Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Startuje oprava Negrelliho viaduktu. Kolem velké výluky panuje chaos

Miliardová oprava Negrelliho viaduktu přes Vltavu v Praze spojená s rozsáhlými výlukami odstartovala. Celá rekonstrukce potrvá do roku 2019, stavební práce a výluky vlaků oficiálně začnou 4. července. Státní firmy se však stále dohadují, kudy budou odkloněné vlaky jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R57a81d24e93k 32N72o85v57a18k 9554963939380

Nebyl by problém vysypat kaštany na Holešovicích.

Otázkou je, co s vlaky, tam je nelze nikam odstavit. Leda úvratí do Bubnů. Čímž by se blokoval provoz trati od Kladna.

Nejshůdnější řešení je tedy přes Balabenku, kde je třeba počítat s omezením průchodnosti na jedné koleji spojující trať od Holešovic na Masaryčku.

Úvrať přes Libeň je sice technicky jednodušší, ale pro cestující k ničemu.

0/0
14.6.2017 17:23

H22o32n96z83a 41F57á53t73o74r 2229225294500

Sobotka zahájil, aniž by věděl, zda to lze technicky realizovat. Prostě takové typicky politické gesto.

0/−3
13.6.2017 9:56

J40o95s80e28f 18T14r22ö89g86l 8629792726436

Projezdit vše přes Balabenku na TGM asi nepůjde. Ale myšlenka odlišného grafikonu v pracovní dny a víkendu resp. ráno a odpoledne je správná. V pracovní dny ráno jede osobáky směrem do Prahy několikanásoně více lidí než veze opačně jedoucí rychlík.

Vhodné řešení by asi byla "jednosměrka" na Balabence, ráno přímo do Prahy, odpoledne zpět, protišpičkový směr se může kodrcot odklonem přes Libeň.

0/0
12.6.2017 22:13

J74a74n 48P85r42o50c74h44a29z47k79a 1497325499677

Nově vzniklý "Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře".

Jsem přesvědčený, že Česko patří do Guinnessovy knihy rekordů co se týká počtu a rychlosti nově vznikajících úřadů a institucí.

+1/0
11.6.2017 17:10

M51i81r69o12s74l81a42v 88Z75i89k46m92u80n47d 6348692267218

To je pouze produkt "bruselského myšlení", aby byl NEZÁVISLÝ ÚŘAD, který nebude nikoho (z řad dopravců) diskriminovat ...

0/0
11.6.2017 22:56

P97a81v78e35l 88B78í71n53a 1153215582113

Strojvůdce se děsí: Most se rozpadá, musí se to opravit.

Stavebnící se těší že budou mít co dělat: Žádný problém, pár měsíců a je to.

Úředníci, právníci, ekologové a politici skákají blahem: Výborně, čekají nás roky, možná desetiletí práce...

+1/−2
9.6.2017 19:02

R78a85d63i54m 48Š15o92l77c 1975605425844

Zaměstnanci SŽDC z Dlážděný nechtějí kupovat litacku, tedy ti co jezdí od Kralup...

0/0
8.6.2017 22:41

M71i94r94o57s93l95a93v 77Z62i37k33m66u88n25d 6928892397308

Mohl byste to podrobně vysvětlit ? Co má lítačka společného s opravou viaduktu ?

+2/0
11.6.2017 22:57

J75o30s40e74f 21D60v38o35ř98á29č75e48k 9232464485925

Jen by me zajimalo za par let jestli ta miliarda bude stacit nebo zda to bude dalsi prasky tunel, pardon viadukt

+2/0
8.6.2017 17:04

J63o92s83e24f 59P18i26š79v48e50j61c 5956656338219

...Státní firmy se však stále dohadují, kudy budou odkloněné vlaky jezdit...

- to je velmi jednoduché, bude to stejné jako před dvěma lety, kdy probíhala oprava trati mezi nádražím Holešovice a Libní - budou jezdit naoprosto nahodile a ani ČD nebude chvíli před tím vědět, kudy vlak pojede (mašinfíra si asi hodí korunou :-/). Přesně takhle to totiž bylo - dost často se mi stávalo, že jsem na zastávce Bubny čekal na vlak ve směru na Masarykovo nádraží a cca 1 minutu před odjezdem vlaku bylo oznámeno, že tento jede přes nádraží Holešovice vzdálené cca 0,5 km (takový sprinter, zvlášť v parném létě, tedy skutečně nejsem). Občas to hlášení bylo vypuštěno úplně a cestující marně čekali na vlak, který už byl dáávno na Masarykáči :-/

+1/0
8.6.2017 16:12

K13a47r76e83l 22Ř54e95h83á44č28e67k 9962730111232

Ale to hlášení mají na starosti zaměstnanci SŽDC, stejně jako řízení jízdy vlaku, takže i případný odklon. S tím dopravce nic nenadělá.

