Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hraní na mobilu inženýra nevychová, říká carevna IT bezpečnosti

Se svým manželem Jevgenijem Kasperským před dvaceti lety založili jednu z nejznámějších antivirových firem, Kaspersky Lab. Ačkoliv společnost stále nese její jméno, jedenapadesátiletá Natalya Kaspersky už s ní dnes nemá nic společného. Ruská EY podnikatelka roku Natalya Kaspersky se nyní zaměřuje na úniky dat. Firmy podle ní podceňují riziko, které jim hrozí zevnitř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a62n 38L11u10k18á69š 7397983343102

"První věc se přihodila Hillary Clintonové, ale ta sama porušila bezpečnostní pravidla, protože měla maily na soukromém serveru, kde nebylo možné zabezpečit data ve stejné míře, jako by to dokázala vláda."

Dama je dost mimo. Hillary sice z tohohle duvodu mela prusvih, ze nepouzivala vladni server, ale neni pravda, ze by byl jeji server spatne zabezpecen. Naopak, zatimco neni znamo, ze by hackeri vybrali soukromy server Clintonove, "zabezpeceny" vladni server, kde mela emaily spravne mit, prokazatelne napaden byl.

0/0
20.6.2017 16:51

K12a24r61e25l 21D46r66d78a 6644852107

Pokud Putin platí mladé agenty KGB s notebooky, aby manipulovali obraz Ruska v médiích na internetu, tak zcela jistě disponuje hackery jak Severní Korea k zákeřným útokům. Madam pracuje v oblasti bezpečnosti a musí to vědět na 100%. Pokud to popírá, tak proto, že jí nejspíš platí Putin. Další mediální manipulace z Ruska. Rv;-)

0/−1
15.6.2017 17:47

K55a28r76e83l 36V67a37c86h35u29t 9823112799733

Ad) její odpověď na vliv ruských hekerů... ona má prostě pravdu... Tyhle pitomé zprávy, které někdo rozšířil po světě, jsou jen americká propaganda. Nic víc. ;-)

A kdo jí chce věřit, tak ji taky vehementně obhajuje. No - každého věc, jak a nakolik demonstruje, že je blbec a ťululum... ;-)

0/−1
15.6.2017 15:12

S68t95a95n69i29s34l80a33v 18K20r98e49j50c15a95r 6277326103684

Jsou zde dvě skupiny diskutérů - většina honí gramatické tričko jak překládat ze zahraničních rozhovorů, těch je většina. Menšina promile, se vyslovuje k vlastní náplni článku. I tak se dá rozpoznat plkání o ničem s diskuzí o problému.

+1/0
15.6.2017 14:36

K60a84r53e74l 42D79r82d13a 6794502987

Vytvořit poptávku..., přesvědčit šéfa, aby prodával můj soukromý produkt... Tak tomu říkám smysl pro byznys. Rv;-D Vymyslet, že lidem něco chybí, přesvědčit je a prodat jim to. ;-D Na to je lepší recept. Dát to do zákona. Poptávka je vytvořen raz dva. ;-D

Za Klause se u nás všude v IT přecházelo nuceně na outsourcing. Pracovní poměr se měnil na živnost. Kdo byl zaháčkovaný u šéfů, měl byznys. Po volbách přišla jiná sestava šéfů a jiný dodavatel... A bylo vymalováno. ;-D Stát se zbavil "drahých zaměstnanců", někdo se chytl s podnikáním, bylo hezkých pár problémů se státními IT projekty, OpenCard budeme soudit 150 let, potichu se "drazí zaměstnanci" opět nabrali. ;-D

Mám z dámy pocit, že je 20 let za námi a pouze reprodukuje aktuální zážitky z Ruska. Škola vybavená počítadly, co by se mohla doplnit o jedno PC v ředitelně. Hlavně moc neměnit. To mi na Rusko docela sedí. ;-D

+1/0
15.6.2017 14:33

K31a49r91e28l 25D75r47d54a 6834622917

Na současných děckách mě baví, jací jsou to uživatelé. Umí jít rychle k výsledku bez ohledu na aplikaci. Se zvládnutím IT jim naskočil pragmatismus. Řekl bych IT gramotnost.

