Diskuse k článku

Dělníci ze slovenské fabriky VW stávkují. Průměrná mzda v závodě je 47 000

Odbory v bratislavské továrně automobilky Volkswagen ohlásily na úterní ráno zahájení časově neomezené stávky. Důvodem je skutečnost, že se s vedením tohoto největšího soukromého zaměstnavatele v zemi pod Tatrami nedohodly na zvyšování platů pro více než dvanáct tisíc pracovníků. Nespokojení zaměstnanci se shromáždili u továrny, výroba některých typů vozidel však pokračovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a40g35m57a90r 94P65á34t33k67o96v72á 5928152459891

Podle tamějších odborářů 75 % pracujících nedosáhne na 1119 euro, tj. při kurzu 26,30 Kč za euro necelých 30 tisíc Kč. Sami stávkující mluví o 700 - 800 euro, tedy ještě mnohem méně, v přepočtu na naše koruny 18410 - 21040 Kč. Opravdu mrzká mzda pro otroky!

https://ekonomika.sme.sk/c/20564422/strajk-pokracuje-automobilka-volkswagen-platy-rokovania-streda.html#axzz4kj9WnwYL

+1/0
22.6.2017 13:17

M67i89r98o28s93l39a94v 53N45o15v65á38k 6843783790210

Za 1800€ tam robi bud studenti po skole nebo cizinci. A cizincu je tam mraky. Jezdim s dodavkou a vozim tam zbozi. Pravych nemcu tam moc videt neni

+1/0
21.6.2017 0:39

L44u54b21o84š 51U25l33r57i12c96h 5241790958764

V bratislavskom VW je priemerná mzda robotníka 1800€ v hrubom. Nižšiu mzdu vo VW majú už len v Portugalsku a Španielsku, čo sa týka eurozóny, je potrebné sa aspoň priblížiť západným platom.

Odborári požadujú zvýšenie mzdy o 250€ čo je 2050€ v hrubom,

VW súhlasí so zvýšením mzdy o 160€ na 1960€ a následným cyklickým navyšovaním o 2%.

Odborári tento návrh VW odmietli a pokračujú v štrajku, držím palce.

+3/0
20.6.2017 21:24

J85a40k77u34b 57Š80a39f11a30n27d45a 7815227841391

A chcete se také přibližovat Německu v cenách třeba nemovitostí, daní z nemovitosti nebo daní z aut? To se vám moc nechce, co?

+1/0
23.6.2017 18:23

O37n49d53ř86e85j 37L47o93š59o48t52h 1665505255951

Pokud si lidé ve VW myslí, že jim to prospěje, tak ať stávkují, je to jejich volba.

Pravda je ta, že VW nemá moc možností, kde tolik aut vyrobit.

+2/−1
20.6.2017 15:48

A24n24t56o67n29i35n 59N59e31m98e81c 7428343931480

Nadavat na VW nam jde. Proc potom cesky ridic nedostane alespon nemecke minimum, kdyz jzdi po nemecku

+1/−1
20.6.2017 14:03

M69a13r47o28š 73P57o69l92i20a49k 1472466277856

Protoze takhle byste se dostal ke vsem profesim v CR, kazdy je zavisly na nekom a samozrejme takhle byste musel navysit platy uplne vsem...

0/0
21.6.2017 14:33

L15a24d87i84s33l12a31v 34H53a64š14k77a 4883326871130

ono pokud by mzda jako taková byla flexibilní a v dobách, kdy se daří, by firmy platily více a v dobách stagnace méně, asi by to bylo jednodušší. Žel, když potom chcete někoho propustit...to nejde

0/−2
20.6.2017 13:49

Z93d22e10n20ě77k 48H28a32n51z48l 2538314465285

V Boleslavi se bude stávkovat příští rok.Výroba tam roste do nebes.Jsem zvědav kolik dostanou přidáno.

