Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan jsou blíže, Němci s nimi souhlasí

Německé ministerstvo dopravy spočítalo, že se jim vyplatí postavit novou vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy s tunelem pod Krušnými horami. V plánování rychlých železničních spojení v Česku se jedná o zásadní posun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a40r64e40l 45B13l91á58h69a 1985126361339

Na internetu jsem našel odhadovanou cenu za tu trať: 5 mld EUR, tedy cca 135 mld Kč ovšem v Českém provedení by to mohlo být někde mezi 160-170 mld. Není v tom započítána cena vlaků (zase údaj z internetu, cena kolem 800 milionů ... ale teď si nejsem, jistý, zda to není cena jednoho vlaku)

0/0
16.6.2017 21:22

K59a18r91e96l 94B36l41á79h50a 1975296281249

Jsme zvědav, co se vyrojí za problémy při stavbě toho tunelu ... tedy pokud by se vůbec začalo stavět ;-D

+1/0
14.6.2017 22:00

J29i44ř35í 71J97o98z31a 3618823810401

A kdo na te trati bude jezdit? DB nebo CD? Ja jen, ze kdyby chteli CD si koupit vlak ICE - Siemens Valero, tak jeho cena v rpce 2006 byla 34.500.000 €

0/0
14.6.2017 12:32

M33a79r23t14i23n 44R60u52z13i59c21k92a 1712698576237

Ja bych chtel E5 nebo E6 od Hitachi... :-)

0/0
14.6.2017 12:53

R75a66d63e41k 61J13a21n53a83t65a 9715136754942

Cena vysokorychlostních souprav přepočtená na sedadlo není výrazně vyšší než klasických a dopravci se vrátí díky vyšší cestovní rychlosti a tím i většímu kilometrickému proběhu souprav za den.

+3/0
14.6.2017 13:23

K53a18r19e72l 77B80l17á95h53a 1785106291959

Spíše by mohla otázka znít, kdo tím bude jezdit. Tedy přesněji o kolik více lidí tím bude jezdit. Tahle investice nemá šanci se zaplatit.

0/−3
14.6.2017 21:44

P61e45t61r 94P47e27t85r 6273482488303

Takze vlaky zrusime? Protoze pokud jde o ekonomiku tak se u nas nezaplati ani opravy na lokalkach do horni dolni

+2/0
14.6.2017 21:57

K87a30r30e11l 20B50l73á13h38a 1365916561619

To ne nezrušíme ... sám se pokouším začít zase více po letech využívat vlaky. Ale ty vlaky a všechno kolem se prakticky nikam neposunuly. (Snad Leo a ten druhý dopravce ... o kousek)

Takže podle mne by to chtělo investovat do stávající sítě aby se alespoň trochu zlepšila.

0/−2
14.6.2017 22:03

R19a66d45e69k 90J11a91n38a85t18a 9665446744922

A jak přesně si představujete "investice do stávající sítě"? Vždyť většina tratí je trasována před 100-150 lety podle tehdejších možností a potřeb.

Tak jako je nejefektivnější způsobem, jak zlepšit silniční síť, stavba dálnic, je nejefektibnějším způsobem, jak zlepšit železniční síť, stavba VRT.

+2/0
14.6.2017 22:26

K92a31r67e97l 98B38l18á53h81a 1285716431589

To jako udělat šíleně drahé spojení s Drážďanami se dvěma stanicemi u nás za stovky miliard korun?8-o

A kde budou pak peníze na modernizaci dalších stovek tratí?

0/−3
15.6.2017 0:02

R41a81d42e78k 23J96a41n16a27t96a 9845166964732

Kromě toho, že jste trochu mimo (nejde primárně o spojení se Drážďanami, nejde jen o dvě stanice a nejde o stovky miliard), tak jste mi neodpověděl na mou otázku.

+1/0
15.6.2017 0:26

K26a58r92e37l 54B58l40á17h67a 1685446901649

Podle vašich odpovědí je zřejmé, že máte za úkol dělat kladné odezvy na články týkající se železnice. Je to taktika, kterou používá spousta státních i nestátních organizací když se snaží protlačit nějaký svůj projekt..

A pokud jste vy alespoň trochu v obraze, tak umíte na svoji otázku z vašeho předchozího příspěvku odpovědět.