+3/0
8.6.2017 17:27

M24a85r28t94i60n 10R15u25z69i66c14k59a 1362708976417

A to je problem sednout na metro na Nadr. Holesovice?

Do centra je to metrem kousek... Pochybuju, ze vetsina lidi ma cilovou stanici Masarykovo nadr., spis dal pokracuji bud metrem nebo tramvaji...

+14/0
8.6.2017 15:40

P69a74v18e72l 10Š45k62v36r47n66a 5188492940914

Přesně. Osobně pracuju na Florenci, tak pro mě bude i časově lepší vystoupit v Holešovicích a pak jet 2 stanice metrem než za současného stavu na Masaryčku (o 5 minut delší cesta než do Holešovic) a pak 2 stanice tramvají.

Jezdit z Holešovic do Libně, pak na Masaryčku a pak tou tramvají, by mě teda ani ve snu nenapadlo :)

0/0
8.6.2017 15:48

R21i51c78h34a36r75d 77T69o71m21e96č32e17k 7276175946691

Podstatné je dovézt lidi k Metru. Proč by jel někdo do Libně bez metra, když může metrem z Holešovic.

0/0
8.6.2017 15:58

J23o46s85e96f 32P65i38š23v77e33j91c 5576936908659

Pokud v metru budou platit jízdenky ČD, tak to problém není, ale ne každý cestující ČD má lítačku na pražskou MHD

+1/0
8.6.2017 16:05

R29i76c55h61a80r11d 43T31o63m10e13č95e75k 7776385446281

To snad ROPID umí zařídit.

0/0
8.6.2017 16:28

M52a95r94t13i18n 94R88u85z49i21c58k51a 1852228776307

Jak rikam, malokdo ma cil na masarykove nadrazi a pobliz, to bude par lidi... a tak vetsina lidi S4 ma tramvajenku i na MHD v Praze...

0/0
8.6.2017 19:32

J40a12n 39H70e55r24o67u78d24e32k 9968282683621

Hlavne aby v tech Holeskach zastavovali.

+1/0
8.6.2017 16:33

J44o48s87e72f 14C96h94o62d20o81u66n74s40k89ý 4841786779860

Protože by okamžitě skokově docela výrazně vzrostlo obsazení metra C, které už nelze posilovat. Pro Ropid je proto lepší, aby vlaky jezdili dál až na Masnu, i třeba o 5 minut déle. Ale je jasné, že úsek přes Balabenku není nafukovací...

+1/−2
8.6.2017 16:42

R34i75c44h74a98r73d 71T38o38m26e88č85e96k 7696265866751

Metro jezdí každých 2-5 minut, je pořád rychlejší.

0/0
8.6.2017 16:47

J19o63s22e17f 80C34h77o90d56o14u79n82s77k92ý 4441546199930

Jestli jste nepochopil ten můj text, tak to zkusím víc polopatě. Pokud by všechny vlaky končily na Nádraží Holešovice a cestující by do centra museli dojet metrem C, to by přestalo stíhat. Již nyní je plně obsazené. Řešení by bylo posílit kapacitu metra, jenže častěji to metro už jezdit nemůže. Interval 90 sekund je minimální, míň to nejde!

0/−1
8.6.2017 16:51

M91a28r69t49i24n 10R75u68z78i73c34k83a 1962578536237

Bohate postaci, kapacita esusu je cca 300 cestujicich, rekneme 2 soupravy je cca 600 a rekneme 15min. interval ve spicce...

Za tech 15 min., projede jednim smerem zhruba 8 souprav metra, tedy cca 75 cestujicich na jednu soupravu navic, asi tak 15 osob na vuz... myslim, ze tak pri prijezdu se vecpe urcite 3x tolik, bezproblemu to poberou prvni 3 soupravy... navic na povrchu jezdi tramvaje 6, 12, 17...

