Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan jsou blíže, Němci s nimi souhlasí

Německé ministerstvo dopravy spočítalo, že se jim vyplatí postavit novou vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy s tunelem pod Krušnými horami. V plánování rychlých železničních spojení v Česku se jedná o zásadní posun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K90a63r65e24l 58B92l81á71h58a 1605946251589

Na internetu jsem našel odhadovanou cenu za tu trať: 5 mld EUR, tedy cca 135 mld Kč ovšem v Českém provedení by to mohlo být někde mezi 160-170 mld. Není v tom započítána cena vlaků (zase údaj z internetu, cena kolem 800 milionů ... ale teď si nejsem, jistý, zda to není cena jednoho vlaku)

0/0
16.6.2017 21:22

K33a56r88e74l 95B37l83á68h85a 1105256151109

Jsme zvědav, co se vyrojí za problémy při stavbě toho tunelu ... tedy pokud by se vůbec začalo stavět ;-D

+1/0
14.6.2017 22:00

J57i39ř72í 51J41o46z94a 3128973760541

A kdo na te trati bude jezdit? DB nebo CD? Ja jen, ze kdyby chteli CD si koupit vlak ICE - Siemens Valero, tak jeho cena v rpce 2006 byla 34.500.000 €

0/0
14.6.2017 12:32

M21a38r85t17i55n 73R13u88z68i55c74k46a 1752188606587

Ja bych chtel E5 nebo E6 od Hitachi... :-)

0/0
14.6.2017 12:53

R63a49d18e58k 45J52a98n16a28t58a 9295566354782

Cena vysokorychlostních souprav přepočtená na sedadlo není výrazně vyšší než klasických a dopravci se vrátí díky vyšší cestovní rychlosti a tím i většímu kilometrickému proběhu souprav za den.

+3/0
14.6.2017 13:23

K70a80r26e54l 82B78l53á51h12a 1205876821969

Spíše by mohla otázka znít, kdo tím bude jezdit. Tedy přesněji o kolik více lidí tím bude jezdit. Tahle investice nemá šanci se zaplatit.

0/−3
14.6.2017 21:44

P14e64t37r 44P53e92t23r 6143942658753

Takze vlaky zrusime? Protoze pokud jde o ekonomiku tak se u nas nezaplati ani opravy na lokalkach do horni dolni

+2/0
14.6.2017 21:57

K84a85r10e36l 24B83l42á42h75a 1405746941919

To ne nezrušíme ... sám se pokouším začít zase více po letech využívat vlaky. Ale ty vlaky a všechno kolem se prakticky nikam neposunuly. (Snad Leo a ten druhý dopravce ... o kousek)

Takže podle mne by to chtělo investovat do stávající sítě aby se alespoň trochu zlepšila.

0/−2
14.6.2017 22:03

R15a74d35e19k 97J16a48n56a69t12a 9125636304842

A jak přesně si představujete "investice do stávající sítě"? Vždyť většina tratí je trasována před 100-150 lety podle tehdejších možností a potřeb.

Tak jako je nejefektivnější způsobem, jak zlepšit silniční síť, stavba dálnic, je nejefektibnějším způsobem, jak zlepšit železniční síť, stavba VRT.

+2/0
14.6.2017 22:26

K12a42r65e39l 75B24l49á69h95a 1775266361279

To jako udělat šíleně drahé spojení s Drážďanami se dvěma stanicemi u nás za stovky miliard korun?8-o

A kde budou pak peníze na modernizaci dalších stovek tratí?

0/−3
15.6.2017 0:02

R76a54d16e65k 39J69a45n38a77t66a 9135166884272

Kromě toho, že jste trochu mimo (nejde primárně o spojení se Drážďanami, nejde jen o dvě stanice a nejde o stovky miliard), tak jste mi neodpověděl na mou otázku.

+1/0
15.6.2017 0:26

K28a25r83e97l 72B93l98á40h10a 1205116981799

Podle vašich odpovědí je zřejmé, že máte za úkol dělat kladné odezvy na články týkající se železnice. Je to taktika, kterou používá spousta státních i nestátních organizací když se snaží protlačit nějaký svůj projekt..

A pokud jste vy alespoň trochu v obraze, tak umíte na svoji otázku z vašeho předchozího příspěvku odpovědět.

