Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan jsou blíže, Němci s nimi souhlasí

Německé ministerstvo dopravy spočítalo, že se jim vyplatí postavit novou vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy s tunelem pod Krušnými horami. V plánování rychlých železničních spojení v Česku se jedná o zásadní posun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59a81r36e64l 47B35l54á79h19a 1655696121269

Na internetu jsem našel odhadovanou cenu za tu trať: 5 mld EUR, tedy cca 135 mld Kč ovšem v Českém provedení by to mohlo být někde mezi 160-170 mld. Není v tom započítána cena vlaků (zase údaj z internetu, cena kolem 800 milionů ... ale teď si nejsem, jistý, zda to není cena jednoho vlaku)

0/0
16.6.2017 21:22

K33a47r87e96l 93B95l32á10h48a 1315436211639

Jsme zvědav, co se vyrojí za problémy při stavbě toho tunelu ... tedy pokud by se vůbec začalo stavět ;-D

+1/0
14.6.2017 22:00

J96i23ř76í 78J19o62z73a 3108873940961

A kdo na te trati bude jezdit? DB nebo CD? Ja jen, ze kdyby chteli CD si koupit vlak ICE - Siemens Valero, tak jeho cena v rpce 2006 byla 34.500.000 €

0/0
14.6.2017 12:32

M92a73r33t29i35n 92R46u46z19i60c77k57a 1332698426637

Ja bych chtel E5 nebo E6 od Hitachi... :-)

0/0
14.6.2017 12:53

R75a61d21e60k 92J53a83n37a40t13a 9405556164382

Cena vysokorychlostních souprav přepočtená na sedadlo není výrazně vyšší než klasických a dopravci se vrátí díky vyšší cestovní rychlosti a tím i většímu kilometrickému proběhu souprav za den.

+3/0
14.6.2017 13:23

K25a44r51e89l 14B30l71á12h73a 1545846961119

Spíše by mohla otázka znít, kdo tím bude jezdit. Tedy přesněji o kolik více lidí tím bude jezdit. Tahle investice nemá šanci se zaplatit.

0/−3
14.6.2017 21:44

P12e28t65r 52P19e75t97r 6963482768443

Takze vlaky zrusime? Protoze pokud jde o ekonomiku tak se u nas nezaplati ani opravy na lokalkach do horni dolni

+2/0
14.6.2017 21:57

K14a49r89e94l 87B32l62á89h39a 1805446431159

To ne nezrušíme ... sám se pokouším začít zase více po letech využívat vlaky. Ale ty vlaky a všechno kolem se prakticky nikam neposunuly. (Snad Leo a ten druhý dopravce ... o kousek)

Takže podle mne by to chtělo investovat do stávající sítě aby se alespoň trochu zlepšila.

0/−2
14.6.2017 22:03

R42a65d22e90k 72J86a65n74a95t51a 9805196744602

A jak přesně si představujete "investice do stávající sítě"? Vždyť většina tratí je trasována před 100-150 lety podle tehdejších možností a potřeb.

Tak jako je nejefektivnější způsobem, jak zlepšit silniční síť, stavba dálnic, je nejefektibnějším způsobem, jak zlepšit železniční síť, stavba VRT.

+2/0
14.6.2017 22:26

K30a79r18e40l 75B66l17á85h63a 1395766231519

To jako udělat šíleně drahé spojení s Drážďanami se dvěma stanicemi u nás za stovky miliard korun?8-o

A kde budou pak peníze na modernizaci dalších stovek tratí?

0/−3
15.6.2017 0:02

R90a93d67e30k 67J84a59n20a52t62a 9175346614212

Kromě toho, že jste trochu mimo (nejde primárně o spojení se Drážďanami, nejde jen o dvě stanice a nejde o stovky miliard), tak jste mi neodpověděl na mou otázku.

+1/0
15.6.2017 0:26

K68a17r96e18l 85B22l71á41h19a 1315506671759

Podle vašich odpovědí je zřejmé, že máte za úkol dělat kladné odezvy na články týkající se železnice. Je to taktika, kterou používá spousta státních i nestátních organizací když se snaží protlačit nějaký svůj projekt..

A pokud jste vy alespoň trochu v obraze, tak umíte na svoji otázku z vašeho předchozího příspěvku odpovědět.