+2/0
8.6.2017 19:30

M75i25r64o79s53l51a65v 83Š52i69m90i54c59e 7322532411872

Pár let zpátky jsem dělal v Praze a jezdil metrem C z Holešovic na Pankrác do vozovny, později i jinam. Už tehdy bylo dost plné! Mám dojem, že i tehdy se něco dělalo na železnici a byla změna trasy, což v Praze možné je. My to tady měli horší, když se opravoval viadukt poblíž pivovaru právě ve směru na Prahu a nad silnicí do Prahy.. Nu a teď je to rozkopané přímo u hlavního nádraží a i celý tamní viadukt zbořili! Jak to zajišťují, netuším, nejezdím už vlakem a my tu nemáme takovou síť vzájemně propojených nádraží. Zřejmě busy! Myslím, že od toho máte ten ROPID, aby to nějak sladil a případně změnil odjezdy vlaků, pokud by to bylo třeba kvůli delší době jízdy! Stejně tam máte pěkné zmatky! Když tam byla uzavřena jedna stanice metra a jen se projížděla a já se potřeboval dostat právě na místo dostupné odsud,. Vystoupil jsem za a ptal se na info v metru, jak se tam dostanu. Prý za rohem mi jede tramvaj č. 22. Na příslušném můstku však byla jen cedule s informací, kolik linek včetně 22 už tam pár měsíců nejezdí. Takže obdivuhodná koordinace! Stejně jako ta slavná předražená opencard, kterou šlo dobít jen na jednom místě, když člověk dělal od sedmi do sedmi (k čemu jsou všechny info, když i lístek musíte kupovat v automatu a ani peníze vám nerozmění?), navíc u vás si nejde ani na tu kartu koupit jednorázovou jízdenku ve voze. Teď máte duálně k tomu i tu vaši průjmovku, pardon, lítačku! Ale ani v metru nelze pořád koupit jízdenku ve voze! Mohli jste mít během 14 dnů plzeňskou kartu, s tou si pořídíte jízdenku i ve voze, protože funguje i jako peněženka, když si zvolíte i tu to funkci. Obojí lze dobít i z bankomatu České spořitelny! A ve vozech si koupíte jízdenku i na normální platební kartu! Existuje i sms jízdenka! Mohli jste to mít rychle a levněji i s celým servisem místo té hnačky! Ale proč to dělat jednoduše, že? Pamatuji se, jak se měla otvirat Blanka! .:-)

0/0
10.6.2017 7:38

M75a34r67t16i69n 49R22u41z22i55c14k66a 1712168326397

Nekolik pripominek, linka 22 trasu kolem zavrene stanicemetra Narodni trida nezmenila jiz od roku 1980 a soucasne vyluka tram. trati neprobihala. Mj. Vystoupenim na mustku smer Jungmanovo nam. jste od narodni tridy necelych 5min. pesky.

Opencard byla predrazena, byl to tunel, karta nic neumi, ale dobyjet ji slo v kazde stanici metra stene jako soucasnou kartu.

Automat na hizdenky, na rozdil treba od Brna, v Praze vzdy rozmenoval mince, nemusel jste mit presnou castku a v dobe uzavreni stanice metra na Narodni jiz slo i platit jizdne pomoci sms.

Pravda v metru si jizdenku ve voze nekoupite, neni to mozne, protoze cely prostor metra je placeny, jiz od dob zahajeni provozu v roce 1974 a tak to zustane a pred vstupem do prostor metra jsou automaty, v autobusech si jizdenku koupite u ridice, v tramvajich se testuje placeni pomoci platebnich karet.

Nektere veci z vaseho prispevku nesedi, ale souhlasim, ze v Praze je zavadeni novych technologii pomale, ale take jde o velky rozsah provozu.

0/0
11.6.2017 0:04

M63i27r28o88s39l49a50v 61Z84i96k53m18u30n18d 6558292917958

Metro "C" je homologováno na provozní interval 90 vteřin, ve špičce se jezdí v intervalu 115 vteřin, takže rezerva je, jiná věc je, zda je těch eventuálních 90 vteřin čím vyjezdit ...

+1/0
11.6.2017 23:18

M30a33r84t17i15n 75R52u47z41i94c61k27a 1792628686257

Tak to je urcite, spise mi prijde, ze to neni potreba, kdyz se stavelo nove spojeni, rada vlaku koncila v Holesovicich a metro kapacitne stacilo ve stejnem intervalu jako dnes...

