- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co to je za hloupý výraz "kolik budou stát jízdenky" ... autor je patrně pod vlivem obchodní (ne)politiky Českých drah a představuje si, že za úžasnou "rychlost" a úsporu času se bude platit "nějaký příplatek".
Já zcela jistě vím - na rozdíl od autora, kolik jízdenky budou stát.
Budou stát přesně tolik, co jiné jízdenky pro vlaky ICE na příslušnou tarifní vzdálenost ... Pro vlaky ICE platí v Německu jiný ceník jízdného (nepatrně vyšší než ve vlacích "nižší kategorie", nicméně mezistátní jízdenky nebo jízdenky Interrail jsou prosty jakýchkoli příplatků, případně povinné rezervace ...
Na vysokorychlostních (VRT) trasách Frankfurt - Köln nebo Nürnberg - Ingolstadt (rychlost 300) se žádné příplatky neplatí ...
Na trase Ingolstadt - Nürnberg jezdí po VRT i "osobní" vlaky za naprosto stejné jízdné jako v "osobním" vlaku na jiné trase ...
Za pendolino se dnes take plati vice, podle me to bude podobne...
Ale soudruzi z našeho ministerstva a společností, které mají na starost rozvoj, plánování a modernizaci železniční sítě, říkali, že se ty rychlotratě nevyplatí... Kde a proč ti západoevropští kolegové dělají chybu?
No nevím jestli soudruzi, ale za Klause se rozhodlo o nejlowcostovější variantě s přejezdy. (za první republiky a 50. letech se evidentně dělaly mimoúrovňová křížení) A to měl Klaus s Emanuelem Šípem ještě evidetně v rukávu nápad na privatizaci alla England. A ještě vymysleli Pendolíno...
Obchvat ČR dokončen... Tranzit už po nás ani neštěkne..
Je to sice krásné, ale prostě my máme podle mě jiné problémy. Třeba rozpadající se a morálně zastaralou páteřní trať Praha Hradec (Nymburk). - mnoha km pomalé jízdy 40-50km/h, Ve stanicích 40 km/h. Atd. Jako na Ukrajině. A opd II běží... Ale nic.
Končící životnost na hlavní trati na Slovensko Hranice - Vsetín. Dále Praha Beroun. Nefunkční Praha Boleslav Turnov.
Těch opravených 1600 km koridorů už začíná mít taky hodně roků. Ostatních 7500 km má třeba tak 50 let. Jak by se jezdilo autem po 50 let staré neopravované, látané cestě..
ICE v Německu jsou super, jen mi nějak nesedí ta čísla: 600km za 4 hodiny? To je průměrná rychlost 150kmh, přičemž vlaky mají maximálku 250kmh-300kmh. Není ten průměr málo, Antone Pavloviči? Když na cestě mají vlaky jedinou zastávku?
Rychlostí 250 až 300 km/h nelze docilovat v celé trase.
hlavne dobře zabezpecit, splaseny rychlovlak by mel horsi následky nez dodavka.
Zde jsou podrobnejsi informace o projektu vc. fotodokumentace a videodokumentu...
nějak mi to nesedí 600 km za 4 hodiny tzn průměrná rychlost 150 km/hod
A nám nezbývá než závidět, protože jsme se od dob Franze Josefa moc nepohnuli a jak se zdá tak ani nepohnem, páč u nás se jen vymýšlí proč něco nejde, hledá se milion výmluv, stojí to hrozné peníze, ale jinak se v podstatě nekopne do země natož aby se konečně něco kloudného na úrovni postavilo.
A klasika, u nás vrazíme do drah pár drobných za rok a čekáme, že budeme jezdit 350km/h superluxusníma vlakama. Prostě zadarmo drahý.
Za ty drobný co se u nás vrazí do dráhy můžeme být rádi, že sem tam koupí nějaký ojetý vagony z Německa.
Jestlipak někdo ví kolik sype stát do rozvoje německé infrastruktury?
stát čr dává dohromady na ČD+SŽDC cca +/- 30 mld ročně což je 1,15 mld euro.
Je třeba vzít v potaz, že v Německu jsou vlaky, stejně jako veškerá ostatní HD, tak drahé, že si je značná část obyvatel prostě nemůže dovolit. Ne že by na to jako neměli vůbec, ale kdo počítá peníze, ten ví, že cena běžného lístku si na stejnou cestu autem odpovídá nákladům na PHM, provozní kapaliny i pneumatiky. Když jedou v autě dva, vyjde to i na amortizaci auta, pojištění, daně, parkovný a ještě něco zbyde. Když člověk není autofetišist a kupuje si auta po poslední STK, jezdí levněji i sám.
Postoj, jako že Mnichovák musí do Berlína, tak zajede metrem na nádraží a koupí si lístek na rychlovlak, to je buď placené firmou, státem, nebo je to nutnost, nebo má člověk výrazně nadprůměrný příjem. To se pak staví bohatě dotované rychlotrasy.