Jinak třeba k té ceně, ta se určitě vyšplhá na více než několik stovek miliard. Ale to vy budete zatloukat, zatloukat a zase zatloukat. Znám vaše odpovědi z jiných diskuzí o železnici, takž jsem si už udělal docela dobrý obrázek toho jaký způsob argumentace používáte. Na této diskuzi jste dva takoví ... i když si nejsem jist jestli se nejedná o jednu a tutéž osobu :-/.

0/−2
15.6.2017 12:18

R96a56d11e81k 24J58a44n73a80t38a 9315236344252

Jo, a oblíbená taktika, když se nedostávají argumenty, je označit oponenta za placeného diskutéra :-)

Ad cena: nevím jestli sledujte nedávné projekty na železnici, ale častý je spíš opak, viz Rokycany-Plzeň, která se vysoutěžila za výrazně nižší cenu, než odhadní.

A proč bych měl odpovídat na svou otázku, když jsem se ptal vás? A ptal jsem se vás proto, že byste při přemýšlení možná sám přišel na to, proč se mýlíte. Tak jako na to přišli na Západě - že opravovat 150 let staré nevhodně trasované tratě nakdě na venkově je nesmysl, efektivnější je nahradit je busem a soustředit se na roli železnice jako rychlé páteře, spojující větší města.

+1/0
15.6.2017 16:34

K49a77r26e10l 16B24l55á48h77a 1665316901119

Jenomže všude asi nepůjdou dělat rychlotratě a ty staré se také nějak budou využívat a tedy je nutné je nějakým vhodným způsobem modernizovat.

A ty řeči, že je něco levnější než se původně myslelo ... to snad nemá ani cenu komentovat.

Zatím je všechno většinou dražší! Akorát se něco neřekne, takže to může vypadat jako levnější ... častý případ.

A jestli jste se ptal na to, co modernizovat? třeba samotné vlaky (nemyslím tím ani tak Leo). A co třeba udělat na České Budějovice všude dvojkolejku? Co třeba udělat něco s nádražími, která jsou v mnoha případech mizerná? Co třeba zlepšit internetovou aplikaci na kupování jízdenek? Co třeba zajistit aby hlášení, kam přijede vlak byla alespoň tu čtvrt hodinu před jeho příjezdem ... raději ještě dříve? atd...

Ve finále budou peníze na jednu rychlodráhu, která se nezaplatí ani za 20 let a ostatní dráhy budou jako v minulém století.

0/−1
15.6.2017 23:16

K79a59r83e46l 78B98l18á61h62a 1515806911749

A to jak ze sebe sypete jednu informaci za druhou svědčí o tom, že nejste jenom normální "fanda" železnic ... proto jsem si jist, že jste napojen na tu železniční loby daleko více, než jste ochoten přiznat.

0/−2
15.6.2017 23:18

K26a46r86e78l 74B94l60á95h31a 1635926301439

Jenom tak pro zajímavost (když máte takové dobré a zaručené informace ze zdroje), kolik se předpokládá, že bude stát ten tunel na trati Praha - Drážďany, kolik se předpokládá, že bude stát jeho údržba, kolik bude stát celá ta trať Praha - Drážďany, kolik se v současné době převeze lidí za den a kolik se předpokládá, že bude jezdit tím rychlovlakem denně lidí?

0/0
15.6.2017 23:22

M53a29t58ě77j 44V60o33n57d64ř24i95č90k51a 4244250638866

V první řadě doufám, že já nejsem ten 2. placený diskutér :)

Vezmu to pěkně popořadě.

Samozřejmě se všude nebudou dělat rychlotratě a ty staré se budou modernizovat. Stejně jako se staví dálnice a silnice se modernizují (narozdíl od dálnic rychlotratě je EU ochotna spolufinancovat z více než 80%).

Levnější než se myslelo - komentujte si to nebo ne, to je vaše věc. Ale je to fakt.

Nechápu, proč míchate infrastrukturu s vozovým parkem a dalšími prvky dopravy, což je naprosto zcestné, ale budiž. Samotné vlaky se samozřejmě mldernizují, namátkou máme nové (/mldernizované) soupravy do Českych Budějovic, Chebu, Domažlic, Brna, Ostravy... a dále na spousta regionálních linkách.

Na nádražích se samozřejmě také pracuje, namátkou Karlovy Vary, Plzeň, planují se České Budějovice.

Nevím, co by se mělo řešit s internetovou aplikací na nákup jízdenek (Můj vlak), která dostala mnohá ocenění.

