Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Startuje oprava Negrelliho viaduktu. Kolem velké výluky panuje chaos

Miliardová oprava Negrelliho viaduktu přes Vltavu v Praze spojená s rozsáhlými výlukami odstartovala. Celá rekonstrukce potrvá do roku 2019, stavební práce a výluky vlaků oficiálně začnou 4. července. Státní firmy se však stále dohadují, kudy budou odkloněné vlaky jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55a89d10e65k 13N58o76v28a52k 9224743629980

Nebyl by problém vysypat kaštany na Holešovicích.

Otázkou je, co s vlaky, tam je nelze nikam odstavit. Leda úvratí do Bubnů. Čímž by se blokoval provoz trati od Kladna.

Nejshůdnější řešení je tedy přes Balabenku, kde je třeba počítat s omezením průchodnosti na jedné koleji spojující trať od Holešovic na Masaryčku.

Úvrať přes Libeň je sice technicky jednodušší, ale pro cestující k ničemu.

0/0
14.6.2017 17:23

H94o16n57z20a 56F76á80t76o72r 2779975664420

Sobotka zahájil, aniž by věděl, zda to lze technicky realizovat. Prostě takové typicky politické gesto.

0/−3
13.6.2017 9:56

J59o44s86e59f 44T49r62ö46g94l 8869242946886

Projezdit vše přes Balabenku na TGM asi nepůjde. Ale myšlenka odlišného grafikonu v pracovní dny a víkendu resp. ráno a odpoledne je správná. V pracovní dny ráno jede osobáky směrem do Prahy několikanásoně více lidí než veze opačně jedoucí rychlík.

Vhodné řešení by asi byla "jednosměrka" na Balabence, ráno přímo do Prahy, odpoledne zpět, protišpičkový směr se může kodrcot odklonem přes Libeň.

0/0
12.6.2017 22:13

J96a77n 69P48r76o39c16h94a57z17k52a 1637245889677

Nově vzniklý "Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře".

Jsem přesvědčený, že Česko patří do Guinnessovy knihy rekordů co se týká počtu a rychlosti nově vznikajících úřadů a institucí.

+1/0
11.6.2017 17:10

M34i78r26o31s67l46a26v 27Z82i64k62m40u22n46d 6578202707958

To je pouze produkt "bruselského myšlení", aby byl NEZÁVISLÝ ÚŘAD, který nebude nikoho (z řad dopravců) diskriminovat ...

0/0
11.6.2017 22:56

P60a87v83e97l 13B39í31n36a 1353635852783

Strojvůdce se děsí: Most se rozpadá, musí se to opravit.

Stavebnící se těší že budou mít co dělat: Žádný problém, pár měsíců a je to.

Úředníci, právníci, ekologové a politici skákají blahem: Výborně, čekají nás roky, možná desetiletí práce...

+1/−2
9.6.2017 19:02

R17a79d35i73m 78Š69o18l97c 1735315595614

Zaměstnanci SŽDC z Dlážděný nechtějí kupovat litacku, tedy ti co jezdí od Kralup...

0/0
8.6.2017 22:41

M51i64r21o76s75l82a21v 59Z41i92k28m37u79n50d 6808232917458

Mohl byste to podrobně vysvětlit ? Co má lítačka společného s opravou viaduktu ?

+2/0
11.6.2017 22:57

J20o89s63e96f 84D54v59o86ř71á78č49e61k 9962864665335

Jen by me zajimalo za par let jestli ta miliarda bude stacit nebo zda to bude dalsi prasky tunel, pardon viadukt

+2/0
8.6.2017 17:04

J45o60s73e19f 59P59i80š73v29e74j85c 5166456988299

...Státní firmy se však stále dohadují, kudy budou odkloněné vlaky jezdit...

- to je velmi jednoduché, bude to stejné jako před dvěma lety, kdy probíhala oprava trati mezi nádražím Holešovice a Libní - budou jezdit naoprosto nahodile a ani ČD nebude chvíli před tím vědět, kudy vlak pojede (mašinfíra si asi hodí korunou :-/). Přesně takhle to totiž bylo - dost často se mi stávalo, že jsem na zastávce Bubny čekal na vlak ve směru na Masarykovo nádraží a cca 1 minutu před odjezdem vlaku bylo oznámeno, že tento jede přes nádraží Holešovice vzdálené cca 0,5 km (takový sprinter, zvlášť v parném létě, tedy skutečně nejsem). Občas to hlášení bylo vypuštěno úplně a cestující marně čekali na vlak, který už byl dáávno na Masarykáči :-/

+1/0
8.6.2017 16:12

K37a84r80e84l 49Ř70e87h66á36č31e25k 9942490791912

Ale to hlášení mají na starosti zaměstnanci SŽDC, stejně jako řízení jízdy vlaku, takže i případný odklon. S tím dopravce nic nenadělá.

