Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průměrný plat 47 tisíc. Přesto chce bratislavský závod VW poprvé stávkovat

Zaměstnanci slovenské divize německé automobilky Volkswagen vstoupí v úterý ráno do časově neomezené stávky. Oznámila to tamní odborová organizace, která se s vedením firmy nedohodla na růstu platů pro více než 12 000 zaměstnanců. Šlo by o první stávku v podniku od roku 1991, kdy Volkswagen začal podnikat na Slovensku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S38t97a85n70i61s63l23a32v 85M38i85n90a68r42o67v62i21č 2750345525283

Som z okolia BA a pracujem tam 22 rokov,tak vam mozem podat neskreslene info,a zacnem tym ze ano mame tam na priemer slovenskeho robotnika pekny plat hlavne kvoli roznym bonusom

13 q 14 plat a hosp.bonus ale vacsina lusi na pase ma cisty mesacny plat do 900 eur a potom tieto bonusy

Nie je to zle ale pracuju tam uz roky je to praca narocna zodpovedna a velakrat stresujuca.nevravim ze brutalne fyzicka narocna-to bolo kedysi kym neprisla

automatizacia priemer co uvadza podnik je jasne ze skresleny hlavne ludmi co su mimo pasu technikmi atd

Nastupny plat bez priplatkov je 677 eur hrubeho robotnik dosiahne max 7triedu za cca 10 rokov co je asi 1100 eur hrubeho

A teraz podme ku mne ja som technik mam 9 triedu zarobim mesacne 1300 cca euro cisteho so vsetkymi pripaltkami za nocne soboty nedele osobne a vedenie teamu

A ci je to vela alebo nie nech na vase osobne posudenie

Vyznam sa napr.v Kuke a Yaskawa

robotoch hydraulika pneumatika .som vodic na VZV vsetky mozne preukazy mam - zvaracsky viazacsky vysky plosiny atd

Simatic S7 diagnostika HW a SW a mnoho ineho + niekedy tazky stresnak stoji linka dlhsie ako 10 min

Zdravie si to odskace tiez ,pytame viac lebo mame pocit ze si zasluzime a ak odidu co je tiez alternativa pojdeme dalej ale aspon v tejto nasej gubernii ma.gule a zacina si za svoju pracu pytat adekvatne peniaze ,jasne riziko tu je

0/0
17.6.2017 7:28

I16r68e67n49a 90K93r70o90u81p81o27v71á 4510223347582

Pokud chtějí uvádět průměrný plat, tak hodinový (aby to nebtnalo díky přesčasům). A zvlášť dělníků a zvlášť nižšího a středního managementu. Jinak to může být jako v té anedkdotě o tom, že soused splivne k obědu husu a já nemám ani suchý brambr, ale statisticky jsme se oba dobře naobědvali.

0/0
15.6.2017 10:38

R82o97m65a82n 10P68o39l54á84č21e29k 5456219335

Tlačit na průměr 55 000 Kč je hodně krátkozraké...Ano ted si to možná vydoupou, ale pak klidně může němec začít přemýšlet o přesunu dál na východ až skončí životnost závodu... To sice nebude hned, ale do pár let to může nastat...

Navíc jestli pak odboráři budou ochotni i snižovat, až nastane zase krize v automobilovém průmyslu...

+5/−3
14.6.2017 23:42

M46i12c17h61a20l 91R26a13k 3223726295613

A že Vy byste si přál, abychom otročili i dále bez odporu Němcům za třetinové mzdy 27 let po 1989? Neplatí si Vás?

0/0
15.6.2017 10:00

M93a55r13t72i96n 90K54o37l62a92c36e86k 5459157983383

To jako do Rumunska kde v Dacii už teď berou cca v přepočtu 30 000,-? Nebo rovnou na Ukrajinu?

0/0
15.6.2017 17:05

J94i15ř82í 50S54c70h58w80a68c43h 8608244658656

proč bychom si neřekli rovnou o 16 procent? Trochu si zastávkujeme a oni povolí.

A příští rok to zvopákneme....

