Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řecko dostane od eurozóny úvěr 8,5 miliardy eur, zapojí se i měnový fond

Řecko může čerpat další část úvěru z třetího záchranného programu v hodnotě 8,5 miliardy eur (223 miliard korun). Ve čtvrtek se na tom shodli ministři financí zemí eurozóny. Mezinárodní měnový fond zároveň oznámil, že poskytne Řecku nový záložní úvěr, čímž obnoví svou finanční pomoc této zadlužené zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a80n 60H56o79l87u71b 8681929535543

Já to vidím takhle: Řekové si žili nad poměry. Zadlužili se, jak čteme převážně německým a francouzským bankám. I nyní mají 2x vyšší životní úroveň, než nejchudší země eurozony. Tedˇ se musí všichni členové, i ti nejchudší určitým podílem skládat na Řecko. 1)Tedy ti chudí platí bohatším, aby se i nadále měli Řekové lépe, než ti chudí. 2) Chudí saturují německým a francouzským soukromým bankám jejich chybně (ztrátově) vydané úvěry. O této pomoci rozhodují nejsilnější země - Německo a Francie. Tak mne napadá: je toto pro ty chudé výhodné?

+3/0
16.6.2017 21:54

V61á90c73l89a29v 55V40a28n90ě36k 2283343978371

Koukám, že je tady uplakánků.

EU žádné zemi v krizi neodpustila ani euro, takže ty řeči tady, že někdo žije na náš účet jsou totálně mimo.

Je to naopak, - my žijeme na účet těch zemí, co se mezitím svou pomocí - a solidádním úvěrem z EU z toho samy vyhrabaly.

+1/−5
16.6.2017 15:32

M84a96r25t27i81n 46K40l92u78v70á41n19e90k 9242308533973

Mám pocit že sa tu neustále zamieňajú termíny ÚVER a DAR

+1/0
16.6.2017 13:05

J95a56n 44H24o10l42u94b 8251619685873

Snad si nemyslíte, že úvěr od eurozony někdy Řecko splatí?

0/0
16.6.2017 21:57

P89e63t98r 11H89n25i70l95i56c47a 3486557589141

Pětinu by mohli. Už se odpouští, ale je to aspoň za reformy. Kdyby Řecko padlo, tak pak může třeba Itálie...

0/0
19.6.2017 0:28

R55i58c88h86a59r24d 66P31ů48ž38a 9690989360948

tak tak, zvýšíme jejich dluhy abychom jim je mohli odpustit...tragický případ neschopnosti

0/0
16.6.2017 12:09

M81a53r30t34i97n 91K47l30u65v84á59n11e37k 9692388413743

Otázka že neschopnosti KOHO?

A ako dlho ho v tom budeme podporovať.?

0/0
16.6.2017 13:03
Foto

M17i16l53o10š 16R10e43c17h47t63o91r71o61v79i34č 7394210942293

Už to někdo sečetl? Vedle dluhových investic do Řecka, jsou jistě i jiné, které jsou pro EU zátěží. Nejsou to běžné investice, které zvyšují životní úroveň unie. Investice do rozvoje a investice zachraňující před úpadkem, to je vážný rozdíl. Zvláště když Řecko vstoupilo i do Eurozóny podvodnými přepočty. Neměla by vlastně Eurozóna požadovat pro turisty z Eurozóny významné slevy? Jak jinak uklidnit veřejné mínění? Možná bych si dokázal představit i fest dotované železniční přímé spojení z Buselu do Atén. (Brussels-Athens) a zpět. Výpomoc tohoto typu by mohla osvěžit víc než investice o kterých moc ani nevíme. Kdyby takové jízdné bylo dostupné bylo dostupné pro lidi, jež si cestu letadlem nemohou dovolit, bylo by to i výmluvné gesto že to pomocí myslíme opravdu vážně. Nu a podobná pomoc by se hodila jistě i Itálii.

