Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zakázka desetiletí. Ministr Ťok vypsal soutěž na mýto za 29 miliard

Ministerstvo dopravy vypsalo dlouho očekávaný tendr na nového správce mýtného systému pro kamiony. Za deset let plánuje za jeho provoz utratit 29 miliard korun. Stát očekává, že provoz mýtného systému vynese v příštích letech až dvakrát tolik než dosud díky rozšíření mýta. Podle stávajícího provozovatele však nastavení tendru směřuje k novému satelitního systému a vyhození stávající mýta do koše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a34r27e43k 40H39r98u85b10y 6517882811668

Tenhle system je predrazenej ne 10x jak je bezne, ale stokrat. Kam asi vsechny ty penize jdou?

Do Rakouska tezko:-P

0/0
16.6.2017 16:58

P92e78t37r 85Ž62á45k 1528412865699

Tak proto se to ted soutezi,aby se zjistilo,jestli to bylo predrazene.Mimochodem pri vsech tech nadavkach na Toka je potreba pripomenout,ktera vlada umoznila Kapschi bez souteze provozovat to doted...

0/0
13.7.2017 16:55

B14o16h43u81m76i49l 93V72a50n23ě41k 5112675882846

Každé soudné technicky myslící osobě byly od samého začátku jasné výhody satelitního systému. Jedná se zejména o jeho flexibilitu, kdy je možné s minimálními náklady přídávat a ubírat zpoplatněné úseky kterýkoliv silnic. Přesto se Kapschi podařilo prosadit jeho drahý nepružný technicky obtížně realizovatelný mikrovlnná systém. Nepochybně si na tom vygenerovali nesmírný zisk, z něhož bylo a je možné rozhodující osoby patřičně zaintersovat či motivovat.

Typickým představitelem oné motivace byl jeden dopravní expert z ČVUT, který byl zásadně proti mikrovlnému systému, poukazoval na jeho nedostatky a prosazoval perspektivní satelitní systém. Od okamžiku, kdy jeho pracoviště dostalo od Kapsche velmi dobře ohodnocenou zakázku, tak tento původně prosazovatel satelitní techniky zaujmul neutrální postoj a své výhrady už prakticky neuplatňoval.

Prostě taková je moc peněz a když jich někdo může získat moc, tak jich moc pustí a ovlivní moc osob.

Také podivuhodná "neschopnost" a neustále odkládání výběrového řízení na organizátora výběrového řízení až se nakonec prohlásí, že se to za rok nestihne o několik let prodlouží smlouva s Kapschem je moc divná.

V současnosti je satelitní systém natolik výhodný, že i Kapsch uvažuje, že půjde do soutěže s nabídkou kombinovat současný systém se satelitním na těch rozšířených úsecích. Proto nyní hrozí Nejvyšším kontrolním úřadem , kdyby se měly odepsat současné brány. Pro Kapsche by to znamenalo nadál dostávat miliardy za ty brány a další miliardy za ty satelity.

Ostatní uchazeči spíše budou navrhovat systémy které už provozují. Značně jednoduší implementaci budou mít ty satelitní systémy. Prostě se do jejich systému zadá sít zpoplatněných silnic v ČR a případně se rozšíří vyhodnocovací a zúčtovaci pracoviště s možnou dislokací přímo v ČR.

Co se týče protřebných palubních jednotek - ty by neměly být problém protože EU stejně požaduje u všech použití univerzálních jednotek schopných činnosti v satelitním i mikrovlnném systému.

0/0
15.6.2017 16:01

B64o91h18u97m60i59l 86V31a58n80ě69k 5162755742476

Obzvláště dojemná je péče Kapsche o plýtvání penězi daňových poplatníků, když se plýtvalo na Kapsche tak to bylo v pořádku.

Stávající brány jsou typickým představitelem "sunk cost" = utopených nákladů, Ty prachy již byly vydány a nikdo je nevrátí. Nicméně doposud ten systém vygeneroval státu tak vysoký čistý zisk, že by je bylo možné zboutrat, aniž by došlo ke ztrátám na celém projektu. Zejména pokud by se nový systém ukázal ekonomicky i technicky výhodnější.

0/0
15.6.2017 16:14

D78a26n88i63e22l 37R96o56z32s46n16y78o 5480679355918

Tohle je prasarna nejvetsiho kalibru. Kdyz vezmu zaokrouhlene cisla:

- vyber spotrebne dani na phm: 80 mld

- vynos myta: 10 mld s naklady 2 mld (ktere plati lid)

Spotrebni dan je ted cca 11 korun, pri zvednuti o 12.5% zaplati lidi na palivu o 1.375 kc vice, coz je prakticky nepostrehnutelna zmena, ale ne.. oni potrebuji vybrat tech 1.375 kc jen od nekterych, aby mohli ulejt 2 mld specifickym skupinam, ktere to myto provozuji.