Jinak třeba k té ceně, ta se určitě vyšplhá na více než několik stovek miliard. Ale to vy budete zatloukat, zatloukat a zase zatloukat. Znám vaše odpovědi z jiných diskuzí o železnici, takž jsem si už udělal docela dobrý obrázek toho jaký způsob argumentace používáte. Na této diskuzi jste dva takoví ... i když si nejsem jist jestli se nejedná o jednu a tutéž osobu :-/.

0/−2
15.6.2017 12:18

R51a45d78e56k 92J70a87n71a11t62a 9455716934842

Jo, a oblíbená taktika, když se nedostávají argumenty, je označit oponenta za placeného diskutéra :-)

Ad cena: nevím jestli sledujte nedávné projekty na železnici, ale častý je spíš opak, viz Rokycany-Plzeň, která se vysoutěžila za výrazně nižší cenu, než odhadní.

A proč bych měl odpovídat na svou otázku, když jsem se ptal vás? A ptal jsem se vás proto, že byste při přemýšlení možná sám přišel na to, proč se mýlíte. Tak jako na to přišli na Západě - že opravovat 150 let staré nevhodně trasované tratě nakdě na venkově je nesmysl, efektivnější je nahradit je busem a soustředit se na roli železnice jako rychlé páteře, spojující větší města.

+1/0
15.6.2017 16:34

K55a33r75e61l 32B85l95á31h53a 1215796531429

Jenomže všude asi nepůjdou dělat rychlotratě a ty staré se také nějak budou využívat a tedy je nutné je nějakým vhodným způsobem modernizovat.

A ty řeči, že je něco levnější než se původně myslelo ... to snad nemá ani cenu komentovat.

Zatím je všechno většinou dražší! Akorát se něco neřekne, takže to může vypadat jako levnější ... častý případ.

A jestli jste se ptal na to, co modernizovat? třeba samotné vlaky (nemyslím tím ani tak Leo). A co třeba udělat na České Budějovice všude dvojkolejku? Co třeba udělat něco s nádražími, která jsou v mnoha případech mizerná? Co třeba zlepšit internetovou aplikaci na kupování jízdenek? Co třeba zajistit aby hlášení, kam přijede vlak byla alespoň tu čtvrt hodinu před jeho příjezdem ... raději ještě dříve? atd...

Ve finále budou peníze na jednu rychlodráhu, která se nezaplatí ani za 20 let a ostatní dráhy budou jako v minulém století.

0/−1
15.6.2017 23:16

K28a45r54e95l 64B39l88á92h92a 1985196201449

A to jak ze sebe sypete jednu informaci za druhou svědčí o tom, že nejste jenom normální "fanda" železnic ... proto jsem si jist, že jste napojen na tu železniční loby daleko více, než jste ochoten přiznat.

0/−2
15.6.2017 23:18

K11a55r26e61l 47B35l78á18h53a 1175346581779

Jenom tak pro zajímavost (když máte takové dobré a zaručené informace ze zdroje), kolik se předpokládá, že bude stát ten tunel na trati Praha - Drážďany, kolik se předpokládá, že bude stát jeho údržba, kolik bude stát celá ta trať Praha - Drážďany, kolik se v současné době převeze lidí za den a kolik se předpokládá, že bude jezdit tím rychlovlakem denně lidí?

0/0
15.6.2017 23:22

M23a82t30ě90j 66V76o48n38d68ř35i56č66k80a 4424140918616

V první řadě doufám, že já nejsem ten 2. placený diskutér :)

Vezmu to pěkně popořadě.

Samozřejmě se všude nebudou dělat rychlotratě a ty staré se budou modernizovat. Stejně jako se staví dálnice a silnice se modernizují (narozdíl od dálnic rychlotratě je EU ochotna spolufinancovat z více než 80%).

Levnější než se myslelo - komentujte si to nebo ne, to je vaše věc. Ale je to fakt.

Nechápu, proč míchate infrastrukturu s vozovým parkem a dalšími prvky dopravy, což je naprosto zcestné, ale budiž. Samotné vlaky se samozřejmě mldernizují, namátkou máme nové (/mldernizované) soupravy do Českych Budějovic, Chebu, Domažlic, Brna, Ostravy... a dále na spousta regionálních linkách.

Na nádražích se samozřejmě také pracuje, namátkou Karlovy Vary, Plzeň, planují se České Budějovice.

Nevím, co by se mělo řešit s internetovou aplikací na nákup jízdenek (Můj vlak), která dostala mnohá ocenění.

