Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun. Studio Marvil SŽDC za tuto cenu navrhla samotné logo i zpracovalo grafický manuál loga a jednotný vizuální styl SŽDC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i98r38o27s52l46a62v 98Z29i36k80m79u65n92d 6678192957418

To logo je až nápadně podobné logu Nizozemských železnic - NS ...

0/0
12.7.2017 18:59
Foto

J19a92r32e95k 42J91a38k11u89b65č41e58k 7719730598558

Na svuj posledni projekt jsem potreboval logo a na nabidku 10$ reagovalo asi 20 navrharu. Vybral jsem si podle portfolia a za par hodin bylo levne, kreativni a kvalitni logo na svete.

Jasne, tady se nakonec tech produktu vytvorilo vic, nicmene chtit za takovouto praci 2 miliony zavani korupcnim jednanim. Ze je logo obstojne, je celkem vedlejsi. Tady nehraje cena.

+3/0
19.6.2017 23:53

L30u52m22í48r 95V34i43t47h66a 2787817966582

Cena je úplně běžná, Logo není jeden obrázek v jpg. K logu je třeba vytvořit manuál, způsoby použití na všech možných produktech - od vizitek přes hlavičkové papíry až po třeba umístění na lokomotivách (ani, i SŽDG má lokomotivy a vagóny), Je to docela tlustá kniha. A musí se tisknout ofsetem, kvůli věrnosti barev. Kdo někdy tisknul, ví, že i když má barvu ve CMYK, stejně ji každý tiskař vytiskne trochu jinak.

To vše, včetně rozmístění ochranných zón, monochromatických variant a pod. je v té ceně.

+1/0
23.6.2017 20:07

L36u85m50í72r 83V86i94t61h17a 2987267616792

Kromě toho . taky jsem si nechal podobně jako Vy udělat logo. A za ty peníze, které uvádíte, byl skutečně jen ten jpg náhled, logo v křivkách stálo 20 x tolik.

0/0
23.6.2017 20:10

I30v49a56n 62S31l34a45v49i55c69k98ý 2171746544656

Logo mé bývalé firmy dělala společnost, která zajišťuje marketing např. pro banky, mobilního operátora, pivovar, fastfoody a další významné klienty. Pokud si to správně pamatuji, byl to rok 2003 a včetně základního logomanuálu to vyšlo na nějakých 150tis. Nevím, asi tady proběhla hyperinflace. Je prostě rozdíl v tom, když to má člověk platit ze svého nebo z cizího.

+3/0
19.6.2017 23:22

J26i60ř93í 79K96o62c79u90r85e87k 6855634925228

Pokud to logo budu číst jako se čtou stavební výkresy, tak vidím "NI", tedy zápor. Vskutku výstižné pro postoj: "Nejde to, nikdy se to tak nedělalo". ;-D

+3/−1
19.6.2017 21:06

J52a94n 85O26n13d93ř89e14j 6579568614180

Zavádějící titulek.Logo není za dva miliony.Ubohá lupa.

0/0
19.6.2017 20:17

M57a65r85e43k 96M38a31r77t11i23n 8299284976100

Však to říká samo i SŽDC, co je na tom nepravdivého? Že je k tomu zpracovaný i grafický manuál? Hm, to je u každého loga. Kapánek předražené prostě je.

0/0
19.6.2017 23:37

V39í63t68ě75z66s40l32a96v 59K83l82o13z80í64k 3611689134427

99% lidí zná jen ČD kterému říkají ČSD, potom Jančuru a Leoša...Nějaké SŽDC jim je u zadnice...

+1/0
19.6.2017 16:54

J71a49n 95O92n57d87ř59e64j 6859918984330

Mluvte za sebe...

+2/0
19.6.2017 20:17

V76í86t26ě73z39s30l37a90v 26K38l21o96z81í13k 3401259724697

Honzo, ujišuji Vas že jako strojvedouci vtom mám dokonale jasno.

0/−1
19.6.2017 20:23

P19e96t79r 57N77o11v16o80t75n18y 1211800481

V hlavě asi ne.

0/0
20.6.2017 2:59

R32o72m82a95n 66W38a51g43n33e76r 4866132597521

We are rails. První písmena těch tří slov napsaných pod sebou (War = válka). Chce nám tím někdo něco vzkázat? :;-D

0/−1
19.6.2017 16:41
Foto

B24r89o27n71i85s93l75a94v 28G75a97b84r19y92š 2632229261

Vaše iniciály jsou zkratkou anglického slova "rewritable". Znamená to, že jste přepisovatelný? ;-);-D

+2/0
19.6.2017 18:10

R19o77m16a47n 23W85a46g11n73e38r 4456412197761

Já tím jen chtěl říct, že kdybych byl mediální odborník, tak bych si při sepisování toho anglického sloganu dal trochu víc pozor na to, co se mi tam rýsuje za slovo ve svislém směru. Otázku, proč tam vůbec tu angličtinu dávat, teď ponechám stranou.

+1/−1
19.6.2017 18:30
Foto

B96r35o86n26i63s13l32a26v 14G53a13b96r84y20š 2562459861

Já bych tu angličtinu taky ponechal stranou. Nemám tenhle cizojazyčný plevel rád.

+1/0
19.6.2017 19:36

Z31d17e67n19ě96k 21S39n37á52š25e97l 3578588430842

Koleje jsou v žalostném stavu, polovina lidí na SŽDC zná železnici jen z vyprávění.Teď ,když budou mít logo, třeba podle obrázku zjistí co mají dělat.

+4/−2
19.6.2017 16:28

P51a77v71e97l 92K38r59a88u98s 2150345129502

logo je za 5 minut v illustratoru, ale to rozpracování a pravidla, manuál, fonty, to holt něco stojí...

+2/0
19.6.2017 16:12

L37u74k89á65š 85Š17l38e73h10o79f85e94r 1593729475159

5 minut? Jasne :-D

0/0
19.6.2017 16:29

M74a67r70t67i61n 28R22u22z62i16c36k41a 1172618846937

No, kazdopadne dnes jsou loga jednoducha, tedy zpracovani jednoho navrhu je rychle, ... ale prace okolo se take musi zapocitat...

+1/0
19.6.2017 19:11

L69u11k61á62š 58Š21k49o29p68e84k 6710914755473

WE ARE RAILS .... Česká společnost (s názvem v češtině), ale slogan v angličtině. AHA 8-oRv

+5/−1
19.6.2017 15:45

K30l90á54r24a 41T43r65n50k32o24v62á 3364599584749

Ni zisk, ni slávu! To ukradli sokolům, ne?

+2/−1
19.6.2017 15:40

M30a21r24e84k 25H93r96u19b87y 6937342471128

Na SZDC je logo opravdu nejdulezitejsi;-)

Skoda ze jim pak nebyvaji prostredky na spravu zeleznicni cesty a skrtaji naklady na udrzbu:-PRv

+2/−3
19.6.2017 14:19

J82a88n 35C45e73p42e25k 1814266750

No za 2 mega mají krásné anglické slovo IN

+2/−2
19.6.2017 14:14

P28e53t47r 85S98u36c98h61ý 1748989564696

Sice se mi logo líbí, ale opravdu nechápu cenu 1,9mil ... každý student výtvarného umění by zvládl něco podobného a klidně i za 20 000,. .... cena je totálně mimo

+3/−3
19.6.2017 14:00

L86u76k81á50š 20Š12l60e89h92o41f81e60r 1953789875939

Je videt, ze tvorbe loga a logomanualu dobre rozumite :-D

+6/0
19.6.2017 16:26

A44l76e57n53a 92S94a40s76k17o96v82a 6883421583482

Blbost, SŽDC je pod rozlišovací schopnosti většiny lidí, ti chápou max. České dráhy, Jančura nebo Leo;-)

+15/0
19.6.2017 13:48
Foto

M54a23r12t58i63n 32P31i22š31t36o81r85a 8468928506179

Nevidím Ž, viděl jsem NI.

+5/−2
19.6.2017 13:43

K20a41r64e83l 27Ř54e63h73á55č98e74k 9532360221272

Tak třeba změna loga bude znamenat i to, že SŽDC přestane dopravcům komplikovat život denníma výlukama a začne je konečně dělat v noci, kdy jezdí minimum vlaků a dopad na cestující by byl minimální.

+1/−2
19.6.2017 13:15

P41a54v86e68l 57O47b24d65r71ž31á55l31e71k 6166584468352

Pokud jim hygienické stanice budo udávat výjimky z nočních hlukových limitů, pak snad ano.

Většina prací se dělá ve stanicích, tedy v zastavěných oblastech.

+3/0
19.6.2017 13:19

M98a85r50t34i57n 40R92u90z48i56c58k87a 1782948106137

Stejne jako u dalnic a silnic, v nemecku se pracuje i v noci, samozrejme tam, kde to jde (delaji se treba mene hlucne prace)...

U nas kolikrat stale nejsou videt lidi ani ve dne, natoz v noci. Nemalou merou tomu prispiva i to, ze tu muze mit firma nekolik zakazek soucasne aniz by mela lidi a nikdo ji za dlouhe terminy netresta a kritika je jim fuk... natoz nejake aby si budovali jmeno, znacku, image firmy...

0/−3
19.6.2017 19:15

P93e37t98r 76N45o13v91o54t69n42y 1381950821

A kde jsou větší limity na práci než samotny provoz? Hučí jeden vlak za druhym v noci, ale nesmi se utahnout šroubek?

0/0
20.6.2017 3:05

P56a24v18e73l 75O66b85d87r69ž10á61l94e29k 6116884368852

Vizuál pěkný a takhle velká firma, i státní, by měla mít i reprezentativní korporátní design.

I když stejně asi není síla, která by odnaučila redaktory na Nově říkat: "Správa železniční A dopravní cesty".

+11/0
19.6.2017 13:15

L75u31k51á36š 43A16d81a11m32e16c 3417793900297

To je téměř učebnicový případ naprostého mrhání peněz. Tato firma pouze spravuje koleje, je to státní monopol, jakékoliv marketingové výdaje jsou naprosto zbytečné. Asi někdo potřeboval někomu dát vydělat.

+17/−7
19.6.2017 12:54

J44a20k43u34b 47K84o22r22e19c 6224420931753

Tato firma se normálně prezentuje, tak je zcela logické, že i logo by tomu mělo odpovídat.

+8/0
19.6.2017 13:02

A14l56e43n24a 65S67a92s21k85o68v48a 6503421173512

Komu se prezentuje? Kdo u nás jezdí po kolejích? Oni neznají správce kolejí?

+2/−1
19.6.2017 13:50

J68a34k15u95b 50K64o50r61e94c 6634140231733

Tak pokud si myslite, ze jedini s kym oni jednaji jsou dopravci, tak potom chapu, ze vam to neni jasne :D

+5/0
19.6.2017 14:27

M66a18r19e42k 67S12a34j66d17a 2505720866798

Povedene R^

+3/0
19.6.2017 12:45

L42u75k70á92š 91Š40m43a53h86e13l 2257914382344

Vím, že se mnou řada lidí nebude souhlasit, ale osobně bych u státního správce tratí spíš než nové logo ocenil, aby se neplánovaly nesmyslně dlouhé výluky kvůli každému p*du, jako třeba v druhé polovině června na šumavských lokálkách a prakticky každoročně týdenní výluky Plzeň - Nepomuk a měsíc u Příbrami. Dřív se údržba tratí zvládala za provozu (maximálně dopoledními výlukami v časech typu 9 - 12) a generální opravy se dělaly synchronně (tedy ne že se jeden rok rozkope jeden přejezd a další rok nádraží o 5 km dál).

+6/−3
19.6.2017 12:42
Foto

L51u61k79á20š 51N93o35v12o76t36n79ý 6476177498438

Logo i celkový vizuál je celkem povedený. Nicméně mohl by mi někdo vysvětlit na co státní organizace potřebuje vizuál a logo? Když to přeženu, tak i kdyby to namaloval jejich zaměstnance v malování ve Windows, tak by to mělo stačit. Nemají žádnou konkurenci, jsou jenom správci. Tak k čemu to všechno?

+28/−1
19.6.2017 12:25

L28u61m28í26r 17V88i79t68h13a 2337707696852

I ta státní organizace někde nakupuje a někomu prodává. Představte si, že jako majitel stavební firmy se hlásíte do tendru na zakázku a podmínky toho tendru dostanete v zašedlé kopii ručně psané na listu papíru vytrženém ze sešitu. Budete se dál hlásit? Co budete od té zakázky čekat? A co když vaše firma má zahraničního vlastníka? Jak Vy jako šéf tuzemské pobočky budete přesvědčovat svého zahraničního šéfa, že to je dobrý krok, hlásit se do akového tendru? A jak bude vypadat ten stát? Jako že nemá ani na to,aby si nechal udělat slušný hlavičkový papír?

+3/0
19.6.2017 12:39
Foto

P63e92t26r 13H43a59n71á86k 6968971774

To je zavádějící. Jak uvádí pan Novotný, SŽDC je de facto monopolní správce železniční infrastruktury. Je to dobře známá firma, plně vlastněná státem. Na marketing a logo by měla mít náklady nula, stejně jako Lesy ČR.

+2/−2
19.6.2017 12:44

L60u76m65í48r 89V54i83t89h98a 2347357846982

V tom případě by i stát měl mít náklady na marketing a logo nula. Je to taky dobře známá firma. Což je nesmysl.

Minimálně proto, že prezentace státní firmy je součástí prezentace státu, státní firma potřebuje dobré logo a další prezentační materiály. Počínaje vizitkami a konče třeba jednotnou úpravou posunovacích lokomotiv.

O nákladech na marketingnemá cenu polemizovat. Marketing není reklama, což Vám patrně uniklo.

+3/−4
19.6.2017 12:53

M83a49r53e82k 58H56r49u80b18y 6717192591328

Marketing ma smysl tam, kde je konkurence. Jinde je zbytecny, protoze nejde o trh.

Typicky jde o bezucelne vyhozeni penez danovych poplatniku.

+3/−2
19.6.2017 14:20
Foto

L45u87k45á61š 45N29o82v67o48t51n49ý 6886237288428

Vy to ženete do extrému. Ale tak to není. SŽDC nějaké logo má a jeho vystupování ve vztahu k tendrům jistě nevystupuje tak, že to posílá na usmolených papírech po holubech. Pouze rozporuji smysluplnost takové aktualizace.

0/0
19.6.2017 15:29

L70u44m59í77r 92V42i63t89h75a 2237397576262

Povedené logo. To staré bylo strašlivé!!!!

Krkolomný název nevadí, běžná veřejnost s ním stejně nepřijde do styku. Navíc je to státní monopol, v oboru nemá konkurenci, takže nelze zaměnit.

+2/−1
19.6.2017 12:25

V69o87j67t15ě25c53h 66H48a37n63á15k 8525271601414

Konkurenci má. Provozovatelů drah je zde několik, ovšem nikdo z nich nespravuje tolik co SZDC.

+1/0
19.6.2017 12:37
Foto

P98e63t69r 39H24a78n45á57k 6928251274

SZDC není provozovatel drah, to jsou České dráhy. SZDC nemá žádnou konkurenci kromě železničních vleček a pár tratí v okolí podniků těžkého průmyslu, dolů a OKD.

+2/−2
19.6.2017 12:45

L68u55m21í32r 32V87i12t22h78a 2807467346442

To není pravda. Prošel jsem si po upozornění pana Vojtěcha H., web. Například Jindřichohradecké místní dráhy nejsou žádá vlečka. Soukromá železniční trať vede také kolem Šumperka (přes Bludov), dokonce teď její vlastník prohrál spor s ČD, které na ni nechtěl pustit. A je jich víc. Ale pořád málo oproti tomu, co spravuje SŽDC. Což však není důvod pro to, aby SŽDC nemohlo mít pěkné logo.

+3/0
19.6.2017 13:05

L56u79m14í16r 39V16i60t42h10a 2647357166822

A ČD nejsou provozovatelem drah. ČD je přepravce.

+1/0
19.6.2017 13:07







Najdete na iDNES.cz