Zažil jsem začátky, kdy se pořád kutilo na koleně a skutek často utek. Nemyslím si, že zpět na stromy je funkční metoda. Naopak, dnešní děcka se už nebudou rozptylovat okukováním nové techniky. Berou ji jako standard, co jim šetří čas na přemýšlení.

Myslím, že ta paní je zaostalá a chce, aby zaostalí byli všichni. ;-)

+1/−3
15.6.2017 14:43

R44o29m37a43n 30Č70e19c63h35u59r32a 6252369987369

Zcela mimo realitu jsi ty...

+2/−2
15.6.2017 20:51

K26a23r65e48l 83D81r12d67a 6284792337

Hulváta poznám bezpečně...

0/0
17.6.2017 12:51

M73i67c51h42a69e18l 33M41e57n20s54i70k 8691286770292

Řekl bych,

že jakákoli věta typu "Kaspersky Lab vás chrání před únikem citlivých dat" je oxymóron ;-D

+1/0
15.6.2017 14:21

P27e82t93r 50Š64k12o12d19a 5977700124600

Je hezké, jaký má názor na výchovu a používání technologií u dětí. Bohužel, nadnárodní firmy tlačí společnost přesně opačně. A ví proč - jen hloupý člověk bude totálně závislý, a to je to, čeho chtějí docílit. Je smutné, že se tento směr zatím daří udržovat.

0/0
15.6.2017 13:07

F33i26l48i13p 68N61e29s76p93o26r 6367907678262

Opravte si: Natalya Kaspersky se s manželem se rozvedla.

0/0
15.6.2017 10:59

M54a65r55t93i87n 29P65e97t17ř27í62č76e31k 7649691803403

Výdyť je to hned ve druhém odstavci: "Natalya Kaspersky se s manželem se rozvedla, podíl ve firmě Kaspersky Lab prodala a v oboru začala podnikat sama."

0/0
15.6.2017 13:21

F19i83l16i91p 53N50e91s50p92o34r 6607917368252

vsak je tam dvakrat "se". Jedno tam byt nema.

+1/0
15.6.2017 13:49

M77a94r97t56i17n 31P78e14t14ř53í16č63e70k 7809141913483

No jo, díky za upozornění. Nazvěme to třeba profesionální slepotou...

0/0
15.6.2017 20:37

M45i83c42h30a98e23l 74M62e24n61s69i36k 8361396810382

"Pochopil" ;-DR^

+1/0
15.6.2017 14:22

P31a63v30e24l 42Š89t75ě36p64á77n52e30k 6720464107128

Je vidět, že do diskusí mnoho IT inženýrů nepřispívá. Ono se pořád řeší, jak Ruští hackeři něco, ale zcela chybí ty podstatné informace - co a jak s jakým výsledkem. Je to stejné, jako když Babiš začne okolo sebe kopat ve stylu "to je kampaň proti mě" - absolutně bez fakt. Jediné co připadá v úvahu je ten fakt, že nějací hackeři, klidně ruští, se nabourali Hilary do e-mailu a odkryli trochu oponu - něco co politici nesnáší, protože hrají s voliči hru. Americký volič to zcela jistě zvážil, protože ty e-maily byly zjevně autentické. Opět analogie v ČR - únik e-mailů Sobotky, nebo nahrávky Andreje Babiše. Takový únik je spíš ku prospěchu demokracie, ale jestřábům z Wallstreetu stejně jako AB se nelíbí, že jim někdo vidí pod ruce. :-P

+3/0
15.6.2017 10:31

R57u49d28o71l36f 12N13o42v82o94t46n94ý 7522746319252

Ono tu totiž není čím přispět - je to politická otázka, ne technická.

Máte pravdu s jednou věcí - i kdyby to nakrásně rusáci byli, tak co - Demokrati to na Rusáky sváděli hned jak se vzpamatovali z Clintonové diletantsví, takže názor padl, a to nahlas - to je v politice důležité, a na nějaké důkazy před volbama kálel Puňta. No a americký volič si mohl udělat zas o něco lepší názor.

0/0
15.6.2017 10:59

M83a98r50t66i70n 11B72e19r28a64n 6769775506371

Bohužel jen z jedné strany...

0/0
15.6.2017 11:07

J61a22r14o30s18l63a12v 79K34o87ž79i34c76h 2478477106152

Zajímavý rozhovor, až na tu obranu Ruska a jeho státem placených hackerů. Ta je chabá a nedůvěryhodná.

+2/0
15.6.2017 9:37

O49n92d53ř79e16j 74Š97r39u47b30a62ř 1935581605746

a fakticky je na ni spatne co?

PS: ja verim, ze RF ma sve hackery, stejne jako verim, ze je ma USA nebo Cina, ale neverim, ze by se dali snadno vystopovat

+3/−2
15.6.2017 10:30

O79n70d90ř26e86j 87Š71r50u89b94a28ř 1255881335626

no minus neni zrovna argument :-)

0/0
15.6.2017 10:35

T71o14m78á71š 33C97h44r62a63s82t65n98ý 2541684531293

Jako co cekate ze odpovi? Proc se u takovych jasne definovanych otazek (jako zeptat se v americe - jste proti prisaze na vlajku?) vubec pokladaji?

0/0
15.6.2017 10:49

P58e18t19r 43D60v59o58r37a63k 9588960359633

Velmi inteligentní žena, jde vidět ze vi o čem mluví.

+5/−1
15.6.2017 9:12

J27a50n 44M66a43l51ý 6909700596

To už ani redaktoři iDnesu neumí přechylovat?

0/0
15.6.2017 8:53

T26o22m26á86š 34T26a41t29í28č31e41k 5860182800378

U téhle bych chápal, kdyby jí záleželo na nepřechylování jména, jelikož je to značka. A ti germánští hotentoti nejsou s to pochopit, že Kasperska je manželka od Kaspersky. :-)

+1/0
15.6.2017 9:06

J72a13n 43M49a29l73ý 6979430266

Přechylovat mají autoři českého textu, ne Natalja Kasperská :-)

+1/−1
15.6.2017 9:32

P21e28t25r 32Š57k62o97d92a 5127450904320

Prznit cizí jména by neměli ani autoři českých textů. Jména se mají uvádět ve správném originálním tvaru.

0/−2
15.6.2017 13:03

Ř18e43h27o39ř 19V42l27a20s26á82k 2884774411336

Tak ve správném nebo v původním tvaru? Si to ujasněte :-). Psát jména cizí abecedou v českém textu se za správné nepovažuje.

Navíc čeština přidává ke slovům koncovky, nebo je i mění. Platí to i pro jména. Dokonce i pro vlastní jména. A u žen tradičně i pro první pád, aby to pak odpovídalo skloňování podle tradičních vzorů.

I když zrovna u slovanských jmen podobných přídavným se běžně používá první pád přepisem a další podle češtiny. Trockij bez Trockého, Kasperskaja bez Kasperské.

Nicméně se považuje za správné psát i Trocký, Kasperská. Tedy upraveně i v prvním pádě.

0/0
15.6.2017 13:44

Ř92e31h27o72ř 26V98l11a97s71á12k 2674784311356

Ona se hlavně nejmenuje "Kaspersky" ani rusky. Rusky (v českém přepise) jsou ta jména Kasperskij a Kasperskaja.

+7/0
15.6.2017 9:07

V28á94c95l85a72v 92V54a73n33ě16k 2113633808601

Paní ví přesně odkud vítr fouká a zajišťuje si hlavně klidný byznys v Rusku.

Zajímavé, že se nijak nezaobírala tím, proč FBI s jejími počítačovými experty a velkým rozpočtem tvrdí, že na sto procent za útokem na Americké volby stojí Rusko.

Asi si nechtěla pod sebou řezat větev.

+6/−3
15.6.2017 8:46

J37a43r86o91s39l35a45v 34H75e12j44n91a 4597161749

"FBI ... tvrdí"

Tak to asi bude pravda - na sto procent.

Chá chá!

+1/−3
15.6.2017 9:03

O48n18d83ř24e32j 23Š40r20u94b32a66ř 1985851305636

U dobre provedenho utoku utocnika nezjistite, at mate prostredku kolik chcete. To vychazi z povahy veci.

+5/−1
15.6.2017 10:23

J90i65r71i 67C21e79e 5725421422958

Prosím vás, nechtějte po Vaňkovi, aby se pokoušel myslet logicky.

On to umí pouze dialekticky.

+1/0
15.6.2017 12:19

V58i26k59t13o35r 65J28o15h64á49n91e78k 4494494508420

"Pokud by ruští hackeři byli tak silní, proč by po sobě nezametli stopy, aby nebylo možné je odhalit?"

To je hodně chabá argumentace. V otázce se mluví o jejich počtu, nikoliv kvalitě.

+4/−5
15.6.2017 8:19

Z21d29e91n52ě15k 81S42k20ř40i76v79a79n 5424420169226

Pokud ovlivnili volby v nejmocnější zemi světa, tak to asi o jejich kvalitě něco vypovídá.:-P

+5/−2
15.6.2017 8:34

T34o97m71á19š 15H53o76l26i12č 5588924511238

Až na to,že hackeri nič neovplyvnili,len dodali materiál a muníciu. Aj by som jej veril,že verí tomu čo hovorí,keby nevypustila ten kec o ovplyvnení 100-viek milionov voličov. Hlavnú prácu odviedli tisícky ruských trolov a vedomých i nevedomým ruských vplyvových agentov na roznych konšpiračných stránkach,nebolo potrebné ovplyvniť ani miliony ludí,stačilo zhruba tak 5 milionóv v správnych štátoch a pomohla i druhá strana,ktorá sa vobec nebránila.Macron a jeho kampaň ukázala cestu.

+2/0
15.6.2017 10:12

J50o25s38e56f 91C86h29o36d60o62u48n84s82k33ý 4541336849980

Takže říkáte, že 1000 špatných hackerů je na stejné úrovní jako 5 špičkových? ;-D

0/−1
15.6.2017 8:52

J52a25r93o16s40l44a95v 65H93e26j42n59a 4627681909

On pan Johánek - to tak - nemyslel.

0/0
15.6.2017 9:05

V93i11k30t87o92r 22J15o54h58á85n22e87k 4854594308910

"Skvělý znalec marketingu Jack Trout, který bohužel před několika dny zemřel, naspal knihu Odliš se, nebo zemři."

Asi se málo odlišil :)

+10/0
15.6.2017 8:17

T26o58m43a97s 44V82o16n28d72a61l 2749540690732

Mohla ruska "podnikatelka" odpovedet na cilene utoky ruskyck hackeru jinak nez, ze to neni pravda? Komedie :)

+3/−2
15.6.2017 7:59
Foto

L91u70k53a82s 62P44l61a20c78h54y 2937398811277

I když ta paní má v mnohém pravdu, nějak mi nesedí do toho obrázku tvrzení, že "soukromý server se nedá zabezpečit tak, jako vládní servery". I když si odmyslím, že vláda má teoreticky lepší rozpočet a měla by mít lepší experty (v praxi je to samozřejmě přesně naopak - tabulkové platy a úřední zkostnatělost tomu dost silně brání - minimálně zde) tak proč se potom paní věnovala AV a později vnitrofiremní bezpečnosti, když "soukromý server" nelze zabezpečit??? Já neříkám, že jsem na to expert, ale svoji poštu svěřuji výhradně soukromému stroji, který mám pod svoji správou a i když je to občas trochu opruz, je to pořád nejlepší řešení než používat mailservery firemní/vládní či dokonce veřejené. Co pak mají dělat ty nebohé firmy, když soukromý mailserver není podle ní dobré řešení? Nebo že by naznačovala, že i komerční subjekty by měly - podobně jako tomu bylo u klasických poštovních služeb - využívat e-poštovních služeb pouze na vládních prostředcích? To snad ne!

+8/−2
15.6.2017 7:42

J53a83r75o73m77i66r 98K60a28s84p84a74r 1388681227481

Jednoduse. U soukromeho nemela svoufaktorovou autentikaci. Takze stacilo udelat nejaky phishing, nebo mela neco totalne jednoducheho jako treba jmeno psa. Coz mi prijde pravdepodobnejsi vzhledem k jejimu veku.

+1/0
15.6.2017 8:11
Foto

L52u41k62a86s 41P39l35a50c97h20y 2227718641147

Nejsem si jist jestli lze položit implikaci "vládní mailserver" => "dvoufaktorová autentizace". Dokonce si nejsem jistý ani jestli lze položit implikaci "vládní mailserver" => "vynucování obtížnosti hesel".

+1/0
15.6.2017 8:43
Foto

L26u27k38a31s 52P98l82a18c54h19y 2557168841777

Stejně tak netuším, odkud čerpáte informaci, že soukromý mailserver nemůže použít různé autentizační prostředky (něco mám, něco znám ... eventuálně něco jsem).

+1/0
15.6.2017 8:44

P53a93v32e22l 66Š46t90ě16p96á52n91e12k 6850654607168

Zbytečně ji taháte za slovo. Ona se prostě vyjádřila, že klasický e-mail účet typu Yahoo, Gmail, nebo u nás Seznam je obecně hacknout snažší, než vládní účet v USA, kde se asi neangažují nějací joudové s tabulkovými platy, ale NSA, pokud Vám to něco říká. Není to tedy o tom co je možné a nemožné, ale jaká bývá spíš realita. :-P

+1/−1
15.6.2017 10:36
Foto

L11u94k43a10s 56P63l32a39c84h13y 2927428851557

Netuším, jak s tím souvisejí emailové účty typu "Yahoo", "Gmail" či "Seznam" ... to jsou "veřejné mailservery". Pokud mohu sledovat kauzu H. Clintonové (a že už jsem to komentoval) tak se stále hovoří o "soukromém mailserveru". Ať se na mě nikdo nezlobí, ale pokud na to máte dobrého odborníka (a nemusí být z národní bezpečnostní služby/agentury), tak soukromý mailserver bude rozhodně lepší než korporátní mail (či nedejbože veřejný) - už jen z důvodu omezeného počtu lidí, kteří k němu mají (administrátorský/fyzický) přístup. Já nejsem žádný bezpečnostní super-specialista, ale o svůj soukromý mailserver se dovedu postarat a je mi to určitě milejší než veřejný stroj. A proto vycházím z toho, že pokud administrativa USA platí své ITíky podobně jako ta naše, tak bych ten soukro mail upřednostnil i před vládním mailserverem.

+1/0
15.6.2017 11:21

P11a62v84e41l 28T84r52u75k79s58a 3163737352353

Tak minimalne fyzickou bezpecnost rozhodne zajistite spis u vladniho serveru nez u soukromeho.

0/−1
15.6.2017 9:35
Foto

L44u86k47a76s 16P59l75a54c59h31y 2557248181287

Tak souhlasím, že pokud to člověk nemá doma (a i to je pořád ještě relativně slabé) tak vládní mailserver na tom bude o fousek lépe v nějaké hi-security serverovně. Nicméně už zamčené racky či trezorové racky nejsou špatné řešení (ale to už je zase spíš pro nějakou malou firmu) a domácí zamečná místnost/byt taky není od věci.

0/0
15.6.2017 11:25

J29a34n 59L44e14v44ý 7678591831106

Není vláda jako vláda. Jak to v USA úplně přesně chodí nevím, ale pochybuji, že by pro vládní bezpečnostní experty měli tabulkové platy ;-D;-D

Podle mě je bezpečnost vládního serveru USA > bezpečnost korporátů > bezpečnost vládního serveru ČR.

"Proč se potom paní věnovala AV a později vnitrofiremní bezpečnosti, když "soukromý server" nelze zabezpečit " - nejde zabezpečit ani vládní, 100% bezpečnost neexistuje nikdy. To neznamená, že nemá smysl se v této oblasti přestat snažit nebo že v ní nemůže být výhodné podnikání :-)

0/−1
15.6.2017 11:12
Foto

L22u83k35a52s 87P68l74a30c28h45y 2907188961427

To máte pravdu, to jsem se nepřesně vyjádřil. Ale pokud "protože měla maily na soukromém serveru, kde nebylo možné zabezpečit data ve stejné míře, jako by to dokázala vláda." tak pak jde apriori o odmítnutí užitečnosti svých vlastních služeb. Skoro jako anti-reklama: "My to nikdy nezvládneme tak dobře, jako vláda. Nicméně si nás objednejte, protože nic lepšího stejně nedostanete."

0/0
15.6.2017 11:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.