+1/0
16.6.2017 11:59

J77a19n 23C82e96p49e15k 1884806590

Za chvilku budou veškeré řecké dluhy přesunuty z původních věřitelů bank, fondů na státy EU a Evropské instituce, tudíž to půjde na vrub všech občanů. Přesně jak byl záměr hlavně Německa. Přeci nenechá ztrátu na akcionářích, šup s nimi na občany a povinně všechny v EU.

0/0
16.6.2017 11:52
Foto

I80m58r83i84c46h 97S47u55c69h51a42r35s14k30ý 8816333465671

100% souhlas, včera to na ČT24 zdůvodňoval jeden ekonom a když ty své lži říkal na kameru tak se sám díval někde mimo........;-)

0/0
16.6.2017 12:05
Foto

I45m54r22i55c20h 57S81u89c32h69a54r62s59k39ý 8906743225591

Řecko dostane od eurozóny úvěr 8,5 miliardy eur, zapojí se i měnový fond...8-o

K smíchu, Řecko neplní nic s toho co mělo a dostane opět další úvěr jen, aby se nezhroutilo nebo nechtělo odejít s EU. Kdy evropská komise zahájí řízení s Řeckem, že nedodržuje pravidla EU........:-/???

Soudruzi v EU totiž rozlišují na jaké straně barikády ten darmožrout jak si stojí......;-)

0/0
16.6.2017 11:43

K70a88r37e42l 65S93t66a81n73n66e61r 2406910744783

Oni dostanou úvěr aby mohli Německu splatit dluh. Paráda pro Německo, jen tak dál EU.

+1/0
16.6.2017 11:05

J59a35n 31S29o88u82č71e34k 2741186198229

A když přijmeme euro, budeme také moci čerpat záchranné balíčky a nesplatitelné úvěry??

0/0
16.6.2017 9:53

P14e57t75r 52N39o63v30a91k 3530927669937

Ne, budeme se podílet na splácení dluhů Řecka a později Itálie a Španělska. :-)

+1/0
16.6.2017 11:22
Foto

I85m34r89i67c98h 28S96u93c46h52a46r35s43k98ý 8686293175681

100% souhlas většina lidí totiž neví, že když zavedeme euro tak se musíme zavázat za dluhy ostatních států tedy Řecka, Itálie, Španělska a dokonce i Irska.

0/−1
16.6.2017 11:45

V45á87c72l37a71v 95V48a76n92ě41k 2733763838231

Kolik jsme za tyto státy zaplatili dluhu?

0/0
16.6.2017 15:30

J82a83r93o54s83l12a15v 67T49í73n33e40k 4304138560902

Začne se to počítat až od vstupu do Eurozóny.

0/0
19.6.2017 23:01

V85á36c59l79a25v 81P80l13a50v95e23c 2249259909360

Je to žumpa.

+2/0
16.6.2017 8:27

M96i77c22h93a23l 94G21r38i30v42a84l18s56k54ý 8893912977795

Není to úvěr,ale bohužel dar. Kdy začne ručit majetkem (ostrovy).Řecko nemá v eurozoně co dělat.

+2/0
16.6.2017 8:12

L79u27k57á84š 57A26d14a71m98e41c 6870909760477

A kdo tam má co dělat, když naprosto stejně jako Řecko je na tom Itálie, Španělsko, Belgie, skoro stjně France, Irsko, Portugalsko a vlastně i Německo

+2/0
16.6.2017 9:12

J16a87n 25S83o74u22č63e91k 2161556428329

Velice správná otázka. Samy ty státy, které odsouhlasily a stanovily podmínky pro přijetí eura, je hrubě neplní. Eurozóna nikomu, snad kromě Německa, nic dobrého nepřinesla. Byl to uspěchaný a hlavně jen a jen politický projekt. Země s tak rozdílnou ekonomikou společnou měnu prostě mít nemohou.

0/0
16.6.2017 10:28

V40á34c64l97a77v 96V80a36n34ě24k 2883893898951

To je s prominutím naprostá slátanina.

Mohl byste to nějak potvrdit fakty?