+1/0
20.6.2017 13:32

A80n88t41o73n26i84n 92N56e11m90e27c 7448583811230

Diskuze je zbytecna. Odbory jsou na vybojovani mzdy. Na rozdil öd ceska t slovaci chapou.

+4/−1
20.6.2017 13:14

Z95d68e47n14e16k 54V35o45j17c 2178659941

To vše co říkáte je v pořádku dokut na na druhou stranu vah nedáte životní náklady.

Pokud jsou žívotní náklady srovnatelné, pan nemůže být v dané zemi pracovní síla příliž levnější. Německý model se začíná požírat od ocasu.

0/−1
20.6.2017 12:46

J64i43ř84í 58P10l87a34v82s25k45ý 9250166131209

zivotni naklady na slovensku a v nemecku rozhodne srovnatelne nejsou.

0/0
20.6.2017 13:03

M46a21r19i92a42n 88K46a18r55a78b16a 4263391730552

Firmy zo západnej Európy pochopili veľmi dobre, že už začíname byť aj u nás drahý... Ale čo s tým? Všimnite si ako rýchlo, rozbili Ukrajinu a ako rýchlo ju "prijali" do EU. Áno, to bude ďalšia lacná montovňa, ale najskor sa musí postaviť infraštruktúra. To, že jedného dňa sa niektorá automobilka zoberie, zbalí saky paky a odíde to je isté. Otázkou je len kedy to bude, a či do tej doby si príde na svoje len firma, alebo aj zamestnanci a samozrejme štát, ktorý vyciciava oboch skrz odvody. Držme teda palce odborárom R^

+2/−2
20.6.2017 12:32

J52a34n 65S59e88m37i23k 4254427272569

"oni" jako "rozbiji zemi" aby pak v te devastovane zemi mohli stavet tovarny?

to by Somalsko bylo nejindustrializovanejsi zemi svetaR^;-D

+1/0
20.6.2017 12:40

M34a97r97t59i53n 40K11a95r18á23s36e23k 9738753588568

No nevim co to je za ponekud zvlastni logiku, kdyby EU chtela mit z Ukrajiny levnou montovnu, tak to muze udelat hned, a nijak to nesouvisi s clenstvim v EU (staci jen upravit cla a par mezinarodnich smluv...

+1/−1
20.6.2017 12:43

J87a15n 51N82o57v60a37k 5721217589554

Tak hlavni problem bude asi v tom, ze VW jsou nemecka auta, ty auta byly vivinute tam.Proto je logicke,ze z toho Nemci chteji mit co nejvice pro sebe, proto to cele delaji. To je smysl celeho podnikani. Proto, jsou tak uspesni a bohati. Je to scela v poradku a logicke,ze ten sikovnejsi ma z toho vice. Slovaci jsou pro ne pouze nastrojem k dosazeni vetsiho zisku, tim padem mohou platit vetsi mzdy svym lidem doma a posilit ekonomiku celeho nemeckeho statu.Pokud se chcete merit s nemci, musite si na Slovensku zalozit nejakou svoji automobilku.Ale mit tam pouze montazni tovarny a chtit stejne penize jako narod co ty auta vymyslel a privedl na svet mi prijde az trapne naivni.

+1/−5
20.6.2017 12:12

J23a81n 33S94e75m74i84k 4644477202949

to co jste napsal by melo mozna nejakou logiku pokud by VW nemelo tovarny ve Francii, Belgii, holandsku,svedsku, britanii kde plati platy podobne jako v Nemecku, na rozdil od zavodu v CR/SR

+7/0
20.6.2017 12:15

J35a74n 25N43o64v41a25k 5201917839404

Mate pravdu. Tak pak bude asiproblem v tom, ze pro ne jsme proste lide druhe kategorie z vychodu, ze zemi,ktere sami nic nedokazali a nezaslouzime si byt na stejne urovni jako oni.

