Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo nových vlaků jezdí spravované ojetiny. Dotace už netečou jako dříve

Dopravci sázejí čím dál častěji na modernizaci starých souprav a nové vlaky častěji pořizují v zahraničí. Bylo to vidět na veletrhu novinek v železničním průmyslu Czech Raildays v Ostravě. Expresní vozy Českých drah, které vznikly původně v roce 1979 až 1982, letos prošly další modernizací. CZ Loko pak vystavila modernizovanou lokomotivu původem z Belgie, kterou teď nabízí jako v podstatě nový stroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D74a21v25i95d 48P60e35t41r 7790826960685

Některé vlaky jezdí na trati i 50 let, teď už bychom mohli vybrat dost na daních, a zasloužíme se o lepší železniční spodek i svršek i na krátkých tratích, které slouží k dopravě do práce.

+1/0
16.6.2017 5:06

M23i42r68o60s84l75a20v 68Z25i33k14m61u56n84d 6318642497128

V Německu jezdí také vozy pamatující volby JFK, akorát je několikrát modernizovali ... O tom, v jakém stavu budou železniční tratě se rozhoduje politicky. Téměř 25 let se modernizuje I. koridor, stále není hotov.

Provozní kapacita tratí kolem Prahy nevyhovuje, ale postavit čtvrtou kolej z Libně alespoň do Běchovic nebo spíše až do Českého Brodu nebo Poříčan by stálo moc peněz ...

Lamentuje se nad výlukami na trase Praha - Beroun (z Karlštejna se jede skoro 40 minut, vlakem za 8), ale na postavení tři výhyben, které by problémy částečně eliminovaly nejsou peníze ... Posílit vlaky nelze, není čím, protože se objednalo jen 83 souprav řady 471, jelikož nikdo nepředpokládal, že lidé budou vlaky používat, tak jezdí přeplněné. Proč se jich neobjednalo 100 nebo 150 (byť jen formou opce) není schopen nikdo vysvětlit.

I kdyby DKV Praha mělo jednou tolik jednotek 471, tak na trati do Berouna nemohou nasadit tři spojené jednotky, protože se ke "krátkým" nástupištím prostě nevejdou.

Ve stanici Praha Běchovice se modernizovalo před lety nástupiště u 1. koleje, je dlouhé cca 170 metrů, takže tři soupravy řady 471 se k němu nevejdou ... Na trati do Benešova to vypadá podobně ...

0/0
17.6.2017 6:40
Foto

O85s77k96a59r 59Š97t37e54j80f87a 2393257327979

ČD na tom usilovně pracují. Vzhledem k ceně ale nabízí velmi solidní služby, které se často vyrovnají západní Evropě. Ta je ale cenově někde úplně jinde

0/0
21.6.2017 0:32

S94t35a60n57i77s90l92a86v 48H80e72r50m16a63n 9497639393703

Proč mocipani prodali Vagonku Studenka? Dnes nam napiše pan Sura o tom jak se repasuji ojete vozy.Kdo v ČR děla nove vozy a jednotky? Elefanty v Ostravě. V lokomotivce ČKD se hraje hokej a jine sporty a koncerty. A to nejduležitějši. Kolik stoji jeden vuz se všema zkouškama (tj. homologaci) aby šel do provozu.

0/0
15.6.2017 20:19

J91a76n 95Č29e70k63a82l 7709335394944

Na rekonstrukci ojetin není nic špatného, rakouské Bmz jsou (navzdory věku) konstrukčně stále nejlepší 2.třída v Evropě.

+6/0
15.6.2017 9:17

M32i38r98o10s16l65a30v 33Z73i85k57m19u98n39d 6268852187908

Ano, jedna ojetina se kupovala za 10 milionů, když připočtu jednou tolik za dodatečnou rekonstrukci tak to vyjde na zlomek toho, za se kupovalo Pendolino nebo RailJet. Za stejné peníze se mohlo pořídit více vozidel s variabilní kapacitou. K Pendolinu technicky nic nepřipojíte, v RailJetu to sice udělat lze, ale zakoupený řídící SW to nedovoluje ...

To jsou nákupy "jako víno" ...

0/0
17.6.2017 6:42
Foto

J73i15ř26í 57B68a33b54i11n75s64k95ý 7737179668621

obrázek doby , samá asociace kdečeho ,no když se nad tím jeden zamyslí je mu jasné proč se pořád zvedají daně a prachy se štourají z každé škvírky

0/0
15.6.2017 9:02

R26a52d72e50k 98J96a29n39a65t84a 9435676964882

Proč obraz doby? Prostě obraz výkonu ekonomiky.

Pokud vám v ČR lidi jsou ochotni zaplatit jen cca 1 Kč/oskm na jízdném a u objednávaných spojů k tomu stát jen cca 100 Kč/vlkm, tak prostě nelze mít moc vlaků nových a výraznou část MUSÍ tvořit ojetiny.

V Německu se jízdné pohybuje cca 4x výše než v ČR a dotace cca 2-3x výše než v ČR.