0/0
19.6.2017 19:25

M94i14r35o51s58l35a83v 16Z30i72k94m13u21n13d 6988832737758

Záleží na tom, kam pojedete ... ono je taky třeba počítat s dobou na přesun a pohyblivostí, resp. tím zda máte nebo nemáte nějaké zavazadlo či jedete na přestup na Masarykově nádraží ...

0/0
11.6.2017 23:15

J85o97s53e56f 22T52r46ö90g18l 8549982676266

Centrum Prahy je v docházkové vzdálonosti (cca 10 minut) od Masarykova nádraží, řada lidí skutečně chodí po svých.

0/0
12.6.2017 22:06

K90a49r14e23l 50Ř93e50h46á93č49e77k 9852420791482

SŽDC místo aby hledala způsoby, jak by to šlo, tak hledá důvody, proč to nejde. Ono je toto pro SŽDC jednodušší řešení a cestující se opět vyřvou na ČD, a SŽDC bude v klidu. Tak proč by se namáhala. Podobný příklad je současná výluka v Brně, kde na dolním nádraží SŽDC neudělala žádné zázemí pro cestující a ti opět nadávají za toto na ČD.

+4/−1
8.6.2017 15:25

P35e37t95r 77N52o13v76o69t70n48y 1911820141

Obávám se, že pro neježdění všecho na Masaryčku přes Balabenku existují zcela objektivní důvody.

+10/0
8.6.2017 15:26

K66a27r38e17l 61Ř55e14h63á16č89e58k 9892320381902

Že bude jednou probíhat výluka musela SŽDC vědět už před mnoha lety, že za tu dobu nebyla schopna upravit infrastrukturu (rozuměj udělat jednu výhybku na Balabence) není skutečně chyba dopravce ani Ropidu. Tak hlavně, že SŽDC ušetřila. Nehledě na to, že ta výhybka chybí už teď, kdy probíhají výluky Masarykovo nádraží - Balabenka. Ale což, SŽDC je v pohodě, všechnu zlost za v podstatě zbytečné zpoždění schytají od cestujících ČD.

+1/−2
8.6.2017 15:35

M74a69r78t71i97n 65R79u58z30i24c22k23a 1782428736587

Je tam pouze jedna kolej... v pravidelnem provozu postacuje, vetsina vlaku jede z Holesovic na Wilsonak jen par spoju na Masarycku...

Vyluka nebude trvat vecne, pak bude zas vse v poradku,...

Zbytecna hysterie, tak se proste po dobu vyluky bude jezdit metrem z Holesovic, beztak to Masarycka neni pro vetsinu cestujicich cilovou destinaci a dal pokracujou metrem nebo tramvaji. Pokud neni mozne ukoncit vlaky na Nadr. Holesovice, pak je volba Libne idealni, je to prestup na vlaky S1 a S7...

+3/0
8.6.2017 15:47

P21e45t78r 76N20o70v33o85t74n84y 1281460471

Tak to se můžeme dohadovat, co se mělo nebo nemělo udělat před x lety(podle mě by tam ta kolejova spojka nezrazavěla i při normálním provozu). Ale teď to prostě všechno přes Balabenku ujezdit nepůjde.

0/0
8.6.2017 16:26

K86a29r74e85l 21N94a77s22t20o16u11p46i79l 3850471430891

No to je ale blábol, to si jako myslíš, že se tam jednoduše strčí jedna výhybka a hotovo jo? Sorry, ale to není Duplo....

+1/0
8.6.2017 16:38

K84a73r25e98l 78Ř86e59h23á47č14e46k 9922950221462

To si samozřejmě nemyslím, ale mělo se to udělat už při stavbě Nového spojení. A když už se to neudělalo, tak pořád byl čas toto dodělat za poslední roky, kdy se plánovala rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Nebo SŽDC zjistila, že se bude rekonstruovat až letos na jaře? To asi ne, že.

0/0
8.6.2017 17:30

T42o21m43á94š 47K37a66ň46k95a 4450107393775

Vložit by tam ta výhybka určitě někam šla. Ovšem, vzhledem k tomu, že se jedná o dvoukolejné tratě, jsou zapotřebí dvě. To by taky šlo. Pokud by se komplet přestavěla odbočka Rokytka a viadukty přes ulice Na žertvách a Sokolovská, prorazil jeden tunel, .... Neznáte mapu, pane. Neznáte mapu!

0/0
9.7.2017 11:16

P40e40t84r 85Š52i84m10e54k 2319477186428

V roce 1846 to stavělo 4 roky 3000 dělníků. Tomu říkám tempo a nasazení. Ne jak ti lemplove dnes.

