Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boom aut na baterie táhne Čína. V Česku hybridy překonaly plyn

Čtyři z deseti nových elektromobilů, které se loni na světě prodaly, mělo svého zákazníka v Číně. Počet aut na baterky loni poprvé přesáhl dva miliony, stále ale tvoří zlomek všech prodejů. Vozů s elektrickým či hybridním pohonem přibývá i v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G57e28o77r13g 57K80o82m41b94e18r71e21c 9574231256261

dalsi masaz. Pro normalni rodinu a bezny jezdeni to je behem dalsich nekolika desetileti jenom utopie.

+2/0
13.6.2017 11:48

V57í65t 95O89ž87a12n40a 1838248175564

Už v roce 2025 bude elektromobil výhodnější než spalovák úplně pro všechny.

A v roce 2022 pro velkou většinu lidí.

0/−3
13.6.2017 11:50

M83i37c57h27a11l 95S52o57l46n77i66c50k71y 2295963473191

Zase jeden promo článek. Z praktického hlediska jsou elektromobily jako plnohodnotná náhrada v ČR zatím nepoužitelné - přesvědčil jsem se o tom na veletrhu Ampér 2017. Je možné, že za určitých podmínek by to pro nějakou drobnou firemní rozvážkovou službu po Praze šlo použít. Ale dobíjení je pomalé, takže by muselo být místo jednoho auta dva elektromobily a firma by musela mít vlastní nabíjecí stanici. Takže by to celé muselo být z nějaké dotace.

A ještě k té Číně. Byl jsem tam a viděl to. Kromě problémů s registrací značky a dalším administrativním opatřením je nutno brát v úvahu úplně jiný pohled na auto od Čecha a Číňana.

Čech žijící mimo Prahu a pořizující si auto chce, aby bylo levné (klidně koupí ojetinu), velké, mělo velký kufr do kterého se pohodlně nakládá hodně věcí a nářadí - tj. kombík, mělo pokud možno malou spotřebu tj. diesel. Potřebuje s ním jezdit do práce, na velké nákupy, na chalupu, na melouchy a na dovolenou, často daleko. Nové technické finesy jsou spíše na závadu - rozbijí se a nikdo to neumí opravit.

Číňan pořizující si auto musí být na čínské poměry bohatý člověk. Bohatý Číňan žijící ve velkém čínském městě jezdí z autem po městě a na nákupy. Na dovolenou létá letadlem, chalupu nemá a na melouchy nechodí. Velmi mu záleží na tom aby auto bylo co nejmodernější, prošpikované technickými vymoženostmi a dobře vypadalo. Jeli na elektromobil dotace a přihlášení je rychlé a bez poplatků tak do toho klidně půjde.

Jak vidíte pak se mu může stát, že v Číně se prodávají elektromobily více než v Čechách :-):-):-)

+5/0
13.6.2017 8:07

R65a31d66e60k 84S52v65o45b30o23d30a 8559860930871

Co říkáte je všechno pravda. Nyní. Ale nemůžete zpochybnit fakt, že se elektromobily zlevňují, zlepšují a stále rychleji rozšiřují. Že je to dnes jen trendy hračka pro bohaté a nadšence? To je normální, někdo musí vývoj zaplatit. Není to rozdílné od začátků mobilních telefonů, plochých televizorů, nebo i automobilů. Ale vzpomeňte si za cca 5 let.

A dotace? Ty nikdy nejsou fér ať jsou na cokoliv. Tady se tím snaží vlády tento trend zrychlit, protože chtějí, nebo se zavázaly něco udělat s ovzduším a taky se zbavit závislosti na ropě. Bez nich by byl trend o x let pomalejší, ale stejně by se nezastavil

+2/0
13.6.2017 10:21

G49e34o98r14g 46K89o70m25b14e65r78e47c 9894241336691

no tak mobilni telefony bych moc do toho nezahrnoval. Mel jsem kdysi mobila Nokia 5110 aku vydrzel +/- 14 dni. Dnes bych byl stastny kdyby na mobilu vydrzel aspon 48 hodin.Jinak skuste vytahnout snuru od televize ze zasuvky, schvalne jak dlouho vam pujde :-P

0/0
13.6.2017 11:26

R89a63d31e28k 91S49v94o97b83o91d81a 8809810310121

teď nerozumím. Já mluvil o přijímání nových technologií obecně. O čem mluvíte vy?

