Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo nových vlaků jezdí spravované ojetiny. Dotace už netečou jako dříve

Dopravci sázejí čím dál častěji na modernizaci starých souprav a nové vlaky častěji pořizují v zahraničí. Bylo to vidět na veletrhu novinek v železničním průmyslu Czech Raildays v Ostravě. Expresní vozy Českých drah, které vznikly původně v roce 1979 až 1982, letos prošly další modernizací. CZ Loko pak vystavila modernizovanou lokomotivu původem z Belgie, kterou teď nabízí jako v podstatě nový stroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D69a23v77i77d 92P68e57t95r 7740936250795

Některé vlaky jezdí na trati i 50 let, teď už bychom mohli vybrat dost na daních, a zasloužíme se o lepší železniční spodek i svršek i na krátkých tratích, které slouží k dopravě do práce.

+1/0
16.6.2017 5:06

M86i79r20o34s13l45a14v 23Z65i15k18m39u20n59d 6368212547568

V Německu jezdí také vozy pamatující volby JFK, akorát je několikrát modernizovali ... O tom, v jakém stavu budou železniční tratě se rozhoduje politicky. Téměř 25 let se modernizuje I. koridor, stále není hotov.

Provozní kapacita tratí kolem Prahy nevyhovuje, ale postavit čtvrtou kolej z Libně alespoň do Běchovic nebo spíše až do Českého Brodu nebo Poříčan by stálo moc peněz ...

Lamentuje se nad výlukami na trase Praha - Beroun (z Karlštejna se jede skoro 40 minut, vlakem za 8), ale na postavení tři výhyben, které by problémy částečně eliminovaly nejsou peníze ... Posílit vlaky nelze, není čím, protože se objednalo jen 83 souprav řady 471, jelikož nikdo nepředpokládal, že lidé budou vlaky používat, tak jezdí přeplněné. Proč se jich neobjednalo 100 nebo 150 (byť jen formou opce) není schopen nikdo vysvětlit.

I kdyby DKV Praha mělo jednou tolik jednotek 471, tak na trati do Berouna nemohou nasadit tři spojené jednotky, protože se ke "krátkým" nástupištím prostě nevejdou.

Ve stanici Praha Běchovice se modernizovalo před lety nástupiště u 1. koleje, je dlouhé cca 170 metrů, takže tři soupravy řady 471 se k němu nevejdou ... Na trati do Benešova to vypadá podobně ...

0/0
17.6.2017 6:40
Foto

O50s43k75a86r 62Š43t40e53j86f39a 2363927197769

ČD na tom usilovně pracují. Vzhledem k ceně ale nabízí velmi solidní služby, které se často vyrovnají západní Evropě. Ta je ale cenově někde úplně jinde

0/0
21.6.2017 0:32

S95t24a75n81i20s35l83a87v 74H18e46r34m18a63n 9227869603273

Proč mocipani prodali Vagonku Studenka? Dnes nam napiše pan Sura o tom jak se repasuji ojete vozy.Kdo v ČR děla nove vozy a jednotky? Elefanty v Ostravě. V lokomotivce ČKD se hraje hokej a jine sporty a koncerty. A to nejduležitějši. Kolik stoji jeden vuz se všema zkouškama (tj. homologaci) aby šel do provozu.

0/0
15.6.2017 20:19

J85a25n 67Č13e34k39a38l 7769585264824

Na rekonstrukci ojetin není nic špatného, rakouské Bmz jsou (navzdory věku) konstrukčně stále nejlepší 2.třída v Evropě.

+6/0
15.6.2017 9:17

M69i82r21o27s78l12a27v 50Z58i25k39m79u68n32d 6498132737678

Ano, jedna ojetina se kupovala za 10 milionů, když připočtu jednou tolik za dodatečnou rekonstrukci tak to vyjde na zlomek toho, za se kupovalo Pendolino nebo RailJet. Za stejné peníze se mohlo pořídit více vozidel s variabilní kapacitou. K Pendolinu technicky nic nepřipojíte, v RailJetu to sice udělat lze, ale zakoupený řídící SW to nedovoluje ...

To jsou nákupy "jako víno" ...

0/0
17.6.2017 6:42
Foto

J31i17ř62í 30B72a79b31i26n77s38k60ý 7247179118531

obrázek doby , samá asociace kdečeho ,no když se nad tím jeden zamyslí je mu jasné proč se pořád zvedají daně a prachy se štourají z každé škvírky

0/0
15.6.2017 9:02

R58a97d59e30k 50J47a79n11a69t80a 9255686744182

Proč obraz doby? Prostě obraz výkonu ekonomiky.

Pokud vám v ČR lidi jsou ochotni zaplatit jen cca 1 Kč/oskm na jízdném a u objednávaných spojů k tomu stát jen cca 100 Kč/vlkm, tak prostě nelze mít moc vlaků nových a výraznou část MUSÍ tvořit ojetiny.

V Německu se jízdné pohybuje cca 4x výše než v ČR a dotace cca 2-3x výše než v ČR.