Jinak třeba k té ceně, ta se určitě vyšplhá na více než několik stovek miliard. Ale to vy budete zatloukat, zatloukat a zase zatloukat. Znám vaše odpovědi z jiných diskuzí o železnici, takž jsem si už udělal docela dobrý obrázek toho jaký způsob argumentace používáte. Na této diskuzi jste dva takoví ... i když si nejsem jist jestli se nejedná o jednu a tutéž osobu :-/.

0/−2
15.6.2017 12:18

R33a33d58e77k 34J26a18n97a16t27a 9195666154652

Jo, a oblíbená taktika, když se nedostávají argumenty, je označit oponenta za placeného diskutéra :-)

Ad cena: nevím jestli sledujte nedávné projekty na železnici, ale častý je spíš opak, viz Rokycany-Plzeň, která se vysoutěžila za výrazně nižší cenu, než odhadní.

A proč bych měl odpovídat na svou otázku, když jsem se ptal vás? A ptal jsem se vás proto, že byste při přemýšlení možná sám přišel na to, proč se mýlíte. Tak jako na to přišli na Západě - že opravovat 150 let staré nevhodně trasované tratě nakdě na venkově je nesmysl, efektivnější je nahradit je busem a soustředit se na roli železnice jako rychlé páteře, spojující větší města.

+1/0
15.6.2017 16:34

K48a21r12e95l 64B50l96á36h20a 1125156741129

Jenomže všude asi nepůjdou dělat rychlotratě a ty staré se také nějak budou využívat a tedy je nutné je nějakým vhodným způsobem modernizovat.

A ty řeči, že je něco levnější než se původně myslelo ... to snad nemá ani cenu komentovat.

Zatím je všechno většinou dražší! Akorát se něco neřekne, takže to může vypadat jako levnější ... častý případ.

A jestli jste se ptal na to, co modernizovat? třeba samotné vlaky (nemyslím tím ani tak Leo). A co třeba udělat na České Budějovice všude dvojkolejku? Co třeba udělat něco s nádražími, která jsou v mnoha případech mizerná? Co třeba zlepšit internetovou aplikaci na kupování jízdenek? Co třeba zajistit aby hlášení, kam přijede vlak byla alespoň tu čtvrt hodinu před jeho příjezdem ... raději ještě dříve? atd...

Ve finále budou peníze na jednu rychlodráhu, která se nezaplatí ani za 20 let a ostatní dráhy budou jako v minulém století.

0/−1
15.6.2017 23:16

K51a23r83e57l 71B25l32á24h57a 1335696391579

A to jak ze sebe sypete jednu informaci za druhou svědčí o tom, že nejste jenom normální "fanda" železnic ... proto jsem si jist, že jste napojen na tu železniční loby daleko více, než jste ochoten přiznat.

0/−2
15.6.2017 23:18

K66a66r58e89l 57B45l88á35h17a 1585886431279

Jenom tak pro zajímavost (když máte takové dobré a zaručené informace ze zdroje), kolik se předpokládá, že bude stát ten tunel na trati Praha - Drážďany, kolik se předpokládá, že bude stát jeho údržba, kolik bude stát celá ta trať Praha - Drážďany, kolik se v současné době převeze lidí za den a kolik se předpokládá, že bude jezdit tím rychlovlakem denně lidí?

0/0
15.6.2017 23:22

M82a65t26ě15j 48V21o28n60d68ř85i13č31k54a 4264180388386

V první řadě doufám, že já nejsem ten 2. placený diskutér :)

Vezmu to pěkně popořadě.

Samozřejmě se všude nebudou dělat rychlotratě a ty staré se budou modernizovat. Stejně jako se staví dálnice a silnice se modernizují (narozdíl od dálnic rychlotratě je EU ochotna spolufinancovat z více než 80%).

Levnější než se myslelo - komentujte si to nebo ne, to je vaše věc. Ale je to fakt.

Nechápu, proč míchate infrastrukturu s vozovým parkem a dalšími prvky dopravy, což je naprosto zcestné, ale budiž. Samotné vlaky se samozřejmě mldernizují, namátkou máme nové (/mldernizované) soupravy do Českych Budějovic, Chebu, Domažlic, Brna, Ostravy... a dále na spousta regionálních linkách.

Na nádražích se samozřejmě také pracuje, namátkou Karlovy Vary, Plzeň, planují se České Budějovice.

Nevím, co by se mělo řešit s internetovou aplikací na nákup jízdenek (Můj vlak), která dostala mnohá ocenění.