Nevím, proč by měl být vlak hlášen čtvrt hodiny předem, ale toužíte-li po tom, pak pouze stačí zatlačit na SŽDC.

Nezlobte se, ale jako placený diskutér vypadáte spíše vy, protože hledáte sebeabsurnější argumenty (neb těch smysluplnějších už se jaksi nedostává) pro to, jen aby se VRT nestavěla.

0/0
16.6.2017 8:19

K36a45r18e41l 97B19l60á97h90a 1355396141589

Tak vás zrovna jsem neuvažoval za placeného diskutéra :-).

Mě vadí na panu Janatovi a panu Moravčíkovi to, že všechny ty modernizace obhajují za každou cenu a nepřipustí žádné mínus. A při tom tahle problematika má řadu plusů a i mínusů ale oni žádný z těch mínusů neuvádějí. Všechno, co by se mohlo zdát jako mínus buď vůbec neřeknou nebo zlehčují. Ten způsob jejich argumentace velice připomíná mnoho takových dialogů nejenom tady na iDnes ale i z reálného života.

Předně chci napsat, že by se mi rychlostní železnice líbila. Jediné, a to podstatné vidím její cenu. Vzhledem k tomu, že tento stát má docela omezené finance (mohli bychom dlouze diskutovat proč tomu tak je: neschopnost lidí, rozkrádání, atd.), takže pokud se budou muset získat peníze na nějakou stavbu, tak to bude na úkor jiných projektů (tím nemyslím jenom v oblast železnice, namátkou třeba školství, zdravotnictví, důchodci, silniční doprava) Docela častý protiargument je ten, že nám na to EU dá. Jenomže ono to nebude zadarmo. Je to ostatně vidět, že EU toho "žolíka" dotací vytahuje čím dál tím častěji, prostě nás tím vydírají. Já jsem proto proti dotacím ze strany EU.

To jestli mne považujete za placeného diskutéra je absurdní, protože já tady nelobuji za něco jiného. A jestli se někomu zdají být cenové argumenty málo, pak je chyba spíše u něho, protože cena je jeden z mínusů, které proti těmto stavbám stojí.

Proto jsem dal panu Janatovi (případně vám) dotazy, kolik by konkrétně měla tato stavba stát, kolik by stál samotný tunel, jestli jsou už nějaké geologické sondy, jestli to půjde vůbec technicky v tom nestabilním podloží nebo někde hlouběji realizovat atd. Dále by mě zajímal počet lidí, které tato trať (Ústí- Praha) převeze a o jakém navýšení počtu přepravených osob uvažuje. Kolik by stála údržba takovéto trati. Zda jsou všechny pozemky vykoupené.

To že míchám všechno dohromady jsem snad také vysvětlil

0/0
16.6.2017 10:56

K94a90r25e45l 55B87l13á84h17a 1295686261619

Třeba v té internetové aplikaci není u vagonu vidět, kterým směrem jede. Dále není shoda v hlášení délky zpoždění mezi internetovým portálem a informací na nádraží (rozdíl byl třeba 20 minut!, když jsem jel z Ústí do Prahy)

Jiný problém: konkrétní nástupiště bylo třeba nahlášeno 5 minut před příjezdem vlaku. A všichni včetně starších lidí pak z kufry běží skrz podchody aby to stihli. Na samotném nástupišti pak nebyl vlak vyznačen vůbec.

0/0
16.6.2017 11:11

A32d90a86m 33Ž80í45d42e44k 8375572225123

tricetikilometrovy tunel .... damy a panove, to se teda vsichni v praci zapotime, nez to v ceskych podminkach vykopeme a hlavne zaplatime .... takovy tunel

0/−5
14.6.2017 8:34

R54a20d96e78k 52J34a93n53a15t28a 9145756164672

Proč by ne? V Rakousku jsou teď rozestavěné hned tři takové dlouhé tunely. A nezapomeňte, že se jedná o společný projekt s Němci, tunel prochází státní hranicí.

+3/0
14.6.2017 13:24

K36a60r11e28l 25B48l25á46h85a 1695206671549

Tam by byla jediná šance, kdyby to celé zaplatila EU

0/0
14.6.2017 21:47

J92i70r24k66a 43D13v42o10ř77á16k 4155630933748

Některé stavby (koridorizace) platila EU z 85%, ale to jistě víte.

