Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boom aut na baterie táhne Čína. V Česku hybridy překonaly plyn

Čtyři z deseti nových elektromobilů, které se loni na světě prodaly, mělo svého zákazníka v Číně. Počet aut na baterky loni poprvé přesáhl dva miliony, stále ale tvoří zlomek všech prodejů. Vozů s elektrickým či hybridním pohonem přibývá i v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G26e35o12r80g 96K80o69m84b24e25r31e17c 9684271256341

dalsi masaz. Pro normalni rodinu a bezny jezdeni to je behem dalsich nekolika desetileti jenom utopie.

+2/0
13.6.2017 11:48

V95í20t 75O12ž97a17n78a 1198228145834

Už v roce 2025 bude elektromobil výhodnější než spalovák úplně pro všechny.

A v roce 2022 pro velkou většinu lidí.

0/−3
13.6.2017 11:50

M21i62c69h29a14l 95S88o22l90n67i28c60k60y 2215913943731

Zase jeden promo článek. Z praktického hlediska jsou elektromobily jako plnohodnotná náhrada v ČR zatím nepoužitelné - přesvědčil jsem se o tom na veletrhu Ampér 2017. Je možné, že za určitých podmínek by to pro nějakou drobnou firemní rozvážkovou službu po Praze šlo použít. Ale dobíjení je pomalé, takže by muselo být místo jednoho auta dva elektromobily a firma by musela mít vlastní nabíjecí stanici. Takže by to celé muselo být z nějaké dotace.

A ještě k té Číně. Byl jsem tam a viděl to. Kromě problémů s registrací značky a dalším administrativním opatřením je nutno brát v úvahu úplně jiný pohled na auto od Čecha a Číňana.

Čech žijící mimo Prahu a pořizující si auto chce, aby bylo levné (klidně koupí ojetinu), velké, mělo velký kufr do kterého se pohodlně nakládá hodně věcí a nářadí - tj. kombík, mělo pokud možno malou spotřebu tj. diesel. Potřebuje s ním jezdit do práce, na velké nákupy, na chalupu, na melouchy a na dovolenou, často daleko. Nové technické finesy jsou spíše na závadu - rozbijí se a nikdo to neumí opravit.

Číňan pořizující si auto musí být na čínské poměry bohatý člověk. Bohatý Číňan žijící ve velkém čínském městě jezdí z autem po městě a na nákupy. Na dovolenou létá letadlem, chalupu nemá a na melouchy nechodí. Velmi mu záleží na tom aby auto bylo co nejmodernější, prošpikované technickými vymoženostmi a dobře vypadalo. Jeli na elektromobil dotace a přihlášení je rychlé a bez poplatků tak do toho klidně půjde.

Jak vidíte pak se mu může stát, že v Číně se prodávají elektromobily více než v Čechách :-):-):-)

+5/0
13.6.2017 8:07

R60a39d47e45k 66S62v38o58b28o37d20a 8189550920671

Co říkáte je všechno pravda. Nyní. Ale nemůžete zpochybnit fakt, že se elektromobily zlevňují, zlepšují a stále rychleji rozšiřují. Že je to dnes jen trendy hračka pro bohaté a nadšence? To je normální, někdo musí vývoj zaplatit. Není to rozdílné od začátků mobilních telefonů, plochých televizorů, nebo i automobilů. Ale vzpomeňte si za cca 5 let.

A dotace? Ty nikdy nejsou fér ať jsou na cokoliv. Tady se tím snaží vlády tento trend zrychlit, protože chtějí, nebo se zavázaly něco udělat s ovzduším a taky se zbavit závislosti na ropě. Bez nich by byl trend o x let pomalejší, ale stejně by se nezastavil

+2/0
13.6.2017 10:21

G91e95o58r32g 53K95o27m21b79e15r34e65c 9774581256891

no tak mobilni telefony bych moc do toho nezahrnoval. Mel jsem kdysi mobila Nokia 5110 aku vydrzel +/- 14 dni. Dnes bych byl stastny kdyby na mobilu vydrzel aspon 48 hodin.Jinak skuste vytahnout snuru od televize ze zasuvky, schvalne jak dlouho vam pujde :-P

0/0
13.6.2017 11:26

R16a22d15e57k 82S66v47o54b98o40d69a 8859680770141

teď nerozumím. Já mluvil o přijímání nových technologií obecně. O čem mluvíte vy?

