Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus mění největší letadlo. Křídlo i sedačky mají vylepšit prodeje

Výrobce letadel Airbus představil nové plány, jak zachránit slabou poptávku po největších osobních letadlech na světě. Aerolinkám slibuje novou verzi letadla A380, která má být úspornější i tím, že se do ní vejde více lidí než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i73c14h10a77l 64M12i20l17l63e98r 9516542189642

napsal Roman Novak: "Kolem A380 je jen medialni humbuk, ve skutecnosti tam vice/dostatek mista na nohy neni - ani v A380 u Lufthansy, ani u LOTu, natoz u Emirates. Ja letel se vsemi."8-o8-o8-o

LOT zadne A380 ve sve vzdusne flotile nema, jejich nejvetsi je BOEING 787 -8. Novak tedy bud fantaziruje s cim vsim letel. nebo jednoduse nerozezna ruzne typy letadel a plete si Boeing s Airbusem...... a pocet motoru take nesouhlasi.;-)

Vedle toho take mylne informuje tvrzenim o "miste na nohy".

Rozestup sedadel zvany v anglictine "seat pitch" a uvadeny v palcich (= 2.54cm)se lisi u stejneho typu letadla od aerolinky k aerolince. Kazda ma moznost si zvolit konfiguraci sedadel, ktera jim vyhovuje. Koho zajimaji detaily, muze se podivat na Seat Guru.

Konkretne u A 380, ktere ma ve svych flotilach prozatim 13 aerolinek, se rozestup sedadel v economy pohybuje od 31 palcu do 34.

Nejlepe jsou na tom Korean, ktere maji rozestup 33 - 34 palcu, pak Emirates 32 - 34 palcu a Asiana 33 palcu. Ostatnich 10 aerolinek bud 32 nebo 31 palcu.

Nejenze zalezi s kym se leti, ale v pripade Korean a Emirates ve ktere casti economy v jejich letadle sedite.

Kdyz letime s Emirates, snazime si zajistit si sedadlo v predni kabine, rady 41 (nebo 43 u jine verze) az 51.

0/0
21.6.2017 15:35

M60i10c32h22a22l 64M52i53l57l54e29r 9596282609842

Apropo, pro Novaka ohanejiciho se " jak s nimi vsemi level, natoz aby Emirates mel v A380 vic mista nez Lufthansa "

Lufthansa A380 ma 31 palcu rozestup na rozdil od Emirates 32 - 34.

0/0
24.6.2017 7:37

R32o57m86a57n 39K86r58a97t54o77c21h27v68í78l 6466697376754

Je to nelogické, poptávka po letecké dopravě stoupá, přesto nestoupá poptávka po letadlech které pojmou více lidí, aby se ušetřil prostor na obloze.

0/0
19.6.2017 11:21

J74a65n 45V66á52c66l71a63v25í59k 3802286451519

Ta úspora místa je komplikovaná v tom, že za těmihle obry musí být dost prostor.

0/0
20.6.2017 10:07

I34v84a15n22k93a 24P31o15s61p55í54š11i93l95o72v17á 8874278522837

Možná se měli raději zaměřit na stále odkládanou nákladní verzi.

0/0
19.6.2017 9:52

Z61d24e28n78ě89k 24D93u23f37e76k 2794184368

Krásné letadlo. No snad díky tomu, že budou vyrábět 1 ks měsíčně, tak si dají záležet na kvalitě, aby byla dodržena 6-ti letá prohlídky letadla, a tuplem, když do letadla díky změnám uspořádání schodiště, přihrádek atd, narvou dalších 80 lidí

0/0
19.6.2017 8:36

S85t42a62n66i51s54l15a69v 22S20r90b65a 4585704978564

já z vlastní zkušenosti musím přiznat, že trend, kdy jedno letadlo uveze 700 lidí se mi nelíbí. na gejtu mačkanice, protože gejty na letištích nejsou stavěny na tolik lidí, při nástupu mačkanice, protože někde ani nemaj vícero rukávů, v letadle mačkanice, protože prostor pro zavazadla je stále menší a aerolinky stále tolerantnější k nadrozměrným zavazadlům...prostě pokud člověk necestuje biznis a nemá vlastní vstup do letadla, tak je to jen čím dál více stresu.

