Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbus mění největší letadlo. Křídlo i sedačky mají vylepšit prodeje

Výrobce letadel Airbus představil nové plány, jak zachránit slabou poptávku po největších osobních letadlech na světě. Aerolinkám slibuje novou verzi letadla A380, která má být úspornější i tím, že se do ní vejde více lidí než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51i86c89h37a33l 23M28i61l97l42e18r 9136262379302

napsal Roman Novak: "Kolem A380 je jen medialni humbuk, ve skutecnosti tam vice/dostatek mista na nohy neni - ani v A380 u Lufthansy, ani u LOTu, natoz u Emirates. Ja letel se vsemi."8-o8-o8-o

LOT zadne A380 ve sve vzdusne flotile nema, jejich nejvetsi je BOEING 787 -8. Novak tedy bud fantaziruje s cim vsim letel. nebo jednoduse nerozezna ruzne typy letadel a plete si Boeing s Airbusem...... a pocet motoru take nesouhlasi.;-)

Vedle toho take mylne informuje tvrzenim o "miste na nohy".

Rozestup sedadel zvany v anglictine "seat pitch" a uvadeny v palcich (= 2.54cm)se lisi u stejneho typu letadla od aerolinky k aerolince. Kazda ma moznost si zvolit konfiguraci sedadel, ktera jim vyhovuje. Koho zajimaji detaily, muze se podivat na Seat Guru.

Konkretne u A 380, ktere ma ve svych flotilach prozatim 13 aerolinek, se rozestup sedadel v economy pohybuje od 31 palcu do 34.

Nejlepe jsou na tom Korean, ktere maji rozestup 33 - 34 palcu, pak Emirates 32 - 34 palcu a Asiana 33 palcu. Ostatnich 10 aerolinek bud 32 nebo 31 palcu.

Nejenze zalezi s kym se leti, ale v pripade Korean a Emirates ve ktere casti economy v jejich letadle sedite.

Kdyz letime s Emirates, snazime si zajistit si sedadlo v predni kabine, rady 41 (nebo 43 u jine verze) az 51.

0/0
21.6.2017 15:35

M46i79c70h82a56l 31M96i33l10l61e32r 9466732799142

Apropo, pro Novaka ohanejiciho se " jak s nimi vsemi level, natoz aby Emirates mel v A380 vic mista nez Lufthansa "

Lufthansa A380 ma 31 palcu rozestup na rozdil od Emirates 32 - 34.

0/0
24.6.2017 7:37

R22o76m61a50n 18K85r94a77t83o65c22h26v52í83l 6436907676984

Je to nelogické, poptávka po letecké dopravě stoupá, přesto nestoupá poptávka po letadlech které pojmou více lidí, aby se ušetřil prostor na obloze.

0/0
19.6.2017 11:21

J50a80n 21V23á76c98l59a29v88í65k 3372716891809

Ta úspora místa je komplikovaná v tom, že za těmihle obry musí být dost prostor.

0/0
20.6.2017 10:07

I87v27a38n95k35a 64P86o21s59p84í92š97i90l19o80v79á 8254288412787

Možná se měli raději zaměřit na stále odkládanou nákladní verzi.

0/0
19.6.2017 9:52

Z73d39e32n11ě63k 83D50u57f65e15k 2214564938

Krásné letadlo. No snad díky tomu, že budou vyrábět 1 ks měsíčně, tak si dají záležet na kvalitě, aby byla dodržena 6-ti letá prohlídky letadla, a tuplem, když do letadla díky změnám uspořádání schodiště, přihrádek atd, narvou dalších 80 lidí

0/0
19.6.2017 8:36

S31t44a64n65i14s93l41a44v 63S68r60b37a 4835114688204

já z vlastní zkušenosti musím přiznat, že trend, kdy jedno letadlo uveze 700 lidí se mi nelíbí. na gejtu mačkanice, protože gejty na letištích nejsou stavěny na tolik lidí, při nástupu mačkanice, protože někde ani nemaj vícero rukávů, v letadle mačkanice, protože prostor pro zavazadla je stále menší a aerolinky stále tolerantnější k nadrozměrným zavazadlům...prostě pokud člověk necestuje biznis a nemá vlastní vstup do letadla, tak je to jen čím dál více stresu.