+1/0
13.6.2017 14:22

J44a73r59o68s63l62a68v 51D77o43s27t67a40l 2424951605989

O proč neukážete nějaké video nebo fotky z těch čínských továren když je ta čína takový lídr. Proč ukazujete fabriku Tesly?

+3/−1
13.6.2017 2:21

S13t46a14n95i50s45l84a35v 58K14r33e22j35c40a52r 6117116883914

ČR je menší ekononikou než Čína nebo i USA. Proto je ČR odkázána na EU a Rusko. Nikdy nemužeme věřit, že budeme tak úspěšnými jako Čína nebo Jižní Korea nebo Izrael. A to i třeba se srovnatelným stupněm vzdělanosti .

0/0
13.6.2017 8:07

M27i89c60h37a46l 70S36o23l64n97i16c22k12y 2795693823311

V čínské automobilce se velmi striktně nesmí fotit. Byl jsem tam, viděl jsem výrobní linku na díly do automobilu Cherry. Při bližším pohledu zjistíte, že mnoho dílů bylo velmi podobných dílům do automobilů Wolksvagen vyrábějící se v továrně poblíž. Nebudu psát podrobnosti (mohly by s tím být problémy), ale je je to čistá pravda.

+1/0
13.6.2017 8:16

J72a17r92o38s73l42a15v 58D45o38s51t12a73l 2664391525149

No, že Číňani okopírují co můžou to není žádné tejemství. Funguje to jak říkáte. Západní firma rozjede výrobu nějakého výrobku v Číně a za pár měsíců stojí opodál nová budova. Natož z původní budovy začne proudit dokumentace, vzorky, formy atd do nové budovy ze které se pak vesele expedují falsifikáty pod dohledem strany. Nic nového to ví každý kdo měl s Čínou něco za dočiňení. Proto již spousta firem v čilně nechce vyrábět.

0/0
13.6.2017 13:28

A42n19t52o18n67í35n 23S31v29o37b51o90d30a 3424653579312

plynová auta mají u nás problém, nepustí je u obchodních center do podzemek, v Praze jsou na povrchu zóny, takže žádná podpora a jen problémy, proto jsou ve městech nepraktické :-(, gratuluji pražskému magistrátu, opravdu bojují proti méně znečisťujícím autům

+4/0
12.6.2017 20:33

M37i92c94h63a53l 57K54a78l10e41n84s21k90ý 7419762695971

Jeden čas tu strašně protlačovali CNG, vypadá to na další level. Není týdne kdyby se nepodsouvala elektroauta, resp. ty se zdrojem elektřiny ve velmi nepraktických bateriích.

+4/−3
12.6.2017 20:17
Foto

J46i60r40i 23B15i81l79i16n53a 5158630667

Pozoruji u jistych diskuteru znacnou zabednenost. Plug - in hybridy vetsinou temer zadny benzin nespotrebuji, majitele je uzivaji hlavne pro dojizdeni do prace nebo na nakupy kdy baterie postaci. Stejne je to s ciste elektrickymi auty. My s manzelkou vlastnime Nissan Versa a elektricky pick-up. Ten pick-up zastane nejvic prace, najezdi nejvic kilometru. Nissan pouzivame hlavne na delsi cesty. A mimochodem, prakticky 100% elektriny mame z vodnich elektraren.

Ale i uhelna elektrarna znecistuje zivotni prostredi mene, nez tisice motoru aut.

