD, který nebude nikoho (z řad dopravců) diskriminovat ...

0/0
11.6.2017 22:56

P26a31v22e95l 82B43í68n28a 1283375932963

Strojvůdce se děsí: Most se rozpadá, musí se to opravit.

Stavebnící se těší že budou mít co dělat: Žádný problém, pár měsíců a je to.

Úředníci, právníci, ekologové a politici skákají blahem: Výborně, čekají nás roky, možná desetiletí práce...

+1/−2
9.6.2017 19:02

R82a44d36i30m 45Š12o73l20c 1605865975344

Zaměstnanci SŽDC z Dlážděný nechtějí kupovat litacku, tedy ti co jezdí od Kralup...

0/0
8.6.2017 22:41

M37i25r93o83s81l56a61v 17Z48i68k12m18u86n73d 6138102497848

Mohl byste to podrobně vysvětlit ? Co má lítačka společného s opravou viaduktu ?

+2/0
11.6.2017 22:57

J72o26s20e92f 26D54v81o21ř96á39č42e18k 9282874375255

Jen by me zajimalo za par let jestli ta miliarda bude stacit nebo zda to bude dalsi prasky tunel, pardon viadukt

+2/0
8.6.2017 17:04

J22o48s17e47f 81P26i63š82v46e95j45c 5116926298179

...Státní firmy se však stále dohadují, kudy budou odkloněné vlaky jezdit...

- to je velmi jednoduché, bude to stejné jako před dvěma lety, kdy probíhala oprava trati mezi nádražím Holešovice a Libní - budou jezdit naoprosto nahodile a ani ČD nebude chvíli před tím vědět, kudy vlak pojede (mašinfíra si asi hodí korunou :-/). Přesně takhle to totiž bylo - dost často se mi stávalo, že jsem na zastávce Bubny čekal na vlak ve směru na Masarykovo nádraží a cca 1 minutu před odjezdem vlaku bylo oznámeno, že tento jede přes nádraží Holešovice vzdálené cca 0,5 km (takový sprinter, zvlášť v parném létě, tedy skutečně nejsem). Občas to hlášení bylo vypuštěno úplně a cestující marně čekali na vlak, který už byl dáávno na Masarykáči :-/

+1/0
8.6.2017 16:12

K88a38r14e35l 90Ř85e68h23á85č95e18k 9532600671632

Ale to hlášení mají na starosti zaměstnanci SŽDC, stejně jako řízení jízdy vlaku, takže i případný odklon. S tím dopravce nic nenadělá.

+3/0
8.6.2017 17:27

M94a84r96t92i56n 57R28u37z87i43c82k12a 1742378276667

A to je problem sednout na metro na Nadr. Holesovice?

Do centra je to metrem kousek... Pochybuju, ze vetsina lidi ma cilovou stanici Masarykovo nadr., spis dal pokracuji bud metrem nebo tramvaji...

+14/0
8.6.2017 15:40

P98a58v31e93l 35Š11k34v54r78n25a 5128162540614

Přesně. Osobně pracuju na Florenci, tak pro mě bude i časově lepší vystoupit v Holešovicích a pak jet 2 stanice metrem než za současného stavu na Masaryčku (o 5 minut delší cesta než do Holešovic) a pak 2 stanice tramvají.

Jezdit z Holešovic do Libně, pak na Masaryčku a pak tou tramvají, by mě teda ani ve snu nenapadlo :)

0/0
8.6.2017 15:48

R18i73c53h41a70r54d 24T33o16m31e92č30e60k 7736325326721

Podstatné je dovézt lidi k Metru. Proč by jel někdo do Libně bez metra, když může metrem z Holešovic.

0/0
8.6.2017 15:58

J38o87s12e60f 94P42i39š75v61e11j94c 5286286408619

Pokud v metru budou platit jízdenky ČD, tak to problém není, ale ne každý cestující ČD má lítačku na pražskou MHD

+1/0
8.6.2017 16:05

R38i39c21h87a75r72d 13T71o86m82e55č25e49k 7736915606101

To snad ROPID umí zařídit.