+1/−1
19.6.2017 8:08

R18o85m21a52n 58N12o23v87a15k 6949711802456

Jeste okenka zabiraji zbytecne moc prostoru. Navic na dlouhe trasy nejsou vyuzivana. Pokud by se zrusili tak by v jejich vysce mohli sedet pripadne lezet dalsi cestujici => nacpali by do A380 mozna i tisic lidi...to by se teprve usetrilo;-D

+2/−1
19.6.2017 6:36

R63o93m78a80n 50K95r86a46t25o59c23h46v46í39l 6746627496354

Do okének?

to jsem nějak nepochopil

0/0
19.6.2017 11:44

R10o49m87a55n 96N35o45v50a72k 6419501772976

zadna okna = misto pro druhou radu sedadel nad prvni

0/−1
20.6.2017 13:41

R98o68m63a27n 15K65r58a12t59o72c32h71v69í61l 6396217656834

?

okna vůbec neomezují vnitřní prostor!

když vyndáte okna tak žádný prostor nezískáte

0/0
20.6.2017 15:25

M22a52r54e46k 79Š95t74e48f80a55n15s54k24ý 4148745806249

jestli inovace tak nový concorde;-)

+4/0
18.6.2017 23:49

S47e76i75d57l 57P82e76t97r 1881251325354

Je to marný, marný ..

Éra čtyřmotorů v civilním letectví prostě končí protože jednak ETOPS a pak udržovat 4 motory oproti dvěma stojí 2x tolik.

No a v neposlední řadě naplnit každé letadlo těmi 500-600 lidmi zvládne pouze pár desítek "hubů" po celém světě a tudíž potřeba takhle velkých letadel má své logické/ekonomické limity ...

+6/−5
18.6.2017 22:53

J65o83s21e60f 75V66o65s55i53c32k82y 4313407276763

Praha neni urcite zadny Hub, ty chytraku. presto dokaze ten A380 taky naplnit.

+6/0
19.6.2017 0:53

R55o54m27a18n 66S93m79ě24l73ý 8874185636941

Třeba Emirates teď objednávají verze A380 bez prémiových tříd a bez jednoho schodiště, aby se do toho vešlo víc lidí. Od září nasazují do Prahy verzi pro 615 lidí, protože současná kapacita nestačí.

+1/0
19.6.2017 2:08

R70o69m81a16n 58K25r55a89t31o43c62h37v18í25l 6686927546914

To je přece nelogické

4 motory uvezou více než 2 motory a poptávka stoupá

0/0
19.6.2017 11:45

S36e26i64d98l 51P44e97t23r 1671701135964

Kontrolní otázka pánové:

Kolik bylo A 380 závazně objednaných za posledních 2 měsíců?

0/0
19.6.2017 22:58

S86e86i57d11l 60P81e62t11r 1241801125314

Pardon "12" ..

0/0
19.6.2017 22:59

R65o33m82a54n 38K85r64a55t79o43c25h37v77í15l 6696407706604

Obávám se, že málo.

Ale proč ta otázka?

0/0
19.6.2017 23:38

M11a86r29t27i46n 75S50t59e23p18a20n91e90k 7212441628771

Misto. Vec, ktery je cim dal tim min. At uz na zemi nebo ve vzduchu. A bude se za nej platit cim dal vic... . Jak ma nekdo pres 190 cm, v tech letadlech se to uz neda. Pak uz jen premium economy, business, firs....

+2/−2
18.6.2017 22:42

J84a21n 24Š67e38s84t47á51k 3168539429734

no dá se to, ale vždy si beru sicnu u uličky a tak si aspoň jednu vanilku natáhnout můžu;-D

+1/0
19.6.2017 0:47

F81r75a91n69t53i30š10e43k 46L15u46p78í87n35e51k 8461686516332

A jeste si zacvicis, kdyz vstavas, abys pustil sousedda na zachod.

0/0
19.6.2017 1:58

R25o42m52a90n 54S59m46ě42l57ý 8434795946681

Já měřím 197cm a mám 120kg a kromě Ryanairu sem neměl nikdy problém.

0/0
19.6.2017 2:11

R95o27m48a35n 44N98o31v67a24k 6629441472156

tak to lzete Rv

0/0
20.6.2017 13:41

M76i88c50h58a94l 14M46i12l18l58e48r 9336102249922

on snad nevi jak se citil kdyz letel?

0/0
22.6.2017 5:51

P82e66t85r 12B35a50č20a91v18č12í20k 3343518121569

Ještě by šlo tahat za Airbusem třeba dva kluzáky po čtyřiceti pasažérech. A sedadla vůbec zrušit.

+15/0
18.6.2017 22:29

K28a88r56e17l 53L68a53n17g84r 2832907310938

Málo. Postaví se znovu Me-321 ten má kapacitu lepší. Veme rovnou 120 kousků.

0/0
18.6.2017 22:33

J18a89n 86Š20e97s16t74á40k 3948589459794

tak to už tady bylo dávno, že by se i v éru stálo jak v šalině

0/0
19.6.2017 0:48

K78a58r49e92l 92L21a59n15g11r 2302437530178

To je hezký, že prodloužej resurs draku. Resurs motorů ovšem zůstane stále stejný a požadované prohlídky také ;-D. Navíc motory už maj policajta a když bude něco špatně nedovolí spuštění.

+4/0
18.6.2017 22:09

V48l24a22d77o 27Č50e59r87m96á10k 8222331245538

Problém A 380 je v tom, že je to příliš bezpečné letadlo. A tak vlastně skoro všechny vyrobené kusy létají a samy sobě zaplňují konkrétní segment trhu.

+1/−11
18.6.2017 21:54

S95e81i86d93l 97P70e73t42r 1741581445904

A proč už první skončily v muzeu ačkoli se tak u jiných typů děje až nejdříve po 20 letech?

0/−5
18.6.2017 23:02

J96a19r44o12m87i65r 75F54a97r35e26k 4822793287

Pokud se nepletu, do muzea v Parizi a do muzea V Toulouse byly umisteny testovaci letouny. Nevim o zadnem dalsim, ktery by byl umisten v nejakem dalsim muzeu.

+3/0
19.6.2017 8:10

Z38d75e89n60ě49k 79K68o96r16f 8196298437493

Narvat vic lidí do letadla. Je videt ze se ucili u naseho milovaneho Šimáněho Travelservisu:-(

+6/−10
18.6.2017 21:53

J55a45r74o80s47l29a81v 59K61o77r62u96b 7342678482

ak sa airbus chce stat najlepsi, je na case zaat v novom segmente, osobne by som na ich mieste nadviazal komunikaciu so spolocnostou spaceX a riesil budúcnosť a nie ako zaplniť upadajuci trh.

0/−3
18.6.2017 21:49

J98a96n 55V69á20c27l52a44v66í83k 3962936211389

To má být žert? Airbus je na mezinárodním trhu hlavní konkurent SpaceX - mají polovinu ArianeGroup, což je hlavní akcionář Arianespace (několik lokálních divizí Airbusu jsou pak mezi minoritními akcionáři).

+6/0
18.6.2017 22:18

J92i67ř31í 35D97o61š60l44í44k 7595458783239

Airbus uz na budoucnosti pracuje, ale ve forme servisniho modulu Orionu pro NASA a x jinych vecech samozrejme.

+2/0
18.6.2017 22:27

J97a52n 54W11a58l17t21e72r 7729387377926

Jo takže optimalizace,narvat tam lidi jako sardinky.Možná by se měli přeorientovat teď frčí gumové čluny.

+3/−11
18.6.2017 21:44

V39l24a62d32o 86Č48e33r64m34á14k 8652451225108

Už jste s ním někdy letěl? Já považuji A 380 za jediný Airbus, kde mohou v pohodlí cestovat i osoby vyššího vzrůstu.

+10/−4
18.6.2017 21:48

K44a93r35e75l 67M17o65k53r70y98k 3516658373

joo a na to jste přišel jak ? stačila jedna zkušenost(mám skoro 2m) a nikdy více zlatý B 777,kde se vzadu rozšiřuje ulička a mohu si tam nohy v klidu natáhnout aniž bych překážel o tom si můžu u 380 dát jen zdát !

+4/−3
18.6.2017 22:01

J63i30ř80í 93D58o95š70l68í31k 7295818373579

S dvema metry mam v A 380 stejnou zkusenost. Pokud to srovnam napr.

767 -300 ER se seatingem 2-3-2, tak za me vede na komfort cestovani 767.

+1/−1
18.6.2017 22:24

L39i88b57o72r 47M88a64c45h17a76l78e47k 1624695845728

Kdyz jsem otci rekl, ze boty jsou mi male, zmlatil me, ze mam velkou nohu...

0/0
18.6.2017 22:32

M70i90c33h44a82l 95M11i14l32l70e86r 9266382749722

767 je uz passe a vetsinou letala v konfiguraci 2-4-2

0/0
21.6.2017 14:55

J15i92ř39í 58D35o63š23l35í13k 7755718273239

Samozrejme 2-4-2. Je to sice veteran, ale ne passe, urcite ne pro Deltu a American Airlines.

0/0
21.6.2017 16:39

R14o25m20a42n 11S83m57ě58l90ý 8144225566921

Mám 197cm a 120kg a v A380 naprosto bez problému. Jediný problém B737 Ryanair, ale to byl let 1:15h a to se dá lítat i bez sedaček na stojáka. :-)

0/0
19.6.2017 2:16

J55o67s25e27f 77N29a77j11m15a42n 4690396366462

Záleží na konfigiraci. Emirates OK, Air France = sardinky, no a to je jenom osobni zkušenost, protože obě společnosti mají různé konfigurace. A stejně je to s triple seven.

+7/0
18.6.2017 22:32

J17o76s96e41f 16N34a82j90m28a54n 4750826376902

Jo a to bych nikomu vyššímu než 170 nepřál letěl v 737 na vnitrostátní lince v indonésii ��

0/0
18.6.2017 22:34

R24o55m12a35n 45N78o69v66a66k 6879571922976

a vy jste tim letel? Kolem A380 je jen medialni humbuk, ve skutecnosti tam vice/dostatek mista na nohy neni - ani v A380 u Lufthansy, ani u LOTu, natoz u Emirates. Ja letel se vsemi. Zlatej easyjet s A320kou oproti nim.

0/−2
19.6.2017 6:34

L45u13k20a77s 71C70o57d21r 6518232160801

Patrim k lidem, kteri nemaji problem cestovat pres pul sveta, aby vyzkouseli zajimave letadlo nebo aerolinku, a uz jsem byl na palube mnoha raritnich stroju (treba severokorejskeho nakladniho Il-76), Ale v Airbusu 380 spolecnosti LOT jsem jeste neletel, takze pred vami smekam, protoze to je opravdu uctyhodny vykon.

+5/0
19.6.2017 7:58

R49o68m71a76n 95K72r12a45t49o19c89h85v67í13l 6896677466194

Já sem si také nějakého více místa v A380 nevšiml, ale to může být tím že více nelétám.

0/0
19.6.2017 11:50

M39i52c58h40a84l 55M25i44l96l21e66r 9436132149882

mohl bys napsat odkud a kam jsi letel s tim A380 patricim LOTu?8-o8-o8-o

Mne se zda, ze jsi s tim letel jen ve snu a pak ses probudiil s rukou v.... (dopln vhodne, fantazii se meze nekladou).;-)

Viz link na jejich leteckou flotilu

https://www.planespotters.net/airline/LOT-Polish-Airlines

+1/0
21.6.2017 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.