Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo nových vlaků jezdí spravované ojetiny. Dotace už netečou jako dříve

Dopravci sázejí čím dál častěji na modernizaci starých souprav a nové vlaky častěji pořizují v zahraničí. Bylo to vidět na veletrhu novinek v železničním průmyslu Czech Raildays v Ostravě. Expresní vozy Českých drah, které vznikly původně v roce 1979 až 1982, letos prošly další modernizací. CZ Loko pak vystavila modernizovanou lokomotivu původem z Belgie, kterou teď nabízí jako v podstatě nový stroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D27a85v27i37d 89P37e48t98r 7620326470565

Některé vlaky jezdí na trati i 50 let, teď už bychom mohli vybrat dost na daních, a zasloužíme se o lepší železniční spodek i svršek i na krátkých tratích, které slouží k dopravě do práce.

+1/0
16.6.2017 5:06

M37i48r77o76s30l21a26v 97Z91i59k25m52u51n19d 6878292407398

V Německu jezdí také vozy pamatující volby JFK, akorát je několikrát modernizovali ... O tom, v jakém stavu budou železniční tratě se rozhoduje politicky. Téměř 25 let se modernizuje I. koridor, stále není hotov.

Provozní kapacita tratí kolem Prahy nevyhovuje, ale postavit čtvrtou kolej z Libně alespoň do Běchovic nebo spíše až do Českého Brodu nebo Poříčan by stálo moc peněz ...

Lamentuje se nad výlukami na trase Praha - Beroun (z Karlštejna se jede skoro 40 minut, vlakem za 8), ale na postavení tři výhyben, které by problémy částečně eliminovaly nejsou peníze ... Posílit vlaky nelze, není čím, protože se objednalo jen 83 souprav řady 471, jelikož nikdo nepředpokládal, že lidé budou vlaky používat, tak jezdí přeplněné. Proč se jich neobjednalo 100 nebo 150 (byť jen formou opce) není schopen nikdo vysvětlit.

I kdyby DKV Praha mělo jednou tolik jednotek 471, tak na trati do Berouna nemohou nasadit tři spojené jednotky, protože se ke "krátkým" nástupištím prostě nevejdou.

Ve stanici Praha Běchovice se modernizovalo před lety nástupiště u 1. koleje, je dlouhé cca 170 metrů, takže tři soupravy řady 471 se k němu nevejdou ... Na trati do Benešova to vypadá podobně ...

0/0
17.6.2017 6:40
Foto

O28s37k32a42r 35Š29t77e79j33f46a 2153547857239

ČD na tom usilovně pracují. Vzhledem k ceně ale nabízí velmi solidní služby, které se často vyrovnají západní Evropě. Ta je ale cenově někde úplně jinde

0/0
21.6.2017 0:32

S69t86a66n15i98s55l70a79v 46H65e72r18m97a97n 9967609193203

Proč mocipani prodali Vagonku Studenka? Dnes nam napiše pan Sura o tom jak se repasuji ojete vozy.Kdo v ČR děla nove vozy a jednotky? Elefanty v Ostravě. V lokomotivce ČKD se hraje hokej a jine sporty a koncerty. A to nejduležitějši. Kolik stoji jeden vuz se všema zkouškama (tj. homologaci) aby šel do provozu.

0/0
15.6.2017 20:19

J75a30n 96Č27e78k56a25l 7419705744344

Na rekonstrukci ojetin není nic špatného, rakouské Bmz jsou (navzdory věku) konstrukčně stále nejlepší 2.třída v Evropě.

+6/0
15.6.2017 9:17

M12i38r14o91s20l53a94v 48Z18i81k74m66u19n39d 6348452737208

Ano, jedna ojetina se kupovala za 10 milionů, když připočtu jednou tolik za dodatečnou rekonstrukci tak to vyjde na zlomek toho, za se kupovalo Pendolino nebo RailJet. Za stejné peníze se mohlo pořídit více vozidel s variabilní kapacitou. K Pendolinu technicky nic nepřipojíte, v RailJetu to sice udělat lze, ale zakoupený řídící SW to nedovoluje ...

To jsou nákupy "jako víno" ...

0/0
17.6.2017 6:42
Foto

J67i13ř13í 49B87a75b38i97n38s25k90ý 7807959278651

obrázek doby , samá asociace kdečeho ,no když se nad tím jeden zamyslí je mu jasné proč se pořád zvedají daně a prachy se štourají z každé škvírky

0/0
15.6.2017 9:02

R86a36d21e76k 68J88a26n32a93t98a 9805516834322

Proč obraz doby? Prostě obraz výkonu ekonomiky.

Pokud vám v ČR lidi jsou ochotni zaplatit jen cca 1 Kč/oskm na jízdném a u objednávaných spojů k tomu stát jen cca 100 Kč/vlkm, tak prostě nelze mít moc vlaků nových a výraznou část MUSÍ tvořit ojetiny.

V Německu se jízdné pohybuje cca 4x výše než v ČR a dotace cca 2-3x výše než v ČR.

A další aspekt je rychlost našich tratí. Pokud je cestovní rychlost nízká, potřebujete více souprav na stejně hustý jízdní řád!

+3/0
15.6.2017 10:53
Foto

M16a21r53e21k 91B82a98š94i14s98t87a 7113382563760

O kolik více si vydělá za měsíc němec?

+2/−1
15.6.2017 11:10

R81o30b54e62r88t 49P49r18a23ž79á21k 4858616285260

To s tím souvisí jen velmi okrajově. Nová drážní vozidla stojí stejně u nás jako v Německu.

+2/0
15.6.2017 11:18

R80a64d84e85k 45J42a90n84a91t27a 9765856974642

Vydělá si zhruba 3x více - takže je ochoten zaplati na jízdném více - jak jsem psal.

A cena nových vlaků je všude v EU cca stejná, protože se jedná o průmyslové zboží, které lze snadno exportovat a cla byla v EU zrušena.

+1/0
15.6.2017 12:54

S98t86a67n70i69s15l58a40v 42K70r52e94j34c90a92r 6747126443204

Nu léta běží vážení! Boom z devadesátých let, je pryč, a nový,Jančurové s novými vlakovými soupravami ze Švýcarska je historií. I soukromí dopravci se uchylují k nákupu a obměně svého vozového parku Evropským bazarem vlakových second handů z Německa a Rakouska. Leo možná předvede úspěšných pár nových souprav z Číny, jako poslední výkřik zoufalce. Nic proti Čínské technice nemám, v objemu provozování čínských šinkanzen NCR se jim zatím vyrovná málokdo.

0/0
16.6.2017 8:39

J27i63ř55í 19M52a64c59e14k 3445555974881

V těch starých vagonech se dá aspoň v horku otevřít okno. V nových vlacích je klimatizace, kterou většinou průvodčí odmítá zapnout se slovy, že si někdo stěžuje, že mu je zima.

+7/−9
15.6.2017 7:49

K62a81r47e53l 74J62u54r29d57a 2736848399921

blbost

+3/−2
15.6.2017 9:15
Foto

O92s70k39a56r 74Š73t63e31j75f54a 2983497817329

Občas se to bohužel stává. Pak jsou tu tací experti, kteří mají kličku a klímu si nastaví sami ;-D. Nebo jezdit kupéčky, tam je dohoda o dost jednodušší

0/0
25.6.2017 22:20

S24t70e25p94a58n 94T27o76t41h 8788719445108

Tak takhle to dopadne, když se do něčeho cpou státní prachy a nekouká se nalevo napravo... Plzeňská škodovka si myslela, že prostě bude mít ze státního zakázky napořád a hle... ČD tahají Siemensy... motivace makat a vydělat v Plzni tak nějak zapoměli. ;-(;-(;-(

+17/0
15.6.2017 6:25

D26u15s26a34n 91K25r62i76v89s94k82y 7674115977483

Smutne, ze uz asi nevyrabime kvalitni vlaky nebo z jineho duvodu nepodporime ceske firmy.

+4/0
15.6.2017 5:20

P80e58t32r 81P58e66t95r 6343392958523

Já myslím, že Škodovka u nás, často i neprávem, byla podporovaná víc než je zdrávo - a takhle to dopadlo. Díky svojí jistotě práce přestala inovovat.

+15/0
15.6.2017 7:47

J59a31k57u69b 23S50t58a48n70ě16k 8230766194531

Škodovka byl hlavně tunel jako prase, to se nedá nazvat podporou...

+5/0
15.6.2017 8:28

K98r64y23š72t75o24f 10L71a45n28í74k 1829460155145

co bude obnášet renovace Pendolina a jak dlouho bude trvat?

0/0
15.6.2017 5:15

J72a54n 93S76ů32r11a 4215283503342

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-modernizace-pendolino-drv-/eko-doprava.aspx?c=A170404_141516_eko-doprava_suj

začíná se za pár dní.

+2/0
15.6.2017 6:40

J75i54ř33í 87J93o81z93a 3188183810521

Tak v článku se ještě mohlo zmínit, že nové motorové vlaky (RegioShark) kupují ČD od polské firmy PESA, protože v ČR tento typ vlaků nikdo nevyrábí. Škoda dělá jen elektrické jednotky nebo lokomotivy.

+13/0
15.6.2017 4:13

J95a61n 93V77a77l76o83u51c65h 6492957648700

Nojo, oni Poláci makají a nežijí z mylných představ o strojírenské velmoci (založených nikoli na konkurenceschopnosti, ale na kvantitě direktivního trhu). Proto Pesa dodává i do Německa (prý "zablokováného" Siemensem); Solaris do Saudské Arábie či Svýcarska. A v Polsku montované bus MAN nevydávají za své jako ex-Karosa a její "české" třikrát zmodernizované Renaulty (nyní nazývané Iveco Urbanway).

+9/0
15.6.2017 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.