0/0
19.6.2017 10:32

M71i55r13e86k 21Z26á22v18o80d42n18ý 7412727860188

Jako super, ale pro trať Přerov - Brno nebylo potřeba s žádným jiným státem jednat a stát stejně přešlapuje na místě a neví, jestli rychlovláček na 200 nebo na 300 km/h. A jelikož se neumí rozhodnout, tak raději nepostaví nic :)

+3/0
14.6.2017 8:32

P33e36t67r 83P79e10t81r 6903602708713

No prave. Dokud v tom budou zamotani nemci tak je aspon nejaka sance, ze to dojde k realizaci.

+1/0
14.6.2017 21:58

V73í67t 58H54r94u64b31e73š 2520893828

To zas bude ostuda až budou mít Němci hotovo včetně 20km dlouhého tunelu a u nás se teprve začno vykupovat pozemky.

+6/0
14.6.2017 8:19

R82a97d51e41k 84J89a80n58a12t40a 9555916534782

V Německu jsou při stavbých VRT podobné problémy jako u nás - zdlouhavá příprava, hustě obydlené území.

Rychle VRT díky organizaci a legislativě umí stavět Španělsko a částečně i Francie.

+2/0
14.6.2017 13:32

M46i78c24h73a89e63l 51C25h49a52r54v58á36t 9469538203972

Ta věc na obrázku vypadá hnusně...:-/

+2/−4
14.6.2017 7:48

K44a27r50e53l 69B42l47á24h91a 1195126671409

Tak mě se to zase docela líbí.

0/0
14.6.2017 21:53

Z27d74e15n74e58k 84N16o98v61o35h40r66a58d98s85k36ý 6621434150915

Až to u nás konečně dostaví tak se zjistí že kabely nejsou odolné proti vodě a troleje ze dřeva ...

+4/−1
14.6.2017 5:33

R41o21m73a13n 34P76o45l75á59č96e53k 5496579185

VRT je jedna věc. Druhá je, aby tím někdo jezdil... Už ted vlak vyjde na 1700 zpáteční ve dvou lidech.. Radši nechci vidět kolik se bude účtovat za VRT...

Resp pokud vezmu německé ceny tak cca 200 km s ICE začíná na 29 EUR, ale spíš tam svítí cena 59 - 79 EUR...

Navíc naplní se pokud bude vlak stát v Praze a pak až v Ústí?

+4/−8
13.6.2017 22:25

T34o79m52á60š 87M67o13r97a81v90č19í86k 3207436603875

Cena nemůže být větší než je teď, protože se těmi tunely zkrátí a bude více efektivní.

+6/0
13.6.2017 22:30

R39o75m96a75n 97P16o10l12á50č80e48k 5406499635

Ale tak náklady na udržení provozu ICE a současné trati taky budou trochu jinde;-)

+1/−6
13.6.2017 22:35

T80o90m18á49š 73M16o82r11a55v46č88í43k 3387826923475

Té trati je snad jedno, jestli po ní jede nákladní nebo osobní 160 km/h;-) Rychlovlak je sice o něco dražší, ale zase efektivně využívá čas. Dražší by to být nemělo, nedává to smysl.

+5/0
13.6.2017 23:05

R66o12m24a70n 67P77o52l80á20č27e78k 5506209175

Pokud řešíme VRT 200 +

1) Vyšší forma zabezpečovacího zařízení.

2) Cena samotného vlaku

3) Údržba samotné trati... Na trati budou dva dlouhé tunely...

+1/−4
13.6.2017 23:38

T28o71m58á27š 20M27o77r70a69v53č15í37k 3297596863645

Řešíme VRT.

1) pomalejší vlaky platí za trať méně? 2) Cena je o něco vyšší, ale zase se obrátí vícekrát a trať bude kratší 3) pomalejší vlaky platí za trať méně? Bude snad rozdíl, zda se po trati pojede 300 nebo 250 nebo 200 km/h?

+4/0
13.6.2017 23:48

R77o27m18a13n 24P46o25l78á95č12e48k 5376399555

1) Reálně ano, protože lokálka kde jede vlak ráno tam a večer zpátky lze zabezpečit pouze jízdním řádem a jede rychlostí co umožnuje jízdu na rozhled jako v autě. Koridor na 160 má návěstidla, trat nad 200 už je bez návěstidel, protože se info posílá přímo do vlaku. A čím složitější tím dražší i na údržbu...

2) Tohle je ovšem na objednatelích dopravy a to může být i několik států a na umění tvůrců grafikonů.