+2/−4
12.6.2017 18:38

M25i94r85e54k 52G39a46j56e50r 5881606969380

V clanku je lez, ktera se opakuje v posledni dobe v tisku stale casteji. "V celkových statistikách, elektromobilů se prodalo 750 tisíc. Přesáhly tak jedno procento podílu trhu." To cislo neudava pocet prodanych elektromobilu, ale celkove s plug-in hybridy, ktere spaluji predevsim benzin a ty vetsinou maji vetsi spotrebu benzinu, nez vase male auto jezdici na naftu.

Zdroj: http://www.ev-volumes.com

+2/−1
12.6.2017 17:37
Foto

I67m92r38i20c38h 95S74u31c31h94a15r27s17k31ý 8206253565981

100% souhlas jedná se o účelový hoax a příslušný úřad by měl zasáhnout .?

+1/−1
12.6.2017 17:47

V52í90t 22K83o46u97b65a 6476120404238

V číně si ho kupují výhradně rodiny jako druhý vůz, protože zaregistrovat druhé auto se spalovacím motorem nelze. Takže je to prostě nutné zlo.

Dokud nebude mít tento nesmysl dojezd alespoň 800 km a nebude nabitý do maximálně 10-ti minut s dostatečnou infrastrukturou na silnicích (to je cca 5 nabíjecích stání na jedno benzínové) k DOBROVOLNÉMU masovému rozšíření NEDOJDE:

V každém případě pamatujte, že KAŽDÝ elektromotor má někde KOMÍN.

+2/−1
12.6.2017 17:29

M57i57r98e42k 83G47a88j50e95r 5241186879440

Jste vyjimka. Drtive vetsine lidi staci dojezd 400 km. Vsak take ani se spalovacim motorem je realny dojezd 800 km vyjimecny.

0/−1
12.6.2017 17:39
Foto

I93v10a80n 36V44e17s35e40l93ý 4886178154267

S dnes tak velmi zatracovanými diesely je dojezd na nádrž, dalo by se říci, standard. A to mluvím o dvoulitrech.

0/0
12.6.2017 17:43
Foto

I82v56a39n 53V90e92s44e18l73ý 4476158834337

Nějak jsem nenapsal "dojezd na nádrž 800 km". Omlouvám se.

0/0
12.6.2017 17:45

M83a31r73t59i83n 43Č12a76r89n46e27c39k12ý 2945144819625

800 km když jedeš jako prase. Jinak jsou to čísla běžně přes 1000 km

+1/0
13.6.2017 9:50

J67i90ř37í 66H63ř42e21b52a33č24k53a 1362292615743

Citroen xsara picasso 1,6 hdi 80 Kw. Chorvatsko cca 800 km + výlety tam cca 200 km. a tankoval jsem až na cestu domů. Ale je pravda že teď jezdím denně do Brna do práce a zpět 120 km a na to elektro auto by mi 400 km dojezd asi stačil. Na dovolenou je to pasé.

Ale Tesla by se mi asi za celý život nezaplatila.

0/0
13.6.2017 14:14

M52i20c32h14a65l 43K14a73l12e48n92s20k21ý 7249872975391

Možná tak pro pozéry co jezdí ze satelitu do práce, nakoupit a zpět, kdy vezou sebe, notebook a vzduch. Často jezdím s přívěsem, v zimě nebo mimo silnice po polňačkách, kdy stačí někde uváznout, když to není na traktor, tak samovyproštěním vycucáte nenergii a ze 400 km je 250, když táhnete přívěs tak 150 a to jen za předpokladu, že vyjede s nabitým na 100% Když dojde palivo (benzín, nafta) otočením kanystru (já vozím) máte během 2 minut plný výkon bez cizí pomoci.

+2/0
12.6.2017 20:23

J35a20r78o23m56i66r 29F87a62r17e60k 4282573507

Na prives nalozite diesleagregat a je to :)

0/0
13.6.2017 8:11

V69í83t 52O85ž90a71n10a 1258298625274

Pak doporučuji BVP, to projede všude.