+1/0
13.6.2017 14:22

J58a83r77o10s47l30a92v 11D29o94s16t62a94l 2164141745319

O proč neukážete nějaké video nebo fotky z těch čínských továren když je ta čína takový lídr. Proč ukazujete fabriku Tesly?

+3/−1
13.6.2017 2:21

S95t52a39n90i65s75l94a10v 38K10r29e54j18c88a42r 6827626303624

ČR je menší ekononikou než Čína nebo i USA. Proto je ČR odkázána na EU a Rusko. Nikdy nemužeme věřit, že budeme tak úspěšnými jako Čína nebo Jižní Korea nebo Izrael. A to i třeba se srovnatelným stupněm vzdělanosti .

0/0
13.6.2017 8:07

M21i23c85h49a96l 62S11o32l84n86i10c91k79y 2275603833391

V čínské automobilce se velmi striktně nesmí fotit. Byl jsem tam, viděl jsem výrobní linku na díly do automobilu Cherry. Při bližším pohledu zjistíte, že mnoho dílů bylo velmi podobných dílům do automobilů Wolksvagen vyrábějící se v továrně poblíž. Nebudu psát podrobnosti (mohly by s tím být problémy), ale je je to čistá pravda.

+1/0
13.6.2017 8:16

J90a20r91o18s82l10a19v 29D73o55s20t15a73l 2784411845509

No, že Číňani okopírují co můžou to není žádné tejemství. Funguje to jak říkáte. Západní firma rozjede výrobu nějakého výrobku v Číně a za pár měsíců stojí opodál nová budova. Natož z původní budovy začne proudit dokumentace, vzorky, formy atd do nové budovy ze které se pak vesele expedují falsifikáty pod dohledem strany. Nic nového to ví každý kdo měl s Čínou něco za dočiňení. Proto již spousta firem v čilně nechce vyrábět.

0/0
13.6.2017 13:28

A62n17t20o13n42í38n 64S52v19o22b38o18d48a 3374573159132

plynová auta mají u nás problém, nepustí je u obchodních center do podzemek, v Praze jsou na povrchu zóny, takže žádná podpora a jen problémy, proto jsou ve městech nepraktické :-(, gratuluji pražskému magistrátu, opravdu bojují proti méně znečisťujícím autům

+4/0
12.6.2017 20:33

M90i52c37h54a38l 22K75a29l32e16n89s26k21ý 7179672165391

Jeden čas tu strašně protlačovali CNG, vypadá to na další level. Není týdne kdyby se nepodsouvala elektroauta, resp. ty se zdrojem elektřiny ve velmi nepraktických bateriích.

+4/−3
12.6.2017 20:17

J63i52r72i 35B58i81l37i64n72a 5868800207

Pozoruji u jistych diskuteru znacnou zabednenost. Plug - in hybridy vetsinou temer zadny benzin nespotrebuji, majitele je uzivaji hlavne pro dojizdeni do prace nebo na nakupy kdy baterie postaci. Stejne je to s ciste elektrickymi auty. My s manzelkou vlastnime Nissan Versa a elektricky pick-up. Ten pick-up zastane nejvic prace, najezdi nejvic kilometru. Nissan pouzivame hlavne na delsi cesty. A mimochodem, prakticky 100% elektriny mame z vodnich elektraren.

Ale i uhelna elektrarna znecistuje zivotni prostredi mene, nez tisice motoru aut.

