Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Megastožáry přicházejí. České panorama doplní 70metrová monstra

Přijíždějícím do Prahy po dálnici D1 se v blízké budoucnosti naskytne pohled na novou dominantu na panoramatu blížícího se hlavního města. Mezi Chodovem a Křeslicemi protne dálnici nové elektrické vedení, jehož stožáry budou vysoké až 75 metrů. Téměř dvojnásobek obvyklé výšky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J52a88k73u69b 68S92m95e29j19k97a65l 3927296742915

Moje reakce na článek v mém blogu: http://jakubsmejkal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=609958. Ukázka z článku níže.

Výčet lokalit, kde by tato „hrůza a tunel Blanka mezi stožáry“, jak bylo vylíčeno, mohl nastat, nebere konce a na čtenáře padá deprese. Jedinou útěchou snad zbývá, že líný Němec dle autora nestaví, protože se mu stožáry nelíbí, a tak si dá raději klobásu a nechá téct elektřinu přes nás. Zatímco my se hrdinně připravujeme na to, že postavíme 7 km vedení na jihu Prahy a tím zachráníme celou situaci.

Zdroj: http://jakubsmejkal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=609958

0/0
22.6.2017 10:43

Z75b97y69n88ě79k 70P21o12i85s59l 9988416918114

Zde zmíněné úvahy o nárůstu ceny na 3 až 10 násobek v případě podzemního vedení, jsou ovšem také liché. Nárůst ceny by v tomto případě mohl být 50 až 100 násobný. Nehledě na obrovské technické problémy s připojováním zemních kabelových vedení k přenosové nebo distribuční soustavě. Lidé bez elektrotechnického vzdělání si tuto problematiku vůbec neumějí představit. Nemá proto valný smysl o tom diskutovat. Vedení na stožárech je tak jediným rozumným a technicky přijatelným řešením.

0/0
12.6.2017 13:57

S33t83a38n97i89s97l70a15v 46K48r30e59j79c59a39r 6807706413824

Montážníci ČEZ a elektromontážních firem, v budoucnu budou muset mít i výcvik v bangi gampingu a parašutismu. Pád ze sedmdesáti metrů už dost bolí!! Ale zase jako světelné efekty při bouřkách na těchto bleskosvodech bude pokoukáníčko.

0/0
12.6.2017 9:02

P12e36t65r 13N52o14v16o63t19n13y 1581660161

Myslíte že ze 70 metrů je to horší než ze 40 nebo 30? :-)

+3/0
12.6.2017 9:41

J45i30ř76í 16P64a68u44l 3456935857102

Dolů je to prakticky jedno, zato dostat se nahoru, tam rozdíl asi bude. :-)

+1/0
12.6.2017 11:22

J97i82ř43í 31O89s52i16n10a 5697602302685

No jo no, když se předkové tak urputně zakousli do Německa​...;-)

0/0
12.6.2017 7:06

M50a80r12t42i85n 54R65u98z81i39c27k11a 1232528926597

No oni se spise nemci zakousli do polabi a germanizovali Luzice, Kasubsko, Pomorany... jinak by byli defacto namackani zhruba na uzemi tehdejsiho zapadniho nemecka...

0/0
11.7.2017 10:49

V92o34j27t42ě90c29h 19R66ů14ž17e79k 1747802674242

Německu děláme přenosovou soustavu. A zadarmo, přes EU si prosadili, aby nemuseli platit.

+6/0
12.6.2017 0:55

M10a45r60t26i84n 94Š28í63m42a 6603984540418

To neumí ty sloupy vyrobit trochu estetické, nepřipomínající kostlivce? Třeba sloupy v podobě vysokých smrků :-)

0/0
12.6.2017 0:13

D83a60v90i71d 50N91e57s75w10e36d43a 3327475215

Umí, ale museli bychom platit víc za elektriku a to nikdo nechce.

+2/0
12.6.2017 0:15

P22e75t87r 61N91o12v64á46k 8425979510

předpokládám že to platí němci

pokud to je kvůli jejich vrtulím

-

mimochodem

Bjorn Lomborg explains why Paris Climate Treaty doesn't solve Global Warming 8-o

www.youtube.com/watch?v=G3vhm2HGnUw

0/0
12.6.2017 0:51
Foto

J57i98ř76í 49Š32a24f37e86r 4571661599747

A jako na Chodově na přehlídce panelákové kultury to vadí komu? Podle mě to tam bude stožárům docela slušet.

