Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boom aut na baterie táhne Čína. V Česku hybridy překonaly plyn

Čtyři z deseti nových elektromobilů, které se loni na světě prodaly, mělo svého zákazníka v Číně. Počet aut na baterky loni poprvé přesáhl dva miliony, stále ale tvoří zlomek všech prodejů. Vozů s elektrickým či hybridním pohonem přibývá i v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G47e24o61r88g 67K60o93m87b11e50r32e70c 9514711486211

dalsi masaz. Pro normalni rodinu a bezny jezdeni to je behem dalsich nekolika desetileti jenom utopie.

+2/0
13.6.2017 11:48

V82í69t 73O32ž35a98n34a 1828448105474

Už v roce 2025 bude elektromobil výhodnější než spalovák úplně pro všechny.

A v roce 2022 pro velkou většinu lidí.

0/−3
13.6.2017 11:50

M65i19c38h73a26l 45S78o86l49n67i30c21k68y 2825743893201

Zase jeden promo článek. Z praktického hlediska jsou elektromobily jako plnohodnotná náhrada v ČR zatím nepoužitelné - přesvědčil jsem se o tom na veletrhu Ampér 2017. Je možné, že za určitých podmínek by to pro nějakou drobnou firemní rozvážkovou službu po Praze šlo použít. Ale dobíjení je pomalé, takže by muselo být místo jednoho auta dva elektromobily a firma by musela mít vlastní nabíjecí stanici. Takže by to celé muselo být z nějaké dotace.

A ještě k té Číně. Byl jsem tam a viděl to. Kromě problémů s registrací značky a dalším administrativním opatřením je nutno brát v úvahu úplně jiný pohled na auto od Čecha a Číňana.

Čech žijící mimo Prahu a pořizující si auto chce, aby bylo levné (klidně koupí ojetinu), velké, mělo velký kufr do kterého se pohodlně nakládá hodně věcí a nářadí - tj. kombík, mělo pokud možno malou spotřebu tj. diesel. Potřebuje s ním jezdit do práce, na velké nákupy, na chalupu, na melouchy a na dovolenou, často daleko. Nové technické finesy jsou spíše na závadu - rozbijí se a nikdo to neumí opravit.

Číňan pořizující si auto musí být na čínské poměry bohatý člověk. Bohatý Číňan žijící ve velkém čínském městě jezdí z autem po městě a na nákupy. Na dovolenou létá letadlem, chalupu nemá a na melouchy nechodí. Velmi mu záleží na tom aby auto bylo co nejmodernější, prošpikované technickými vymoženostmi a dobře vypadalo. Jeli na elektromobil dotace a přihlášení je rychlé a bez poplatků tak do toho klidně půjde.

Jak vidíte pak se mu může stát, že v Číně se prodávají elektromobily více než v Čechách :-):-):-)

+5/0
13.6.2017 8:07

R28a36d22e26k 73S24v33o10b95o23d38a 8219250370161

Co říkáte je všechno pravda. Nyní. Ale nemůžete zpochybnit fakt, že se elektromobily zlevňují, zlepšují a stále rychleji rozšiřují. Že je to dnes jen trendy hračka pro bohaté a nadšence? To je normální, někdo musí vývoj zaplatit. Není to rozdílné od začátků mobilních telefonů, plochých televizorů, nebo i automobilů. Ale vzpomeňte si za cca 5 let.

A dotace? Ty nikdy nejsou fér ať jsou na cokoliv. Tady se tím snaží vlády tento trend zrychlit, protože chtějí, nebo se zavázaly něco udělat s ovzduším a taky se zbavit závislosti na ropě. Bez nich by byl trend o x let pomalejší, ale stejně by se nezastavil

+2/0
13.6.2017 10:21

G33e60o55r32g 91K22o58m54b15e91r60e70c 9254481626621

no tak mobilni telefony bych moc do toho nezahrnoval. Mel jsem kdysi mobila Nokia 5110 aku vydrzel +/- 14 dni. Dnes bych byl stastny kdyby na mobilu vydrzel aspon 48 hodin.Jinak skuste vytahnout snuru od televize ze zasuvky, schvalne jak dlouho vam pujde :-P

0/0
13.6.2017 11:26

R52a33d43e72k 26S72v35o48b44o24d50a 8259480650571

teď nerozumím. Já mluvil o přijímání nových technologií obecně. O čem mluvíte vy?

