Diskuse k článku

Místo nových vlaků jezdí spravované ojetiny. Dotace už netečou jako dříve

Dopravci sázejí čím dál častěji na modernizaci starých souprav a nové vlaky častěji pořizují v zahraničí. Bylo to vidět na veletrhu novinek v železničním průmyslu Czech Raildays v Ostravě. Expresní vozy Českých drah, které vznikly původně v roce 1979 až 1982, letos prošly další modernizací. CZ Loko pak vystavila modernizovanou lokomotivu původem z Belgie, kterou teď nabízí jako v podstatě nový stroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D85a77v91i77d 14P89e47t71r 7110536100325

Některé vlaky jezdí na trati i 50 let, teď už bychom mohli vybrat dost na daních, a zasloužíme se o lepší železniční spodek i svršek i na krátkých tratích, které slouží k dopravě do práce.

+1/0
16.6.2017 5:06

M77i21r45o15s63l33a25v 71Z13i15k93m68u28n22d 6718862317628

V Německu jezdí také vozy pamatující volby JFK, akorát je několikrát modernizovali ... O tom, v jakém stavu budou železniční tratě se rozhoduje politicky. Téměř 25 let se modernizuje I. koridor, stále není hotov.

Provozní kapacita tratí kolem Prahy nevyhovuje, ale postavit čtvrtou kolej z Libně alespoň do Běchovic nebo spíše až do Českého Brodu nebo Poříčan by stálo moc peněz ...

Lamentuje se nad výlukami na trase Praha - Beroun (z Karlštejna se jede skoro 40 minut, vlakem za 8), ale na postavení tři výhyben, které by problémy částečně eliminovaly nejsou peníze ... Posílit vlaky nelze, není čím, protože se objednalo jen 83 souprav řady 471, jelikož nikdo nepředpokládal, že lidé budou vlaky používat, tak jezdí přeplněné. Proč se jich neobjednalo 100 nebo 150 (byť jen formou opce) není schopen nikdo vysvětlit.

I kdyby DKV Praha mělo jednou tolik jednotek 471, tak na trati do Berouna nemohou nasadit tři spojené jednotky, protože se ke "krátkým" nástupištím prostě nevejdou.

Ve stanici Praha Běchovice se modernizovalo před lety nástupiště u 1. koleje, je dlouhé cca 170 metrů, takže tři soupravy řady 471 se k němu nevejdou ... Na trati do Benešova to vypadá podobně ...

0/0
17.6.2017 6:40
Foto

O74s67k96a81r 74Š18t65e65j57f68a 2813237667909

ČD na tom usilovně pracují. Vzhledem k ceně ale nabízí velmi solidní služby, které se často vyrovnají západní Evropě. Ta je ale cenově někde úplně jinde

0/0
21.6.2017 0:32

S75t80a67n49i44s20l55a10v 25H91e82r80m82a33n 9587919283603

Proč mocipani prodali Vagonku Studenka? Dnes nam napiše pan Sura o tom jak se repasuji ojete vozy.Kdo v ČR děla nove vozy a jednotky? Elefanty v Ostravě. V lokomotivce ČKD se hraje hokej a jine sporty a koncerty. A to nejduležitějši. Kolik stoji jeden vuz se všema zkouškama (tj. homologaci) aby šel do provozu.

0/0
15.6.2017 20:19

J49a48n 78Č42e34k94a45l 7369485964744

Na rekonstrukci ojetin není nic špatného, rakouské Bmz jsou (navzdory věku) konstrukčně stále nejlepší 2.třída v Evropě.

+6/0
15.6.2017 9:17

M55i89r88o47s13l92a47v 53Z32i51k20m16u74n52d 6158982937348

Ano, jedna ojetina se kupovala za 10 milionů, když připočtu jednou tolik za dodatečnou rekonstrukci tak to vyjde na zlomek toho, za se kupovalo Pendolino nebo RailJet. Za stejné peníze se mohlo pořídit více vozidel s variabilní kapacitou. K Pendolinu technicky nic nepřipojíte, v RailJetu to sice udělat lze, ale zakoupený řídící SW to nedovoluje ...

To jsou nákupy "jako víno" ...

0/0
17.6.2017 6:42
Foto

J42i16ř65í 50B31a73b28i22n43s56k72ý 7137179708581

obrázek doby , samá asociace kdečeho ,no když se nad tím jeden zamyslí je mu jasné proč se pořád zvedají daně a prachy se štourají z každé škvírky

0/0
15.6.2017 9:02

R34a68d12e92k 42J78a39n21a48t95a 9185386414132

Proč obraz doby? Prostě obraz výkonu ekonomiky.

Pokud vám v ČR lidi jsou ochotni zaplatit jen cca 1 Kč/oskm na jízdném a u objednávaných spojů k tomu stát jen cca 100 Kč/vlkm, tak prostě nelze mít moc vlaků nových a výraznou část MUSÍ tvořit ojetiny.

V Německu se jízdné pohybuje cca 4x výše než v ČR a dotace cca 2-3x výše než v ČR.

