Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: ČNB jde na úvěrový boom správně, používá přesnou munici

ČNB v posledních měsících opět vzbuzuje emoce, když se snaží zpřísnit podmínek poskytování úvěrů, a to hlavně těch hypotečních. Postup ČNB je žádaným a na rozdíl od intervencí i potřebným krokem, píše v komentáři Martin Lobotka, hlavní analytik Conseq Investment Management.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i30ř88í 64S96u10c41h63ý 5828877876907

Je s podivem jak se vůbec nemluví o tom jak zvýšit výstavbu nových bytů.

+2/0
21.6.2017 10:15
Foto

P35a25v48e38l 62M70a63k44o60v65e62c 8398645641

Jediné správné kroky ČNB, o kterých není pochyb, jsou když ČNB nedělá nic...:-)

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=608982

0/0
21.6.2017 9:51

J53a98n 80D62l75o84u98h19ý 7404529270369

Kdyz na to pujdu anti-ekonomicky tak splatka za nejaky 200metrovy domek nebo byt 2+1 je v prumeru okolo 10 000kc za mesic. Cena najmu za byt byva okolo 8 az 12 000kc. Pronajem domu cca 12 000kc. Lide v najmech bydli a plati, nevidim duvod proc by najednou neplatili ty same penize bance. Ano vzdy se najde par exotu, ale vetsina se tak proste nechova.

+3/0
21.6.2017 8:21

J57i21ř92í 58P55r68ů65š72a 7385432655609

No reálná čísla v Praze a okolí jsou výrazně jinde. A současně ne každý nutně musí bydlet ve svém a být přikovaný k jednomu místu. Dnes má práci tady za dva roky na druhém konci republiky protože mě lépe zaplatí.

0/0
21.6.2017 14:09

P18a31v37e75l 67R56a76j88t82r 6439337566630

Omezení pomocí výšky LTV - zcela v pořádku, mj. prokazuje částečně schopnost šetřit - tedy splácet úvěr. Ostatní požadavky na příjmy zcela mimo mísu, každý druhý dnes netuší kolik bude vydělávat za rok....( při příjmu 28000 splácíme 8000 - už 6 let a jsme zajatci stavební spořitelny, čtyřčlenné rodimě nikdo jiný úvěr nechtěl poskytnout...(v mezičase příjmy 33000, a taky 18000, časy se rychle mění...)

0/−1
21.6.2017 7:36

P73a57v44e73l 97N67o36v45á14k 4253948775871

LTV schopnost splácet nijak neprokazuje.

0/0
21.6.2017 23:15

A37n29t73o14n56í31n 71S14v93o28b17o19d35a 3954293699712

Ještě příklad, je lepší hypo 2 mega za 5% a nebo 3mega za 2% na dobu 40 let? Takže kdo zaplatí celkově víc? Ten s levnějším bytem za vyšší procento :-)

+2/0
20.6.2017 23:57

J82a63n 57D84l56o10u38h36ý 7344279690819

Na vic jak 30 let vam temer zadna banka nepujci ;-)

0/0
21.6.2017 8:16

J30a92k18u12b 63R10o54u27s 3783490144482

Je to vcelku logické, ten s hypo na 2m je pro banku rizikovější.

0/0
21.6.2017 21:18

J53a48n 60V25a13c36h83u72d87a 7282686937498

Je to nafouklá bublina.To bude petelice neli chumelenice až to praskne..;-D

0/0
20.6.2017 23:46

J60a13n 11V13a32c35h38u62d12a 7392286627918

Něco se děje.!! Mají moc peněz.Volají mi z každé banky.Den co den.8-o!!

+1/0
20.6.2017 23:45

A56n55t24o30n28í43n 12S42v80o29b26o64d48a 3154573759422

Nízké sazby hypoték jsou dány tím, že banky mají velké množství levných peněz. Stačí se podívat, kolik vyplácí úroky z vložených peněz. Potom rády půjčí na 2%, když je to velká částka, takže problém bude jinde :-)

+1/0
20.6.2017 23:36

T68o89m16á98š 41H74e26r63t75i19g 4850856615915

Kdyby se tady mohlo normálně a svižně stavět tak žádná bublina není. A když byty nejsou a výstavba stojí tak ceny letí nahoru. Světe div se, i mladý lidi chtějí bydlet a nejlépe ve svém. Ani nechtějí čekat do 50 až budou mít našetřený milióny. To je divný co...