0/0
8.6.2017 16:28

M46a54r57t90i30n 55R86u80z33i80c96k31a 1912598776437

Jak rikam, malokdo ma cil na masarykove nadrazi a pobliz, to bude par lidi... a tak vetsina lidi S4 ma tramvajenku i na MHD v Praze...

0/0
8.6.2017 19:32

J89a68n 64H41e91r56o21u36d92e83k 9418642803101

Hlavne aby v tech Holeskach zastavovali.

+1/0
8.6.2017 16:33

J46o49s23e28f 54C25h67o73d55o82u94n48s12k80ý 4521716509380

Protože by okamžitě skokově docela výrazně vzrostlo obsazení metra C, které už nelze posilovat. Pro Ropid je proto lepší, aby vlaky jezdili dál až na Masnu, i třeba o 5 minut déle. Ale je jasné, že úsek přes Balabenku není nafukovací...

+1/−2
8.6.2017 16:42

R97i33c28h27a15r78d 75T64o56m35e98č69e77k 7536905636261

Metro jezdí každých 2-5 minut, je pořád rychlejší.

0/0
8.6.2017 16:47

J64o39s44e48f 51C49h15o37d10o59u91n20s71k22ý 4731386269950

Jestli jste nepochopil ten můj text, tak to zkusím víc polopatě. Pokud by všechny vlaky končily na Nádraží Holešovice a cestující by do centra museli dojet metrem C, to by přestalo stíhat. Již nyní je plně obsazené. Řešení by bylo posílit kapacitu metra, jenže častěji to metro už jezdit nemůže. Interval 90 sekund je minimální, míň to nejde!

0/−1
8.6.2017 16:51

M16a54r62t53i74n 25R73u72z94i33c27k84a 1712298836747

Bohate postaci, kapacita esusu je cca 300 cestujicich, rekneme 2 soupravy je cca 600 a rekneme 15min. interval ve spicce...

Za tech 15 min., projede jednim smerem zhruba 8 souprav metra, tedy cca 75 cestujicich na jednu soupravu navic, asi tak 15 osob na vuz... myslim, ze tak pri prijezdu se vecpe urcite 3x tolik, bezproblemu to poberou prvni 3 soupravy... navic na povrchu jezdi tramvaje 6, 12, 17...

+2/0
8.6.2017 19:30

M72i94r84o80s71l34a57v 49Š61i87m21i48c91e 7952632311352

Pár let zpátky jsem dělal v Praze a jezdil metrem C z Holešovic na Pankrác do vozovny, později i jinam. Už tehdy bylo dost plné! Mám dojem, že i tehdy se něco dělalo na železnici a byla změna trasy, což v Praze možné je. My to tady měli horší, když se opravoval viadukt poblíž pivovaru právě ve směru na Prahu a nad silnicí do Prahy.. Nu a teď je to rozkopané přímo u hlavního nádraží a i celý tamní viadukt zbořili! Jak to zajišťují, netuším, nejezdím už vlakem a my tu nemáme takovou síť vzájemně propojených nádraží. Zřejmě busy! Myslím, že od toho máte ten ROPID, aby to nějak sladil a případně změnil odjezdy vlaků, pokud by to bylo třeba kvůli delší době jízdy! Stejně tam máte pěkné zmatky! Když tam byla uzavřena jedna stanice metra a jen se projížděla a já se potřeboval dostat právě na místo dostupné odsud,. Vystoupil jsem za a ptal se na info v metru, jak se tam dostanu. Prý za rohem mi jede tramvaj č. 22. Na příslušném můstku však byla jen cedule s informací, kolik linek včetně 22 už tam pár měsíců nejezdí. Takže obdivuhodná koordinace! Stejně jako ta slavná předražená opencard, kterou šlo dobít jen na jednom místě, když člověk dělal od sedmi do sedmi (k čemu jsou všechny info, když i lístek musíte kupovat v automatu a ani peníze vám nerozmění?), navíc u vás si nejde ani na tu kartu koupit jednorázovou jízdenku ve voze. Teď máte duálně k tomu i tu vaši průjmovku, pardon, lítačku! Ale ani v metru nelze pořád koupit jízdenku ve voze! Mohli jste mít během 14 dnů plzeňskou kartu, s tou si pořídíte jízdenku i ve voze, protože funguje i jako peněženka, když si zvolíte i tu to funkci. Obojí lze dobít i z bankomatu České spořitelny! A ve vozech si koupíte jízdenku i na normální platební kartu! Existuje i sms jízdenka! Mohli jste to mít rychle a levněji i s celým servisem místo té hnačky! Ale proč to dělat jednoduše, že? Pamatuji se, jak se měla otvirat Blanka! .:-)