0/0
20.6.2017 12:23

J80a34n 20S89e44m98i72k 4704357482939

spise budeme lide druhe kategorie protoze sedime na zadku a nedokazeme si prosadit zlepseni sve pozice

Tak to vzdycky u lidi co nejsou ochotni pro zlepseni situace neco udelat byva- skonci jako lide druhe kategorie a pak breci

+1/0
20.6.2017 12:28

J84a86n 23N83o28v59a47k 5871217219454

Tak spis budeme lide druhe kategorieproto,ze jsme nevybudovali takove firmy jako VW my sami. To ze budete kricetproto, aby jste si zlepsil svou pozici Vam respekt u Nemcu neprinese.

Spise naopak. Respekt si muzetevytvorit, jedine tim ,ze neco dokazete /vybudujete.

+1/0
20.6.2017 12:35

J91a78n 75S66e23m94i94k 4564107652719

ptakovina- jmenujte mi nejake dve velke belgicke nebo rakouske celosvetove fungujici firmy napriklad;-)

0/0
20.6.2017 12:41

J81a11n 97N83o85v40a85k 5901757849564

Belgie :

Anheuser –Busch

KBC Bank

Rakousko:

Red Bull

Swarowski

SPAR

RAIFFESEN

ERSTE BANK

OMV KTM Vsadim se, ze to jsou firmyktere kazdy Nemec zna.

+1/0
20.6.2017 12:49

J41a89n 37S30e80m23i64k 4714137712299

nic z toho nejsou firmy co by zamestnavaly tisice lidi jako Wolkswagen

Red Bull je treba pouze marketingova entita bez vlastni vyroby

a banky jako Raiffeisen nebo Erste nejsou celosvetove, ale pouze regionalni (stredo-vychodni evropa)

0/0
20.6.2017 12:56

J44a41n 40N24o76v84a77k 5751777479384

Vetsina z toho jsou celosvetove fungujici firmy.A bavili jsme se o tom vybudovani si respektu, a toto jsou firmy, ktere zna na zapade kazdy a proto bude Nemec vzdy Belgicana a Rakusaka uznavat vice nez Cecha nebo Slovaka. Svycari taky nemaji obrovske firmy, ale maji technologie a know how spojene vice mene s manufakturama a proc maji takovy respekt ? Protoze neco vybudovali, vymysleli, vynalezli! Nekriceli pred nekym vyspelejsim, aby si vynutili zlepseni sve situace,Vsechny vyspele staty se musi spolehnout jen na sebe, nikdo se nestal vyspelym tim ,ze montoval vyrobky pro druhe. To byla moje myslenka

0/0
20.6.2017 13:12

J23a14n 22N85o43v73a17k 5121297449604

KBC Bank a Erste mimochodem v CR nejvice ryzuji. KBC je vlastnik CSOB, ERSTE Ceske sporitekny jak jiste vite

0/0
20.6.2017 12:53

M45a47r85t39i92n 24K80a91r37á62s98e62k 9658653528718

No rekneme ze kazda firma plati v kazde zemi mzdy odpovidajici lokanimu trhu, coz je celkem logicke...

Bylo by ponekud zvlastni, kdybyste pak mel vedle sebe dve fabriky, a v jedn by byla vyplata 4000 EUR, protoze by slo o koncern z lucemburska, a v druhe 400 EUR protoze by to byla firma z Mongolska...

0/0
20.6.2017 12:45

J63a10n 23S98e16m18i12k 4754327182939

jiste....a uroven lokalniho trhu se zase naopak odviji od tech mezd ktere se na danem trhu bezne vyplaci

jedno ovlivnuje druhe samozrejme

0/0
20.6.2017 12:51

J78a89r64o11s52l83a83v 95N92o37v47á91k 1626943840

cesta správným směrem...když si neřeknete , nepřidají vám, zisk si odnesou, aby ho doma mohli přerozdělit mj. migrantům

+4/−1
20.6.2017 12:02

P19e74t23r 51V55e30p89r12e52k 3124158452

Tak je rozdíl uvést průměrný plat v závodě a nebo průměrný plat zaměstnance ve výrobě.......když už, buďte objektivní.

+4/0
20.6.2017 12:02

J54a36n 44S19e16m84i30k 4114117722619

ja nevim, ale mam za to ze ty zavody VW na slovensku nemaji vyvojova, marketingova a jina oddeleni jako treba Skoda..... je to spis ona "montovna".....

.....takze naprosta vetsina pracovniku bude opravdu v te vyrobe, a vice placenych pozic nez ve vyrobe tam bude minimum.

Spis mene placene pozice v udrzbe, hlidaci etc.

0/0
20.6.2017 12:14

R56o78m81a68n 59H43r26o17n60z14a 5306981376618

Na Západě jsou vyšší platy i proto, že tam mají silné odbory nepoznamenané komunistickou minulostí, ale tvrdým bojem za své zájmy. U nás jsou platy nízké, ale nestávkuje se. Trochu paradox, že? Nelze se však divit jestliže českým odborům šéfovali takové "mozky" jako např. současný předseda senátu (jakýsi Milan Štěch - nebo snad štěk ?;-)) - mimo jiné také bývalý komunista (1979 - 1989!!)

+5/0
20.6.2017 11:59

R80a61d72o88m86í21r 97K46r48u39p68i58č28k40a 9164422920835

Na zapade jsou vysi platy, protoze je tam vyssi produktivita prace. S odbory to fakt nema co delat.

0/−2
20.6.2017 13:56

R46o23m66a71n 73H60r40o68n36z93a 5546401336378

Tak to je právě ten "velkej fejk". Cena práce je dána nejen produktivitou ale i podílem na marži ;-). A ten podíl na marži je určován produktivitou, velikostí marže a tím co si "vyjednáte" - to platí v podnikání stejně jako v zaměstnání :-)

0/0
20.6.2017 14:06

O17n56d34ř33e56j 22G24r60i62m 7191409517984

U nás máme nenažrance ze Škodovky, na Slovensku jsou zase nenažranci z VW. Koncern musí mít ze slovanů, kteří už pustotou neví, co mají chtít, radost....

+1/−1
20.6.2017 11:59

R11o25m84a10n 28H21r46o61n23z93a 5186871216588

Jo, jo slovany vysvobodí jen "pomoc" ruska ;-D;-D;-D

0/0
20.6.2017 12:13

L28u84b14o90š 17U15l41r50i70c16h 5821840798684

Kontrolovať kamióny či má zamestnanec plat porovnateľný z nemeckým to áno, ale oni aby zrovnali plat z nemeckým to nie.Rv

Ak nechcú platy pridať na nemeckú úroveň, nech tiahnu Nemci domov, alebo na východ, ale nech vrátia milióny € čo dostali od Slovenska za vytvorenie každého jedného pracovného miesta, a doplatia dane za desať rokov, ktoré im boli odpustené.

+1/−3
20.6.2017 11:56

P85a60v56e41l 31R61o38k53y51t92a 3360291850748

Cena té samé práce je jiná v Německu, V ČR, na Slovensku nebo na Kubě. To byste měl vědět.

+1/0
20.6.2017 11:59

L92u61b25o44š 44U63l94r75i57c28h 5321460678594

Vy by ste mali vedieť, ak chcete ísť s kamionom do západných štátov, musíte mať zo sebou spústu dokladov a potvrdení o príjme či nie je nižší ako v konkrétnej krajine v jazyku štátu cez ktorý prechádzate.

Ak ste taký borec vysvetlite to Nemcom, že cena práce v Česku je iná, možno zrušia tie abnormálne zákony.

+1/−1
20.6.2017 12:03

J54a77n 27D42u40b76e75n 5620470

co to ma spolecne s tovarnou v jinem state? pokud vyjede s kamionem na uzemi Nemecka, no holt se pripravte na nemecka pravidla

0/0
20.6.2017 12:56

P75a65v59e29l 74R42o21k64y86t28a 3650571180898

Ale Vy ty auta nemontujete v Německu, ale na Slovensku.