+3/0
8.6.2017 17:27

M41a30r50t23i26n 44R61u28z36i59c40k81a 1332658786727

A to je problem sednout na metro na Nadr. Holesovice?

Do centra je to metrem kousek... Pochybuju, ze vetsina lidi ma cilovou stanici Masarykovo nadr., spis dal pokracuji bud metrem nebo tramvaji...

+14/0
8.6.2017 15:40

P79a36v79e29l 34Š22k15v80r82n74a 5718162820374

Přesně. Osobně pracuju na Florenci, tak pro mě bude i časově lepší vystoupit v Holešovicích a pak jet 2 stanice metrem než za současného stavu na Masaryčku (o 5 minut delší cesta než do Holešovic) a pak 2 stanice tramvají.

Jezdit z Holešovic do Libně, pak na Masaryčku a pak tou tramvají, by mě teda ani ve snu nenapadlo :)

0/0
8.6.2017 15:48

R43i84c34h49a82r54d 85T94o84m12e92č32e62k 7576885396151

Podstatné je dovézt lidi k Metru. Proč by jel někdo do Libně bez metra, když může metrem z Holešovic.

0/0
8.6.2017 15:58

J43o69s51e52f 24P22i10š71v16e17j44c 5416426688889

Pokud v metru budou platit jízdenky ČD, tak to problém není, ale ne každý cestující ČD má lítačku na pražskou MHD

+1/0
8.6.2017 16:05

R21i53c32h96a96r98d 26T95o27m92e41č93e27k 7416895526331

To snad ROPID umí zařídit.

0/0
8.6.2017 16:28

M93a44r66t72i22n 85R90u70z21i48c20k48a 1772598536687

Jak rikam, malokdo ma cil na masarykove nadrazi a pobliz, to bude par lidi... a tak vetsina lidi S4 ma tramvajenku i na MHD v Praze...

0/0
8.6.2017 19:32

J33a42n 51H13e66r42o18u44d53e54k 9348302803161

Hlavne aby v tech Holeskach zastavovali.

+1/0
8.6.2017 16:33

J54o74s27e91f 17C48h34o32d47o41u45n15s35k86ý 4761856789250

Protože by okamžitě skokově docela výrazně vzrostlo obsazení metra C, které už nelze posilovat. Pro Ropid je proto lepší, aby vlaky jezdili dál až na Masnu, i třeba o 5 minut déle. Ale je jasné, že úsek přes Balabenku není nafukovací...

+1/−2
8.6.2017 16:42

R81i49c57h17a56r10d 29T36o11m57e38č67e40k 7656495396421

Metro jezdí každých 2-5 minut, je pořád rychlejší.

0/0
8.6.2017 16:47

J64o72s60e66f 45C29h97o19d13o71u30n37s81k56ý 4761686549150

Jestli jste nepochopil ten můj text, tak to zkusím víc polopatě. Pokud by všechny vlaky končily na Nádraží Holešovice a cestující by do centra museli dojet metrem C, to by přestalo stíhat. Již nyní je plně obsazené. Řešení by bylo posílit kapacitu metra, jenže častěji to metro už jezdit nemůže. Interval 90 sekund je minimální, míň to nejde!

0/−1
8.6.2017 16:51

M98a65r96t66i69n 91R87u22z32i73c19k72a 1152488856577

Bohate postaci, kapacita esusu je cca 300 cestujicich, rekneme 2 soupravy je cca 600 a rekneme 15min. interval ve spicce...

Za tech 15 min., projede jednim smerem zhruba 8 souprav metra, tedy cca 75 cestujicich na jednu soupravu navic, asi tak 15 osob na vuz... myslim, ze tak pri prijezdu se vecpe urcite 3x tolik, bezproblemu to poberou prvni 3 soupravy... navic na povrchu jezdi tramvaje 6, 12, 17...

