Diskuse k článku

Airbus mění největší letadlo. Křídlo i sedačky mají vylepšit prodeje

Výrobce letadel Airbus představil nové plány, jak zachránit slabou poptávku po největších osobních letadlech na světě. Aerolinkám slibuje novou verzi letadla A380, která má být úspornější i tím, že se do ní vejde více lidí než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i28c47h82a53l 87M47i19l20l31e73r 9336342379852

napsal Roman Novak: "Kolem A380 je jen medialni humbuk, ve skutecnosti tam vice/dostatek mista na nohy neni - ani v A380 u Lufthansy, ani u LOTu, natoz u Emirates. Ja letel se vsemi."8-o8-o8-o

LOT zadne A380 ve sve vzdusne flotile nema, jejich nejvetsi je BOEING 787 -8. Novak tedy bud fantaziruje s cim vsim letel. nebo jednoduse nerozezna ruzne typy letadel a plete si Boeing s Airbusem...... a pocet motoru take nesouhlasi.;-)

Vedle toho take mylne informuje tvrzenim o "miste na nohy".

Rozestup sedadel zvany v anglictine "seat pitch" a uvadeny v palcich (= 2.54cm)se lisi u stejneho typu letadla od aerolinky k aerolince. Kazda ma moznost si zvolit konfiguraci sedadel, ktera jim vyhovuje. Koho zajimaji detaily, muze se podivat na Seat Guru.

Konkretne u A 380, ktere ma ve svych flotilach prozatim 13 aerolinek, se rozestup sedadel v economy pohybuje od 31 palcu do 34.

Nejlepe jsou na tom Korean, ktere maji rozestup 33 - 34 palcu, pak Emirates 32 - 34 palcu a Asiana 33 palcu. Ostatnich 10 aerolinek bud 32 nebo 31 palcu.

Nejenze zalezi s kym se leti, ale v pripade Korean a Emirates ve ktere casti economy v jejich letadle sedite.

Kdyz letime s Emirates, snazime si zajistit si sedadlo v predni kabine, rady 41 (nebo 43 u jine verze) az 51.

21.6.2017 15:35

M36i49c23h84a62l 35M84i57l72l79e45r 9176242969402

Apropo, pro Novaka ohanejiciho se " jak s nimi vsemi level, natoz aby Emirates mel v A380 vic mista nez Lufthansa "

Lufthansa A380 ma 31 palcu rozestup na rozdil od Emirates 32 - 34.

24.6.2017 7:37

R72o24m13a71n 64K63r67a66t49o47c14h79v95í74l 6606947336814

Je to nelogické, poptávka po letecké dopravě stoupá, přesto nestoupá poptávka po letadlech které pojmou více lidí, aby se ušetřil prostor na obloze.

19.6.2017 11:21

J64a92n 86V13á84c25l88a50v42í89k 3202736521399

Ta úspora místa je komplikovaná v tom, že za těmihle obry musí být dost prostor.

20.6.2017 10:07

I93v23a90n11k18a 31P65o30s71p81í56š44i24l31o15v60á 8964288492827

Možná se měli raději zaměřit na stále odkládanou nákladní verzi.

19.6.2017 9:52

Z41d42e47n85ě21k 27D55u75f22e35k 2764384738

Krásné letadlo. No snad díky tomu, že budou vyrábět 1 ks měsíčně, tak si dají záležet na kvalitě, aby byla dodržena 6-ti letá prohlídky letadla, a tuplem, když do letadla díky změnám uspořádání schodiště, přihrádek atd, narvou dalších 80 lidí

19.6.2017 8:36

S60t49a12n61i69s93l24a60v 98S71r24b31a 4385794748294

já z vlastní zkušenosti musím přiznat, že trend, kdy jedno letadlo uveze 700 lidí se mi nelíbí. na gejtu mačkanice, protože gejty na letištích nejsou stavěny na tolik lidí, při nástupu mačkanice, protože někde ani nemaj vícero rukávů, v letadle mačkanice, protože prostor pro zavazadla je stále menší a aerolinky stále tolerantnější k nadrozměrným zavazadlům...prostě pokud člověk necestuje biznis a nemá vlastní vstup do letadla, tak je to jen čím dál více stresu.

19.6.2017 8:08

R23o54m12a55n 61N79o52v24a96k 6139191542596

Jeste okenka zabiraji zbytecne moc prostoru. Navic na dlouhe trasy nejsou vyuzivana. Pokud by se zrusili tak by v jejich vysce mohli sedet pripadne lezet dalsi cestujici => nacpali by do A380 mozna i tisic lidi...to by se teprve usetrilo;-D

19.6.2017 6:36

R97o47m25a29n 58K92r49a81t26o78c26h56v88í26l 6646747586734

Do okének?

to jsem nějak nepochopil

19.6.2017 11:44

R59o70m79a77n 95N56o86v80a46k 6779521172246

zadna okna = misto pro druhou radu sedadel nad prvni

20.6.2017 13:41

R43o53m65a56n 41K89r30a21t71o19c62h41v75í51l 6336537576174

?

okna vůbec neomezují vnitřní prostor!

když vyndáte okna tak žádný prostor nezískáte

20.6.2017 15:25

M24a39r11e75k 43Š37t67e47f33a12n16s67k44ý 4488365196419

jestli inovace tak nový concorde;-)

18.6.2017 23:49

S55e72i97d27l 26P83e13t48r 1971701255634

Je to marný, marný ..