+1/−1
19.6.2017 8:08

R37o41m37a43n 83N36o16v16a25k 6969101112926

Jeste okenka zabiraji zbytecne moc prostoru. Navic na dlouhe trasy nejsou vyuzivana. Pokud by se zrusili tak by v jejich vysce mohli sedet pripadne lezet dalsi cestujici => nacpali by do A380 mozna i tisic lidi...to by se teprve usetrilo;-D

+2/−1
19.6.2017 6:36

R38o81m46a27n 24K61r42a16t64o42c21h82v70í50l 6336617296294

Do okének?

to jsem nějak nepochopil

0/0
19.6.2017 11:44

R26o47m84a94n 48N45o34v98a78k 6359461692516

zadna okna = misto pro druhou radu sedadel nad prvni

0/−1
20.6.2017 13:41

R52o22m41a40n 73K72r50a95t37o91c90h93v30í54l 6726427136534

?

okna vůbec neomezují vnitřní prostor!

když vyndáte okna tak žádný prostor nezískáte

0/0
20.6.2017 15:25

M85a95r80e62k 25Š97t88e45f22a28n45s35k95ý 4458235886989

jestli inovace tak nový concorde;-)

+4/0
18.6.2017 23:49

S50e40i76d60l 21P32e90t33r 1551901745934

Je to marný, marný ..

Éra čtyřmotorů v civilním letectví prostě končí protože jednak ETOPS a pak udržovat 4 motory oproti dvěma stojí 2x tolik.

No a v neposlední řadě naplnit každé letadlo těmi 500-600 lidmi zvládne pouze pár desítek "hubů" po celém světě a tudíž potřeba takhle velkých letadel má své logické/ekonomické limity ...

+6/−5
18.6.2017 22:53

J72o90s95e35f 49V50o88s87i37c24k51y 4933617546153

Praha neni urcite zadny Hub, ty chytraku. presto dokaze ten A380 taky naplnit.

+6/0
19.6.2017 0:53

R70o41m55a77n 14S31m13ě42l65ý 8514415626151

Třeba Emirates teď objednávají verze A380 bez prémiových tříd a bez jednoho schodiště, aby se do toho vešlo víc lidí. Od září nasazují do Prahy verzi pro 615 lidí, protože současná kapacita nestačí.

+1/0
19.6.2017 2:08

R56o16m34a33n 94K72r30a31t19o85c54h56v34í61l 6836977456244

To je přece nelogické

4 motory uvezou více než 2 motory a poptávka stoupá

0/0
19.6.2017 11:45

S16e16i61d58l 76P77e85t52r 1891401345534

Kontrolní otázka pánové:

Kolik bylo A 380 závazně objednaných za posledních 2 měsíců?

0/0
19.6.2017 22:58

S92e85i45d41l 81P12e90t56r 1301401325944

Pardon "12" ..

0/0
19.6.2017 22:59

R83o86m98a52n 52K46r14a95t50o45c35h11v55í79l 6386487796144

Obávám se, že málo.

Ale proč ta otázka?

0/0
19.6.2017 23:38

M42a94r77t26i10n 19S25t52e58p92a51n24e82k 7832211768711

Misto. Vec, ktery je cim dal tim min. At uz na zemi nebo ve vzduchu. A bude se za nej platit cim dal vic... . Jak ma nekdo pres 190 cm, v tech letadlech se to uz neda. Pak uz jen premium economy, business, firs....

+2/−2
18.6.2017 22:42

J76a34n 43Š16e84s43t82á17k 3678839889604

no dá se to, ale vždy si beru sicnu u uličky a tak si aspoň jednu vanilku natáhnout můžu;-D

+1/0
19.6.2017 0:47

F52r63a20n51t87i45š53e77k 83L77u83p10í92n52e62k 8801676616232

A jeste si zacvicis, kdyz vstavas, abys pustil sousedda na zachod.

0/0
19.6.2017 1:58

R33o83m12a14n 15S73m29ě98l21ý 8694585256291

Já měřím 197cm a mám 120kg a kromě Ryanairu sem neměl nikdy problém.

0/0
19.6.2017 2:11

R63o98m94a82n 98N36o47v39a42k 6929931922346

tak to lzete Rv

0/0
20.6.2017 13:41

M49i62c32h61a25l 55M53i59l15l57e48r 9586462329882

on snad nevi jak se citil kdyz letel?

0/0
22.6.2017 5:51

P33e83t29r 67B57a29č10a96v69č63í53k 3293328791409

Ještě by šlo tahat za Airbusem třeba dva kluzáky po čtyřiceti pasažérech. A sedadla vůbec zrušit.

+15/0
18.6.2017 22:29

K89a18r78e64l 20L96a46n94g24r 2142647230158

Málo. Postaví se znovu Me-321 ten má kapacitu lepší. Veme rovnou 120 kousků.

0/0
18.6.2017 22:33

J60a46n 46Š75e47s24t55á23k 3358459739334

tak to už tady bylo dávno, že by se i v éru stálo jak v šalině

0/0
19.6.2017 0:48

K92a67r17e95l 32L72a29n25g48r 2682927350358

To je hezký, že prodloužej resurs draku. Resurs motorů ovšem zůstane stále stejný a požadované prohlídky také ;-D. Navíc motory už maj policajta a když bude něco špatně nedovolí spuštění.

+4/0
18.6.2017 22:09

V51l37a68d24o 12Č44e23r49m60á32k 8862161155768

Problém A 380 je v tom, že je to příliš bezpečné letadlo. A tak vlastně skoro všechny vyrobené kusy létají a samy sobě zaplňují konkrétní segment trhu.

+1/−11
18.6.2017 21:54

S66e15i54d44l 55P22e27t38r 1381981905414

A proč už první skončily v muzeu ačkoli se tak u jiných typů děje až nejdříve po 20 letech?

0/−5
18.6.2017 23:02

J45a97r65o90m52i21r 50F94a85r85e98k 4322103597

Pokud se nepletu, do muzea v Parizi a do muzea V Toulouse byly umisteny testovaci letouny. Nevim o zadnem dalsim, ktery by byl umisten v nejakem dalsim muzeu.

+3/0
19.6.2017 8:10

Z83d90e69n80ě11k 89K55o16r24f 8706148237793

Narvat vic lidí do letadla. Je videt ze se ucili u naseho milovaneho Šimáněho Travelservisu:-(

+6/−10
18.6.2017 21:53

J17a96r23o37s77l81a66v 45K57o57r17u21b 7452208282

ak sa airbus chce stat najlepsi, je na case zaat v novom segmente, osobne by som na ich mieste nadviazal komunikaciu so spolocnostou spaceX a riesil budúcnosť a nie ako zaplniť upadajuci trh.

0/−3
18.6.2017 21:49

J90a66n 81V53á84c70l31a57v56í36k 3182456341319

To má být žert? Airbus je na mezinárodním trhu hlavní konkurent SpaceX - mají polovinu ArianeGroup, což je hlavní akcionář Arianespace (několik lokálních divizí Airbusu jsou pak mezi minoritními akcionáři).

+6/0
18.6.2017 22:18

J36i61ř77í 72D13o53š80l57í17k 7265658633129

Airbus uz na budoucnosti pracuje, ale ve forme servisniho modulu Orionu pro NASA a x jinych vecech samozrejme.

+2/0
18.6.2017 22:27

J36a82n 57W44a89l71t64e48r 7419277297516

Jo takže optimalizace,narvat tam lidi jako sardinky.Možná by se měli přeorientovat teď frčí gumové čluny.

+3/−11
18.6.2017 21:44

V57l59a49d86o 29Č42e56r45m19á94k 8782441185918

Už jste s ním někdy letěl? Já považuji A 380 za jediný Airbus, kde mohou v pohodlí cestovat i osoby vyššího vzrůstu.

+10/−4
18.6.2017 21:48

K38a69r82e50l 26M88o81k44r48y98k 3216458463

joo a na to jste přišel jak ? stačila jedna zkušenost(mám skoro 2m) a nikdy více zlatý B 777,kde se vzadu rozšiřuje ulička a mohu si tam nohy v klidu natáhnout aniž bych překážel o tom si můžu u 380 dát jen zdát !

+4/−3
18.6.2017 22:01

J79i85ř88í 19D42o35š24l53í13k 7935388743689

S dvema metry mam v A 380 stejnou zkusenost. Pokud to srovnam napr.

767 -300 ER se seatingem 2-3-2, tak za me vede na komfort cestovani 767.

+1/−1
18.6.2017 22:24

L30i54b16o56r 48M49a51c61h11a81l96e25k 1384465175198

Kdyz jsem otci rekl, ze boty jsou mi male, zmlatil me, ze mam velkou nohu...

0/0
18.6.2017 22:32

M59i37c50h81a61l 70M55i98l62l53e30r 9636882449412

767 je uz passe a vetsinou letala v konfiguraci 2-4-2

0/0
21.6.2017 14:55

J17i81ř95í 43D74o86š10l59í69k 7835458973879

Samozrejme 2-4-2. Je to sice veteran, ale ne passe, urcite ne pro Deltu a American Airlines.

0/0
21.6.2017 16:39

R73o80m94a27n 14S93m74ě52l56ý 8234965736551

Mám 197cm a 120kg a v A380 naprosto bez problému. Jediný problém B737 Ryanair, ale to byl let 1:15h a to se dá lítat i bez sedaček na stojáka. :-)

0/0
19.6.2017 2:16

J53o13s27e84f 62N27a69j73m25a28n 4930716306192

Záleží na konfigiraci. Emirates OK, Air France = sardinky, no a to je jenom osobni zkušenost, protože obě společnosti mají různé konfigurace. A stejně je to s triple seven.

+7/0
18.6.2017 22:32

J10o67s66e46f 62N81a81j27m67a35n 4250696236902

Jo a to bych nikomu vyššímu než 170 nepřál letěl v 737 na vnitrostátní lince v indonésii ��

0/0
18.6.2017 22:34

R84o92m83a31n 86N31o82v81a73k 6169661752336

a vy jste tim letel? Kolem A380 je jen medialni humbuk, ve skutecnosti tam vice/dostatek mista na nohy neni - ani v A380 u Lufthansy, ani u LOTu, natoz u Emirates. Ja letel se vsemi. Zlatej easyjet s A320kou oproti nim.

0/−2
19.6.2017 6:34

L71u54k85a33s 96C94o93d16r 6858192590251

Patrim k lidem, kteri nemaji problem cestovat pres pul sveta, aby vyzkouseli zajimave letadlo nebo aerolinku, a uz jsem byl na palube mnoha raritnich stroju (treba severokorejskeho nakladniho Il-76), Ale v Airbusu 380 spolecnosti LOT jsem jeste neletel, takze pred vami smekam, protoze to je opravdu uctyhodny vykon.

+5/0
19.6.2017 7:58

R91o37m84a77n 12K25r48a36t84o80c41h95v17í49l 6466377356614

Já sem si také nějakého více místa v A380 nevšiml, ale to může být tím že více nelétám.

0/0
19.6.2017 11:50

M10i70c39h19a36l 41M44i37l30l75e17r 9146742439682

mohl bys napsat odkud a kam jsi letel s tim A380 patricim LOTu?8-o8-o8-o

Mne se zda, ze jsi s tim letel jen ve snu a pak ses probudiil s rukou v.... (dopln vhodne, fantazii se meze nekladou).;-)

Viz link na jejich leteckou flotilu

https://www.planespotters.net/airline/LOT-Polish-Airlines

+1/0
21.6.2017 15:02







Najdete na iDNES.cz