+2/0
8.6.2017 19:30

M44i31r16o63s24l13a37v 19Š46i96m56i15c73e 7742802901712

Pár let zpátky jsem dělal v Praze a jezdil metrem C z Holešovic na Pankrác do vozovny, později i jinam. Už tehdy bylo dost plné! Mám dojem, že i tehdy se něco dělalo na železnici a byla změna trasy, což v Praze možné je. My to tady měli horší, když se opravoval viadukt poblíž pivovaru právě ve směru na Prahu a nad silnicí do Prahy.. Nu a teď je to rozkopané přímo u hlavního nádraží a i celý tamní viadukt zbořili! Jak to zajišťují, netuším, nejezdím už vlakem a my tu nemáme takovou síť vzájemně propojených nádraží. Zřejmě busy! Myslím, že od toho máte ten ROPID, aby to nějak sladil a případně změnil odjezdy vlaků, pokud by to bylo třeba kvůli delší době jízdy! Stejně tam máte pěkné zmatky! Když tam byla uzavřena jedna stanice metra a jen se projížděla a já se potřeboval dostat právě na místo dostupné odsud,. Vystoupil jsem za a ptal se na info v metru, jak se tam dostanu. Prý za rohem mi jede tramvaj č. 22. Na příslušném můstku však byla jen cedule s informací, kolik linek včetně 22 už tam pár měsíců nejezdí. Takže obdivuhodná koordinace! Stejně jako ta slavná předražená opencard, kterou šlo dobít jen na jednom místě, když člověk dělal od sedmi do sedmi (k čemu jsou všechny info, když i lístek musíte kupovat v automatu a ani peníze vám nerozmění?), navíc u vás si nejde ani na tu kartu koupit jednorázovou jízdenku ve voze. Teď máte duálně k tomu i tu vaši průjmovku, pardon, lítačku! Ale ani v metru nelze pořád koupit jízdenku ve voze! Mohli jste mít během 14 dnů plzeňskou kartu, s tou si pořídíte jízdenku i ve voze, protože funguje i jako peněženka, když si zvolíte i tu to funkci. Obojí lze dobít i z bankomatu České spořitelny! A ve vozech si koupíte jízdenku i na normální platební kartu! Existuje i sms jízdenka! Mohli jste to mít rychle a levněji i s celým servisem místo té hnačky! Ale proč to dělat jednoduše, že? Pamatuji se, jak se měla otvirat Blanka! .:-)

0/0
10.6.2017 7:38

M21a43r39t75i67n 15R89u74z57i17c75k45a 1922978256877

Nekolik pripominek, linka 22 trasu kolem zavrene stanicemetra Narodni trida nezmenila jiz od roku 1980 a soucasne vyluka tram. trati neprobihala. Mj. Vystoupenim na mustku smer Jungmanovo nam. jste od narodni tridy necelych 5min. pesky.

Opencard byla predrazena, byl to tunel, karta nic neumi, ale dobyjet ji slo v kazde stanici metra stene jako soucasnou kartu.

Automat na hizdenky, na rozdil treba od Brna, v Praze vzdy rozmenoval mince, nemusel jste mit presnou castku a v dobe uzavreni stanice metra na Narodni jiz slo i platit jizdne pomoci sms.

Pravda v metru si jizdenku ve voze nekoupite, neni to mozne, protoze cely prostor metra je placeny, jiz od dob zahajeni provozu v roce 1974 a tak to zustane a pred vstupem do prostor metra jsou automaty, v autobusech si jizdenku koupite u ridice, v tramvajich se testuje placeni pomoci platebnich karet.

Nektere veci z vaseho prispevku nesedi, ale souhlasim, ze v Praze je zavadeni novych technologii pomale, ale take jde o velky rozsah provozu.

0/0
11.6.2017 0:04

M95i98r42o47s48l51a83v 61Z69i57k33m93u40n17d 6578972377818

Metro "C" je homologováno na provozní interval 90 vteřin, ve špičce se jezdí v intervalu 115 vteřin, takže rezerva je, jiná věc je, zda je těch eventuálních 90 vteřin čím vyjezdit ...

+1/0
11.6.2017 23:18

M43a37r52t27i67n 62R10u73z49i55c30k42a 1112138586887

Tak to je urcite, spise mi prijde, ze to neni potreba, kdyz se stavelo nove spojeni, rada vlaku koncila v Holesovicich a metro kapacitne stacilo ve stejnem intervalu jako dnes...