0/0
16.6.2017 15:31

J20a48n 82F56r45i23s85c52h 9843266300

Ještě, že nejsme v eurozóně, jelikož řecký dluh platí daňový poplatník zemí co platí eurem, Řecko tyto peníze vezme a pošle je do německých bank. A co navíc, pokud bychom platili eurem, budeme navíc ručit za všechny bankovní systémy - třeba za ty Italský, kde bobtná problém jako kráva

+3/0
16.6.2017 7:59

L35u93k29á82š 97A89d32a70m68e35c 6240749880917

Souhlas, ale ono je to mnohem horší, i když se to o tom nepíšem tak to samé co malé Řecko dělá prakticky stejně zadlužená Itálie, Francie, Španělsko , vlastně všichni staří členové Eurozony.

0/0
16.6.2017 8:04

J15a44r40o33m29í45r 39K67r54á86l 4690729324569

Aha. Na splacení 7 mld dostane úvěr 8,5 mld ? 8-o Kocourkov !

0/0
16.6.2017 7:37

L51u98k68á65š 38A83d13a17m88e31c 6890829640697

TO není kocourkov to je EU a USA. Vy si myslíte, že ČR , SRN, Itálie , Francie nebo USA své dluhy splácá jinak, nesplácá splátka starého dluhu se dělá vydáním nového většího, v USA to praktikují od roku 1971 a v EU tak od roku 1990,m v ČR se s tím začalo po roce 1992.

Když to budete dělat jako soukromá osoba tak vás v EU i USA zavřou za pyramidovou hru alias Ponziho schéma, když to samé dělá stát je to ekonomická politika ;-D

0/0
16.6.2017 8:01

J53a65r51o92m94í85r 72K89r39á10l 4840569634959

Jistě. Proto se směji těm Babišovým prohlášením o řízení státu jako firmy. Ale to Řecko je o dost vyšší level.

0/0
16.6.2017 9:04

R20i26c74h19a68r42d 87V13a65c69e18k 5461978192578

A jak je na tom Řecko teď? O kolik se mu snížilo zadlužení, když mu ostatní tak pomáhají?

0/0
16.6.2017 7:33

L67e42o89š 45M54a20r89š89a59l 5552564462818

No jo, berou migranty, tak se jim nalejvají peníze.;-€

+1/0
16.6.2017 7:06

V66l80a62d72i23s93l69a89v 21B42u24r32y78š18e21k 1409132157364

tak berou neberou, migrant se na to neptá, připluje jim na nějaký ten jejich ostrov a je tam

+1/−1
16.6.2017 7:09

L26u42k91á27š 28A75d11a33m95e31c 6150299570107

Slyšel jste někdy o námořní ochraně hranic a o tom co se dělá s ilegály, kteří naruší vaše území v normálním světě?

+3/0
16.6.2017 7:29

V72l79a85d61i96s16l94a14v 30B50u98r97y27š35e44k 1879652627344

to jsem neslyšel, co se s nimi v normálním světě dělá, předpokládám, že se asi utopí, když naruší mnohatisícikilometrovou hranici a budou mít tu smůlu, že je chytíte, což je docela problém

0/0
16.6.2017 7:47

M51a26r34e66k 18S81v85o61b96o63d93a 7166214736326

Proč hned topit? A na tu ochranu jim všichni připlácíme, takže oni jen kasírují a nedělají to, na co jsou ty peníze určeny.

0/0
16.6.2017 7:54

L80u89k85á94š 25A48d73a91m90e74c 6910619660297

Proč by to byl problém, a ano v normálním světě takové lodě varujete, že se blíží k námořní hranici, a musí se otočit a jsou doprovozeni mimo výsostné vody, pokud nereagují tak se prostě potopí. Taková Austrálie, která má jen námořní hranici jí celkem v pohodě zvládá uhlídat, proč ne Řecko a EU?

