Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Berlín - Mnichov pod 4 hodiny. Vlaky v Německu výrazně zrychlí

Německou železniční dopravu čeká jedno z největších zrychlení v historii. Od prosincové změny jízdního řádu zkrátí díky dokončení posledního vysokorychlostního úseku spojení Berlín - Mnichov o více než dvě hodiny, v dalších trasách budou rychlé soupravy ICE jezdit častěji než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i81r82o46s57l26a44v 21Z79i27k30m96u48n29d 6888742417108

Co to je za hloupý výraz "kolik budou stát jízdenky" ... autor je patrně pod vlivem obchodní (ne)politiky Českých drah a představuje si, že za úžasnou "rychlost" a úsporu času se bude platit "nějaký příplatek".

Já zcela jistě vím - na rozdíl od autora, kolik jízdenky budou stát.

Budou stát přesně tolik, co jiné jízdenky pro vlaky ICE na příslušnou tarifní vzdálenost ... Pro vlaky ICE platí v Německu jiný ceník jízdného (nepatrně vyšší než ve vlacích "nižší kategorie", nicméně mezistátní jízdenky nebo jízdenky Interrail jsou prosty jakýchkoli příplatků, případně povinné rezervace ...

Na vysokorychlostních (VRT) trasách Frankfurt - Köln nebo Nürnberg - Ingolstadt (rychlost 300) se žádné příplatky neplatí ...

Na trase Ingolstadt - Nürnberg jezdí po VRT i "osobní" vlaky za naprosto stejné jízdné jako v "osobním" vlaku na jiné trase ...

+1/0
23.6.2017 6:53

M38a95r59t96i47n 98R36u32z63i12c85k26a 1452888426227

Za pendolino se dnes take plati vice, podle me to bude podobne...

0/−1
23.6.2017 17:08

M81a55r76t95i15n 40R59u73z86i58c34k44a 1972578526477

Nebo uz ne?

0/0
23.6.2017 17:08

R50a30d19e46k 28J56a92n49a33t75a 9695666244742

Mluví se o Německu, většina prodaných jízdenek jsou akční "Sparpreisy", tudíž nelze jasně mluvit o nějakém příplatku. Prostě zaplatíte 29 EUR či 59 EUR apod. podle včasnosti a "štěstí" při nákupu.

0/0
26.6.2017 10:50

J70a32n 60H69a63v39r43d51a 2848586181758

Ale soudruzi z našeho ministerstva a společností, které mají na starost rozvoj, plánování a modernizaci železniční sítě, říkali, že se ty rychlotratě nevyplatí... Kde a proč ti západoevropští kolegové dělají chybu? ;-D

0/0
22.6.2017 9:18

J37a62n 17J75e70m62e62l50k74a 1315270

No nevím jestli soudruzi, ale za Klause se rozhodlo o nejlowcostovější variantě s přejezdy. (za první republiky a 50. letech se evidentně dělaly mimoúrovňová křížení) A to měl Klaus s Emanuelem Šípem ještě evidetně v rukávu nápad na privatizaci alla England. A ještě vymysleli Pendolíno...

0/−2
22.6.2017 9:28

M47a94r84t54i44n 44R75u29z40i44c72k74a 1352328306897

No nazdar... Nemate uplne pravdu, je to zavadejici, o rekonstrukci se rozhodlo z vice duvodu, jednim z nich byla nakladni doprava a zvyseni nosnosti trati, v dobe kdy na nic nebyly poradne penize, zaroven se take (bohuzel) pouze mluvilo o novych paternich VRT, ktere pozdeji upadli do zapomeni. Potrebovali jsme trate pro Cargo nejen pro osobni dopravu. Pendolino nevymysleli, nove soupravy pro 200km/h melo vyrobit konzorcium CKD, Fiat, atd... pro spojeni Haburku, Berlina, Prahy a Vidne, avsak CKD bylo totalne v troskach. Naklapeni melo vyrazne pomoci na rekonstruovanych tratich. Po krachu CKD a koupi Fiatu Alstomem, vyvoj vlaku prevzal z velkym zpozdenim prave Alstom, ale nemcum dosla trpelivost a na tuto relaci pendolino s nizsi kapacitou nepustilo, bohuzel diky zpozdeni v dodavce vlaku uz take "zastarale", mj. max. rychlost je 200km/h, konstrukcni 230km/h, tedy nikoliv pro VRT.