Nevím, proč by měl být vlak hlášen čtvrt hodiny předem, ale toužíte-li po tom, pak pouze stačí zatlačit na SŽDC.

Nezlobte se, ale jako placený diskutér vypadáte spíše vy, protože hledáte sebeabsurnější argumenty (neb těch smysluplnějších už se jaksi nedostává) pro to, jen aby se VRT nestavěla.

0/0
16.6.2017 8:19

K18a95r31e61l 98B82l51á62h40a 1895516871939

Tak vás zrovna jsem neuvažoval za placeného diskutéra :-).

Mě vadí na panu Janatovi a panu Moravčíkovi to, že všechny ty modernizace obhajují za každou cenu a nepřipustí žádné mínus. A při tom tahle problematika má řadu plusů a i mínusů ale oni žádný z těch mínusů neuvádějí. Všechno, co by se mohlo zdát jako mínus buď vůbec neřeknou nebo zlehčují. Ten způsob jejich argumentace velice připomíná mnoho takových dialogů nejenom tady na iDnes ale i z reálného života.

Předně chci napsat, že by se mi rychlostní železnice líbila. Jediné, a to podstatné vidím její cenu. Vzhledem k tomu, že tento stát má docela omezené finance (mohli bychom dlouze diskutovat proč tomu tak je: neschopnost lidí, rozkrádání, atd.), takže pokud se budou muset získat peníze na nějakou stavbu, tak to bude na úkor jiných projektů (tím nemyslím jenom v oblast železnice, namátkou třeba školství, zdravotnictví, důchodci, silniční doprava) Docela častý protiargument je ten, že nám na to EU dá. Jenomže ono to nebude zadarmo. Je to ostatně vidět, že EU toho "žolíka" dotací vytahuje čím dál tím častěji, prostě nás tím vydírají. Já jsem proto proti dotacím ze strany EU.

To jestli mne považujete za placeného diskutéra je absurdní, protože já tady nelobuji za něco jiného. A jestli se někomu zdají být cenové argumenty málo, pak je chyba spíše u něho, protože cena je jeden z mínusů, které proti těmto stavbám stojí.

Proto jsem dal panu Janatovi (případně vám) dotazy, kolik by konkrétně měla tato stavba stát, kolik by stál samotný tunel, jestli jsou už nějaké geologické sondy, jestli to půjde vůbec technicky v tom nestabilním podloží nebo někde hlouběji realizovat atd. Dále by mě zajímal počet lidí, které tato trať (Ústí- Praha) převeze a o jakém navýšení počtu přepravených osob uvažuje. Kolik by stála údržba takovéto trati. Zda jsou všechny pozemky vykoupené.

To že míchám všechno dohromady jsem snad také vysvětlil

0/0
16.6.2017 10:56

K88a24r27e24l 57B64l64á67h75a 1345496321589

Třeba v té internetové aplikaci není u vagonu vidět, kterým směrem jede. Dále není shoda v hlášení délky zpoždění mezi internetovým portálem a informací na nádraží (rozdíl byl třeba 20 minut!, když jsem jel z Ústí do Prahy)

Jiný problém: konkrétní nástupiště bylo třeba nahlášeno 5 minut před příjezdem vlaku. A všichni včetně starších lidí pak z kufry běží skrz podchody aby to stihli. Na samotném nástupišti pak nebyl vlak vyznačen vůbec.

0/0
16.6.2017 11:11

A69d55a39m 61Ž33í18d12e19k 8775252665243

tricetikilometrovy tunel .... damy a panove, to se teda vsichni v praci zapotime, nez to v ceskych podminkach vykopeme a hlavne zaplatime .... takovy tunel

0/−5
14.6.2017 8:34

R78a23d82e93k 93J20a31n39a77t17a 9105916274342

Proč by ne? V Rakousku jsou teď rozestavěné hned tři takové dlouhé tunely. A nezapomeňte, že se jedná o společný projekt s Němci, tunel prochází státní hranicí.

+3/0
14.6.2017 13:24

K86a75r77e15l 78B73l14á92h37a 1445256421869

Tam by byla jediná šance, kdyby to celé zaplatila EU

0/0
14.6.2017 21:47

J32i35r23k89a 76D91v98o56ř93á22k 4455710263238

Některé stavby (koridorizace) platila EU z 85%, ale to jistě víte.

