Diskuze

Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost, jak nabídnout vyšší komfort cestujícím a zároveň zajistit odbavení s nízkými náklady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bezne se tomu rika inflace

1 0
možnosti

Je mi 50 a asi jsem fakt už mimo, ale nechápu, jak někteří volají a chtějí Velkého bratra, copak Vám lidi nevadí, že o Vás někde budou veškeré informace, kde se pohybujete, co a kolikrát jste si koupili..?

Soukromí je pro mne víc než pohodlí

Hlavně prosím vynechte komunistickej "argument" - Když člověk nedělá nic špatnýho, nemusí se bát...

4 2
možnosti

Neni to komunistickej argument. To je proste dan za pohodli. V dobe, kdy se da kazdy sledovat prakticky online, je nejaka blba jizdenka sranda. Je to docela zajimavy ze nekdo bere 50 jako konec moderniho zivota.

7 1
možnosti

Masírka k likvidaci hotovosti pokračuje. Neříkám, že karty jsou špatné, ale jsou situace, kdy se hotové peníze nedají ničím nahradit. Nenechme si vzít hotovost.

7 1
možnosti

A kdo ti ji bere? Btw s hotovosti toho v MHD stejne moc nenadelas. Vyjimecne se da platit u ridice.

1 2
možnosti

J10a39r36d60a 16W88o47l35f

22. 6. 2017 11:02

R^R^R^ Jednoznačně dobrá věc. Bezkontaktní platby jsou budoucnost. Perfektní jsou i samoobslužné pokladny v marketech. Chodí k nim většinou mladá a střední generace, takže žádná zdržovačka. Ještě by to chtělo místo dementních dálničních známek, krabičku co zaznamená kolik kilometrů jsem ujel po dálnici a strhne se mi to z účtu a budu happy:-)

2 3
možnosti

Já bych byl happy bez debilních dálničních známek. Už takhle zaplatím na jedné nádrži 1000 Kč na spotřební dani a DPH. Tak co by ještě chtěli, za ten bídný tankodrom. Jsou to nenažranci a navíc neschopní, nedokázali vybudovat solidní dálnice ani za 30 let.

1 1
možnosti

Za chvilku se bez čipu ani nevyprázdníme...:-/

3 5
možnosti

K72a79r65e25l 81D41r85d53a

22. 6. 2017 10:24

Jak asi platební karta rozhodne, zda chci jednorázovou jízdenku nebo celodenní? ;-D

Prostě kecy a další soukromý byznys pro někoho.

Funguje to na principu stáhnout obyvatele z kůže, aby o tom moc netušili a neprotestovali.

Pokud jim jde o pohodlný život ve městech, tak by hlavně měli koukat udržet služby zdarma a nízké životní náklady, když jsou v Česku platy jak na Východě. Jen jak se zavádí poplatky třeba za parkování... Že ta silnice nepatří řidiči a nemá právo parkovat zdarma tam, kde parkoval zdarma 50 let před tím. A tak je to u nás se vším. Vymyslet poplatky a koukat je z lidí vyrazit. Prý kapitalismus. ;-D

V Praze se drží levnější a dražší jízdenka v MHD. Byl by pokrok zavést tímto strojkem ceny za ujeté km. Aby kdo jede dvě stanice, platil dvě stanice. Má to háček. Ta doprava je příšerně drahá, je z větší části dotovaná a jízdné je jen symbolický poplatek. V principu máme všichni právo na dopravu zdarma, protože nám byla stržena z daní. K tomu ale musí být "v našem dobru" šikana s placením a revizory. V Praze to slouží hlavně pro kasírování turistů. Správný krok by přitom byla MHD zdarma, revizoři na dlažbě a tyhle kysny ve šrotu, k tomu bychom měli jako bonus provoz MHD o 30% levnější. ;-D

2 9
možnosti

J57i49r17k47a 89N43o39v44á89k

22. 6. 2017 10:28

pozná to jednoduše, ta platba se strhne až někdy v noci druhý den a strhne se v takové výši, která je pro vás výhodnější.

pokud máte jen jednu jízdu, tak jednorázovou jízdenku, pokud víc cest, tak buď jednotlivé jízdenky, nebo celodenní, podle toho co je levnější.

11 0
možnosti
Foto

Jipijajou, to to trvalo. Jenom to nesmí být takovej paskvil, jak v Pardubkách. A neřekl bych, že češi se učí, oni by to uměli sami od sebe, ale zabržděný dopravní podnik na to s velkou pompou přichází.

2 1
možnosti

Je vidět, že většina diskutujících "sedí" doma a veřejnou dopravu v zahraničí nikdy nevyužili. Ve Francii či Španělsku jsou čipy (na kartě/přívěsek/...) poměrně rozšířené už nyní. Cestujícím je poskytována sleva. Jízda je možná i na papírovou jízdenku, zpravidla s magnetickým proužkem nesoucím data. Samozřejmě, že tato technologie je dražší, takže lidé za to platí "přirážku" až 50 centů/jízdenka. Ale je tak eliminována jízda načerno

0 1
možnosti

A jsou to klasické platební karty? Pokud ne, tak klasické čipové karty jsou v ČR hodně dlouho.

1 0
možnosti

Česko že je na špici? :D Když jsem přišel prvně do Wroclawi před 4 lety, byl naprostý standard v každém voze MHD (tramvaj, autobus, lanovky) terminál pro platbu kartou. A to je 312 autobusů a 225 tramvají. Celkem tedy 537 vozů ve městě se 600.000 obyvateli. U nás jezdí 2.000 vozů, kde se dá platit kartou, na 10.000.000 obyvatel :D To je jasná špice... :D :D :D

1 2
možnosti

Takže srovnáváte jedno polský město s celou ČR..? No.. Docela zajímavý.. ;-D Loni v Krakowě například ani omylem, kartou jsem ani v buse ani v tramvaji fakt zaplatit nemohl. Takže to rozhodně není v Polsku nikterak plošně.

0 0
možnosti

No je to zoufalé. Já jezdím velice krátké vzdálenosti. No spíš jdu častěji pešky. Ale myslel jsem si, že to zkusím a bude to podle počtu zastávek nebo tak. A i když v Ostravě jedete jen jednu dvě zastávaky, tak vám to stáhne minimálně 14 korun, pokud si do deseti minut odpípnete i výstup.

Jinak ještě víc.

Takže výsledek je, že jedu na kole, autem nebo pěšky a mám to o dost levnější. A ostravě neplatím nic.

Kdyby mi to stáhlo třeba za tři zastávky (6 minut) dejem tomu 5 kč, tak bych i občas jel. A dejme tomu bych měsícně zaplatil do 200 kč za náhodné jizdy.

No ale chtěli moc a nemají ode mně nic Rv

A za měsíčník na moje tři zastávky chtějí 500kč. protože už se nedá koupit jen jedna zona. Takže jděte někam....

2 4
možnosti

Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite, ze?

1 1
možnosti