Stejne jako v Nemecku, se ten stavi nove useky VRT po rekonstrukci puvodnich trati, tak se melo i u nas zacit s novymi tratemi VRT.

Privatizace by si myslim CD prospela, pravda v GB to byl pruser, ale vse je to o tom jak se nastavi zakony, CD je dnes take akciovka,...

Nemuzu souhlasit ani s s tim, ze se staveli mimourovnova krizeni, no samozrejme, ze ano, ale ne vsude, jinak by jsme nemeli uz zadne prejezdy, vsak hlavni trat Praha-Ostrava je plna prejezdu... Dnes se take stavi mimourovnova krizeni,...

Neco k historii:

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/

+2/0
22.6.2017 20:07

M40i74r59o56s83l77a80v 71Z32i85k79m84u22n79d 6398202507908

Začátkem 90. let minulého století bylo potřeba hlavní tratě uvést alespoň do "normového" stavu, tj. odstranit především pomalé jízdy vzniklé nedostatečnou údržbou (nebyl čas ani peníze), odstranit omezující rychlost 100 km/h přes stanice - na trati se sice mohlo 120, ale s výjimkou stanice Devínska Nová Ves se ve stanici mohlo jen 100, takže pokud se na dlouhém mezistaničním úseku povedlo dosáhnout rychlosti 120, tak se do nejbližší stanice musel brzdit na 100 a pak zase rozjíždět. Čili ekonomicky nejlepší bylo jet stále jen 100, i když bylo traťová 120. I lokomotivě to vyhovovalo ...

Idea modernizace koridorů byla ve své době dobrá, ale dělalo se TO pomalu (dodnes není hotovo - např. stanice Česká Třebová nebo úsek z Ústí nad Orlicí do Chocně a bohužel úsporně, takže v mnoha stanicích nebyly odstraněny nástupní bariery ... Modernizace měla být hotova tak během 5 let a pak se mělo začít s další etapou ... Pendolino mělo zkrátit jízdní doby na obloukovitých tratích (míněno Choceň - Brno) nicméně v mezidobí se v rámci modernizace problémové oblouky odstranily. Takže využití naklápění za účelem zkrácení cestovní doby je sporné.

+1/0
23.6.2017 9:56

J25o96s88e13f 20K31u94b28e43š 9255805789384

Obchvat ČR dokončen... Tranzit už po nás ani neštěkne..

+1/0
22.6.2017 9:09

J93a97n 39J75e69m88e18l47k17a 1845430

Je to sice krásné, ale prostě my máme podle mě jiné problémy. Třeba rozpadající se a morálně zastaralou páteřní trať Praha Hradec (Nymburk). - mnoha km pomalé jízdy 40-50km/h, Ve stanicích 40 km/h. Atd. Jako na Ukrajině. A opd II běží... Ale nic.

Končící životnost na hlavní trati na Slovensko Hranice - Vsetín. Dále Praha Beroun. Nefunkční Praha Boleslav Turnov.

Těch opravených 1600 km koridorů už začíná mít taky hodně roků. Ostatních 7500 km má třeba tak 50 let. Jak by se jezdilo autem po 50 let staré neopravované, látané cestě..

+2/−1
22.6.2017 9:09

P63a28v47e86l 26M30o23r77a56v91e16c 3482209112808

ICE v Německu jsou super, jen mi nějak nesedí ta čísla: 600km za 4 hodiny? To je průměrná rychlost 150kmh, přičemž vlaky mají maximálku 250kmh-300kmh. Není ten průměr málo, Antone Pavloviči? Když na cestě mají vlaky jedinou zastávku?

+5/0
22.6.2017 8:28

P61a26v17e17l 90M62a83t77o94u50š57e60k 5910327348694

Rychlostí 250 až 300 km/h nelze docilovat v celé trase.

0/0
22.6.2017 8:54

P28a41v20e13l 81M83o27r62a63v63e71c 3312129452548

Jasně, někde jen 200 třeba (v dlouhých tunelech, některých výhybkách). Ale v dost úsecích to je 300kmh a ne "jen" 250, takže..

Jak jsem nad tím víc přemýšlel, důvodem imho bude maximálka 200kmh na části Berlin-Leipzig a max. 160 (reálně bůhvíkolik) na části Nurmberg-Munchen.

+2/0
22.6.2017 8:58

V97a74š48e60k 85P25l61u19s92k26a28l 2547158260401

Největší zdržení jsou samozřejmě zastávky. Těžko může vjet na nádraží 200km/h.

+1/0
22.6.2017 9:02

P92a38v39e52l 83M48o79r77a25v70e18c 3412529122978

Ale těch zastávek bude jen pár (doslova). A z 0 na 300kmh vlak zrychlí na jánevím 15km, během pár minut.

Ale je možné, že se to nasčítá, nechce se mi to počítat byť rovnice znám :)

+1/0
22.6.2017 9:07

M61a42r41i64a43n 73K77e29c53h70l35i13b80a60r 3960453479

Nasčítá. Akcelerace na 300 km/h znamená spíš 20 km, a to v rovině (do stoupání, a to i mírného, se to zhoršuje). V těch vyšších rychlostech už hraje odpor vzduchu značnou roli. Pak máte vjezd do nádraží a výjezd z něj, kdy se ta souprava plouží třeba minutu po regulérních výhybkách 50 km/h.

0/0
22.6.2017 10:50

J83i48ř92í 62K88o58c43u56r45e42k 6165944525518

15 km stačí za ideálních podmínek. Tedy, že jedete od perónu na krev a tím pádem bez rezervy. Vhodné tak pro dohánění spoždění, nikoliv pro běžný jízdní řád, ten by měl mít rezervu. Právě pro to zpoždění.

Pár = dvě. 7,5 km/min x 60 min = 450 km za 60 minut? Ech, nedostažitelné. Je to totiž skoro 10 minut.

A ještě jedna poznámka: Na 3000 V stejnosměru při pokusu o takový rozjezd "roztavíte" trolej.

0/0
22.6.2017 22:15

K83r89y48š55t91o51f 33L64a42n57í90k 1549130905855

hlavne dobře zabezpecit, splaseny rychlovlak by mel horsi následky nez dodavka.

0/0
22.6.2017 6:45

M28a80r23t71i98n 46R16u55z20i57c51k25a 1872808356947

http://www.vde8.de/

Zde jsou podrobnejsi informace o projektu vc. fotodokumentace a videodokumentu...

0/0
21.6.2017 23:19

J87a37r77o21s35l56a16v 58V56o64h66r78a90d89s22k37y 3119354836

nějak mi to nesedí 600 km za 4 hodiny tzn průměrná rychlost 150 km/hod

+4/0
21.6.2017 22:46

R63o79m63a70n 57P94o60l27á24č40e97k 5186369975

Stanice ;-)

0/0
21.6.2017 22:51

P44a88v46e21l 94M10o16r53a21v45e24c 3812369902498

Jediná mezi.

+2/0
22.6.2017 8:29

T10o56m64á70š 65M94a95c79e10j78k76a 6451202937637

A nám nezbývá než závidět, protože jsme se od dob Franze Josefa moc nepohnuli a jak se zdá tak ani nepohnem, páč u nás se jen vymýšlí proč něco nejde, hledá se milion výmluv, stojí to hrozné peníze, ale jinak se v podstatě nekopne do země natož aby se konečně něco kloudného na úrovni postavilo.

+2/0
21.6.2017 22:18

V56l58a23s66t54i74m39i10l 20F85i83a17l24a 1922141624

A klasika, u nás vrazíme do drah pár drobných za rok a čekáme, že budeme jezdit 350km/h superluxusníma vlakama. Prostě zadarmo drahý.

Za ty drobný co se u nás vrazí do dráhy můžeme být rádi, že sem tam koupí nějaký ojetý vagony z Německa.

Jestlipak někdo ví kolik sype stát do rozvoje německé infrastruktury?

stát čr dává dohromady na ČD+SŽDC cca +/- 30 mld ročně což je 1,15 mld euro.

+7/−1
21.6.2017 21:38

T97o79m26á45š 63T61a96t41í43č86e40k 5320532490348

Je třeba vzít v potaz, že v Německu jsou vlaky, stejně jako veškerá ostatní HD, tak drahé, že si je značná část obyvatel prostě nemůže dovolit. Ne že by na to jako neměli vůbec, ale kdo počítá peníze, ten ví, že cena běžného lístku si na stejnou cestu autem odpovídá nákladům na PHM, provozní kapaliny i pneumatiky. Když jedou v autě dva, vyjde to i na amortizaci auta, pojištění, daně, parkovný a ještě něco zbyde. Když člověk není autofetišist a kupuje si auta po poslední STK, jezdí levněji i sám.

Postoj, jako že Mnichovák musí do Berlína, tak zajede metrem na nádraží a koupí si lístek na rychlovlak, to je buď placené firmou, státem, nebo je to nutnost, nebo má člověk výrazně nadprůměrný příjem. To se pak staví bohatě dotované rychlotrasy.

+3/−7
21.6.2017 21:53

P40e73t21r 97P44e46t57r 6843532308413

Vlaky v DE jsou celkem dobre vytizene, protoze jsou dost rychle a hlavne pohodlne. Navic si musite uvedomit, ze stejne jako CD nabizeji jejich drahy ruzne slevy ale hlavne slevove prukazky, ty taky neco stoji ale konecne cena je treba polovicni nebo nulova (obdoba nasi in100 a pod). Z naseho pohledu drahe ale Nemec, ktery pravidelne jezdi delsi vzdalenosti si ji koupi a jezdi vyrazne levneji. Kdyz si k tomu zapocitate velikost zeleznicni site, kvalitu a rychlost tak mi jejich in100 pripada vyhodnejsi jak nase.

Letos na jare jsme jeli pracovne v Belgii vlakem s kolegou. On 45 let, ja 25 let. Jen diky faktu, ze jsem mladsi jak 26 jsem bez jakekoliv prukazky dostal studentskou slevu a prakticky jel tu hodinu a pul na letiste vlakem za mene jak polovinu jeho jizdneho. Za tu hodinu a pul cesty jsem zaplatil cca 12eur (kortrijk-Brusel) coz mi i na nase pomery pripadne hodne levne. Vlak nebyl zadna supermoderni jednotka ale starsi rychlik, ovsem i tak byl velmi pohodlny a hlavne tichy.

A kdyz se podivate na cenu v clanku (450mil kc za km te trate) tak zjistite, ze i pres mnozstvi mostu a tunelu to postavili levneji jak se odhaduje u nas (u nas se vetsinou obecne kalkuluje s cenou za km kolem miliardy, u vtr se jeste nevi ale i rekonstrukce koridoru rozhodne nestaly mene)

+7/0
21.6.2017 22:09

T81o68m44á88š 15T86a49t23í32č82e69k 5650932440658

Jo, německá bujně kvetoucí slevová džungle je mi známa. Pamatuju i na to, jak jsem zesmutněl, když jsem se přehoupl přes 26 - tenkrát ten prales slev byl ještě celkem řídký.

Ale to je to: je krásné, že si můžu koupit víkendovej tiket a jezdit kam chcu, nicméně když se budu chtít zítra naobědvat v Praze, tak jdu na rolu a jedu. To by si v Německu jen tak někdo dovolit nemohl, tak to prostě je.

+1/−2
21.6.2017 22:19

Z87d21e51n46ě58k 39J48o83n30á63š 9961579106730

V německu si můžete odečíst náklady na dojíždění do práce ze mzdy. Jinak jsou vlaky drahé, jako voda na sahaře.

+1/0
21.6.2017 22:40

T56o20m90á29š 64T57a62t87í54č88e20k 5630882170928

Odečíst si ovšem můžu přes paušální sazbu za km i auto, dokonce už i kolo.

0/0
21.6.2017 22:44

Z25d81e58n59ě25k 93J86o94n30á66š 9851719766250

Pokud jezdíte vlakem, můžete si odečíst skutečné náklady. Pokud nemáte jízdenky, musíte tu paušální částku. Která je 30c na km, ale pouze v jednom směru, takže v reálu 15c/km

+2/0
21.6.2017 22:56

Z34d56e33n61ě67k 42J71o15n75á86š 9511509166620

Jinak si můžete odečíst cokoliv, kromě letadla nebo taxíku. Můžete chodit i pěšky.

+1/0
21.6.2017 23:01

P90a30v64e51l 53M63a63t76o34u80š84e49k 5100857398604

Málokterý Mnichovan se asi ráno rozhodne, že se pojede naobědvat do Berlína, že. A pokud ano, tak si holt za takový rozmar zaplatí. Delší cesty se zpravidla plánují předem.

0/0
22.6.2017 8:15

S31i84m56o22n67a 47S69e57d36l26á71č59k39o15v95á 3614265617247

Ale jdete.

0/−1
21.6.2017 23:02

T44o26m85á85š 46T63a12t71í76č49e10k 5940122570498

Kam? Na demonstraci "Na západ od Šumavy je ráj"? Upřímně řečeno, cítil bych se tam nesvůj, protože nejsem psychiatr.

0/0
21.6.2017 23:04

S69i78m89o76n57a 94S68e47d89l38á28č46k89o48v43á 3304465377197

To je takove rceni, ne ?

Neznam nikoho, komu by se DB zdalo nezaplatitelne a nemohli si dovolit tedy cestu vlakem kamkoli. O hromadne doprave ani nemluve.

+4/−2
21.6.2017 23:17

P89a60v35e81l 97M71a97t67o78u79š78e30k 5130217498754

To jsou nesmysly. Málokdo platí plné jízdné. Jízdenku Mnichov - Berlín lze koupit už za 19 euro, samozřejmě ne na každý spoj a těsně před jízdou.

0/−1
22.6.2017 8:11

T76o24m35á23š 79T24a79t58í75č55e12k 5760882770768

Ale vždyť to píšu, že mají slevovou džungli. Na slevy ale nelze spolehnout a samozřejmě platí především pro víkendy, skupiny, věkové kategorie atd. atd. atd. Když se chci ale dneska dostat z Mnichova do Berlína, tak se - moment - podívám, no, řekněme, že 11:47 už nestihnu, tak začněme vlakem ve 12:47. 149,- €, keine Sparangebote verfügbar. 13:17 vypadá líp, jede rychleji, je v Berlíně jen o pět minut později (v 19:33), jo, to by mohl být von! 136 €, keine Sparangebote verfügbar. Tyhle dva vlaky by se opakovaly se stejnou cenou o hodinu později. Ale potom HURÁ! Nabídka slevy ze 121,50 na 35,90 €!! Ovšem je v tom jedna chyba - cesta by netrvala 6 hod. 18 min resp. 6 hod. 45 min, ale 8 hod. 37 min. A prohlídl bych si nádraží v Hofu, Geře a Výmaru. Do Berlína dorazil ve 23:21. Inu, není divu, že o tuto možnost není velký zájem, takže se nabízí se slevou. Na pozdní přímé spoje s tou trochu delší jízdní dobou je mi nabízena sleva na první třídu - 189,90 resp. 171,90 na ty ještě pozdější, kdo by taky kam jezdil, když má dorazit na nádraží o půl desáté nebo o půl dvanácté.

Toliko k těm tvým zázračným slevám a dostupným cenám HD v Německu. Kdo tady kecá nesmysly?? ;-€

0/0
22.6.2017 11:49

J11i37ř32í 77K69o48c75u77r37e80k 6275534225768

Je třeba vzít v potaz, že VRT má konkurovat letecké přepravě na vzdálenosti 300 až 500 km. Tak šup na stránky Lufthansy a mrkněte na tikety. A k době letu ještě přihoďte hodinu na letišti a 2x půlhodiny transtefru.

Ano ICE je drahé. Obzvlášť v porovní s béčkovým krychlíkem od ČD, který vás odveze za 2 hodiny 120 km daleko.

0/0
22.6.2017 22:20

P57a14v66e41l 71Ř86e27ž69á48b40e23k 5582978592

Je krásný, jak ty tunely, mosty a téměř vše je zasazené do přírody, jakoby to byli makety vláčků z dětství...Krásná je ta fotka, jak vlak vyjíždí z tunelu a kolem je všude zeleno....Ne jako u nás, kde se moc nemyslí na přírodu...

+2/−4
21.6.2017 21:31

J30i12ř58í 91E11r52b97e13n 1583984716277

Taky je to tim, ze jde o davno hotova dila s dokoncenymi upravami a vzrostlou zeleni. Pred par lety to vypadalo mnohem hur, to mi verte :-)

+7/0
21.6.2017 21:50

L72e57o92p50o91l95d 19P19r44o42k52e77š 8399564747

Včera vyrazil na trasu Praha - Split reportér z Seznamu. Cesta 22 hodin jen z nádraží na nádraží , zpáteční lístek 4000 Kč. 5 členná rodina za 20000.- Pecka ,že?

+10/−1
21.6.2017 21:00

J52a44n 31H34l71a45d26k78ý 9648629547940

To jo. Ta cena je strašná. Uvážím-li, že jsem Transibiřskou magistrálu projel jedním směrem za 2200 Kč. Kvalita a pohodlí přitom nebylo špatné. V ceně byl dokonce čaj a oplatky a to, kdy si člověk vzpomněl.

+2/0
21.6.2017 21:01

R28o36m64a17n 56P31o37l54á73č90e18k 5836489155

Ono tím autem v 5 lidech to nevyjde o moc levněji... Vemte si o kolik Vás oberou mýtné systémy, spotřeba samotného auta + cena za pohodlí...

0/−2
21.6.2017 21:10

L62e37o94p39o22l75d 32P86r44o58k63e79š 8459624647

6000,-

0/0
21.6.2017 21:17

V10á70c22l47a31v 27P11o60u93s46t24k11a 3600441402

Autem to v pěti lidech vyjde na pětinu.

+1/0
21.6.2017 21:18

P68e98t47r 36H86o62r97á28k 1109883939564

2000 km x 5 Kč + 1000 Kč za poplatky je 11000 Kč.

0/0
21.6.2017 21:24

V23á27c85l39a30v 75P59o37u76s16t32k13a 3740931382

Aha. ;-D

0/0
21.6.2017 21:25

R57o12m34a22n 33P68o44l68á68č32e32k 5456789705

Poplatky přitlačte... 279 kun do Splitu + zpáteční + rakouská známka a možná ještě něco ve Slovinsku...

0/0
21.6.2017 21:26

V50á46c86l93a50v 93P38o89u71s30t72k13a 3410161552

48 + 181 kun, ale to je jedno.

0/0
21.6.2017 21:29

L78e90o27p93o74l94d 63P19r33o16k75e39š 8909874367

To jo , ale proč 2000 x 5 to je spotřeba 17 l na 100. Pan Horák jede nákladákem ?Na 2000 km potřebuji asi 100 l nafty.

0/0
21.6.2017 21:32







Najdete na iDNES.cz