+2/−4
12.6.2017 18:38

M35i28r62e10k 70G87a88j57e94r 5341936439820

V clanku je lez, ktera se opakuje v posledni dobe v tisku stale casteji. "V celkových statistikách, elektromobilů se prodalo 750 tisíc. Přesáhly tak jedno procento podílu trhu." To cislo neudava pocet prodanych elektromobilu, ale celkove s plug-in hybridy, ktere spaluji predevsim benzin a ty vetsinou maji vetsi spotrebu benzinu, nez vase male auto jezdici na naftu.

Zdroj: http://www.ev-volumes.com

+2/−1
12.6.2017 17:37
Foto

I20m31r73i35c97h 14S69u11c19h73a14r41s76k42ý 8706103885651

100% souhlas jedná se o účelový hoax a příslušný úřad by měl zasáhnout .?

+1/−1
12.6.2017 17:47

V35í94t 18K96o86u37b26a 6506290774588

V číně si ho kupují výhradně rodiny jako druhý vůz, protože zaregistrovat druhé auto se spalovacím motorem nelze. Takže je to prostě nutné zlo.

Dokud nebude mít tento nesmysl dojezd alespoň 800 km a nebude nabitý do maximálně 10-ti minut s dostatečnou infrastrukturou na silnicích (to je cca 5 nabíjecích stání na jedno benzínové) k DOBROVOLNÉMU masovému rozšíření NEDOJDE:

V každém případě pamatujte, že KAŽDÝ elektromotor má někde KOMÍN.

+2/−1
12.6.2017 17:29

M43i38r58e38k 51G48a59j63e39r 5731816209180

Jste vyjimka. Drtive vetsine lidi staci dojezd 400 km. Vsak take ani se spalovacim motorem je realny dojezd 800 km vyjimecny.

0/−1
12.6.2017 17:39
Foto

I25v54a58n 67V92e55s28e56l16ý 4686688484737

S dnes tak velmi zatracovanými diesely je dojezd na nádrž, dalo by se říci, standard. A to mluvím o dvoulitrech.

0/0
12.6.2017 17:43
Foto

I22v44a45n 19V57e84s90e52l75ý 4446558134357

Nějak jsem nenapsal "dojezd na nádrž 800 km". Omlouvám se.

0/0
12.6.2017 17:45

M92a20r46t59i90n 52Č84a98r80n41e77c58k56ý 2735594119365

800 km když jedeš jako prase. Jinak jsou to čísla běžně přes 1000 km

+1/0
13.6.2017 9:50

J69i88ř89í 76H35ř25e27b29a25č96k28a 1652492205133

Citroen xsara picasso 1,6 hdi 80 Kw. Chorvatsko cca 800 km + výlety tam cca 200 km. a tankoval jsem až na cestu domů. Ale je pravda že teď jezdím denně do Brna do práce a zpět 120 km a na to elektro auto by mi 400 km dojezd asi stačil. Na dovolenou je to pasé.

Ale Tesla by se mi asi za celý život nezaplatila.

0/0
13.6.2017 14:14

M63i67c61h17a20l 56K76a26l62e73n41s12k67ý 7609112215411

Možná tak pro pozéry co jezdí ze satelitu do práce, nakoupit a zpět, kdy vezou sebe, notebook a vzduch. Často jezdím s přívěsem, v zimě nebo mimo silnice po polňačkách, kdy stačí někde uváznout, když to není na traktor, tak samovyproštěním vycucáte nenergii a ze 400 km je 250, když táhnete přívěs tak 150 a to jen za předpokladu, že vyjede s nabitým na 100% Když dojde palivo (benzín, nafta) otočením kanystru (já vozím) máte během 2 minut plný výkon bez cizí pomoci.

+2/0
12.6.2017 20:23

J51a48r73o65m22i57r 67F94a29r39e74k 4542653437

Na prives nalozite diesleagregat a je to :)

0/0
13.6.2017 8:11

V40í31t 74O93ž87a21n51a 1908798925724

Pak doporučuji BVP, to projede všude.