Éra čtyřmotorů v civilním letectví prostě končí protože jednak ETOPS a pak udržovat 4 motory oproti dvěma stojí 2x tolik.

No a v neposlední řadě naplnit každé letadlo těmi 500-600 lidmi zvládne pouze pár desítek "hubů" po celém světě a tudíž potřeba takhle velkých letadel má své logické/ekonomické limity ...

18.6.2017 22:53

J79o44s57e92f 30V45o91s83i42c77k32y 4293727516963

Praha neni urcite zadny Hub, ty chytraku. presto dokaze ten A380 taky naplnit.

19.6.2017 0:53

R19o65m50a27n 92S49m42ě90l96ý 8844185966221

Třeba Emirates teď objednávají verze A380 bez prémiových tříd a bez jednoho schodiště, aby se do toho vešlo víc lidí. Od září nasazují do Prahy verzi pro 615 lidí, protože současná kapacita nestačí.

19.6.2017 2:08

R26o71m93a39n 96K32r68a31t70o20c51h28v89í26l 6566237936744

To je přece nelogické

4 motory uvezou více než 2 motory a poptávka stoupá

19.6.2017 11:45

S97e52i41d15l 39P41e29t96r 1691391115654

Kontrolní otázka pánové:

Kolik bylo A 380 závazně objednaných za posledních 2 měsíců?

19.6.2017 22:58

S95e44i36d94l 71P25e15t37r 1881751295384

Pardon "12" ..

19.6.2017 22:59

R86o93m40a75n 74K59r26a43t83o89c43h98v68í83l 6666647976774

Obávám se, že málo.

Ale proč ta otázka?

19.6.2017 23:38

M34a97r91t69i53n 55S82t62e31p84a96n88e46k 7182761228761

Misto. Vec, ktery je cim dal tim min. At uz na zemi nebo ve vzduchu. A bude se za nej platit cim dal vic... . Jak ma nekdo pres 190 cm, v tech letadlech se to uz neda. Pak uz jen premium economy, business, firs....

18.6.2017 22:42

J51a47n 87Š31e94s79t84á31k 3218549929944

no dá se to, ale vždy si beru sicnu u uličky a tak si aspoň jednu vanilku natáhnout můžu;-D

19.6.2017 0:47

F12r40a48n71t90i97š93e39k 93L34u85p30í91n95e94k 8571856116952

A jeste si zacvicis, kdyz vstavas, abys pustil sousedda na zachod.

19.6.2017 1:58

R89o91m71a88n 23S59m88ě13l13ý 8224835326431

Já měřím 197cm a mám 120kg a kromě Ryanairu sem neměl nikdy problém.

19.6.2017 2:11

R38o69m35a82n 66N49o74v27a77k 6279461572226

tak to lzete Rv

20.6.2017 13:41

M12i10c13h82a89l 72M35i53l96l15e19r 9686592589402

on snad nevi jak se citil kdyz letel?

22.6.2017 5:51

P19e90t36r 81B50a63č86a63v35č68í74k 3293608311719

Ještě by šlo tahat za Airbusem třeba dva kluzáky po čtyřiceti pasažérech. A sedadla vůbec zrušit.

18.6.2017 22:29

K24a53r51e64l 47L86a12n98g38r 2922587170838

Málo. Postaví se znovu Me-321 ten má kapacitu lepší. Veme rovnou 120 kousků.

18.6.2017 22:33

J72a29n 73Š96e89s25t86á68k 3368209749714

tak to už tady bylo dávno, že by se i v éru stálo jak v šalině

19.6.2017 0:48

K47a23r49e57l 30L97a16n91g74r 2422947240178

To je hezký, že prodloužej resurs draku. Resurs motorů ovšem zůstane stále stejný a požadované prohlídky také ;-D. Navíc motory už maj policajta a když bude něco špatně nedovolí spuštění.

18.6.2017 22:09

V92l92a31d87o 36Č53e56r15m78á78k 8622481105318

Problém A 380 je v tom, že je to příliš bezpečné letadlo. A tak vlastně skoro všechny vyrobené kusy létají a samy sobě zaplňují konkrétní segment trhu.

18.6.2017 21:54

S69e15i84d54l 27P41e89t74r 1481871595794

A proč už první skončily v muzeu ačkoli se tak u jiných typů děje až nejdříve po 20 letech?

18.6.2017 23:02

J71a59r11o91m96i86r 78F82a82r31e93k 4462473827

Pokud se nepletu, do muzea v Parizi a do muzea V Toulouse byly umisteny testovaci letouny. Nevim o zadnem dalsim, ktery by byl umisten v nejakem dalsim muzeu.