0/0
13.6.2017 11:52

M34i27c70h32a98l 37K44a26l24e10n19s82k61ý 7949532125251

Proč? Na to co potřebuju mě donedávna sloužila Š105S z r. 1985, tudíž mi stačí 4x2 s vyšší světlou výškou. Jinak na BVP to by museli být echt baterie.

+1/0
14.6.2017 13:03

R13a35d53e54k 53S97v32o35b68o37d95a 8369390200901

Nebuďte troškař. Zaokrouhlete to na dojezd 1000 km a nabíjení do 1 minuty ať se to líp počítá. Protože jinak byste denně z práce domů nedojel, že. ;-)

+1/0
12.6.2017 17:56
Foto

J25i95r31i 48B57i65l63i78n25a 5128430507

V pripade vodnich elektraren zadny komin neni.

0/0
12.6.2017 18:28

J60i11ř89í 90K47o68c83u22r92e19k 6715794295478

No právě. Jenže ne každý kraj má k dispozici dostatek průtoku a spádu, aby to stačilo. Totiž průtok a spád určuje horní hranici výkonu vodní elektrárny.

+1/0
12.6.2017 22:08

J95a39r10o48m88i84r 89F27a66r64e73k 4152533587

Vodni eletrarny jsou ekologicke, nebo jen neprodukuji CO2?

0/0
13.6.2017 8:02

J49a55r38o52m20i57r 71F34a77r46e58k 4662543967

Pokud jedu delsi trasu, stavim co 2 hodinky, to mame dejme tomu kolem 300km (pokud jedu pres nemecko). Takze dojezd kolem 500km predstavuje vice nez slusnou rezervu.

Nabijeni vs. tankovani jsou dve uplne rozdilne veci, pumpy muzou uplne zmizet, zustanou jen odpocivadla a obcerstveni podel dalnice, kde kazde parkovaci misto bude mit svuj stojan. Jednodues prijedete, date tam kreditku, ono vam to schvali transkaci a napise limit, vy potvrdite, vezmete kreditku, date auto nabijet a jdete na zachod, kafe, protahnout se. Nebudu ted resit technicky aspekt toho, ze najednou tam prijede more aut a vsechny zacnou nabijet, neresitelne to neni, levne ovsem taky ne.

Takhle se da v pohode dojet kamkoliv. Teoreticky :)

Pokud jezdim jen do prace, najedu 60km denne. Takze tyden na jedno nabiti uplne v pohode. Problem muze byt s nabijenim doma a to nemaly. Mam dve bydliste, jedno v malem domku v prizemi, kde auto parkuje primo pred vchodem, takze tam by se nabijeni resit dalo. Druhe v bytovce v prvnim patre, kde poradne neni kde parkovat a uz si vubec nedovedu predstavit nabijeni (natahnoutkabel z okna :D ) Jezdit s autem k nejake dobijeci stanici, no nevim, dat auto do nabijecky a 10 minut cekat je docela nuda. Takze spis nejake nakupni centrum, protoze clovek stejne musi jezdit nakupovat aspon jednou tydne, tam by klidne mohly byt nabijeci stojany se stejnym principem jako na odpocivadlech podel dalnic. Zaparkuji, dam auto nabijet a jdu nakupovat. Pohoda....

Takze mne osobne by bohate stacilo 500km dojezd, nabijedni kolem 10 minut (15 by se taky dalo prezit).

Infrastruktura, to je problem, tam s vami naprosto souhlasim. A tezko rict, jak rychle dojde k rozsireni, dokud proste nebude nabijeni dostupne vsude, nema pro me elektromobil smysl.

K vyrobe eletriny snad jen jednu vec, tech moznosti je vice, nektere vice ekologicke, jine mene.