A další aspekt je rychlost našich tratí. Pokud je cestovní rychlost nízká, potřebujete více souprav na stejně hustý jízdní řád!

+3/0
15.6.2017 10:53
Foto

M86a94r58e69k 53B18a22š18i12s60t13a 7643572393460

O kolik více si vydělá za měsíc němec?

+2/−1
15.6.2017 11:10

R28o42b46e11r29t 53P25r48a58ž25á69k 4718866215810

To s tím souvisí jen velmi okrajově. Nová drážní vozidla stojí stejně u nás jako v Německu.

+2/0
15.6.2017 11:18

R91a78d61e44k 62J68a84n15a29t16a 9935886534502

Vydělá si zhruba 3x více - takže je ochoten zaplati na jízdném více - jak jsem psal.

A cena nových vlaků je všude v EU cca stejná, protože se jedná o průmyslové zboží, které lze snadno exportovat a cla byla v EU zrušena.

+1/0
15.6.2017 12:54

S17t42a45n28i96s14l32a84v 32K55r74e49j92c39a25r 6387696633924

Nu léta běží vážení! Boom z devadesátých let, je pryč, a nový,Jančurové s novými vlakovými soupravami ze Švýcarska je historií. I soukromí dopravci se uchylují k nákupu a obměně svého vozového parku Evropským bazarem vlakových second handů z Německa a Rakouska. Leo možná předvede úspěšných pár nových souprav z Číny, jako poslední výkřik zoufalce. Nic proti Čínské technice nemám, v objemu provozování čínských šinkanzen NCR se jim zatím vyrovná málokdo.

0/0
16.6.2017 8:39

J41i88ř26í 52M75a47c67e65k 3965835424431

V těch starých vagonech se dá aspoň v horku otevřít okno. V nových vlacích je klimatizace, kterou většinou průvodčí odmítá zapnout se slovy, že si někdo stěžuje, že mu je zima.

+7/−9
15.6.2017 7:49

K47a95r42e63l 36J26u31r79d78a 2456728809561

blbost

+3/−2
15.6.2017 9:15
Foto

O21s77k46a38r 40Š78t22e64j72f25a 2793537497149

Občas se to bohužel stává. Pak jsou tu tací experti, kteří mají kličku a klímu si nastaví sami ;-D. Nebo jezdit kupéčky, tam je dohoda o dost jednodušší

0/0
25.6.2017 22:20

S39t80e61p56a47n 63T89o76t65h 8608949765428

Tak takhle to dopadne, když se do něčeho cpou státní prachy a nekouká se nalevo napravo... Plzeňská škodovka si myslela, že prostě bude mít ze státního zakázky napořád a hle... ČD tahají Siemensy... motivace makat a vydělat v Plzni tak nějak zapoměli. ;-(;-(;-(

+17/0
15.6.2017 6:25

D37u98s65a25n 66K46r73i39v73s85k19y 7854165947153

Smutne, ze uz asi nevyrabime kvalitni vlaky nebo z jineho duvodu nepodporime ceske firmy.

+4/0
15.6.2017 5:20

P17e26t29r 98P62e11t51r 6353382418433

Já myslím, že Škodovka u nás, často i neprávem, byla podporovaná víc než je zdrávo - a takhle to dopadlo. Díky svojí jistotě práce přestala inovovat.

+15/0
15.6.2017 7:47

J10a94k64u39b 81S48t62a22n61ě69k 8940826514531

Škodovka byl hlavně tunel jako prase, to se nedá nazvat podporou...

+5/0
15.6.2017 8:28

K82r88y71š43t87o27f 72L76a79n90í59k 1649890695255

co bude obnášet renovace Pendolina a jak dlouho bude trvat?

0/0
15.6.2017 5:15

J18a10n 12S23ů25r20a 4445973393852

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-modernizace-pendolino-drv-/eko-doprava.aspx?c=A170404_141516_eko-doprava_suj

začíná se za pár dní.

+2/0
15.6.2017 6:40

J30i75ř23í 65J54o13z67a 3398673270981

Tak v článku se ještě mohlo zmínit, že nové motorové vlaky (RegioShark) kupují ČD od polské firmy PESA, protože v ČR tento typ vlaků nikdo nevyrábí. Škoda dělá jen elektrické jednotky nebo lokomotivy.

+13/0
15.6.2017 4:13

J81a55n 51V70a65l16o47u66c15h 6672707628950

Nojo, oni Poláci makají a nežijí z mylných představ o strojírenské velmoci (založených nikoli na konkurenceschopnosti, ale na kvantitě direktivního trhu). Proto Pesa dodává i do Německa (prý "zablokováného" Siemensem); Solaris do Saudské Arábie či Svýcarska. A v Polsku montované bus MAN nevydávají za své jako ex-Karosa a její "české" třikrát zmodernizované Renaulty (nyní nazývané Iveco Urbanway).

+9/0
15.6.2017 7:51







Najdete na iDNES.cz