Dřív jak za tři roky to tady nezavřou(nepřestěhují)....;-(

0/0
14.6.2017 21:30

D94a52v19i79d 16P44e97t80r 7470316540655

Bohužel je to tak, že kdo chce mít jako zaměstnanec vysoce nadstandardní příjmy musí se "hlasitě" ozvat. Sám bych toho bohužel kdysi nebyl schopen a teď už to nepotřebuji (mám vysoké příjmy jako OSVČ). Slováci mají větší odvahu a proto budou brzy jejich platy vyšší než ty v ČR.

+10/−4
14.6.2017 19:59

P94e82t18r 80T73v73r85d27ý 5734277665465

takže slováci se po 10 letech ozvali a už jsou ti nejstatečnější;-D

+3/0
14.6.2017 20:58

D20a48v84i53d 91P37e57t93r 7220966370405

Myslím spíše jinou věc, kdyby se u nás ozval kolektiv s průměrným platem 47 000 Kč, že chce přidat dalších 16%, tak by je všichni kritizovali a proto by se někdo takový kolektiv spíše neozval.

+2/0
14.6.2017 21:07

P44e35t35r 91T93v95r33d44ý 5294107145635

S jídlem roste chuť, když máš 30000 tis, po 5 letech si myslíš, že si zasloužíš více. Mimochodem jak píšou, v té fabrice se nestávkovalo od r.1991.

+4/0
14.6.2017 21:22

R96o60m61a86n 50P78o48l30á35č51e43k 5956949225

Jenže u Vás počítám velkou přidanou hodnotu ve Vaši práci;-) To u pásového dělníka moc není...

0/−1
14.6.2017 23:29

V37á54c92l95a71v 81Š84u80b49r39t 9477603348797

Dobre Zoroslav!;-)

0/0
14.6.2017 19:23

K30a42r11e90l 48N80e89d93o76p94i16l 7718286889204

Ja bych VW nešetřil. Nejméně 50000% navíc, dovoz do práce limuzinou, firmou placené milenky a milence, každé ráno místo pichacek přípitek pravým šampaňským a na konci směny osobní poděkování předsedou představenstva celé VW group. Na každém pracovišti fotbálek a cigarety zdarma!

+2/−6
14.6.2017 18:32

J18a83k91u95b 97S82e95k89e35r13a 6416800226795

To je Vas sen?

+3/0
14.6.2017 18:47

P22e56t12r 27N24a49j14d19e41k 7147566413461

Pár km od od rakouských hranic není důvod makat za východoevropskou mzdu. Držím palce stávkujícím.

+15/−2
14.6.2017 18:23

J60a26n 11N64o19v66á90k 9395308634685

1800 euro měsíčně určitě není běžná východoevropská mzda.

+6/0
14.6.2017 19:01

V37l81a47s46t21i65m44i48l 18Š81t96e82c58h68e10r 1745705139745

Pokud berou 47 000 Kč měsíčně,tak si v Rakousku už moc nepomohou.

+5/0
14.6.2017 19:12

V59á91c51l50a58v 38Š18u12b75r70t 9547873818367

Nejspis berou podstatne mene.

+6/−1
14.6.2017 19:22

R48o58m85a67n 66P71o30l48á22č91e38k 5776289285

Viděl jste někdy svoji výplatní pásku? :D.

Do statistické mzdy se počítá prakticky všechno. Stravenky, příspěvky na ŽP/PP atd.

Takže nejspíš jim do toho počítají i jednorázové bonusy atd.

0/−3
14.6.2017 23:35

M15a50r66t26i68n 27K88o19l44a40c95e86k 5819567413713

postačí napsat, že jde o roční hrubý příjem vydělený 12 měsíci. Takže veškeré zdanitelné bonusy.... A co má být, tak se to počítá všem.

+1/0
15.6.2017 17:08

V46l36a18d10i32m30í50r 87F12i45b12i38g53e38r 5584301601894

Jsou v tom započteny příplatky za přesčas a mimořádné směny. Když se to očistí, tak by to asi tak bombasticky nevypadalo.

0/−1
15.6.2017 10:26

P82a70v30e87l 71N23o18v59á49k 4513368705841

Co s tím má společného vzdálenost, pokud náhodou nejste mim? Německy mluví zlomecek lidí...