+7/0
20.6.2017 23:35

J15a11n 81S17t49e70h55l47i48k 9775837226971

Řeší následky , né příčiny. A těmi je nedostatek bytu . Kdyby byl dostatek , tak ceny rust nebudou. Je to jak za komanču , není nabídka , není konkurence . Z bytu se stalo nedostatkové zboží .

+10/0
20.6.2017 22:10

V52á37c89l66a48v 55Š12u97b52r46t 9377793458377

Nedostatek bytů je z větší části způsobený nízkými sazbami vyšponovanou poptávkou. Byty na hypotéku si kupovali lidé, kteří je chtěli pronajímat, stejně jako ti, kteří by na ně při vyšších sazbách a přísnějších podmínkách neměli.

+4/−2
20.6.2017 22:16

R44o65s51t95i40s98l21a75v 93C92a67h19a 6963577557901

ale nepovidejte, na realitnich serverech je spousta nabidek....

+2/−1
20.6.2017 22:22

A63n70t51o17n76í17n 72S21v42o48b34o22d68a 3724473519972

Jenže v Praze jsou slušné nové byty nedostatkovým zbožím, Zličín, Stodůly, Černý most moc lidi neláká, chtějí vyšší standard. Stejný problém má Brno, kvalitní nové byty nejsou

0/0
20.6.2017 22:39

R73o24s47t36i11s88l29a39v 43C39a41h20a 6563917417561

No pockat, o cem to mluvite? O vyssim standardu? Pak takove byty opravdu v Praze temer nejsou a ty, co jsou jsou pro naprostou vetsinu populace nedostupne, nebot metr stroji pres sto tisic. Pokud mluvite o tech novych bytech, co se v Praze prodavaly (a prodavaji), tak to skutecne zadny vyssi standard neni.

0/0
20.6.2017 22:43

A45n68t29o16n34í93n 94S41v39o37b67o60d69a 3774293779292

Ani za 100 000 Kč to není vyšší standard, když si při otvírání garážových vrat musím mimo zastřešení otevřít okno a čipem otevřít, Žižkovská hrůza to tak má. Je to nedomyšlený paskvil. Další luxusní domy se staví v záplavové zóně, opravdu kvalitka v Praze

0/0
20.6.2017 22:52

R81o94s67t36i60s29l41a19v 95C30a25h41a 6643967797141

Ja taky netvrdim, ze vyssi standard je vse nad tu cenu. Ale urcite nic pod tuto cenu. Jinymi slovy, pro beznou populaci nedostupne, nebot s cenou pres 10 mega.

A bezna populace poptava levnejsi byty, tedy rozhodne ne vyssi standard.

0/0
20.6.2017 22:57

A15n44t78o51n19í68n 46S56v86o66b33o69d50a 3204613439722

Tak musí jít tam, kde jsou. Pražané opouští Prahu a jiní je nahrazují, běžný stav západních velkoměst

+2/0
20.6.2017 23:01

V83á94c72l98a46v 48Š48u14b73r69t 9957253378337

Zajímavé, že se často mluví, jak prudce rostou ceny v Praze a ony zatím rostou v Praze méně, než ve většině ostatních krajských měst...(dá-li se věřit následující statistice):

http://realitymix.centrum.cz/statistika-nemovitosti/byty-prodej-prumerna-cena-za-1m2-bytu.html

0/0
20.6.2017 22:08

M91i87l19o60s 19L81a31j42d25a 8706978848506

bral bych vyšší spoluúčast = nižší procentní sazba, jinak v tom nevidím smysl, zas tak každému na bydlení nepůjčí. Je mnoho nástrojů na to jak prolustrovat žadatele. Nikde není psáno, že ten co nyní vydělá 50000 a více bude na tom stejně za rok. Je to jen na popud bank, aby se zdražilo...nic víc nic míň. Hlupáky z nás nedělejte... Zdar ty ČNB jsi nástroj k ničemu jako ekonomický analitik. Ekonomika půjde dál svým životem dle reakcí na potřeby a výkyvy trhu.

+6/−1
20.6.2017 21:25

D66a96v46i21d 34K51u41č27e57r41a 1101406741817

Naprosto souhlasím! Jeden z mála logických "faktů". Několik let pracuji ve financích (a čekám spoustu negativních komentářů), ale postup ČNB je naprosto nesmyslný! Nehledě na to, že banky nemají "nanuál" (chcete-li prováděcí předpis), jak podobná nesmyslná nařízení interpretovat a prakticky aplikovat...