+1/0
13.6.2017 14:22

J37a51r92o14s45l31a29v 66D27o15s77t67a21l 2814621615849

O proč neukážete nějaké video nebo fotky z těch čínských továren když je ta čína takový lídr. Proč ukazujete fabriku Tesly?

+3/−1
13.6.2017 2:21

S56t60a75n68i91s92l43a16v 86K30r83e56j97c18a38r 6667366123424

ČR je menší ekononikou než Čína nebo i USA. Proto je ČR odkázána na EU a Rusko. Nikdy nemužeme věřit, že budeme tak úspěšnými jako Čína nebo Jižní Korea nebo Izrael. A to i třeba se srovnatelným stupněm vzdělanosti .

0/0
13.6.2017 8:07

M72i55c57h27a30l 13S75o54l21n94i66c37k62y 2605873393901

V čínské automobilce se velmi striktně nesmí fotit. Byl jsem tam, viděl jsem výrobní linku na díly do automobilu Cherry. Při bližším pohledu zjistíte, že mnoho dílů bylo velmi podobných dílům do automobilů Wolksvagen vyrábějící se v továrně poblíž. Nebudu psát podrobnosti (mohly by s tím být problémy), ale je je to čistá pravda.

+1/0
13.6.2017 8:16

J15a81r68o59s98l70a39v 44D98o82s69t16a69l 2384531555599

No, že Číňani okopírují co můžou to není žádné tejemství. Funguje to jak říkáte. Západní firma rozjede výrobu nějakého výrobku v Číně a za pár měsíců stojí opodál nová budova. Natož z původní budovy začne proudit dokumentace, vzorky, formy atd do nové budovy ze které se pak vesele expedují falsifikáty pod dohledem strany. Nic nového to ví každý kdo měl s Čínou něco za dočiňení. Proto již spousta firem v čilně nechce vyrábět.

0/0
13.6.2017 13:28

A28n22t11o12n58í47n 87S27v87o94b90o62d56a 3934473299982

plynová auta mají u nás problém, nepustí je u obchodních center do podzemek, v Praze jsou na povrchu zóny, takže žádná podpora a jen problémy, proto jsou ve městech nepraktické :-(, gratuluji pražskému magistrátu, opravdu bojují proti méně znečisťujícím autům

+4/0
12.6.2017 20:33

M75i30c30h73a23l 56K86a86l84e14n91s83k14ý 7359372825161

Jeden čas tu strašně protlačovali CNG, vypadá to na další level. Není týdne kdyby se nepodsouvala elektroauta, resp. ty se zdrojem elektřiny ve velmi nepraktických bateriích.

+4/−3
12.6.2017 20:17
Foto

J10i69r27i 88B12i33l30i70n80a 5818430537

Pozoruji u jistych diskuteru znacnou zabednenost. Plug - in hybridy vetsinou temer zadny benzin nespotrebuji, majitele je uzivaji hlavne pro dojizdeni do prace nebo na nakupy kdy baterie postaci. Stejne je to s ciste elektrickymi auty. My s manzelkou vlastnime Nissan Versa a elektricky pick-up. Ten pick-up zastane nejvic prace, najezdi nejvic kilometru. Nissan pouzivame hlavne na delsi cesty. A mimochodem, prakticky 100% elektriny mame z vodnich elektraren.

Ale i uhelna elektrarna znecistuje zivotni prostredi mene, nez tisice motoru aut.