0/−1
14.6.2017 19:01

J48a90n 79N29o90v50a19k 5271817299254

Tak moji kamosi pracuji v Nemecku jako ridici a ani jeden neumi nemecky jen anglicky.Rikali,ze nemaji nejmensi problem.Sef a dispeceri s nima mluvi vzdy anglicky a kde prijedou tak se taky vzdy domluvi.To jen Vy mate predstavu, ze to je jako u nas,ze se nikdo nedomluvi jinak nez rodnou cestinou.

0/0
14.6.2017 19:30

J38i65ř80í 86S79c90h11w46a65c31h 8668574118256

nejspíš proto, že tam pracují za minimální mzdu a ostatní (Němci) je za to nenávidí....

+2/0
14.6.2017 21:17

D48a46v85i24d 70P11e46t74r 7740266890615

V Bratislavě, kousek od Vídně umí německy určitě více lidí (zvlášť ti co pracují pro VW), než v průměru u nás. Navíc do Vídně lze denně dojíždět, takže můžete mít rakouský plat a slovenské náklady na život.

+1/−3
14.6.2017 20:03

R57o38m39a19n 79P65o87l11á71č42e57k 5366719685

Proč by to dělali, když už ted pracují za průměrný rakouský plat ;-)

+2/0
14.6.2017 23:44

P59e35t33r 29N27a34j32d27e74k 7127716403671

Já taky mnohem líp mluvím anglicky než německy a přesto jsem si v Bavorsku našel práci.

0/0
14.6.2017 21:03

R57o23m90a89n 16S69m89a38t52a18n35a 6215862917238

Hlavne vyrábajú luxusné Audi Q7, Porsche Cayenne a Touaregy + chassy na Bentley Benayga. Tam sú iné marže a zisky na 1 vozidlo. Len motor na Q7 má vyššiu cenu ako celá Fábia. Kolegovia z nemeckých závodov berú podstatne viac. Pokiaľ majú v BA vysokú produktivitu práce v rámci koncernu, mal by sa VW viac podeliť o zisk v prospech zamestnancov. Pokiaľ je na Západnom Slovensku prakticky nulová nezamestnanosť (kto chce, dávno pracuje), teraz je ten správny tlak na vymanenie sa z nízkych platov. Inak ostaneme stále lacnou pracovnou silou.

+3/−3
14.6.2017 19:03

J24a75n 14N38o86v97a41k 5851497519954

Jednou se Nemci seberou a presunou to do Rumunska.Nemaji nejmensi duvod Slovakum platit vetsi mzdy.Vsechen vyvoj probiha stejne v Reichu a vyrobni technologie prestehujou za par dnu.Vyrobnich zavodu automobilek je na malem zapad.Slovensku uz moc,takze se budou o tech par zamestnancu prat a nebudou ochotne platit vyssi mzdy a podle mne brzo nektery zavod skonci a presune to jinam.Ostatne zakaznikum je uplne jedno jestli se Q7 vyrobi na SR nebo v Rumunsku.Kdyz jsem Nemcum rikal, ze SR na hlavu vyrobi nejvic aut, tak na me cumeli jak na blazna,ze jak je to mozne,vzdyt neznaji zadnou slovenskou znacku aut.

+2/−2
14.6.2017 19:22

P72e37t35r 21N63a17j17d34e29k 7527586513661

Kdyby tohle platilo, tak už jsou dávno všechny západoevropské automobilky přestěhované na východě. Tahle přip*stranost je přesně ten důvod, proč je Čechistán podle jisté americké ratingové agentury ohodnocen jako rozvojová země.

+4/−2
14.6.2017 21:15

J30i11ř78í 30S81c25h92w15a46c39h 8148604358676

to samozřejmě platí, proč by jinak německý automobilky cokoliv vyráběly mimo Německo... proč by Adidas nebo Puma cokoliv vyráběli mimo Německo, nebo mimo Evropu. Proč by Apple vyráběl cokoliv mimo Ameriku....