0/0
13.6.2017 11:52

M36i13c92h22a58l 68K24a84l86e24n11s45k46ý 7519202935221

Proč? Na to co potřebuju mě donedávna sloužila Š105S z r. 1985, tudíž mi stačí 4x2 s vyšší světlou výškou. Jinak na BVP to by museli být echt baterie.

+1/0
14.6.2017 13:03

R90a26d11e70k 95S40v11o80b91o65d22a 8989880590671

Nebuďte troškař. Zaokrouhlete to na dojezd 1000 km a nabíjení do 1 minuty ať se to líp počítá. Protože jinak byste denně z práce domů nedojel, že. ;-)

+1/0
12.6.2017 17:56

J80i91r85i 54B73i81l69i70n60a 5688780297

V pripade vodnich elektraren zadny komin neni.

0/0
12.6.2017 18:28

J38i84ř37í 52K77o27c39u98r63e91k 6125404715918

No právě. Jenže ne každý kraj má k dispozici dostatek průtoku a spádu, aby to stačilo. Totiž průtok a spád určuje horní hranici výkonu vodní elektrárny.

+1/0
12.6.2017 22:08

J41a65r12o12m85i96r 63F43a64r54e65k 4652293397

Vodni eletrarny jsou ekologicke, nebo jen neprodukuji CO2?

0/0
13.6.2017 8:02

J31a54r50o11m26i20r 71F94a64r23e43k 4812593597

Pokud jedu delsi trasu, stavim co 2 hodinky, to mame dejme tomu kolem 300km (pokud jedu pres nemecko). Takze dojezd kolem 500km predstavuje vice nez slusnou rezervu.

Nabijeni vs. tankovani jsou dve uplne rozdilne veci, pumpy muzou uplne zmizet, zustanou jen odpocivadla a obcerstveni podel dalnice, kde kazde parkovaci misto bude mit svuj stojan. Jednodues prijedete, date tam kreditku, ono vam to schvali transkaci a napise limit, vy potvrdite, vezmete kreditku, date auto nabijet a jdete na zachod, kafe, protahnout se. Nebudu ted resit technicky aspekt toho, ze najednou tam prijede more aut a vsechny zacnou nabijet, neresitelne to neni, levne ovsem taky ne.

Takhle se da v pohode dojet kamkoliv. Teoreticky :)

Pokud jezdim jen do prace, najedu 60km denne. Takze tyden na jedno nabiti uplne v pohode. Problem muze byt s nabijenim doma a to nemaly. Mam dve bydliste, jedno v malem domku v prizemi, kde auto parkuje primo pred vchodem, takze tam by se nabijeni resit dalo. Druhe v bytovce v prvnim patre, kde poradne neni kde parkovat a uz si vubec nedovedu predstavit nabijeni (natahnoutkabel z okna :D ) Jezdit s autem k nejake dobijeci stanici, no nevim, dat auto do nabijecky a 10 minut cekat je docela nuda. Takze spis nejake nakupni centrum, protoze clovek stejne musi jezdit nakupovat aspon jednou tydne, tam by klidne mohly byt nabijeci stojany se stejnym principem jako na odpocivadlech podel dalnic. Zaparkuji, dam auto nabijet a jdu nakupovat. Pohoda....

Takze mne osobne by bohate stacilo 500km dojezd, nabijedni kolem 10 minut (15 by se taky dalo prezit).

Infrastruktura, to je problem, tam s vami naprosto souhlasim. A tezko rict, jak rychle dojde k rozsireni, dokud proste nebude nabijeni dostupne vsude, nema pro me elektromobil smysl.

K vyrobe eletriny snad jen jednu vec, tech moznosti je vice, nektere vice ekologicke, jine mene.