+2/−4
12.6.2017 18:38

M45i36r75e68k 49G39a77j34e39r 5531976549240

V clanku je lez, ktera se opakuje v posledni dobe v tisku stale casteji. "V celkových statistikách, elektromobilů se prodalo 750 tisíc. Přesáhly tak jedno procento podílu trhu." To cislo neudava pocet prodanych elektromobilu, ale celkove s plug-in hybridy, ktere spaluji predevsim benzin a ty vetsinou maji vetsi spotrebu benzinu, nez vase male auto jezdici na naftu.

Zdroj: http://www.ev-volumes.com

+2/−1
12.6.2017 17:37
Foto

I70m61r83i34c13h 89S64u34c72h86a46r58s80k85ý 8276953535521

100% souhlas jedná se o účelový hoax a příslušný úřad by měl zasáhnout .?

+1/−1
12.6.2017 17:47

V74í15t 53K41o67u65b18a 6456840974158

V číně si ho kupují výhradně rodiny jako druhý vůz, protože zaregistrovat druhé auto se spalovacím motorem nelze. Takže je to prostě nutné zlo.

Dokud nebude mít tento nesmysl dojezd alespoň 800 km a nebude nabitý do maximálně 10-ti minut s dostatečnou infrastrukturou na silnicích (to je cca 5 nabíjecích stání na jedno benzínové) k DOBROVOLNÉMU masovému rozšíření NEDOJDE:

V každém případě pamatujte, že KAŽDÝ elektromotor má někde KOMÍN.

+2/−1
12.6.2017 17:29

M81i70r25e29k 44G87a62j67e85r 5561776529870

Jste vyjimka. Drtive vetsine lidi staci dojezd 400 km. Vsak take ani se spalovacim motorem je realny dojezd 800 km vyjimecny.

0/−1
12.6.2017 17:39
Foto

I21v62a87n 32V89e58s91e16l43ý 4106558794197

S dnes tak velmi zatracovanými diesely je dojezd na nádrž, dalo by se říci, standard. A to mluvím o dvoulitrech.

0/0
12.6.2017 17:43
Foto

I26v30a26n 68V94e54s78e36l67ý 4156748434607

Nějak jsem nenapsal "dojezd na nádrž 800 km". Omlouvám se.

0/0
12.6.2017 17:45

M50a39r43t84i65n 28Č36a10r53n56e12c29k23ý 2935494229745

800 km když jedeš jako prase. Jinak jsou to čísla běžně přes 1000 km

+1/0
13.6.2017 9:50

J37i24ř73í 64H77ř45e47b69a86č82k97a 1182832945823

Citroen xsara picasso 1,6 hdi 80 Kw. Chorvatsko cca 800 km + výlety tam cca 200 km. a tankoval jsem až na cestu domů. Ale je pravda že teď jezdím denně do Brna do práce a zpět 120 km a na to elektro auto by mi 400 km dojezd asi stačil. Na dovolenou je to pasé.

Ale Tesla by se mi asi za celý život nezaplatila.

0/0
13.6.2017 14:14

M56i56c96h50a75l 10K24a88l60e82n26s75k69ý 7659742405831

Možná tak pro pozéry co jezdí ze satelitu do práce, nakoupit a zpět, kdy vezou sebe, notebook a vzduch. Často jezdím s přívěsem, v zimě nebo mimo silnice po polňačkách, kdy stačí někde uváznout, když to není na traktor, tak samovyproštěním vycucáte nenergii a ze 400 km je 250, když táhnete přívěs tak 150 a to jen za předpokladu, že vyjede s nabitým na 100% Když dojde palivo (benzín, nafta) otočením kanystru (já vozím) máte během 2 minut plný výkon bez cizí pomoci.

+2/0
12.6.2017 20:23

J86a54r39o47m28i86r 85F61a96r47e95k 4402533117

Na prives nalozite diesleagregat a je to :)

0/0
13.6.2017 8:11

V45í71t 17O46ž66a47n52a 1708988375104

Pak doporučuji BVP, to projede všude.