Nevím, proč by měl být vlak hlášen čtvrt hodiny předem, ale toužíte-li po tom, pak pouze stačí zatlačit na SŽDC.

Nezlobte se, ale jako placený diskutér vypadáte spíše vy, protože hledáte sebeabsurnější argumenty (neb těch smysluplnějších už se jaksi nedostává) pro to, jen aby se VRT nestavěla.

0/0
16.6.2017 8:19

K33a65r50e87l 84B50l14á91h72a 1535746331749

Tak vás zrovna jsem neuvažoval za placeného diskutéra :-).

Mě vadí na panu Janatovi a panu Moravčíkovi to, že všechny ty modernizace obhajují za každou cenu a nepřipustí žádné mínus. A při tom tahle problematika má řadu plusů a i mínusů ale oni žádný z těch mínusů neuvádějí. Všechno, co by se mohlo zdát jako mínus buď vůbec neřeknou nebo zlehčují. Ten způsob jejich argumentace velice připomíná mnoho takových dialogů nejenom tady na iDnes ale i z reálného života.

Předně chci napsat, že by se mi rychlostní železnice líbila. Jediné, a to podstatné vidím její cenu. Vzhledem k tomu, že tento stát má docela omezené finance (mohli bychom dlouze diskutovat proč tomu tak je: neschopnost lidí, rozkrádání, atd.), takže pokud se budou muset získat peníze na nějakou stavbu, tak to bude na úkor jiných projektů (tím nemyslím jenom v oblast železnice, namátkou třeba školství, zdravotnictví, důchodci, silniční doprava) Docela častý protiargument je ten, že nám na to EU dá. Jenomže ono to nebude zadarmo. Je to ostatně vidět, že EU toho "žolíka" dotací vytahuje čím dál tím častěji, prostě nás tím vydírají. Já jsem proto proti dotacím ze strany EU.

To jestli mne považujete za placeného diskutéra je absurdní, protože já tady nelobuji za něco jiného. A jestli se někomu zdají být cenové argumenty málo, pak je chyba spíše u něho, protože cena je jeden z mínusů, které proti těmto stavbám stojí.

Proto jsem dal panu Janatovi (případně vám) dotazy, kolik by konkrétně měla tato stavba stát, kolik by stál samotný tunel, jestli jsou už nějaké geologické sondy, jestli to půjde vůbec technicky v tom nestabilním podloží nebo někde hlouběji realizovat atd. Dále by mě zajímal počet lidí, které tato trať (Ústí- Praha) převeze a o jakém navýšení počtu přepravených osob uvažuje. Kolik by stála údržba takovéto trati. Zda jsou všechny pozemky vykoupené.

To že míchám všechno dohromady jsem snad také vysvětlil

0/0
16.6.2017 10:56

K38a30r47e85l 26B15l71á12h42a 1425706161419

Třeba v té internetové aplikaci není u vagonu vidět, kterým směrem jede. Dále není shoda v hlášení délky zpoždění mezi internetovým portálem a informací na nádraží (rozdíl byl třeba 20 minut!, když jsem jel z Ústí do Prahy)

Jiný problém: konkrétní nástupiště bylo třeba nahlášeno 5 minut před příjezdem vlaku. A všichni včetně starších lidí pak z kufry běží skrz podchody aby to stihli. Na samotném nástupišti pak nebyl vlak vyznačen vůbec.

0/0
16.6.2017 11:11

A30d69a94m 66Ž92í73d26e90k 8825672175893

tricetikilometrovy tunel .... damy a panove, to se teda vsichni v praci zapotime, nez to v ceskych podminkach vykopeme a hlavne zaplatime .... takovy tunel

0/−5
14.6.2017 8:34

R38a42d25e98k 92J32a73n14a92t95a 9365296944262

Proč by ne? V Rakousku jsou teď rozestavěné hned tři takové dlouhé tunely. A nezapomeňte, že se jedná o společný projekt s Němci, tunel prochází státní hranicí.

+3/0
14.6.2017 13:24

K98a29r59e90l 33B79l80á52h30a 1445956161609

Tam by byla jediná šance, kdyby to celé zaplatila EU

0/0
14.6.2017 21:47

J10i17r83k55a 61D39v94o87ř72á56k 4135480193958

Některé stavby (koridorizace) platila EU z 85%, ale to jistě víte.