+1/0
13.6.2017 8:00

J14a87r89o54m81i81r 49F13a67r57e82k 4812643947

K samotnemu autu. Ted mam C5 tourer (proste velkyho kombika). Do budoucna pocitam s tim, ze poridim sedmimistne auto. S dostatecnym uloznym prostorem. V soucasne dobe nevim o zadnem elektromobilu, at uz existujicim, nebo ohlasenem, ktery by splnoval me pozdavaky (nejblize ma mozna hybridni Prius, ktery se dela i v sedmimistne verzi). Ale to je hybrid, ne elektromobil. A jak je na tom s uloznym prostorem, nevim, nezkousel jsem, ale proti C5 to bude vyrazne horsi.

Proste neco ve stylu C8, C4 Grand Picassa, Peugeot 5008 (jenze treba ten uz neni MPV ale SUV).

Cenu zatim asi ani nema smysl resit, protoze ta bude....

0/0
13.6.2017 8:20

V29í82t 86O22ž97a98n77a 1188508105234

Každé auto se spalovacím motorem má komíny 2. Jeden je nepříjemně blízko vašemu nosu a druhý v elektrárně napájející rafinerii.

+1/0
13.6.2017 10:42

M61i30r46e11k 87G67a13j46e13r 5391756639200

Chtel bych poznamenat, ze neni pravda, ze plug-in hybridy si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru. Jednak by musel ridic kazdych asi 40 km kompletne nabit baterie a i pak musi spalovaci motor obcas spustit, jinak hrozi poskozeni motoru korozi.

+1/0
12.6.2017 17:19

B83o47h88u27m86i91l 27S44t54e75j74s80k36a31l 5833604801943

"Boom" aut na baterie táhnou maximálně dotace...

+8/−1
12.6.2017 16:40
Foto

I47v88a41n 29V61e13s11e78l88ý 4796458614657

Citace z článku: "...ve statistice jsou přitom čisté elektromobily i plug-in hybridy, tedy vozy, které si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru."

Plug-in hybrid si vystačí bez spalovacího motoru, tedy jeho zapojení do výkonu, asi na třicet km. Ale ten motor v tom autě je. Vypadá to opět na novinářského odborníka na nic a na všechno. Plug-in hybrid se od hybridu liší pouze možnosti dobíjet baterie ze sítě zatímco samotný hybrid je dobíjí jen bržděním a jízdou z kopce.

+2/0
12.6.2017 16:31

J53i29ř76í 37N60e19k59u31l58a 3829788164535

No i když tu bude padesát takový článků, nic tím nezměníte. Dokud nebude dobíjecí síť a delší výdrž baterie, tak tu pšenka s E-autama nepokvete.

+6/−1
12.6.2017 16:13

M70i29r61e45k 29G85a31j43e38r 5731776639850

Jenze uz kvete prave v Cine, o cemz je ten clanek.

+1/0
12.6.2017 17:20

V85í26t 17O13ž47a98n92a 1208318615594

Za pár let si to nadšeně koupíte i Vy.

0/0
13.6.2017 11:54

P93e32t50r 31T73y87č16k62a 6235172429812

Ten důvod je úplně jednoduchý. V Číně je ve velkých městech totiž obrovský problém získat registrační značku. V rámci omezení počtu aut se to losuje a pak se to prodává za částky jako stojí třeba celé auto. A teď to důležité. Elektroauta dostanou RZ zdarma a hned. Takže v důsledku vyjde v Číně elektroauto levněji než auto se spalovacím motorem.

+7/0
12.6.2017 16:10

M27i52r59e58k 39G31a24j54e97r 5731746339430

Proste jen neklabosi, ale jednaji, aby zlepsili kvalitu ovzdusi ve mestech.

+2/0
12.6.2017 17:21

P24e55t45r 79T22y43č48k66a 6125512959442

No já myslím, že by jsme to v Evropě nechtěli a doufám, že to EU nenapadne aby RZ na auto se spalovacím motorem stála třeba 150tis. Kč. Ale zase je pravda, že v EU zase ve městech takový problém není jako v Pekingu nebo Šangaji není.

0/0
12.6.2017 19:09



Najdete na iDNES.cz