0/−1
20.6.2017 22:00

M36a81r44e54k 67K76o15l24m86a29n 5776464717731

ČNB svou politikou systematicky jednala tak, aby to dospělo k tomuto stavu. Tak proč se teď diví? "Samo" se to neudělalo. Nejhůře trhu prospívají jakékoliv zásahy ze strany centrální banky. Vždy.

+6/−2
20.6.2017 21:23

P98e54t15r 12P98e36t23r 6613412518473

Nejvetsi problem je v Praze a tam je trh omezeny, nelze stavet do nekonecna, novych stavem spis ubyva a ceny leti nahoru. Je zbytecne si myslet, ze bez zasahu CNB by tam ty ceny nerostly.

+1/0
20.6.2017 21:46

V82á37c91l27a16v 81Š78u73b37r62t 9647193568217

Nerostly by tak výrazně. Intervence srazily úrokové míry hluboko pod 2% a spousta lidí, kteří bydlení ani nepotřebují, si začala pořizovat hypotéky na kšeft. Bylo by zajímavé sledovat, jestli se i ceny nájmů zvyšují tak dramaticky - podle mě nikoli.

+1/−3
20.6.2017 21:53

R65o71s30t34i71s22l79a45v 39C28a31h28a 6473987337431

Nesmysl. Pred intervencemi byla sazba 3%. Jedno procento u 3 mega hypoteky delaji ve splatce mene nez 2 tisice mesicne. Jenze kdyz naroste cena nemovitosti o pul mega, tak ta splatka bude vetsi o vice nez 2 tisice.

+1/0
20.6.2017 22:07

V53á54c51l36a61v 93Š36u50b58r65t 9227363258627

...což u 30ti leté hypotéky dělá rozdíl 750 tisíc. Na konci boomu se navíc půjčovalo i pod dva a hlavně skoro každému.

Je možné, že lidé reagují přehnaně (na nízké úroky), nicméně na ně evidentně reagují. Nebo Vy máte jiné vysvětlení pro růst cen nemovitostí?

+1/0
20.6.2017 22:13

R43o81s84t77i36s23l42a26v 12C32a26h64a 6883927927711

Ne, ja prave rikam, ze je to diky nizkym sazbam. Ale nizke sazby nejsou primo zpusobeny intervencemi.

+3/0
20.6.2017 22:23

A38n34t31o11n11í69n 81S16v62o98b58o92d18a 3194783979602

Banky mají přebytek peněz a lidi si málo půjčují, takže hypotéka je pro banku řešení, kdy půjčí relativně bezpečně velký objem peněz

+2/0
20.6.2017 23:25

R61o90m17a84n 30V95o10n27d87r64k58a 9426896654122

a uvědomují si páni analytici, jaký to bude mít důsledek pro budoucnost, když si vlastní bydlení bude moci dovolit pouze pouze horních 10 tisíc? Sorry jako, ale mít plat o dost výše nad tím průměrným, ale i tak nebudete mít šanci na vlastní bydlení, tak to tam už fakt raději hodím komunistům. A to mě fakt nikdy předtím je nenapadlo ani náhodou volit.

+4/−8
20.6.2017 21:08

Z28d56e64n52ě54k 19G10l43a32s 7908688278445

Bude vyšší procento těch, kteří si ho nebudou moci dovolit, nikoli ale horních 10 tisíc.

+1/0
20.6.2017 21:17

R44o64m50a41n 19V78o68n96d92r54k49a 9686726674202

pokud by prošla všechna navrhovaná opatření, byl by pro pořízení hypotéky potřeba plat 75 tisíc.

0/−2
20.6.2017 21:21

Z14d79e86n15ě44k 16G48l97a19s 7458748688915

To lze spočítat, ale první je, kolik potřebujete, kolik máte a příjem. Jinak se zákon do voleb nestihne projednat.

0/0
20.6.2017 21:34

P73e72t50r 65P55e68t17r 6193952618493

Oni si hlavne uvedomuji, ze bez zasahu by se zvysovaly pocty lidi, kteri si bydleni na hypoteku zdanlive mohly dovolit ale jen v dobe nizkych uroku a po konci fixace a zvysovani uroku by na ni razem nemely a dostaly se do dluhove spiraly.

+2/−1
20.6.2017 21:48

R45o25s42t55i88s53l47a74v 32C94a97h25a 6523697187971

Bez zasahu narostly ceny o desitky procent. To znamena co? Mensi dostupnost pro ty nizkoprijmove.