0/0
19.6.2017 10:32

M11i48r33e43k 74Z71á75v73o95d41n90ý 7442377180848

Jako super, ale pro trať Přerov - Brno nebylo potřeba s žádným jiným státem jednat a stát stejně přešlapuje na místě a neví, jestli rychlovláček na 200 nebo na 300 km/h. A jelikož se neumí rozhodnout, tak raději nepostaví nic :)

+3/0
14.6.2017 8:32

P21e80t12r 86P70e72t96r 6193502738883

No prave. Dokud v tom budou zamotani nemci tak je aspon nejaka sance, ze to dojde k realizaci.

+1/0
14.6.2017 21:58

V98í37t 36H72r56u52b23e82š 2790143968

To zas bude ostuda až budou mít Němci hotovo včetně 20km dlouhého tunelu a u nás se teprve začno vykupovat pozemky.

+6/0
14.6.2017 8:19

R11a30d44e83k 36J20a51n63a27t12a 9855126604742

V Německu jsou při stavbých VRT podobné problémy jako u nás - zdlouhavá příprava, hustě obydlené území.

Rychle VRT díky organizaci a legislativě umí stavět Španělsko a částečně i Francie.

+2/0
14.6.2017 13:32

M61i48c33h14a38e81l 68C85h71a48r46v33á84t 9489308543382

Ta věc na obrázku vypadá hnusně...:-/

+2/−4
14.6.2017 7:48

K80a24r79e80l 52B85l46á85h67a 1865566861229

Tak mě se to zase docela líbí.

0/0
14.6.2017 21:53

Z35d75e96n55e89k 74N58o75v75o25h42r44a71d45s88k86ý 6661244950575

Až to u nás konečně dostaví tak se zjistí že kabely nejsou odolné proti vodě a troleje ze dřeva ...

+4/−1
14.6.2017 5:33

R30o45m94a28n 19P61o85l27á69č94e21k 5976599225

VRT je jedna věc. Druhá je, aby tím někdo jezdil... Už ted vlak vyjde na 1700 zpáteční ve dvou lidech.. Radši nechci vidět kolik se bude účtovat za VRT...

Resp pokud vezmu německé ceny tak cca 200 km s ICE začíná na 29 EUR, ale spíš tam svítí cena 59 - 79 EUR...

Navíc naplní se pokud bude vlak stát v Praze a pak až v Ústí?

+4/−8
13.6.2017 22:25

T70o36m38á58š 54M94o61r15a98v47č45í79k 3497566983115

Cena nemůže být větší než je teď, protože se těmi tunely zkrátí a bude více efektivní.

+6/0
13.6.2017 22:30

R71o59m38a63n 14P39o11l36á80č23e72k 5576159295

Ale tak náklady na udržení provozu ICE a současné trati taky budou trochu jinde;-)

+1/−6
13.6.2017 22:35

T30o46m21á32š 27M59o37r65a51v62č95í25k 3467576813385

Té trati je snad jedno, jestli po ní jede nákladní nebo osobní 160 km/h;-) Rychlovlak je sice o něco dražší, ale zase efektivně využívá čas. Dražší by to být nemělo, nedává to smysl.

+5/0
13.6.2017 23:05

R21o38m28a68n 33P61o68l94á18č41e34k 5116769415

Pokud řešíme VRT 200 +

1) Vyšší forma zabezpečovacího zařízení.

2) Cena samotného vlaku

3) Údržba samotné trati... Na trati budou dva dlouhé tunely...

+1/−4
13.6.2017 23:38

T32o13m10á78š 26M98o68r26a39v48č72í15k 3187756673885

Řešíme VRT.

1) pomalejší vlaky platí za trať méně? 2) Cena je o něco vyšší, ale zase se obrátí vícekrát a trať bude kratší 3) pomalejší vlaky platí za trať méně? Bude snad rozdíl, zda se po trati pojede 300 nebo 250 nebo 200 km/h?

+4/0
13.6.2017 23:48

R91o53m54a51n 11P43o39l45á95č67e76k 5266249855

1) Reálně ano, protože lokálka kde jede vlak ráno tam a večer zpátky lze zabezpečit pouze jízdním řádem a jede rychlostí co umožnuje jízdu na rozhled jako v autě. Koridor na 160 má návěstidla, trat nad 200 už je bez návěstidel, protože se info posílá přímo do vlaku. A čím složitější tím dražší i na údržbu...

2) Tohle je ovšem na objednatelích dopravy a to může být i několik států a na umění tvůrců grafikonů.