Kdyz se zrusi myto a zvedne spotrebni dan, lidem zustane 2 mld rocne navic, coz je cca 200 kc na hlavu. Tohle samo o sobe pokryje zvysenou spotrebni dan na prvnich 3000 km (pri 5l/100km).

0/0
15.6.2017 15:23

R21a47d11e96k 53P44l43a35ň20a27n83s83k10ý 3166435289970

Bohužel třetině obyvatel ČR stačí před očima zamávat koblihou, říct jim, že je podnikatelé (rozumněj hospodští, trhovci, stánkaři, řemeslníci) okrádají a že s nimi po zvolení zatočíte, protože jste lidumil, máte rád koťátka a koně a budete bojovat za obyčejného člověka (Frantu, Lojzu, Anežku). No a až Vás díky tomu zvolí, můžete v klidu krást (pardon čerpat dotace a optimalizovat daně a zisky) o stošest a oni Vám ještě budou tleskat...

+2/−1
15.6.2017 14:11

P12e43t24r 21H13o75r56á67k 1449853619544

Kvůli koblize ano určitě nikdo nevolil. Tak nehalucinuj. ;-D

0/0
15.6.2017 21:52

M80a47r62e33k 88H58r67u73b76y 6927442821628

Ten system se budouval predtim nez Andrej vubec o koblihach zacal uvazovat. A ted uz do toho ministr nema co mluvit;-)

0/0
16.6.2017 16:59

P53e94t52r 22Ž56á25k 1138872795459

Co to ma spolecneho s koblihou,za koblihy se alespon podarilo vypsat tenhle tendr...

0/0
13.7.2017 16:57

F34i20l79i17p 71K53r39a18t58o81c80h38v78i30l 4603205576742

a pritom by stacilo pouze hodit do kazdyho nakladaku sikovnou always-on krabicku se SIM kartou a GPS modulem (kupte si ji sami a dostanete slevu na mytnem), k tomu par serveru, par stovek kontrolnich bodu a sikovnou aplikaci za par rekneme desitek milionu korun... 29 miliard? klidne to za takovou cenu udelam pro celou V4

+2/0
15.6.2017 13:58

J53i30ř18í 98H40o57v59o79r14k54a 2876707580661

;-D;-D Tohle udělat můžete.Jenže ještě potřebujete pár set mýtných bran, co to budou kontrolovat

0/0
15.6.2017 14:14

D10a11v38i22d 18R51y95c30h46e84t85s11k81ý 9246261310610

Ťuk sabotuje změnu dodavatele už 4 roky a říká tomu výběrové řízení. Kapschi to nechal podepsat náměstkem a neděli, aby ten den nemohly být doručené námitky proti tomu. Určitě to dělá nezištně.

+3/−1
15.6.2017 13:46

P45e66t37r 43Ž58á36k 1358782315569

Az to dosabotoval k vyberovemu rizeni...

0/0
13.7.2017 16:59

D90a49v83i30d 87R33y23c38h76e91t47s12k16ý 9786321830330

Podle stávajícího provozovatele však nastavení tendru směřuje k novému satelitního systému a vyhození stávající mýta do koše.

Já nemluvit jazyk tvého kmene..

0/0
15.6.2017 13:45

R22a39d75e44k 63P81l92a52ň13a30n32s50k74ý 3136435869930

Před volbami? Zajímavé...

Asi už tuší, že si po volbách ani neškrtne, tak si připravuje "trafiku" pro sebe a své kamarádíčky.

ANO, bude líp ;-DR^

0/0
15.6.2017 13:36

V15á80c61l64a97v 76P68o85u48s39t23k43a 3590581212

Zatím to vypadá, že ANO su bude po volbách škrtat víc než dost.

0/0
15.6.2017 13:40

P74e13t22r 48Ž55á21k 1368662905779

Jako tim,ze do toho myta pousti konkurenci?To by spis prodluzoval ten stavajici system ne?A o tom ze si po volbach neskrtne - asi mate prehled...

0/0
13.7.2017 17:01

J83i12ř89í 86A12. 87N14o25v22o72t51n31ý 6684241628170

Pokud jsem to pochopil, tak mýto "orazítkoval" Řebíček /0DS/, následný to majitel klubu Slavia á 200 mega ;-D. A teď 3 měs. před volbama dělá další ministr - Ťok /ANO/ "soutěž", toto jest jen další hlína !

0/0
15.6.2017 13:29

J58o25s52e79f 18Č52e71r21v74e70n90i93c40k81ý 9779244701853

Ale jdi ty. Mýto bylo dílem lidoveckého ministra dopravy. Zajisté si vzpomeneš, kdo to byl.

0/0
15.6.2017 14:07

V23i73k77t97o46r 50V18a28l47o84u69c53h 4439963852481

Jak říká jeho předseda, všetci kradnú... a o ANO to platí dvojnásob.

0/0
15.6.2017 13:24

P62a21v24e20l 68Ř41a40p78e21k 7402956209835

Vybere se, vybere se.... omyl, to není jako když těžíte nerostné suroviny. Aby se něco vybralo, musíte to tam vy z vlastních kapes naházet. A k tomu 30 miliard Kapschi.

+1/0
15.6.2017 13:19

K39r93y36š59t81o11f 87H38l60a78v11á70č 9892149868502

Tak koho všeho si koupí Kapsch tentokrát?

0/0
15.6.2017 13:19

J31a37k93u17b 90B29r66i98n59e27r 6817432972851

Da se nekde vsadit na Kapsch?

+1/0
15.6.2017 13:15

J15i53n97d43ř17i89c42h 93L60u94k97e19š 3119424223490

A netvrdil, že je to předražené už teď, že s Kapschem zatočí? Proč do toho cpát dvojnásobek? A kterých 900 km chce zpoplatnit navíc? Ty, které postavil? Vždyť hlavní tahy na jedničkách (Mikulov, Náchod...) jsou už zastavěné mýtem teď. Četl jsem názory, že rozšiřování na další silnice nižších tříd se nevyplatí. S bránami už vůbec ne, kvůli spoustě křižovatek a nemožnosti všude narvat brány...

Kdyby radši vyřešil to vlnobití u Ostravy, jak sliboval.

Prostě to uděláme, nějak nefunguje.

+1/0
15.6.2017 13:11

Š77t36ě53p37á89n 13D12o12l91e20ž37a37l 3982641298545

Však se předpokládá, že účastník nabídne satelitní mýtné, za těchto podmínek

0/0
15.6.2017 13:19

J39i73n72d56ř71i56c96h 95L18u36k75e97š 3199814273340

A brány prodá do šrotu? Posledně něco plácal o kombinaci obojího... A hlavně by mě zajímalo těch 900 km navíc. To jsou snad i dvojky ne?

+1/−1
15.6.2017 13:30

P86e20t48r 55Ž88á70k 1948112515949

Jednicky.

0/0
13.7.2017 17:03

P50e96t61r 15A94n95d75r53ý78s37e68k 9653761316387

Nikdy jsem nepochopil, proc myto ridi nejaka firma a neridi si to stat sam. Kapsch mel system jen vybudovat a pote rizeni predat statu. Je to nechutne napakovani se - co na tom stoji 3mld rocne? System je vybudovany, ridit ho nikdo nemusi, protoze vsechno jede automaticky, tak za co tolik prachu?

+1/0
15.6.2017 13:08

J56o29s63e37f 13Č92e20r92v12e49n88i25c72k64ý 9689774711153

Neříkám, že provoz mýta by měl stát 3 miliardy. Ale zase na druihé straně, žádný systém nefunguje bez nákladů, jak si to představujete vy.

0/0
15.6.2017 14:09

D76a15v10i43d 13Z41a78j32d65á12k 8885652300421

Mne by to mitovani nevadilo. Ale clovek proste nevidi, ze se to vraci do tech silnic. My jsme v podatate z nasi dalnicni site udelali jedno velke parkoviste.

0/0
15.6.2017 12:59

D27a26v42i50d 41Z72a47j12d40á13k 8595642160801

*myto ani

0/0
15.6.2017 13:01

F12r88a20n59t95i60s10e26k 38S22t26e31b58l80o 4379182136

Zakazka desetileti a nebo TUNEL desetileti????

+1/0
15.6.2017 12:59

M46a28r55i97a56n 32S27l45a97m66a 8744749952836

Investuje se 29 mil. a vybere se 80-100 mil. Kazdy kouka jen na prvni castku.

+2/−1
15.6.2017 12:44

R47o35m97a29n 76V91í39c68e69n42e10c 2869292348192

Poměr správný- jenom 1000x více = mld.

0/0
15.6.2017 12:46

M24a66r73i31a10n 22S45l59a82m55a 8654919232976

Ja se Vam omlouvam, spatne sem to napsal.

0/0
15.6.2017 12:48

P92e35t51r 42A38n77d95r60ý60s60e26k 9723771576237

Kdy stat ridil system sam, tak naklady skoro nula (jen zaplatit techniky) a prijem by byl stejny

0/0
15.6.2017 13:10

P96a69v13e92l 35Ř83a98p10e52k 7942706119745

Vybere se... ale od koho? Od nás všech. A za co?

0/0
15.6.2017 13:18

Š24t73ě20p10á25n 70D76o16l58e53ž89a56l 3232621158235

To je předpokládaná hodnota, výsledná cena může být úplně někde jinde

0/0
15.6.2017 13:20

J15i36ř44í 86Ř46e85h85o62ř 9988868236928

není třeba zdvojnásobovat cenu kvůli rozšíření. Stačí nevypsat to tak aby to někdo vyhrál se stoprocentní marží.

+1/0
15.6.2017 12:42

J34a97n 47B66a76r31t45o86š 6505267563179

Prázdné plky, 100% marže existuje pouze teoreticky. V běžné praxi není technicky možná. Pletete si pojmy. R^;-D;-D;-D

0/0
15.6.2017 12:57

J80a16n 47B25a22r45t22á30č93e85k 6475685360239

Už toho nekompetentního PokuŤoka někam vyvezte a klidně i zavezte, hlavně ať už nemá šanci někde škodit.

+2/−1
15.6.2017 12:33

M38a38r86e56k 10H38r56u82b80y 6607162331788

Ministr muze ohledne myta udelat jedinou vec: rezignovat. Na cinnost ministerstva a tedy i vyberka na myto to ale nema vubec zadny vliv;-)

0/0
16.6.2017 17:00

P91a27v27e72l 88Ř78a37p16e39k 7472696509625

Jediná smysluplná zakázka v souvislosti s tímto mýtným systémem by byla zakázka na demontáž celého toho předraženého nesmyslu a jeho likvidaci.

Česká republika naléhavě potřebuje satelitní mýtný systém a pro kamiony zpoplatnit zejména úseky, kde kamiony páchají nejvíc škody, tedy nevyhovující komunikace a průjezdy obcemi. Potřebujeme opak toho paskvilu, který máme dnes.

+6/−2
15.6.2017 12:32

P74e91t98r 47P60o78s40p62í92š16i98l 4928254286596

Přesně tak, výsledkem stávajícího systému je jen to, že máme násobně více kamionů v obcích a na silnicích 2. tříd.

0/0
15.6.2017 14:24

L97e34o85p19o87l65d 30P13r75o23k57e88š 8989174977

D 8 slavnostně otevřena a doposud nefunguje , tendr na mýto podepsaný někde na vrátnici v neděli , 2015 kolony na D 1 v příštích letech nebudou tvořit , dálnice u Ostravy stále jak tankodrom . Ten boreček nejlépe udělá , když si vezme do voleb dovolenou.

+5/0
15.6.2017 12:32

L89a27d15i47s62l63a82v 42K98a37l92o26u97s 7205276781720

U solárních elektráren je to ještě horší, peníze tečou někam na Kypr, ale konkrétně kdo žere Vaše peníze na faktuře za elektriku se nedovíte.

+6/0
15.6.2017 12:26

J59o76s18e15f 60L60a61m95p53a 2884333345127

Tak už to mýto můžeme vypsat. V říjnu jdeme od válu a ty 3 roky zdržování stály za to;-D

+3/0
15.6.2017 12:23

R88o40m54a93n 26V81í87c76e64n94e24c 2909862818942

ANO určitě nepůjde od válu a Ťok bude ve funkci pokračovat.

+1/−3
15.6.2017 12:24

J49o31s92e57f 44L83a38m31p98a 2924383665537

Jste si tím tak jistý ,že za to dáte ruku do ohně?;-D Co když si vyberou pokud u moci zůstanou jiné ministerstva. U nás nikdy není nic jistého. Koukněte jak byli vyšachováni u krajských voleb.

0/0
15.6.2017 12:26

R51o19m74a59n 18V95í47c61e71n14e93c 2459902958942

Pokud propadne hodně hlasů (třeba z koalice KDU+STAN), tak mohou mít i většinu v PS sami. A i kdyby byli v koalici, tak pochybuji, že by nechtěli mít stejná ministerstva. Za to dám ruku do ohně.

0/0
15.6.2017 12:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.