0/0
10.6.2017 7:38

M13a84r36t25i15n 46R34u75z38i75c75k21a 1132528466567

Nekolik pripominek, linka 22 trasu kolem zavrene stanicemetra Narodni trida nezmenila jiz od roku 1980 a soucasne vyluka tram. trati neprobihala. Mj. Vystoupenim na mustku smer Jungmanovo nam. jste od narodni tridy necelych 5min. pesky.

Opencard byla predrazena, byl to tunel, karta nic neumi, ale dobyjet ji slo v kazde stanici metra stene jako soucasnou kartu.

Automat na hizdenky, na rozdil treba od Brna, v Praze vzdy rozmenoval mince, nemusel jste mit presnou castku a v dobe uzavreni stanice metra na Narodni jiz slo i platit jizdne pomoci sms.

Pravda v metru si jizdenku ve voze nekoupite, neni to mozne, protoze cely prostor metra je placeny, jiz od dob zahajeni provozu v roce 1974 a tak to zustane a pred vstupem do prostor metra jsou automaty, v autobusech si jizdenku koupite u ridice, v tramvajich se testuje placeni pomoci platebnich karet.

Nektere veci z vaseho prispevku nesedi, ale souhlasim, ze v Praze je zavadeni novych technologii pomale, ale take jde o velky rozsah provozu.

0/0
11.6.2017 0:04

M27i47r57o64s52l11a82v 37Z76i81k54m41u97n10d 6988472457228

Metro "C" je homologováno na provozní interval 90 vteřin, ve špičce se jezdí v intervalu 115 vteřin, takže rezerva je, jiná věc je, zda je těch eventuálních 90 vteřin čím vyjezdit ...

+1/0
11.6.2017 23:18

M46a70r44t22i83n 82R45u88z75i69c36k23a 1582138846327

Tak to je urcite, spise mi prijde, ze to neni potreba, kdyz se stavelo nove spojeni, rada vlaku koncila v Holesovicich a metro kapacitne stacilo ve stejnem intervalu jako dnes...

0/0
19.6.2017 19:25

M85i58r38o54s96l36a18v 25Z22i61k10m76u58n89d 6278212677128

Záleží na tom, kam pojedete ... ono je taky třeba počítat s dobou na přesun a pohyblivostí, resp. tím zda máte nebo nemáte nějaké zavazadlo či jedete na přestup na Masarykově nádraží ...

0/0
11.6.2017 23:15

J69o19s78e44f 92T26r65ö52g11l 8449902646446

Centrum Prahy je v docházkové vzdálonosti (cca 10 minut) od Masarykova nádraží, řada lidí skutečně chodí po svých.

0/0
12.6.2017 22:06

K82a95r85e25l 25Ř12e56h45á76č44e30k 9632800971222

SŽDC místo aby hledala způsoby, jak by to šlo, tak hledá důvody, proč to nejde. Ono je toto pro SŽDC jednodušší řešení a cestující se opět vyřvou na ČD, a SŽDC bude v klidu. Tak proč by se namáhala. Podobný příklad je současná výluka v Brně, kde na dolním nádraží SŽDC neudělala žádné zázemí pro cestující a ti opět nadávají za toto na ČD.

+4/−1
8.6.2017 15:25

P12e27t40r 80N26o31v93o69t20n34y 1571600951

Obávám se, že pro neježdění všecho na Masaryčku přes Balabenku existují zcela objektivní důvody.

+10/0
8.6.2017 15:26

K16a18r96e56l 20Ř90e90h97á23č96e11k 9542250101342

Že bude jednou probíhat výluka musela SŽDC vědět už před mnoha lety, že za tu dobu nebyla schopna upravit infrastrukturu (rozuměj udělat jednu výhybku na Balabence) není skutečně chyba dopravce ani Ropidu. Tak hlavně, že SŽDC ušetřila. Nehledě na to, že ta výhybka chybí už teď, kdy probíhají výluky Masarykovo nádraží - Balabenka. Ale což, SŽDC je v pohodě, všechnu zlost za v podstatě zbytečné zpoždění schytají od cestujících ČD.

+1/−2
8.6.2017 15:35

M27a24r98t19i29n 79R36u84z42i44c28k67a 1472758316437

Je tam pouze jedna kolej... v pravidelnem provozu postacuje, vetsina vlaku jede z Holesovic na Wilsonak jen par spoju na Masarycku...

Vyluka nebude trvat vecne, pak bude zas vse v poradku,...

Zbytecna hysterie, tak se proste po dobu vyluky bude jezdit metrem z Holesovic, beztak to Masarycka neni pro vetsinu cestujicich cilovou destinaci a dal pokracujou metrem nebo tramvaji. Pokud neni mozne ukoncit vlaky na Nadr. Holesovice, pak je volba Libne idealni, je to prestup na vlaky S1 a S7...

+3/0
8.6.2017 15:47

P27e88t54r 28N45o63v14o41t85n38y 1121760681

Tak to se můžeme dohadovat, co se mělo nebo nemělo udělat před x lety(podle mě by tam ta kolejova spojka nezrazavěla i při normálním provozu). Ale teď to prostě všechno přes Balabenku ujezdit nepůjde.

0/0
8.6.2017 16:26

K79a83r19e22l 96N22a10s42t66o62u81p19i17l 3520411190661

No to je ale blábol, to si jako myslíš, že se tam jednoduše strčí jedna výhybka a hotovo jo? Sorry, ale to není Duplo....

+1/0
8.6.2017 16:38

K72a82r23e86l 80Ř73e87h25á91č82e95k 9402710531572

To si samozřejmě nemyslím, ale mělo se to udělat už při stavbě Nového spojení. A když už se to neudělalo, tak pořád byl čas toto dodělat za poslední roky, kdy se plánovala rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Nebo SŽDC zjistila, že se bude rekonstruovat až letos na jaře? To asi ne, že.

0/0
8.6.2017 17:30

T91o66m52á89š 98K32a83ň71k89a 4570887863765

Vložit by tam ta výhybka určitě někam šla. Ovšem, vzhledem k tomu, že se jedná o dvoukolejné tratě, jsou zapotřebí dvě. To by taky šlo. Pokud by se komplet přestavěla odbočka Rokytka a viadukty přes ulice Na žertvách a Sokolovská, prorazil jeden tunel, .... Neznáte mapu, pane. Neznáte mapu!

0/0
9.7.2017 11:16

P65e78t93r 28Š88i25m12e43k 2119267116988

V roce 1846 to stavělo 4 roky 3000 dělníků. Tomu říkám tempo a nasazení. Ne jak ti lemplove dnes.

+2/−3
8.6.2017 15:22

R15a54d80e89k 75N93o79v68o31t36n77ý 5528922736895

Rekonstrukce je obvykle náročnější než stavba na zelené louce.

+3/0
8.6.2017 15:28

P86e81t25r 37Š25i94m57e49k 2919957186868

To má být omluva?