+2/−1
12.6.2017 0:06

J94i23ř88í 94H72o17r87á83k 6264574603956

Česká energetická přenosová soustava (ČEPS) považuje za argument pro výstavbu to, že u nás to lidem nevadí? Kteří blbci to tam pracují? Kde to žijí? Ať si to nejdřív postaví Pan Ředitel u sebe na zahradě. - Budou se pak hrozně divit, až to lidi uvidí a zvedne se vlna odporu.

Mimochodem: Kde jsou "Zelení" ? Kde jsou "Děti země" ? Kde jsou všichni ti co jim vadí dálnice, které v krajině skoro ani vidět není, a tyhle ohyzdy jim vadit nebudou?

+4/−3
12.6.2017 0:06

P25e31t48r 33N66o79v91o57t36n35y 1181930151

Dálnice není možná tolik vidět, zato krajinu rozdělí a zanese výfukovými plyny a hlukem. Linky vysokého napětí nic takového nedělají.

+2/−1
12.6.2017 10:56

P27e10t59r 93N10o33v83o35t27n30y 1121260171

Dálnice není možná tolik vidět, zato krajinu rozdělí a zanese ji výfukovými plyny a hlukem. Linky vysokého napětí nic takového nedělají.

0/0
12.6.2017 10:56

V50l57a46d35i43s69l25a60v 91Ž70i28d21e64k 3198430910

Ti jsou možná i rádi, že se nestaví dvě vedení vedle sebe, což by znamenalo i větší ochranné pásma,

0/0
12.6.2017 11:20

P94e13t64r 61N69o63v23á81k 8655259960

a obludné větrníky v krajině nevadí 8-o

+ tisíce příplatky za obnovitelné zdroje ktreré ničí přírodu a o které nestojím!!

+6/0
11.6.2017 23:51

M66a94r91t47i22n 15Z46v77o74n50i84č76e71k 4678707572841

Tolik odborníku a inženýrů na elektro se tady sešlo, člověk až žasne. Že se tím rovnou neživíte? Jinak je to prostě daň za luxus, za to, že si doma můžeme rozsvítit a ohřát jídlo. Pokud se vám to nelíbí, udělejte si na střeše soláry, kupte si velkou elektrocentrálu, běžte bydlet do lesa a sviťte svíčkami nebo je tu ještě jedna možnost - hoďte si mašli.

+5/−3
11.6.2017 22:43

J98i11ř38í 14H71o69r18á85k 6194314133846

Tak si to postav přímo u sebe pro své potěšení, ty chytrej. Jsi elektro-odborník, bude se ti to líbit.

+2/−2
12.6.2017 0:07

M94a75r70t29i87n 58Z44v93o13n32i29č27e96k 4388557272371

Já elektro odborník nejsem, a tak se právě k takovým článkům nevyjadřuju a nedělám chytrého. Já stavbu stožárů neovlivním, takže mi to je jedno. Nehledě na to, že určitě budou nějaké normy na to, jak blízko se musí takový stožár postavit od obydlí. Takže to u baráku určitě nikdo mít nebude. A pal do toho lesa.

+1/0
12.6.2017 18:49

K24a75r91e91l 55Z20á18p40o97t64o66č86n74ý 5519953591

podle mě je nejlepší řešení to hodit do země.. ano, musí se pak líp plánovat při budování další infrastruktury, ale rozhodně to nehyzdí krajinu, nevadí to ptákům apod. i ti chudí Němci ví, že když to dají jednou do země, tak se můžou kochat svojí krajinou.

+1/−2
12.6.2017 8:19

V67l53a47d98i81s95l96a51v 69Ž36i64d17e35k 3818510520

Není to nejlepší řešení, neboť je řádově dražší. I Němci to stavějí nad zemí.

0/0
12.6.2017 11:21

M20a56r63t13i75n 70Z28v82o78n73i76č49e13k 4958477652421

Nevím, co všichni mají s tím Německem. To je nějaká nová modla či co? Nebo prototyp dokonalého státu, kde je všechno super? V Německu se to taky staví nad zemí. Nehledě na to, že jak tady v komentářích již bylo několikrát vysvětleno, tak dávat kabely pod zem je asi 10x dražší a náročnější na údržbu. Rovněž oprava trvá v řádech dnů, u nadzemního vedení v řádu hodin. Nebo vy byste byl spokojen, kdyby vám v létě nešla lednička 3 dny? Nebo mrazák narvaný masem a zmrzkou?

0/0
12.6.2017 18:47

I51v54a41n 94S58t82e76c76h 8201957587680

Dávat dvě soustavy na jeden stožár mi nepřipadá efektivní.

Vedení se 110 kV bych nutil majitele strkat do země. Není jich tolik a jedná se většinou o místní rozvody. Telefonní vedení, místní i dálkové, muselo už dávno do země. Odpadly by obvyklé poruchy při sněžení, foukání větru, padání stromů atd.

Nevím, proč stále držíme síť 400 kV? Proč se již nemluví o navýšení přenosové sítě na 750 kV? Mělo by to být výhodnější, nižší ztráty při přenosu. Jde především o přenos mezi severem Německa a východem, resp. Rakouskem.

+3/−6
11.6.2017 20:35

L48i14b42o57r 40W15a32l97i85c12h14i49e70w37i62c22z 3278766917854

Pokud jde o délku vedení 110 kV, tak je instalováno cca 13 tisíc km, což bych neoznačil za "není jich tolik". Cena podzemního vedení u VVN vychází na cca desetinásobek nadzemního vedení a je tam širší a přísnější ochranné pásmo. Ještě jsem neviděl spadlý strom na vedení 110 kV.

+7/0
11.6.2017 20:41

M60a20r86t25i19n 10J64u25r67e54č91k93a 2513714821251

Nutit můžete... a kdo to zaplatí? Proč dávat 110kV do země? Víte Kolik stojí km nadzemního vedení a podzemního v této hladině? Určitě nevíte!

Telefonní (telekomunikační) vedení nemuselo do země nikde, pokud to nevyžadovala použitá technologie. Nové vedení pouze v zastavěném území musí pod zem, všude jinde v zemi být nemusí, opět pokud to technologie umožňuje.

Víte o tom, že existují telekomunikační sítě typu ČEZNET, kde jsou optické kabely vedeny právě ve vzduchu se silovým vedením? Víte také o tom, že nejvíce závad na telekomunikačních dálkových sítích je právě v zemi překopnutím kabelů? Kolikrát do roku vypadne datová síť od ČEZu a kolikrát taková Telematika z důvodu porušení vedení?

Píšete nesmysly nevím na čem se zakládající.

+7/−1
11.6.2017 22:16
Foto

J18a11r98o62m89í34r 37H29l56u55b92e54k 2436150484571

Kdybyste byli na Filipínách, tak byste viděli jak se to má dělat. Hlavně elektrikáři. Je tam na sloupech změť kabelů, ve kterých se nevyzná ani Bůh. Prostě jeden přestane fungovat, nevíme který, tak to necháme tak a natáhneme nové. Prostě zmatek. Musili byste vidět fotky. A pokud chce někdo vidět skutečnou chudobu, tak tam.

0/−2
11.6.2017 20:12

M82a40r91t55i27n 81J46u53r88e22č97k30a 2863464941781

A jak to souvisí s přenosovou soustavou v ČR? Filipíny je Váš vzor? :-/

+4/0
11.6.2017 22:20
Foto

J43a20r49o44m60í83r 84H60l56u96b90e81k 2806180684731

Ne, jen abyste věděl, co vše je možné. My tady žijeme v jakési ulitě, všechno máme regulováno a jsme toho otroky. Jinde ve světě se to až tak komunisticky nebere.

+1/−1
12.6.2017 1:04

P98a57v88e13l 24N98o84v25á54k 2815807522802

Tak ekoteroristi kecají do kdejakého prospěšného a ne tak do krajiny zasahujícího projektu a tady 65-70 m vysoké stožáry nechávají v klidu? Že by dostaly držhubné?

+3/−4
11.6.2017 19:49

R47a16d57i35m 15S18i47m35u14n47e43k 2950400716414

pár km u dálnice před prahou..? a víte co si myslím, že to bude vypadat právě dobře... právě vjíždíte do hlavního města... industriální monumentálnost, nic to neznečišťuje a přírodě to v zásadě neškodí...

+2/0
11.6.2017 19:48

J30i89ř55í 97H40o26r21á27k 6714944313536

A na Václaváku postavte těžní věže. Něco se tam určitě vykutat dá.

0/0
12.6.2017 0:09

M16a35r44t75i67n 40K77ř75í54ž 9193432740597

Sbírka telegrafnich sloupu 20. století.

+2/−1
11.6.2017 19:28

L43i68b90o20r 63W97a76l65i87c83h82i50e59w62i35c49z 3758416237864

Jako že ve 21. století se má jet bezdrátově?

+4/0
11.6.2017 19:30

M45a52r14t60i40n 18K60ř64í13ž 9103512230107

:-)

+1/0
11.6.2017 19:31

M87a95r51t60i83n 13W13a20l89l17n57e78r 6865820574370

R^R^R^

+1/0
11.6.2017 20:03

K25a91r83e92l 98K28r30p80a54t67a 5594475454563

Takže se to musí stavět kvůli Německé zelené ideologii?

8-o

+3/0
11.6.2017 19:12

Z36b29y78n49ě17k 48P34o61i78s88l 9618136428484

Z větší části ano. Distribučka 110kV s OZE nemá nic moc společného, ale tranzit VVN 400kV je stěžejní vedení pro stabilitu celé přenosové sítě!

+1/0
11.6.2017 19:35

M92a69r32t59i81n 77K29y52p24r 2972185144124

V tomhle případě ne, protože se nejedná o tranzitní vedení, ale o významné posílení přívodu do Chodovské rozvodny, která zásobuje skoro polovinu Prahy elektřinou. Německý problém stojí spíš za tím v textu zmiňovaným vedením přes Drahanskou vrchovinu.

+3/0
11.6.2017 19:45

D52a42v63i31d 58N52e40s68w22e31d59a 3637785875

400 kV he ZVN.!!!!

0/0
12.6.2017 7:58
Foto

P17e53t59r 41J29a38n67o76v22s28k65ý 1778220962548

Já bych to přehodnotil , milsto jednoho stožáru bych instaloval dva pdesátižáry ;)

+10/0
11.6.2017 18:49

M51a58r95t92i49n 25J57u76r46e28č49k20a 2883494391631

proč? jen za věcné břemena se zaplatí 2x tolik, obsazená plocha na zemi bude také větší, včetně ochranného pásma

+1/0
11.6.2017 19:06

M47a59r27t65i73n 35K90ř64í54ž 9693332130947

Tak možná naopak. Místo dvou stožárů jeden dvěstěžár.

+9/0
11.6.2017 19:29

L54u45b33o73š 90H98o34l15í22k 5297900232130

V článku to právě mají špatně - místo dvou vedení na stožárech bude jedno vedení na dvěstěžárech...

+1/0
11.6.2017 22:08

J43i83ř52í 91H49o36r11á39k 6264474583586

Jo. Ale hlavně mám pocit, že za tím nápadem obecně nestojí 2 polo-π-če, ale 1 supervelká π-ča.

0/0
12.6.2017 0:15

M93a33r92e32k 67D58e60m13č16á23k 9245544656525

Stožáry se mi moc nelíbí, ale elektřinu potřebujeme a budeme ji potřebovat čím dál tím víc, zejména pokud se prosadí elektromobily. Jsem rád, že ČEPS plánuje rozvoj sítě, kór u Chodova, kde to před lety už i nepěkně bouchlo (na Vinohradech nám to sice jističe tenkrát nevyhodilo, ale i tak světla "blikly".

+3/0
11.6.2017 18:38

Z25b65y71n47ě35k 22P53o54i43s76l 9608206858794

To bylo v létě 2006. To si pamatuju moc dobře. Tenkrát to republiku roztrhlo na 3 ostrovy a bylo nutné vyhlásit celkem striktní regulaci. Soustava byla tehdy docela hodně zatížená. Bylo horké léto a přenášené výkony byly obrovské. Celý problém trval asi 16 hodin, než se podařilo celou soustavu zase sfázovat a obnovit bezvadný stav.

+1/0
11.6.2017 19:39

M21a54r27e44k 93D56e52m49č74á21k 9875364686555

Tohle bylo 2013: http://zpravy.idnes.cz/na-seberove-vybuchly-trafostanice-cast-prahy-je-bez-elektriny-pbg-/domaci.aspx?c=A130618_225112_praha-zpravy_brd

0/0
11.6.2017 20:00

Z54b82y80n45ě78k 34P81o45i85s10l 9818856208674

Aha. Ovšem v r. 2006 se stal taky někde u Prahy nějaký malér. Ulítlo tam tehdy lano na VVN lince! Bylo to na technetu s docela obsáhlou diskusí.

0/0
11.6.2017 20:49

L21i49b77o33r 80W98a91l30i42c13h98i47e18w30i18c29z 3978596117644

Nemyslíte tento incident? http://nejedly.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=39287

+1/0
11.6.2017 20:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.