A další aspekt je rychlost našich tratí. Pokud je cestovní rychlost nízká, potřebujete více souprav na stejně hustý jízdní řád!

+3/0
15.6.2017 10:53
Foto

M88a29r95e51k 12B16a89š19i15s67t25a 7293902593890

O kolik více si vydělá za měsíc němec?

+2/−1
15.6.2017 11:10

R80o28b43e48r57t 49P82r12a15ž60á54k 4128936265530

To s tím souvisí jen velmi okrajově. Nová drážní vozidla stojí stejně u nás jako v Německu.

+2/0
15.6.2017 11:18

R22a44d85e18k 53J37a75n60a15t64a 9675256634432

Vydělá si zhruba 3x více - takže je ochoten zaplati na jízdném více - jak jsem psal.

A cena nových vlaků je všude v EU cca stejná, protože se jedná o průmyslové zboží, které lze snadno exportovat a cla byla v EU zrušena.

+1/0
15.6.2017 12:54

S77t22a87n79i30s67l76a74v 88K82r63e16j26c90a89r 6577146943914

Nu léta běží vážení! Boom z devadesátých let, je pryč, a nový,Jančurové s novými vlakovými soupravami ze Švýcarska je historií. I soukromí dopravci se uchylují k nákupu a obměně svého vozového parku Evropským bazarem vlakových second handů z Německa a Rakouska. Leo možná předvede úspěšných pár nových souprav z Číny, jako poslední výkřik zoufalce. Nic proti Čínské technice nemám, v objemu provozování čínských šinkanzen NCR se jim zatím vyrovná málokdo.

0/0
16.6.2017 8:39

J60i54ř80í 42M82a15c62e14k 3665385834881

V těch starých vagonech se dá aspoň v horku otevřít okno. V nových vlacích je klimatizace, kterou většinou průvodčí odmítá zapnout se slovy, že si někdo stěžuje, že mu je zima.

+7/−9
15.6.2017 7:49

K33a28r68e37l 48J66u31r72d58a 2756478549121

blbost

+3/−2
15.6.2017 9:15
Foto

O53s46k20a84r 69Š57t59e71j33f12a 2883957787149

Občas se to bohužel stává. Pak jsou tu tací experti, kteří mají kličku a klímu si nastaví sami ;-D. Nebo jezdit kupéčky, tam je dohoda o dost jednodušší

0/0
25.6.2017 22:20

S74t67e63p20a45n 15T93o40t87h 8578639515898

Tak takhle to dopadne, když se do něčeho cpou státní prachy a nekouká se nalevo napravo... Plzeňská škodovka si myslela, že prostě bude mít ze státního zakázky napořád a hle... ČD tahají Siemensy... motivace makat a vydělat v Plzni tak nějak zapoměli. ;-(;-(;-(

+17/0
15.6.2017 6:25

D82u31s42a83n 17K36r39i39v68s51k28y 7954805347263

Smutne, ze uz asi nevyrabime kvalitni vlaky nebo z jineho duvodu nepodporime ceske firmy.

+4/0
15.6.2017 5:20

P10e25t79r 40P68e62t55r 6153942658113

Já myslím, že Škodovka u nás, často i neprávem, byla podporovaná víc než je zdrávo - a takhle to dopadlo. Díky svojí jistotě práce přestala inovovat.

+15/0
15.6.2017 7:47

J49a18k22u58b 62S31t28a66n75ě50k 8890286804691

Škodovka byl hlavně tunel jako prase, to se nedá nazvat podporou...

+5/0
15.6.2017 8:28

K48r73y16š25t44o23f 64L79a76n40í71k 1779320815375

co bude obnášet renovace Pendolina a jak dlouho bude trvat?

0/0
15.6.2017 5:15

J36a25n 47S27ů15r85a 4315263193872

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-modernizace-pendolino-drv-/eko-doprava.aspx?c=A170404_141516_eko-doprava_suj

začíná se za pár dní.

+2/0
15.6.2017 6:40

J95i77ř23í 57J75o20z96a 3978703290871

Tak v článku se ještě mohlo zmínit, že nové motorové vlaky (RegioShark) kupují ČD od polské firmy PESA, protože v ČR tento typ vlaků nikdo nevyrábí. Škoda dělá jen elektrické jednotky nebo lokomotivy.

+13/0
15.6.2017 4:13

J49a89n 59V52a46l68o41u81c85h 6842987458380

Nojo, oni Poláci makají a nežijí z mylných představ o strojírenské velmoci (založených nikoli na konkurenceschopnosti, ale na kvantitě direktivního trhu). Proto Pesa dodává i do Německa (prý "zablokováného" Siemensem); Solaris do Saudské Arábie či Svýcarska. A v Polsku montované bus MAN nevydávají za své jako ex-Karosa a její "české" třikrát zmodernizované Renaulty (nyní nazývané Iveco Urbanway).

+9/0
15.6.2017 7:51

Najdete na iDNES.cz