0/0
19.6.2017 10:32

M56i98r91e39k 72Z47á53v94o28d24n82ý 7152447840118

Jako super, ale pro trať Přerov - Brno nebylo potřeba s žádným jiným státem jednat a stát stejně přešlapuje na místě a neví, jestli rychlovláček na 200 nebo na 300 km/h. A jelikož se neumí rozhodnout, tak raději nepostaví nic :)

+3/0
14.6.2017 8:32

P16e82t12r 76P84e44t63r 6983112308273

No prave. Dokud v tom budou zamotani nemci tak je aspon nejaka sance, ze to dojde k realizaci.

+1/0
14.6.2017 21:58

V22í40t 59H41r61u72b91e50š 2780793468

To zas bude ostuda až budou mít Němci hotovo včetně 20km dlouhého tunelu a u nás se teprve začno vykupovat pozemky.

+6/0
14.6.2017 8:19

R66a33d43e40k 38J23a76n27a60t77a 9515576114812

V Německu jsou při stavbých VRT podobné problémy jako u nás - zdlouhavá příprava, hustě obydlené území.

Rychle VRT díky organizaci a legislativě umí stavět Španělsko a částečně i Francie.

+2/0
14.6.2017 13:32

M72i34c72h28a38e83l 19C34h37a62r51v88á44t 9219158293982

Ta věc na obrázku vypadá hnusně...:-/

+2/−4
14.6.2017 7:48

K30a12r14e62l 84B64l54á84h32a 1465376381759

Tak mě se to zase docela líbí.

0/0
14.6.2017 21:53

Z43d60e22n73e38k 39N60o22v64o12h28r16a55d90s82k36ý 6411144920865

Až to u nás konečně dostaví tak se zjistí že kabely nejsou odolné proti vodě a troleje ze dřeva ...

+4/−1
14.6.2017 5:33

R58o23m72a91n 56P44o71l30á39č92e71k 5136159385

VRT je jedna věc. Druhá je, aby tím někdo jezdil... Už ted vlak vyjde na 1700 zpáteční ve dvou lidech.. Radši nechci vidět kolik se bude účtovat za VRT...

Resp pokud vezmu německé ceny tak cca 200 km s ICE začíná na 29 EUR, ale spíš tam svítí cena 59 - 79 EUR...

Navíc naplní se pokud bude vlak stát v Praze a pak až v Ústí?

+4/−8
13.6.2017 22:25

T41o49m83á80š 36M50o73r24a97v65č76í34k 3187316933715

Cena nemůže být větší než je teď, protože se těmi tunely zkrátí a bude více efektivní.

+6/0
13.6.2017 22:30

R57o18m96a76n 63P77o57l92á67č81e48k 5776849335

Ale tak náklady na udržení provozu ICE a současné trati taky budou trochu jinde;-)

+1/−6
13.6.2017 22:35

T96o35m28á96š 77M19o44r83a69v31č66í28k 3297106873505

Té trati je snad jedno, jestli po ní jede nákladní nebo osobní 160 km/h;-) Rychlovlak je sice o něco dražší, ale zase efektivně využívá čas. Dražší by to být nemělo, nedává to smysl.

+5/0
13.6.2017 23:05

R16o39m80a55n 22P45o62l41á23č43e82k 5166569285

Pokud řešíme VRT 200 +

1) Vyšší forma zabezpečovacího zařízení.

2) Cena samotného vlaku

3) Údržba samotné trati... Na trati budou dva dlouhé tunely...

+1/−4
13.6.2017 23:38

T29o79m51á49š 57M78o57r53a52v45č78í89k 3357586973785

Řešíme VRT.

1) pomalejší vlaky platí za trať méně? 2) Cena je o něco vyšší, ale zase se obrátí vícekrát a trať bude kratší 3) pomalejší vlaky platí za trať méně? Bude snad rozdíl, zda se po trati pojede 300 nebo 250 nebo 200 km/h?

+4/0
13.6.2017 23:48

R54o59m67a49n 83P69o67l49á48č37e13k 5616779585

1) Reálně ano, protože lokálka kde jede vlak ráno tam a večer zpátky lze zabezpečit pouze jízdním řádem a jede rychlostí co umožnuje jízdu na rozhled jako v autě. Koridor na 160 má návěstidla, trat nad 200 už je bez návěstidel, protože se info posílá přímo do vlaku. A čím složitější tím dražší i na údržbu...

2) Tohle je ovšem na objednatelích dopravy a to může být i několik států a na umění tvůrců grafikonů.