+2/−1
14.6.2017 21:24

P11e80t59r 80N15a49j63d73e26k 7117276963701

Kdybych si tyhle nesmysly říkal, tak nikdy nebudu mít odvahu říct si o vyšší plat. Protože bych měl strach, že mě šéf vyhodí a nechá si Frantu, který se spokojí s málem. Takhle to v životě nefunguje. Kdo si otevře hubu, má se dobře. Kdo drží hubu, má se blbě.

+5/−1
14.6.2017 21:50

D14u79š67a92n 71D27i61t71r65i95c62h 3648676363139

To asi pravda, ale otázkou je zda je to dobře;-)

0/0
15.6.2017 7:33

R66o89m95a17n 13S80m48a32t48a92n76a 6455262657378

Je rozdiel presunúť výrobu topánok a presunúť obrovskú modernú automobilku so svojimi subdodávateľmi niekam ďaleko od hlavných trhov. To by boli pekné škody. Stále sú mzdy na Slovensku nižšie ako v Nemecku a stále je Rumunsko moc ďaleko od Západnej Európy.

0/0
16.6.2017 8:38

R61o29m64a28n 31S10m66a71t20a87n18a 6155392247628

Jan Novák, dnes sa už vývoj pre nový model automobilky zadáva priamo subdodávateľom. Automobilka predstaví víziu, model a špecifikácie, jednotlivé dizajnérské oddelenia urobia na platformách karosárske verzie pre danú značku a dodávateľ komponentov (sedadlá, svetlá, palubové a káblové systémy, ....) urobia návrhy, prototypy a po schválení sa môže urobiť predsériová výroba. Doba Š120L je už dávno preč. Takto funguje aj Škoda. Celý ten jej "vývoj" je len napasovanie koncernovej platformy do navrhnutej karosérie. Kopec kresličov. Raz ma jeden optimista od vás presviedčal, že Škoda vyvíja motory pre celé VW ;-D Nakoniec z toho bolo testovacie stredisko motorov, ktoré zaplatila z polovice vláda ČR. Nemci si nedymia do krajiny a "vývojári" zapisujú údaje zo zapnutých prototypov VW motorov.

0/0
16.6.2017 8:46

J28a49n 81N37o69v59a20k 5301897679334

Pane Smatana,ja za to nemuzu,ze na SR nemate vubec zadnou historii automobiliveho prumyslu,ale proto se nemusite obouvat do Skody.Asi Vam uspech ceske znacky lezi pekne v zaludku ze?Ja jsem vubec Skodu nezminoval a Vy ji tady zacnete hanit.Smesne.Naopak jsem psal,ze vsechen vyvoj probiha stejne v Reichu,tim je mysleno Nemecko,jestli jste to nepochopil.Muj prispevek byl o tom,ze montovnu v Bratislave muze VW presunout radeji do Rumunska nez by jim meli zvysovat tak zasadne platy.A taky o tom,ze zakaznikum to nebude vubec vadit,protoze ani dnes nikdo nevi,ze jejich Q7 smontovali na SR.Vy se tu dmete pychou,ze Slovaci vyrabeji Q7,TouragyCayenny atd. ,ale jste timto k smichu.Na zapade nikdo nevi,ze Slovaci montuju nejake auta pro zahranicni znacky.Myslim,ze nevi ani kde je Slovensko a to bohuzel uz v Nemecku.A ta Vase Skoda, bude vzdy vnimana jako ceska znacka na celem svete,ikdyz ji vlastni nemci.Tak jako je Volvo svedske ne cinske,Lambo italske ne nemecke atd.Ja osobne bych si Skodu nekoupil,nemel jsem nikdy nic jineho nez Mercedes,ale jako Cech jsem na jeji uspech hrdy.A rikejte si co chcete nic na tom nezmenite.Nemci meli o Skodu zajem uz v 80.letech,protoze znali jeji historii a ve vychodni evrope to byla pro ne top znacka,protoze vyvijela svoje vlastni auta.Ne pouze licencni vyrobu jako jine automobilky za zeleznou oponou.