0/0
13.6.2017 11:52

M83i13c94h29a71l 98K31a17l67e33n96s49k53ý 7189382195641

Proč? Na to co potřebuju mě donedávna sloužila Š105S z r. 1985, tudíž mi stačí 4x2 s vyšší světlou výškou. Jinak na BVP to by museli být echt baterie.

+1/0
14.6.2017 13:03

R24a12d76e92k 30S38v24o39b96o58d37a 8739460440821

Nebuďte troškař. Zaokrouhlete to na dojezd 1000 km a nabíjení do 1 minuty ať se to líp počítá. Protože jinak byste denně z práce domů nedojel, že. ;-)

+1/0
12.6.2017 17:56
Foto

J39i20r28i 13B81i66l76i75n95a 5188450437

V pripade vodnich elektraren zadny komin neni.

0/0
12.6.2017 18:28

J22i74ř66í 92K57o19c42u15r83e34k 6325904815658

No právě. Jenže ne každý kraj má k dispozici dostatek průtoku a spádu, aby to stačilo. Totiž průtok a spád určuje horní hranici výkonu vodní elektrárny.

+1/0
12.6.2017 22:08

J14a41r12o72m78i93r 85F62a66r23e96k 4192153827

Vodni eletrarny jsou ekologicke, nebo jen neprodukuji CO2?

0/0
13.6.2017 8:02

J57a35r10o95m22i91r 80F27a32r90e44k 4252373117

Pokud jedu delsi trasu, stavim co 2 hodinky, to mame dejme tomu kolem 300km (pokud jedu pres nemecko). Takze dojezd kolem 500km predstavuje vice nez slusnou rezervu.

Nabijeni vs. tankovani jsou dve uplne rozdilne veci, pumpy muzou uplne zmizet, zustanou jen odpocivadla a obcerstveni podel dalnice, kde kazde parkovaci misto bude mit svuj stojan. Jednodues prijedete, date tam kreditku, ono vam to schvali transkaci a napise limit, vy potvrdite, vezmete kreditku, date auto nabijet a jdete na zachod, kafe, protahnout se. Nebudu ted resit technicky aspekt toho, ze najednou tam prijede more aut a vsechny zacnou nabijet, neresitelne to neni, levne ovsem taky ne.

Takhle se da v pohode dojet kamkoliv. Teoreticky :)

Pokud jezdim jen do prace, najedu 60km denne. Takze tyden na jedno nabiti uplne v pohode. Problem muze byt s nabijenim doma a to nemaly. Mam dve bydliste, jedno v malem domku v prizemi, kde auto parkuje primo pred vchodem, takze tam by se nabijeni resit dalo. Druhe v bytovce v prvnim patre, kde poradne neni kde parkovat a uz si vubec nedovedu predstavit nabijeni (natahnoutkabel z okna :D ) Jezdit s autem k nejake dobijeci stanici, no nevim, dat auto do nabijecky a 10 minut cekat je docela nuda. Takze spis nejake nakupni centrum, protoze clovek stejne musi jezdit nakupovat aspon jednou tydne, tam by klidne mohly byt nabijeci stojany se stejnym principem jako na odpocivadlech podel dalnic. Zaparkuji, dam auto nabijet a jdu nakupovat. Pohoda....

Takze mne osobne by bohate stacilo 500km dojezd, nabijedni kolem 10 minut (15 by se taky dalo prezit).

Infrastruktura, to je problem, tam s vami naprosto souhlasim. A tezko rict, jak rychle dojde k rozsireni, dokud proste nebude nabijeni dostupne vsude, nema pro me elektromobil smysl.

K vyrobe eletriny snad jen jednu vec, tech moznosti je vice, nektere vice ekologicke, jine mene.

+1/0
13.6.2017 8:00

J76a55r85o94m22i98r 10F71a44r93e45k 4662493357

K samotnemu autu. Ted mam C5 tourer (proste velkyho kombika). Do budoucna pocitam s tim, ze poridim sedmimistne auto. S dostatecnym uloznym prostorem. V soucasne dobe nevim o zadnem elektromobilu, at uz existujicim, nebo ohlasenem, ktery by splnoval me pozdavaky (nejblize ma mozna hybridni Prius, ktery se dela i v sedmimistne verzi). Ale to je hybrid, ne elektromobil. A jak je na tom s uloznym prostorem, nevim, nezkousel jsem, ale proti C5 to bude vyrazne horsi.

Proste neco ve stylu C8, C4 Grand Picassa, Peugeot 5008 (jenze treba ten uz neni MPV ale SUV).

Cenu zatim asi ani nema smysl resit, protoze ta bude....

0/0
13.6.2017 8:20

V22í10t 79O60ž98a36n32a 1368988325934

Každé auto se spalovacím motorem má komíny 2. Jeden je nepříjemně blízko vašemu nosu a druhý v elektrárně napájející rafinerii.

+1/0
13.6.2017 10:42

M69i72r33e23k 78G80a44j77e58r 5601886679210

Chtel bych poznamenat, ze neni pravda, ze plug-in hybridy si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru. Jednak by musel ridic kazdych asi 40 km kompletne nabit baterie a i pak musi spalovaci motor obcas spustit, jinak hrozi poskozeni motoru korozi.

+1/0
12.6.2017 17:19

B24o92h82u56m62i65l 12S75t35e40j91s20k90a64l 5643384731543

"Boom" aut na baterie táhnou maximálně dotace...

+8/−1
12.6.2017 16:40
Foto

I28v86a72n 28V39e36s48e30l24ý 4636328704757

Citace z článku: "...ve statistice jsou přitom čisté elektromobily i plug-in hybridy, tedy vozy, které si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru."

Plug-in hybrid si vystačí bez spalovacího motoru, tedy jeho zapojení do výkonu, asi na třicet km. Ale ten motor v tom autě je. Vypadá to opět na novinářského odborníka na nic a na všechno. Plug-in hybrid se od hybridu liší pouze možnosti dobíjet baterie ze sítě zatímco samotný hybrid je dobíjí jen bržděním a jízdou z kopce.

+2/0
12.6.2017 16:31

J60i20ř22í 48N83e43k48u78l46a 3659908924475

No i když tu bude padesát takový článků, nic tím nezměníte. Dokud nebude dobíjecí síť a delší výdrž baterie, tak tu pšenka s E-autama nepokvete.

+6/−1
12.6.2017 16:13

M91i31r68e88k 79G23a30j85e44r 5481346519740

Jenze uz kvete prave v Cine, o cemz je ten clanek.

+1/0
12.6.2017 17:20

V53í29t 23O45ž86a22n13a 1698258585794

Za pár let si to nadšeně koupíte i Vy.

0/0
13.6.2017 11:54

P51e25t53r 40T15y48č50k16a 6365452889552

Ten důvod je úplně jednoduchý. V Číně je ve velkých městech totiž obrovský problém získat registrační značku. V rámci omezení počtu aut se to losuje a pak se to prodává za částky jako stojí třeba celé auto. A teď to důležité. Elektroauta dostanou RZ zdarma a hned. Takže v důsledku vyjde v Číně elektroauto levněji než auto se spalovacím motorem.

+7/0
12.6.2017 16:10

M97i54r73e51k 56G55a74j75e72r 5241416679940

Proste jen neklabosi, ale jednaji, aby zlepsili kvalitu ovzdusi ve mestech.

+2/0
12.6.2017 17:21

P59e32t29r 13T80y43č32k15a 6205192379972

No já myslím, že by jsme to v Evropě nechtěli a doufám, že to EU nenapadne aby RZ na auto se spalovacím motorem stála třeba 150tis. Kč. Ale zase je pravda, že v EU zase ve městech takový problém není jako v Pekingu nebo Šangaji není.

0/0
12.6.2017 19:09







Najdete na iDNES.cz