3) Viz výše. Bude sakra velký...Normy, bezpečnost atd.

+1/−4
14.6.2017 0:03

T37o42m89á47š 28M26o83r20a72v74č68í94k 3427696653405

Takže ta trať se nějak transformuje pokud po ní pojede Leoexpress 190 km/h do nějaké pomalejší tratě do 200 km/h? ;-D Dal bych za to ruku do ohně, že poplatek bude stejný pro všechny, kdo pojedou po této stejné trati, která se nebude transformovat jako transformátor - pokud tedy nepočítám nákladní dopravu. Navíc ta trať bude kratší, tudíž se ušetří na zaplacených kilometrech. Ale je pravda, že nejsem expert na poplatky.

0/0
14.6.2017 0:08

T58o92m93á54š 49M60o41r17a92v81č56í79k 3317176783505

Nevím jestli jste si toho vědom, ale když jedete po lokálce stojí vás poplatky často víc než když jedete po moderním elektrifikovaném koridoru. Km je sice levnější, ale poplatky se zase dělí mezi více lidí, tudíž cestující 60 km/h po nějaké lokálce by měli platit víc než ti co cestují mnohem rychleji po koridoru.

+1/0
14.6.2017 0:15

M41i23r26e72k 46Z80á40v70o80d66n54ý 7432437280148

No, nechci se hádat, ale i když je pan Poláček vymínusovaný, tak pravdu má on. Údržba tratě na 300 km/h s mnoha tunely vyjde skutečně mnohonásobně více, než lokálka na 60 km/h, na kterou desetiletí nikdo nesáhne. A ani ten objem cestujících to nezachraní ;-)

+2/0
14.6.2017 8:37

P55e23t64r 53N55o42v83o16t76n10y 1821540461

Proč by nezachránil?

+5/0
14.6.2017 8:39

T69o14m88á64š 95M27o63r28a53v91č92í76k 3617336733825

Proč ne? Máte nějaká data? Pár let zpátky jsem viděl výpočty, pro nový moderní koridor a starou lokálku. Bohužel lépe vyšel oskm moderní koridor - bylo to cca 0,03 Kč oskm. Tudíž na 300 km neuvěřitelných 9 Kč;-) kdežto lokálka byla na oskm "Regionova" 0,06 Kč.

+1/0
14.6.2017 10:50

K15a97r72e73l 76B10l65á65h62a 1325176561169

A především se ten objem cestujících zase tak dramaticky nezvedne

0/0
14.6.2017 21:51

R48a71d62e36k 93J10a75n76a88t46a 9265636844112

Zvedne. I několikanásobně. VRT je schpna přwvzít 50% trhu v dané relaci. Připomínám, že podíl železnice na osobní přepravě v ČR je dnes cca 8%.

+2/0
14.6.2017 22:30

K30a70r76e93l 19B20l32á70h12a 1205796681689

Mám dojem, že to jsou jenom sny železniční loby, že všichni začneme jezdit železnicí :-/

0/0
14.6.2017 23:39

R47a32d12e73k 19J17a21n14a30t39a 9495666324972

Když se tak stalo na Západě, proč ne u nás? A že může železnice získat 50% podíl, je-li lepší než silnice, je ověřeno i v ČR - viz relace Praha-Ostrava.

+2/0
14.6.2017 23:57

L15u26k60á56š 19Š91m97a45h94e85l 2387974462834

Vy máte pocit, že vlak, při dlouhých brzdných drahách, jezdí u nás někde na rozhled? Víte, kolik stálo zabezpečovací zařízení třeba na trati 197?

+2/0
14.6.2017 10:05

R77o68m52a55n 35P41o37l54á86č71e16k 5566729965

Nevím, ale to už je v dopravě všeobecně zvykem, že se ZZ řeší po velkém průseru.

Největší proslední otravská tramvajová jednokolejka, kde se do nehody jezdilo podle JŘ bez jakéhokoli ZZ;-)

0/0
14.6.2017 19:28

J98i40ř36í 36P85r22ů27š54a 7505622705759

A kde jinde by měl zastavovat i to Ústí je spíš zbytečné.

+1/−6
13.6.2017 22:39

R69o12m37a26n 45P21o69l37á35č60e86k 5936419905

A já si myslel, že to musí zastavit aby tam někdo mohl nastoupit ;-D;-D

+2/0
13.6.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.