3) Viz výše. Bude sakra velký...Normy, bezpečnost atd.

+1/−4
14.6.2017 0:03

T35o35m88á20š 39M91o25r67a40v82č69í93k 3987786953275

Takže ta trať se nějak transformuje pokud po ní pojede Leoexpress 190 km/h do nějaké pomalejší tratě do 200 km/h? ;-D Dal bych za to ruku do ohně, že poplatek bude stejný pro všechny, kdo pojedou po této stejné trati, která se nebude transformovat jako transformátor - pokud tedy nepočítám nákladní dopravu. Navíc ta trať bude kratší, tudíž se ušetří na zaplacených kilometrech. Ale je pravda, že nejsem expert na poplatky.

0/0
14.6.2017 0:08

T53o92m36á29š 48M80o56r35a39v88č73í63k 3817586323515

Nevím jestli jste si toho vědom, ale když jedete po lokálce stojí vás poplatky často víc než když jedete po moderním elektrifikovaném koridoru. Km je sice levnější, ale poplatky se zase dělí mezi více lidí, tudíž cestující 60 km/h po nějaké lokálce by měli platit víc než ti co cestují mnohem rychleji po koridoru.

+1/0
14.6.2017 0:15

M12i52r23e46k 26Z96á45v75o72d34n22ý 7712817170438

No, nechci se hádat, ale i když je pan Poláček vymínusovaný, tak pravdu má on. Údržba tratě na 300 km/h s mnoha tunely vyjde skutečně mnohonásobně více, než lokálka na 60 km/h, na kterou desetiletí nikdo nesáhne. A ani ten objem cestujících to nezachraní ;-)

+2/0
14.6.2017 8:37

P59e49t77r 24N83o88v93o47t53n78y 1621790501

Proč by nezachránil?

+5/0
14.6.2017 8:39

T28o60m84á81š 59M27o91r56a65v58č11í55k 3567606553245

Proč ne? Máte nějaká data? Pár let zpátky jsem viděl výpočty, pro nový moderní koridor a starou lokálku. Bohužel lépe vyšel oskm moderní koridor - bylo to cca 0,03 Kč oskm. Tudíž na 300 km neuvěřitelných 9 Kč;-) kdežto lokálka byla na oskm "Regionova" 0,06 Kč.

+1/0
14.6.2017 10:50

K68a84r52e32l 54B23l24á13h43a 1485626171159

A především se ten objem cestujících zase tak dramaticky nezvedne

0/0
14.6.2017 21:51

R68a67d62e26k 94J56a22n49a39t21a 9645256854932

Zvedne. I několikanásobně. VRT je schpna přwvzít 50% trhu v dané relaci. Připomínám, že podíl železnice na osobní přepravě v ČR je dnes cca 8%.

+2/0
14.6.2017 22:30

K90a76r67e36l 38B48l33á84h92a 1205576941159

Mám dojem, že to jsou jenom sny železniční loby, že všichni začneme jezdit železnicí :-/

0/0
14.6.2017 23:39

R46a80d48e20k 64J83a51n95a89t47a 9385606134422

Když se tak stalo na Západě, proč ne u nás? A že může železnice získat 50% podíl, je-li lepší než silnice, je ověřeno i v ČR - viz relace Praha-Ostrava.

+2/0
14.6.2017 23:57

L73u38k72á87š 17Š68m28a32h36e74l 2217344682814

Vy máte pocit, že vlak, při dlouhých brzdných drahách, jezdí u nás někde na rozhled? Víte, kolik stálo zabezpečovací zařízení třeba na trati 197?

+2/0
14.6.2017 10:05

R83o74m52a68n 98P51o75l67á90č11e98k 5406449975

Nevím, ale to už je v dopravě všeobecně zvykem, že se ZZ řeší po velkém průseru.

Největší proslední otravská tramvajová jednokolejka, kde se do nehody jezdilo podle JŘ bez jakéhokoli ZZ;-)

0/0
14.6.2017 19:28

J11i38ř38í 74P34r15ů58š55a 7295312505369

A kde jinde by měl zastavovat i to Ústí je spíš zbytečné.

+1/−6
13.6.2017 22:39

R85o23m54a72n 97P39o25l68á21č25e94k 5696619615

A já si myslel, že to musí zastavit aby tam někdo mohl nastoupit ;-D;-D

+2/0
13.6.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz