Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun. Studio Marvil SŽDC za tuto cenu navrhla samotné logo i zpracovalo grafický manuál loga a jednotný vizuální styl SŽDC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i87r35o29s94l61a61v 57Z77i92k39m93u94n21d 6968742387228

To logo je až nápadně podobné logu Nizozemských železnic - NS ...

0/0
12.7.2017 18:59
Foto

J15a39r58e82k 40J51a81k43u10b43č26e84k 7259790648798

Na svuj posledni projekt jsem potreboval logo a na nabidku 10$ reagovalo asi 20 navrharu. Vybral jsem si podle portfolia a za par hodin bylo levne, kreativni a kvalitni logo na svete.

Jasne, tady se nakonec tech produktu vytvorilo vic, nicmene chtit za takovouto praci 2 miliony zavani korupcnim jednanim. Ze je logo obstojne, je celkem vedlejsi. Tady nehraje cena.

+3/0
19.6.2017 23:53

L11u48m67í73r 78V61i77t10h77a 2467357556952

Cena je úplně běžná, Logo není jeden obrázek v jpg. K logu je třeba vytvořit manuál, způsoby použití na všech možných produktech - od vizitek přes hlavičkové papíry až po třeba umístění na lokomotivách (ani, i SŽDG má lokomotivy a vagóny), Je to docela tlustá kniha. A musí se tisknout ofsetem, kvůli věrnosti barev. Kdo někdy tisknul, ví, že i když má barvu ve CMYK, stejně ji každý tiskař vytiskne trochu jinak.

To vše, včetně rozmístění ochranných zón, monochromatických variant a pod. je v té ceně.

+1/0
23.6.2017 20:07

L54u47m78í85r 46V62i88t55h29a 2757307896452

Kromě toho . taky jsem si nechal podobně jako Vy udělat logo. A za ty peníze, které uvádíte, byl skutečně jen ten jpg náhled, logo v křivkách stálo 20 x tolik.

0/0
23.6.2017 20:10

I78v31a15n 94S58l39a60v78i36c81k93ý 2731416134906

Logo mé bývalé firmy dělala společnost, která zajišťuje marketing např. pro banky, mobilního operátora, pivovar, fastfoody a další významné klienty. Pokud si to správně pamatuji, byl to rok 2003 a včetně základního logomanuálu to vyšlo na nějakých 150tis. Nevím, asi tady proběhla hyperinflace. Je prostě rozdíl v tom, když to má člověk platit ze svého nebo z cizího.

+3/0
19.6.2017 23:22

J90i18ř61í 88K14o42c31u95r89e39k 6285354265118

Pokud to logo budu číst jako se čtou stavební výkresy, tak vidím "NI", tedy zápor. Vskutku výstižné pro postoj: "Nejde to, nikdy se to tak nedělalo". ;-D

+3/−1
19.6.2017 21:06

J24a11n 15O84n32d42ř11e79j 6879108564340

Zavádějící titulek.Logo není za dva miliony.Ubohá lupa.

0/0
19.6.2017 20:17

M89a59r88e49k 35M67a36r16t61i55n 8449264986530

Však to říká samo i SŽDC, co je na tom nepravdivého? Že je k tomu zpracovaný i grafický manuál? Hm, to je u každého loga. Kapánek předražené prostě je.

0/0
19.6.2017 23:37

V69í69t26ě90z25s17l63a87v 95K62l68o56z40í87k 3881859334387

99% lidí zná jen ČD kterému říkají ČSD, potom Jančuru a Leoša...Nějaké SŽDC jim je u zadnice...

+1/0
19.6.2017 16:54

J56a12n 62O43n94d43ř14e38j 6759378604880

Mluvte za sebe...

+2/0
19.6.2017 20:17

V43í77t77ě70z85s66l62a88v 55K85l64o72z68í73k 3421719784397

Honzo, ujišuji Vas že jako strojvedouci vtom mám dokonale jasno.

0/−1
19.6.2017 20:23

P52e91t97r 13N37o20v67o45t40n69y 1871620721

V hlavě asi ne.

0/0
20.6.2017 2:59

R67o53m91a34n 92W29a79g98n54e17r 4556662697451

We are rails. První písmena těch tří slov napsaných pod sebou (War = válka). Chce nám tím někdo něco vzkázat? :;-D

0/−1
19.6.2017 16:41
Foto

B98r54o48n56i49s64l16a62v 27G26a63b48r34y77š 2872629351

Vaše iniciály jsou zkratkou anglického slova "rewritable". Znamená to, že jste přepisovatelný? ;-);-D

+2/0
19.6.2017 18:10

R78o87m50a33n 13W80a20g69n14e34r 4476282987781

Já tím jen chtěl říct, že kdybych byl mediální odborník, tak bych si při sepisování toho anglického sloganu dal trochu víc pozor na to, co se mi tam rýsuje za slovo ve svislém směru. Otázku, proč tam vůbec tu angličtinu dávat, teď ponechám stranou.

+1/−1
19.6.2017 18:30
Foto

B33r38o64n60i89s73l10a51v 62G28a28b96r51y69š 2852659611

Já bych tu angličtinu taky ponechal stranou. Nemám tenhle cizojazyčný plevel rád.

+1/0
19.6.2017 19:36

Z81d90e67n30ě88k 80S81n73á75š60e16l 3258608350512

Koleje jsou v žalostném stavu, polovina lidí na SŽDC zná železnici jen z vyprávění.Teď ,když budou mít logo, třeba podle obrázku zjistí co mají dělat.

+4/−2
19.6.2017 16:28

P57a22v38e11l 16K78r19a39u95s 2230365609592

logo je za 5 minut v illustratoru, ale to rozpracování a pravidla, manuál, fonty, to holt něco stojí...

+2/0
19.6.2017 16:12

L13u38k57á50š 84Š37l94e58h23o22f71e55r 1733919685849

5 minut? Jasne :-D

0/0
19.6.2017 16:29

M28a68r88t52i66n 89R35u18z59i23c13k68a 1612668246197

No, kazdopadne dnes jsou loga jednoducha, tedy zpracovani jednoho navrhu je rychle, ... ale prace okolo se take musi zapocitat...

+1/0
19.6.2017 19:11

L71u52k76á61š 34Š55k65o57p96e93k 6170374105163

WE ARE RAILS .... Česká společnost (s názvem v češtině), ale slogan v angličtině. AHA 8-oRv

+5/−1
19.6.2017 15:45

K57l64á95r66a 50T49r43n91k74o84v68á 3674979284469

Ni zisk, ni slávu! To ukradli sokolům, ne?

+2/−1
19.6.2017 15:40

M68a50r63e97k 68H85r21u35b53y 6747552251228

Na SZDC je logo opravdu nejdulezitejsi;-)

Skoda ze jim pak nebyvaji prostredky na spravu zeleznicni cesty a skrtaji naklady na udrzbu:-PRv

+2/−3
19.6.2017 14:19

J90a42n 44C69e59p62e28k 1944416600

No za 2 mega mají krásné anglické slovo IN

+2/−2
19.6.2017 14:14

P60e66t54r 75S85u35c21h89ý 1638909724376

Sice se mi logo líbí, ale opravdu nechápu cenu 1,9mil ... každý student výtvarného umění by zvládl něco podobného a klidně i za 20 000,. .... cena je totálně mimo

+3/−3
19.6.2017 14:00

L36u18k19á62š 46Š17l11e97h97o64f37e18r 1473109385539

Je videt, ze tvorbe loga a logomanualu dobre rozumite :-D

+6/0
19.6.2017 16:26

A55l17e84n12a 97S89a10s78k72o53v60a 6733851293792

Blbost, SŽDC je pod rozlišovací schopnosti většiny lidí, ti chápou max. České dráhy, Jančura nebo Leo;-)

+15/0
19.6.2017 13:48
Foto

M39a85r78t51i80n 78P86i34š91t86o32r96a 8238598526779

Nevidím Ž, viděl jsem NI.

+5/−2
19.6.2017 13:43

K87a70r82e80l 25Ř89e43h83á80č11e33k 9602480261102

Tak třeba změna loga bude znamenat i to, že SŽDC přestane dopravcům komplikovat život denníma výlukama a začne je konečně dělat v noci, kdy jezdí minimum vlaků a dopad na cestující by byl minimální.

+1/−2
19.6.2017 13:15

P28a34v20e76l 43O60b79d58r23ž68á37l42e30k 6296134748852

Pokud jim hygienické stanice budo udávat výjimky z nočních hlukových limitů, pak snad ano.

Většina prací se dělá ve stanicích, tedy v zastavěných oblastech.

+3/0
19.6.2017 13:19

M85a30r62t60i36n 75R12u51z25i94c70k65a 1872528506217

Stejne jako u dalnic a silnic, v nemecku se pracuje i v noci, samozrejme tam, kde to jde (delaji se treba mene hlucne prace)...

U nas kolikrat stale nejsou videt lidi ani ve dne, natoz v noci. Nemalou merou tomu prispiva i to, ze tu muze mit firma nekolik zakazek soucasne aniz by mela lidi a nikdo ji za dlouhe terminy netresta a kritika je jim fuk... natoz nejake aby si budovali jmeno, znacku, image firmy...

0/−3
19.6.2017 19:15

P85e98t45r 74N42o52v58o62t59n16y 1461630201

A kde jsou větší limity na práci než samotny provoz? Hučí jeden vlak za druhym v noci, ale nesmi se utahnout šroubek?

0/0
20.6.2017 3:05

P84a69v21e72l 89O39b28d23r34ž41á48l88e23k 6826344138552

Vizuál pěkný a takhle velká firma, i státní, by měla mít i reprezentativní korporátní design.

I když stejně asi není síla, která by odnaučila redaktory na Nově říkat: "Správa železniční A dopravní cesty".

+11/0
19.6.2017 13:15

L70u53k41á71š 64A41d59a33m74e10c 3317263850927

To je téměř učebnicový případ naprostého mrhání peněz. Tato firma pouze spravuje koleje, je to státní monopol, jakékoliv marketingové výdaje jsou naprosto zbytečné. Asi někdo potřeboval někomu dát vydělat.

+17/−7
19.6.2017 12:54

J33a52k87u64b 88K33o11r76e66c 6804100221183

Tato firma se normálně prezentuje, tak je zcela logické, že i logo by tomu mělo odpovídat.

+8/0
19.6.2017 13:02

A16l55e29n27a 27S24a69s91k63o39v16a 6383971673402

Komu se prezentuje? Kdo u nás jezdí po kolejích? Oni neznají správce kolejí?

+2/−1
19.6.2017 13:50

J28a74k85u62b 11K66o47r67e96c 6954400791133

Tak pokud si myslite, ze jedini s kym oni jednaji jsou dopravci, tak potom chapu, ze vam to neni jasne :D

+5/0
19.6.2017 14:27

M82a87r52e47k 63S63a92j52d74a 2865220206398

Povedene R^

+3/0
19.6.2017 12:45

L73u16k35á72š 93Š96m68a70h70e37l 2817414812894

Vím, že se mnou řada lidí nebude souhlasit, ale osobně bych u státního správce tratí spíš než nové logo ocenil, aby se neplánovaly nesmyslně dlouhé výluky kvůli každému p*du, jako třeba v druhé polovině června na šumavských lokálkách a prakticky každoročně týdenní výluky Plzeň - Nepomuk a měsíc u Příbrami. Dřív se údržba tratí zvládala za provozu (maximálně dopoledními výlukami v časech typu 9 - 12) a generální opravy se dělaly synchronně (tedy ne že se jeden rok rozkope jeden přejezd a další rok nádraží o 5 km dál).

+6/−3
19.6.2017 12:42
Foto

L41u68k65á26š 60N75o12v94o67t97n36ý 6356257788878

Logo i celkový vizuál je celkem povedený. Nicméně mohl by mi někdo vysvětlit na co státní organizace potřebuje vizuál a logo? Když to přeženu, tak i kdyby to namaloval jejich zaměstnance v malování ve Windows, tak by to mělo stačit. Nemají žádnou konkurenci, jsou jenom správci. Tak k čemu to všechno?

+28/−1
19.6.2017 12:25

L79u20m31í69r 57V90i60t54h85a 2657667726772

I ta státní organizace někde nakupuje a někomu prodává. Představte si, že jako majitel stavební firmy se hlásíte do tendru na zakázku a podmínky toho tendru dostanete v zašedlé kopii ručně psané na listu papíru vytrženém ze sešitu. Budete se dál hlásit? Co budete od té zakázky čekat? A co když vaše firma má zahraničního vlastníka? Jak Vy jako šéf tuzemské pobočky budete přesvědčovat svého zahraničního šéfa, že to je dobrý krok, hlásit se do akového tendru? A jak bude vypadat ten stát? Jako že nemá ani na to,aby si nechal udělat slušný hlavičkový papír?

+3/0
19.6.2017 12:39
Foto

P19e92t54r 78H91a92n64á70k 6428141314

To je zavádějící. Jak uvádí pan Novotný, SŽDC je de facto monopolní správce železniční infrastruktury. Je to dobře známá firma, plně vlastněná státem. Na marketing a logo by měla mít náklady nula, stejně jako Lesy ČR.

+2/−2
19.6.2017 12:44

L78u69m17í89r 73V96i90t12h11a 2717447126652

V tom případě by i stát měl mít náklady na marketing a logo nula. Je to taky dobře známá firma. Což je nesmysl.

Minimálně proto, že prezentace státní firmy je součástí prezentace státu, státní firma potřebuje dobré logo a další prezentační materiály. Počínaje vizitkami a konče třeba jednotnou úpravou posunovacích lokomotiv.

O nákladech na marketingnemá cenu polemizovat. Marketing není reklama, což Vám patrně uniklo.

+3/−4
19.6.2017 12:53

M61a93r20e30k 46H95r67u68b25y 6567182111418

Marketing ma smysl tam, kde je konkurence. Jinde je zbytecny, protoze nejde o trh.

Typicky jde o bezucelne vyhozeni penez danovych poplatniku.

+3/−2
19.6.2017 14:20
Foto

L62u57k16á84š 42N10o27v38o14t85n58ý 6556327168948

Vy to ženete do extrému. Ale tak to není. SŽDC nějaké logo má a jeho vystupování ve vztahu k tendrům jistě nevystupuje tak, že to posílá na usmolených papírech po holubech. Pouze rozporuji smysluplnost takové aktualizace.

0/0
19.6.2017 15:29

L58u82m13í22r 11V51i76t30h58a 2617147796202

Povedené logo. To staré bylo strašlivé!!!!

Krkolomný název nevadí, běžná veřejnost s ním stejně nepřijde do styku. Navíc je to státní monopol, v oboru nemá konkurenci, takže nelze zaměnit.

+2/−1
19.6.2017 12:25

V21o58j32t20ě31c15h 80H43a93n98á40k 8805541591764

Konkurenci má. Provozovatelů drah je zde několik, ovšem nikdo z nich nespravuje tolik co SZDC.

+1/0
19.6.2017 12:37
Foto

P60e19t12r 18H90a81n19á68k 6348111164

SZDC není provozovatel drah, to jsou České dráhy. SZDC nemá žádnou konkurenci kromě železničních vleček a pár tratí v okolí podniků těžkého průmyslu, dolů a OKD.

+2/−2
19.6.2017 12:45

L81u79m54í93r 83V89i32t96h79a 2527817786452

To není pravda. Prošel jsem si po upozornění pana Vojtěcha H., web. Například Jindřichohradecké místní dráhy nejsou žádá vlečka. Soukromá železniční trať vede také kolem Šumperka (přes Bludov), dokonce teď její vlastník prohrál spor s ČD, které na ni nechtěl pustit. A je jich víc. Ale pořád málo oproti tomu, co spravuje SŽDC. Což však není důvod pro to, aby SŽDC nemohlo mít pěkné logo.

+3/0
19.6.2017 13:05

L21u57m71í48r 60V96i40t66h57a 2777887776172

A ČD nejsou provozovatelem drah. ČD je přepravce.

+1/0
19.6.2017 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.