0/0
19.6.2017 19:25

M85i78r81o58s34l71a91v 55Z24i97k57m66u79n27d 6988272467648

Záleží na tom, kam pojedete ... ono je taky třeba počítat s dobou na přesun a pohyblivostí, resp. tím zda máte nebo nemáte nějaké zavazadlo či jedete na přestup na Masarykově nádraží ...

0/0
11.6.2017 23:15

J26o80s59e52f 81T73r83ö48g77l 8449162486246

Centrum Prahy je v docházkové vzdálonosti (cca 10 minut) od Masarykova nádraží, řada lidí skutečně chodí po svých.

0/0
12.6.2017 22:06

K31a90r81e27l 71Ř29e55h33á19č65e59k 9712530641522

SŽDC místo aby hledala způsoby, jak by to šlo, tak hledá důvody, proč to nejde. Ono je toto pro SŽDC jednodušší řešení a cestující se opět vyřvou na ČD, a SŽDC bude v klidu. Tak proč by se namáhala. Podobný příklad je současná výluka v Brně, kde na dolním nádraží SŽDC neudělala žádné zázemí pro cestující a ti opět nadávají za toto na ČD.

+4/−1
8.6.2017 15:25

P16e69t37r 30N25o64v48o41t17n36y 1351100831

Obávám se, že pro neježdění všecho na Masaryčku přes Balabenku existují zcela objektivní důvody.

+10/0
8.6.2017 15:26

K49a33r23e20l 17Ř58e42h44á88č45e80k 9542270191912

Že bude jednou probíhat výluka musela SŽDC vědět už před mnoha lety, že za tu dobu nebyla schopna upravit infrastrukturu (rozuměj udělat jednu výhybku na Balabence) není skutečně chyba dopravce ani Ropidu. Tak hlavně, že SŽDC ušetřila. Nehledě na to, že ta výhybka chybí už teď, kdy probíhají výluky Masarykovo nádraží - Balabenka. Ale což, SŽDC je v pohodě, všechnu zlost za v podstatě zbytečné zpoždění schytají od cestujících ČD.

+1/−2
8.6.2017 15:35

M71a92r91t19i30n 28R94u70z73i77c28k98a 1662528496197

Je tam pouze jedna kolej... v pravidelnem provozu postacuje, vetsina vlaku jede z Holesovic na Wilsonak jen par spoju na Masarycku...

Vyluka nebude trvat vecne, pak bude zas vse v poradku,...

Zbytecna hysterie, tak se proste po dobu vyluky bude jezdit metrem z Holesovic, beztak to Masarycka neni pro vetsinu cestujicich cilovou destinaci a dal pokracujou metrem nebo tramvaji. Pokud neni mozne ukoncit vlaky na Nadr. Holesovice, pak je volba Libne idealni, je to prestup na vlaky S1 a S7...

+3/0
8.6.2017 15:47

P44e92t54r 49N68o42v46o60t45n16y 1201710801

Tak to se můžeme dohadovat, co se mělo nebo nemělo udělat před x lety(podle mě by tam ta kolejova spojka nezrazavěla i při normálním provozu). Ale teď to prostě všechno přes Balabenku ujezdit nepůjde.

0/0
8.6.2017 16:26

K91a48r69e47l 38N48a45s42t43o89u62p31i37l 3520461380391

No to je ale blábol, to si jako myslíš, že se tam jednoduše strčí jedna výhybka a hotovo jo? Sorry, ale to není Duplo....

+1/0
8.6.2017 16:38

K42a77r46e94l 70Ř20e33h63á52č13e60k 9552580841222

To si samozřejmě nemyslím, ale mělo se to udělat už při stavbě Nového spojení. A když už se to neudělalo, tak pořád byl čas toto dodělat za poslední roky, kdy se plánovala rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Nebo SŽDC zjistila, že se bude rekonstruovat až letos na jaře? To asi ne, že.

0/0
8.6.2017 17:30

T84o98m92á84š 78K39a28ň23k10a 4730117583645

Vložit by tam ta výhybka určitě někam šla. Ovšem, vzhledem k tomu, že se jedná o dvoukolejné tratě, jsou zapotřebí dvě. To by taky šlo. Pokud by se komplet přestavěla odbočka Rokytka a viadukty přes ulice Na žertvách a Sokolovská, prorazil jeden tunel, .... Neznáte mapu, pane. Neznáte mapu!

0/0
9.7.2017 11:16

P85e47t14r 92Š23i16m75e76k 2929447956768

V roce 1846 to stavělo 4 roky 3000 dělníků. Tomu říkám tempo a nasazení. Ne jak ti lemplove dnes.

+2/−3
8.6.2017 15:22

R59a23d74e94k 41N81o86v40o77t19n52ý 5538522536605

Rekonstrukce je obvykle náročnější než stavba na zelené louce.

+3/0
8.6.2017 15:28

P13e58t32r 94Š96i18m73e97k 2669657566628

To má být omluva?

+1/−1
8.6.2017 15:28

J44i77ř45í 17K15o58c87u11r78e15k 6475144415298

Ještě se nekoplo, ŠImek už ví, že to bude stát ha zovno.

A fakta ho nezajímají.... To by byl šéf! (všeci by mu utekli)

+2/0
8.6.2017 15:43

P71e33t18r 37Š60i49m70e62k 2249737446218

A kde jsem napsal, že to bude stát za prd? Pouze reaguji na to, že u nás stavby trvají stejně, možná déle, než před téměř 200 lety.

0/−1
8.6.2017 19:42

R11a79d51e48k 75T38o75m34š33ů 3955983722451

A taky to bude dělat 3000 dělníků? ;-D

0/0
14.6.2017 10:52

P47e93t64r 58N33o53v84o90t64n87y 1121740571

Dobrý nápad. Totálně zasekat Balabenku. Navíc vlaky, které by jely z Masaryčky do Holešovic a zpět můžou jet v úseku Masaryčka - Balabenka jen po jedné koleji(protože někdo ušetřil na dvou výhybkách).

0/0
8.6.2017 15:16

L37u95b22o73š 25D30e42j69m47e86k 2312371655711

jdi pravovat s grafikonem do tohodle dopravního uzlu a uvidíme jakou máš dušení flexibilitu ;-D;-D

+1/−2
8.6.2017 15:11

F74r65a94n47t37i18š64e24k 11L75u96p65e49n90s 4351201253625

SŽDC navrhovala, aby každý druhý osobák od Kralup, končil / vycházel v Holešovicích. Tím by se to dalo vyjezdit relativně bez velkého zpoždění. Ale ROPID je prý neoblomný a chce aby na Masaryčku jezdilo všechno. Prý je na to "politický tlak". :-):-):-)

+9/0
8.6.2017 15:09

J46a11n 79B48u38b21i31k 9832511122777

...Jen to zmate nejen cestující, ale i dopravní zaměstnance...

Tak on se grafikon neplánuje podle potřeb cestujících, ale s ohledem na menší dušení flexibilitu zaměstnanců SŽDC?8-o

+5/−1
8.6.2017 15:07

P56a77v37e95l 86Š23k25v97r92n63a 5478492710804

Z Holešovic na Masaryčku přes Libeň? A co takhle rovnou přes Libeň, Malešice, Vršovice na hlavák, ať ta projížďka je ještě delší a úbytek cestujících ještě větší.

Myslím, že každý normální člověk vystoupí radši v Holešovicích, kde nastoupí na metro než aby jel z Holešovic na Masaryčku přes Libeň čtvrt hodiny... Než jezdit takhle nesmyslně s úvratí, tak snad radši ty vlaky ukončit v těch Holešovicích.

+5/0
8.6.2017 14:56

J21i97ř27í 64K92o78c21u75r16e74k 6295704945278

Klidně ať jezdí až do Libně (po hodině) a do Vysočan (po hodině), byť třeba ne všechny. Ale ať končí tam a navazují na spoje dál na východ. Aby se nerozbily případné přestupy. A na Wilson ať platí vlaková jízdenka v Metru C.

0/0
8.6.2017 15:02

P65a36v15e34l 23Š21k33v28r29n38a 5538132220944

OK, tak ať jezdí na Libeň a rovnou by se při té příležitosti mohla po dobu výluky zrušit S41 z Roztok do Libně, kterou by tyto odkloněné vlaky v pohodě nahradily.

Ale jezdit přes Libeň až na Masaryčku bude podle mě jen masochista, když z Holešovic je metrem na Florenci za 3 minuty.

0/0
8.6.2017 15:15

J26i69ř82í 62K40o75c56u98r33e65k 6855194975458

Vždyť to tam píšu: A na Wilson ať platí vlaková jízdenka v Metru C.

Je nesmysl jezdit úvratí přes Libeň na Masaryčku jenom proto, že tam ten vlak vždycky končil - §1.

0/0
8.6.2017 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.