Diskuze

Zakázka desetiletí. Ministr Ťok vypsal soutěž na mýto za 29 miliard

Ministerstvo dopravy vypsalo dlouho očekávaný tendr na nového správce mýtného systému pro kamiony. Za deset let plánuje za jeho provoz utratit 29 miliard korun. Stát očekává, že provoz mýtného systému vynese v příštích letech až dvakrát tolik než dosud díky rozšíření mýta. Podle stávajícího provozovatele však nastavení tendru směřuje k novému satelitního systému a vyhození stávající mýta do koše.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M71a48r34e38k 47H62r37u11b73y

16. 6. 2017 16:58

Tenhle system je predrazenej ne 10x jak je bezne, ale stokrat. Kam asi vsechny ty penize jdou?

Do Rakouska tezko:-P

0 0
možnosti

P56e96t26r 54Ž71á34k

13. 7. 2017 16:55

Tak proto se to ted soutezi,aby se zjistilo,jestli to bylo predrazene.Mimochodem pri vsech tech nadavkach na Toka je potreba pripomenout,ktera vlada umoznila Kapschi bez souteze provozovat to doted...

0 0
možnosti

Každé soudné technicky myslící osobě byly od samého začátku jasné výhody satelitního systému. Jedná se zejména o jeho flexibilitu, kdy je možné s minimálními náklady přídávat a ubírat zpoplatněné úseky kterýkoliv silnic. Přesto se Kapschi podařilo prosadit jeho drahý nepružný technicky obtížně realizovatelný mikrovlnná systém. Nepochybně si na tom vygenerovali nesmírný zisk, z něhož bylo a je možné rozhodující osoby patřičně zaintersovat či motivovat.

Typickým představitelem oné motivace byl jeden dopravní expert z ČVUT, který byl zásadně proti mikrovlnému systému, poukazoval na jeho nedostatky a prosazoval perspektivní satelitní systém. Od okamžiku, kdy jeho pracoviště dostalo od Kapsche velmi dobře ohodnocenou zakázku, tak tento původně prosazovatel satelitní techniky zaujmul neutrální postoj a své výhrady už prakticky neuplatňoval.

Prostě taková je moc peněz a když jich někdo může získat moc, tak jich moc pustí a ovlivní moc osob.

Také podivuhodná "neschopnost" a neustále odkládání výběrového řízení na organizátora výběrového řízení až se nakonec prohlásí, že se to za rok nestihne o několik let prodlouží smlouva s Kapschem je moc divná.

V současnosti je satelitní systém natolik výhodný, že i Kapsch uvažuje, že půjde do soutěže s nabídkou kombinovat současný systém se satelitním na těch rozšířených úsecích. Proto nyní hrozí Nejvyšším kontrolním úřadem , kdyby se měly odepsat současné brány. Pro Kapsche by to znamenalo nadál dostávat miliardy za ty brány a další miliardy za ty satelity.

Ostatní uchazeči spíše budou navrhovat systémy které už provozují. Značně jednoduší implementaci budou mít ty satelitní systémy. Prostě se do jejich systému zadá sít zpoplatněných silnic v ČR a případně se rozšíří vyhodnocovací a zúčtovaci pracoviště s možnou dislokací přímo v ČR.

Co se týče protřebných palubních jednotek - ty by neměly být problém protože EU stejně požaduje u všech použití univerzálních jednotek schopných činnosti v satelitním i mikrovlnném systému.

0 0
možnosti

Obzvláště dojemná je péče Kapsche o plýtvání penězi daňových poplatníků, když se plýtvalo na Kapsche tak to bylo v pořádku.

Stávající brány jsou typickým představitelem "sunk cost" = utopených nákladů, Ty prachy již byly vydány a nikdo je nevrátí. Nicméně doposud ten systém vygeneroval státu tak vysoký čistý zisk, že by je bylo možné zboutrat, aniž by došlo ke ztrátám na celém projektu. Zejména pokud by se nový systém ukázal ekonomicky i technicky výhodnější.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Bohužel třetině obyvatel ČR stačí před očima zamávat koblihou, říct jim, že je podnikatelé (rozumněj hospodští, trhovci, stánkaři, řemeslníci) okrádají a že s nimi po zvolení zatočíte, protože jste lidumil, máte rád koťátka a koně a budete bojovat za obyčejného člověka (Frantu, Lojzu, Anežku). No a až Vás díky tomu zvolí, můžete v klidu krást (pardon čerpat dotace a optimalizovat daně a zisky) o stošest a oni Vám ještě budou tleskat...

2 1
možnosti

P54e48t65r 73H74o76r72á12k

15. 6. 2017 21:52

Kvůli koblize ano určitě nikdo nevolil. Tak nehalucinuj. ;-D

0 0
možnosti

a pritom by stacilo pouze hodit do kazdyho nakladaku sikovnou always-on krabicku se SIM kartou a GPS modulem (kupte si ji sami a dostanete slevu na mytnem), k tomu par serveru, par stovek kontrolnich bodu a sikovnou aplikaci za par rekneme desitek milionu korun... 29 miliard? klidne to za takovou cenu udelam pro celou V4

2 0
možnosti

;-D;-D Tohle udělat můžete.Jenže ještě potřebujete pár set mýtných bran, co to budou kontrolovat

0 0
možnosti

Ťuk sabotuje změnu dodavatele už 4 roky a říká tomu výběrové řízení. Kapschi to nechal podepsat náměstkem a neděli, aby ten den nemohly být doručené námitky proti tomu. Určitě to dělá nezištně.

3 1
možnosti

P76e61t45r 25Ž64á79k

13. 7. 2017 16:59

Az to dosabotoval k vyberovemu rizeni...

0 0
možnosti

Podle stávajícího provozovatele však nastavení tendru směřuje k novému satelitního systému a vyhození stávající mýta do koše.

Já nemluvit jazyk tvého kmene..

0 0
možnosti

Před volbami? Zajímavé...

Asi už tuší, že si po volbách ani neškrtne, tak si připravuje "trafiku" pro sebe a své kamarádíčky.

ANO, bude líp ;-DR^

0 0
možnosti

Zatím to vypadá, že ANO su bude po volbách škrtat víc než dost.

0 0
možnosti

Pokud jsem to pochopil, tak mýto "orazítkoval" Řebíček /0DS/, následný to majitel klubu Slavia á 200 mega ;-D. A teď 3 měs. před volbama dělá další ministr - Ťok /ANO/ "soutěž", toto jest jen další hlína !

0 0
možnosti

Ale jdi ty. Mýto bylo dílem lidoveckého ministra dopravy. Zajisté si vzpomeneš, kdo to byl.

0 0
možnosti

Jak říká jeho předseda, všetci kradnú... a o ANO to platí dvojnásob.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman

28. března 2024  11:32

Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Statistici vylepšili odhad výkonu ekonomiky. HDP loni klesl o 0,2 procenta

28. března 2024  10:18

Česká ekonomika v loňském roce klesla o 0,2 procenta, zpřesnil Český statistický úřad (ČSÚ) svůj...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!