0/0
17.6.2017 20:44

P40e45t54r 77T50v26r54d98ý 5684117455135

Na západním Slovensku není nulová nezaměstnanost . ale je nizká, protože většina nových fabrik na Slovensku byla nerovnoměrně postavena blízko hranic s ČR a Rakouskem, t.j. blízko k západní Evropě

0/−1
14.6.2017 20:35

J17i80ř66í 32S34c95h24w72a42c91h 8348394578956

a když ten dělník v Bratislavě bude chtít koupit barák a jeho majitel po něm bude chtít cenu jako ve Vídni, tak ho pošle kam? Nebo za večeři v restauraci 15-20 euro?

+2/−1
14.6.2017 21:15

T44o37m66á12š 18H43a38t63a76n 3359353649200

Jen aby si nevystávkovali pracák

+4/−6
14.6.2017 18:21

Z66d88e84n24ě92k 27H13a78n29z88l 1921866952924

Minimálně 12% a 50tisic jednorázovou odměnu

0/0
14.6.2017 17:43

T52o60m97á52š 29N48o91v29á19k 5704117979379

Prumerny plat zamestnance v bratislavskem Volkswagenu (na lince) je 1000 Euro hrubeho, mam tam kamarada co tam pracuje 6 let.

+9/−2
14.6.2017 17:19

D68u78š27a88n 96V97e40s14e15l52ý 8172195455408

potvrdzujem

+4/0
14.6.2017 18:58

M91a65r18t77i19n 30K46o44l21a26c37e81k 5459707733683

Také je práce v taktu jedna z nejméně kvalifikovaných a mezi menedžmentem a prací v taktu jsou i jiné profese. Co se týče 1000 eur za práci, kde nemusí být ani střední (včetně učňáku), tak o par kilometrů dále v čr či jiných okresech SR to mají inženýři. a stéle je 1000 eur na republikovým průměrem tuším 905 eur

+1/0
15.6.2017 17:03

F74r52a91n28t75i19š49e71k 13B89l97a61ž47e54k 6547455209123

Jestli se bratislavskému závodu daří, pak nevím, proč by si nemohli řící zaměstnanci o příslušný podíl z úspěchu. Byli by hloupí, kdyby to neudělali.

+16/−2
14.6.2017 17:14

M61a36r53t62i33n 88K16a32r44á15s72e68k 9258943428408

Tak rekneme si uprimne, prumer bez top vedeni, na urovni dvojnasobku naordniho prumeru (ve kterem jsou i ti top manazeri), je docela solidni podil na uspechu...

+5/0
14.6.2017 17:26

P82e42t66r 53V22e26s56e67l16ý 7154405484828

Brácha tam pracuje a co vím tak si na peníze nikdy nestěžoval...

+1/0
14.6.2017 17:09

P73e70t81r 46V34e68s21e42l30ý 7884685384698

ale něco navíc by jistě přivítal.

+5/0
14.6.2017 17:10

S86t15a65n40i31s81l65a14v 23R71o13s52e57c49k20ý 9965949261839

Co by jiní dali za alespoň podobně stálého zaměstnavatele.

+2/0
14.6.2017 17:05

Š75t82e60f41a12n 86D78u69b73a28j 8507212769842

To by neboli súdruhovia socialisti z odborov, aby nepichali do niečoho, čo funguje! Väčšine zamestnancov na Slovensku sa o takých pracovných podmienkach, ako vo VW ani nesníva. Tak to treba rozbiť. Nech sa VW zdvihnú a idú na Ukrajinu, alebo do Rumunska. Súdruhovia ostanú s dlhým nosom.

+7/−8
14.6.2017 17:02

M82a55r69t61i49n 74R18u66z26i69c56k20a 1432808216717

Obecne v Bratislave je treba zamestnance dobre platit, ona v Rakousku je ta mzda/plat trochu nekde jinde... a je to co by kamenem dohodil...

Na druhou stranu by se meli ve Skodovce chytit za noc soudruzi z odboru, dvojnasobek prumerne mzdy v CR je cca 59.000,- a to tam zdaleka nemaji... jenze u nas jsou soudruzi z odboru hlavne lihni politiku CSSD a pokud je CSSD u moci, tak stavkuji jen obezretne, kdyz je u moci opozice, tak stavkuji hlavne z politickych duvodu...

+4/0
14.6.2017 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.