19.6.2017 8:10

Z31d25e42n44ě69k 93K80o96r84f 8316698567493

Narvat vic lidí do letadla. Je videt ze se ucili u naseho milovaneho Šimáněho Travelservisu:-(

18.6.2017 21:53

J96a75r13o27s82l98a76v 72K83o54r77u85b 7642618312

ak sa airbus chce stat najlepsi, je na case zaat v novom segmente, osobne by som na ich mieste nadviazal komunikaciu so spolocnostou spaceX a riesil budúcnosť a nie ako zaplniť upadajuci trh.

18.6.2017 21:49

J48a86n 83V90á18c78l57a67v59í15k 3532886851899

To má být žert? Airbus je na mezinárodním trhu hlavní konkurent SpaceX - mají polovinu ArianeGroup, což je hlavní akcionář Arianespace (několik lokálních divizí Airbusu jsou pak mezi minoritními akcionáři).

18.6.2017 22:18

J61i25ř69í 37D39o38š84l16í28k 7755638483169

Airbus uz na budoucnosti pracuje, ale ve forme servisniho modulu Orionu pro NASA a x jinych vecech samozrejme.

18.6.2017 22:27

J58a40n 87W66a83l39t29e75r 7469447857656

Jo takže optimalizace,narvat tam lidi jako sardinky.Možná by se měli přeorientovat teď frčí gumové čluny.

18.6.2017 21:44

V41l28a28d44o 66Č76e55r86m86á92k 8912611265378

Už jste s ním někdy letěl? Já považuji A 380 za jediný Airbus, kde mohou v pohodlí cestovat i osoby vyššího vzrůstu.

18.6.2017 21:48

K32a92r62e79l 64M24o54k40r50y19k 3286278853

joo a na to jste přišel jak ? stačila jedna zkušenost(mám skoro 2m) a nikdy více zlatý B 777,kde se vzadu rozšiřuje ulička a mohu si tam nohy v klidu natáhnout aniž bych překážel o tom si můžu u 380 dát jen zdát !

18.6.2017 22:01

J15i56ř70í 85D78o34š51l73í96k 7655878823199

S dvema metry mam v A 380 stejnou zkusenost. Pokud to srovnam napr.

767 -300 ER se seatingem 2-3-2, tak za me vede na komfort cestovani 767.

18.6.2017 22:24

L85i91b29o71r 46M94a15c66h11a95l82e82k 1634305505868

Kdyz jsem otci rekl, ze boty jsou mi male, zmlatil me, ze mam velkou nohu...

18.6.2017 22:32

M87i76c35h47a58l 68M80i40l31l15e81r 9906852589942

767 je uz passe a vetsinou letala v konfiguraci 2-4-2

21.6.2017 14:55

J95i91ř81í 15D67o47š31l47í80k 7315808483549

Samozrejme 2-4-2. Je to sice veteran, ale ne passe, urcite ne pro Deltu a American Airlines.

21.6.2017 16:39

R74o13m95a70n 30S32m19ě77l21ý 8574705366321

Mám 197cm a 120kg a v A380 naprosto bez problému. Jediný problém B737 Ryanair, ale to byl let 1:15h a to se dá lítat i bez sedaček na stojáka. :-)

19.6.2017 2:16

J47o41s25e88f 32N74a25j47m86a85n 4710486456282

Záleží na konfigiraci. Emirates OK, Air France = sardinky, no a to je jenom osobni zkušenost, protože obě společnosti mají různé konfigurace. A stejně je to s triple seven.

18.6.2017 22:32

J49o54s87e65f 36N86a42j84m56a12n 4840306646362

Jo a to bych nikomu vyššímu než 170 nepřál letěl v 737 na vnitrostátní lince v indonésii ��

18.6.2017 22:34

R85o28m80a33n 44N40o25v83a16k 6659411572726

a vy jste tim letel? Kolem A380 je jen medialni humbuk, ve skutecnosti tam vice/dostatek mista na nohy neni - ani v A380 u Lufthansy, ani u LOTu, natoz u Emirates. Ja letel se vsemi. Zlatej easyjet s A320kou oproti nim.

19.6.2017 6:34

L39u36k25a20s 97C81o86d90r 6388652690141

Patrim k lidem, kteri nemaji problem cestovat pres pul sveta, aby vyzkouseli zajimave letadlo nebo aerolinku, a uz jsem byl na palube mnoha raritnich stroju (treba severokorejskeho nakladniho Il-76), Ale v Airbusu 380 spolecnosti LOT jsem jeste neletel, takze pred vami smekam, protoze to je opravdu uctyhodny vykon.

19.6.2017 7:58

R98o44m14a55n 67K86r46a54t59o21c11h67v90í24l 6116867346704

Já sem si také nějakého více místa v A380 nevšiml, ale to může být tím že více nelétám.

19.6.2017 11:50

M81i98c94h39a69l 54M29i85l74l31e81r 9486932889242

mohl bys napsat odkud a kam jsi letel s tim A380 patricim LOTu?8-o8-o8-o

Mne se zda, ze jsi s tim letel jen ve snu a pak ses probudiil s rukou v.... (dopln vhodne, fantazii se meze nekladou).;-)

Viz link na jejich leteckou flotilu

https://www.planespotters.net/airline/LOT-Polish-Airlines

21.6.2017 15:02

Najdete na iDNES.cz