+2/−3
8.6.2017 15:22

R25a71d72e90k 41N29o23v92o64t13n68ý 5528512946615

Rekonstrukce je obvykle náročnější než stavba na zelené louce.

+3/0
8.6.2017 15:28

P27e36t29r 62Š77i56m80e82k 2179287596498

To má být omluva?

+1/−1
8.6.2017 15:28

J21i22ř90í 21K72o34c61u32r65e92k 6555644265868

Ještě se nekoplo, ŠImek už ví, že to bude stát ha zovno.

A fakta ho nezajímají.... To by byl šéf! (všeci by mu utekli)

+2/0
8.6.2017 15:43

P45e22t36r 70Š42i43m57e32k 2819287126838

A kde jsem napsal, že to bude stát za prd? Pouze reaguji na to, že u nás stavby trvají stejně, možná déle, než před téměř 200 lety.

0/−1
8.6.2017 19:42

R40a84d43e87k 65T72o80m78š12ů 3805723902941

A taky to bude dělat 3000 dělníků? ;-D

0/0
14.6.2017 10:52

P27e89t72r 95N33o79v63o46t89n21y 1671560451

Dobrý nápad. Totálně zasekat Balabenku. Navíc vlaky, které by jely z Masaryčky do Holešovic a zpět můžou jet v úseku Masaryčka - Balabenka jen po jedné koleji(protože někdo ušetřil na dvou výhybkách).

0/0
8.6.2017 15:16

L85u25b91o87š 39D71e19j88m93e76k 2882761375821

jdi pravovat s grafikonem do tohodle dopravního uzlu a uvidíme jakou máš dušení flexibilitu ;-D;-D

+1/−2
8.6.2017 15:11

F83r46a84n64t49i44š75e24k 53L83u36p58e47n47s 4471491733745

SŽDC navrhovala, aby každý druhý osobák od Kralup, končil / vycházel v Holešovicích. Tím by se to dalo vyjezdit relativně bez velkého zpoždění. Ale ROPID je prý neoblomný a chce aby na Masaryčku jezdilo všechno. Prý je na to "politický tlak". :-):-):-)

+9/0
8.6.2017 15:09

J41a29n 85B64u86b23i50k 9112811162337

...Jen to zmate nejen cestující, ale i dopravní zaměstnance...

Tak on se grafikon neplánuje podle potřeb cestujících, ale s ohledem na menší dušení flexibilitu zaměstnanců SŽDC?8-o

+5/−1
8.6.2017 15:07

P82a28v94e96l 79Š98k15v55r28n21a 5698712710174

Z Holešovic na Masaryčku přes Libeň? A co takhle rovnou přes Libeň, Malešice, Vršovice na hlavák, ať ta projížďka je ještě delší a úbytek cestujících ještě větší.

Myslím, že každý normální člověk vystoupí radši v Holešovicích, kde nastoupí na metro než aby jel z Holešovic na Masaryčku přes Libeň čtvrt hodiny... Než jezdit takhle nesmyslně s úvratí, tak snad radši ty vlaky ukončit v těch Holešovicích.

+5/0
8.6.2017 14:56

J60i80ř33í 70K50o53c12u23r45e18k 6955284595708

Klidně ať jezdí až do Libně (po hodině) a do Vysočan (po hodině), byť třeba ne všechny. Ale ať končí tam a navazují na spoje dál na východ. Aby se nerozbily případné přestupy. A na Wilson ať platí vlaková jízdenka v Metru C.

0/0
8.6.2017 15:02

P23a48v62e69l 89Š40k11v18r62n50a 5678482430274

OK, tak ať jezdí na Libeň a rovnou by se při té příležitosti mohla po dobu výluky zrušit S41 z Roztok do Libně, kterou by tyto odkloněné vlaky v pohodě nahradily.

Ale jezdit přes Libeň až na Masaryčku bude podle mě jen masochista, když z Holešovic je metrem na Florenci za 3 minuty.

0/0
8.6.2017 15:15

J55i29ř58í 24K92o78c61u69r76e20k 6645784205698

Vždyť to tam píšu: A na Wilson ať platí vlaková jízdenka v Metru C.

Je nesmysl jezdit úvratí přes Libeň na Masaryčku jenom proto, že tam ten vlak vždycky končil - §1.

0/0
8.6.2017 15:46







Najdete na iDNES.cz