- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Některé vlaky jezdí na trati i 50 let, teď už bychom mohli vybrat dost na daních, a zasloužíme se o lepší železniční spodek i svršek i na krátkých tratích, které slouží k dopravě do práce.
V Německu jezdí také vozy pamatující volby JFK, akorát je několikrát modernizovali ... O tom, v jakém stavu budou železniční tratě se rozhoduje politicky. Téměř 25 let se modernizuje I. koridor, stále není hotov.
Provozní kapacita tratí kolem Prahy nevyhovuje, ale postavit čtvrtou kolej z Libně alespoň do Běchovic nebo spíše až do Českého Brodu nebo Poříčan by stálo moc peněz ...
Lamentuje se nad výlukami na trase Praha - Beroun (z Karlštejna se jede skoro 40 minut, vlakem za 8), ale na postavení tři výhyben, které by problémy částečně eliminovaly nejsou peníze ... Posílit vlaky nelze, není čím, protože se objednalo jen 83 souprav řady 471, jelikož nikdo nepředpokládal, že lidé budou vlaky používat, tak jezdí přeplněné. Proč se jich neobjednalo 100 nebo 150 (byť jen formou opce) není schopen nikdo vysvětlit.
I kdyby DKV Praha mělo jednou tolik jednotek 471, tak na trati do Berouna nemohou nasadit tři spojené jednotky, protože se ke "krátkým" nástupištím prostě nevejdou.
Ve stanici Praha Běchovice se modernizovalo před lety nástupiště u 1. koleje, je dlouhé cca 170 metrů, takže tři soupravy řady 471 se k němu nevejdou ... Na trati do Benešova to vypadá podobně ...
Proč mocipani prodali Vagonku Studenka? Dnes nam napiše pan Sura o tom jak se repasuji ojete vozy.Kdo v ČR děla nove vozy a jednotky? Elefanty v Ostravě. V lokomotivce ČKD se hraje hokej a jine sporty a koncerty. A to nejduležitějši. Kolik stoji jeden vuz se všema zkouškama (tj. homologaci) aby šel do provozu.
Na rekonstrukci ojetin není nic špatného, rakouské Bmz jsou (navzdory věku) konstrukčně stále nejlepší 2.třída v Evropě.
Ano, jedna ojetina se kupovala za 10 milionů, když připočtu jednou tolik za dodatečnou rekonstrukci tak to vyjde na zlomek toho, za se kupovalo Pendolino nebo RailJet. Za stejné peníze se mohlo pořídit více vozidel s variabilní kapacitou. K Pendolinu technicky nic nepřipojíte, v RailJetu to sice udělat lze, ale zakoupený řídící SW to nedovoluje ...
To jsou nákupy "jako víno" ...
obrázek doby , samá asociace kdečeho ,no když se nad tím jeden zamyslí je mu jasné proč se pořád zvedají daně a prachy se štourají z každé škvírky
Proč obraz doby? Prostě obraz výkonu ekonomiky.
Pokud vám v ČR lidi jsou ochotni zaplatit jen cca 1 Kč/oskm na jízdném a u objednávaných spojů k tomu stát jen cca 100 Kč/vlkm, tak prostě nelze mít moc vlaků nových a výraznou část MUSÍ tvořit ojetiny.
V Německu se jízdné pohybuje cca 4x výše než v ČR a dotace cca 2-3x výše než v ČR.
A další aspekt je rychlost našich tratí. Pokud je cestovní rychlost nízká, potřebujete více souprav na stejně hustý jízdní řád!
V těch starých vagonech se dá aspoň v horku otevřít okno. V nových vlacích je klimatizace, kterou většinou průvodčí odmítá zapnout se slovy, že si někdo stěžuje, že mu je zima.
Tak takhle to dopadne, když se do něčeho cpou státní prachy a nekouká se nalevo napravo... Plzeňská škodovka si myslela, že prostě bude mít ze státního zakázky napořád a hle... ČD tahají Siemensy... motivace makat a vydělat v Plzni tak nějak zapoměli.
Smutne, ze uz asi nevyrabime kvalitni vlaky nebo z jineho duvodu nepodporime ceske firmy.
Já myslím, že Škodovka u nás, často i neprávem, byla podporovaná víc než je zdrávo - a takhle to dopadlo. Díky svojí jistotě práce přestala inovovat.
co bude obnášet renovace Pendolina a jak dlouho bude trvat?
Tak v článku se ještě mohlo zmínit, že nové motorové vlaky (RegioShark) kupují ČD od polské firmy PESA, protože v ČR tento typ vlaků nikdo nevyrábí. Škoda dělá jen elektrické jednotky nebo lokomotivy.
Nojo, oni Poláci makají a nežijí z mylných představ o strojírenské velmoci (založených nikoli na konkurenceschopnosti, ale na kvantitě direktivního trhu). Proto Pesa dodává i do Německa (prý "zablokováného" Siemensem); Solaris do Saudské Arábie či Svýcarska. A v Polsku montované bus MAN nevydávají za své jako ex-Karosa a její "české" třikrát zmodernizované Renaulty (nyní nazývané Iveco Urbanway).