Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále, ministerstvo ji však zatím odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I80m32r40i84c29h 93S87u45c31h65a35r71s75k85ý 8206193775341

Mě osobně chybí informace kdo podepsal nevýhodnou smlouvu s Kapsch a proč je vůbec možné, že soukromému subjektu někdo podepíše, že se nesmí zveřejňovat ve státním sektoru podmínky smlouvy na výběr mýtného v ČR........:-/???

0/0
21.6.2017 17:37

P32a40v97e20l 83R36y75m24e65š 8109912814575

Pan ministr Ťok je buď velmi neschopný a nebo stojí na druhé straně barikády. Moc dobře si pamatuji jak při nástupu do funkce v roce 2013 bylo prioritou jeho ministerstva vypsání tendru na nového dodavatele mýtného systému a po třech letech oznámil, že se nepodaří tendr uskutečnit před vypršením smlouvy s Kapschem a tak mu musí prodloužit stávající smlouvu. Příčinou toho může být buď super velká neschopnost nebo "jiný důvod". Jakmile po třech letech oznámil, že nestihl a nestihne, tak měl být okamžitě odvolán.

+1/0
21.6.2017 14:06

P12e35t53r 81H86o87r21á51k 1559563329214

Ťok je ministr od 4.12.2014, zoufalče.

0/0
21.6.2017 15:15

M65a25r31t15i61n 37S69e49d17o85n68a 2925966946639

Sice povazuji pana Toka za slabeho ministra, ale jeho odvolani je veci partaje ANO a ta za nim stoji. A protoze ANO ma pres 30% volicu a Babis bude od podzimu predseda vlady, nemam za to ze nestane zmena na pozici ministra dopravy.

0/0
22.6.2017 6:04

D70a62n93a 95Š63u73m63o98v28á 1935979324979

Nevzpomínám si, že by stát dokázal efektivně řídit JAKÝKOLIV velký systém, neumí řídit ani sám sebe. Takto úplně zmizí konkurenční prostředí, které vždycky tlačí ceny dolů. Proč každých 5 let nevypsat výběrové řízení na provozování mýtného za momentálních podmínek - a pak vybrat nejlepší variantu - nemusí být nejlevnější, ale nejefektivnější. Ono už jen vědomí, že nejsem u lizu navěky pomáhá tomu, že se provozovatelé musejí snažit. Takto by se promítly i novinky technologického rázu. Možná za pár let bude tento způsob mýtného definitivně zastaralý - a tady by nadále dobíhaly předpotopní smluvní vztahy - i cenové...

0/0
21.6.2017 14:04

L35u78b74o17š 85P54o68s15p70í61š37i39l 6518734715

Ale budou ji chtít,časem ,až dostanou bokem něco do kapsy,budou chtít,panáčci...

0/0
21.6.2017 13:36

M42a42r56i85n 32V27e57l57č58e91v 5584578657968

Vybírání mýta podle všeho funguje velmi dobře. Měnit dobře fungující věci není dobré a jsem zvědav jak to pomůže řidičům.

+2/−4
21.6.2017 13:34

P36a16v39e39l 43R70y41m77e82š 8479372894925

Si děláte srandu? Kamiony objíždí dálnice po okreskách a my nejme schopni s tím nic udělat, protože stavění mýtných bran by bylo dražší než vybrané poplatky, protože nemáme satelitní technologii....

+2/0
21.6.2017 14:11

M18a34r63i53n 89V12e30l66č71e18v 5754158497778

S těmi okreskami souhlasím. To je velký problém se kterým se potkávám denně. Nicméně já považuji za problém to, že kamióny na okresky vůbec mohou. Je to problém rozumných regulací a vymáhání práva. Myslíte, že v Rakousku dovolí kamiónům objíždět po okreskách dálnice?

0/0
21.6.2017 14:25

M29a82r58t38i87n 71J77u63r32e97č95k80a 2423924591931

To by bylo terno zaplatit kapschu bonus v podobě odkupu a aby pak i nadále inkasoval prachy za provoz, servis a nevím co ještě. Takto kapsch žije aspoň v určitě nejistotě, pokud by se náhodou výběr mýta jejími branami zrušil, tak si bude muset fidlátka sbalit a dál už nic.

+8/0
21.6.2017 13:06

P28a94v38e18l 33D92o15m12i55n36i98k 8358285393348

Pane ministře, jste dost chytrý na to, abyste firmě Kapsch na nic takového neskočil. Jako daňový poplatník děkuji, že se snažíte minimalizovat škody po svých předchůdcích na ministerském postu.

