Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Místo nových vlaků jezdí spravované ojetiny. Dotace už netečou jako dříve

Dopravci sázejí čím dál častěji na modernizaci starých souprav a nové vlaky častěji pořizují v zahraničí. Bylo to vidět na veletrhu novinek v železničním průmyslu Czech Raildays v Ostravě. Expresní vozy Českých drah, které vznikly původně v roce 1979 až 1982, letos prošly další modernizací. CZ Loko pak vystavila modernizovanou lokomotivu původem z Belgie, kterou teď nabízí jako v podstatě nový stroj.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D29a66v35i47d 67P53e26t50r

16. 6. 2017 5:06

Některé vlaky jezdí na trati i 50 let, teď už bychom mohli vybrat dost na daních, a zasloužíme se o lepší železniční spodek i svršek i na krátkých tratích, které slouží k dopravě do práce.

1 0
možnosti

V Německu jezdí také vozy pamatující volby JFK, akorát je několikrát modernizovali ... O tom, v jakém stavu budou železniční tratě se rozhoduje politicky. Téměř 25 let se modernizuje I. koridor, stále není hotov.

Provozní kapacita tratí kolem Prahy nevyhovuje, ale postavit čtvrtou kolej z Libně alespoň do Běchovic nebo spíše až do Českého Brodu nebo Poříčan by stálo moc peněz ...

Lamentuje se nad výlukami na trase Praha - Beroun (z Karlštejna se jede skoro 40 minut, vlakem za 8), ale na postavení tři výhyben, které by problémy částečně eliminovaly nejsou peníze ... Posílit vlaky nelze, není čím, protože se objednalo jen 83 souprav řady 471, jelikož nikdo nepředpokládal, že lidé budou vlaky používat, tak jezdí přeplněné. Proč se jich neobjednalo 100 nebo 150 (byť jen formou opce) není schopen nikdo vysvětlit.

I kdyby DKV Praha mělo jednou tolik jednotek 471, tak na trati do Berouna nemohou nasadit tři spojené jednotky, protože se ke "krátkým" nástupištím prostě nevejdou.

Ve stanici Praha Běchovice se modernizovalo před lety nástupiště u 1. koleje, je dlouhé cca 170 metrů, takže tři soupravy řady 471 se k němu nevejdou ... Na trati do Benešova to vypadá podobně ...

0 0
možnosti

Proč mocipani prodali Vagonku Studenka? Dnes nam napiše pan Sura o tom jak se repasuji ojete vozy.Kdo v ČR děla nove vozy a jednotky? Elefanty v Ostravě. V lokomotivce ČKD se hraje hokej a jine sporty a koncerty. A to nejduležitějši. Kolik stoji jeden vuz se všema zkouškama (tj. homologaci) aby šel do provozu.

0 0
možnosti

J10a50n 43Č56e41k83a36l

15. 6. 2017 9:17

Na rekonstrukci ojetin není nic špatného, rakouské Bmz jsou (navzdory věku) konstrukčně stále nejlepší 2.třída v Evropě.

6 0
možnosti

Ano, jedna ojetina se kupovala za 10 milionů, když připočtu jednou tolik za dodatečnou rekonstrukci tak to vyjde na zlomek toho, za se kupovalo Pendolino nebo RailJet. Za stejné peníze se mohlo pořídit více vozidel s variabilní kapacitou. K Pendolinu technicky nic nepřipojíte, v RailJetu to sice udělat lze, ale zakoupený řídící SW to nedovoluje ...

To jsou nákupy "jako víno" ...

0 0
možnosti
Foto

obrázek doby , samá asociace kdečeho ,no když se nad tím jeden zamyslí je mu jasné proč se pořád zvedají daně a prachy se štourají z každé škvírky

0 0
možnosti

Proč obraz doby? Prostě obraz výkonu ekonomiky.

Pokud vám v ČR lidi jsou ochotni zaplatit jen cca 1 Kč/oskm na jízdném a u objednávaných spojů k tomu stát jen cca 100 Kč/vlkm, tak prostě nelze mít moc vlaků nových a výraznou část MUSÍ tvořit ojetiny.

V Německu se jízdné pohybuje cca 4x výše než v ČR a dotace cca 2-3x výše než v ČR.

A další aspekt je rychlost našich tratí. Pokud je cestovní rychlost nízká, potřebujete více souprav na stejně hustý jízdní řád!

3 0
možnosti

J36i95ř59í 95M65a16c39e84k

15. 6. 2017 7:49

V těch starých vagonech se dá aspoň v horku otevřít okno. V nových vlacích je klimatizace, kterou většinou průvodčí odmítá zapnout se slovy, že si někdo stěžuje, že mu je zima.

7 9
možnosti

Tak takhle to dopadne, když se do něčeho cpou státní prachy a nekouká se nalevo napravo... Plzeňská škodovka si myslela, že prostě bude mít ze státního zakázky napořád a hle... ČD tahají Siemensy... motivace makat a vydělat v Plzni tak nějak zapoměli. ;-(;-(;-(

17 0
možnosti

Smutne, ze uz asi nevyrabime kvalitni vlaky nebo z jineho duvodu nepodporime ceske firmy.

4 0
možnosti

P78e19t32r 27P30e75t23r

15. 6. 2017 7:47

Já myslím, že Škodovka u nás, často i neprávem, byla podporovaná víc než je zdrávo - a takhle to dopadlo. Díky svojí jistotě práce přestala inovovat.

15 0
možnosti

co bude obnášet renovace Pendolina a jak dlouho bude trvat?

0 0
možnosti

J56i93ř64í 60J97o83z96a

15. 6. 2017 4:13

Tak v článku se ještě mohlo zmínit, že nové motorové vlaky (RegioShark) kupují ČD od polské firmy PESA, protože v ČR tento typ vlaků nikdo nevyrábí. Škoda dělá jen elektrické jednotky nebo lokomotivy.

13 0
možnosti

Nojo, oni Poláci makají a nežijí z mylných představ o strojírenské velmoci (založených nikoli na konkurenceschopnosti, ale na kvantitě direktivního trhu). Proto Pesa dodává i do Německa (prý "zablokováného" Siemensem); Solaris do Saudské Arábie či Svýcarska. A v Polsku montované bus MAN nevydávají za své jako ex-Karosa a její "české" třikrát zmodernizované Renaulty (nyní nazývané Iveco Urbanway).

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice

26. dubna 2024  12:17

Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!