+1/0
13.6.2017 8:00

J96a16r33o50m29i20r 69F33a78r76e22k 4572603427

K samotnemu autu. Ted mam C5 tourer (proste velkyho kombika). Do budoucna pocitam s tim, ze poridim sedmimistne auto. S dostatecnym uloznym prostorem. V soucasne dobe nevim o zadnem elektromobilu, at uz existujicim, nebo ohlasenem, ktery by splnoval me pozdavaky (nejblize ma mozna hybridni Prius, ktery se dela i v sedmimistne verzi). Ale to je hybrid, ne elektromobil. A jak je na tom s uloznym prostorem, nevim, nezkousel jsem, ale proti C5 to bude vyrazne horsi.

Proste neco ve stylu C8, C4 Grand Picassa, Peugeot 5008 (jenze treba ten uz neni MPV ale SUV).

Cenu zatim asi ani nema smysl resit, protoze ta bude....

0/0
13.6.2017 8:20

V44í34t 26O41ž24a35n72a 1468798295694

Každé auto se spalovacím motorem má komíny 2. Jeden je nepříjemně blízko vašemu nosu a druhý v elektrárně napájející rafinerii.

+1/0
13.6.2017 10:42

M70i75r70e60k 62G88a31j40e91r 5291596419320

Chtel bych poznamenat, ze neni pravda, ze plug-in hybridy si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru. Jednak by musel ridic kazdych asi 40 km kompletne nabit baterie a i pak musi spalovaci motor obcas spustit, jinak hrozi poskozeni motoru korozi.

+1/0
12.6.2017 17:19

B43o87h25u76m60i39l 61S96t38e89j53s29k26a51l 5283344601353

"Boom" aut na baterie táhnou maximálně dotace...

+8/−1
12.6.2017 16:40
Foto

I14v80a57n 43V97e72s25e87l89ý 4276678224837

Citace z článku: "...ve statistice jsou přitom čisté elektromobily i plug-in hybridy, tedy vozy, které si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru."

Plug-in hybrid si vystačí bez spalovacího motoru, tedy jeho zapojení do výkonu, asi na třicet km. Ale ten motor v tom autě je. Vypadá to opět na novinářského odborníka na nic a na všechno. Plug-in hybrid se od hybridu liší pouze možnosti dobíjet baterie ze sítě zatímco samotný hybrid je dobíjí jen bržděním a jízdou z kopce.

+2/0
12.6.2017 16:31

J92i93ř56í 80N46e56k69u29l88a 3189738464805

No i když tu bude padesát takový článků, nic tím nezměníte. Dokud nebude dobíjecí síť a delší výdrž baterie, tak tu pšenka s E-autama nepokvete.

+6/−1
12.6.2017 16:13

M17i43r71e79k 21G67a68j33e36r 5511366989880

Jenze uz kvete prave v Cine, o cemz je ten clanek.

+1/0
12.6.2017 17:20

V52í60t 72O48ž43a38n26a 1158598355694

Za pár let si to nadšeně koupíte i Vy.

0/0
13.6.2017 11:54

P70e81t76r 90T16y24č71k83a 6965272649812

Ten důvod je úplně jednoduchý. V Číně je ve velkých městech totiž obrovský problém získat registrační značku. V rámci omezení počtu aut se to losuje a pak se to prodává za částky jako stojí třeba celé auto. A teď to důležité. Elektroauta dostanou RZ zdarma a hned. Takže v důsledku vyjde v Číně elektroauto levněji než auto se spalovacím motorem.

+7/0
12.6.2017 16:10

M25i20r15e10k 53G60a65j51e29r 5801566149180

Proste jen neklabosi, ale jednaji, aby zlepsili kvalitu ovzdusi ve mestech.

+2/0
12.6.2017 17:21

P55e50t73r 44T30y74č56k18a 6125182399902

No já myslím, že by jsme to v Evropě nechtěli a doufám, že to EU nenapadne aby RZ na auto se spalovacím motorem stála třeba 150tis. Kč. Ale zase je pravda, že v EU zase ve městech takový problém není jako v Pekingu nebo Šangaji není.

0/0
12.6.2017 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.