+1/−1
8.6.2017 15:28

J80i67ř44í 77K64o22c50u66r14e76k 6705674725848

Ještě se nekoplo, ŠImek už ví, že to bude stát ha zovno.

A fakta ho nezajímají.... To by byl šéf! (všeci by mu utekli)

+2/0
8.6.2017 15:43

P42e56t48r 76Š93i23m44e44k 2219677176468

A kde jsem napsal, že to bude stát za prd? Pouze reaguji na to, že u nás stavby trvají stejně, možná déle, než před téměř 200 lety.

0/−1
8.6.2017 19:42

R60a79d83e79k 54T50o82m14š95ů 3765143782791

A taky to bude dělat 3000 dělníků? ;-D

0/0
14.6.2017 10:52

P27e36t81r 57N32o38v72o73t48n12y 1441260441

Dobrý nápad. Totálně zasekat Balabenku. Navíc vlaky, které by jely z Masaryčky do Holešovic a zpět můžou jet v úseku Masaryčka - Balabenka jen po jedné koleji(protože někdo ušetřil na dvou výhybkách).

0/0
8.6.2017 15:16

L68u16b24o66š 14D53e55j70m78e23k 2802601755161

jdi pravovat s grafikonem do tohodle dopravního uzlu a uvidíme jakou máš dušení flexibilitu ;-D;-D

+1/−2
8.6.2017 15:11

F11r22a77n52t15i95š64e49k 27L45u32p54e51n60s 4831741143985

SŽDC navrhovala, aby každý druhý osobák od Kralup, končil / vycházel v Holešovicích. Tím by se to dalo vyjezdit relativně bez velkého zpoždění. Ale ROPID je prý neoblomný a chce aby na Masaryčku jezdilo všechno. Prý je na to "politický tlak". :-):-):-)

+9/0
8.6.2017 15:09

J61a33n 55B31u48b53i75k 9152151532247

...Jen to zmate nejen cestující, ale i dopravní zaměstnance...

Tak on se grafikon neplánuje podle potřeb cestujících, ale s ohledem na menší dušení flexibilitu zaměstnanců SŽDC?8-o

+5/−1
8.6.2017 15:07

P91a64v22e63l 32Š58k17v44r58n87a 5558652550344

Z Holešovic na Masaryčku přes Libeň? A co takhle rovnou přes Libeň, Malešice, Vršovice na hlavák, ať ta projížďka je ještě delší a úbytek cestujících ještě větší.

Myslím, že každý normální člověk vystoupí radši v Holešovicích, kde nastoupí na metro než aby jel z Holešovic na Masaryčku přes Libeň čtvrt hodiny... Než jezdit takhle nesmyslně s úvratí, tak snad radši ty vlaky ukončit v těch Holešovicích.

+5/0
8.6.2017 14:56

J63i89ř96í 51K43o92c35u18r84e94k 6355884655888

Klidně ať jezdí až do Libně (po hodině) a do Vysočan (po hodině), byť třeba ne všechny. Ale ať končí tam a navazují na spoje dál na východ. Aby se nerozbily případné přestupy. A na Wilson ať platí vlaková jízdenka v Metru C.

0/0
8.6.2017 15:02

P32a11v53e22l 89Š45k27v82r98n98a 5308212390974

OK, tak ať jezdí na Libeň a rovnou by se při té příležitosti mohla po dobu výluky zrušit S41 z Roztok do Libně, kterou by tyto odkloněné vlaky v pohodě nahradily.

Ale jezdit přes Libeň až na Masaryčku bude podle mě jen masochista, když z Holešovic je metrem na Florenci za 3 minuty.

0/0
8.6.2017 15:15

J97i92ř17í 18K62o65c36u89r53e56k 6965184655148

Vždyť to tam píšu: A na Wilson ať platí vlaková jízdenka v Metru C.

Je nesmysl jezdit úvratí přes Libeň na Masaryčku jenom proto, že tam ten vlak vždycky končil - §1.

0/0
8.6.2017 15:46







Najdete na iDNES.cz