0/0
20.6.2017 14:03

J47a49r26o73s20l12a38v 18N84o92v78á98k 1726753920

ano, ne vždy dostatečně důvodná

0/0
20.6.2017 12:03

M88a19r98i40a24n 49K78a83r44a30b42a 4463621450272

Viete, všetci nadávajú, keď si v obchode v ČR alebo SR kúpia Milku, v rovnakom obale, o polovicu drahšiu a hlavne ošidenú v kvalite. V závode VW je to rovnaké. Do kedy si toto necháte, komu to vyhovuje? Kedysi boli výhovorky, iný trh, iná mena, iné podmienky, iná cena... buďte radi za prácu a pod. A čo neviditeľná ruka trhu nemala všetko vyriešiť?? Jendoducho, s príchodom JLR nastal na slovenskom pracovnom trhu akútny nedostatok odborných pracovníkov, firmy sa možu predháňať aby niekoho zohnali. Ale pridať na mzde nikto nechce. Držia to dole... Nie je mimochodom niečo podobné aj na Vysočine s BOSCHom? To že západu vyhovovala kvalifikovaná lacná montovňa je jedna vec, ale vyhovuje to aj ľuďom? Držím odborárom palce, lebo v tomto prípade nebojujú za platy vo VW, ale nastavujú laťku aj v pomerne neďalekom PSA a JLR R^

+4/−2
20.6.2017 11:29

J11a11n 45S87e78m91i23k 4134647592189

R^

ac mnoho lidi nemuze prijit odborum na jmena, a odborarsti bossove jsou casto odpudiva individual, role odboru v tomto je nezastupitelna.

bez podobneho tlaku na rust mezd k zapadni urovni nemaji firmy jakykoli duvod zvysovat v tech vysoce profitabilnich provozech v CR,SR etc. zvysovat platy, to to radsi jako zisk odvedou do domovskych zemi

+4/−2
20.6.2017 11:34

R66a80d65o49m75í68r 45K70r97u19p65i26č92k50a 9684642810525

a s podobnym tlakem, ty zapadni firmy postupne odejdou do levnejsich koncin a tihle delnasi pujdou delat misto za nedostatecnych 47 tisic nekam za tretinu.

0/0
20.6.2017 13:58

T76o65m74á72š 66K91u76c62h84a95ř 3107741168441

Milka od Mendeleze už se nedá žrát. :-/

+1/0
20.6.2017 11:47

J80a16n 81D96u28b93e54n 5720110

poradim vam, to co je drazsi a horsi nekupujte - pak nemusite nadavat, vse rozhodnuti jako spotrebitele mate v rukou

+1/0
20.6.2017 12:49

M91a47r17i44a84n 52K47a19r37a41b59a 4863921420932

Prečítajte si príspevok ešte raz a pochopíte že nebol o kúpe tovaru ;-)

0/0
20.6.2017 15:09

J23a73r71o22s83l48a69v 32K13u31b45r85i67c70h46t 2864977145643

Dělníkům držím pesti. Zvýšení i na tom Slovensku bude vytvářet tlaky na vyšší mzdu i zde.

+8/−3
20.6.2017 11:28

M82i34l59a57n 91N20o46v86o72t43n56ý 2560861731865

Já spíš myslím že se bude vytvářet tlak, aby VW montovnu přemístil někam jinam, kde se jim nebude zdát 47.000 měsíčně jako směšně nízká mzda.

+6/−1
20.6.2017 11:37

J83i53ř31í 41P87a62u31l 3256145227482

Těch zemí s kvalitní a levnou pracovní silou ubývá a také geografická blízkost k sídlu koncernu je důležitá.

+5/−2
20.6.2017 11:40

Najdete na iDNES.cz