+7/−1
21.6.2017 12:47

D88a64v51i58d 28R54y59c64h22e39t84s35k67ý 9726571180700

snaží = podělal výběr jiného kandidáta, jistě neúmyslně a nezištně

+3/−1
21.6.2017 13:40

B71r52o22n47i95s26l84a24v 79H12a11k87e46n 2588335976196

btw mi to pripomina kupovani vodaren od Veolie, kdyz jim vyprsi smlouva v r. 2020 ;-DR^

+18/0
21.6.2017 12:41

B40r39o82n74i14s44l63a82v 98H32a96k34e41n 2548475646366

a cena? tipnu najekou vyhodnou ... miliardu za hlavu ;-D

0/0
21.6.2017 12:40

F81r15a91n38t72i79š36e78k 25N52o70v27o62t15n86ý 7262379430

Už se přihlásil první zájemce, jmenuje se Babiš Burešů.:-)

+2/−5
21.6.2017 12:36

P73e42t65r 37K87o39l47o72u28š59e81k 6349648453614

1) Otázka je za kolik. Za 1 miliardu to asi neprodaj.

2) Vzhledem k tomu, že to nabízejí, tak je jasné, že je to pro ně lepší než soutěž.

Tohle se mělo použít už dávno. Teď si akorát Kapsch narýžoval, a ještě to chce výhodně prodat, když to vlastně všechno zaplatili dopravní firmy, tedy částečně my v ceně zboží.

PS: Jinak s tím, aby to ministerstvo dělalo jako Asfinag v Rakousku souhlasím, ale to měli udělat před deseti nebo kolika lety.

+9/0
21.6.2017 12:15

P63e52t41r 69N45o59v12á14k 5586613727456

Čert je schován v detailu. Cena - když jsem někde v bilanci rozpočítal náklady na počet bran, vycházelo to na materiál ze zlata (kdo to vůbec schválil?) . Ty jsme samozřejmě zaplatili v nákladech na mýto.No a zaplatíme znovu za odkup? Navíc teď, kdy EU tlačí na mýto pomocí GPS (tzn. brzy budou brány bezcenné)... Rv[>-]R^

+12/0
21.6.2017 12:10

I29g93n45á79c 96M97r80k15v98i98č93k75a 2538642549305

Brány co nejsou u el. sítě jedou na diesel agregát...

0/0
21.6.2017 12:48

J54a53n 60P16r19o62k19o72p 5271807766407

Nelze se spoléhat na GPS systém, není auditovatelný, data jsou v těch vozech. Když tak se musí jednat o hybridní systém, což už pochopili i tam, kde zkoušeli čisté GPS.

+1/0
21.6.2017 12:54

V68l82a14d64i51m19í53r 36F47i61b83i53g58e46r 5614691761864

Když v tom jsou takové prachy, je to rozumné řešení. Stát by to vybíral za režii, kdežto soukromé firmě se ještě musí platit zisk, který by mohl stát využít na opravy silnic.

0/0
21.6.2017 12:09

J14a90n 39P57r60o97k54o62p 5821197306277

Rozumné řešení, z dlouhodobého hlediska nejlepší možná varianta.

+1/−6
21.6.2017 11:46
Foto

J98a30n66a 21B31í93l44k51o65v10á 1373161672697

Myslíte třeba to, že stát odkoupí ty mýtné brány, a pak se bude vybírat mýtné jiným způsobem? Kapsch nechce prodat sám sebe, jen odprodat nějaký kousek firmy. Nejspíš ten, který ponese největší náklady na příští roky...

+9/0
21.6.2017 12:11

J33a19n 47P41r27o42k37o52p 5271287216867

Mýtné brány od začátku státní jsou, pokud se dobře pamatuji. Tady jde o ten systém, který je v pozadí. Nejen proto jsem přesvědčen o tom, že ten odkup dává smysl. Samozřejmě však záleží na ceně. Ale z hlediska fungování systému mýta to smysl dává.

+1/0
21.6.2017 12:51
Foto

I98v46a14n 74V95e56s87e73l94ý 4776328884147

Já mám zato, že celý systém je zaplacený za dobu provozu Kapschem do konce loňského roku. Možná ale vyplave na povrch nějaká část smlouvy podle které státu patří pouze to železo nad dálnicemi nic víc. To by ale bylo drahé železo. Za vybudování a desetiletý provoz stát zaplatil 22mld., teď platí prodlouženou smlouvu dál ale prý bez splátek za vybudování.

+4/0
21.6.2017 13:13







Najdete na iDNES.cz