+2/0
20.6.2017 21:56

V68l94a57d66i46s37l12a50v 33G46r40y72c 9214284748882

Je to tikající bomba. O tom není pochyb.

+3/−1
20.6.2017 20:08

V46á41c25l90a67v 73Š75u24b47r58t 9267313658737

To ano. Podle mě na to můžou doplatit hlavně lidi, kteří si koupili byt na hypotéku k pronájmu a nyní se ukáže, že chybí nájemci.

+2/0
20.6.2017 21:55

M80a69r97t11i70n 80N92o20v25á98k 6843687439701

- a už se nemůžu dočkat, až se tak stane.. až zástupy "kvazi rychlokvašek investorů" budou nuceni své byty odprodat, aby na ně mohli sáhnout lidé, kteří v nich opravdu chtějí bydlet. A aby mi někdo něco nepodsouval, já osobně po nějakém podobném "výprodeji" pro svou vlastní potřebu netoužím.

+1/0
21.6.2017 0:14

A77n58t37o89n78í17n 57S78v93o92b60o19d78a 3354113719552

Když slušně roste inflace, tak mohou mít v ČNB radost, lidem se znehodnocují peníze, tak je cpou do nemovitostí a ty se zdražují, potom se ČNB diví, že lidi kupují nemovitosti a méně utrácejí za jiné úvěry

+8/−3
20.6.2017 20:00

R42o52s32t74i58s79l10a12v 75C13a76h96a 6543227187451

Asi jste nepostrehl, ze ty ceny zacly rust mnohem drive nez inflace. A CNB resi hypoteky, tj. pripad, ze lidi cpou do realit penize, ktere nemaji, takze se jim nemohly ani znehodnotit.

+3/−2
20.6.2017 21:58

R84o44s39t11i47s37l71a22v 70C90a71h98a 6983347597671

aaaa, pak Kucera nevi, ze ceny rostou minimalne od roku 2015, ale inflace se ke 2 procentum priblizila teprve v prosinci 2016.

0/0
20.6.2017 22:08

A92n33t36o88n43í67n 12S55v60o92b33o93d48a 3424183589302

Inflace je zde již velmi dlouho :-), z deflace měla ČNB panickou hrůzu. Výnos z peněz konzervativně uložených u bank stále klesá mnoho let. Nedostatek bytů v Praze a v Brně žene ceny nových bytů vzhůru, v Ústí nad Labem jsou byty stále levné. Takže zdražení bytů není plošné

0/−1
20.6.2017 22:35

R18o40s97t39i58s84l51a79v 32C75a33h30a 6423197517761

O jake inflaci to prosim mluvite???

https://www.czso.cz/csu/czso/mira_inflace

tabulka 2)

od ledna 2013 az do listopadu 2016 nepresahla mezirocni inflace v zadnem mesici 2% pricemz od ledna 2014 do rijna 2016 nepresahla ani 1%. To prosim neni inflace, ktera by pozorovatelne zpusobovala znehodnoceni penez.

Inflace 1% po dobu 40 let by zpusobila pokles hodnoty o pohou tretinu.

+1/0
20.6.2017 22:48

R87o63s85t20i62s83l91a20v 44C62a14h28a 6233907627591

Mimochodem - zdrazeni je plosne krome oblasti, o ktere neni zajem. V mem rodnem meste, kde vzdy byla vyssi nezamestnanost nez v jinych vetsich mestech tehoz kraje, narostly ceny skoro o 100% od krize.

0/0
20.6.2017 22:59

A73n69t49o49n18í86n 69S57v13o68b11o58d59a 3774723399472

V době krize chytří nakupovali, koupili jsme tchýni byt v Praze, nárůst ceny k dnešnímu datu tak 50%, bylo to zhoupnutí dolů, v tom okamžiku se nakupuje. Vše je na sínusovce, dnes lezeme vzhůru od doby krize, jednou to zas pojede dolů, ale kdy a o kolik nikdo neví :-)

+3/0
20.6.2017 23:12

D83e84n58i26s 47H84u55m36l 4782265675316

Meli zvednout nesmyslne nizke sazby uz pred vice nez rokem. Ale to by mohla zautocit zla hydra deflace, ze....

+5/−1
20.6.2017 19:55

R16o61s35t82i21s55l48a93v 73C29a62h37a 6593847217611

Zvysovani sazeb=snizovani vykonu ekonomiky. A pred 2 lety by bylo asi jeste moc brzo.

0/0
20.6.2017 21:59







Najdete na iDNES.cz