A další aspekt je rychlost našich tratí. Pokud je cestovní rychlost nízká, potřebujete více souprav na stejně hustý jízdní řád!

+3/0
15.6.2017 10:53
Foto

M53a76r74e78k 59B34a77š73i68s75t54a 7143882643370

O kolik více si vydělá za měsíc němec?

+2/−1
15.6.2017 11:10

R98o77b90e55r16t 22P73r23a67ž90á75k 4848856915830

To s tím souvisí jen velmi okrajově. Nová drážní vozidla stojí stejně u nás jako v Německu.

+2/0
15.6.2017 11:18

R88a86d14e85k 20J29a98n38a17t37a 9245516824962

Vydělá si zhruba 3x více - takže je ochoten zaplati na jízdném více - jak jsem psal.

A cena nových vlaků je všude v EU cca stejná, protože se jedná o průmyslové zboží, které lze snadno exportovat a cla byla v EU zrušena.

+1/0
15.6.2017 12:54

S94t93a17n63i12s65l16a52v 21K89r76e78j63c17a86r 6827486903804

Nu léta běží vážení! Boom z devadesátých let, je pryč, a nový,Jančurové s novými vlakovými soupravami ze Švýcarska je historií. I soukromí dopravci se uchylují k nákupu a obměně svého vozového parku Evropským bazarem vlakových second handů z Německa a Rakouska. Leo možná předvede úspěšných pár nových souprav z Číny, jako poslední výkřik zoufalce. Nic proti Čínské technice nemám, v objemu provozování čínských šinkanzen NCR se jim zatím vyrovná málokdo.

0/0
16.6.2017 8:39

J83i85ř67í 10M13a53c17e98k 3495825274901

V těch starých vagonech se dá aspoň v horku otevřít okno. V nových vlacích je klimatizace, kterou většinou průvodčí odmítá zapnout se slovy, že si někdo stěžuje, že mu je zima.

+7/−9
15.6.2017 7:49

K69a90r25e71l 96J67u31r82d36a 2776468749241

blbost

+3/−2
15.6.2017 9:15
Foto

O19s41k64a91r 50Š33t88e32j69f97a 2203367937149

Občas se to bohužel stává. Pak jsou tu tací experti, kteří mají kličku a klímu si nastaví sami ;-D. Nebo jezdit kupéčky, tam je dohoda o dost jednodušší

0/0
25.6.2017 22:20

S19t94e65p66a68n 92T98o16t87h 8478449895258

Tak takhle to dopadne, když se do něčeho cpou státní prachy a nekouká se nalevo napravo... Plzeňská škodovka si myslela, že prostě bude mít ze státního zakázky napořád a hle... ČD tahají Siemensy... motivace makat a vydělat v Plzni tak nějak zapoměli. ;-(;-(;-(

+17/0
15.6.2017 6:25

D27u18s54a16n 49K92r85i92v22s51k17y 7974595387683

Smutne, ze uz asi nevyrabime kvalitni vlaky nebo z jineho duvodu nepodporime ceske firmy.

+4/0
15.6.2017 5:20

P98e91t15r 45P12e63t22r 6873692208773

Já myslím, že Škodovka u nás, často i neprávem, byla podporovaná víc než je zdrávo - a takhle to dopadlo. Díky svojí jistotě práce přestala inovovat.

+15/0
15.6.2017 7:47

J80a24k13u52b 27S57t59a18n70ě24k 8250916704431

Škodovka byl hlavně tunel jako prase, to se nedá nazvat podporou...

+5/0
15.6.2017 8:28

K18r20y95š52t58o67f 19L64a39n16í95k 1429980875615

co bude obnášet renovace Pendolina a jak dlouho bude trvat?

0/0
15.6.2017 5:15

J15a29n 84S95ů71r21a 4705893693342

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-modernizace-pendolino-drv-/eko-doprava.aspx?c=A170404_141516_eko-doprava_suj

začíná se za pár dní.

+2/0
15.6.2017 6:40

J58i47ř51í 67J54o83z98a 3448113920521

Tak v článku se ještě mohlo zmínit, že nové motorové vlaky (RegioShark) kupují ČD od polské firmy PESA, protože v ČR tento typ vlaků nikdo nevyrábí. Škoda dělá jen elektrické jednotky nebo lokomotivy.

+13/0
15.6.2017 4:13

J25a45n 21V52a68l26o84u96c56h 6842587718550

Nojo, oni Poláci makají a nežijí z mylných představ o strojírenské velmoci (založených nikoli na konkurenceschopnosti, ale na kvantitě direktivního trhu). Proto Pesa dodává i do Německa (prý "zablokováného" Siemensem); Solaris do Saudské Arábie či Svýcarska. A v Polsku montované bus MAN nevydávají za své jako ex-Karosa a její "české" třikrát zmodernizované Renaulty (nyní nazývané Iveco Urbanway).

+9/0
15.6.2017 7:51







Najdete na iDNES.cz