Diskuze

Zakázka desetiletí. Ministr Ťok vypsal soutěž na mýto za 29 miliard

Ministerstvo dopravy vypsalo dlouho očekávaný tendr na nového správce mýtného systému pro kamiony. Za deset let plánuje za jeho provoz utratit 29 miliard korun. Stát očekává, že provoz mýtného systému vynese v příštích letech až dvakrát tolik než dosud díky rozšíření mýta. Podle stávajícího provozovatele však nastavení tendru směřuje k novému satelitního systému a vyhození stávající mýta do koše.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

M12a55r24e93k 57H42r60u57b22y

16. 6. 2017 16:58

Tenhle system je predrazenej ne 10x jak je bezne, ale stokrat. Kam asi vsechny ty penize jdou?

Do Rakouska tezko:-P

0 0
možnosti

P60e75t95r 26Ž26á23k

13. 7. 2017 16:55

Tak proto se to ted soutezi,aby se zjistilo,jestli to bylo predrazene.Mimochodem pri vsech tech nadavkach na Toka je potreba pripomenout,ktera vlada umoznila Kapschi bez souteze provozovat to doted...

0 0
možnosti
BV

Každé soudné technicky myslící osobě byly od samého začátku jasné výhody satelitního systému. Jedná se zejména o jeho flexibilitu, kdy je možné s minimálními náklady přídávat a ubírat zpoplatněné úseky kterýkoliv silnic. Přesto se Kapschi podařilo prosadit jeho drahý nepružný technicky obtížně realizovatelný mikrovlnná systém. Nepochybně si na tom vygenerovali nesmírný zisk, z něhož bylo a je možné rozhodující osoby patřičně zaintersovat či motivovat.

Typickým představitelem oné motivace byl jeden dopravní expert z ČVUT, který byl zásadně proti mikrovlnému systému, poukazoval na jeho nedostatky a prosazoval perspektivní satelitní systém. Od okamžiku, kdy jeho pracoviště dostalo od Kapsche velmi dobře ohodnocenou zakázku, tak tento původně prosazovatel satelitní techniky zaujmul neutrální postoj a své výhrady už prakticky neuplatňoval.

Prostě taková je moc peněz a když jich někdo může získat moc, tak jich moc pustí a ovlivní moc osob.

Také podivuhodná "neschopnost" a neustále odkládání výběrového řízení na organizátora výběrového řízení až se nakonec prohlásí, že se to za rok nestihne o několik let prodlouží smlouva s Kapschem je moc divná.

V současnosti je satelitní systém natolik výhodný, že i Kapsch uvažuje, že půjde do soutěže s nabídkou kombinovat současný systém se satelitním na těch rozšířených úsecích. Proto nyní hrozí Nejvyšším kontrolním úřadem , kdyby se měly odepsat současné brány. Pro Kapsche by to znamenalo nadál dostávat miliardy za ty brány a další miliardy za ty satelity.

Ostatní uchazeči spíše budou navrhovat systémy které už provozují. Značně jednoduší implementaci budou mít ty satelitní systémy. Prostě se do jejich systému zadá sít zpoplatněných silnic v ČR a případně se rozšíří vyhodnocovací a zúčtovaci pracoviště s možnou dislokací přímo v ČR.

Co se týče protřebných palubních jednotek - ty by neměly být problém protože EU stejně požaduje u všech použití univerzálních jednotek schopných činnosti v satelitním i mikrovlnném systému.

0 0
možnosti
BV

Obzvláště dojemná je péče Kapsche o plýtvání penězi daňových poplatníků, když se plýtvalo na Kapsche tak to bylo v pořádku.

Stávající brány jsou typickým představitelem "sunk cost" = utopených nákladů, Ty prachy již byly vydány a nikdo je nevrátí. Nicméně doposud ten systém vygeneroval státu tak vysoký čistý zisk, že by je bylo možné zboutrat, aniž by došlo ke ztrátám na celém projektu. Zejména pokud by se nový systém ukázal ekonomicky i technicky výhodnější.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
RP

Bohužel třetině obyvatel ČR stačí před očima zamávat koblihou, říct jim, že je podnikatelé (rozumněj hospodští, trhovci, stánkaři, řemeslníci) okrádají a že s nimi po zvolení zatočíte, protože jste lidumil, máte rád koťátka a koně a budete bojovat za obyčejného člověka (Frantu, Lojzu, Anežku). No a až Vás díky tomu zvolí, můžete v klidu krást (pardon čerpat dotace a optimalizovat daně a zisky) o stošest a oni Vám ještě budou tleskat...

2 1
možnosti
PH

P78e53t36r 47H47o73r66á94k

15. 6. 2017 21:52

Kvůli koblize ano určitě nikdo nevolil. Tak nehalucinuj. ;-D

0 0
možnosti
FK

a pritom by stacilo pouze hodit do kazdyho nakladaku sikovnou always-on krabicku se SIM kartou a GPS modulem (kupte si ji sami a dostanete slevu na mytnem), k tomu par serveru, par stovek kontrolnich bodu a sikovnou aplikaci za par rekneme desitek milionu korun... 29 miliard? klidne to za takovou cenu udelam pro celou V4

2 0
možnosti
JH

;-D;-D Tohle udělat můžete.Jenže ještě potřebujete pár set mýtných bran, co to budou kontrolovat

0 0
možnosti
DR

Ťuk sabotuje změnu dodavatele už 4 roky a říká tomu výběrové řízení. Kapschi to nechal podepsat náměstkem a neděli, aby ten den nemohly být doručené námitky proti tomu. Určitě to dělá nezištně.

3 1
možnosti

P34e27t79r 31Ž84á56k

13. 7. 2017 16:59

Az to dosabotoval k vyberovemu rizeni...

0 0
možnosti
DR

Podle stávajícího provozovatele však nastavení tendru směřuje k novému satelitního systému a vyhození stávající mýta do koše.

Já nemluvit jazyk tvého kmene..

0 0
možnosti
RP

Před volbami? Zajímavé...

Asi už tuší, že si po volbách ani neškrtne, tak si připravuje "trafiku" pro sebe a své kamarádíčky.

ANO, bude líp ;-DR^

0 0
možnosti
VP

Zatím to vypadá, že ANO su bude po volbách škrtat víc než dost.

0 0
možnosti
JAN

Pokud jsem to pochopil, tak mýto "orazítkoval" Řebíček /0DS/, následný to majitel klubu Slavia á 200 mega ;-D. A teď 3 měs. před volbama dělá další ministr - Ťok /ANO/ "soutěž", toto jest jen další hlína !

0 0
možnosti

Ale jdi ty. Mýto bylo dílem lidoveckého ministra dopravy. Zajisté si vzpomeneš, kdo to byl.

0 0
možnosti
VV

Jak říká jeho předseda, všetci kradnú... a o ANO to platí dvojnásob.

0 0
možnosti