No a když už někdo pronikne na pevninu nesladuje deportace, celkem jednoduché účinné a funkční, proč to nefunguje v EU a EU místo toho řeší, že je nasáčkuje někam kde o to nestojí?

Dovolím si citát: O hranici se nejedná o hranici se střílí. TGM

+2/0
16.6.2017 7:58

Š46t44e33f51a35n 50F87r98i56č14a 7702218203796

Je evidentní, že papír, na který se tisknou eura, snese všechno. Kde jsou ty časy, kdy oběživo bylo kryto zlatem a drahými kovy. Je potřeba vytisknout bankovky? Vytiskneme bankovky.

+2/−1
16.6.2017 6:43

V65l55a58d18i32s34l73a76v 67B29u27r10y10š90e82k 1779192347814

v těch časech, kdy bylo oběživo kryto zlatem byli lidi velcí chudáci, ani vám by se jistě nelíbilo, kdyby se ta doba vrátila a pokud se lidé budou chtít mít pořád líp a budou chtít víc peněz, tak se asi nějaké ty nové bankovky vytisknout budou muset, asi nemůže být stejně bankovek v době, kdy byl průměrný plat 1000 korun a dnes, kdy atakuje 30 tisícovou hranici. pro vás je důležité, kolik si toho za vytištěné bankovky koupíte a nikdy v historii to nebylo víc než nyní

0/−1
16.6.2017 7:15

L89u85k52á24š 50A65d24a24m58e64c 6210289560297

Ježíšku to jsou hlody.

V době kdy byl průměrný plat 1000Kčs , tedy kolem roku 1930 stála nová Prvorepubliková vila s pozemkem v okresním městě 44.000 Kč Tedy ten váš průměrný člověk si na ní vydělal za 3,6 roku. Dnes kdy průměrný plat není žádných 30.000 Kč ale s bídou 20.000 protože hrubá mzda není reálný plat tak stojí horší, protože nepodsklepený, barák cca 3M Kč a tak na něj průměrný člověk pracuje 12let.

Nevím ,ale já chci aby se vrátili ty chudé časy, kdy jsem si na barák vydělal 3x rychleji, manželka mohla sedět doma, protože rodinu uživil chlap vrátili.

0/0
16.6.2017 7:36

V56l90a89d82i19s82l57a93v 64B54u47r97y20š10e32k 1839412547154

tak za to, jak dlouho vy pracujete na vilu v okresním městě je jen váš problém a s tištěním nových peněz nesouvisí, kde berete jistotu, že zrovna vy byste si žil v roce 1930 lépe než nyní?

0/0
16.6.2017 7:50

M98a91r32e46k 98S66v27o48b25o89d29a 7726634716616

Vy asi moc nechápete, co znamená průměrný plat, že?

+1/0
16.6.2017 7:52

P12e80t82r 55N34o91v36a83k 3860607919147

Si myslíte, že tištěním peněž se zvýší životní úroveň lidí? Jo některých jo, hlavně banky a jim blízcí na tom krásně vydělávají. Ostatí přichzí o svůj majetek.

0/0
16.6.2017 11:23

M65i56r96o19s49l31a97v 82M64o83c 7381873123350

ty komentáře mě tu fakt baví.. :D Ti, co nejvíce kritizují nebo spíše radí, co by mělo Řecko udělat, mi přijdou, že si to představují jako Hurvínek válku. Ono to není tak jednoduché, jak si myslíte. A pro řeky není tak jednoduché vystoupit z eurozony, jak si oni mysleli nebo si myslí většina lidí tady. Ano vstoupili do měnové zóny prakticky podvodem, ale to je historie. Hlavní hráči je do tohoto spolku přivítali, i když o tom věděli. Nyní si obě strany musí vyžrat, co si nadrobili. Možná ty banky a jiné věřitelské subjekty nějakým způsobem vydělávaj, ale není to tak velký zisk pro ně, jak by si kdo představoval. Bohužel nové státy eurozony se na tom chtě nechtě musí také podílet a půjčovat, i když jsou sami chudší. Aby Řecko mohlo vyhlásit bankrot samo o sobě, musí mít vlastní měnu. Pokud má euro, které je stále relativně silné, protože ho drží státy střední a severní evropy, tak po vyhlášení bankrotu Řecka nebo po jeho odchodu z měnové unie, euro drasticky oslabí nebo se celý spolek rozpadne. Ne že by mi to nějak extra vadilo. Jenže tento scénář nechtějí zakladatelské státy eura (hlavně Německo a Francie) připustit. Je tam ještě hodně aspektů, které toto všechno ovlivňují. Každopádně, doplácí na to jen obyčejní řekové, kteří prakticky za to nemohou. Politici, které zvolili, se nechali semlít a unést v duchu blahobytu a neuváženě jednali. Jistou paralelu vidíme i zde, bohužel.

+1/−2
16.6.2017 6:22
Foto

V36i32k12t38o69r 60Š46k28o95d65a 1365443450653

Kolego, nezlobte se na mě, ale určitě bych netvrdil, že obyčejní Řekové za nic nemohou. To oni si zvolili vlády, které jednak falšovali statistiku a pak také ty obrovské částky spotřebovali. To oni si v padesáti chodili do důchodu a brali dávky na kdeco, zatímco v jiných státech si na blahobyt museli vydělat. Takže teze o nevinných Recich bych rozhodně nezmiňoval.

+6/0
16.6.2017 7:01

P77e92t49r 80P25o37s38p46í89š62i95l 4708354126116

Stále stejná písnička. Blíží se splátka, tak jim na celou a ještě trošku víc půjčíme. A takhle to půjde ještě 100 let. A v té době už budou mít dluh 1000 % HDP.

+6/0
16.6.2017 6:13

J64i62ř86í 89O96s57i89n28a 5197672512325

EU je permanentní krize.

+1/−1
16.6.2017 6:12

R50a28d67e71k 59H67o11l21í38k 1808364320486

....řecký večírek pokračuje, na palubě se tančí, hudba hraje a loď se pomalu....

+3/0
16.6.2017 5:21

M48i46r34e53k 47G50a50j78e75r 5731246189750

3. "záchranný balíček"? Nevím, jak to počítají, ale řekl bych, že 13. Do stovky ještě daleko, tak co.

+3/0
16.6.2017 1:04

J72a15n 19P90r37i52c43h10y16s96t50a25l 8701278873

"Kolik Řecko dostane od měnového fondu se zatím neví"

Ale vi. Recko nedostane od menoveho fondu ani cent, stejne jako od eurozony. Zminenych 8,5 miliard EUR neni urceno pro Recko, ale pro prevazne nemecke banky a investicni fondy. Europracka pokracuje. Kam se hrabe Klausova privatizace. Prostredky od menoveho fondu jsou urceny pro banky americke. Pres Recko se to jenom preposila. Jsou to penize z dani (pripadne ze SuperMariovy vyrobny), ktere se pres Recko posilaji soukromym subjektum - sponzorum politiku, kteri o tomto rozhodli.

Kdyby nekdo snad chtel pomoci Recku, tak to mohl udelat uz davno. Stacilo povolit Recku vyhlasit bankrot.

+20/0
16.6.2017 0:55

T60o60m85á85š 23N74o88v81á27k 5224987759249

Ja myslel, ze jim tam ti muslimsti migranti pomohou k prosperite. A zatim si musi pujcovat penize, ktere nikdy nevrati. Bomba byznys.

+7/−2
16.6.2017 0:01

M79a17r28t61i74n 18K51o40ž93í50n 1305756451620

Skutečně nevím jak. Turecké hospodářství tam mají po staletí.

+1/0
16.6.2017 0:07

M35a71r45t71i29n 38V51a12š61i92n16a 2889236972961

Proč??? Čím dřív Řeci sami vypadnou z eurozóny a potažmo i z EU, tím líp pro ně samotné. Takhle se budou jen potácet čím dál hlouběji ...

+1/−2
15.6.2017 23:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.