3) Viz výše. Bude sakra velký...Normy, bezpečnost atd.

+1/−4
14.6.2017 0:03

T19o56m43á63š 90M84o72r17a63v35č19í91k 3957966483645

Takže ta trať se nějak transformuje pokud po ní pojede Leoexpress 190 km/h do nějaké pomalejší tratě do 200 km/h? ;-D Dal bych za to ruku do ohně, že poplatek bude stejný pro všechny, kdo pojedou po této stejné trati, která se nebude transformovat jako transformátor - pokud tedy nepočítám nákladní dopravu. Navíc ta trať bude kratší, tudíž se ušetří na zaplacených kilometrech. Ale je pravda, že nejsem expert na poplatky.

0/0
14.6.2017 0:08

T27o42m60á71š 92M35o37r98a73v76č43í72k 3597316293585

Nevím jestli jste si toho vědom, ale když jedete po lokálce stojí vás poplatky často víc než když jedete po moderním elektrifikovaném koridoru. Km je sice levnější, ale poplatky se zase dělí mezi více lidí, tudíž cestující 60 km/h po nějaké lokálce by měli platit víc než ti co cestují mnohem rychleji po koridoru.

+1/0
14.6.2017 0:15

M96i84r20e50k 50Z88á39v38o16d32n64ý 7872167210588

No, nechci se hádat, ale i když je pan Poláček vymínusovaný, tak pravdu má on. Údržba tratě na 300 km/h s mnoha tunely vyjde skutečně mnohonásobně více, než lokálka na 60 km/h, na kterou desetiletí nikdo nesáhne. A ani ten objem cestujících to nezachraní ;-)

+2/0
14.6.2017 8:37

P92e15t72r 21N75o15v51o54t30n33y 1701940861

Proč by nezachránil?

+5/0
14.6.2017 8:39

T34o51m46á92š 58M30o13r70a20v64č52í65k 3267976423145

Proč ne? Máte nějaká data? Pár let zpátky jsem viděl výpočty, pro nový moderní koridor a starou lokálku. Bohužel lépe vyšel oskm moderní koridor - bylo to cca 0,03 Kč oskm. Tudíž na 300 km neuvěřitelných 9 Kč;-) kdežto lokálka byla na oskm "Regionova" 0,06 Kč.

+1/0
14.6.2017 10:50

K17a49r97e78l 57B61l19á79h40a 1295466901629

A především se ten objem cestujících zase tak dramaticky nezvedne

0/0
14.6.2017 21:51

R55a61d44e77k 80J44a11n58a52t21a 9115686134712

Zvedne. I několikanásobně. VRT je schpna přwvzít 50% trhu v dané relaci. Připomínám, že podíl železnice na osobní přepravě v ČR je dnes cca 8%.

+2/0
14.6.2017 22:30

K10a43r28e31l 58B20l71á48h50a 1725846451429

Mám dojem, že to jsou jenom sny železniční loby, že všichni začneme jezdit železnicí :-/

0/0
14.6.2017 23:39

R11a54d70e39k 68J55a76n26a23t47a 9805376234942

Když se tak stalo na Západě, proč ne u nás? A že může železnice získat 50% podíl, je-li lepší než silnice, je ověřeno i v ČR - viz relace Praha-Ostrava.

+2/0
14.6.2017 23:57

L59u69k43á85š 25Š82m77a55h52e10l 2537684532234

Vy máte pocit, že vlak, při dlouhých brzdných drahách, jezdí u nás někde na rozhled? Víte, kolik stálo zabezpečovací zařízení třeba na trati 197?

+2/0
14.6.2017 10:05

R88o87m16a89n 11P55o60l73á64č59e90k 5976929505

Nevím, ale to už je v dopravě všeobecně zvykem, že se ZZ řeší po velkém průseru.

Největší proslední otravská tramvajová jednokolejka, kde se do nehody jezdilo podle JŘ bez jakéhokoli ZZ;-)

0/0
14.6.2017 19:28

J61i98ř48í 16P16r17ů82š12a 7985262955729

A kde jinde by měl zastavovat i to Ústí je spíš zbytečné.

+1/−6
13.6.2017 22:39

R71o28m17a69n 89P26o71l69á66č22e52k 5296239975

A já si myslel, že to musí zastavit aby tam někdo mohl nastoupit ;-D;-D

+2/0
13.6.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz